Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tina-Mari

What!?

Ligger tråden våres på 2 side!! Det må jeg gøre noe med!!

 

Sliten jeg.. Sprekker nesten av å gå med "hemmeligheten": vi prøver å få barn...

Mange spørr jo, et naturlig pm når man har giftet seg. Svarer bare at: livet kan ikke planleges, det kommer når det kommer.

Og det stemmer jo! Er ikke sikkert jeg blir gravid i denne perioden...kanskje det går 2, 3 eller 10 perioder før det sitter.

Så jeg føler ikke at jeg juger akkurat,

 

Jeg venter IKM den uka vi får besøk av min manns familie! Kusinen hans og kjæresten hennes kommer på 1 ukes besøk... Hvordan skal jeg greie å holde maska enten eller??

Uken etter kommer min søster på 2 ukers ferie... Hvis jeg blir gravid i denne perioden så greier jeg ikke å holde meg for henne! Og jeg har egentlig bestemt meg for at først skal jeg si det til mamma, og så til svigermor... Snakk om å tenke frem i tid a dere!!

Jeg tar lykken på forskudd ser jeg! Hehe...

Ja det nytter vel ikke å være pesimist.

 

Tenkte at jeg skulle gå på apoteket å kjøpe en graviditets test. Syns det kunne vært koselig å ha det liggende:)

Men vi får nå se ha jeg bestemmer meg for.

 

Hvordan går det med folk?

Noen som er på hekke stadiet?

Jeg blir helt forknytt jeg...merkelig...det er vel spenninger rundt det å skulle pøve å få barn... Bruker så lang tid på å roe meg ned, bli klar liksom. Blir ikke gravid om man kniper igjen og ikke slipper til gubben sin!! Men men...

 

Hva tenker dere ellers på sånn i forhold til å få barn?

Noen som gruer seg til fødselen? Noen som har tenkt på hvordan de vil at den skal foregå?? Vann, akupunktur, keisersnitt, naturlig, lystgass, epidural osv??

Må få igang litt action her! Går da ann å snakke om det som kommer selv om vi ikke er på tjukka enda:)

 

Nå skal jeg ta en vaffel og en høneblund! *gjesp*

 

Lykke til jenter! Håper vi alle lykkes i 1.pp! Da lager vi en egen tråd videre for 1. trimester!!

 

Vaffaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter:)

setter så utrolig stor pris på støtten deres i forhold til valget mitt:)

har ikke fått så mange positive tilbakemeldinger på det her inne på BIM.

 

men her inne kjenner jegbare at det oser lykke av meg,og jeg blir dobbelt så gira på det jeg skal igang å gjøre.

 

jeg jobber i barnehage,og i dag hadde vi sommerfest med foreldrene,og da kom det to foreldrepar med hver sine nurk på under to uker gamle...

gjett om det var ei som var misunnelig:) var såvidt jeg klarte å gå bort å se på nurkene..ntååå sier jeg bare:)

 

..hehe:)

når det gjelder fødselen og alt mulig annet har jeg tenkt på det meste ang det meste:)

jeg tror jeg har lyst å bruke lystgass,for det blir det tryggeste..

både for meg og barnet mitt:)

 

..i dag er jeg på dag 21 i syklusen min,og har ennå ikke fått eggløsning :( snufs...måtte jo kjøpe ny test i dag på apoteket,og da kjøpte jeg bare sprøytene samtidig:)

fikk skikkelig sommerfugler i magen:)

 

har dere hatt en fin dag ellers jenter?:)

 

klem fra meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømmejenta24: e desverre ikke alle som har skjønt d her me at man tar egne valg. E så unødvendi å rakke ned på folk man ikke e enig me. Synes du e tøff eg:)

 

Her jaktes d symptoma for harde live, men kjennes ikke bra ut. Mitt sikreste tegn har jo brukt å være veeeldi ømme bryst, men dem e helt normal:( Klare seff ikke å huske katti dem har blitt øm heller, så kan jo ha vært etter IKM for alt eg vet. Begynne uansett å kjenne tanta nærme seg, så orke ikke håpe for mye. Har ikke vært så ivri i prøvinga heller den her perioden pga sykdom så d minske jo også sjansan.

