Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

som vil slå litt følge med erfaringer, glede og frustrasjon om det skulle komme? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, er der snaaaaart, håper jeg...:)

 

Sluttet på p-pillene for bare noen uker siden. Har ikke gått inn for å prøve enda, men satser på at det ikke er lenge til! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Jeg vil med!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tanta reiser om 1-2 dager og da skal vi forsøke på bebis for aller føste gang!!!

Jeg veit ikke når jeg har el eller noe slikt, men har syklus på 28 dager. Da skal jeg ha el på dag 15 eller noe sånnt..

 

Dette blir spennende!

Alle som kaster se på må oppdatere regelmssig da:)

 

Lykke til i 1.pp alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanta mi for i går så no er me i gang.. blir andre ungen på meg da, men sinnsykt spennende for det:) hehe.. gleder meg så utrolig til å ha baby i magen igjen..:)

 

eg har alltid hatt ca 30 dager syklus, men vet ikkje no siden eg nett har fått mensen igjen etter eg tok p-sprøyta i nov. 07.. ska ALDRI ta den igjen.. hehe

 

lykke til jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også i første pp. Tror nok vi var litt for seine til å treffe el denne gangen, første forsøk ble av forskjellige grunner på dag 20 i syklusen(!) - men satser 100% fra neste syklus. Får tr mellom 10-13 juni, og etter det blir det full prøving. Er spente og gleder oss veldig!! Mange sommerfugler i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Hei igjen:)

 

Jeg brukte p-piller, så p-sprøyte..sammenhengende i 10 år. Ikke bra!!

Brukte 2 år og 10 mnd på å få tilbake TR.

Nå er vi nygifte og nyflyttet til Spania. Det blir jaggu mange utfordringer når vi endelig har en bebis i magen! Språket, lege, JM, underesøkelser osv.. Men først må spiren sitte:)

 

Jeg merker ikke at TR kommer, men den er alltid tidsnok! Så jegskal prøve å holde meg unna kalenderen.. Stresser jeg med å ikke få TR, ja da vedder jeg for at den plutselig blir forsinka et par dager...

 

Planen våres er å bevare roen så mye som mulig.. Hekke annenhver dag, annenhver gang morgen og kveld.. Og så "ekstra omganger" når jeg skal ha el i følge "skjema" på tipslisten.

Høres ut som en fotballkamp!

 

Leste en tråd her i ste, og der sto det at man han ca. 17% sjans for å bli gravid hvis begge to er friske og man har samleie under el.

Det er jaggu et under at vi jenter blir gravide!!

 

*Spørsmål til Vanessa som prøver igjen: Hvordan er det å ha en bebis i magen? Når merket du noe spesiellt inni der?

 

*Noen som gjør noe spesiellt for å bli gravide eller?

 

Jeg tar folsyre, og så insisterer mannen min på at jeg må ligge med stjerten i været i ca. 20 min etter "toutch down"... Vi har lest at det hjelper på tyngdekraften :)

 

Ha en fortsatt flott aften damer:)

Ps! Jeg er 27 år og mannen min er 30 år. Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg forsiktig med her, jeg også.. :)

Sluttet på p-pillen for noen uker siden, så venter bare i spenning på hva som skjer videre nå.

 

Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer som gift da:) og sikkert deilig å bo i spania:)

 

skal prøve å ta det ganske avslappa me og, og ikkje gå etter en kalender, men lettere sagt enn gjort..:) hehe..

 

ja det er ikkje mange prosentene gitt.. men me klarer det som oftes for det så satse på det:)

 

å ha bebis i magen er helt ubeskrivelig deilig.. eg elsket å vere gravid og gleder meg helt sinnsykt til dei deilige sparkene, hjertelyden og ultralyden:)

 

eg merket ikkje at eg var gravid før eg var 7 uker på vei sist men hadde jo en liten anelse da.. var ikkje noe kvalm, men hadde noen komplikasjoner med smerte og blødning i begynnelsen, men til tross av det var å ha bebi i magen det deiligste i verden så:)

 

eg kommer nok til å ligge med rumpa på en pute eller med beina oppover etter "toutch down" hehe.. ellers har eg ikkje noen fler triks føreløbig iallefall.. får se kor lang tid det tar:)

 

eg er 20 (21 i sept) år og forloveden min er 28 år:)

(så eg er tidlig ute med egen familie, men kunne ikkje tenke meg noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at eg merka det og på puppene.. dei var ikkje bare ømme som noen seie, men så vonde at eg holdt på å gråte kvar gang noe var borti dei.. men er vel forskjell på kor vondt folk har i dei:)

 

når har dåke ikm? eg har vel 28-30.juni. (er ikkje helt sikker siden eg nett har fått mensen igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER der om litt over en uke, tror det er da jeg venter mensen.

 

Oi, det er ikke lenge til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikkje lenge til:) kjempe spennende å komme i gang:) tror eg har eggløsning om ei uke ca, men usikker enda, men er sååå spent på dette her:) lykke til til oss alle og hold oss oppdatert da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper bare vi ikke blir gående her så lenge. Det er sååå frustrerende.

