Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari

Jo takk, men klinikken er bare på drømmestadiet enda!

 

Hmmm...heldigvis har jeg ikke sett noen gravide på lang tid...eller bebiser... Sist jeg så en bebis sa en liten stemme i hodet mitt: komme til mamma da vennen....og så så jeg meg selv strekke ut armene etter en annen kvinnes bebi... Heldigvis var dette bare i hodet, og jeg snudde meg kjapt å gikk.

Håper jeg slipper å se gravide damer vagge omkring...

Tror jeg og ville blitt misunnerlig da.

 

Jeg hadde en rar drøm i natt... Den omhandlet å gå på stylter...en glittrende rosa søppelsekk...og at en nabo gav oss 2 flotte bebitepper, en krokkodille ryggsekk til å ha det ene teppet inni, og en liten bamse leke med bjelle til hale...

What!?!?!?

Husker jeg ble over lykkelig og begynnte å klemme teppene, og lukte på dem, sjekket vaskelppen (de skulle vaskes for hånd og tørkes med hårføner ??? ) osv...

 

Begynner jeg å bli sprø??

 

Til dere som ikke har noen barn i fra før av... Har dere noen bebieffekter liggende å vente??

 

Jeg må på do og rørleggeren holder på med rørene...doforbud i lengre tid fremover... Hjeeeeeeeeeeeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tina-Mari

Nå skal jeg ut å kjøpe min første graviditets test§

Og den skal jeg sikkle på helt til ikm!

Gud vet når det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. for en drøm.. hehe.. husker da vi prøvde (tok det som det kom) med vanessa.. da drømte eg masse rare drømmer om babyer, men det var ALLTID en jente så eg "visste" det kom til å bli ei jente.. har ikkje hatt sånne drømmer enda, men kan jo hende dei kommer når me kommer i gang.. må jo komme til el først.. hehe..

 

og no nermer det seg veldig til el:) hihi.. spennende:)

 

til alle sammen: eg må bare spør... er det liksom normalt å teste ved kvar ikm? eg har ikkje tenkt å teste før eg virkelig kjenner symptomer, og ikkje symptomer eg har letet frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Hiver meg på igjen her jeg. Haha, var mye å lese før jeg endelig kunne begynne å skrive. Da jeg leste gjennom alt sammen hadde jeg selvfølgelig mange spørsmål og kommentarer, men klarer jeg å huske de nå??? :-D

 

Først.. Tina-Mari: Vi er i nesten samme bransje! :-D Jeg er negledesigner og har drevet salong i 10 år. Heldigvis har jeg forsikring, så jeg får sykepenger/sv. skapspenger.

 

Nå skal ikke jeg ødelegge alle drømmene deres, men da jeg var gravid for 13,5 år siden syntes jeg det var ganske så pyton. Mange har kjempefine svangerskap, men dere må være forberedt på kvalme, spy, bekkenløsning osv... :) For å si det sånn, det var ikke mange dagene mannen min og jeg spiste middag sammen. Jeg satt på soverommet med åpent vindu mens han laget mat og spiste...:-D Litt komisk nå, men den gangen var det ille. Etter han hadde spist måtte han mate meg med det lille jeg orket å spise.

 

Fødselen var heller ikke så romantisk... og jeg må si... jeg gruer meg SINNSYKT til fødselen denne gangen. Men jeg må vel gjennom det...:)

 

Selv med alle mine negative opplevelser så gleder jeg meg til å bli gravid igjen ja! Kan ikke bli gravid fort nok, til min manns store fortvilelse... :-D Han sier jeg må roe ned litt....:-D Men det er ikke *så* lett, men det vet dere vel alle alt om....:)

 

Jeg har IKM i morgen, tror jeg... Har ikke hatt min første mens etter 13,5 år på pillene, så jeg får vel bare vente å se. Har testet med noen ganger allerede, med neg. resultat. Grunnen til at jeg har testet er at jeg har hatt så sinnsykt vondt i bekkenet (har hatt bekkenvondt siden jeg fødte for 13,5 år siden...:-() de siste ukene. MEN jeg tror ikke jeg er gravid egentlig, tror heller kanskje at det kan ha noe med at kroppen har fått hormonsjokk etter at jeg sluttet på pillene... Har vært ganske så ustabil i humøret også... Noen andre som har opplevd å bli litt sprø etter pilleslutt?

