Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det var noe liv i magen jeg kjente likevell jeg... Har ikke kjent noe etterpå. I dag har jeg vaskedag av kjøkkenet, og det er ubehagelig å stå ved vasken å vaske. Magen kommer jo borti benken, og det gjør at den blir hard og det er litt ekkelt...

Så jeg gjør noe i fem minutter, så må jeg sette meg ned og slappe av litt, hehe, ikke effektiv for å si det mildt!!

 

En knivsodd med sukker i suppa ja, det glemte jeg kanskje å skrive! Jeg bruker det ikke, men det stod i oppskrifta. Det gjør den nok litt bedre på smak sikkert!

 

Jaja, da må jeg tilbake til kjøkkenet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer til å kjenne liv i førsten er det ikke uvanlig å kjenne 1 gang å ikke noe mere den dagen å det kan gå mange dager mellom i førsten. Her begynte jeg å kjenne det flere ganger om dagen å hver dag fra uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har foressten bursdag i dag, å han er ikke hjemme. Nesten flaut det her men i morra er det 1 år siden vi traff hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!!

Vært bedre i dag. Er steib hard i magen, så sikkert derfor.

Er vel bare sånn å være gravid. Man blir bekymra fra deg én!

 

Tomatsuppe ja, det er et hett tema her om dagen, hihi...

Har selv ikke orket å lage den enda, men sambo er ikke så glad i supper, så får ta det en dag han ikke er hjemme.

Har notert oppskrifta da:-)

 

Nei, jeg får vel komme meg i dusjen. Skal nemlig på date med kjærsten i dag :-P

<3

 

GOD HELG DERE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Skjønner at du blir bekymret, men dette kommer til å gå veldig bra! Om ni mnd sitter du med en liten baby, og alt dette er glemt! :) Men skjønner at du blir redd, og det er som trulte sier lov å ha en lavere terskel for å ringe legen når en er gravid. :)

The Secret er skrevet av Rhonda Byrne. Du bør lese den! :) Veldig inspirerende.

 

Maya: Kjekt at dere har jubileum da! :) Vi har ikke vært sammen så lenge heller, ca 1,5 år, men vi vet virkelig hva vi vil, så da spiller tid ingen rolle. :)

 

Tomatsuppe ja! :) Laga det i kveld jeg. :) Kjørte tomatene i blendern', og det ble kjempebra! :) Ang den syrlige smaken, så tror jeg det avhenger en del av hvor modne tomatene er? De skal jo helst være overmoden når en skal bruke dem i tomatsuppe.. :)

 

Ellers så er offiselt gått fra progestoron-dama til blender-dama! Bruker den hele tiden, vi har hatt smooties i hele dag, det er så godt!! :) Jordbær/baban og mandarin/kokos... mmm.. Tror det blir ei til før kvelden er omme ja! :) Så i morgen er det lørdag, og det betyr at vi kan spise det vi vil! :) Og da blir det milkshake i blendern'! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha....blender-dama! Du inspirerer meg også med disse sunne matvanene dine, så i morgen skal jeg også finne fram blenderen fra innerst i skapet og så lage meg en smoothie:) Jeg har tittet litt i The Secred, men ikke begynt å lese den skikkelig enda. Må si jeg er spent på den altså, og håper den kan føre noe positivt inn i hverdagen min!

 

Trulte: Takk for oppskrifta! Den er notert og blir middag på søndag:) Ellers tror jeg ikke nødvendigvis du trenger å gå i gravid-avdelingen for å finne lange topper....jeg har mange lange t-skjorter og singletter kjøpt på dame/ungdomsavdelinga på h&m:)

 

Morelli: Kjedelig at du har fått slike smerter.....men prøv å slapp av (vet det er vanskelig!) og ring heller legevakta dersom det blir for ille. Man bekymrer seg hele tiden, men som oftest går det bra og det gjør det helt sikkert med deg også! Håper du får sove litt mer i natt!

