Gå til innhold

**.....Tråden nr 35....**


Petronella♡mor til to

Anbefalte innlegg

Søndag 24/2 er det 1,5 års feiring for Edvard! (William blir 10 23/2-så er egentlig restelag, men passer jo fint med dato da:) )

 

Gi lyd her eller der om hvem som kommer. Kommer der mange må man kanskje ha litt ikkerester og:)

 

Klokken..hmmm hva tycks? Etter sov? Fra 14 og utover? Kanskje ta noe pølser, så slipper man tenke på middag den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God dag:)

 

Jo,skreiv på tråden om bhg og ingen sure miner for at alle ikke får med seg alt:) Leo trives i bhg virker det som-eineste som irriterer meg er at de ikke er ute. Alle muligens unnskyldninger som: er for glatt ute (hallo-de har jo strødd), er for kaldt ute (er det varmere enn 10 minus så er det ikke for kaldt). Hva blir det framover da? Det regner,det blåser,for sterk sol,for varmt og osv. Det er så ofte det er på de voksne premisser-hvis de ikke vil ut så går de ikke ut virker det som. Savner barneparken-der var de ute uansett vær-om det ikke var kaldere enn 10 minus.

 

Jeg hadde det morro i morgen da,men det showet til Otto Jespersen var passe oppskrytt. Jeg satt bare og venta til han skulle ta neste skift så vi kunne høre på bandet-for de var kule:)

Men ble passe brisen, stappmett! og skravla og lo masse. Heilt topp.

 

Tror vi kan neste søndag Mol.

 

Hvordan er ståa hos dere Cat? Begynner det å føles som ett hjem? Og hurra mei rundt for L som er så flink og tenner og greier. Leo hadde bare 2 tenner oppe leeeeeenge, men nede fikk hun massevis-men mest på ene siden. Så litt merkelig ut.

 

Sessa: hormoner er greit å skylde på, men pes hvis andre skylder på hormonene dine for å begrunne din irritasjon,oppførsel o.l. hele tiden! (les:mamma hadde en tendens til å gjøre det da jeg var gravid-9 mnd uten mulighet for å bli sinna,lei seg,irritert uten å få slengt hormoner i trynet.-TRAVELT!)

 

MTG: kan du ikke værsåsnill flytte navnet mitt litt lenger ned på telefonlista di? Kos å få meldinger fra deg, men 7-16(!!) stk pr dag som det ikke står noe i begynner å bli litt slitsomt...Om enn-be Gab skrive noe kos.

 

Bra E begynner å bli i bedre form. Vi har hatt spyuke,men er friske-litt forkjøla.

 

Tannlege i morgen-urk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysse finger for tannlege i morgen!

 

Ække så snill egentlig, for fikk sove i går. Deler alltid helgen. Best for alle parter!! ;) Har verdens besteste mann som er på ski nå men har lovet å støvsuge etterpå, så sparer vi bekkenet mitt! ;)

 

Har kjøpt sånn tegnetavle til Linnis. Det er gøy det!! "mamma, tejte!!"

 

Har vært ute i dag vi... en halvtime etter soving. Flinke meg! Jeg hadde vært sånn som de voksne i bhg til Leo! Derfor kan ikke jeg jobbe i bhg. Dårlig opplegg, da! Får de sove ute i det minste??? Sånn at de får litt frisk luft liksom?? Linea sover ute hver dag, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for at jeg ikke er så mye ute med henne, men jeg trenger jo lufta jeg også, så jeg jobber med saken!! En halvtime holder egentlig i massevis for snøredde Linnis, men nå er hun blitt tøffere og hun var iskald på henda da jeg løftet henne inn skrikende. Men hva skal man gjøre a. Mor begynte å bli kald også og hun vil jo ikke ha på votter. Mulig hun må bli med NT på ski snart.... ;)

 

Bra med E, altså!!!!! All grunn til å feire at gutten er friskere i pusten, så sprett champangen og kos dokk!!

Bare å øve på Sander så du er forberedt når dere kommer brasende på døra her i sommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby'r er små! Og jeg har fortsatt taket:) Skal bli moro å komme dit om 6 mnd. Også er det veldig godt å besøke dere! De har bare en og det er baby og guuuh så mye spennende for en på 1,5 å pelle på som man ikke får røre, men samtidig ikke en dritt å finna på. E har surva og grini masse i dag! Utrolig nok ble jeg ikke svett en eneste gang, men jeg burde blitt det. Vært på kafe i Oslo og. Brukt sjal i dag jeg, long time siden:)

 

(om du leser 1D...hva var det jeg alltid gjorde feil om ungen skulle sitte forover, og hur skal jeg gjøre det rett? Er noe rart men jeg kobler ikke helt assa...)

