Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

Drømmejenta24: er veldig lettet over valget ditt no ja.. blie vel sikkert dyrere, men tryggere.. vi vil ha deg her ja:)

 

uff så seint dagene frem til ikm går...

 

kan tenke meg det er rart når ungene er like stor som deg.. eg må fortsatt smile når eg hører fra rommet til vanessa "mamma, mamma, ferdig sova" hehe.. å det er så deilig å bli kaldt mamma:) det er lenge siden ho begynte å snakke, men likevel.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo.

Vært borte hele helga eg, kom hjem i går kvel. Vært på jentetur me mamma hos søstra mi. Ble en del shopping:)

her har ikke tanta kommet enda. Men min beregning av ikm e jo ikke før på lørdag da. Babyverden sa den va no den 14, så her e eg spent:) Blir ikke testing før på lørdag da, kan jo være eg har rett. Eller at syklusen ikke har gått seg til enda. Slutta jo me prevansjon forrige mnd., så e ikke usansynlig d da.

Flere me ikm den her uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jentetur og shopping høres kjekt ut:) gleder meg sånn til å shoppe baby ting igjen eg:)

 

har nok ikkje ikm før uke 27 eg da men.. spennende å se om TR kommer likevel..

 

håper tanta di ikkje kommer da og at det er en liten spire inni der som har klort seg godt fast:) håper det skjer med oss alle her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Hei jenter!

 

Jeg har gått å drøyd å drøyd før jeg logget inn på denne tråden i dag. Blir litt gal av å være her så mye som jeg egentlig er... Må prøve å berense meg litt!

 

Jeg har heller ikke IKM før uke 27. Spennende, og leeeenge å vente.

Håper alle blir gravide i denne pp, slik at vi kan følge hverandre.

Å så må Drømmejenta24 finne EL snart :)

 

Shopping ja! Bebi-shopping!! Det blir morro det!!

 

Mamma fikk slag nå 15.mai...hun ble delvis lam i høyre side. Har så lyst til å fortelle henne at vi prøver...det ville lettet humørt hennes tror jeg:)

 

Jeg er mye bedre i dag da:) Ikke så tett i hode, kan puste med begge neseborene, ikke sår i halsen, og snørrer mye mindre! Litt vel detaljer og personlig men... Blir sikkert ikke mindre detaljet når vi blir gravide!!

Ikke har jeg vondt i magen heller.

 

Jeg tenker så mye på det huset vi har sett på...fra utsiden..

Vi har sagt til nåværende leieboer at vi vil se huset pga. kjøpeinteresse..og de sliter med endel ting - firmamessig... Så de drøyer og drøyer...

Derfor har jeg ringt noen som kjenner eieren, en dame som kan masse med boligsalg.. Hun mener de må ha det såpass ryddig at de må vise til oss. Hu skulle kontakte eieren og leietageren og presse litt på for meg. Vi må svare et annet sted vi har sett på også vettu!

Hvis det ikke er fuktskader det...da skal vi ha det!

Har så mange tanker til hvordan vi skal gjøre det for våre fremtidige barn der!!! Johoooo!!!!!!

 

Mamma ja... Husker for et par år siden når jeg og mamma kranglet, så sa jeg navnet hennes i stede for mamma... Å hu klikka!!!

Jeg er fortsatt morra di, så du sier mamma!!!

Gleder meg til å bli kalt mamma jeg også:)

 

Nå må tiden gå fortere!!!!!!!!

 

Ja hva skulle jeg gjort uten dere...snakket hull hodet på mannen min tenker jeg...

Må si meg enig. Er blit glad i dere jeg også...tankene deres, erfaringene dere deler med meg, frustrasjoner og gleder!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff trist det med moren din.. tror kanskje eg ville sagt det til ho da eg og.. blir det første barnebarnet eller?

 

håper dere får se huset snart da.. ikkje kjekt å vente..

 

veldig kjekt å pusse opp barnetrommet:) alt blir så ekta..:)

 

håper me finner ett hus før neste unge kommer, treng plassen og veldig greit å eige sjøl:)

 

godt du er optimist:) eg er desverre ikkje det.. men men...

