Gå til innhold

**.....Tråden nr 35....**


Petronella♡mor til to

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere. Lenge siden sist!

 

Først av alt vil jeg si kondolerer til Ama. At det går an!

 

Også vil jeg si huff så leit til Molle. Håper det ordner seg med far.

 

Og gratulerer med vel overstått til 1D. TREIGA!!! Det er meg:)

 

Jeg er sinna!!!!! At det går an å være så teite! Hater NAV over alt i verden!!! Har tapt rundt 5000 kr på å jobbe 6 vakter i barnehagen jeg, Jippi!!

 

Gabriel er syk. Ikke så veldig, men snørr og tett og sliten. Vært syk siden forrige fredag. Ikke hatt så mye feber,men littegann innimellom. Spiser ingen ting! Har fått i han ca. 3 brødskiver og 1/3 pølse siden lørdag... Drikker masse da. Gir han en del melk siden han ikke spiser noe. Er det farlig å drikke mer enn den anbefalte halvliteren med melk om dagen for en periode? Håper ikke det, for G lever på melk og fang-kosing om dagen.

 

Os sessa, heeeeelt enig i at det er et teit forslag med den tredelingen. Her tok PtG ut 4 mnd. da, men det var VÅRT VALG! Hvorfor kan man ikke få bestemme noenting selv lenger? Er dessuten andre ting jeg heller synes staten kan styre for oss..

 

Også har jeg en god idé til hvordan nav bør beregne dagpengene sine:

Om man er registrert arbeidssøker og mottar dagpenger, og man jobber for eksempel 30%, så trekk 30% av det man får utbetalt i dagpenger. Jobber man 55% bør man bli trekt 55% av dagpengene og jobber man 90% blir man trekt 90% av dagpengene.

Sånn det er i dag får man i dagpenger ca. 60% av tidligere lønn men jobber man over 50% i en periode så trekker de all støtten.

Jobber man akkurat over 50% så får man lønn fra arbeidsgiver(halvparten av full lønn pga. 50%), men man mister alle dagpengene som ville vært 60% lønn. Da TAPER man altså på å jobbe!! Kjempemotiverende:) Og har man som meg, lavere timeslønn i deltdsjoben/vikarjobben enn i jobben dagpengene er beregnet ut ifra så taper man ennå mer.

Dagens utblåsning og gode forslag:)

 

Fikk meg forresten jobb her om dagen, men takket nei fordi det var så mye kveldsvakter at jeg nesten aldri hadde sett G:(

 

Ja, også driver jeg med litt strikking og sånn om dagen:) Det er moro. Har mangeprosjekter på gang.

Ta en titt i bloggen min for å se det jeg har blitt ferdig med og legg gjerne igjen en kommentar. Føler meg litt ensom der inne:)

 

www.handmadebymtg.blogspot.com

 

Sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he hoho MTG jeg ler så jeg griner ':) hohohoh

 

 

Vel det dere med Nav griner jeg bare av:( Har en venninne som opplevde noe lignende - Ble jo helt umulig å komme seg inn i jobbmarkedet (måtte begynne med ekstravakter et sted og håpe på mer jobb, men tapte penger på å jobbe),

Dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mtg!! Var og tittet på bloggen din her om dagen jeg og jammen er du flink altså:))

 

Ja NAV er kanskje noe av det teiteste som finnes!! Det skal faktisk lønne seg å være arbeidsledig full tid fremfor å jobbe deltid ved siden av mens man prøver å få seg full stilling. Teit!! Skjønner godt du er sinna!!

 

Her i huset er det også dårlig matlyst om dagen, bare synd det ikke smitter over på mor....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapt penger på jobbing jeg og. Og jobbet og "tjent" 10,- i timen og sånn. JALLA!!

 

Sliten i hue. Masse på jobb. Masse dritt med sykdom og økonomi.

 

Humøret er ikke på topp.

 

Ser skremmende ut for trening. Men jobber du litt for det så skal du se det blir bag på oss mtg....ja også har jeg fått harde magen:D Iaf oppe. ooooo du må kjenne etterpå-haha. Æsj nå får jeg snart gravisifemtemndmensmage.

 

26 el 28 cat og jeg skal ha tr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitter ikke over på mor her heller uheldigvis:)

 

Ja, nav er det teiteste som finnes. Jeg skal ihvertfall aldri jobbe noe mer før jeg finner drømmejobben. Maaaaaange timer med snørrete skrikerunger er ikke verdt 5000 i minus altaså!! Sorry Tiny, jobben din er såå fin altså;) Tror forresten ikke det blir noe lønningspils på meg i morgen. Har ikke råd:P

 

Flink og flink, Cat. Jeg koser meg ihvertfall. Skal bli flink:)

 

Skal vi slå oss sammen og arve den dårlige matlysten til unga eller? Synes liksom vekta er så stabil om dagen og det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg på ja til dårlig matlyst.

