Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

God formiddag jenter:)

En stund siden sist scobodoy, så bra at formen er bedre må være så godt:) Slår med til ro med at det går over og at det ikke skal vare evig... I tillegg kommer det jo en super gevinst om litt over 7 mnd:) Men er kjedelig, har forsøkt å gjør små ting hjemme, men holder en halvtime så må jeg legge meg igjen. Spyr ikke, men er konstant kvalm, hadde kanskje hjulpet å spy men det klarer jeg bare ikke!!!! Var du på byen i helga da?? Å hvordan var det?? Mange fulle kipe og slitsomme folk:)?

Så bra at det gikk fint hos legen i dag therese:=) Føde på Ullevål skal jeg å,dersom jeg får plass da:) Når var det du hadde termin?

Lykke til hos jordmor Scoobody, å hold oss oppdatert!! Detter er "2" kontroll, du var hos legen på den første??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

 

Da har jeg vært hos jordmor... har vært hos lege og fått helsekort og sann men ikke noe mer enn det. Men 2 kontroll var ikke noe mer spennende... ble bare vegd, sjekket urinen og hun lurte på om jeg hadde noen spm. Fikk overtalt henne til å lete etter hjertelyd, men hun fant den ikke...så da må jeg vel vente på å få en bekreftelse på at det er liv der inne!

 

Var innmari morro på byn! :) Var på dubliners og der var det veldig mye liv...:) Men kjenner jo seff suget etter alkohol!...

 

Jeg skal også på Ullevåll... mulig vi havner der hele gjengen ja. Søkte om fødeplass da jeg var 6 uker på vei... så fikk bekreftelse og innkalling til ordinær ul en uke senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvordan var det å være hos jordmor å ikke lege? Jeg skal tilbake i uke 14, da satset legen min på å høre hjertelyden, er vel kanskje litt tidlig i uke 9!?!? Har vurdert litt å kjøpe angelsound, hva med dere andre??

Så bra at du hadde det gøy ute. Sist gang jeg var var jeg full av "luft" og så sliten... ble tidlig kveld på oss. I kveld har jeg hatt en venninne på besøk, var veldig kjekt!!! Har fortalt to av mine nærmeste venninner her nede det, ser de hver uke og litt ok at de vet det. Så godt med venninner som støtter og oppmuntrer nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Uke 9 er nok litt tidlig ja... er noen som hører den i uk 11-12.. men har så mye å si hvordan babyen ligger... og er visst nok enklere å høre på de som er tynne! Jeg fikk ikke ny time hos jordmor før 9 desember. Men må nok innom legen før den tid.. skal til legen i dag da jordmor mente at jeg ikke skulle begynne å jobbe fult, men heller trappe opp! Har tenkt på angelsound, men klarer liksom ikke å bestemme meg...

 

Ja merker at man ikke har såå mye energi som før...var faktisk mest sliten på vors, men kom seg litt da jeg kom ut. Blir fortsatt veldig kvalm og kaster opp når jeg blir for trøtt eller jeg står opp for tidlig...så det er ingen god kombinasjon med å gå ut!

 

Jeg fortalte det også til noen venninner... var en del som visste om at jeg var gravid forrige gang og det har gått og ventet på at jeg skulle bli gravid igjen:) Er godt med gode venner som støtter...syns også det var godt at noen visste om det da det gikk galt forrige gang...

 

I dag skal jeg ringe majorstuaklinikken og bestille privat ul! :) Egentlig sikkert veldig unødvendig, men hadde vært godt å fått en bekreftelse på at alt er bra.. :) Hvor langt er dere på vei nå? Nærmer seg 2 trimester for deg Therese? Eller er du der allerede? Har du fått time til ny UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Hatt en fin dag??

Jeg har følt meg litt bedre i dag, åååå da kommer usikkerheten, så slet litt med å nyte det. Har vasket og ryddet litt, var så mye jeg gjorde før kvalmen var der igjen. Men veldig godt å gjøre litt, håper dagene fremover kan bli slik.. Jeg er 8 uker i dag.. Har også veldig lyst til å bestille en til ul, må nok gå en runde med mannen min iforhold til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da har eg vært på UL :) Var hos Åge Husebø på byporten.. det var sinnsjukt stor forskjell fra forrige gang... sjølv om det berre er 3 veker sida! Han var kjempe flink og forklarte myke... fekk tom en liten anelse om kva kjønn som er i magen ;)

 