 

eg er enig, blitt glad i dere og.. vet ikkje hva eg skulle gjort uten dette innlegget.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tina-Mari: sååå spennende:)

og så godt å høre at du føler deg bedre:)

 

har nå fått legetime på fredag der jeg skal ta noen blodprøver og legetime hos lege (vikar for min fastlege) for å få henvisning til gynekolog på sykehuset for sjekk av folikkene:) hun legen er jo dansk,og har kanskje noen fordeler der siden jeg skal til Danmark:) får håpe:)

 

blir en del dyrere ja...men bare ca 3000kr dyrere... flybillletten til donoren hadde kommet seg på 3-4000kr t/r (alt etter)

faktisk så er billetten til danmark nesten billigere:)

selve insemineringen koster 2300kr hver gang (så får satse på at spiren sitter på første forsøk:) wee,blir heeeelt giret av å bare skrive dette:) hehe

 

det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobben,er å slå på maskinen og rett inn på BIM :D hehe,er helt avhengig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikkje så billig, men veldig verdt det:) kunne jo fort blitt dyrt med donor og da.. blir spennende dette når du har fått tatt alle prøvene og kommer skikkelig i gang:)

 

eg og er helt hektet på denne siden.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Jo jo jenter!! Må være optimister hele gjengen!!!

 

Nei jeg sier ikke noe til mamma..mer morro når spira sitter! Ja det blir første barnebarn:)

 

Ja sitter å drømmer om huset, oppussing, barnesikkring osv..

Vi gikk innom butikke i sta...bebiser over alt!

Å så måtte vi innom dyrebutikken etter hundemat...vegg i vegg ligger en bebibutikk med masse utstyr! Jeg fant barnesengen jeg SKAL ha i vinduet (sukk), 2 store skuffer under senga, 4 skuffer på den ene siden, og sprinlene var til å ta ned. Og ammepute....

VIL HA BEBI NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Er innlegg og jeg var hekta............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips:)

 

brystpumpe vil eg iallefall anbefale.. eg tenkte at eg ikkje skulle kjøpe det for eg skulle jo amme, men vanessa nekta å ta puppen og eg ville jo ikkje gi ho morsmelkerstatning i begynnelsen.. pumpet melk hele dagen i 5 uker, da tok ho endelig puppen, men fortsatte å pumpe og frøs ned melken, veldig greit tilfelle noen skulle passe ho:)

 

og det at folk liksomt ikkje kan miste melken er bare BULL SHIT.. melka mi begynte å minke når vanessa var 3-4 mnd gammel.. pumpa og amma om en annen for det skulle visst hjelpe, men for kvar dag ble det bare mindre og mindre, til slutt måtte eg bare gi opp håpet.. men siden eg hadde mye melk i frysen slapp eg å begynne med morsmelkerstatning med en gang, men måtte jo begynne på den og etter kvart..

 

og når dere er gravid, forbered dere på det verste.. kolikk, våken hele natten osv... da kan det jo bare bli lettere.. eg gjore dette da eg var gravid og syns det var kjempe enkelt å ha unge.. ho hadde lett kolikk, men likevel var det lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guess what? Ingen mensen i dag heller... Surprise, surprise... Begynner å tro at syklusen min er blitt normal, altså 28 dagers. Jeg tror jo hele tiden at den "kommer i morgen"...:) Begynner å bli litt redd for at jeg ikke skal få den igjen siden jeg har hørt om så mange som ikke får den igjen på leeenge etter at de har gått på pillen... Grøss og gru....

 

Haha, i dag, på vei til jobben, hørte vi om noen som var på interrail. Hørtes ganske kjekt ut... på radioen... Så jeg sa til mannen min: "Hvis vi ikke klarer å få noe ny baby, så vil jeg på interrail. Jeg trenger en liten gulrot, så blir jeg ikke så lei meg...." Han bare lo og sa: "DU på interrail? Tenk deg om!" Etter å ha tenkt, sa jeg: "OK, hva med en luksusferie til Maldivene istedetfor?" Jeg har ikke noe imot backpackere og interrailere, men jeg må innrømme at jeg ikke er helt der selv.