 

Nå må jeg visst jobbe litt... Haha, fordelen med å være selvstendig er at en ikke har en sjef som sier når en skal jobbe! :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

self er ikkje alle sv.skap like lette, men eg elsket mitt sv.skap til tross for blødninger, MYE ødem(veske i kroppen), smerter i magen, kynnere, bekkenløsning osv.. men det er jo som oftest bare begynnelsen og slutten som er sånn.. 2 trimester føler en seg jo super sexy.. hahaha.. endelig bgynt å få mage og føler den utstrålingen:)

 

nei en kan ikkje forvente sv.skapet skal vere en dans på roser, men til tross for mine komplikasjor syns eg faktisk mitt var supert:) det gjelder bare å ville nyte det:) men som sagt, ingen er like så håper alle kan like sine sv.skap like godt som eg likte mitt:) men så slapp jo eg unna kvalmen og da:p så er sikkert verre når eg må spy kvar dag..

 

lykke til alle prøvere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei susi_vanessa06

 

Klart det, alle svangerskap er forskjellig, så jeg satser på at mitt neste blir supert! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tina-Mari

Da er jeg her igjen:)

 

Isabella´s mamma: ja jeg har ikke sv.skapspenger ettersom jeg har flyttet fra jobben i norge, og til spania. Pr. dags dato jobber jeg "under bordet"!! Haha... Ikke det smarteste men men.. Blir ikke noen lengre barselsperm på meg nei.

 

Jeg gruer meg til fødselen, til kvalmen, og...og til å gjøre klar brystvortene til amming...Jeg kommer til å døøøøø!!!!

 

Jeg er så sliten og trøtt...har sovet i 4 timer nå, midt på dagen! Sov til 11 i dag tidlig...var i seng i går rundt 00.00.

Dessuten er jeg like oppblåst nå som da TR var her, og jeg fikk blødninger 2 dager etter TR skulle vært reist..

Menssmertene har begynnt å gi seg, men jeg hadde fryktlige smerter i natt...

Jeg som har så "fin" syklus egentlig...vært bra i 1 års tid nå. Pleier å være 6 dager der jeg ser gravid ut (oppblåst), og har skikkelige smerter fra knærne til mellomgulvet. Jeg får så smerter i lår og hofter når jeg har mensen..helt jævelig...

 

P-piller/p-sprøyte: Jeg var en heks da jeg sluttet...glefset værre enn en pitbull! Jeg følte at jeg hadde en sort sky hengende over øynene mine.

Så strigråt jeg når jeg trodde lambi lammet druknet på tv...men han absorberte jo bare alt vannet i dammen på reklamen.,.

Det rettet seg etterhvert, og ble mye bedre når mensen kom...etter 2år og 10 mnd. Men humøret var bedre før det.

 

Jeg er så rar i kroppen...tror jeg får omgangsyken og halsbetennelse... Er kvalm, men kaster ikke opp enda... Og jeg er litt sår i halsen...

Hvis jeg blir syk, så blir jeg sikkert ikke gravid denne pp...

Knurr!!

 

Etterpå, om 1 time ca...så skal jeg til behandling. Skal prøve Chi Terapi, kurset jeg vil gå neste år... Blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på det.

På en eller annen måte må jeg spørre dem om det kan minske sjansen for å bli gravid uten at de skjønner at vi prøver. Jeg kjenner dem shø...

 

Jeg håper jeg ikke blir kvalm under svangerskapet... Jeg hater å spy! Vil mye heller ha ørebetennelse, streptokokker i halsen og diare!

Jeg har en dott i due, kan noen komme å hente den?? Den er IKKE min!! Sverger! Jeg har spist en Happy Hippo (sjokkolade) og drukket litt cola...men mitt blodsukker er i kjelleren! Og det er bekymmringsverdig ettersom vi ikke har kjeller....

 

For et syte humør jeg er i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lov å syte litt her vettu:)

 

eg har vanvittig hode verk i dag:( hater det:(

 

(kan syte eg og) hehe.. men vil heller ha hode verk enn å spy då enig med deg.. alt anna enn kvalme i sv.skapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter:)

 

Tina-Mari:

Skal ikke til Danmark,har funnet en privat anonym donor her i Norge..

så trenger bare å betale flybilletten ned til han.

