Gå til innhold

**.....Tråden nr 35....**


Petronella♡mor til to

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

djises.. "jeg er ei hore som glemte prev"

 

Tusen takk for hyggelig samvær 3XT Var super koselig og avslappa. Beklager litt sen middag da..hehe..skjønner deg godt jeg H!

 

Tiril og Edvard er bare SÅ søte sammen. Da Tiril kom så smilte de og pekte på hverandre og så tassa Tiril rundt og Edvard gikk 1cm bak henne heeele tiden:)) Også leker de så bra sammen. Er så utrollig søtt å se på dem. Diller og daller og blåser på hverandre og ler og løper å gjemmer seg for hverandre og BØØØHHHH!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kunne sett sånn ut som gravid så hadde jo alt bare vært fryd og gammen etterpå da... Får bestille en sånn en når jeg blir gravid snart tror jeg...

 

Ja, for jeg jeg vil jo bli gravid snart... Hvor lenge skal man vente før man lager en lillebrøster tro???

 

Tuuuuusen takk for hyggelig samvær med middag til Molle med familie! Det var dritdigg mat og så fikk vi jo skravlet endel da :)

ST lurte på om vi ikke skulle ta en kjapp en på dassen mens dere lagde mat, men tror kanskje vi hadde blitt busta litt fort :) hihi... Får vente til det er litt fler folk der sånn det ikke synes så godt!

Er så digg å være på besøk hos dere for de bare ordner alt selv og leker masse med hverandre! snakk om glede når man ser den andre!!!! Herlige små...

 

Je var på fæst igår....

 

Natt til idag (mens jeg var på fest) spøy LT så innmari... Måtte skifte pysj, dyne og pappas klær... Tror det er et virus for en annen jente i barnehagen har også spydd inatt/dag... Så watch out mtg og molle...

 

Jeg har kjøpt ny pc :) Den kommer mest sannsynlig på fredag!!!!!!

 

Også er jeg ferdig med mensen (igår da) og idag skal jeg jammen meg ta igjen den fræddan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer litt på Ama først, jeg!

 

Mormoren til NT har hatt to hjerteinnfarkt på to dager. Hun er på ferie i Spania, men sv.far og onkelen til NT har reist ned til henne. Sv.mor har angst for å fly så hun klarer ikke komme seg ned. Virker som om det går litt bedre med henne nå, men dama er 84 år så hun tar jo ikke sykdom så godt lenger. Huff, altså!!!! Nå holder det for en stund!!

Sv. mor har vært her og spist middag, så hun skulle ha det litt hyggelig. Var så kos, er så glad i sv.moren min. Hun er virklig verdens beste! Satt og skravla lenge etter at Linea sovnet om familien og om hvor glade vi er i hverandre!!!! Hvem kan si sånt til sv.moren sin liksom?

 

Ellers har vi hatt en sånn passe helg. Legginga går nå veldig bra, men natten er litt så som så. Var oppe en time i natt, men tror nok det kommer til å bli bedre etterhvert. Må kanskje ta en kur som går kun på natten når leggingen er skikkelig etablert. I dag gikk legging på 15 min, eller no'. DET ER HELT SYKT BRA!!!!!

Var flinke i går. Først flinke med kroppen og trente, så flink tante og onkel som passet en niese og en nevø. Begge hadde stein vondt i hodet så var vel ikke verdens beste tante og onkel, men shit samma. Ungene trivdes. "Tante kan du ta bort Linea, hun ødelegger... " Jaja...

 

Så søte unger dere har alle sammen, tvinsa som reagerer ulikt på sprøyte, L med puppedilla og E både med bestefar og T! ;) Gøy nå som de kommuniserer skikkelig. Altså ikke språkmessig, men fysisk!

 

Forresten Mol: Er en gutt i åpen bhg som minner meg så sinnsykt om E noen ganger. Har jo bare bildene å forholde meg til nå, men det er så jeg skvetter litt i blandt!

 

Alene hjemme, jeg. NT er på kino. Så da skal jeg skru av pc, sette på en film og spise meg fet på potetgull og dipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. Nå skal jeg gå i dusjen. Var og nufset på 6 uker gammel jente i går. Så skjønn! Men denne damen blir ikke babysyk. Også var hun 6 kg, så hun tar snart igjen A. Ja, han er snaue 9.4 kg og 76, E er tung; 10.1 og 78. Men da har jeg trådens letteste barn? Bortsett fra lillefrø i magen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm når var o 9 kg da? på 6 mdrs kontrollen?

 

Jeg skulle også i dusjen, men vurderer å ta det i morgen skulle også bare si god natt.

