Gå til innhold

Noen fra området rundt Oslo el. Oslo?


wowo

Anbefalte innlegg

Skjønner deg ihvertfall veldig godt. Men som du sa så får du jo ikke gjort så mye. Det blir nok bedre etterhvert ;-)

Gruer meg litt til UL jeg nå. Det går sikkert bra, men det er litt skummelt likevel. Håper bare samboeren min kan være med denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wowo: jeg ville ventet en uke eller to til... Vi var da jeg var 9+5, fikk se fosteret bevege seg og at det hadde to armer og ben. Men vi så mye mer nå når jeg var komt over 12 uker! Fosteret var blitt nesten 5 cm større hehe :) Men du må jo gå når du føler at du ikke klarer å vente lenger :) Var hos Husebø sist og var super fornøgd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therese, blir sikkert gøy på onsdag. Er jo litt nervepinnede, men tenk så mye dere får se:) Å ja du må få med deg mannen, min mann syntes det var veldig stas når vi var i uke6 (og da så vi ikke mye..) Har involvert han mye, han var også med på 1 kontroll. Han forteller sin familie om hva vi har gjort og er så engasjert, tror det er godt for mannen å få et forhold til "den lille vi bærer" på.

Ja burde vente litt lengere med uk, det som er er, er at vi ikke vil vite om det er noe galt.... litt rare der ja, men da får man et valg og tror ikke noen av oss kan klare å ta det.. Kan jo be de ikke si noe, men jeg kommer til analysere hvert et uttrykk... Hmmm, i uke 15 er det jo ikke vits å gå for da skal vi jo snart uansett!! Tja, får se hva vi gjør! Men er så enig at det er verdt å vente litt, tenke 5 cn større, å skulle så ønske jeg var så langt på vei.. Litt misunnelig nå ja;) har du fått time for ordinær ul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... men det er ikke så ofte man får beskjed om at noe er galt. Det eneste de kan se i uke 12 er vel downs... og sannsynligheten for å få et barn med downs er jo veldig liten....

 

Har fått time til ordinær ja... 27 november på Ullevåll. Har fått fødeplass der også.. :) Hvor skal dere føde?

 

Er godt å være ferdig med 1 trimester ja... :) Ikkje så lenge igjen for deg heller no då :) Du er vel ti uker snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :)

 

Ja, så var det mandag igjen.... Har ikke vært her inne hele helgen. masse som har skjedd. Fredag var vi jo på Hulemannen og det var utrolig morsomt :) Fikk trimmet lattermusklene litt der ja.

Lørdag var det feiring av svigerfar som ble 60 år og søndager går jeg på dansing. Så helgen gikk rimelig fort, følte jeg.

Skjønner dere som har lyst på ultralyd, tenker på det selv. Merkelig det der... Forrige gang tenkte jeg ikke sånn i det hele tatt og nå er jeg så bekymra for alt mulig. Virker så uendelig lenge til den ordinære ultralyden i desember. Vi får se om vi klarer å vente.

Vi ventet ikke så lenge før vi fortalte at jeg var gravid. Tror vi sa det til nærmeste familie når jeg bare var 7 uker på vei. Jobben måtte jeg si det til uka etter siden jeg var sykemeldt og mange visste vi prøvde å få en til. Alle lurte jo på om jeg var gravid :)

Nå begynner jeg å bli forkjøla, så det er jo skikkelig deilig..... Men det er kanskje ikke så rart når man blir både hosta og nyst på i løpet av en dag på jobben. Litt svinn må man regne med :)

Og nå fikk jeg så utrolig lyst på smoothie!!! Tror jeg må kjøpe litt bær og yoghurt i morra. Hørtes jo bare så godt ut!

Håper alle har hatt en fin helg og at alle koser seg med den lille i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke sende meg en oppskrift på en god smoothie? For min ble ikke noe god! :-( Tvang det i meg, men syns ikke det var så godt nei. Den jeg kjøpte på oslo s var jo så god! Tror jeg skal gå ned i morgen og skrive ned alle ingridiensene! :-P da er jeg litt nerd!