 

Siden vi har dårlige netter så blir jeg trøtt og da går jeg og fyser på noe hele dagen!

Jobber jo sånn til at jeg bare kan løpe ut å kjøpe, MEN er kjempeflink der altså. Kjøper jeg noe så er det smoothie Det er dyrt men godt og sunt Et perfekt mellommåltid.

 

 

ellers så spiser jeg frukt/ brød ol.

 

 

Man bør ikke tape på å jobbe/ tjene på å gå hjemme men å gå i null må man regne med, det bør heller ikke være sånn at om man har inntekt en periode så skal ikke det trekke ned dagpengene i ettertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå i null går jeg med på, men når det lønner seg å være hjemme så motiverer ikke det noe særlig til å jobbe. Og ja, det bør jo trekke dagpenger når du har annen inntekt, men ikke alt sammen sånn har du går skikkelig i minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig der. Er så mange arb.ledige som er sofaslitere og giddalause. Er jo ikke motivasjon å gå i null da? Greit man bare får peng i to år..men da kan man jobbe et år og gå hjemme to år på nytt... synes at man skal sitte igjen med noe mer om man jobber jeg. Ikke nødvendogvis så mye, men kjente litt på den at man tjente 10,- timen og var sliten og ikke så unga og følte man forsømte både hjem og familie. + at man ikke bidro med stort mer i økonomien. Nei NOE må man sitte igjen med og det så da bare er en tier i timen. Litt av poenget er jo å få folk ut i jobb da...for nav altså...

 

Ellers kan jeg gledlig medele at jeg er reddet!!

 

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article190241.ece

 

Takk Herk, sovet lite lenge og er altså derfor jeg fyser. Er sjokoladebar her!! skrekk og gru altså! Vanskeliiiig. Og varm sjokolademelk da....også kjent som kakkao?

 

Haha jeg har jobbet en dag, lønningspils? ;) (kommer den lønna i morgen forresten tiny? er litt manko så 1 dagslønn er fint å ha nu. Fåkke mer peng før til uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://testdegselv.woman24.no/index.aspx?id=127862

 

herreguuud a?! Har du svart ja på 3 el fler er du avhengig?! Så om jeg blir sint fordi noen spiser opp digget mitt...det har jo med at det er mitt og man tar ikke andres. Blir irritert om noen eter opp middagen min og. Altså deler jo men om noen eter opp noe digg jeg har spart på som dem vet er mitt...

 

Og om man var litenspm?? DET har jo mye å si nå 20 år senere....

 

Jalla.

 

Jeg har en sukkett i te, eter (bortsett fra siste uken) ikke digg, kanskje en gang i uka men orker ikke mer sjokkis etter noen få ruter. Gidder ikke reise meg for å hente sukker om noe trengs sukres (mulig jeg bare er enda mer ekstremt lat) Synes ikke jeg er sukkeravhengig assa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dustete test- oppsøke profesjonell hjelp-hehe-fordi jeg blir sur for noen har tatt snopet mitt. Jaujau-vi får gå i fellesterapi vi da Mol-og nåde deg hvis du har tatt all cola´n min;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også avhengig visstnok.... vil jo si meg enig kanskje for jeg elsker colaen min, men jeg føler ikke akkurat at jeg trenger profesjonell hjelp. Jeg svarte nei på det meste, for jeg vet jo godt at det kun er noe jeg stapper i gapet. Jeg blir ikke sint om noen tar godteriet mitt, men det er jo fordi det i så fall er nt og jeg tar jo vel så mye av godteriet hans. Jeg føler meg ikke noe lykkeligere etter å ha spist godteri, men jeg synes det likevel er en fin trøst når jeg er nedstemt... Teit test as! Er jo ikke rart mange er sukker avhengig i dette landet. Alle matvarer er jo propp fulle av sukker og annet søppel. Gidder ikke lage alt fra scratch for å slippe alt det tullet altså. Da får de heller gjøre noe med matvarene.

 

Skal være flink husmor i dag, jeg. Vaske huset. Mamma kommer i kveld og skal sitte barnevakt, så da synes jeg i hvertfall det er hyggelig at det ser pent ut. Vi skal til hovedstaden og feire bursdagen til en kompis. Blir kos det for han bor på Hamar til vanlig. Jeje... bare sitte rolig litt til før jeg blir flink.

 

Hefdas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hjemme fra jobb Mol?

