Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

Hei

Skjønner at du ville på ul nå etter MA. Så bra at alt var fint og flott, må være fantastisk å se:)

Jeg er bare i 5+5, er tidlig men har lyst å bare få høre hjerte og få vite at det ser bra ut... Vet jeg bør vente, men.........!! Jeg har hatt litt kvalme, men i forbindelse med bilkjøring og i dag tidlig (første gang på morgenen)... Uke 10, har du jobbet hele veien? Jeg er litt slapp og fikk beskjed forrige uke at jeg kunne få sykemelding, har prøvd å unngå det, men kjenner at jeg er veldig sliten når arb.dagen er over!!

Skal du på flere UL før den i uke 18 og når er det terminen din er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Ja det var fantastisk og sjå... trilla nokon tårer då ja :) Syns også det var vanskelig å vente til jeg nesten var 10 uker på vei, men det var så verdt det. Så lenge du ikke har hatt blødninger osv så slår nok hjertet og alt er i orden... det er vel litt tidlig enda... hjertet begynner som oftest ikke å slå før man er rundt 6 uker på vei.

 

Har faktisk ikke jobbet mer enn 1 dag siden jeg fant ut at jeg var gravid. Hadde først 2 uker ferie.. så ble jeg plaget med bekkenet og kvalme og ble sykemeldt i 2 uker... det var forsåvidt veldig greit da jeg hang over doskåla alt fra 3-7 ganger om dagen ;) Så hadde jeg en uke ferie igjen...og prøvde meg på 1 dag på jobb etterpå... men det gikk dårlig. Ble sykemeldt igjen og er nå sykemeldt ut 1 trimester... Har gått ned 4-5 kg i vekt og er først nå denne uken at jeg har fått i meg litt mat...

 

Trøttheten gikk egentlig litt over etterhvert... sover fortsatt mitt på dagen innimellom, men ikke hver dag som før! :) Syns du skal kjenne på kroppen jeg om du begynner å bli veldig plaget med kvalme ville jeg absolutt sykemeldt meg.. Jeg jobber i helsevesenet og brakk meg under stell på brukere.... det er liksom ikke noe særlig... Kvalmen kom skikkelig hos meg da jeg bikka 6 uker.. hva jobber du med Wowo?

 

skal ikke på flere ultralyder nei... ikke som jeg har planlagt... men om jeg blir for bekymret i løp av de neste to ukene er det vel fort gjort at jeg ringer volvat hehe :) er egentlgi fryktelig dyrt og ta flere private ul.. har foreløbig termin 28 april... men låg noen dager etter nå på tidlig ul, så regner med det blir kanskje 1 mai eller noe... :) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er nok verdt å vente, men tror vi kommer til å koste på oss en ul nå snart og så en rundt uke 11-12 også.... Tror mannen min er like nyskjerring som meg;)

Jeg er hjemme fra jobben i dag, 1 dagen og skal være hjemme til fredag i første omgang. Jeg har vært mer uggen de siste dagene, og er sliten. Vurderer å kanskje prøve med litt redusert om det ikke kommer seg. Jobber som 1 linjeleder i helsevesenet, så er ingen som overtar når jeg er borte. Er litt redd at dersom jeg jobber redusert kommer arbeidsoppgavene til å henge over meg uansett, og samvittigheten.... Får vudere hva jeg gjør, etter disse dagene. Skal snakke med sjefen etterhvert i dag, og tror jeg bare kommer til å si det, så skjønner hun kanskje litt mer..Off må være slitsom å ha vært så mye kvalm, med oppkast og alt. Skjønner godt at du holder deg hjemme jeg, spesielt i det yrket du har! Får håpe det gir seg litt når du bekker 12 uker.

Har du fortalt det til sjefen din??

Jeg har termin 29 mai, så er ca 1 mnd bak deg. Hadde du bare fra før? Dette vårt første og vi gleder oss masse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir nok en ny UL her også ;) hehe... må bare se at alt er i orden når jeg er over 12 uker :)

 

Jeg fortalte det til sjefen den dagen jeg prøvde meg på jobb... tenkte at det var greit at hun visste det. For om jeg hadde klart å fortsette og jobbe så hadde nok ikke arbeidsinnsatsen vært som før.. da jeg har lite energi etter å ikke ha fått i meg noe særlig med mat. Stod opp kl halv 7 i dag tidlig fordi vi overtok ny leilighet og det tålte jeg dårlig.. blir enda mer kvalm når jeg er så trøtt. Så er veldig glad for å slippe og jobbe. Sjefen var veldig glad for at jeg fortalte det.. og jeg syns det er litt lettere å være borte fra jobb nå.

