Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du e ikke begynt å stresse enda du heller:) Nei om d tar noen mnd. så gjør ikke d så mye visst bare helsa hold seg. E den eg tenke mest på, for får ikke prøve mer visst eg blir dårligere:(

 

va visst bare eg og du her inne i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Gutt05: Er det UC eller Chrons du har? Sorry at jeg er så nysgjerrig, men jeg vet at Imurel brukes ved disse sykdommene. En periode trodde legen at jeg hadde UC, derfor vet jeg det...:) Hvis det er det du har kan jeg skjønne at du ikke vil være uten medisiner, så ja, jeg ville valgt å gå på medisiner selv om det kan være risiko.

 

Jeg tror jeg klarer meg med to barn. Blir jo to enebarn, men pytt, pytt. :)

 

Jeg har egen hus (rekkehus), så jeg trenger ikke det...:-D Bare gi meg en BABY, så har jeg alt jeg trenger! :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei, jeg er her også! :-D Er litt usikker på om jeg er i 1. eller 2. pp. Vi prøvde jo ikke skikkelig forrige periode og nå er mensen her...:-/ :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stresser og stresser.. går litt opp og ned.. vil ha baby så fort som mulig, men vil og bare nyte sommeren og så gjør ingenting om eg blir gravid i august, men gjør heller ingenting om det skulle klaffe no.. hehe.. så stresser ikkje, men lengter og etter en baby i magen så.. hehe... viss du skjønner da:)

 

me har jo egentlig plass her og, men syns me bør kjøpe no når me blir en familie på fire (forhåpentligvis).. men kan vel ikkje vere umulig å finne ett hus me vil ha så finne vel noe innen babyen kommer..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH, nå er jeg irritert altså... Sitter her og tenker på at mannen med svømmerne er vekke når jeg har el neste gang... Vurderer nesten å begynne på p-piller, slutte midt i brettet, få bortfallsblødning og begynne på nytt igjen. Problemet er at jeg ikke vet om jeg begynner på nytt igjen eller om jeg får el med en gang jeg slutter på pillene... Dessuten er jeg livredd for å klusse med syklusen når det ser ut for at den er normal allerede nå. Grrrrrrr.... jeg er så UTROLIG utålmodig... Vil bli gravid MED EN GANG! Stakkers mannen min, han tror fortsatt at jeg er gal. Vurderer nesten å stikke til Amsterdam en tur, når jeg har el...:-D Nei, *så* gal er jeg ikke... Får vel bare vente til august...

 

Dagens utblåsning ferdig (tror jeg...:-))

 

frusteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe greit med en utblåsning:) blir sikkert ikkje mindre av dei fremover, viss ikkje hele gjengen snart blir gravide da:) nei eg ville ikkje h klussa til syklusen nei.. du blir nok sikkert gravid i august da:) eg jo ikkje så lenge til det:)

 

Drømmejenta24: tenkte på en ting.. hva sa han donoren din da du sa du skal til danmark? måtte bare spør.. tenkte litt på det.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A1973: e nok crohns eg har ja. Hatt i 10, snart 11 år no. Så regne me når legen sir svangerskap me medisin e best så e d fordi han kjenne meg og historien min godt nok til å kunne si d.

Va bra du ikke hadde d da, e tungt å vite at man aldri skal bli frisk igjen... men man blir veldi flink til å sette pris på di små ting i live, og ikke minst til å tenke positivt:) Søstra mi e til tider litt irritert når ho ringe til meg å klage over ting som ikke e bra og eg har ei go løysning til ho me en gang. Men må bare si til ho at når man har så mye motgang, sykdom og tilbringe tid på sykhus en solskinnsdag, så lære man fort å leite etter d beste i alle situasjona. Ingen dårli egenskap d da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter:)

 

susi_vanessa06+en i 09??:

jeg har faktisk ikke fortalt han det ennå...

men må vel gjøre det...tror ikke han blir å si så mye egentlig...