 

Utover d har eg ikke gjort så mye i dag, mangle energi om dagan, hadde eg kunne sove hele dagen så hadde eg gjort d:)

Noen andre som begynne å nåkka feeling kor d går den her pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,er dessverre ikke så mange som har skjønt det...

derfor liker jeg meg så godt her inne på denne debatten:)

der alle er hyggelige og bare konsentrerer seg om barn,graviditet og slike ting,og ikke på hvordan man blir det...hehe:)

 

hvor lenge har du prøvd gutt05,MA07,baby09 ?

sender deg masse lykke til iallefall og håper det klaffer... er jo noen som ikke får noen symptoner da,ettersom jeg forstår...vi får håpe det er det som er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr kom i dag, men det var ingen overraskelse. Det kunne vel knapt kalles 1pp da vi av ulike grunner ikke kunne starte prøvingen før på dag 20 i syklusen..haha. Må le av meg selv fordi jeg faktisk hadde et ørlite håp.. hehe. Så da tror jeg faktisk at jeg nå sier at vi går inn i vår 1pp. Har allerede funnet menstermin hvis jeg blir gravid og det blir 20 mars:) *le av seg selv*

Hadde vært kos å få en baby da, tidlig vår, varmere i været, trille tur..sukk.

Snart tar babysyken overhånd:) Neste onsdag setter vi i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei jenter.. i dag har vært litt stressande.. føler eg har tatt 150 skittbleier.. hehe.. men men.. skal nok bli fler av dei etter kvart..

 

eg tror ikkje eg kommer til å bli gravid før etter sommaren, men lov å håpe da:)

 

jo dette med fødsel har eg tenkt på, og tror eg vil gjøre samme som sist.. uten bedøvelse, men akupunktur for å slappe av (og eg måtte ha det for å få åpning) og litt opp og ned fra badekaret..

her er min fødselshistorie som ligger på babyverden.no

 

http://www.babyverden.no/templates/Article____73168.aspx

 

kvir meg litt til å gjøre det igjen, men når eg husker kor deilig det var å få babyen på brystet mitt så kvir eg meg ikkje lenger:)

 

noen som allerede har planlagt navn da? eg har jo planlagt alt eg... hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

jeg har allerede funnet navn jeg...men står mellom to guttenavn:)

 

hvis det blir gutt: Noah eller Lucas

hvis det blir jente: Rikke

 

blir helt giret av å bare skrive dem ned:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fine navn.. kusina mi venter en gutt no og han skal hete noah:)

 

eg har ett guttenavn og ett jentenavn

 

jente: Erica

gutt: Micael

 

ja var litt spess å skrive dei ned.. hihi.. føles så ekte ut.. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk Erica på mi liste også...i tillegg til: rakel,leah,malin,emma :) hehe..

(høres å moro ut at jeg faktisk har skrevet ned navn til en ufødt,og ikke minst "ulagd" unge.hehe:)

 

e vel rikke som jeg har mest lyst på, for emma og leah er så vanlig nå tildags...Men Malin stiller også veldig høyt,så tror jeg vil se nurket an når h*n kommer:)

da har jeg jo to jentenavn og to guttenavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at dattera vår heter vanessa er jo litt morsom da.. hehe

da eg kom sammen med forloveden min sa han at viss me en gang fikk unger så skulle jenten hete vanessa, viss ikkje det var greit for meg så fikk han finne seg noen som ville bruke det navne.. hehe.. dette var og samme uken som me kom sammen så ble veldig komisk.. men eg elsket navnet, og her sitter me med en herlig jente med navnet vanessa:)

 

(det høres kanskje ikkje morsomt ut, men var veldig morsomt, og det var jo ikkje som han sa det så veldig alvorlig da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også her!! Vil si jeg slutter på pillene til fredag ( også den 13 da!!!) Nå er det bare jobbing! Mannen er fornøyd da!! he he

 

Lykke te alle sammen. Det er nummer 3 på oss da, og jeg gleder meg noe veldig og er fryktelig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt da:) alle her er nok like gira og sikkert gire kvarandre litt opp så.. hehe... kjempe spennende å begynne å prøve igjen.. håper det klaffer snart:) (for alle) lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe:)

 

så søtt da:)

 

her er en litt morsom historie...hehe:)

jeg ville for noen år siden kalle barnet mitt for ruben,men så falt jeg for en som het det,og vi var sammen i tre år....men han ble aldri klar for barn,så vi skaffet oss hund ilag for å teste hvordanvi taklet ansvaret, sånn før det ble barn...