Er også sykemeldt fra jobb, har 3 kolleger som vet om det. De 50 andre får vente litt til :-) Sier det er ryggen, det er jo litt sant også da. :-)

 

Ariel, hva slags dansing er det du går på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på linedance. Syns det er utrolig gøy og man kommer seg opp av sofaen hver søndag :)

Trodde man nesten kunne ha hva som helst opp i smoothie og den ble god, men det er kanskje ikke så lett alikevel.

Jeg er hjemme fra jobben med datteren min i dag. Tror hun har forstoppelse, stakkar. I går holdt hun på i over to timer og sovna ikke før halv tolv. Hun stod og hoppa mens hun skrek og sa hun hadde vondt i rompa! Helt forferdelig å høre på! Har fått noen råd på legekontoret, så håper hun kanskje får ut noe i løpet av dagen eller kvelden. Ikke så gøy når de er så syke disse små!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro da ;-) Lyst å begynne med ett eller annet igjen. Kor, Yoga, svømming. ett eller annet. føler meg så "slaskete" om dagen. ;-)

 

Idag var jeg på UL, for en herlig opplevelse. Føles nesten som en drøm! Jeg hadde lissom ikke forventet å se så mye! Men der var det fult liv!!

Jeg glemte jo helt å spørre om nakkefold osv. Men prøver å tenke at alt så bra ut. En gynekolog sjekker sikkert det automatisk og sier kanskje bare ifra om det er noe unormalt. Og han sa at alt så helt fint ut!

Så øyne, nese, øre, mage, ryggrad, hode og en iten arm og et lår! :-) Helt sinnsykt!!! *lykkerus*

Imorgen skal jeg enten besøke eller ringe resten av familien. Da er jeg 11+5 og orker ikke vente noe lenger!!!! :-) Nå har jeg sett at alt er som det skal! Og da skal dette gå bra! Dermed basta! :-)

 

Er det fler her som driver med noe i fritiden? En hobby altså? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny og første gang jeg tør si noe her. Jeg er fra gml Oslo området og er nok tidlig ute i forhold til de fleste av dere. Jeg er i uke 10, men har allerde sett hjertet slå (grunnet en tidligere spontan abort). Jeg er kjempe uvel til tider og kan sovne nesten stående hvor som helst, når som helst! Jeg jobber fullt og prøver motivere meg for en treningsøkt, men det er ikke lett. Både min samboer og jeg er til vanlig veldig aktive både med ute- og inneaktiviteter. Nå føler jeg meg bare som en tung, daff og lat kladd. Noen som har et bra tips slik at jeg kan få opp motivasjonen og humøret litt igjen?

 

Snaps81 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

velkommen Snaps!! Siden du sier du er tidlig ut ifht de fleste av oss, mener du alder da, i så fall er du vel ikke så tidlig ute?!?!

Har dere hatt en fin uke så langt? Jeg dro til søsteren min på mandag og kom hjem i kveld. Har kost meg masse og slappet av, selv om det er litt høyt lydnivå med 3 under 6 år der. Hjelper på humøret å komme seg ut, men det var også godt å komme tilbake i dag:) I postkassen lå brevet fra Ullevål, skal ha ul den 29.12, ifmb er jeg i 18 uker å noen dager da.. Ble liksom ennå mer virkelig når jeg fikk brevet:)

Så gøy at ul gikk bra Therese:) Må være så gøy å se armer, ben og alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo! :-)

Ja, det var utrolig artig og rart. Har lissom hatt en sånn merkelig følelse idag. At jeg aldri er alene lissom ;-) vanskelig å sette ord på.

Så gøy med Ul altså. Fikk brev fra ullevål idag jeg også med time 12. desember. gud å lenge det er til! :-) blir uendelig lang ventetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så fint at du har kosa deg Wowo :) Eg har akkurat pakka baggen og er snart klar for å reise til gardermoen og heim :) Skal ha med meg tantungen min på 4 år heim igjen, han har vært på besøk hos farmor!

 

Gleda meg til å komme heim til familie og besøke venner!

 

Tida til Ul går fort...er berre 5 veker til eg skal! :) Syns tida har gått fortare etter man kom over i 2 trimester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Å så deilig å ta en tur hjem til mor, frister det!! Håper du får en fin helg:) Jeg håper at min kjære kommer hjem i dag, ble forhindret i går så er fortsatt alene. Tenke jeg skulle forsøke meg på litt ryddig her hjemme i dag. Ha en fin dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med hjemturer! :-) Planlegger en mammatur i helgen selv.