Eg hadde ei veke mellom 8-9 der eg nesten ikkje var kvalm heller! Så det er veldig varierande... ikkje bekymr deg av den grunn! Nyt det heller... den kjem plutselig tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :)

 

Snart vel overstått uke på jobben for min del. Har gått greit, men merker at jeg er sliten ja! Helt merkelig at man blir sliten så fort, syns jeg. Er jo bare 9 uker og har jo ikke mage en gang! (ikke annet enn den som var der fra før. he-he)

Helt enig at det er viktig at man ikke bare sitter hjemme selv om man er gravid. Vi skal faktisk på noe som heter "Hulemannen" med Sven Nordin i morgen kveld. Så da skal snuppa være hos bestemor og bestefar mens vi skal ut og spise og på forestilling :)

Så bra at du føler deg litt bedre, wowo. Slitsomt å være kvalm, det er helt sikkert. Håper det bare går oppover nå :)

Scoobydo, så godt å høre at alt var i orden! Spennende!

Og Therese, spennende med musikken din. Høres ut som du har et talent, ja.

Mamma har da kreft i bukspyttkjertelen og det er jo den kreften med mest dødelighet. Fikk litt sjokk når vi hørte at det var der kreften satt. Hun fikk diagnosen i sommer og det har vært tunge tiden og mye tårer. Men hun går jo på cellegift og svulltsen har faktisk krympa :)

Det som er så leit er at cellegifta sliter henne nesten helt ut, stakkar. Den tærer virkelig på kroppen. Men vi tenker positivt og alle gleder seg over den lille som er på vei :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede med ul scobodoy og at alt så bra ut. Tror vi kommer til å ta en til før den ordinære:) Har roet meg litt ja, stresser litt mye, både mamma og søsteren min har mistet, så er nok det. Men faller fort til ro igjen:)

Så hyggelig med en tur ut Ariel, både på hulemannen (har hørt at den er bra) og så spise, sikkelig kose-kveld:) Er nok sundt for begge parter at man er flink å være med på ting, selv om man er gravid... Trenger jo ikke "ta den helt ut" hver gang;) Er ikke lett med kreft i familien, svigermor har kreft med spredning og går på cellegift... Er noe dritt.. Hun har variert veldig i form, skal på kontroll i slutten av mnd. for å se virkningen vi er veldig spent, sist gang hadde det tatt litt av "spredningen" men ikke på hovedsvulsen... Men som du sier tenke positivt og så tror jeg nok det er en stor "oppkvikker" at det er en liten på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. I am back ;-)

Vært å kosa meg hos mamma i et par dager jeg, og det var veldig kos.

Ja, jeg har 1 uke og 2 dager til jeg er inne i 2. trimester. Det er så rart!!! Vært gravid mange ganger, men aldri sett hjerte eller kommet så langt før. Så jeg tør virkelig håpe nå altså :-)

Skal ringe ullevål på mandag og høre om jeg får UL neste uke. Tør ikke å offentliggjøre dette før jeg VET at det er bra inni der ;-)

Holder fremdeles på å bli GAL av svien jeg har. Det er jo ikke blærekatarr, så jeg skjønner ikke en dritt! Min teori da er at bebbissen ligger oppå blæra mi som gjør at jeg tisser HELETIDEN og derfor har det blitt sårt og derfor svir det. Tror dere dette er mulig? Hehe. Jeg er veldig følsom og har alltid vært plaget med urinveiene osv. Noe må det være lissom. Isj.

Ariel. Jeg kjenner fler som er pårørende til de som har kreft i bukspyttkjertelen. men at moren din reagerer så positivt på cellegiften er jo kjempe bra! Jeg kan virkelig ikke forestille meg hvordan det er å være i din situasjon. Krysser alt jeg har for at moren din blir helt frisk!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Å så gøy at du er i 2 tir. snart Therese, skal se at det går bra nå!!! Har du hatt det fint på besøk hos mamman din? Så rart med den svien, har ikke peiling på hva det kan være....Kopierte dette fra babyverden for deg, kommer opp en del når du søker på det, legger det på slutten av innlegget!! Hatt en fin helg? Jeg var en tur hos svigerinnen min i bursdag i går!! eller blir det mye inne, da kvalmen ikke er min beste venn om dagen.....