 

akkurat nå ser jeg frem til legetimen og samtalen med klinikken i danmark (begge to skal jeg ha nå på fredag) :)

så er det å vente til ca dag 8 i syklusen min,så skal jeg mest sannsynlig ta en vannscanning for å sjekke om begge egglederne mine er åpne...er veldig spent,men er jo ganske ung da,og har ikke hatt verken klamydia eller noe annet...så sjansene for at de er åpne er jo store:) men verdt å få vite det før man reiser til danmark.

 

ellers så skal jeg fortelle foreldrene mine om valget mitt nå i helgen:(

gruer meg litt til det må jeg si,men tror ikke dem kommer til å få sjokk..

har jo snakket lenge om at jeg vil bli alenemor...faktisk flere år nå..

men akkurat d at jeg skal til danmark tror jeg kan bli mye for dem..

men,som sagt,det er mitt valg og jeg vet at de kommer til å støtte meg uansett:)

 

er så nervøs for å ikke finne eggløsningen min i juli...men tenkte å kjøpe en sånn ferilitetsmonitor (en ny type som har kommet der man bruker spytt istede for urin) koster bare 199kr,så er jo verdt å prøve da.. kommer til å kjøpe eggløsningstester i tillegg da....

 

ellers så tror jeg nok at jeg kommer til å være i 1pp en god stund (ihvertfall hvis jeg ikke finner eggløsningen) men skal nok følge dere uansett :)

 

oi,det var mye om meg...hehe:)

 

beklager at alt handlet om meg i dette innlegget,men er så utrolig spent på juli-mnd:) klarer ikke å la være å tenke på at: kanskje jeg har en liten bebis i magen til jul:D det hadde vært nå ja:)

 

alle her inne må bare lykkes med å bli smelt på tjukka denne pp :)

stå på alle sammen,dere klarer det...hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare fortelle en ting til:)

i dag er min siste dag som røyker:)

 

nå som jeg har planer om å bli gravid,må jeg jo få en sunn og frisk kropp som barnet kan vokse i:)

 

hehe,mer om meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå spennende da.. kan tenke meg du er spent på fredagen da:)

 

ja det er ditt valg dette her og tror nok familien din støtter deg.. kjenner dei jo ikkje, men likevel:)

 

jøss du er flink å slutte allerede:) super flink:)

 

eg røyker enda, men skal slutte når eg blir gravid.. trenger den motivasjonen.. sluttet sist eg ble gravid og, men sprakk etter å holdt meg i 1,5 år.. helt teit men men.. er ikkje lett å kun holde seg til festrøyk når en har røykt til vanlig før så den tabben brant eg meg på, men skal ikkje gjøre det neste gang:) da skal eg holde meg langt unna.. blir og litt vanskligere når forloveden min røyker.. men hadde INGEN problem da eg slutta sist.. kom ut fra legen etter å hørt eg var gravid.. etter gammel vane rullte eg en røyk og tente den.. etter 2 trekk eller noe stompa eg den og såg på forloveden min og sa "nei dette har eg ikkje samvittighet, eg slutte":) han ble jo super stolt og det hjalp jo veldig:) men men det var no litt om meg.. hehe

 

helt greit om innlegget er om deg/dere, eg lagte jo dette for at me skal dele på erfaringer, følelser osv.....:) da vil det jo si innlegga blir litt om oss sjøl:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thihi,sant nok d ja:)

 

har ikke noe lyst å slutte nå...kunne vært godt å ha røyken når nervene melder seg,og jeg skal reise til danmark osv...

 

men de sier at det blir med en gang lettere å bli gravid med en gang du slutter å røyke...og godtroende som jeg er,så må jeg jo prøve det...hehe

 

men,som sagt,har ikke noe lyst....så håper d går bra.

må bare tenke på hvorfor jeg gjør det...

 

når det gjelder han donoren jeg hadde tenkt å bruke...

jeg satt og skrev mail til han nå nettopp,men tenkte av en eller annen grunn at jeg skulle vente til etter samtalen med nordica-klinikken med å fortelle han det.

da er det liksom mer sikkert tenker jeg...hehe,høres sikkert rart ut...

