Gå til innhold

noen i 1pp?


påtjukken

Anbefalte innlegg

hei jenter:)

der var jeg tilbake igjen etter å ha vært på hjemmebesøk hos foreldrene mine...var veldig koselig,vi var på hytta og kjørte oss turer..

 

ellers så var jeg og tok blodprøver og hadde samtale med klinikken på fredagen...

gikk kjempefint alt det...

 

så kommer vi til samtalen med mamma og pappa :S den var det verre med...i begynnelsen synes de bare det var dumt av meg å ikke vente på en mann,og for ikke å snakke om,få en fast jobb (er jo bare vikar i en barnehage,har lett lenge etter fast jobb)

...så begynte jeg å gråte,for var veldig fortvilt siden jeg er kommet så langt liksom,og ikke skulle få noen støtte fra foreldrene mine:(

en time etter samtalen sa mamma at hun fikk vondt i seg for at de var så negative,og sa jo at til syvende og sist var det mitt valg,så hvis dette var det jeg ville gjøre,så skulle jeg gjøre det...

 

så,jeg har brukt helgen til å tenke, og jeg tror kanskje det beste er å vente et år (både for min egen og for barnet sin del),for å få fast jobb og en leilighet som er tilpasset slik at en kan ha et barn der...og hvem vet,kanskje jeg har møtt mr.right til da:) hvis ikke eg har truffet noen til da,så drar jeg til danmark...

 

er en veldig tung avgjørelse jeg har tatt,med tanke på at eggløsningen er rett rundt hjørnet,TR var på besøk før helgen,så er snart ferdig med den nå..så ville jo ha dratt til danmark mellom 30.juni og 5.juli :(

 

noen som har noen råd eller meninger om dette?

 

forresten: velkommen til dere nye:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tina-Mari

Oi oi oi....drømmejenta24...

Det var mye på en gang...

Jeg kan jo skjønne dem. De vil gjerne at datteren sin skal ha alt; et hjem, fast jobb, 2,3 barn med en mann og en golden retriver.. Om du skjønner hva jeg mener...

Du har vært med oss så lenge nå så jeg skulle gjerne hatt deg med videre...høre resten av historien din...danmark turen, inseminasjonen, graviditeten, fødsel osv..

Men...

Jeg tror ikke noen av oss er de rette til å komme med råd eller veiledning. Her må du følge ditt eget hjerte og hode. Det er helt opp til deg hva du velger å gjøre med ditt liv. Du må være lykkelig!!

Hjem og familie... Vi leier leilighet og har ikke egenkapital til å kjøpe noe nå. Jeg jobber deltid som fotterapeut, og deltid som selger..ingen av jobbene er garantert penger inn i mnd.

Mannen min jobber hver søndag...og leter etter jobb ellers i uka.

Vi har ikke alt "på stell" for å få en unge..Men bryr vi oss??

NEI!! For vi greier oss alltid. Jobb kommer mannen min til å få, og høysesongen for meg er fra august og utover...da kan jeg legge av mye mer penger.

Men vi har kjærlighet!!!!!!!!!!!! Og masse av det!!!!!!!!!!!!

Alle pengene og de største husene i verden kan ikke gi et barn noe annet materille goder. Kjærlighet kommer i fra hjertet, ikke lommeboka.

Hus og penger hjelper, men det kan ikke gi barnet det aller viktigste: kjærlighet.

De fleste ville bedt oss vente et år eller to...men pytt sann!

Vi vil prøve nå!

 

Følg hjertet ditt drømmejenta24. Dette er ditt valg. Ingen kan bestemme dette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Drømmejenta24, her er det bare du som kan bestemme. Gjør det du føler er riktig, ikke tenk på hva andre mener.

 

Jeg er midt oppe i en kaotisk situasjon akkurat nå; etter at mannen min endelig kom oppover i går og vi hadde litt ledig tid fikk vi tatt en test, en CB digital. Gjett om hjertet stoppet da det lyste GRAVID mot oss i displayet! Helt utrolig, tenk at det skulle klaffe på første forsøk! Vi bestemte oss uansett for å ta en ny test i dag morges for å få det bekreftet, da brukte vi en sånn strektest, men det var ikke CB, husker ikke hva den het.. har kastet den i frustrasjon, for der fikk vi nemlig negativt resultat.