 

Glemte med. til E så han var ganske tett etterhvert:( Og sov bare 1 time til kl 13, og var kort i lunta resten av dagen.

 

(det restelaget gjaldt deg og btw sessa...)

 

Lurer på om man skulle holdt E hjemme en dag til. HAn er jo ok form, men gjerne ikke så lenge av gangen. Nå er bhg hans fin og rolig, men blir likevel mer slitsomt. wtd?

 

Ønsker og å rette en takk til Fet Pirrrattaxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke godt å være E da, ja håper han kommer seg enda mer.

Sessa, jeg gleder meg også til å sen Linus:) Jeg her ikke sett noen nyfødte på lenge jeg.

 

Det var noen som skrev noe jeg var enig i men hva var det da?

 

Jo det med at folk skylder på hormonene dine så fort man er irritert når man er gravid. Det er irriterende ja

 

Oskar sov til 9 på lørdag og jeg sov til 10.

 

I går var vi på fest og O var hos mormor og morfar Han sov hele natten og helt til 8!

 

Da passet det bra at T hadde glemt jakka si med nøklene på festen! Så vi måtte ringe på til mamma og pappa og vekke dem! Heldigvis har de nøkler til oss.

 

 

nå er jeg trøtt

 

O har skikkelig mye slim i halsen, det gir seg jo aldri Hvor lenge gå med slikt før man går til lege? feberen er lav nå da, men er ikke helt nede på 37

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett nyfødt flere ganger de siste månedene jeg:)

 

Joda ama, begynner å føle oss hjemme, men er fortsatt så mye som ikke er på plass i og med at vi ikke har et eneste skap! Men nå fikk vi handlet en del på ikea i går, så nå gjenstår det bare å få montert alt!! Og det er jo et lite mareritt hvis man tenker på størrelsen på skapet vårt :S

 

Usj til alle syke barn!!!

 

Skjønner ikke hvor alle de shillingsbollene ble av jeg... Har du sett dem??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei Cat de har jeg ikke sett! Skulle gjerne ha sett dem altså, om ikke se dem så i allefall spise dem!

 

Montering fra ikea ja det kan være mareritt det.

 

Jeg har ikke vært på ikea på lenge, jeg blir så sur av å være der i grunn.

 

O fikk sin første Happy meal på macern i går, det var stas egen juice og leke ellers er pommesen nmmmnmmmmm hamburgeren derimot lo han bare av he he spise det der liksom!

 

GOD NATT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal dem!!! Veldig gode btw...

 

hahahaha til nøkkel..sorry men hahaha ;)) og hahaha til burger:) Tiril og Edvard fikk sin første HM..hmm når var det a Tiny? Før vintern kom iaf..hehe..huff..dm?

 

Har laget og lært mange nye gloser under montering.

 

E var så stuptrøtt. Så mye grin da! Velling ga ny puff og måtte kaste itt ball med mor og far før legging. Etter 5 min var han på ny grisetrøtt. Far måtte synge for at han skulle roe seg i senga. (søtt!) Sovnet på 2 min og ikke gitt fra seg et pipp! Trukke han har rørt på seg en gang.

 

Tåler så lite altså. Skal så lite til før han er helt utslitt. Men klart, har man en infeksjon i kroppen så er man jo sliten. Lurer på å enten holde ham hjemme eller så tar vi en kort dag i bhg. Kanskje greit å ikke kaste ham ut i 8-16 dag? Tror det. Kanskje ta en 9-10 til etter soving.

 

Far kom seg igjennom opr. nr 1. Skulle egentlig ha en til før hovedopr. Nå har de bestemt seg for å ta 1,5 opr. på en gang. Vet ikke helt hva oddsa ligger på nå. Er nå i morgen. Men mindre han går med under selve inngrepet hører jeg nok ikke noe før tirsdag ettermiddag. Må fine frem papirer i morgen. Burde ha gjort det alt, men har liksom ikke fått meg til det. Konsulatet må ha noe bevis på at jeg er datter om det skulle skje noe og så må man da bruke nymotens teknologi med scann og faks og mail. Æææsssj, blir en lang i morgendag. Får plukke noen blomster før jeg legger meg;)

 

 

 

Så det her og syntes det var litt fint...

 

"Uansett hva dagen i dag skulle bringe, venter det deg en uberørt i morgen."

 

Natta alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆÆÆ???? Liker dere ikke Ikea montering???? Jeg og mamma'n til Theo er Ikea nerder og digger å handle og montere ikea!!! Skulle gjerne kommet og hjulpet deg, Cat, men er opptatt hele uka, til helgen også tror jeg faktisk, Mol. Hadde liksom noen løse planer i går, snakket med mamma og plutselig ballet det på seg med enda flere planer og så var uka full. Skal faktisk bla på ikea med svigerinna mi. ;)

 

Ja, det der med at andre skylder på hormoner opplevde jeg sist, men på torsdag var det nesten mer som om jeg fortalte mamma at det var hormoner og hun nærmest sa: Nei, du er deprimert! Men hun skjønte at det var hormoner når jeg pratet med henne dagen etterpå... for da var jeg jo ved det gamle!