Er bare en knapp time unna med toget for min del da! :-) Tenkte jeg skulle fortelle resten av familien det i helgen :-)

 

Dagene går jammen sakte når man ikke jobber, lyst å finne en hobby. Eller noe jeg kan ha glede av sosialt. Alle vennene mine jobber, og halvparten av vennegjengen min er jo mine kolleger. Så jeg er mye alene om dagen.

Noen som har noen morsomme forslag til noe man kan syselsette seg med for å få dagene til å gå litt fortere?

Vi oslo jentene må jo treffes og skravle på cafè en dag syns jeg ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg tar også gjerne imot noen hobby-tips, er sykemeldt ut mnd. Formen er litt bedre, men er begreneset hvor mye jeg klarer å gjøre før jeg blir sliten og kvalm. Er sykemeldt ut neste uke, er da litt over 10 uker.. Håper jeg kan gå tilbake til jobb da, men akkurat som det er nå er jeg redd jeg ikke holder mange dagene igjen.....Ååååååååå er så kjeldelig å være hjemme, trenger å finne på noe!!!!!!! Ja vi Oslo jentene må møtes en gang, kanskje litt tidlig ennå?? Jeg er kanskje den som er kortest på vei, så ikke sikkert at dere andre er enig i at det er tidlig?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Så gøy at alt var bra på ultralyd, Therese :) Sikkert deilig å se at alt var i orden med den lille krabaten der inne.

Skjønner at dere syns det er kjedelig å gå hjemme.... Jeg har en fantastisk hobby som jeg driver litt med på fritida, sckrapbooking!! Det er så utrolig gøy! Jeg lager for det meste kort og syns det er så morsomt!

I morgen skal vi feire FN-dagen i barnehagen, så i dag har jeg bakt ca 50 muffins! Jeg syns jo det bare er morsomt da, så det er som regel jeg som melder meg frivillig til baking og matlaging på jobben :)

Forresten, er det bare jeg som blir littt bekymra når jeg leser om disse som har mista?? Syns den ene etter den andre dukker opp her og forteller at det har gått galt! Da begynner jeg å kjenne etter symptomer og tenke det verste....

Prøver å ha positive tanker, men er jammen ikke lett til tider.

På lørdag skal svigermor og jeg på Sound of Music i Oslo. Gleder meg så utrolig til det :) Jeg elsker musikaler, så så det blir nok bra :)

Håper alle får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt tidlig ennå ja ;-) Men er jo alltid koselig å bli kjent med nye folk. Er lissom ikke lett å bli kjent med folk i voksen alder lenger ;-)

Har kjøpt meg dritkul photoskriver så skal begynne å scrappe etterhvert, men tror ikke jeg gidder før jeg har kommet meg i orden i ny leilighet. Nå driver vi og pakker og sånn så ser ikke vitsen med å lage mer rot :-)

 

Det er mange som mister. Syns det er kjempe leit å lese om de som har vært uheldige. Har selv vært igjennom det og frykten sitter fortsatt i, selvom alt ser bra ut med meg denne gangen. det er jo en liten sjanse for at noe kan skje, men vi må bare prøve å tenke positivt og dra tankene over på noe annet så fort vi kjenner frykten komme snikende. Jeg har et rituale om nettene som funker greit for meg. Da jeg ligger i senga i mørket med sambo snorkende ved siden av meg med kun mine tanker igjen, begynner jeg å tenke hardt på helt usakelige ting. "Hva hadde jeg gjort om jeg vant 10 mill i lotto?" Også gir jeg meg ikke før jeg sovner eller har "brukt opp" de 10 millionene. Så går jeg over på hva slags klær jeg skal ha på meg dagen etter. Osv. Virker kanskje litt små psykotisk, men jeg orker ikke tenke lenger! Orker ikke være redd og bekymret mer!!! Uansett så hjelper det jo ikke noe på likevel... :-)

 

Kos dere i helgen alle sammen ;-) Og kos deg masse på musikal Ariel. Jeg har en forkjærlighet til konserter jeg, så føler jeg ikke gjør annet enn å bestille billetter til konserter :-)

 

Ikke lenge til neste heller ;-) woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ariel, var smart med scrapbook, kanskje man også kan begynne med å lage julkort, er vel på tide om alle skal bli ferdige:) Høres gøy ut med musikal, har vært på noen, og syns at det har veldig bra!!