 

Jeg tror kanskje jeg må roe ned "bli gravid"bruken min frem til jeg kan teste i syklusen. Ellers blir jeg vel superstressa.he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns det er så kjekt å sitte her.. mange gode tips og folk som støtter opp om det skulle vært noe.. gleder meg bare til å skrive "eg er gravid" her inne og gå over til 1. trimester.. hehe..

 

har du unger fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he:) Joda, men om man prøver lenge f.eks. og man hele tiden leter etter symptomer og kikker her kand et ha motsatt effekt.

 

Jeg har en sønn som blir to år i september fra før.

 

Vi har egentlig hatt lyst å prøve på en til lenge, men det har ikke gått økonomisk før nå.

 

Jeg er 28 i år og min mann er 30.

 

Tar folsyre, møllers dobbel (som alltid), jern (som alltid, rimelig anemisk jente jeg) og drikker salviete for å få orden på en kaotisk syklus.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skjønner eg jo.. kjekt no i begynnelsen, men går det lang tid dabber eg nok litt ut her fra.. hehe.. eg har ei datter så blir 2 i august:)

 

eg har hatt lyst å prøve i 6 mnd ca, men forloveden min var ikkje helt klar, men så sa han plutselig ja, og eg ble sååå happy (begynte til og med å gråte av lykke) hehe..

 

funker salviete for å få orden på syklusen? kanskje eg skal skaffe meg litt sånn da viss ikkje TR kommer når den skal i slutten på mnd:)

kor får du tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte te på en slik asiamatforretning.

 

Jeg har drukket den fra dag 5-6 og frem til el ca (siden man ikke skal bruke den etter om man blir gravid).

 

Forrige syklus ble på 29 dager mot 38 før det, så jeg håper og tror den virker litt ja.

 

Venter ikke mensen før 17 juni nå da, men skal se om jeg husker å si ifra om den er omtrent regelmessig nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja prøv på det.. funker den vil eg prøve viss ikkje min syklus er som den skal.. vet ikkje enda siden eg nett fikk den igjen så.. vil jo bli gravid så snart så mulig, så da prøver eg alt eg kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

 

Jeg er jo veldig positiv da, siden jeg har hatt uregelmessig mens siden fødselen for 1,5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Dere var jaggu hurtige til å skrive ja!

 

Da er tanta mer eller mindre reist! Jeg kunne se det i øynene til samboeren min i dag: Let the games begin!! Hehehehe!!!

 

Nå kommer det vansklige....holde roen....

Takk og lov for at jeg har inngått avtale med mannen min om at denne mnd er det ikke el testing... Har lest litt her inne, og folk tester som gale! Og så tester de når de er 1 dag over tr... Hallo!! Vi prøver å bli gravide, seff stresser kroppen litt ekstra!

Hvis jeg er så heldig...eller uheldig, alt ettersom hva utfallt blir...

Hvis jeg skulle gå 1 uke over mens...først da skal jeg teste...

Prøver hardt å love meg selv det!!!

Har 3 mobiler, og den ene bruker jeg kun som vekkeklokke, og mens-kalender... Vurderer å låse den inne i en skuff eller noe...

 

Nå som jeg leser det jeg nettopp har skrevet...

Ja jeg er nok litt stressa allerede..før vi har begynnt!

Hmmm...puste dyyyypt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Jeg burde ikke være her inne..

Leser ting jeg ikke bude...

Knurr...

 

Dytter denne opp også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressa du Tina-Mari...? He he, neeiiida... Hi hi:) Det er ganske gøy å begynne å prøve, litt stress er jo ok. Men ikke la det ta overhånd da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Tankene tok litt overhånd når jeg plutselig bestemmte meg for å ikke bli med på markedet i dag. Blei sittende hjemme å se på chick flicks og lese på debattsidene...

 

Stresser vel oppi hodet, unødvendig..

Hver dag her noe så lærer jeg noe nytt. Ikke alltid like positivt.

17% var en nedtur å lære om...

Samme når det gjelder å bli gravid...da egget fester seg og livmora begynner å utvide seg...magesmerter som kan ligne mens smerter!

Ikke nok med at vi skal føde, brystspreng, hengepupper og dissemage...

Syns liksom at det ikke burde gjøre vondt å bli gravid.

 

Å jeg føler meg så grønn! Jeg ER grønn!!

Jeg trodde jeg visste rett om syklusen min, men skjønnte i går at jeg ikke har 2 dagers syklus, men 26 dagers syklus.

Jeg har ved flere annledniger trodd at jeg har sopp eller en annen underlivsinfeksjon... Slimer som et uvær en eller annen gang hver mnd!

Kjeftet på gubben om hygine, dårlige kondomer, feil kjøp av intimsåpe... Å i virkligheten er det el jeg har hatt!

LA SKYLDFØLELSEN KOMME!!!

Jeg kan så lite...Greier jeg det her? Å prøve.. Å få!!??

 

Når jeg stresser så dusjer jeg. Har alt dusja en gang i dag...vurderer en runde til, men vi er tom for varmtvann...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...