 

Vi snakket også om å reise til utlandet i permisjonen min. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil, men Amsterdam, Liverpool, London, Barcelona, Tokyo og USA (akkurat hvilken stat vet vi ikke enda) har vært diskutert. jeg vil til et varmt sted... Vi var i Japan for to år siden og kunne godt tenke oss å flytte dit, for en periode, men jeg tror ikke det er helt optimalt med en liten baby. De snakker ikke så godt engelsk der....

 

Ååååh, det var mye reiseprat i dag. Godt å få tankene over på noe annet en graviditet og BABY! :-D

 

Jeg har forresten sagt til mamma og pappa at vi skal prøve å få en ny baby. De ble HENRYKT og sa at de gjerne ville sitte barnevakt! :-D Hihi, de har ikke hørt om reiseplanene våre enda....:-D

 

Jaja, dere får ha en strålende dag. I dag har jeg fulle lister fra morgen til kveld, så det vlir nok ikke så mye "internetting" på meg i dag! :)

 

PS. Kolikk er noe dritt....:-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom i går, så blir me videre inn i 2.pp:)

Dåkker treng ikke synes synd på meg, tar d helt fint. Blei ikke litt lei meg engang. Har nemli vært litt usikker på om eg skulle utsette d til høsten. Å no slepp eg lure mer på d. Mannen min jobbe borte så e muli jobben kræsje me EL di neste mndan. han har ikke fått helt sikker turnus enda så vi får se.

 

Eg eie eget hus, og bare gled dåkker til d blir dåkkers tur der altså:) E så kjekt å kunne ha ting akkurat sånn som man sjøl vil. Og ikke minst plass. Bodde i 45kvm leilighet når gutten ble født, og lure meg hadde ikke tenkt at en baby trengt plass i d hele tatt... Men d gjør dem, mye plass og til at dem e så små:) Men huse va ferdi når han va 3mnd. så d gikk jo bra da.

 

Ny IKM på meg e 16. juli, trur eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja kolikk er noe dritt!!! men vanessa hadde jo lett kolikk så var skriking fra ca kl 18-23.30 kvar kvld så var det mating og rett i seng.. var tungt i begynnelsen, men ble en vane til slutt da..

 

vi leiger hus no så har jo plass, men vil eige noe å bestemme alt sjøl.. huset vi leiger er gammelt og stygt.. men men.. ser no etter men er jo så sinnsyke priser her så.. men men.. dukker vel noe opp etter kvart..

 

bra du ikkje ble lei deg når TR kom da.. eg tror ikkje eg blir så lei meg heller siden me skal til vinstra på contry festival i begynnelsen på juli så, men gjør ingenting om testen blir positiv heller.. eg kan fint kose eg uten å drikke.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, da kom mensen! Er ikke lei meg jeg heller, visste jo at vi ikke hadde prøvd skikkelig denne måneden. Egentlig er jeg bare lettet over at jeg har fått mensen og at ting antageligvis er normalt der nede...:)

 

Det eneste jeg er sur for er at mensen ikke kom tre-fire dager senere, for slik som det ser ut nå, så er mannen min vekke under neste EL... Han kommer hjem bare noen dager etter... GRRRRRRR.... Jaja, jeg tenkte jeg skulle ta el-tester denne måneden, slik at jeg kanskje kan finne ut av når jeg har el. Det blir jo uansett ikke noe stress siden mannen med svømmerne er bortreist! :)

 

Får satse på at august blir en bra måned, føles bare uendelig lenge til.... Grrrrrrr.... (Litt sint i dag... pms? :-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Ja dette var helt annerledes innlegg enn vanlig! Litt deilig egentlig:)

 

Ja brystpumpe høres ikke dumt ut. Tror jeg må ha hjelp for å komme igang, og den ene brystvorten er litt "herpa" etter en piercing...men kanskje en pumpe kan få den til å funke... Lov å håpe!