 

Skal besøke mormor i dag vi. Drar sammen med mamma, men er litt pes med gammel dame som ikke helt husker hvem jeg er og roter fælt. Skulle ikke vært lov å bli sånn når man blir gammel. Hun husket av alle ting bursdagen min, da. Eller hun sa til onkelen min at det var noe spesielt med den dagen. ;)

 

Bra med far, da, Mol. Det virker jo lovende at de gir seg i kast med større operasjon enn først planlagt! Krysser fingre, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt jeg..zzzz... Klokken 4 i natt våknet lilleL med et kjempeskrik og gråt helt hysterisk!! Vet hun plages litt ekstra med tenner nå, men vet jammen ikke hva det var som var så fælt jeg. Måtte inn og ta henne opp for hun var helt krakilsk!! Roet seg etter et par minutter da, så la henne ned igjen og gikk inn og la meg i senga igjen, men da ble hun liggende å småpludre inni senga si til klokken var 6.. Jeg duppet jo av da, men sov særdeles dårlig resten av morgenen

 

Bytte rommet til Linea i dag jeg. Hun har hatt det lille rommet ut mot forsiden frem til nå, men det er så litt på framsiden av leiligheten så hører jo alt naboen sier og gjør foran sin utgangsdør selv om de prater helt vanlig. Og trappen opp til leilighetene i 2.etg bråker jo som et helt kompani av jagerfly når noen går i den. Høres ikke så godt i resten av leiligheten, bare det lille rommet hennes. Så da bytter vi!! Litt kjipt å måtte bytte om alle eskene, men er jo bedre å gjøre det nå før vi får montert opp skap og annet stæs!!

 

Krysser fingre og tær for far, Mo XXXXXXXXXXXX

 

Hva ble det til? Er du hjemme med sykt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med faren din Molle! Håper infeksjonen slipper hos E.

 

Hos oss var det morgen 6 det er litt tidlig, men resulterte i allefall at jeg var på job 10 min før vi begynner for en gang skyld.

 

Deilig å ikke stresse.

 

O elsker ballonger og det gjør vovven og så. Det vet dere kanskje? Uansett så syns O det er så gøy å slå ballonger i hode på hunden. De løper rund som gale begge to. Ja og så blir O hissig om Vovven tar fra ham ballongen!

 

Liker ingenting nesten ved ikea. Vond mat der også Har noen fine kosedyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om du ikke liker ting fra ikea bør du ikke komme på besøk hit, hihi.

 

Jeg fikk med meg at Leo fikk barnehageplass. Kommenterte det også om jeg ikke tar helt feil.

 

Jeg har babyer igjen, som våkner om natta og vil ha pupp. Ellers har vi det bra. Bryllupet? Neste vår/sommer. Har flytta litt på den første datoen som ble bestemt, fordi det da ga mulighet til gratis lokale. Det ser ut til at det blir i mai. Bare så synd at jeg er en dott til å planlegge... har et bryllupsblad fra 2006 som jeg kjøpte da vi ble forlova. Har tittet litt i det da.

 

A har begynt å nikke og riste på hodet. Føler at vi har kommet langt når det gjelder kommunikasjon.

 

Må jobbe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.o.m jeg har fått med meg det med Leo og bhg ;-) Er visst ikke så mye ute i vår bhg heller, utenom soving, for de har ikke det beste uteområdet nå på vinteren. Men det er bare en midlertidig bhg mens de venter på en ny som skal stå ferdig i august, Vi var glade bare vi fikk plass, vi, og vi er veldig godt fornøyd med løsningen ellers. Litt dumt at vi må bytte til høsten, for nå har jo LH vent seg til personalet, men, men...

 

Liker stæsjet på Ikea best, noen av møblene går også an, flott sted for slunkne lommebøker.

 

LH er syk igjen; feber, snørr og diaré-tendenser. Ikke hoste denne gangen heldigvis. Ellers har han lært seg å klatre, så nå er det ikke fred å få her ;-) Hadde ikke greid meg uten den bhg-plassen, jeg... :-/

 

Svanine: Må få ræva i gir, du nå ;-) Vi har booket en gjestegård, og vigsler fra Human-Etisk Forbund allerede, fikk tilbakemelding på at det var lurt av oss å være ute i såpass god tid. "Ditt Bryllup" har nettopp kommet med årets utgave. 440 sider, så jeg anbefaler ikke å lese på senga... Start med tid og sted, så kommer det andre etter hvert. Ja, nå hørtes det jo ut som jeg har såååå god erfaring, da, hihi.