 

"Spørsmål:

Hei! Jeg er gravid i uke 33 og har hatt siden uke 20 kløe og svie i underlivet. Har tatt en del canesten kurer og vaginose kur. Men ingenting hjelper. Legen gjør ikke noe mer så her går jeg. Kan dette bli et problem under fødselen? Aner jo ikke hva det er, men er redd for at jeg kan gi babyen noe. Har hatt fast partner i ni år. Hilsen Anne

 

Svar:

Det er ingen grunn til å tro at dette kan påvirke barnet ditt eller fødselen, men jeg forstår at det kan være ubehagelig å gå med.

Jeg vil råde deg til å prøve vagitorier som inneholder melekesyrebakterier for å forsøke å opprettholde et surere miljø i skjeden. Det får du kjøpt på apoteket.

Tenk over ha du putter i munnen. Spis ren og frisk mat. Dropp gotteri og brus. Ikke bruk tettsittende benklær. Gå med f.eks med skjørt og ikke sitt med tette sammenkrøllede ben. Prøv å tenk at blodgjennomstrømningen i underlivet skal få flyte fritt. Det oppnår du ved å sitte godt plantet med begge rompeballer slapt på stolen med ryggen mot ryggstøtten, sprike med begge ben og riktig se litt karslig ut.

Håper det kan hjelpe deg. Lykke til videre!

Hilsen Monica.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er 27år og bor på Marienlyst.

Jeg har termin rundt den 20.mai en eller annen gang.

Dette er vårt føste barn, og jeg er ubeskrivelig glad og veldig spent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Therese!

 

Er svien fortsatt like ille eller? Jeg hadde også det i hele 1 trimester... leverte urinprøve men ingen tegn til UVI her heller. Har snakket med noen andre som også har opplevd akkurat det samme.. har ikke noe bra svar på hva det kan være, men hos meg gikk det ihvertfall over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk wowo! :-)

 

Svien har roet seg ned litt syns jeg. Godt å høre at fler har opplevd det. Begynte jo nesten å bli litt bekymret her.

Nå prøver jeg å bestille UL på Ullevål. det er ikke bare enkelt. Kommer helt ann på hvem man snakker med. Får lissom inntrykk at man må ha vondt til de grader og fossende blødninger for å bli tatt på alvor der. Utrolig irriterende. "Får jeg time eller ikke? For hvis ikke ringer jeg en annen gynekolog. Ikke noe stress. Bare at jeg har vært hos dere tidligere og trodde da det ville være en fordel om jeg går til dere nå" da svarte hun i skranken at jeg måtte få godkjennelse fra vakthavende sykepleier. Og der har det vært opptatt den siste timen. Utrolig fint ;-) Noen andre som har vært privat i oslo hvor de tar imot henvisninger? :-)

 

I helgen har jeg bare slappet av. Fredag kom jeg hjem fra mamma. Sambo skulle på lønningspils. Blir så kvalm av øl-lukt så jeg tok en jentekveld med venninna mi.

Lørdag gikk jeg rundt sognsvann med to venninner. :-) Og søndag bare slappe av med film! Nå skal jeg prøve å lage meg smoothies for første gang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Hvor langt er du da på vei? Jeg drakk en del vann med sitron i da jeg svidde på det verste. Snakket litt med jordmor om det også... da jeg slo ut på leucocytter da jeg var 4 uker på vei, fikk antibiotika men det fungerte liksom ikke. Prøven ble dyrket men ingen bakterier... Jordmor mente at det trolig bare var utflod som gjorde det... Det skjer jo en del der nede nå :) Musklene rundt urinblæren blir jo også slappere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så bra at den svien har gitt seg.. Time på onsdag på Ullevål, så bra!!Hvor langt er det du er på vei?? Jeg har så lyst til å dra på en ul til jeg før den man får i uke 17/18, men vet ikke helt i hvilken uke jeg evt. skal dar?!?! Mannen min har reist bort i dag og blir bort til onsdag.. Nå som jeg er sm skulle jeg ønske at han ikke skulle ut å reise, for liksom mye "alenetid" på dagen:) Men men vurdere å dra på besøk til søsteren min dersom formen tillater og være der i noen dag!! Får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en til Wowo :) Er jo fryktelig morro... med oss kunne han til og med se kjønn! Sambo ble veldig stolt :)

 

Jeg skal hjem en tur på torsdag... være hjemme over helgen. Gleder meg til å tilbringe litt tid sammen med familien :) Håper jeg kan begynne å jobbe fult fra neste uke igjen :)

 

Savner jobb og spesielt barna :)

 

Er godt å se andre folk da om du har energi til det... av en eller anna merkelgi grunn var formen min bedre når jeg ikke var hjemme! Leste en plass at det kan hjelpe med miljøforandringer :) Sikkert bare psykisk hehe...

