Gå til innhold

**.....Tråden nr 35....**


Petronella♡mor til to

Anbefalte innlegg

Mollami - Har snakket utenom tråd vi, men skriver inn min medfølelse her også. Kjempetrist synes jeg:(

Dette blir jo bare verre og verre det, også bror da. Men krysser fingre for at han står over uten mèn også håper vi far holder ut til sommeren om ikke noe annet.

 

Love you, snuppa!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har man ikke vært inne på tråden på noen dager, og så er det enda mer elendighet! Nå får det faen meg være nok!

 

*klemmemassepåmollemollami*

 

Her i huset er det fortsatt sykdom. Har nok fått reaksjon på MMR oppi det hele, så begge gutta har hatt 38-40 i feber de siste to dagene. Ikke så snørrete som før heldigvis, og ikke den stygge hosten. Sov lenge i dag heldigvis, og ikke som torsdag da de sov knappe timen. Sov til 9.20(!) etter pupp 07 og sov over to timer på dagen. Masse amming i løpet av dagen, føler meg nesten som de i den dokumentaren som ammet store barn. Var i reprise på FEM i går. "Meh meh" sier E, det betyr "mer, mer" eller "vil ha" eller noe sånt.

 

Har nesten ikke fått jobbet noe de siste ukene, og budsjettet klarer jeg følgelig ikke = dårlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svanine så doken jeg også:)

O har begynt å dra litt i skjorta mi men er foreløpig fonøyd når jeg vifter med puppene og ikke opptatt av dem når de er tildekket:)

 

Sier jeg pupp så skjønner han hva jeg mener.

 

Litt kjipt med jobben, men du får tenke at sånn er det å ha barn. Det er i alle fall i tankene mine.

Jeg har blitt prakket på en dårlig kunde av noen andre, men foreløpig ,kommer jeg godt overens med ham.

 

Har vært i 40 års lag nå¨vi og det har vært hyggelig. hovedpersonen er så søt,men trenger litt støtte og omsorg så jeg skal prøve å stille opp litt.

 

Kusinen min ringte i sted, hun har mistet spiren sin.. Jeg er så lei meg på hennes vegne, det tar på med SAer mistet vel ca uke13

 

Jeg har barnevakt i kveld og skal jobbe i morgen så jeg hoppper vel i loppekasa snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle?

 

Her er det fortsatt feberhus. E hadde 40.1 og var helt kokt, stakkar liten. Fikk pille da. Så H blir hjemme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, unskyld Herk. Begynte å svare også skjedde det et eller annet også ringte noen også dilla jeg og skulle bare også ble det helt borte. Jeg er bare superdårlig på sms. Svarer jeg ikke når jeg leser så glemmer jeg det. Også kommer jeg på det ørten ganger mens jeg driver med noe også glemmer jeg det når jeg setter meg ned igjen. Virkelig ikke meningen. Satte pris på sms, du skal vite det.

 

:)

 

 

Ellers da...fikk tlf i går. Far trengte ikke blodoverføring i går nat og dag. Blødningene i magen har og stoppet. Holder det seg slik kan de opr. om en 3-4 dager el no. Tørr ikke enda. Ganske risky opr uansett da, men uten så går det ikke uansett, så man må jo prøve. Oddsa er ikke så bra, men dogh bedre enn de var for psr dager siden. Legen hadde mer eller mindre sagt rett ut at det nok var slutten og nå mener han at joda..det er jo en sjanse.

 

Bror..der vet jeg ikke mer enda. Snakket med han i går. Han kommer seg igjennom denne, men håper de finner ut hva det er og får fikset. For kan jo hende han er alene neste gang noe slikt skjer.... Var noe flimmer og svingende blodtrykk.

 

Meg da...jeg har hatt en koselig dag med dAma mi:) Først på håndballkamp med W. E og jeg så på. (M er trener) De vant 8-4 og W skåra 2:) (var bare på halve tiden og..litt småsyk) Hver gang det var mål el timeout så kom det musikk og E dansa som en gal-så søt atte;)

Sovna på fanget til far kl 11:40 og snorka som en MANN!!! Kledde på og snudde og ordna og bar ned og la og han sov:)

 

Ama og jeg var på messe uten barn vi. Litt godt og i grunn, men er kjekt med vogn. Ble sittende hos ama en stund etterpå for mannene skulle ha kakekaffeslabras her! Så ama og jeg så slengt i sofaen og spiste pottis mens mannene passet barn og kaffekake...jau.