 

Ah, er så frustrert nå.. får ikke tak i flere tester før i morgen, og kommer meg ikke til legen før tidligst fredag.. hva tror dere, er jeg gravid eller er jeg ikke? Er tre dager over tiden nå, og fikk jo positivt resultat i går.. kanskje jeg bare gjorde en feil i dag tidlig? Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ntåå,skulle ønske du var mora mi,og hadde sagt alt det når jeg fortalte om valget mitt...hadde blitt så glad da:)

 

som sagt tidligere,så er det veldig tungt om dagene,men har ennå en uke å tenke på da...så får se om jeg blir noe klokere etterhvert...

 

men er jo veldig klar,og vil jo gjerne gjøre dette,spesielt siden alt er klart,å det bare er å reise ned på eggløsningsdagen...huff, tøft å tenke på.

 

jeg er jo helt enig med deg om at det et barn trenger mest er kjærlighet,og det har jeg så utrolig masse av...

jeg heier på dere Tina-Mari, tror alt ordner seg for alle jeg:)

 

må bare si dette: mamma spurte om jeg var lesbisk,siden jeg ikke ville ha en mann..hehe...holdt på å l meg ihjel...er jo ikke det,men føler jeg ikke har tid til å vente i mange år på å møte en mann,være sammen med han i flere år før han klarer å bli klar for et barn... (det er ikke vanlig å møte en som er klar med en gang) mannfolk...

 

tusen takk for kjempefine ord Tina-Mari:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jente på 26 fra vestlandet her=) Vi er i PP1,og har heller ingen barn fra før, så dette er skikkelig spennende!!! Har EL den 24, og IKM ca 8 juli. Så nå hopper vi i høyet som bare det! Etter at vi bestemte oss for å prøve å få barn har jeg vært konstant kåt! Min sambo bare ler av meg og sier at det er jeg som er verpesyk! hehe......Flere som har det slik??

Håper håper at jeg er så heldig å bli gravid allerede nå i første PP.......Det håper jeg alle dere andre blir også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, drømmejenta24, ble litt trist når eg leste innlegge ditt. Skal ho gi seg no tenkte eg. Men når eg bare lot d synke litt inn gikk d opp for meg at d e kanskje ikke barebare å få en onge helt aleina. Har ingen råd å komme me til deg, har aldri før tenkt over at man kan få onge aleina. Naive lille meg:) Men va så spent på å følge me på d du skulle igjennom. Uansett ka du måtte velge ønske eg deg masse lykke til, baby får du nok til slutt uansett:) Bare husk på at d e du som må velge, og ta en avgjørelse som blir rett for deg. Stoooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Notie: ta en test i morgen, og vent på legen. Er det ingen tegn til tanta så er du sikkert gravid! Lykke til!

 

Lijo: vi er begge i samme båt! Ble sprengkåt med en gang vi bestemte oss for å prøve! Men samboeren din har rett tror jeg...det er fordi vi er verpesyke... Masse masse lykke til!

 

Drømmejenta24: ta en mnd å tenk over saken i allefall. Ikke reis å bli gravid og angre. Ikke slå fra deg å reise mnd etter bare pga "harde" ord hjemme fra. Kan skjønne du vil ha barn. Sikkert ikke lett å ha en aleine, men tror ikke det er lettere å leve uten.

 

Noen andre som nærmer seg IKM?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Morsomt å lese! Min kjære mann har alltid klagd på lysta mi før, men nå maser jeg på han dagen lang. Jeg kan aldri få nok når jeg tenker på at det faktisk kan bli en unge av det! Så jeg kjenner meg absolutt igjen der ja!

 

Jeg føler med deg drømmejenta! Skjønner godt at det er veldig vanskelig å ta en så stort valg! Får bare håpe at du kommer frem til en løsning som er til det beste!

 

Jeg synes hele denne prossesen er så spennende! Jeg går hele tiden og tar meg på magen fordi jeg håper og håper at det er en liten spire der inne! Det hadde vært så utrolig koselig! Jeg har ikke IKM før første uka i juli, så det er en stund å vente. Vi har bryllupsdag den 8.juli, så det hadde vært en fantastisk nyhet på dagen vår! Vi får bare krysse fingrer alle mann at det blir noen spire på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen:)

setter veldig pris på det...

selv om det var tungt å høre det fra foreldrene mine,er det jo mitt valg til sist,og de sa de ville støtte meg uansett hva jeg velger å gjøre...