Har forresten ordnet opp i det vi snakket om på pm for en stund siden. Snakk om å legge seg langflate! Men denne gangen satser jeg på god, gammeldags post ;-) Følg med, følg med!

 

Molle: Hørt noe mer om far? Håper alt går etter planen!

Kan ikke gjøre om på planene mine for den 8., ellers takk for tilbudet. I påsken er vi opptatt fre-man, men på onsdag tror jeg vi er hjemme. Og gratulerer med jobb!

 

Sessa: Vil se magebilde!

 

Herk: Kanskje vi sees snart?

 

MtG: Gratulerer med jobb!

 

Cat: Gratulerer med framskritt i heimen!

 

Pt: Leser du av og til? HEI!

 

Tiny: Når starter "prosjekt barn"?

 

Ama: Nå skrev jeg jo til deg øverst, men HEI!

 

1D: HEI! (hihi)

 

 

Har fortsatt litt tekniske problemer, så vet ikke når jeg får byttet ukens bilde.

 

Til Valentines Day fikk jeg en love-mms og et nummer. Men fikk blomst til morsdagen, da :-)

 

Ha det godt så lenge!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har goood tid og kan lære av de evt. feilene deres først:D Des. har vi en date svanine:)

 

Hmm, fredag til mandag ja. Er nå to helger i påsken på en måte. Også drar vi muligens sammen med Ama opp og/eller ned, så tenkte hilse på en dropin alle sammen vil jeg tro. (du hadde tenkt å hilde på LH..ja og foreldra hans da, du og Ama?) Må ikke styre noe eller stresse med det altså Simba. Trenger ikke, og tenkte bare hilse på:)

 

Opr til far...fikk tlf i stad. Utsatt i det han trilles inn på stua. Vet ikke hvorfor. Enten er det vel noe med det tekniske eller med ham. Konsulatet kommer inn i morgen for å oversette. (mannen kan spansk, men ikke all slik term. og han er jo relativt susete da)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den første helga, eller evt. onsdag, du snakket om her om dagen, så da var det det jeg svarte på ;-) Så, som sagt, hvis dere drar den første helga, så er veikroa stengt. Utenom det har vi ikke lagt noen planer, så da få vi ta det litt som det kommer. Vil uansett vaske doen før dere kommer, da ;-) Skal jo tross alt være bedre enn bensinstasjonen... Gi lyd når dere vet noe mer om hvordan det blir, da.

 

Dumt med den operasjonen, da.... Håper du får vite mer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff svanine jeg får holde meg langt unna:) Neida , mye fint men for det første så er det no ork å dra dit og køer og så har de aldri det jeg trenger :)

 

Gøy med kommunikasjon. Stakkaren min kommuniserte med hele seg at han ville legge seg i stad! stakarn var så trøtt og ventet bare på at mamma skulle komme hjem og legge ham.

 

Ja vi snakkes Simba.

 

Så mye frem og tilbake molle håper det snart er noen ordentlig gode nyheter. Hvordan er det med pusten tilE?

 

Har jeg gratulert deg Mtg grattis i allefall.

 

så nå er det vel natten snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husser da itte hva man skrev for sååå lenge siden..hehe..nei men kunne jo hende du tenkte ift turen hjem igjen da vett:) Vi hørs!

 

E er ok han, men går nå på hestekur og da. Også blir han mye fortere sliten og kje iaf her hjemme.

 

Får høre hva de sier ang far i moregn.

 

Menn kan være dumme noen ganger. (jo dere kan det tenk StoreT!!)

 

Puta roper og skriker, natta og bøfn til nattammeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linea hadde 38,6 i feber i går kveld. Så høy feber har hun aldri hatt før, har bare hatt småfeber hun! Men feberen er nede i 37,4 nå så regner med at det går fort over. Allmenn tilstanden er i grunnen ganske bra, men hun spiste lite i går og hadde litt vondt i magen. Er snørrete nå, da, så litt vanskelig å vite hva det er som har gitt henne feberen.

Ish, med alle syke barn!!!!!

 

Har lagt ut Linus på profilen min. Har ikke tatt mage bilde, dvs, har tatt ett i uke 14, men har det på mobilen så orker ikke finne frem og laste over...

 

Kommunikasjon og klatring - been there done that! ;p

Det ene er bare digg, endelig forstår vi hverandre. Det andre er bare pes. Når Nt står opp med Linea i helgene så tar han vekk armlenet på sofaen ellers klatrer hun over og stuper ned i sofaen ustanselig!

 

Ja, ja... da ble det innedag på oss i dag, da. Får hoppe og drite i å gjennomføre alle planene for uka. Får se hva jeg får til. Blir jo sliten selv også... gøy å være preggis gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...