 

I morgen er atter en ny uke med stress og mas. Oppdraget mitt går ut på fredag. Har en del andre greier på gang, men slitsomt å ikke vite. Mulig jeg får en inne på Grorud. Ikke helt lokalisert der jeg ønsker men..jobb er jobb. Søkt på flere andre og. Også tenkte jeg på å søke på barnehageass. Hallooooo!!! Jeg kan godt jobbe vikar altså, og har ikke noe mot bhg, men har nå 3 år på BI og ikke 3år med ped. Meeeen den ligger 5 min gange fra huset mitt. Sparer jo rundt en 2000,- i reiseutg. + all tiden man bruker i jobbsammenheng som man ikke får betalt for. Man sitter jo gjerne 2 timer i bil uten å bli betalt for det... Og om jeg får inn E der etterhvert så slipper jeg stress med hente og levere. Des om man skal ha fler barn så er det jo ikke snakk om så lang tid;)

 

Jeg har ikke fått tr enda. Cat fikk i går (notere mtg) så da er vi ikke samkjørt lenger. Skal vel ha i morgen jeg tenker jeg.

 

Ellers er det 3 mnd siden jeg var i TH-hahahah.

 

Kan forresten hente deg på tirsdag mtg;)

 

Laaangt fra Moll i dag. Lite om alle dere andre. Jeg har nå lest om dere, bare ikke orket å kommentere alt. Uffogblæogfintogkultogenigoguenig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld i stova

 

Klipp og lim og bytt ut navn:

Mol og jeg var på messe uten barn vi. Litt godt og i grunn, men er kjekt med vogn. Ble sittende hos meg en stund etterpå for mannene skulle ha kakekaffeslabras i Mollehuset! Så Mol og jeg lå slengt i sofaen og spiste pottis mens mannene passet barn og kaffekake...jau.

 

Navnet til Molle sin E er forresten endret til Bart eller Ebart- Leo har bestemt:)

 

Feberunge er pes-er det bare ene gutten som er syk Svana? Hvordan føler A seg da?

 

Var det 4 dager igjen til flytting Cat? Er med og hjelper jeg med bæring hvis det trengs-bare si i fra. Jobber jo-men hvis det trengs neste søndag eller noe?

 

Tiny: Hadde glemt mobben min-men det forstod du kanskje utifra MSN ropa mine;) Men sokka til lilleT var i allefall ganske i nærheten-bare dumt at sambo ikke visste at de lå der.. Lei av digeridoo?

 

Hei Herk:) Og sessa. Er enig med dere ang. den nye permløsningen. Ammepauser funker ikke i min jobb og det er ett stykke for sambo å dra for amming. Behold permen slik den er i dag og la folk velge selv.

 

Svigermor skal passe Leo i morgen så får jobba full dag. Må hove inn litt peng før januar er over.

 

Var forresten på kurs i går jeg-lærte noen nye frisyrer og oppsett + krølleteknikker. Og så var det gratis pizza og øl;) Ble no sjarmerendes brisen da...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med lang oppdatering, Mol! Tenker på deg, vet du! Masse også, for du er jo altfor ung til at så mye skal skje med de personene det skjer med på en gang (skjønte du?)!

 

Hurra for W, så flink han er. Ække så god på sport, men har fått med meg såpass at jeg vil foreslå at han begynner på landslaget med en gang så kanskje de klarer seg bedre i neste runde! ;) Og E på danser'n! Søtt! Linea har begynt med en ny dans og vi bruker lenger og lenger tid på å komme oss ut av huset hver dag, for hun må danse fra seg foran speilet i gangen før vi kan kle på oss.

 

Kult med messe, da. Jeg får liksom ikke ræva opp fra sofaen til å gjøre sånn, jeg. Har planer om å gjenoppta flinkis-kreativiteten min snart. Foreløpig kommer det bare sånne små drypp (har ikke malt noe mer f.eks.) Jaja...