 

meeen,da viste det seg at han ikke taklet det,og en mnd etter at vi fikk valpen,gjorde han det slutt med meg fordi han syntes at jeg var mer glad i hunden enn i han,og det taklet han ikke!!! hallo!!!

hadde gitt hele meg til han i over 3 år,så taklet han ikke at når man får hund,må man bruke de første mnd til å forme og bli kjent me hundevalpen...

 

er såå gla for at det ikke ble oss to,tro hvordan det hadde vært hvis jeg hadde blitt gravid med han?? ungen er jo avhengig av brystet og hele meg hele det første året...nei,mannfolk altså...

 

så nå etter 2 år som singel,har jeg funnet ut at dette er noe jeg vil gjøre alene uten en mann...

og så lenge barnet er et donorbarn,så har det jo ingen far,og skulle man møte drømmemannen etter et par år,så blir det sikkert lettere for han å bli glad i barnet uten at barnefaren kommer og går hele tiden:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja godt du ikkje ble gravid da.. takler han ikkje en hund så hadde han iallefall ikkje taklet en unge.. men men...

 

skjønner da veldig godt du gjør dette sjøl:) du er virkelig tøff så gjør dette sjøl altså.. det skal du vite.. heier på deg:) viser at me jenter ikkje alltid trenger en mann.. hehe...

 

eg er veldig glad for at eg traff min drømmemann tidlig, og kunne ikkje fått bedre, men støtter deg på dette altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk:)

 

har fått en del pes inne på donordebatten...

så fant ut at jeg likte meg bedre her inne påbli gravid debatten:)

alle har jo vært så positive:)

 

er kjempeglad på dine vegne så har funnet drømmenmannen i ditt liv:)

all the best fo you:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Hei hei jenter!!

 

Jeg er så slapp og trøtt i dag!!! Skjønner ikke hva som er galt...brygger vel på en skikkelig festlig spansk variant av noe hysterisk festlig! Sis jeg var syk her nede så lå jeg i en uke, det kom samtidig i begge ender...når jeg bar tom bare brakk jeg meg til jeg sovnet fordi jeg var sliten... Samboeren min fikk ikke steke eller koke mat. Han måtte dusje med parfymefri såpe for jeg spøy av enhver lukt!

Føler meg som en gammel utslitt sokk som er kjørt over!

 

Ellers så har dagen vært grei. Var på jobben...et par kunder....aaaaaalt for lite! Knurr!!

Men fikk noen gode ideer av en arbeidskollega og fikk luftet litt ting med hun jeg leier av...så jeg føler jeg har fått utrettet litt!

Kom hjem og sultet nesten ihjel, ostesmørbrod og vaffel med iiiiiis!!! Mmmm.. Ikke så sundt, men vi skylder på at vi enda feirer at vi er nygift! Noe som i seg selv er heeeeeeeeeerlig! Nyforalska vi!

Etter kosen vasket jeg opp i en fei, tok kjøkkenet og virvlet rundt her!

Puff...så gikk lufta ut av meg.

Siden har sofaen vært en gooood venn! Hørte på Il Divo og annen klassisk musikk...sååååå gåsehud!! Hører nesten aldrig på slikt..

 

Jeg syns at folk skal passe sine egne saker ang drømmejenta24. Det er greit å si at det ville ikke jeg valgt, men lykke til liksom... Men frekkheter kan folk spare seg for. Jeg tror litt på karma, som man sår, slik reder mann...eller er det ligger?? Uansett... Hvis man ikke kan unne et menneske en bebi når alt ligger til rette, kjærlighet og ønske om barnet, nei da fortjener man ingen unger selv heller!

Nå var jeg rimlig krass men sånn er det! Jeg har ikke noe imot at man ønsker å være alene mamma. Jeg har jo en kusine som har barn med sin kone. Konen fødte og min kusine adopterte. Det er tøfft av de som "går uten om det vanlige", følger sine egne veier og ønsker. Slike mennesker ville blitt sett på som gründere i forettningslivet!!

Så jeg sier til alle sammen: STÅ PÅ!!!!

 

Jeg kjøpte ikke noen test i dag alikevel... Venter til i morgen. Trenger den jo egnetlig ikke før om gud vet hvor lenge. Men tanken på å ha en i skapet trygger litt til den dagen jeg trenger en test.

 

Navn... Mannen min og jeg har begge hatt en drøm (skikkelig klisje) og der fikk vi navnet Adrian fremstillt.

Så når guttenavn ble snakket om, forsjåvidt lenge før unger kom på banen, ja da ble vi enige om Adrian.