 

men føler det blir det rette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, tjukk blir jeg vel uansett! :-D Har laget pannekaker med bacon i til guttene mine, litt trøstespising er vel lov? :-D

 

Jeg er av den super-egosentriske typen (wow, når jeg leser dette må jeg si at jeg ikke høres spes. sympatisk ut: Egosentrisk, utålmodig og nysgjerrig...:-/) Jeg maser om meg selv og mitt og regner med at andre gjør det samme....:-D

 

Heldigvis er jeg ikke belastet med å røyke, så det er NOE positivt her! :-D

 

Klem

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samme her.. har ikkje noe lyst å slutte å røyke enda, og da blir det jo mye, mye vanskligere med en gang, men klarer du det er du flink.. ja har og prøvd å tenke på at det blir jo lettere å bli gravid om en slutter å røyke, men eg mangler likevel nok motivasjon.. men skulle ønske eg ville slutte no, da hadde eg klart det og, men vet eg klarer detnåreg blir gravid..

 

du er iallefall knall flink som prøver å slutte no:) håper du klarer det:) eg vet kor vanskelig det er å slutte (når en ikkje er gravid.. hehe), så du er kjempe flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg er klar til å få et barn:

 

det er fordi jeg har nå jobbet med barn i snart 4 år til sammen, og føler nå at jeg er klar og så moden for å bli verdens beste mamma,og vise meg selv og andre at jeg kan oppdra mitt eget barn,gi det all den kjærligheten og tryggheten h*n trenger, og oppdra denne fantastiske personen til å bli en fantastisk og selvstendig person:) så enkelt er det bare...

 

av og til er kjærlighet og trygghet alt et barn behøver for å vokse opp og bli en herlig,trygg og selvstendig person:)

og hvis jeg kan bidra til å gjøre dette,så gjør jeg det med glede og tar imot alle gode og dårlige dager som en:)

 

 

vet ikke om dette ga noen mening...bare skrev alt jeg tenkte...hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ungene trenger mye kjærlighet og trygghet, og det er jo ingen problem å gi dei så lenge en vil ha unge og er klar for det:) skjønner du er klar drømmejenta24:)

 

hehe.. ja tjukk skal me bli uansett:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt05: Ååååh, jeg skjønner *litt* hvordan du har det! jeg var skikkelig, alvårlig syk, i 2 måneder. Hadde alle symptomer på UC så jeg ble sendt til skikkelig undersøkelse (besværelige greier...), men da var jeg blitt mye bedre, så de fant ikke noe. Er fortsatt en del plaget med magen, men ikke så ille at jeg orker å gå videre med det. Eller... Når jeg har vondt sier jeg at: "Nå skal jeg bestille legetime." Så blir det bedre og så glemmer jeg det til neste gang jeg har vondt....:) Jeg skjønner jo at du har det mye verre, men ja, jeg skjønner litt! Jeg håper virkelig at alt går bra i svangerskapet og med babyen. Hihi, jeg regner med vi får vite hvordan det går...:)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen jenter:)

 

i dag skal me i sånn dag for nye unger i barnehagen, så det blir spennende å se kordan vanessa oppføre seg der:)

 

oi, i går kveld hadde en masse stikkinger nede i magen.. hmm var ikkje det litt tidlig om det er symptom??? tviler jo egentlig på at eg blir/ble gravid denne mnd men.. var veldig mye stikking.. kan det merkes så tidlig om det er det??? har jo ikkje leita etter symptomer heller så tror ikkje dei er falske.. men merke no om dei fortsette eller om dei går bort:) hehe.. men ble litt spent da:p

 

uff eg er så lei av dritt vær ute:( regner og blåser hele tiden:( blæææ

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært hos legen. Han var *så* forsåelsesfull. Han undersøkte bekkenet og sa at det helt tydelig er bekkenløsning jeg har. Han skrev det til og med i journalsen min "bekkenløsning uten graviditet"! Vi snakket både om bekkenløsningen og om hvor dårlig jeg var i forrige svangerskap (kvalme og gikk ned 7-10 kilo). Han forstod at jeg var bekymret og ville sende et hastebrev til KK om at de må ta meg inn så fort som mulig, til utredning. *Deilig* å ha en lege som forstår!