 

Til dere alle:

Kan også holde ut både det ene og andre under svangerskapet, men vil IKKE ha kvalme og spy...blæh:(

 

...er det noen av dere som har opplevd at EL kommer veldig sent?

er jo på dag 22 i dag,og fortsatt ingen respons:(

er jo bare 9 dager til TR skal komme...kan jeg fortsatt ha en sjans,eller?

 

snufs:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, kvalme og spy er det absolutt verste jeg vet! Heldige meg som hadde det i ni måneder....:-/ :-D Heldigvis spydde jeg ikke, men fordi jeg var så redd for å spy, lot jeg være å spise... Ikke så smart, men hver gang jeg prøvde å spise følte jeg at jeg måtte spy.... Jeg klager litt jeg også...:) Får bare håpe neste gang blir bedre!

 

Tina-Mari, kan du være gravid allerede???? Hvis ikke så håper jeg du blir bedre snart! Regner med du jobber som hudpleier i Spania også? Hvordan er prisnivået der, som hjemme?

 

Phu, godt å høre at det ikke bare er jeg som ble helt skrullet av å slutte med p-pillene! Litt skremmende, å se hva hormonene kan gjøre! Etter at jeg sluttet på p-pillene har jeg heller ikke hatt migrene! (Mens bekkenplagene er blitt verre... Pest eller kolera??? :-))

 

PS. I dag var jeg og kjøpte meg strikketøy.... Tenkte jeg skulle strikke et baby-teppe,,,, Må jo ha noe å gjøre på mens jeg venter! :-D (Har ikke turd å si noe til mannen enda, han tror allerede det har klikket for meg...:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina-Mari:

har forresten hørt at man kan bli lettere gravid når man er syk....:)

har noe med at immunforsvaret blir redusert,og noe annet...hehe:)

 

så gøy det hadde vært hvis du var gravid allerede:)

føler meg nesten "sjalu" allerede...hehe:) neida...

 

Det å drive å teste etter EL er noe herk...prøver å ikke ha så store forhåpninger på morgenen når jeg tester,men er jo alltid like spent..

 

EL: HVOR BLIR DU AV ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så lang tråden va blitt:) Svare bare litt sånn generelt på d eg huske av spørsmål.

E i første pp ( som tråden tilsir:)) prøvde i fjor sommer og, men endte i MA i 12.svangerskapsuke. E kronisk syk så har en del å ta hensyn til før eg kan bli gravid, både helsa og medisinbruk. Håpe d skal gå bra den her gangen da...Sist va eg bare trøtt di uke eg gikk gravid, pluss ømme bryst. Når eg fikk gutten va eg kvalm på kveldstid i noen mnda. Men kasta bare opp noen få gang. Sia d kom så seint va d bare å gå å legge seg så gikk d over:)

Ang. test ve kvær ikm, så e ikke d nåkka eg blir å gjøre. Di 2 andre gangan har eg blitt gravid på første forsøk så da har eg jo ikke tatt mer enn 1 test:) Men har aldri tatt en test før IKM. E liksom mitt første tegn på at eg e gravid at TR ikke kommer.

Drømmejenta24: Lure bare på kordan d der me donor fungere...? Kanskje dumt spørsmål, men ser bare at du skal betale fly for han, trudde man bare fikk sæd på en klinikk. Føle meg lite oppdatert no...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja ser her det er ganske normalt å teste kvar ikm.. er så redd for negativ test eg at eg tviler på at eg kommer til å gjøre det, men er jo godt mulig eg ikkje klarer å la ver da.. hehe..

 

ja spennende å høre denne historien til drømmejenta24:) kan ikkje noe om denne metoden så spennende å høre om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei,

 

jeg kommer heller ikke til å teste før hver ikm, tror jeg... Jeg er en av nord-europas mest nysgjerrige iflg. min mann, så jeg vet ikke om jeg holder ut...:) denne gangen her har jeg gjort det fordi jeg har hatt mistanker pga. bekkenet som plutselig trøblet seg. Men kjenner allerede nå at jeg er litt lei av testingen. :) det blir vel som med alt annet, "nyhetens interesse". :)

 

Drmmetjenate24. jeg er også nysgjerrig på dette donor-opplegget! (sa jeg nord-europas mes nysgjerrige???) :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du er det ja:) men tror jo me alle er litt nysgjerrige på denne metoden siden den er ukjent for oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter:)

 

moro at dere er nysgjerrige,og skal gledelig dele dette med dere:)

 

både jeg og donoren er anonym for hverandre...

jeg har fått bekreftet at han er frisk,og når jeg får utslag på eggløsningstesten bestiller jeg en flybillett til meg selv og flyr ned til han.