 

Skal tilbake til jobb når jeg er 12+1.. men har bare to seinvakter .. mandag og tirsdag så har jeg faktisk langfri frem tom søndagen... luksus :) Er noen fordeler med helsevesenet... selv om det er kjedelig å jobbe turnus...

 

Man blir ofte mer uggen til slitnere man blir så er nok lurt å høyre på kroppens signaler. Er det ingen du kan delegere arbeidsoppgaver til? Du kan jo eventuelt få aktiv sykmelding også...da kan du jo være på jobb når du føler at du orker og tilpasse dagene litt selv..

 

Har ingen barn fra før nei... så gleder oss veldig og håper det går bra denne gangen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23, mistet desverre spiren min for 4 mnd siden men ble gravid fort igjen og nå har jeg termin 14 Mai :-) alt ser bra ut og hjertet til den lille slår ;-)

Bor i Oslo (bislett) men snart Lambertseter. (kjøpte leilighet igår) !! :-)

 

Sabla moro! :-) Her kommer og går symptomene veldig. Litt små kvalm idag, stooore pupper som krever FF størrelse snart! ikke så veldig ømme lenger og kvalmen har blitt bedre :-)

Er sykemeldt for tiden da jobben min ikke kan ta hensyn til at jeg er kvalm hele dagen, så koser meg med lange gåturer i høstværet.

Det var mye om meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 30 og bor på Tøyen. Jeg har også symptomer som kommer og går. Greit at ikke alt kommer eller går på en gang - da blir jeg uansett ikke fornøyd ;)

 

Har ikke hatt noen blødninger, men har veldig lyst å ta en UL om ikke så lenge bare for å sjekke at alt er bra! Mitt største mareritt er at jeg har hatt MA for x antall uker siden og at kroppen ikke har oppdaget det - sånn at jeg fortsetter å føle meg gravid :s Det hadde vært deilig å få se et hjerte som slår!

 

Artig at det er så mange på ca samme alder i Oslo i mai-gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

 

Jeg er 32 aar og venter mitt foerste barn 18. mai. (Eller litt foer ifoelge mine kalenderberegninger..). Jeg har i det hele tatt sett mye paa kalendere og div. tabeller osv siden jeg fant ut at jeg er gravid:) Bortsett fra litt oemme pupper og tretthet er jeg i fin form og haaper bare at alt staar bra til der inne:) Bor paa Sagene og stortrives her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Velkommen til alle nye, så gøy at vi er så mange fra Oslo med termin i mai:) Scoobydo, sa i fra til sjefen min i går. Hun skjønte at jeg trengte noen dager, og så snakket vi litt om hvordan jeg kunne jobbe fremover. Hun konkluderte også med at jeg hadde jobbet litt mye i det siste, så håper på forståelse for at jeg ikke klarer å gjøre alt når jeg kommer tilbake. Skal forsøk å jobbe litt under 80% neste uke, er planen min nå. Er litt kvalm ennå, så tenker å begynner 09 på morgenen og så ha en dag hjemme. Tror jeg prøver på det. Kjekt med turnus, savner det litt, men synes også det er deilig å slippe helg.. Therese grattis med ny leilighet så spennede. Har dere både kjøpt og solgt?? Rosaka vi er neste naboer vi kanskje;) Bor på Grønland jeg, ikke så langt unna Tøyen. Skjønner at dere vil ha tidlig ul, når man har mistet før. Jeg har ikke tålmodighet til å vente, skal i dag kl 16:45. Føler meg litt angrende, skulle sikkert ha ventet lengere men klarer ikke, vil så gjerne se liv der inne... Off, er spennede!!!!! Kalenderpiken: hvor er du fra opprinnelig?? Eller bare kjøpt pc et annet sted? Vi har heller ikke æ,ø og å på pc vår opprinnelig (kjøpt i Spania) men har bare endre på instillingene på "tastaturet"... Ha en super dag jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wowo, vi er førstegangskjøpere :-) Enda mer spennende! Å, den nye leiligheten er så fiiiin! Gleder meg til å flytte inn!! :-)