Det har vært en del personer her inn som har mistet når de har kommet ganske langt på vei her inne i det siste. Synes også det er litt "summelt" og kjenner jeg blir litt stresset. Jeg prøver å slå meg til ro med at det sikkert er bra, har jo en del sympt. ennå, og kommer jeg meg til uke 12 er det en så liten % som mister at da tror jeg at jeg vil være roligere!! Dere andre har jo vært på ul nå for ikke så lenge siden og de sier vel at dersom man har sett hjerte er % for at det går bra ennå større!!

Ja Therese er litt annerledese å bli kjente i voksen alder!! Vi får kanskje få til en cafe tur litt nærmere jul, da er vi jo alle kommet en del uker lengere:)

Jeg er nå fortsatt "home and alone", mannen min kommer seg kanskje hjem i dag, håper på det!! Uken har egentlig gått fort siden jeg var hos søsteren min i noen dager. I går kom en venninne innom og hadde med seg masse filmer til meg og cola, åååå så godt med slik venninner:)

Ha en god helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Syns her har vært mange abort innlegg siste uken ja... MEN de flest får en blødning som indikerer at noe kan være galt. Er ikke mange som opplever å komme på ultralyd og fosteret er dødt sann helt uten videre! Ihvertfall ikke etter 12 uke... KJenner jeg lett blir hysterisk da jeg har mistet en gang før :S Men de som er kvalme mister jo nesten aldri sies det så man får trøste seg med det! + At jeg nå er 14 uker på vei og såg at alt var fint for under en uke siden! Lurer på om man klarer å slappe helt av i det hele tatt under svangerskapet? Såg det var en her inne i dag som hadde sett hjerteaktivitet i uke 6, og var på ny ul i uke 10 og da var fosteret dødt... Hun hadde visst ikke blødd eller noe.... :S Creepy når kroppen ikke gir beskjed! Og folk lurer på hvorfor gravide kvinner springer til private klinikker for UL...

 

Jeg koser meg hjemme :) Har vært på kafe med en venninne i dag, besøkt bestemor og skal snart på besøk til en annen venninne :)

 

Håper mannen din kommer seg hjem til helgen Wowo, er kjedelig å være hjemme alene over lengre tid. Og enda kjedeligere om man ikke helt vet når han kommer...

 

Gratulerer med 2 trimester Therese :)

 

Syns absolutt at man bør få til et treff :) KOmmer nok helt sikkert et bim treff for oslo jenter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, synes det er så fint å lese innleggende for da føler en seg ikke så alene med alle disse tankne som dukker opp. Det er jo vakkert å bli gravid med en en er glad i ;) Mente med at jeg er tidlig i forhold til termiin..kanskje? Har kun vært til en UL og det var i uke 8. Nå venter jeg på neste i uke 12 tidlig nov. Men jeg er fortsatt forvirret over hvilke uker jeg er i, og føler ikke at jeg kan slappe helt av før etter den dagen. Hadde en SA i april... Føler meg fortsatt gravid da;)

 

Slitsomt å holde dette for en selv! Flere som sliter med å ikke bare hyle ut:Gravid og glad???? Føler tiden står på vent selv om jeg har fortalt det til min side av fam.

 

Jeg blir gjerne med på treff i Oslo.

 

Snaps81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-)

 

Har alle hatt en fin helg? Selv har jeg hatt en fin, men litt slitsom helg. Merker at jeg ikke har mye overskudd om dagen. Og mine to småsøsken er av den intense typen ;-) Men nå er min graviditet offentlig bland store deler av familien. Godt å få det ut! :-) I helgen har virkelig magen est ut til det ugjennkjennelige. Ble nesten litt sjokkert når jeg kom hjem idag. Min samboer reagerte også på at den må ha est i helgen. Er i tillegg helt hard. Fått ennå et strekkmerke da, FAEN! Det er jeg ikke veldig glad for merker jeg :-( Kommer jo til å ligne et ørkenlandskap på slutten hvis det fortsetter sånn. Er jo ikke noe man kan gjøre med disse strekkmerkene heller.