 

der møtes vi og han leverer en fersk kopp med sæd (hehe,rart å forklare det her:) ) jeg har kjøpt sprøyte på apoteket som jeg inseminerer meg selv med...(er ikke en sånn sprøyte med spiss spiss..hehe) :)

 

så er det bare å vente å se hva som skjer..

 

vi er blitt enige om at han skal skrive et brev etterhvert når/hvis jeg blir gravid,som barnet skal få lese når h*n blir stor...der det står forklart hvorfor han ikke kan møte barnet og hvordan han er som person osv...

ingen opplysninger om han da...

jeg spurte han om det,og han syntes det var en god ide,for da fikk han skrive det han ønsket i brevet.

 

vi har nå hatt mailkontakt i nesten 4mnd...og føler meg veldig trygg på han...og stoler på det han sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmejenta: oj, oj... Jeg skjønner at vi andre ikke kan klage over stress ved eggløsning etter å ha lest hva du må gjøre!!! MEN det høres jo ut fo å være en grei måte. Hvordan kom du i kontakt med ham? Og hvis dere skal møtes for å få overrakt svømmerne, da vil dere ikke lenger være anonym for hverandre?

 

Sorry ar jeg spør og graver....:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo spennedes ut dette:) godt du har fått bekreftet at han er frisk da:) håper du finner el snart da:)

 

men er han med om det blir fler forsøk, eller kun det ene? (bare spør eg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sagt at han vil stille opp for meg så lenge det behøves,så lenge han ikke finner den rette i sitt liv...eller dame da for å skrive det litt lettere..hehe:)

 

vi vil jo på en måte være anonym,selv om vi kommer til å se hvordan hverandre ser ut da...

vi vet jo ikke hva den andre heter,bor osv...kommer bare til å ha et ansikt liksom...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no bra du slipper å leite etter ny da (med mindre han treffer ei)

 

men håper no det klaffer på første forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

....morgen.

 

Til dere alle sammen: Jeg kan da ikke være gravid allerede. Har vel ikke EL så tidlig etter TR!? Jeg føler meg ikke gravid, og gidder ikke å teste før etter IKM. Sånn er det bare.

Begynner jeg å teste litt her og der så klikker det for meg, garantert!

Og tro meg, når jeg finner ut at jeg er gravid, så er dere de første, etter min mann, som får vite det:)

 

Husker ikke hvem som skrev det, men håper at kaktussen jeg har i halsen hjelper på spire i magen ;)

 

Drømmejenta24: Jeg har som vanlig noen spørsmål:) Hvordan kom du i kontakt med denna karen da?

Jeg er en slik romantiker så tankene mine har allerede laget en egen verson av din graviditet.

Hvis du ikke vil vite noe om det så ikke les videre:

 

Dere møtes på avtalt sted...han ser deg, du ser han...det bare er noe luften... Han gir deg beskjedent "koppen"...du griper etter den...men han vil liksom ikke slippe... Så gjør han det, og du snur deg å går.

Plutselig hører du: Hei du! Du snur deg, og han smiler og ber deg med på en kaffe.

Du er tvivlende...dette er ikke så anonymt som du hadde tenkt deg, men la gå! Dette er en mulighet for å få vite mer om det som skal gro å spie inni deg, den andre 50%.

Dere rusler av gårde og finner en hyggelig liten kafe, han bestiller og betaler (gentlemann). Praten går merkelig lett, men du regner med at det er pga alle de mailene dere tidligere har utvekslet.

Han har en merkelig sjarm over seg å du kjenner at du rødmer helt uten grunn.. Dere sitter her i timesvis å skravler, "koppen" er helt glemt.

Det leer mot kveld og han hører at magen din "skriker" etter noe å bite i. Han tar ikke nei til et svar og "tvinger" deg med på middag. Som han sier: Det er det minste jeg kan gjøre for deg etter at du har tatt den lange turen hit, og han smiler til deg.

Dere finner en koselig liten restaurant, og dere setter dere lengt unna de få andre som er der inne.

Kelneren kommer for å ta drikkebestillingen så babler i vei om husets vin (han prøver forgjeves å få solgt unna de siste falskene av forrige måneds bomkjøp).