 

Menn med kaffeslabras og barnepass... hehe... sett det inn i en 50 talls kontekst og de hadde blitt kjeppjaget ut av bygda!

 

Dritt med den jobbsituasjonen din, Mol. Er vel begrensa hva som finnes av jobber til din utdannelse 5 min unna og hvis du har planer om å bli smelt på tjukka så er det kanskje en grei løsning for en periode. Det er jo liksom nå E er liten og nå (eller ikke nå, men kanskje snart, dersom atte..) det kommer en til som også er liten en periode. Greit å få litt gryn uten å måtte punge ut så masse i forbindelse med jobb. Men ser den at man føler seg litt mer nyttig når man gjør det man har utdannelse i. Du får tenke masse og gjøre deg opp en mening. ;)

 

Svana: Oj, det var feber må jeg si!!! Huff! God bedring til E. Håper A er på bedringens vei.

 

Ama: trenger du hårmodell til krøll må du bare si i fra. JEG VIL HA KRØLLER!!!! Faens dritt graviditet, mista all fall da jeg gikk med lille sessa og den har ikke kommet tilbake. Regner med at det kanskje bare er en frisyre så man får vel kanskje ikke sånne vakre krøller som er der hele tiden. jaja...

Kan vel stå og amme mens du klipper. Så kan babyen holde håret for deg... eller no... Dritt regjering!!

 

Nei, skal legge oss i sengen og se på las vegas vi! Det er digg det! Også har vi barn som stort sett sover natta plutselig! Det er i hvertfall lite opp og stå ved senga nå. Kanskje en smokk i ny og ne. Men Nt må legge. Gjør jeg det tar det en evighet. Så jeg gleder meg til i morgen for da skal han dra rett fra jobb og på kino! Crap!

Ellers kan jeg informere om at det er 4 dager til sessa blir 28!!!!! juhu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ kobla jeg "bart". Sjarmerende sms fra sjarmerende brisen..og vet du..du er sjarmerende fukk også;) hahaha full ja...

 

Jeg har masse naturlig fall...og er heller ikke hårsår.

 

Sessa...jo man sparer på reiseutg. men lønn vil ligge ca. 100.000 under...er penger det altså. Penger er ikke alt, men skal man jobbe for å få permpeng, så er det fint med masse peng mens man går hjemme..alltid greit med masse peng i grunn:D

 

Finnes sjal..kan man amme uten at noen ser det tilogmed. Kan egentlig bare ha ungen hengende tilkoblet hele dagen. Fullamme til de er 2-3 år.

 

Har noen jobbmuligheter i sikte. M har og noen bedre betalt jobbmuligheter i sikte. Far kan kanskje overleve. Bror klarer seg, men må jo finne ut av det. OG får nå ser det ut til å gå ok. Så selv om penger og sykdom er på trynet i livet mitt nå så ser det litt lysere ut. Dager går ikke, de kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld ja!

 

Her har helgen bar eflydd avgårde som den alltid pleier og jeg har gjort masse ufornuftig egentlig.

Vel, har nå være masse ute da ihvertfall. På lørdag var jeg og Lillesnupp ute fra 13-17! Gikk tur i 2 av de og spsite litt lunsj og kosa oss masse! Var innom den nye hallen og titter på fotbakk også, det var spennende å se på "ball" :)

Når vi endelig kom oss hjem var jammen med leo og A innom. Koselig å få besøk og noen å leke med. Men vet ikke helt om jeg synes den digeridooen hører hjemme her... Den er enda ikke mye brukt, men den bråker skikkelig altså!

 

Mange klemmer til mollefamilien! Tenker masse på deg! Det årner seg for snille jenter vettu ;)

 

Jeg har ikke lyst til å gå på jobb imorgen jeg. Vil være hjemme! Eller være på tjukka sånn at man kan være hjemme.. hehe...