 

kanskje jeg skal ta dette mnd etter mnd...kan jo hende jeg får meg fast jobb nå til høsten,har jo søkt på mange jobber...

så kan jeg jo vurdere etterhvert hva jeg skal gjøre...:)

er jo veldig greit å ha en jobb før man blir gravid, og hvem vet,kanskje jeg treffer mannen i mitt liv etterhvert også:)

 

unge blir det uansett på meg,om det blir nå eller etter nyttår engang:)

men først tror jeg at jeg satser på å få meg en jobb:) jobber jo nå også,men bare som vikar,og ha foreløbi bare jobb til 10.august...

 

jeg vet at jeg kommer til å bli en utrolig bra mor...uansett om jeg blir alene eller med en mann:)

 

jeg synes dette er utrolig vanskelig....

 

men jeg kommer nok til å henge her inne og følge dere videre hvis det er greit for dere? har jo blitt så godt "kjent" med dere jo:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.. da var eg endelig tilbake:) har vært vekke i helga, og mista nettet så eg fikk ikkje komme inn her å si fra.. hehehe..

var kjempe mye å lese her no og noen nye her og: velkommen dere:)

husker ikkje alt så sto her da men skal prøve.. hehe

 

såg noe om å vere høygravid om sommeren... det er forferdlig syns eg.. hovna så sinnsykt opp og det var sååååååå VARMT!!! huff...

 

drømmejenta24: ble og lei meg da eg leste innlegget ditt (på dine vegne)... håper ikkje du bestemmer deg for fort.. ta en tenke mnd no og så vet du kanskje mer hva du vil neste mnd?! bare tenk på hva du vil, og ikkje hva andre vil for deg.. vil du ha baby og vet DU er klar for det så GO FOR IT:) men mener du sjøl at du bør vente så gjør du det:)

kan ikkje si at me hadde dei beste forholdene til å få en baby da eg var gravid sist.. begge mista jobben samtidig, av forskjellige grunner.. forloveden min søkte seg inn på ett halvt årskurs på skole for å bli yrkessjåfør.. da var det jo ikkje mange lappene å leve for i mnd.. eg ble jo stor og trengte mammaklær og me trengte jo bensin og mat, husleige... osv.. men han ble jo ferdig noen mnd før vanessa kom og kom seg rett i jobb uten noe ferie.. jobba og jobba... eg går jo fortsatt hjemme, men skal ha vikar jobb fra høsten, treng ikkje ta noe fast no siden vi prøver på baby, så har vikar jobb i 2 barnehager..

me klarte det så da kan alle klare det.. (bare sånn at du vet det at alle har ikkje alt før babyen kommer, men har jo det den treng, trygghet og kjærlighet:))

 

eg er og fra vestlandet.. husker ikkje hvem som var det, men bare som det er sagt.. hehe..

og som skrevet tidligere, eg blir 21 i september og prøver på nr 2:) (tidlig ute, men hva så?) hehe

 

eg har ikm 30 juni.. har symptomer, men vet ikkje om eg tør håpe på noe før eg VET det sikkert.. hehe.. for godt til å være sant liksomt...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja lysta er på TOPP etter vi begynte å prøve.. hehe.. men har desverre en mann som jobber VELDIG mye så ikkje alltid det går kvar gang eg vil.. hehe, men rundt eggløsning da MÅ det gå.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! Har akkurat meldt meg inn her på bim.. Leste denne debatten og fant ut at jeg befinner meg i min første faktiske pp. Sluttet på pilla i januar, men siden jeg og min kjære forlovede har jobbet et stykke unna hverandre,så har det blitt lite timet kvalitetstid til å lage en spire.. Men nå har vi endelig flyttet sammen så nå kan vi planlegge litt bedre rundt el tiden. Har litt uregelmessig mens (samboeren min har faktisk bedre oversikt enn meg når det kommer til å regne ut tid for el.. hehe), så jeg vet rett og slett aldri når jeg har den beste muligheten til å unnfange en spire. Tenkte at jeg kanskje skulle ta en el test for å se om vi er helt på bærtur når vi regner ut sånn ca tidspunkt.. Har i grunnen tatt ting som det kommer siden januar... men ingenting spennende har skjedd, så nå må vi vel gå inn for å planlegge skjønner vi.

Har lest maaange av innleggene her og jeg lærer masse!! Håper jeg kan joine dere..