 

Maya: Gratulerer med jubileum! :) Det er ikke alltid hvor lang tid en har vært sammen som teller, men at man er sikker på at man vil holde sammen i lang tid framover! Har selv en venninne som ble (planlagt) gravid en måned etter at hun traff kjæresten, og i dag har de en livlig treåring og venter nummer to:)

 

Men nå må jeg virkelig komme meg i seng....er skikkelig trøtt! Klarte å dra meg opp klokka åtte i dag for å dra på biblioteket å lese.....har egentlig fri, men satt der til fire for å lese fysikk!! Stolt av meg selv nå ja, og tar helg med god samvittighet!! :) Ha det fint så lenge alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, godt å høre att det dere ikke reagerer. Har opplevd flere slenge med leppa. Men det er vårt liv, å vi følte det riktig for oss å prøve å få barn så tidlig som vi gjorde. Det kan ta lang tid å få barn å tenke vi, man hvet jo aldri om man trenger hjelp å siden sambo var 40 når jeg traff han hadde det også litt å si. Vi har det utrolig bra i sammen, å jeg har vært heldig med han.

 

Suppa var forressten veldig god, må lage flere ganger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen dere. Godt å ha dere her asså!!!!

Men nå går det heldigvis bra. Ingen magesmerter. Spiser kiwi, etter nesten en ordre fra Trulte, hehe...;-)

 

I går var kjærsten og jeg på date. Spiste nydelig middag ute. Biffen var så god at de smeltet på tunga. DRITgod rett og slett;-)

Også tok vi et par runder med Bowling etterpå. Sambo tapte så det sang etter, haha!!! Det er alltid moro å vinne over han, for han er så dårlig taper.

Han skulle ha revansj på lufthockey da, men der tok jeg han to ganger også!!! YES!!! ;o)

 

I dag er det familiekveld hjemme. Sambo står å lager lasagne nå (nå skulle vi hatt oppskrifta di Trulte!!).

 

Ikke bry dere om hva andre mener ang alder. Hva er problemet Dems egentlig? Har jo ikke noe med det de da. Aldri skjønt meg på det å blande seg inn i sånt. KUN deres business.

Sambo og jeg har vært sammen i 6 år nå, men spiller ingen rolle!!! Når man kommer litt opp i åra (som oss,hehe) så må man tørre å satse hvis det skal bli noe familie. Drøyer man for lenge, er det plutseøig for sent..

 

Ha en strålende kveld alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette er en bizzy helg skjønner jeg. FANT SIDEN PÅ SIDE 2!!!!

 

Huff, hehe, Jeg må jo le da. da kan dere tenke dere hvor mye greier det har vært med meg i det siste.

Vært så mye hos legen jeg, med både meg selv og sønnen, at i dag fikk jeg friendrequest på Face fra kontordama der! HAHAHA!!!! *rødme*

 

Jaja...hadde en koselig kveld i går. Nå har endelig snøen lagt seg og det er ikke regn i dag. helt utrolig. Så vi skal nå ut i skogen å tenne bål. Grille pølser og pinnebrød. Moro å spikke pinner også. Pinnebrød med kryddersmør er det beste i verden :-p

 

Endelig er jeg i form til å kunne gjøre noe med familien igjen. Tar på, men jeg holder ut, hehe...Det hjelper å tenke at det er verdt det, når former er som værst.

 

Hva har dere gjort i det siste da? Annen enn å spise tomatsuppe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho!! Jeg er sååå gald! I dag er formen enda bedre! Tross i at jeg var på bursdagsfest fra hall åtte til tolv! Det er sent for meg å være ute på vift nå om dagen altså!

Så nå driver jeg og svinser rundt i huset og støvsuger og tørker støv og vasker klær osv osv... Nå sier jeg ikke bare at jeg gjør det!! Nå får jeg gjort det og!! Hærligt!!!

 

Hørtes kos ut med bålbrenning ute i det fri Morelli! Her pøsøsrenger det... Trist været på vinterstid i Stavanger altså... Savner snøen!

 

Men nå skal jeg tilbake til vaskinga!

Ferdig med tomatsuppaj a, men kjekt om noen andre har en god sunn oppskrift å dele:) Alltid kjekt å prøve noe nytt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i stavanger trulte? innbilte meg att du bodde i ålesund eller noe sånt. Ja har selv 2 brødre som bor i stavanger på randaberg,

 

Så bra å se att formen deres blir bedre, ting blir så mye bedre når man føler seg mere opplagt.

 

Her har jeg hatt barnefri helg, sovet lenge å sånt straffer seg for nå er jeg overhode ikke trøtt. Legger meg nok litt seinere.