 

Det var dagens gledelige melding! :-D

 

Ellers så drar vi til Liverpool i morgen. Gleder meg veldig. Har ikke vært der siden vi flyttet, for to år siden. Skal treffe mange av vennene våre derfra også. De har jeg truffet, i Japan, India, Spania, Nederland, på Hawaii og i Portugal, men ikke i Liverpool! :-D Sønnen vår og jeg skal bare være til mandag så vi har en laaaaaang liste over alt vi skal gjøre på den korte tiden. Tar ikke med meg PC'en en gang! Så hvis dere ikke hører noe mer fra meg på en stund, så vet dere hvorfor! :-D

 

Ha en super-duper fin helg, med eller uten hekking! :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du har en lege som hører på deg og forstår deg..:) håper dette ordner seg snart for deg.. vet om fler som har hatt bekkenløsning uten om graviditet og ho ble kvitt det ganskel fort etter ho fikk hjelp..

 

så kjekt å reise en tur.. gleder meg til ferie eg no..:) bare slappe av med datteren vår om dagen og sikkert mye hekking på kvelden.. hehehe.. håper jo på baby i magen i august da så.. hehe..

kose deg mye i Liverpool da:)

 

ha en super helg du og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

JEG KOM IKKE INN I GÅR!!!!!!!!!!!!!! DOBBEL KNURR!!!

 

En positiv ting med det er at det var innlegg lengre enn et badehåndkle å lese!!!

Blir vanskelig å huske at jeg skulle svare å skrive...

 

Drømmejenta: Jeg ville heller ventet til han tok kontakt med deg igjen. Hvis det døyer så er han en dust uansett.. For: hvis han er en slik barmhjertig samaritaner som han gjerne vil fremstå som...da burde han regelmessig sende mail: hvordan har du det? eggløsning snart? blir koselig å treffe deg snart... osv.

Dra til Danmark, koste hva det koste vil. En bebi er verdt mer enn det vi noen gang kommer til å tjene!

Hvis penger er problemet, så låner jeg deg heller penger enn at du bruker han gubben!!

 

Var det A....umh...og fødselsdatoen... som er litt desp pga at gubben er bortreist i neste EL? Hva med å overraske gubben med en suprice tur? Troppe opp på døra i sexy undertøy og en frakk?

Da blir det bebi skjønner du!!!!

 

Å jeg å nikk da...Sønn04MA05..eller noe sånnt..

Kusina mi har Chrons og har vært full av medisiner, fikk det månehodet osv... Hu var skikkelig syk på et tidspunkt. Så fikk hun høre om en klinikk som har en veldig dyktig akupunktør som har er faring med slike ting. Det var ventetid før de fikk time hos han, men i dag er hun så godt som stabil! Og hun har fått tilbake kroppen sin, og går ikke på medisiner mer! Hun tørr ikke si i fra til legen, men man kjenner sin egen kropp best!!

Jeg skal be tante om litt mer info, navn og nummer. Det går ann å ringe dit. Kusina mi har ikke hatt det påvist i mer enn..tja...er det 4 år da tro?? Før det var hu alltid syk egentlig...

Men skulle jeg valgt så hadde jeg gått på medisinene og håpt på et friskt barn. Hjelper ikke med en frisk unge om mora er skikkelig syk!!

 

Ja jenter, det er bare å slutte å røyke! Dette greier dere vettu!! Noen som ikke drikker mens dere prøver å bli gravide da? Jeg tar ikke en pils engang jeg...kanskje litt firkantet men...

 

Bekkenløsning...jeg blir sjokka om jeg får det siden det er så låst nå. Legen sa atjeg slapp å bekymre me for det. Min familie har lang historie med bekkenløsning og store problemer i ettertid. Ikke kjekt assa...

 

Ja man må være litt meg meg meg innimellom her inne. Det er jo slik vi blir kjent med hverandre!

Jeg er neeeesten helt frisk! Litt tett enda, men ellers bra!!

Jeg har hostet endel så jeg har brukt slimløsende hostesaft...lov å håpe at det hjelper til der nede også!