 

Jo, jeg var jo på lønningspils på fredagen (mtg var med også). Og herregud det var festlig!!!! Trodde kanskje vi bare skulle ta noen pils og ta kvelden tidlig jeg, men neida... Var go'full og sjanglete hjemme i 3 tia!! Skulle egentlig henta Lillesnupp kl 10 hos svigers, men tok ikke sjangsen på å kjøre jeg altså.. Så da måtte svigers komme ned å bytte bil og kjøre henne ned.. Styr altså :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg prøvde jo snike meg med med min ene arbeidsdag;)

 

Kl 10 SOV du!! For da ringte jeg-hoho:D

 

Hva er enkli den digeridooen? digger-i-do?

 

Jo med var dette med snill veit du;)

 

Så kommer det da..ble det potttettt eller?? Hæ? ble're pottett?? ;)

 

Jeg vil SÅ LITE IKKE jobbe i morgen. Var hjemme fredag så må jo bare dra. Som regel hadde jeg foretrukket å være hjemme, men pleier ikke grue meg il jobb. Men det gjør jeg nu. vilikkevilikke.

 

Sette freephone på lading så vi kan ta nattasiggen vår sammen jeg MtG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det kanskje ut som det er lys i tunnellen da, Molle:) Og det stemmer det, dagene går ikke, de kommer;)

 

Flytter om fire dager ja, tydligvis på bursdagen til Sessa:) Tror vi har nogenlunde kontroll. Mamma kommer i morgen og hjelper meg å pakke ned alt på kjøkkenet og glasskapet i stua + begynne vakse ned innredning. Så i morgen kveld vet jeg litt mer hvordan vi ligger an:) Bæring er nok ferdig innen søndag ama, men trenger jeg hjelp til å få pakket ut eller få ting på plass så skal du få beskjed:) Gleder meg aller mest til å dekorer rommet til lilleL og få det ferdig:) Blir nok litt rååååsa stæsj der etterhvert ja:)

 

Kjipern med ferberbarn svana. Tror faktisk ikke min har hatt feber en eneste gang jeg, er ikke det spes på en på straks 15 mnd??? Hahaha, er bare jeg som er dm, som ikke har oppdaget det tenker jeg!!

 

Hadde lyst på messe i dag jeg også, så sjekket på nett, men var jo bare for fagfolk, så måtte sitte hjemme og gråte mine modige tårer i stedet:(

 

Det var noe mer jeg skulle kommentere men det har jeg glemt!

 

Nå er det straks køya, må være opplagt til storvask og rydding i morgen! Blæh!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vilværemedpønteråsestæsj pliiiis?? Har bare blått og tøfft..trenger litt prinsessenykker...

 

 

Ja var fagfolk. Jeg var frisør i går jeg. Og leketøyuttester. Veldig leketøyuttester! Også skøyt jeg en flying pig på Ama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molait: Jeg skjønner godt du ikke svarte jeg, det var derfor jeg skrev her at du ikke behøvde! :)

Er ikke noe god på sms selv jeg.

 

Jeg har egentlig hatt min værste helg på lenge og den ble avsluttet med bank av trommelen. Ja jeg fikk juling, den ga meg en rett høyre i det jeg bøyde meg frem mot den for å legge inn tøy. Så da er det kutt over øye og aua uaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gjort i helgen da? Du ser sikkert superbarsk ut;)

 

Jobbintervju i morgen jeg:) Er vikariat først da, men meningen er fast. De kjører vikar i prøvetid. Spent på lønn jeg. Og tror det er litt tøff jobb. Tåle en del krassheter og kjøre på sine egne saker. Jeg kan nok virke tøff i trynet men kan godt finne på å stå å tute bak en dør fordi noen så stygt på meg..hehe.

 

Meeen vi får nå se. Et prob da...hu dama sa at jabjab og at det var mye opplæring...interessert i en som skulle være der en stund....for å ikke lære opp en ny igjen...

 

Hun sa nok dette for å si at det mest sans blir fast for er mye jobb å lære opp ny, men om jeg skal jobbe der i et år bare....jeg jobber jo gravid m.m. bekkenet kolapser og jeg spyr ned hele plassen....blir jo faktisk over et år da.Under et år om lenge før fast ansettelse.