 

Åh... smoothies...fikk fryktelig lyst på det nå Therese! Men blenderen min ligger nedpakket i en eller annen ekse i boden hos svigermor :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar masse tranebær og drikker masse vann pluss litt appelsinjuice. Det hjelper, så er sikkert ett eller annet tull med ph'en der nede. Da er det jo ihvertfall ikke farlig, bare ubehagelig. Også hjalp det med sex!?? Det hadde jeg ikke trodd, men det funket bra det ja :-)

Jeg er 11+1 idag :-) så da er jeg vel 11+3 på onsdag! :-)

Skal dere fortelle verden i uke 12? eller vil dere vente lenger? eller kortere? Jeg tror jeg ikke klarer å holde meg lenger enn til dagen jeg er i uke 12 :-) Hehe! Er egentlig ei lita festløve, så jeg føler egentlig at ALLE vet det og snakker om det. Jeg har jo ikke vært så veldig "festlig" om dagen.

 

Wowo, skjønner at det blir kjedelig. Reiser han bort i forbindelse med jobb eller? Min sambo jobber kveld denne uken. Det er såååå kjedelig. Borte fra 12-20 det er jo hele dagen det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta deg en tur Scoobi :-) Jeg kan lage dobbel dose jeg :-)

Kjøpte inn mango, jordbær, epler og bananer. Og juicer, skogsbær youghurt :-) Har aldri gjort det før, men kan det gå galt? :-) Frukt er jo godt uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir flau over mengden smileys jeg har i innleggene mine!

Skal prøve å skjerpe meg litt! Ser ut som DEN fjortissen jo.

 

enliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg sa det til mamma,pappa og min søster + en venninne før jeg var på ultralyd i uke 9! Da vi hadde sett liv da... sa vi det til svigermor, og til noen andre venninner som visste jeg var gravid forrige gang. Etter ultralyden nå i uke 13 har min sambo sagt det på jobb... så er det en del på min jobb som vet det... så har resten av familien fått vite det... Så nei klarte ikke å holde det hemmelig så mye etter uke 12. Sier de at alt er i orden når på onsdag så går det jo bra!

 

Nei det kan ikke gå galt :) Jeg har lagd mye med frosne jordbær, yogurt og banan...det er sååå godt med smoothies.. Er sundt og hjelper på søtsuget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke noe glad i brød, spiser derfor sjeldent frokost. Og da blir man jo bare så slapp. Men dette må da være en grei replacement? :-)

Scooby, du er 13 uker? Så moro! De jeg gleder meg mest til å si det til er mine søsken :-) Har en lillesøster på 10 og en bror på 15 :-) Vi er veldig Close, så det har vært tortur å holde det hemmelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi:) ikke bare du som sender :):), bare hyggelig det... Ja må nok ha en til ul, når anbefaler dere? Er det for tidlig når man er uke 10?? Smoothis, å så godt, kan ikke gå galt det. Jeg har pleid å ha vanilje youg. i, sammen med masse deilig bær, mmmmmm:) Vi fortalte det til nær familie kort tid etter vi selv visst det, de ville avslørt oss uansett, så da var det hyggelig å si det. De på jobben min vet det nå siden jeg er sm, mange som spurt og var bekymret så var like greit å si det. Men hadde ikke gjort det om jeg ikke hadde blitt sm. Så måtte samboeren min fortelle det til bestevennen sin når vi var litt over 7 uker, da var han helt "sprekkeklar", jeg sa det til to venninner i forrige uke!! Er ikke så lett å skjule det når man er dårlig. I uke 12 tror jeg nyhet kommer til å bli fortalt.... Du må fortelle om ul din når du har vært på onsdag, så spennede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :):):) Oki.

 

Uke 10 er ikke for tidlig syns jeg :-) Men de ser vel ikke kjønnet da tror jeg. Sist var jeg i uke 8+5 da så jeg antydninger til armer. Tror man ser en del i uke 10 altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Therese er med jobben. Første reise i ny jobb. Nå ringt han å sa at han kanskje måtte reise ut igjen neste uke og da kan han bli bort i noen uker, men var ikke helt avklart. Normalt er det ikke så "ille" når han er bort i perioder,har reist mye i tidligere jobber, men akkurat nå er det så kipt......åååå, ja ja får ikke gjort noe med det så bare å komme over det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...