 

Savner sambo masse snart 14 dager igjen så ser jeg han. Men nå føles det lenge til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hva dem mener om aldersforskjellen har vel nesten aldri brydd oss, men noen kommentarer har vi fått siden det er 13 år mellom oss. Men kjærlighet kjenner ingen alder så det så.

 

Hørtes godt ut å grille, vi har jo dem tur stiene rett utenfor døra må få med sambo og barna oftere på det. Begge liker å være ute, men har bare vrt litt sløve på det i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

 

Ja, nå håper jeg at EL er over, men fikk et tempfall i dag, så kan hende at jeg har hatt en syklus uten EL denne gangen, men skal heldig vis til legen i morgen, så da skal jeg få tatt en progesteron-test. :)

 

Morelli: He, he.. :) Ikke værst å gå så ofte til legen at du får venner av det da! :) Jeg fant også tråden på andre side denne gangen! Forferdelig! ;P Godt å høre at du ble kvitt smertene da, håper at de ikke kommer tilbake!

 

Titter: Hvordan går det med the Secret? Liker du den? Jeg må lese litt i den igjen kjenner jeg.. He, he.. :) Ble det smoothie på deg da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du kommer deg til lege og får sjekka om du har hatt EL Elisabeth!

Men hva slags prøve takes da? Og kan de helt sikkert si om du har hatt eller ikke? Er det nå progreseronen kommer inn i bildet? :)

 

Jeg har hatt min første arbeidsdag i dag!! Godt å komme seg ut blant folk igjen og få brukt hjernen litt, men jeg var helt ødelagt da jeg kom hjem.... Vondt i hodet og sliiiten, hehe... Ble to timer med lur på sofaen ja....

Håper dagen blir letter og lettere...

Blitt satt til å gjøre noe litt kjedelig synes jeg, men får gi det et par uker før jeg skriker ut om det... Jeg går visst glipp av et kurs i USA også.... Arg.... Det er nå jeg må smake medisinen å velge barn forran karriere.... Så nå må jeg fokusere på det positive.. Om ikke blir jeg nok deppa... Jobben har vært livet mitt i det siste, og er veldig viktig for meg... Det er den som har gjort at jeg har ville ventet med barn.. Så situasjonene jeg opplever nå er litt vonde for meg nesten....

Vil jo ikke føle sinne mot at jeg ikke får mulighetene mine som gravid, men jeg gjør det.. Og da får jeg dålig samvittighet for gullet i magen...

Uff, vet jeg er litt egoistisk nå.. Men sånn er jeg bare, jobb og det å kunne være uavhengig økonomisk sett har alltid vært ekstremt viktig for meg...

Så nå ser jeg på at ting stopper opp, og at jeg kommer til å stå på samme trinn i stigen min lenge, og det gjør meg sint og frustrert....

Jeg vet jeg har mye fint i vente med det å skulle bli mor osv. Men den følelsen får jeg ikke frem... Og det gjør vondt...

 

Ble mye syting og et veldig rotete innlegg fra meg nå.. Men jeg har så masse frustrasjon jeg ikke helt får til å plassere.... Og ikke får jeg til å takle det heller... og det må jeg få til,, slik at det ikke bygger seg opp og blir noe mere enn bare en frustrasjon....

 

Uff, best at jeg går og legger meg nå og prøver å tenke på noe annet, for dette gir meg hodepine :(

Dere får ha ei god natt jenter, så satser jeg på en bedre dag i mårra

Natta!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å vre skuffet når man føler att man rykker tilbake, eller ser att man ikke kan ting pga att man er gravid. Du skal ikke ha dårlig sammvitighet for tankene dine, å jeg hvet du er gla for den lille i magen. Du er jo ikke skuffet får att du er gravid, men skuffet over att man mister muligheter pga att man er gravid. Skulle ikke vært lov men, synes det er så synd att enkelte blir skjøvet vekk fordi man skal ha barn.

Håper en god natt søvn bedrer på humøret ditt og att du ser lysere på ting i morra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. ikke noe å ha dårlig samvittighet for Trulte!!!

Skjønner tanken din.

Men kan du ikke være med til Usa? Når er det da? Hadde det vært nå, kunne du vel det hvis du hadde orket?

Jeg var ute å reiste i 7 mnd jeg, men det var bare en uke med ferie da.

Du finner nok ut av tankene dine etterhvert. Om ikke før babis kommer, så kommer du garantert til å velge bort jobben med glede ift å skyve bort den lille;-) Ingen større glede i livet er enn en liten babis, som er DIN!!! :-)

Deilig å være tilbake på jobb da:-) Hver dag eller? 50%?