 

 

Jeg fikk TR i dag da!! (MTGNOTERE) Og jeg som visste at det egentlig skulle komme i dag (aldri vært så regelmessig før jeg..) Tenkte jeg skulle ta med stæsj men glemte jo det da!! Fant en kemboob (kem-boob?) i et skap her. Har jo jaggu blødd ut den og. Skal vi blø då fossefall for a cat? Var jo ikke slik før.

 

MTG: Når skal jeg ha tr igjen nå da? 25? 26?

 

Og får jo alltid syke mensenmagen par dager til dagen før. Seriøst gravid i 5te mnd.Den er ekstrem!! Fikk ikke det denne gangen faktisk...ikke sånn ballong. Rare greier. Men hjalp tydligvis å være sammen med ama en dag-hoho (seriøst syke greier)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er blitt oppholdsvær i livet ditt, Mol!!!!!!!! Det gleder meg!

100 000 er mye penger, ja. Og kjekt med penger i perm... får ikke det, jeg. Flaks vi har leieboer! Spennende med intervju, da. Jeg skjønner den tøff i trynet, grine bak en dør greia. Jeg har nemlig flere sånne personligheter, og jobbe-Mari er ganske tøff. Hjemme-Mari er ikke så smart og har telefonskrekk! Så da vet dere det!!

 

Lille sessas rom er ikke så rosa, men det er ingen tvil om at det er et frøken rom for det. Føler at det er litt uferdig, men vet ikke helt hvordan det blir med babyen... Tror de må dele rom en stund og da er det greit å ikke ha det så overmøblert der, liksom.

 

Det er kjedelig å pakke så bra du får hjelp, Cat!

 

Herk: Du må jo slå igjen når tørketrommelen går til angrep!!!!!

 

Skal legge alene i dag, så hvis dere kan sende meg noen gode tanker i 7 tiden hadde jeg blitt glad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molle: tfs

 

Sessa: skal sende over noen sovegodttilimorratidligdintrollungestøv til deg klokken 19 jeg:)

 

Grine bak en dør har jeg aldri gjordt, men jeg har felt en tåre til en simpsonsepisode en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt. Makan til masete dag på jobb.

 

Har nå aldri tuta på jobb før, ikke som jeg kan huske vaffal. Eller jo litt på mandag, men det var jo pga far da. Men vært litt sjelven et par ganger:)

 

litt dårlig samv. ovenfor i moregn ift flere barn men..slikt må man bare regne med om man ansetter ei kjærring! tenk! hum.

 

Aldri sippa til simpsons...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesssss, jeg klarte det! Tok 45 min og var litt hyl og grin og fire-fem turer inn til henne, men jeg var streng og kjærlig mor som fortalte henne pent at "nå er det natten" og "legg deg ned". Ikke helt det samme som NT's 15 min og en tur inn, men men... spent på om hun sover natten selvom det er jeg som har lagt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis:) Nå burde du legge noen dager fremover, evt med far ute av hus så du ikke gir deg;) Så er du snart nede i 15 min du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker han kjører denne uka også, jeg. Men han er borte på torsdag, så da får jeg ta det igjen. Regner med at det går seg til.

 

Dagens beste nyhet: bortsett fra litt hosting kl 22, så hørte vi IKKE EN LYD fra Linea mellom 19:55 og 6:15!! Juhu!!!

 

Lykke til i dag, Mol!!!!! Krysser fingre, men håper at de flytter jobben til Fet! ;)

 

Hvordan går det med gutta, Svana? Fortsatt feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man har hatt dumme drømmer? Fordi man har sovet dårlig i forveien? Fordi man er gravid?? Kan jo ha noe med at du mangler jern også, kan det ikke? Hive i deg brunost og leverpostei nå, Cat!

Ta deg en lur når lille sover og dupp av når T kommer hjem!

 

Skal i åpen barnehage nå vi. Men jeg gidder ikke gå! Faen så lat jeg er!!!!! Må ta meg sammen, men unnskyldningen er at det kan være glatt og det er vanskelig å få vogna opp gjennom hagen med snø og is. Ja, den siste unnskyldningen funker!!! Den er jo faktisk ganske sann også!!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...