Var hos legen idag og skal på Ullevål imoren for 2. UL og på henvisningen min står det at de må følge meg opp med tette UL frem til uke 12 :-) ENDELIG ble jeg tatt på alvor! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja alt var bra Scoboody:) Han mente jeg hadde termin 30 mai. Han sa at han kunne se hjerte slå, men at det var for tidlig å høre, hadde jeg ventet til over helgen hadde vi kunne hørt. Lå perfekt, han sa at dette trodde han kom til å bli plankekjøring:) Veldig lettet, men selvfølgelig litt stresset da vi ikke kunne høre hjerte, men igjen alt var jo veldig bra:) Han spurt også hvordan det var med meg, sa at kvalmen hadde økt den siste uken,men jeg håper å være tilbake på jobb på mandag. Ette ul, sa han at det kunne vært at kvalmen min økte mer de neste dagene, siden det bare hadde økt og jeg var akkurat 6 uker på vei, kunne jeg muligens regne med å blir dårligere.. Ja ja, så lenge spiren sitter er jeg fornøyd;) Hvordan er det med deg da?

Ikke dumt å være på boligmarkede for første gang i disse tider therese, så gøy med nytt!! Å så bra at du ble tatt på alvor, er godt man blir hørt når man har hatt en ma tidligere.Lykke til i morgen, og hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så morro då Wowo! Hvor var du på tidlig UL? Har aldri hørt hjertelyd jeg heller ... og jeg har vært på UL alt fra 6-10 uker... Men man ser jo at hjertet slår... nå sist gang fikk vi se at han beveget seg også.. morro! Har bestilt meg ny UL neste fredag. men er veldig usikker på om jeg skal avbestille eller om jeg egentlig skal gå på den hehe...

 

Grattis med ny leilighet therese.. vi overtok ny leilighet i går.. :) Driver å pusser opp nå... ikke så veldig praktisk når man er gravid, men det går... Er 3 leiligheten jeg eier i oslo så er egentlig lei av å flytte, men det blir innmari fint der og det skal bli godt å få større plass. Har fortsatt ikke fått solgt den jeg hadde fra før enda... så det begynner å bli litt stress ... blir jo litt påvirket av alt vg skriver om finanskrisen...

 

Wowo: jeg var småkvalm i perioder fra jeg var 4-6,5 uke... da kom den store kvalmen og jeg begynte og kaste opp... så kan jo hende du kommer til å bli værre etter hvert ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei scoobydo. Var på Oslo city legesenter. Var en hyggelig eldre lege, Husby(tror jeg navnet var), veldig rolige og bra lege. Var veldig stats og se ja:) Var bare et stort smil. Off kvalmen ja, ikke blitt bedre, men har bestemt med for å prøve å jobbe 70% fra uka, så få vi se hvordan det går.

Spennede med ny leilighet, men fortvilende å ikke få solgt da... Er jo et ustabilt marked om dagene. Får håpere dere får solgt snart da. Hatt mange visninger? Hvor var det du hadde vært på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme fra "privatvisningen" på min lille gullklump i magen! :-)

Den er ca 2.06 cm og det tilsvarer vist uke 8+5 :-D

Nå så jeg til og med hva som var hodet og hva som var underkropp :-)

 

Alt var veldig beroligende! MEN hun gynekologen jeg fikk var hardhent og nå sitter jeg her og småblør etter behandlingen hennes. AUAUAU! Drittkjærring!

 

Var på Ullevål forresten. Men, blås i henne. Jeg er lykkelig! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Har hørt at han skal ære veldig flink :)

 

Var på byporten legesenter.. var der på tidlig UL forrige gang også, og var veldig fornøyd. Men de hadde fått ny gyn nå og syns ikke hun var like flink. Men fikk se at alt stod bra til og at hjertet slo :) Det er jo det viktigste...

 

Har hatt 3 visninghelger siden begynnelsen av september... og skal trolig ha nye visninger neste helg... skal prøve å annonsere i aftenposten å se om det hjelper.. satse på at vi blir kvitt den før jul.. er dyrt å sitte på to leiligheter!