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selfølgelig kan du det:)

 

spennende å komme i gang med prøvingen:)

 

har el-kalkulator på babyverden.no.. den kan du jo prøve:)

 

velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja det var godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg har også en samboer som jobber mye, og han blir trett og sliten og ikke alltid han orker. Stakkars han, jeg maser på han hele tiden! Det er egentlig mest fordi jeg har EL i morgen og vet jeg er veldig fruktbar nå, hehe..... Vi får heller ta det litte granne roligere etterpå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt det ikkje bare er meg seier eg og... hehe.. ikkje kjekt, men el må han uansett... hehehe... ja stakkars dei, men det er jo sex, og sex er godt så ikkje så synp på dei at me maser.. hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:)

og hjertelig velkommen til dere nye:)

 

ja,kom på jobb i dag og fortalte til de jeg har fortalt om danmark at jeg vurderte å vente et år...de syntes det var lurt av meg,men sa at jeg måtte følge hjertet mitt...

 

jeg trodde jeg hadde bestemt meg,men så plutselig kommer en av de jeg jobber sammen med og forteller at hun er 3 mnd PÅ VEI???

så urettferdi (ikke misforstå da,hehe)

 

hun er også vikar og har bare jobb i to uker til i barnehagen..me hun har jobbet 6 av de 10 mnd,så hun har ingen bekymringer...

 

så nå er jeg helt oppgitt...har jo sååå lyst å dra til danmark...

kanskje jeg skal vente en mnd,så kan det jo hende jeg har fått meg jobb:) kanskje ta dette mnd etter mnd:)

 

ellers: dere prater om lyster og greier, jeg har det jo ikke sånn akkurat..hehe,men er kjempegira da:)

drømte i natt at mamma var med meg når jeg skulle gjennomføre planen min i danmark...jeg prøvde å jage henne ut av rommet når de skulle gjøre det,men hun nektet...hun sa hun skulle være me på det store øyeblikket i livet mitt...

TENK HVIS JEG KUNNE VÆRE SANNDRØMT....

det hadde vært noe ja...

 

hvordan går det ellers med dere jenter? lenge til dere kan begynne å teste?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du finner ut av dette.. lurt å ta det mnd etter mnd å se hva du føler for.. ja hadde vært kjekt å vere sanndrømt av og til:) håper iallefall at du følger ditt hjerte og ikkje tenker så mye på hva folk mener om det du gjør.. du vet me her inne støtter deg fullt ut:)

 

eg kribler etter å teste, men glemmesak at eg tester før ikm.. så mange så gjør det så er det bare kjemisk graviditet så blir dei så skuffa, derfor venter eg.. kommer tr så vet eg jo svaret deg, kommer den ikkje så tester eg...:) men kjenner virkelig det kribler allerede, men må nok bare bite meg i det å vente.. er jo bare til neste uke så.. hehe.. men håper egentlig at testen blir negativ for eg holdt utdrikkingslag for søstra mi i helga så da drakk eg, ville ikkje at folk skulle få vite noe, men tok det jo mer med ro enn om eg ikkje hadde prøvd..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er testoholiker......

 

søndag: så svaaaak at man nesten innbilte seg strek

mandag: svak, men likevel synlig

 

Imorgen teste med cb digital :)

 

Har ikm tirs/onsd

 

Lykke til dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Hei hei alle sammen!

 

Da er jobbdagen endt... 1 kunde....KNURR!!!!!!!!! Hun tok alle mine råd og kjøpte endel produkter da. Enda godt noen hører på meg!

Å så tok jeg behandling på en jeg jobber sammen med, og en som jobbe på samme senter som meg. De fikk det gratis i håp om at de skryter av den gode behandlingen de fikk :)

Stedet jeg jobber på mangler ledelse og struktur.. Det trekker ikke folk før sept-mai.... Helt på tryne spørr du meg! Men hva kan jeg gjøre? Ikke en dritt...

Så nå skal jeg legge hue i bløt...mer reklame, nye visittkort, rabatt ordninger...noe for å trekke kunder!!

Jeg er en faens dyktig fotterpeut! Hvorfor er ikke folk flinkere til å stelle bena sine? Tryne steller dem med produkter for flere hundre kroner, men føttene som man går og står på hele dagen!?

Jeg er hudpleier også, men jeg sier til alle at føttene kommer først!

Så jenter: STELL BENA DERES PENT!!!!!!!!!!!!!