I går skulle vi jobbe litt for bebisaken igjen..men det gikk bare ikke.. Tror vi har vært litt ivrige i det siste....hver dag liksom.

Men vi ble begge litt skuffet over at vi ikke fikk det til... Men det kan vel skje alle... Ny dag i dag da!!

 

I går kom fotografen med bilder og film fra bryllupet! Så morro!! Romlemantisk....

 

Merkelig, jeg har lite å tenke på i dag... Ikke noe jeg lurer på... Ikke noe å klage over... Fy så kjedelig jeg er i dag!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja veldig greit å ha noe å lese på:) eg har ikkje noe mot å ta ei cider og to sjøl om en prøver, men ikkje som om eg løper etter en fest viss du skjønner.. me prøver jo bare, er jo ikkje gravide enda... men ett glass vin til dagen skal visst gjøre det lettere å bli gravid.. eg liker ikkje vin så eg holder meg unna det, men skal visst vere bra både før og mens du er gravid..

 

så kjekt å få bilder og filmen fra bryllupet da:) gleder meg til å gifte meg, men gudene må vite korti det blir.. i september er det 4 år siden me forlovet oss.. så håper det blir bryllup og snart:) hehe.. men kan komme en baby først:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Jeg liker liker vin, men rødvin gir mer krystaller rundt fingerleddene... Ikke noe godt...

Jeg tåler alkohol så dårlig i varme...blir sikkelig brisen av en øl...skikkelig også!

Da holder jeg meg unna en stund. Gubben har kjøpt alkoholfri øl til meg. God faktisk!

 

Ja bryllupet var helt fantastisk! Som er drømm! Restaurant med utsikt over hele havet, fyrverkeri, delte kaka med sverd, flamenco show osv...

 

Bebi hadde vært kjekt nå ja:)

 

Når starter man å føle at det kan være noe?

Jeg blødde av tannkjøttet mitt for 4 dager side...merkelig for det gjør jeg aldrig... Men det er å lete, så nå skal jeg ikke tenke mere på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina-Mari: Legg ut her når du får info fra tanta di, her prøves alt:) Tar naturmedisin i tillegg til legemedisinen, men tør ikke kutte ut nåkka som helst i frykt for å bli drit dårlig igjen. Når du har crohns i familien vet du sikkert også kor utruli dårlig, og ikke minst tynn man kan bli. Bor på en øiten holme langt nordpå, så må et stykke før eg finn akupunktør da, men d kan eg jo undersøke etterkvært. Fikk nåle under fødselen og d hadde stor effekt på meg:)

Så kjekt me bryllupsbilde da. Tar fram albumen våres ganske ofte og tenke på den fine dagen vi hadde. E snart 6 år sia vi gifta oss, men e enda like betatt av meg sjøl i den fine kjolen min:)

 

Her håpe eg no tanta reise snart. Forrige mnd spotta eg først i 2 uke før eg fikk normal mens. Men synes alt ser fint ut no, så håpe d ikke blir kluss. Gubben reise bort i helga, så måle mitt e å være ferdi til han kommer hjem:) han jobbe borte også så her har vi sex når vi bare har anledning, må jo utnytte den tia man har i lag:) Så får vi se ka vi treff av El etterkvært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tina-mari: eg vet ikkje kor tidlig en kan kjenne symptomene.. fant det jo ikkje ut før eg var 7 uker på vei med vanessa..

lurer på det samme sjøl siden eg har stikkinger nede i magen, men tør ikkje håpe det er noe der da.. eg blødde mye i tannkjøttete da eg var gravid med vanessa..

høres ut som ett drømme bryllup ja:)

 

akupunktur hjalp meg og under fødselen.. eg hadde faktisk ingen tro på det før eg prøvde det sjøl eg.. hehe.. men det funke jo tydligvis.. iallefall på det eg brukte det som:)

håper det funker på sykdommen din da:)

 

no har me vert i barnehagen med vanessa.. ho stor koste seg og nekta å gå hjem.. hehe.. så no kvir eg meg ikkje så mye til ho begynne:) ho hadde sikkert ikkje merka om me hadde gått der fra i dag.. hehe..

var kjempe kjekt å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...