 

I går var jeg hos sangpedagog. Det var artig. Fikk masse skryt, så hun gledet seg til neste time:-)

Fikk gått tur i går også. Etter 2 timer på sofaen etter middag, kom jeg meg ut. Det var kjempedeilig. Selv i æs pøs regnvær, he he..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Jeg har dessverre ikke kommet så mye videre i The Secred, for det har vært mye skole denne uka! Men jeg har derimot tatt meg tid til å trene hver dag, og jeg spiser ikke godteri lengre! :) Så jeg føler meg sunnere og gladere, og jammen har det ikke blitt smoothie også! Men når jeg leser i den så er det med litt skrekkblandet fryd...det er nesten skummelt at jeg selv skal kunne styre så mye på en måte! Men jeg må nok lese litt mer før jeg kan si at jeg vet helt hva det handler om og går ut på. Hvordan gikk det hos legen?

 

Trulte: Jeg skjønner godt at du kan føle frustrasjon over situasjonen, men som de andre sier skal du ikke ha dårlig samvittighet for den lille! Og det med at du står fast på trinnet ditt må i så fall gjelde bare karieren, for tenk så mange trinn du går oppover på stigen for kjærlighet og for familie!!! Der klatrer du jo snart til himmels.... Vet det kan være en fattig trøst nå, men det er sånn jeg forsøker å tenke. I dag har jeg også hatt litt blandede følelser for det å bli gravid, for jeg snakket om reiser og ferie sammen med en venninne. Jeg og sambo har snakket om å reise så mye, men ikke fått gjort det vi vil, og da tenker jeg det hadde vært lettere å ikke ha barn....realisere litt drømmer og være bare oss to! Men dersom vi stopper prøvingen vet jeg jo også at om noen dager når jeg ser en gravid mage eller en liten baby, har jeg ingen større ønsker enn å bli mor! Så mitt råd er å forsøke å glede deg til alt som venter. En liten baby som er din og som vil elske deg betingelsesløst og gi deg store gleder:)

 

Morelli: Så du skal bli vårt nye idol du da? ;) Gullet i magen din blir vel en kommende musikker i alle fall dersom du fortsetter gjennom svangerskapet!

 

Ellers skal jeg ombord til sambo å ha en "tøm og røm" i morgen tidlig :) Får to timer sammen, og mye kan gjøres på den tiden! Etterpå har jeg fri helt til fem, så da skal jeg ha en rolig dag på sofaen slik at soldatene kan få litt svømmehjelp..... Har el på fredag sånn omtrent (har jo vært ustabil så vet ikke helt), så det er et lite håp! I tillegg er han her på lørdag, så da blir det et til forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorgen Stjernetitter, og ikke minst; kos deg med din kjære! så godt at du får se han igjen! Min er borte nå, men en ganske kort tur heldigvis.

 

Kjenner litt igjen følelsen, Trulte. Det er sånn det er, det går utover oss fødemaskiner.. Men man har tid til karriære også, bare man må ta det litt med ro akkurat nå. Du klarer å nå så langt du vil, selv med barn!

 

Jeg har det veldig fint, formen er god og babyen sparker og koser seg. Det er veldig koselig å endelig hå fått kontakt. Gled dere til det, jenter!

 

Må på jobb entur nå, så jeg må løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Håper du får det koselig med din kjære ombord titter.

 

Nå er det 14 dager til samb kommer hjem igjen, deilig når man har kommet halveis.

 

Ellers regner det så utrolig mye om dagen, så det frister ikke å gå ut heller, kun for å levere gutten i bhg.

Her er det også full baluba fra lille i magen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sykemeldt Maya?

Har det samme. Er ute kun for å levere og hente sønnen i bhg.

I dag skulle sambo til tannlegen, så han leverte i dag. Det var utrolig digg. Er så utrolig slapp om dagen.Orker ikke gjøre noen ting. Man blir slapp av å ikke gjøre noen ting, men jeg klarer seriøst ikke. Blir jeg litt for aktiv, kommer uggenheten og svimmelheten med en gang. Pyton!!