Dessuten vil jeg så gjerne gi bebien mest mulig brystmelk ettersom det er så mange viktige stoffer i den som forhindrer bla. allergier..noe både jeg og min mann har.

Så tusen takk for tipet Susi! Hadde ikke det på lista mi ;)

 

Søstra mi skal på den musikfestivalen tror jeg.. Hun er 21 og digger linedance! Hun er ganske så flink også. Så ser du en høy, slank, pen jente med halvlangthår som spretter opp og ned, så kan det være henne:)

 

Så bra at dere ikke har blitt lei dere for at TR er kommet. Og så bra at dere andre ikke blir lei dere om TR kommer.

Jeg kommer til å bli surere enn en gammelost! Men kan ikke vise det akkurat...vi har famliebesøk den uka...av manens familie...en kusine jeg egentlig ikke kjenner...

Og de 2 ukene etter TR skal komme, eller skal vi si kommer...ja da er søstra mi og kjæresten her... Vi har soverom vegg i vegg... Får rigge oss til på gulvet da...senga knirker for mye!!

 

Ja jeg har gså lyst til å eie hus! Det som er at her i Spania er det flere typer boliger enn i Norge. Så hus her nede, det er store, noenganger dobble rekkehus. Hus i Norge, det er villa her nede.

Så vi har sett på enden på et rekkehus med 2 leiligheter i. Blir så bra så! Håper bare jeg får beskjed om at vi snart kan komme å se det...må bestille en sånn person som kan måle etter fuktskader!

Vil så gjerne vite om jeg får en av drømmene mine oppfylt!

Vil ha stooooooooooooooooo bolig!! (plass til maaange barn)

 

Reise ja... Vi skal enten til Madrid, Barcelona eller et østblokk land i Mars neste år. Svigers skal feirebursdagen sin, og siden ingen av barna dems bor i nærheten/samme land som dem...ja da blir det tur:)

Hadde vært morro å gi bort ultralydbilde i bursdagsgave!!

Ellers har vi ingen reiseplaner med det første...

Burde ta en tur til Norge rundt bebifødselen (når den da blir..). Folk vil vel hilse på, dessuten må vi skrive testamente. Her i Spat!nia koster norsk testamente 2400,- pr. pers!!!

 

Hvor mange barn vil dere da?

Jeg vil ha 3. Jeg drømte i natt at jeg fikk 8 stk... Men jeg drømmte også at jeg kun spiste rått kjøtt... Så jeg tar ikke det som en sanndrøm akkurat!

 

Får vel gjøre litt her i heimen.Fotografen kommer med bilder fra bryllupet senere i dag. Spennende!!!!!!!!!!!

 

Ha en flott dag jenter, snakkes sikkert senere!!!!!!!!!

Mange klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina-Mari: d der me rått kjøtt hørtes ikke bra ut, så du får vel neppe 8 onga heller:)

Har alltid tenkt at eg sku ha 3 onga da. Vi e sjøl 3 søsken. Men sia d e mye planlegging i forkant av svangerskape me medisinbruk å sånn e eg bare takknemli for d eg får:)

 

Siste beskjed fra legen no va at eg bare må bli gravid sjøl om eg tar medisin, mene eg e for syk til å klare meg uten så lenge. Må være uten den ene sorten i 6mnd og den andre i 3 så blir litt lenge d da. Forrige gang klarte eg meg utmerket, men e dårligere no enn da. Har spurt og spurt om risiko å sånn, og dem sir at d e ikke bevist sammenheng mellom medisinan og fosterskade. Men d e jo seff en avgjørelse vi må ta sjøl... Så d e en litt ekkel følelse å skulle velge live til en liten baby da. Og tenk no om d e nåkka galt når den blir født.

Forsknings på medisinan e jo kommet lengre enn sist eg va gravid da. Den gang va d gangske nytt d eg tok, så håpe jo bare at alt skal gå bra. Visst eg e syk når eg blir gravid e sjansen for at d ende i abort ganske stor. Va derfor d gikk galt sist.