 

Therese så bra at du får skikkelig oppfølging... skjønner du er bekymret etter å ha mistet... du har mistet mer enn 1 gang eller siden du får oppfølging helt frem til uke12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowo: samboeren min er fra Canda saa det er grunnen til mangel paa norske bokstaver:) Har ikke hatt "tiltak" eller ork til aa fixe bare! Haaper formen din blir bedre etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoobydo, ja jeg har hatt 2 SA og 1 MA, men aldri har jeg kommet så langt som denne gangen :-) Aldri sett hjertet slå før så jeg er KJEMPE optimistisk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut therese!! Er så utrulig synd at du fikk en harshendt gynekolog, må si at min erfaring er at kvinner ofte er mer hardhendte enn menn.. Tror menn er mer forsiktig, da de ikke vet hvordan vi "kjenner" det!! Når skal du ha neste da?

Blir dyrt å sitte på to leiligheter ja Scoobydo, får håper du får napp på neste visning!! Byporten legesenter, hvor mye måtte du betale der?? På Oslo City var det 1050 kroner, dyrt men verdt hver en krone. Ble foresten roligere av å høre at du heller ikke hadde hatt hørt hjerte, men sett det, fikk mange tanker om det i går. Men legen var SÅ på at dette var bra og alt, så hadde nok ikke noe å bekymre meg for. Men takk for info. fra deg, hjelper å høre at andre har vært gjennom det sammen:)

Hva skal dere i helgen da? Jeg skal møte en venninne som jeg ser hvert 3 år, hun bor i Nord Norge. Skal spise ute, så håper bare kvalmen avtar i løpet av ettermiddag, som den pleier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei;) Canada, hærlig folk, har vært både på Newfoundland og Nova Scotia, så flotte plasser og super mennesker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Therese :) Var da jeg var 9+5... og da var spiren 2,7 cm... ligger trolig noen dager etter i fh til menstermin og det stemmer i fh til når jeg hadde eggløsning...

 

Var 3 ganger på UL på ullevåll da jeg hadde Ma forrige gang... 4 faktisk.. var på en etterkontroll også.. syns de var veldig flinke der oppe :)

 

I helgen er jeg invitert til tønsberg på fest... te ei venninne .... vi jobba i lag før... så e jobbfest :) Trur det blir koselig, sjølv om det er fryktelig travelt....

 

Obs.. ser eg blanda fælt på nynorsk, bokmål og dialekt når eg skriv... håpa dokke overleve :)

 

Koselig med besøk da... er morro å sjå igjen gamle venninner! Som oftest er jo kveldane best i fh til kvalme...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter.

Idag har jeg grått i hele dag! Skjønner ikke hva som er galt. Dette er egentlig en veldig god dag, men likevel.

Også tror jeg at jeg har gjort noe dumt, pappa ringte ista også fortalte jeg han at jeg var gravid. Jeg og pappa har et litt rart forhold etter han ble gift med kona si. Og jeg syns han virket mer glad for at vi hadde kjøpt leilighet enn noe annet. Og da åpnet jo slusene seg for fullt her igjen da.

Er det bare jeg som er overfølsom nå kanskje? Syns bare det er så trist å ikke ha en pappa som er der for meg lenger. Kanskje jeg jrever for mye.

 

Uansett, mener ikke å være så negativ jenter! Det går nok over dette :-)

Er bare godt å få luftet seg til noen som står utenfor familien.

 

Kos dere i helgen jenter, skal selv på kino ikveld og se Wall-e :-) Litt barnslig, men kanskje det kan få meg i bedre humør. Hihi.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

 

Wowo: jeg kommer fra sogn og fjordane... men flyttet til Oslo da jeg var ferdig på videregående.. har tatt utdannelse her nede og kommer vel til å bli her noen år til! :)

 

Therese: Skjønner godt du ble skuffet... man vil jo gjerne at besteforeldre skal bli superhappy for nyheten... Vet dessverre ikke hvordan følelsen av at en eller begge foreldrene ikke er der for en lenger... men jeg tror nok ikke jeg hadde taklet det veldig bra. Er veldig nært knyttet til mine, spesielt mamma... Man blir aldri for voksen til å ha støttande foreldre...

 

Nå skal jeg lage litt middag og håpe at den sitter... har vært fryktelig kvalm i dag :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...