 

Bilgutten min vil nå helst ha med biler i sengen når han skal sove.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YESSSSS!!! Linea sov til 7!!! Men det beste av alt var at hun ikke våknet i natt. Sov litt urolig i ett tiden så var inne og klappet på. Herregud!!! Jeg er uthvilt. Det er jommen en deilig følelse.

 

Treningsveiledningstimen min ble avlyst i dag, så da blir det trening på onsdag i stedet. Helt greit for meg altså! ;)

 

Sånn kjole har jeg forresten ett par av i skapet. Pleier å bruke de sammen med lårhøye boots når jeg går i Skippergata! Får alltid så mange nye venner når jeg går sånn altså. ;p

 

Ha en super duper dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sess..da han var liten lignet han så på Leo (før vi kjente Ama) at jeg måtte sende en pm;) Noen bilder ligner han og LH veldig. Han grein til tider og til tider veldig likt som Tiril og Leo. Tiny og jeg har faktisk begge to gått for å hente babyn vår...også var det ikke vår. Nesten flaut da? På treff med masse folk og sånn. Jaadaa, kjenner lyden på babyn min jeg altså!

 

Hadde sånn kjole jeg og men den har blitt for stor..bare henger og slenger på den spinkle kroppen min....

 

I går da vi pussa tenner på E begynte han å blø i tannkjøttet. Ganske mye. Er helt kjøttkake rundt ene jekselen. Men alle har kommet godt igjennom. Hadde jo nylig visdomsvondt (haha) og det er jo helt grusomt! Stakkars unga våre:(

 

I dag måtte jeg vekke E 6:45. Sov sååå tungt, nekta å våkne. La seg over på magen med knær under seg og purka og sov. Men hadde en fin morgen. Jeg fikk gjort alt i fred og ro og han fikk ei flaske og var en drøm å kle på og dro rett i bhg. Rart hvor mye enklere og raskere det går om man er alene og gjør alt selv enn om mannen er der og "hjelper" til... ;)

 

Grein da han trodde vi ikke skulle dra. I bhg gikk han med jakke og alt vidre inn. Drit i mamma liksom. Skulle abre leke med da jeg vifta med matboks ble det stort glis :D Løp av gårde med matboks tilbake til avdelingen (var på mummi for de lokalkjente, og de skulle jo spise der) Satt å kikka på at jeg gikk, men mat er viktigere enn at mor drar.

 

Gratulerer med fine netter Sessa. Bruk nå 2 uker på å kjørte hardt (!) på leggerutine (ikke noe svakt mammahjerte..hehe) Og når det er inne så kjører dere rett videre på natterutinene. Ikke noen pause i mellom. Greit å få det unna før du kanskje blir for stor og sliten, og ikke minst før lillegutt kommer;) Bedre å ha et par uker med blæ og så heller ha fole fine netter hele tiden etter det:) (Molles lille moralpreken og besserwisser på morgenkvisten...siden jeg har hatt en drøm av en unge å legge og alltid sovet hele natten og derfor har gjort alt så meget bedre enn deg..yeah right)

 

Laaang fra Moll på morran...hender seg. (så da var jeg litt venn her og sessa..)

 

Kom deg på gmail da vel herk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vi var ferdige med slikt på forrige tråd....

 

Pappa er på sykehus. Hjertet. Er visst ganske alvorlig. Nok til at vi må tenke igjennom hvor han evt. skal og leilighet og sånn...

 

Nå er jeg ikke glad for å være enenbarn!! (hans iaf) Så få fler enn et dere! Dette er ikke gøy å sitte med alene...følte meg bråvoksen plutselig. Ikke så gøy å sitte på jobb nå egentlig...

 

Også ringte han i går. Men ringte på M sin tlf. Kom ikke gjennom på min. Og jeg orka ikke prate med ham da...ja han spurte nå heller ikke etter meg da men... fuck it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke ferdige Mol... Lei meg for å høre om pappan din,håper at det går bra. Det er nok ikke kjekt å være enebarn i den situasjonen nei. Men du har oss,du har moren din og familien din-du er ikke alene.

 

Moren til mamma sin mann døde i natt,er Leo si "ste"oldemor. Mamma og jeg lurte på å ta ei ringerunde for å sjekke om alle er friske. Orker ikke mer nå. Må i begravelse,blir mest sannsynlig på fredag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil være der nede...så synes ikke jeg skal dra "et romt skall" opp hit. Hva skulle det være godt for? Er jo minnene i hjertet og hodet man skal sitte med..ikke en gravstein. Så mest sans. vil han bli kremert der nede og minnestund gudene vet hvor. Er kun meg i Norge. Er kun xfruen hans der nede. (de er gode venner og hun som holder meg oppdatert) Noen i Sverige og en hel haug i Finland. Skjønt tynnes ut der og.