 

Hadde jo mye på hjerte i dag eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt tipset var bra da:)

 

jo skal se eter søsteren din eg.. kanskje eg har noen å danse linedance med da:) hehe..

 

eg og vil ha tre unger:) har navn til to jenter og en gutt.. Vanessa er jo brukt no da, så no er det bare å vente å se hva neste blir.. min kjære som har kommet på alle navna, men eg fiksa på det ene da, men får me to gutter etter vanessa skal EG bestemme navnet på den ene:) hehe...

 

håper det går bra at du går uten medisiner da:) krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får desverre ikke lov å slutte me medisnen den her gangen. Dem mene d e større sjanse for abort uten medisin enn fosterskade me medisin... Kanskje noen her som vil diskutere/ komme me meninge om d her? Hadde vært gøy å vite ka dåkker ville valgt:)

 

her e alternativan:

du kan slutte me medisina og ikke trenge å bekymre deg for event. fosterskada. MEN sjansen for sa/ma øke betydeli.

 

du kan fortesette på medisina som legen sir ikke har betydning for fosterskada.MEN sia d i norge ikke e lov å forske på gravide og medisinbruk har du ingen garanti for at fostere ikke blir skada.

 

Va veldi tungt valg å ta, men eg valgte alternativ nr. 2. Man har jo ingen garanti for friske barn uansett, men d e klart eg grue meg litt for ka som kan komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi ja det var vanskelig valg.. hmm.. tror kanskje eg ville tatt nr 2 eg og, men er jo veldig vanskelig for meg å sette meg inn i det siden det ikkje gjelder meg, men tror dere har tatt rett valg eg..

 

er ikkje noen her inne en plass som har gått på samme medisiner når dei var gravide da så du kan spørre? er jo greit å høre erfaringer fra andre og da..

 

skjønner det var tungt valg, men er jo som du sier at det er jo ingen garanti for friske barn uansett.. om det er noe veldig galt med bebien får du jo vite det tidelig så tar dere det derfra..

 

krysser fingrene for at dere får en frisk og velskapt unge snart:)

det samme til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spurt om akkurat den medisinen. Men har intrykk av at folk her inne e generelt i mot medisin:) Håpe du skjønne ka eg mene. Trur bare når man sjøl står der å må ta valge at man skjønne ka d går i. Og eg har jo spurt legen ut om alt muli, så d han sir e at d ikke e bevist sammenheng mellom Imurel, som medisinen hete, og fosterskada. Dem som har fått barn me skade har hatt barn me skade fra før, så d har vært genetisk.

 

kan jo ikke anna enn å håpe d går bra:) Når eg fikk gutten min ble eg innlagt på sykhus når han va 3mnd fordi eg va så dårli. Hadde da vært uten medisin i over et år. Så må jo ta me at man skal ha helse til å ta seg av ongan sine etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner deg..

 

ikkje lett å måtte ta ett sånt valg, og ikkje lett å sette seg inn i din situasjon heller.. du må nok bare ta det du føler er best for deg og din familie.. er jo ikkje bra om du slutter på dei og blir så dårlig at du ikkje klarer å ta deg ut av sønnen din så enig med deg eg..

 

har du søkt litt rundt på nettet om den medisinen? kanskje det kan gi noen svar..?? ikkje vet eg, du vt nok best sjøl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E så godtroen eg vet du, så eg stole på legen:)

Neida, men har gått hos han sia eg va 15(10 år no), og han e mage/tarm spesialist så regne me han vet ka han snakke om. han har hatt flere pasienta som har fått barn me medisin så d går nok bra me meg og. men e jo gøy å høre ka andre tenke og mene. kan jo være noen som tenke ting eg ikke har tenkt på i d hele tatt:)

E eg forreten den enest her som e over i 2.pp? Orke ikke lage meg en ny tråd uasett, alle andre e jo her enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da vet han sikkert hva han snakker om:)

 

vet ikkje om andre som har gått over til 2 pp enda.. me kan lage ett nytt innlegg i slutten på mnd.. er jo ikkje så lenge til... og da må vel dei fleste ha gått over til 2 pp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...