 

Jeg er ikke flink husmor i dag, jeg er en kvinne i tiden som forventer effektivitet;) Skal på jobb om litt-må bare levere Leo i barnepark. Sambo er tidlig ferdig på skolen så han kan hente henne.

 

Leo vokser for fort har jeg bestemt. Trolldressen hennes var stiv av møkk og fortsatt fuktig fra gårsdagens strabaser i barneparken så tenkte jeg kunne ta overtrekksdressen i stedet. Men neeeeeida-for liten den gitt.. Da tar vi regndressen da-men neeeeeeeeida-sitter som ett pølseskinn den gitt. Eller bare jakka da-buksa passer. Så da ligger ho nedi vogna si med regnbukse og ikke noe jakke.. og i Mol sin E sine sko da hennes egne er for små...

Så Tiny: hvis lille T trenger en overtrekksdress så kan ho få låne Leo sin- veldig rød og fin-vann og vind avstøtende. Er fra Polarn O Pyret-så ikke no knussel;)

 

Jaujau- så konklusjonen er-Leo vokser ut av klærna sine tidligere enn planlagt og klærne til mora vokser fra mora så ho må kjøpe nye..sukk. Har ikke råd til sånt.

 

Mol: messe i helga.har ikke glemt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj. det hadde jeg glemt! (seriøst..hadde glemt det!)

 

Si det i morgen og...

 

Er hjemme i dag. E er ikke helt i form. Hangla en syund og i går var han veldig slapp og tett (spes i pust) Mye bedre i dag seff, menekstremt hårsår. MtG og G var her på formiddagen.

 

Om du leser Tiny..huske dressen og votter til E? Duuse gakk.

 

Er og flink. Rydda og vaska masse mens det var besøk her (jo man kan det med sånt besøk for hun er ikke besøk men inventar) Og skal fortsette nå mens E sover. Er jo helt jævlig her. Hjalp ikke med to småttiser. To små rosinesker(de pyttesmå) inneholder maaange rosiner;)

 

Kjøp en ekstradress på bogerud el no. Får helt fin til 300:)

 

Og mor må begynne å legge på seg. Bli gravid kanskje? jeg har blitt _litt_ mindre så kanskje det er mer "uff" hos ama? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags messe i helgen?

 

Jeg har lyst til at noen andre skal vaske huset mitt mens jeg er på jobb ogat jeg kommer hjem til ryddet hus

 

 

Tenkte at O skulle til legen idag jeg. Har så stygg hoste så får sjekke det ut.

 

Jeg har vondt i hode pga GOD søvn i natt. Etter mange netter med mye våkning er man ikke vant til 7,5 timer sammenhengende søvn.

 

Har med hund på jobb i dag jeg, det er koselig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo, sorry men nå må jeg gni noe inn her...

Jeg har vasket hele huset (støvsugd og vasket gulv!!), vasker saueskinn nå og skal sette på vask etter det også. Mens Linea sover har jeg rukket og vaske gulvene (går ikke når hun tramper rundt) OG tatt en god lang dusj, tat hårkur og barbert legger!!! Har trøkka i meg en halvliter yoghurt med rosiner i og drikker saft, så jeg skal ha energi til å dra på senteret og handle etterpå (er så salig etter dusjen så jeg vil egentlig bare legge meg nedpå) og ser på friends på dvd!! JUHU!!! Deilig dag!

 

Ish, Ama! Klær som blir små for fort er noe drit!!! Også dresser da! Du får proppe Leo full av natriumbenzoat. Det skal visstnok hemme vekst hos barn som får i seg for mye av det. Flott at så og si all mat inneholder det da! :P

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4596169

 

Herk: Jeg kan ta huset ditt, jeg. Men jeg tar meg godt betalt! ;) Må ha penger til permisjon, vet du! ;))

 

Mtg: Fantastisk side du hadde! Det må jeg si. Glemte å vise den til NT i går. Må huske det i løpet av helgen. Han kommer til å le seg i hjel... for å så foreslå at jeg skal begynne å strikke! ;)

 

Cat: Jeg spøy gjennom nesa sist! Svir som pokker!!! Ish! Er du ferdig med å spy?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme å spise ama.. Vet matlysten blir borte, men er viktig å spise alikevel vet du:)

 

Jupp, er ferdig med å spy, var bare en runde med skikkelig spydritt den morran, også var jeg bra igjen.

 

Skikkelig husvask er den en stund siden jeg har giddet faktisk! Men har liksom vært på grunn av flytting. Gidder ikke shine hele kåken når jeg alikevel vet at mamma kommer og tar flyttevask om noen uker! Mye hybelkaniner og og andre mamuttroll, men er bare 6 dager igjen til vi flytter, så nå får det bare være!