Venner har han jo flere av både her og der nede da. Også har man greia med den evt. halvbroen min da.....

 

Men det er nå fortsatt pust i mannen...

 

Har blødninger fra tarmer så blør innvendig. Og blodet forgifter ham. Og har Anorisme(?) på hovedpulsåren til hjertet. Stor utposning. Kan ikke bytte eller ta bypas, da det er hovedpulsåra og da den er så sprengt. Mulig de skal forsøke å tre en strømpe utenpå. Uansett om han skulle overleve, så er det ikke mye til liv etterpå. Ligger nå helt neddopet for om han rører på seg så sprekker den utposinga.

 

Uff...jeg er jo ikke 30 engang:(

 

Jo jeg har søskna mine, men likevel..er noe med at bare jeg mister pappan min...selv om man har folk rundt seg, så er det likevel litt ensomt.

 

Må tvinge bort tanker her kjenner jeg. Skal jo klare ta tlf og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ sessa, molle og ama . enda fler triste nyheter på tråden.

 

Jeg blir så lei meg på deres vegne.

 

Ja molle mamma advarer med mot å bare få ett barn av nettopp disse grunner.

 

Som ama sier du er ikke alene og bruk nettverket ditt!!

 

Om det er så at du syns det er vanskelig å være på jobb så vurder å dra hjem.

Du er jo pappaen din sin pårørende. Hvor bor han?

 

Det er alltid sånn syns jeg at når det skjer triste ting så bare hoper det seg opp med nye triste ting.

 

Jeg Sender dere maaaange STOOOORE trøsteklemmer

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må vel dra må du ikke? Får du god informasjoin om tilstanden ?

Uff så trist altså.

 

Noen positive ting som har skjedd da jenter?

 

Vi har hatt en koselig helg og det trengte vi.

Litt godt for forholdet å ha litt tid sammen.

 

O er blitt veldig trygg i bhg. Har hatt en favoritt-tante der, men nå løper han inn i armene på alle de 3 ansatte.

Det kommer en assistent til siden det er utvidet med et par barn til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......det gir seg ikke ser jeg....

 

Molle!!!! Synes du skal dra hjem fra jobb, jeg. Hvis du ikke klarer å stenge tankene ute og jobbe, slik at det i seg selv fungerer som en terapi mens du venter på mer informasjon, så er det liten vits at du er der, er det ikke??

Huff, as! Vet ikke hva jeg skal si, jeg! Bare klemmer i vei!

 

Ama: Nå er kvota di full. Holder nå! Har du noen tårer igjen??

 

Føler at det er litt sånn "alt kom på en gang".

 

Tror at det går bedre med mimmi (NT's mormor), hun var piggere i går i hvertfall. Tenker vi hører fra sv.mor senere i dag.

 

Tror jeg skal gå og male litt, jeg. Har skisset et bilde (i oktober eller no) som Linea skal ha på rommet sitt. Har tenkt på å få malt det lenge, men det blir liksom aldri noe av. Skal ta meg sammen nå. Litt terapi det og. Også trøster jeg meg med livsmottoet mitt (funker i en hver sammenheng): Come what may.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se. Drar nok ned. Men avventer info. For nå er han helt neddopet og får ikke røre seg eller noe som helst. Balanserer på en nål. Tror det er besøksforbud og. Hun skulle ringe meg i kveld når hun vet mer. Hun er sykepleier (eller var da) så det er litt greit. Kan terminologien og får med seg litt mer enn det de sier. Er og flytende i spansk. (ellers går det med tolk i forsikringa) Far snakker spansk, men er jo ikke morsmålet hans. Ja nå hører han jo ikke likevel da men.

 

Blir på jobb. Greit å ha noe å gjøre og kroppen roet seg ned etterhvert. Hjalp å snakke med mamman sin. Mamma'r er utrolige altså! Selv om ikke noe blir bedre så blir verden likevel litt bedre.Og tenk at vi er også mamma'r.

 

Må nok instille meg på det værste trur eg. Jo man skal alltids håpe, men jeg liker heller å bli positivt overrasket jeg da.

 

Uff Ama. Ha med Leo? På fredag altså? Synes dere brude ta den ringerunden. Ta å ring gjennom alle til alle på tråden og i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff altså. Denne tråden er nå bare sorgen. Kanskje vi skal kalle den noe annet det ikke hviler død og fordervelse over?