 

Måtte bare ha en utblåsning :)

 

Får se huset neste uke!!!!!!!!!!!!! Å så spent jeg er!!

Nå må vi finne noen som kan måle fuktigheten i hus...litt viktig å måle det her nede...det og sprekker er de 2 viktigste tingene man må undersøke.

 

Mannen min har fått en ny jobb! Det er egentlig ikke en bra jobb, eller godt betalt...langt i fra (!!), men det er en gooooood mulighet for meg!

Han skal levere reklametilbud å møbler i villastrøk, på markeder i ukedagene, og alle andre steder der man kan ha utbytte av å levere reklame. Det er en bad jobb med enda dårligere betalt...men det er bedre enn ikke noe! I tillegg kan han dele ut reklame for meg! Da får jeg flere kunder, og da får vi mere penger!

Helt genialt til han finner noe bedre :)

 

Bebis.. Hva kan jeg si? I dag har jeg ikke tenkt så mye på det. Godt er det! Håper jeg er det seff.. Men jeg veit ikke... Føler meg rolig i dag.

Null stress i kroppen..

 

I dag skal vi ut å spise middag i Torrevieja å så skal vi se på fyrverkeriet fra moloene...det varer i 20 min!!

Mannen min er vill som en unge etter fyrverkeri!!!!!!!!!!!!

Jeg liker det veldig lite...redd for det. Føles som at nesten alle rakettene skal ta en helomvending å ta farten rett mot meg!

 

Ja ja jenter... Lykke til fremover:)

Jeg skal heller ikke testefør etter IKM. Kommer ikke tanta så er det et tegn...kommer hu..ja da var det det for denne perioden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en dårlig jobb er jo bedre enn ingen jobb:) og dårlig lønn bedre enn ingen lønn:) får håpe han klarer å skaffe MANGE kunder til deg da:)

 

har roet meg en del eg og no.. er jo ikkje noe me kan gjøre med å bli gravid no om me ikkje er det likevel.. helst når det nermer seg el eg ikkje er litt rolig en gang.. hehe..

 

fyrverkeri er jo koselig det:) og romantisk om du vil:) hehe..

 

me har nett komt heim fra å tent bål og spist pølse.. hehe.. men dei tente jo ikkje bålet før kl var 19.30 og vanessa skal jo egentlig legge seg kl 19.00 så mått drøye leggetida til kl 21.00 i dag:( ikkje bra...

og så er me komt i gang med å slutte med tutten:) endelig hehe.. begynte på fredag, har kun brukt tutten en time siden det.. ingen tutt verken dag eller natt.. ho spurte etter tutten når eg la ho i sted, men eg klarte å snakke det vekk:) gleder meg til det er helt over og ho har glemt hele greiene for no går tuttene i bosset når ho ikkje ser på..:) blitt så lei av å vere avhengig av å alltid ha en tutt i lomma, bilen, senga, osv.. ja over alt...

 

Tina-Mari: håper huset er som det skal da:) lykke til med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. enten får eg TR før tiden denne mnd, eller så er eg gravid, kan ikkje skjønne noe annet iallefall..

 

har kjempe mye mensmurringer, stikkinger og no er eg KJEMPE kvalm..

 

har jo ikkje hatt noe tro på denne pp i det hele tatt, men begynner å lure no altså.. håper håper og krysser fingrene.. eneste driten viss eg er gravid at eg drakk i helga, men er jo forska på at det faktisk ikkje er farlig med ei fylla så tidlig, men likevel..

 

tenk viss eg faktisk er gravid da.. viss eg er gravid må dere og være det, for vil jo slå følge med dere videre.. åå så mange tanker i hodet mitt no... ei uke igjen å vente så får eg svar.. kan jo være hodet mitt som tuller med meg, men har jo ikkje en gang leita etter symptomer.. hmm spennende..

 

må bare få ut litt tanker.. blir gal av å holde dei inne.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!

 

Akkurat kommet hjem fra Liverpool. Klokken er 02.00 og jeg skal tiiidlig på jobb i morgen, men jeg måtte bare innom å sjekke her før jeg hopper til køys. Er alene, så ingen som bryr seg om jeg sitter i sengen og skriver. Men egentlig kjenner jeg at jeg er DØDS-trøtt, så jeg tror jeg skal legge meg sllikvel... :) Har ikke fått lest alt enda, men må nok ta det i morgen.

 

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...