 

Også har jeg seriøs jernmangel kjenner jeg. Dizzzzzy!!!! Har tabletter da, men glemmer å ta dem. Er ikke noe pilleguri, så det går alltid i glemmeboken!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mer brunost.

 

 

Ja...visste ikke helt om jeg skulle pøse på mer her jeg, men kanskje greit å bruke 2 tråder på alt sammen (holdt visst ikke med 1)

 

Fikk tlf før i dag. Fra mor. Bror på sykehus. Hjertet. Mor fikk beskjed mens hun var i begravelsen til kusina til stefaren min. For de av tråden som ikke er innom traaden, så kan jeg informere om at kusina til stefaren min døde av kreft, 38 år gammel. Etterlater seg en sønn på 8 år. Stappa kirke. Var jo bare 38 år. Guttungen sto i bare dressen i blåsten å tittet ned på kista. Presten hadde stelt seg siden av ham og lagt kappa rundt ham. Mye snørr og tårer.

 

Og da i etterpålaget får mor tlf om at sønnen er på sykehus. Svimt av i dag tidlig og blålys og bæbu inn. Vet ikke så mye. Er ihvertfall veldig uregelmessig hjerteslag. Ligger med masse ledninger.

 

I går kveld ringte man familie i finland for å fortelle om far. Ikke så moro det gitt. Men som eneste "nærmest pårørende" så faller det nå på meg. M snakka mest da, det var litt godt. Han har jo vært med dit på ferie før og er en del stødigere enn meg i engelsk.

 

Ikke hørt noe mer om far enda, får vel tlf i kveld. Ingen tlf til nå betyr iaf at han ikke er død. vil jeg tro. Er magesug og blodvekkfrahodet hver gang tlf ringer nå. Og når den ringer nå så blir det ikke bare er han død, men hvem er det isåfall.

 

Har det i grunn ganske bedritent. Melder meg inn med Ama nå tror jeg. Lurt litt på om skal starte et firma sammen. LeverDu AS. Konseptet går da ut på å jevnlig ringe rundt til familier for å sjekke om de lever.

 

Pokker er det som skjer med tråden a.... skulle nesten tro den var besatt.

 

Sånn utenom det, er det noe jeg skal i helgen? Som jeg skal huske? (nå kom jeg på den messa igjen..hehe) men i morgen? ER litt bomull i hodet for tiden. Vet jeg skal handle mat i morgen og thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt og nei.

 

Bror ligger med drypp og veldig lavt blodtrykk. Ligger til obs. over natten, så får vi høre hva de finner ut til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei molle da:( enda flere triste nyheter. Uff jeg har ikke ord jeg!

 

Som jeg sa til deg så lurte jeg på om tråden (35) var gravlagt og grunnen var jo nettopp at den var så trist. Det er nesten så man bør starte en ny en og håpe på bedre tider

 

Stooor klem til deg!

 

 

Jeg har tenkt å legge meg nå jeg

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå holder det virkelig med triste ting på tråden!!! Huff, Mol! *bamseklemmekjempelenge* Vet ikke hva jeg skal si, jeg. Krysser alt jeg har her, jeg. Midt oppi sånn elendighet kjenner jeg at det er godt man har et lite barn som ikke oppfatter hvor trist alt er og som smiler som en sol når man er langt nede. Er verdens beste trøst disse små smilene til barna.

 

For å muntre opp litt kan jeg jo fortelle at det går bedre med Mimmi. Vet ikke så mye mer for NT hadde snakket med faren sin... to menn som snakker sammen *ristepåhodet* de spør jo ikke etter de rette tingene. "Det var ikke derfor vi pratet sammen," sa NT. Men herregud da mann, kan vel spørre om mormoren din selvom du ringer far din for noe annet, vel??

 

Fått unge som sover om natta, jeg. Har våknet en gang de siste nettene i 1 tiden eller no, men så sover hun til halv 6-6. Det får være greit, tenker jeg. Jeg legger meg jo stort sett i 22 tiden, så jeg får jo noen timers søvn, og i og med at NT står opp i 6- halv 7 tiden så er det i grunnen helt greit at jeg står opp omtrent likt (eller våkner i det minste, Linea og jeg ligger lenge i senga og koser og ser på tv).

Prøvde at jeg la henne på torsdag (NT legger nå og hun sovner på et kvarter, med en tur inn til henne), men det gikk på trynet og hun kapitulerte ikke før etter en time! Shit, as! Så da har vi i hvertfall funnet ut hvem som skal ta seg av legginga her i huset. Greit for meg, da! Så får heller at jeg legger være unntaket.

 

Jeje. nok jabb! Klemmer en gang til på Mol og håper at du i det minste har fått sove litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...