 

Masse klemmer til deg mollami. Uff, vet ikke hva jeg skal si jeg. Ja, du vet. Høres ut som det ligner det som skjedde med morfar. Han hadde utposning på hovedpulsåra som sprakk, men han var jo gammel da. Ja, vi snakket jo om foreldre og om så skulle skje i forrige uke, får håpe det ikke går troll i ord. Ikke nå! Blæ altså. Skjønner ikke at du klarte å være på jobb i dag jeg.

 

Og klem til Ama og, ja, kvota de er stappa nå.

 

Mamma har forresten fått en diagnose, lavt stoffskifte. Med en diagnose blir ting straks lettere får vi håpe. Men frisk blir hun aldri , men blir kanskje ikke så sliten av oss neste gang vi kommer.

 

Tiril veier vel mer enn 9.4 nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om pappen din, Molle:( Gjør meg vondt..

Virkelig vært nok på denne tråden nå. Sender noen varme tanker til sessa og ama også. Du har virkelig fått kvota di nå, ama!

 

Får se hvem som har tråden minste tass når lilleL har vært på sin 15 mnd kontroll. Skal vel en tur i februar, men har ikke fått noen dato av den nye helsestasjonen enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med Molle?? Har tenkt masse på deg! *klem*

 

Huff, vi har hatt en drittnatt i natt. Skjønner ikke hvorfor gode netter ikke kan komme flere i slengen. Linea fikk eple i går og jeg tror det var skyld i promping og mage vondt og "mamma, ikke gå fra meg" i nesten to timer i natt. Sov på sofaputer på gulvet hennes til slutt, jeg. Det var ikke så digg. Og så våknet hun en gang til i tre tiden. Nice. Morgen 6:30. Crap!

Heldigvis går legginga greit nå. Bruker stort sett 15 min så kommer til å kjøre hardt på dette videre nå. Og så har hun endelig begynt å si mamma. Det var pokker meg på tide!

 

Skal på kontroll i dag, jeg. Håper på å høre lille hjertet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa jeg skulle ønske det var jeg som skulle på kontroll!! Så spennende!

 

O har begynt å våkne av sult men er fortsatt trøtt teit altså.

 

 

Håper det går bedre eller hva jeg skal si med dere, med all denne sorgen og de triste hendelsene.

 

KJedelig med dårlig natt igjen sessa, nå som det har vært så bra. Håper det er et engangstilfelle

 

Hva syns dere om 3 deling av permisjonen da ?

Jeg tror jeg syns det er litt dumt. Jeg er ganske sikker på at om jeg får en til så er det ganske mye amming også etter 7-8 mndrs alder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så motstander av den tre delingen at jeg kan'ke få sagt det!!!! Nå har man jo mulighet til å velge hvor mye man skal ta av permisjonen hver. Jeg tror heller det bør fokuseres mer på å informere mennene om at de faktisk har rett på mer permisjon enn de 6 ukene, de må bare ta diskusjonen med kona. Jeg er jo tradisjonell så det holder og har tro på at det er mamma som er den viktigste personen i barnets liv frem til de er 8-9 mndr i hvert fall. Jeg er veldig stolt av NT som tok 4 mnd perm (1 ulønna riktignok), men vi hadde jo økonomi til å få hans inntekt redusert med 20 % (og økonomi er spiller jo veldig inn på dette for mange) og dessuten kunne han gjøre det i forhold til jobben. Det er ikke bare, bare å være vekk fra jobben over lenger tid. Selvom kvinner er borte lenger i forb. med barnefødseler så er det liksom litt mer naturlig, da... Vi føder jo ungene liksom. Vanskelig å gjøre noe med det. Holdninger i næringslivet og mannens rett til deler av felles permisjonen er saker det må gjøres noe med. Jeg lagde en tråd på skravle om dette i går så legger ved link til det:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/136602395

 

(jeg var litt sinna-sessa da jeg skrev det gitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg.

 

Jeg ser for meg at om vi skulle delt slik hadde jeg vært hjemme ulønnet mens far også var hjemme

 

Likestilling er rare greier. Jeg mener at mor helst bør være hjemme jeg og at hun bør amme.

 

Hva kariere angår så får man jo bare velge, får man barn så vet man at man kan "risikere jobben" men på en annen side om vi ble oppfordret til å få barn tidligere så ville kanskje mulighetene for en kariere større siden man da får mindre avbrudd i jobben

 

Nå skal man jo helst ha jobbet seg opp litt og opp i lønn før man tør å få barn. (Man kunne feks si a minste beløpet for foreldrepenger skulle vært så høyt at man valgte å få barn og så deretter gikk ut i arbeidslivet)

 

Jeg mener at mye er opp til den enkelte også, man må få ta noen valg og man må nok stå på litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...