Jeg er for dobbeltnavn på ungene, men guttenavnet får jeg ikke røre yttligere...må la gubben få ha et lite ord med i laget:)

Jente navn... Har tenkt på Anna Margrethe (etter mormor og oldemor) men det er litt for gammeldags, så jeg tror ikke jeg får med mannen min på det... Ellers så har jeg tenkt litt spansk...Maria, og Theresa - perfekt om jeg får tvillingjenter! (håper)

Utover det har vi 2 mellomnavn på arket: Leoni (mannens oldemor) og Karla (min farmor).

Så for å være arlig, så vet jeg ikke... Tror jeg skal kjenne litt etter når spira sitter...å da legge litt sjel inn i navnsøk,,,

Men jeg tror at om jeg får ei jente så blir det Maria med et spansk mellomnavn....

Vaaaaaaaaanskelig!!!

 

Fødsel...har ikke tenkt stort, bare gruer meg! Har lest litt her inne, og det virker som at de som har født her i Spania er stor fornøyde! Lov å håpe på lystgass og engelsk talende lege..ellers tørr jeg ikke håpe så mye...

 

Ha en tipp toppers, og flippedi floppers kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, håper ikkje du har fått omgangssyken da.. god bedring..

 

helt enig med deg der, det drømmejenta24 holder på med står respekt av, og har ikkje folk noe positivt å si så kan dei bare holde godt kjeft!!! :) syns det er kjempe bra at ho vil ha unge og tar saken i egne hender:) ho er tøff:) og enig i at folk kan godt sei at dei ville ikkje gjort det, men ikkje slenge med frekke kommentarer...!!!

 

blir dåke boende lenge i spania? er mannen din spansk kanskje? (bare spør eg) hehe..

 

fødselen er jo vond og alt det der, men en glemmer jo smertene uansett pluss at sjøl om den er fæl og alt sånn så eg eg så takknemlig for at eg fikk føde normalt så den går nok helt greit.. folk gjør det jo igjen og igjen så det er jo en grunn til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina-Mari:)

 

Maria og Theresa er begge nydelige navn..og Adrian også:)

 

Klarer ikke å få sagt nok hvor mye det betyr for meg å ha deres støtte:)

som sagt så har jeg jo ikke fortalt så mange om det jeg skal gjøre...

har fortalt det til søstera mi og to venninner...snakket med mamma for et par uker siden,og hun har jo visst lene nå at jeg vil og er klar for å bli mamma...(har jo pratet om det i to år nå)

så i forrige uke fortalte jeg henne at nå ville jeg bli gravid,og kom til å prøve på det...men har ikke fortalt at jeg skal bruke anonym donor...

det kan jeg evt fortelle etterhvert når/hvis jeg blir graivd:) (håpe håpe)

hun var faktisk positiv til det (tror ønsket om å bli bestemor er stort:) )

hehe:)

 

har faktisk fortalt bestemoren min dette også,og hun har bidratt med litt penger til flyturen:) er ikke det snilt?:)

man tror jo alltid at bestemødre og besteforeldre generelt har en tradisjonell tankegang...at de vil at folk skal gifte seg først,så få barn osv...men ikke bestemoren min. hun er min beste venn,og har alltid hatt kjempegod kontakt med henne:)

 

Legger jo ut de laaange historiene om livet mitt,men er så godt å få snakket ut om det:)

 

Ønsker alle sammen en kjempefin kveld:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo kjempe bra at familien din støtter deg:)

 

kjempe snillt å gi deg penger og hjelpe deg på den måten.. håper virkelig du får dette til:) og at du blir gravid snart:)

 

bare til å legge ut historier.. ingen av oss vet jo hvem du egentlig er, bare her inne, og det er det eg liker så godt med denne siden:) kan legge ut om ting, og likevell ha ett privat liv:)

 

ha en fin kveld ja:) alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk blitt spådd av 3 stk om når jeg blir gravid....

 

to av dem sa at jeg blir gravid i november,og den tredje sa i løpet av høsten...

 

men jeg vil ikke vente såååå lenge...har ikke tid og tålmodighet til det..hehe

 

liker også veldig godt at man kan dele tankene sine med fremmede,selv om man er litt anonym samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Helt enig med dere! Det er så deilig å kunne være ærlig, og til tider litt pinlig direkte! Det er flere ting jeg kan spørre om her inne som jeg ikke ville spurt venner eller familie om..