 

Men sånn bortsett fra all klagingen går det jo veldig bra da. Så vidt jeg vet har jeg en liten skapning i magen som holder på å utvikle seg til å bli en liten baby:-) Fantastisk:):):):)

 

Nei, dette ble for slitsomt dere, må legge meg ned litt igjen jeg, hehe..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liksom ikke sykmeldt heller, jeg begynte i ny jobb hadde vel ett par vakter men var på oppfølgings ul på sykehuset, der fikk jeg beskjed om å ikke jobbe mere før jeg var over halveis. Siden jeg ikke har jobbet nok i år for å opparbeide meg fødselspenger slutta jeg da i den nye jobben. Hadde ikke nok vakter eller jobbet lenge nok for å få en sykmelding. Men vi klarer oss fint for det vi.

 

Håper formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Det var utrolig godt å se sambo igjen i dag!!!!! Humøret har vært på topp av den grunn hele dagen:) Holdt nesten på å bli med da de skulle gå.....hehe! Lå bare der å pratet og glemte helt av å se på klokka! 10 min før de skulle gå igjen kastet sambo et blikk på klokka, og da var det bare å hive på seg klærne og komme seg på land! Hadde ikke akkurat deppa om jeg hadde blitt med, men det passet ikke helt inn i planene heller....!

 

Ellers er det ikke mye å fortelle om....skal til byen i morgen og vurderer å kjøpe el-tester! Skal ha el ca på fredag, og det hadde jo vært litt greit å funnet ut om jeg faktisk har el i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, hoi! :)

 

Ja, tenker at du er i godt humør da, titter! :) Kjekt med en tøm og røm i ny og ne.. :) Skulle ønske at min jobbet på hurtigruta, det er jo genialt det! :) Du, hvis du har tenkt å kjøpe EL-tester, hva med å kjøpe en donna fruktbarhetstest i stedet? Det høres skikkelig kult ut, er et lite mikroskop på størrelse med en leppestift, så kikker man på spytt når en har EL.. :) Jeg har lyst på en da.. :) Men må bruke opp alle EL-testene jeg har liggende først.

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/136519372

 

Morelli: Ja, kroppen din sier ifra..:) Deilig å bare ta det med ro og nyte det å være gravid da! :)

 

Maya: Går din samboer 4-4 også?

 

Jeg fikk mensen i dag, på dag 22! Det var jo supertidlig, pergo pleier å forlenge syklusen da, ikke forkorte den! Så nå blir det pp nr 15 for oss, og testing av samboeren. Vurderer å sette han på sink? Skal ikke det hjelpe på svømmerne?

 

Så har jeg vært å trena i dag, er helt kake! Først var jeg på bailine, så trente jeg aerobic! Bailine er sånn elektro-impulser som får muskelene til å stramme seg. Det var veldig deilig faktisk! :) Hun på bailine tok målene mine, så satt hun og kikket og tenkte litt så sa hun: "nei; du er for feit du!" He, he.. :) Hun pakket det ikke inn hun, nei! :) Men bra, det, jeg liker slike folk.. :)

 

Nå skal jeg kose meg med samboeren, og tror nok at det ligger an til at det blir en smootihe også.. Mmm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du mensen nå???

Det var jo rart... Kan du se bakover på tempkurven din hvor du hadde EL da? Og hva med prøvene du tok med legen??

Haha, sa hun at du var feit?? Hehe, vittig! Men det forsvinner vel kjapt tenker jeg. Forsvinner vel noen cm på neste måling!

 

Så godt å høre Titter! Ja, kjøp seg ELtester eller noe, så vet du når EL er.. Deilig å bare glemme tiden og være der og da in the moment liksom,,, hehe, kjisje her nå, men sånn er et forhold etter en dipp....

Deilig ja!

 

I morgen kommer min kjære hjem og! Det skal bli godt! er spent på om han ser at magen har vokst.... Var på vkata i sted, 52 kilo, med klær da, men det er jo tre kilo mere enn 49 for snart to uker siden! Så det er godt at det går fremover!!!

 

Går helt OK på jobb. Har klart å fokusere mere på at jeg skal ha baby nå og ikke at jeg skal oppover i systemet... Så da er det lettere. Men godt at jeg har fri på fredag, for jeg begynner å bli rimelig utslitt.....

Sover hver dag etter jobb..... Har ikke sjans uten. Så håper leng helg blir godt for kroppen og at neste uke går lettere! Da jobber jeg kveldskift, og slipper å stå opp så tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...