 

Kjenner dere litt sånn ømhet i magen noen ganger? ikke murringer dirkete, men litt mer sånn vokse-vondt?

Bestemor kommenterte noe moro i går. Blitt så rosenrød i kinnene sa hun. Jeg er vanligvis ganske blek, og må sminkes for å få roser i kinnene. Men etter at hun sa det ser jeg selv at jeg er skikkelig rosa i kinnene :-) Jøss! Er det denne gløden de snakker om som man får når man er gravid? Trodde det var en myte jeg. Noen som vet hva det kommer av? :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Er akkurat kommet hjem til Oslo! Godt å være hjemme hos mamma og pappa, men veldig godt å komme hjem igjen til sambo også. Han og kommenterte at magen hadde vokst. Ser skikkelig småfeit ut nå hehe :)

 

Har en del vondt på høyre, venstre side av magen ja. Har tenkt at det er livmoren som vokser... og har litt murringer av og til. Og mye luftsmerter...:S

 

Hehe har faktisk ikke hørt om det en gang! Så vet ikke hva det kommer av nei! Er du fortsatt sykmeldt THerese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid godt å komme hjem :-)

 

Jeg er fortsatt sykemeldt. Er det frem til 2. November. Tnkte jeg skulle ta en 50% sykemelding etter dette for å se ann litt. Hvis det funker greit så er det jo kjempe bra. Hvis ikke så er legen min mer enn villig til å sykemelde meg fullt! Hun er helt fantastisk. Men jeg vil jo gjerne jobbe litt. Men den jobben jeg har er ikke spesielt bra egnet om man er gravid for å si det sånn. ihvertfall ikke nå før jul. Det er så stressende hele tiden lissom! Og så stressa jeg er på jobb til vanlig vet jeg ikke om jeg takler det nå med så lite energi og er småkvalm og samtidig nervøs for å jobbe for hard og gjøre skade igjen.

 

Hva med deg? Er du sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Da var nok en ny uke i gang. Jeg har vært hos svigerfamilie i helgen, og på søndag kom mannen min hjem:) Kjenner at det er hyggelig å komme seg litt ut, men blir fort sliten av det!! Jeg er sykemeldt ut uke, så nå har jeg bestemt meg for å forsøk å stå opp som jeg skulle på jobb i morgen, for å se om det går bra. Er morgene som er verst og så svinger det litt. Er ti uker i slutten av uken, så vet at det forhåpentligvis ikke er så lenge igjen til kvalmen gir seg!!

Jeg har også hørt at man får et "annet drag" over seg når man bli gravid. Jeg har ei på jobb som så det på meg, og det var tidlig. Hun sa at moren hennes også alltid så når noen var gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Godt å komme seg ut av huset ja... selv om det er slitsomt så er det morro å se andre! :) Kan jo bli deppa av å bare gå hjemme og henge over doskåla!

 

Jeg begynner for fult i jobb i dag... :S Er veldig spent... har heldigvis to senvakter først, men så har jeg to tidligvakter torsdag og fredag... og er de jeg er mest bekymra for. Er så kvalm når jeg må stå opp før jeg selv vil, og kl 6 er definitivt før jeg er klar for å stå opp! Men må bare prøve. Har bestilt meg legetime i dag, hadde liksom håpt at jeg skulle få neste uke. Men neida.. fikk ikke før 11 november :( Har ikke hørt hjertelyd enda, og syns liksom det er på tide snart... Men fikk beskjed om at visst jeg trengte time før så kunne jeg ringe inn på morningen og prøve å få en hastetime!

 

Kvalmen gav seg da jeg var 12 uker, dvs den værste. Nå kaster jeg ikke opp flere ganger om dagen og heller ikke hver dag, men kroppen er fortsatt veldig var på det å bli sliten..

 

Kjenner dere livmoren deres? Såg du hadde lagt ut ett innlegg om det Therese, så da måtte jeg jo kjenne etter. Jeg kjenner også noe som er hardt og ruglete, men har jo absolutt ingen aning om hva jeg skal kjenne etter...

 

Har du bestemt deg for om det blir flere UL Wowo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...