Han, (den anonyme mannen) sier: Nei takk, ikke noe alkohol til oss, vi prøver å få barn, og han smiler til deg. Du rødmer nå på steder du ikke trodde det var mulig å rødme.. (grrrrrrrrrrrrrr)

Dere spiser et godt måltid og rusler videre nedover gata.

Vel her "bor" jeg sier du, plutselig står dere utenfor hotellet du har booket deg inn på.

Han ser med et litt lei seg ut, og du tror han tenker det samme som deg. Det var ikke meningen at vi skulle finne kjemien og være sammen en hel dag...dette skulle være anonymt!!

Men du tar feil! Han tenker: Er dette den rette for meg? Å så skal jeg gi slipp på henne nå!?! Men en "kopp" av meg bare...

Det glepper ut av munnen din, og du biter deg i leppa like fort som det er sagt: Vil du bli med opp en tur?

Han smiler fra øre til øre og sier ja.

Resten blir historie................................

 

Å jeg elsker å fantasere! Kanskje det blir sant? Kanskje jeg burde skrive en bok.... Kanskje jeg ikke burde bry meg så fælt med andre...

Mye kanskje her gitt...

 

Just tell me to: Klapp off! (som jeg sier) hvis det blir for mye av det gode.

 

Over til noe helt annet: Jeg var til den behandlingen i går, og det var vondt! Da mener jeg ikke godt vondt, men vondt vondt.

De sammenlignet det med en forløsning!

Behandlingen går ut på å renske kroppen for blokkeringer, og gammelt avfall. Få kroppens energi til å flyte slik den skal.

Jeg satt med føttene i urtebad, og kjente at hele munnen dovnet bort...merkelig...

De "leste" føttene og øynene mine og kom frem til følgende:

Jeg har bekkenproblemer, nakkesmeter, 3 skiver i korsryggen er slitne, en er nesten prolaps, jeg har slitt med mye følelsesmessig i det siste, men også opp igjennom livet.

Og alt dette stemmer! Jeg har skjeift bekken, og nakken er helt gåen pga at jeg sitter feil, de 3 skivene de snakket om er også rett, har det på røngten som bevis (!), og det er arvelig. - mamma og mormor ar de samme skivene. Det rare er at han kunne si hvilke 3 skiver, og det stemmer. I tilegg sier de: denne behandlingen kan hjelpe dere å bli gravide fortere nå som kroppen din er på plass igjen.

Hvordan visste de det???

Samma kan det væra, er da lov å håpe at noe godt kommer ut av den vonde behandlingen. Nå skal jo min kropp rette seg skikkelig på flere plan, men hadde vært kos med en bebi på kjøpet :)

I dag er jeg bare mørbanket. Greier ikke åpne en flaske alene.

I tilegg har jeg en fæl kaktuss i halsen.

Godt med te.

 

Må løpe, nesa renner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så koselig historie.. så romantisk:p tenk å fortelle folk kordan dei møttes.. hehe.. hadde vært stilig om den ble sann da... hehe..

 

ja du får ta å skrive en bok ja.. hehe den skal eg kjøpe:)

 

den behandlingen din, er den sånn engangs, eller skal du gjøre det fler ganger.. stilig da at dei bare kan sei hva som feiler deg og ha rett.. spessielt:)

 

dere er og dei første som skal få vite eg er gravid når/viss eg blir det:) etter min kjære da seff:)

 

håper den kaktussen din forsvinner snart da.. er helt forferdelig å ha det.. men vet noe som funker.. noe sterkt munnvann, gurgle det helt i halsen.. ekkelt men funker som f...! bland i vann om det er for sterkt. ett halvt glass om gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg er visst med i gjengen her! I dag avsluttet jeg pp1 - Tante Rød kom snikende og jeg ante fred og ingen fare...

 

Jeg har en fra før på 7 mnd :)

 

Har et lite forslag om at vi lager ny tråd i blandt, med "Vi i 2. pp" osv. så blir de ikke så lange :) Kanskje HI eller en av de første med innlegg i tråden kan styre det? Og kanskje avslutte forrige tråd med henvisning til den nye :)

 

Superspennende å være prøver igjen!! Håper jeg blir i like bra form som i forrige svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen min var å lage ny en gang i mnd, men denne begynne jo å bli ganske lang no så hva vil dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...