Personlige historier ja...har vel noen av de jeg også..

 

Ja vi blir boende så lenge vi vil. Har bestemt at vi tar standpunt til det om et års tid...men siden vi nå prøver å få barn her nede, ser etter leilighet med leiekontrakt og forkjøpsrett, så regner jeg ikke med hjemreise med det første! Jeg skal starte opp mitt eget foretak til høsten, og håper at min søster tar til vettet og flytter hit ned i begynnelsen av neste år. Da vil vi sammen starte opp en saong i løpet av sommeren, slik at vi er oppe å går til høsten -09.

Jeg er hudpleier og fotterapeut (pluss endel andre greier), og hun er hudpleier....sammen har vi tenkt til å gå et kurs innen chi terapi...noe helt nytt og banebrytende... Så vil vi ha en egen klinikk!

Så nå håper jeg å graviditet, og så at søstern og mamma flytter nedover hit! Lov å drømme!!

 

Mannen min er Norsk. Vi flyttet hit av ren lyst. Det er ikke mange ekte spanjoler som er så mye å se på... Men menn som stammer fra Grand Canaria... Det skulle vært lov å ha flere menn...sukk...

Men nøyer meg med drømmisen min:)

En mer støttende og snill mann skal jeg vel lete lenge etter!

 

Drømmejena24: så hyggelig med støttende familie! Tøfft gjot av deg!!

Har en venninde som er så verpe sjuk..vært det de åra jeg har kjent henne... Og evig singel!!!! Vurderer å nevne det du gjør for henne når hun kommer hit på ferie om 1 mnd... Det er jo en god løsning!

Barn er det hun drømmer om! Og hun jobber i barnehage...det er det eneste hun snakker om også...

 

Nei, nå er det på tide å legge seg...ble sent i går... *knis*

 

Men får dere lyst til å "bryte" privatlivet og komme hit til meg på ferie når dere er tjukke og feite (med bebis-er) i magen, så er dere velkommen! Gravide kvinner er det beste spanjolene vet! Det betyr jo at du er fruktbar, derfor roper de: du skjønne, du vakkre, du pene...etter deg. Gleeeeeeeeeder meg!

 

Ha en god natt alle sammen!

Mange solfyldte fruktbare eggløsende klemmer i fra mine hypreventilerende eggstokker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi:)

du skal ikke se bort i fra at jeg tar deg på ordet Tina-Mari:)

plutselig står jeg utenfor døra di i solfylte spania...hehe:)

 

hvor i spania er det dere bor?

hvor er du opprinnelig fra? nord eller sør i norge?

og hva er alderen din?

mange spørsmål her ja:) hehe

 

Som sagt tidligere,så jobber jeg også i barnehage,har jobbet med det i snart 4 år til sammen..ikke sammenhengende da,men:)

 

Du skal bare nevne det for venninnen din,var faktisk ei venninne som tipset meg om det:) for jeg ville ikke bare gå på byen å lure en stakkar, d hadde ikke vært rett for noen av oss....så derfor velger jeg denne måten:)

 

Nå er det natt på meg også...lang dag med sommerfest i barnehagen..

men var veldig heldig med været da:)

 

natta jenter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Bare kom!

 

Jeg bor 10 min unna Torrevieja.

Jeg kommer fra Oslo, født og oppvoks der.

Jeg er 27 år og mannen min er 30 år.

Vi er begge vær..yndlingfargen våres er blå... Heheh... Nei da, bare tuller!

 

Spørsmål er lov!

 

Gammel er du igjen?

Er det i Danmark du skal gjøre insemineringen?

Drar du alene?

Hva er prosedyren for å få til noe slik?

Hva koster det?

 

Spørr jeg også vettu:)

 

Nei nå er det natta altså..kune ikke dy meg vettu...en siste liten snik titt hit inn,.,

 

Natta - basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kanskje til spania til neste år, forhåpentligvis har me med en baby da.. huske ikkje helt kor det var me skal, men det kan me no komme tilbake på.. hehe...

 

uff, fler enn meg som syns det er tungt å se gravide eller babyer? er jo litt stygt da men blir jo misunnelig eg:( jaja sånn var eg sist og.. satser på masse hækking i helga og håper en av soldatene hans treffer ett lite egg:p

men tror egentlig ikkje eg blir gravid før etter sommeren en gang.. jaja

 

så spennende og åpne en egen klinikk da..:) lykke til med det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...