Gjest Skrevet 16. januar 2008 #176 Skrevet 16. januar 2008 Ja, kom luskende tanta, brøyt seg på, uinvitert og uten forvarsel! Så det ble en lutealfase på 5 hele dager denne gangen. Men vi rekker en runde til før samboeren drar ut igjen.. Maya: Min går også 4-4. Jeg syntes tredje uka er værst, da begynner jeg å savne han så mye, så siste uka går best, for da kan jeg si at han kommer hjem på tirsdag, da virker det ikke så lenge! Så oppi alt nå så ble blenderen min ødelagt! Glasset sprakk da jeg skulle vaske den! Det er jo krise! Jeg må ordne en ny en i morgen..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #177 Skrevet 17. januar 2008 Jeg blir så glad av å lese innlegga deres. Alt er jo bare helt fantastisk om dagen jo. Kan ikke bli bedre enn det. Selv om du fikk et uventet besøk Elisabeth, så er du jo fortsatt så blid og fornøyd (bortsett fra blenderen da..sukk) Kjempebra med sånn innstilling og positivitet:-) Og du ble ferdig med husvask i går Trulte? Kose deg med loverboy i dag da!!!:-) Og nyt fridag på fredag! Ellers hadde jeg en litt uheldig episode på apoteket i dag. Uff.. Har blitt så steike forskjøla, så jeg måtte bort for å kjøpe halspastiller og noe neseskyll. Og BANG!!! så gikk jeg rett i bakken gitt!! Alt ble mørkt. Det var ekkelt ass. Ei dame fikk satt meg på en stol og jeg kledde av meg. Fikk litt vann, også gikk det det bedre igjen. Må si det var litt flaut også ja. Uff...Er nok blodtrykket som er litt lavt tror jeg. Skal nevne det for Legen neste gang jeg er der. Merkelig opplvelse det der asså. Men ellers er jeg mye bedre i dag enn jeg har vært de siste dagene. Gråter mye da, hehe..ser på Opera nå og jeg gråter av hver minste lille ting, men det behøver ikke å være negativt det;-) Godt å gråte litt i blandt:-D Så nå skal jeg ta meg en liten napp, så er det vel å rydde litt i kaoset her etterpå. have a fantastic day my friends:-)
maya80 Skrevet 17. januar 2008 #178 Skrevet 17. januar 2008 Synd med blenderen. Uff morelli, sikkert blodtrykksfall, jeg blir ofte veldig svimmel i byen eller når jeg er på vei hjem med bussen. Kier meg litt til å dra ut alene. Men greit å nevne det for legen, be han sjekke blodprosenten din også, for min er veldig lav der. Ellers har jeg vært på hary tur i dag, fikk kjøpt mat og litt godis. Har ringt nav flere ganger i dag, dem hadde trekke alt for mye skatt, kjipt å miste 3000 kr ekstra i skatt, men etter 3 lange samtaler så ordnet det seg å jeg får utbetalt det jeg ikke fikk. Får noe trygd så 3000 kr er mye ekstra å bli trekt.
Titter Skrevet 17. januar 2008 #179 Skrevet 17. januar 2008 Elisabeth: Kjedelig at tanta kom da! Du var så positiv hele tiden, så jeg hadde også skikkelig troa denne gangen! Men neste pp....da:) Jeg mener også å ha hørt at sink skal være bra for kvaliteten, så sett han på kur du! Kjedelig med blenderen din, men da fikk du jo en god unnskyldning til å kjøpe en ny og fancy en! Min er ikke akkurat veldig bra, så vurderer å kjøpe meg en ny, evt en stavmikser! Er så plaget med at den bare moser slik at det bare blir luft rundt bladene, hvis du skjønner? Så jeg må stoppe den hele tiden å dytte det som er oppi ned igjen for at det skal bli blandet skikkelig...plagsomt! Men smoothie er knall altså! I morgen tidlig skal jeg på trening! Dobbelttime med spinning først, så styrketrening (core)! Trulte: Håper du koser deg masse sammen med din kjære i dag!! Bra det går bedre med tanker omkring jobb og familieliv! Det er ikke morsomt når man kommer inn i slike negative tankebaner.... Maya: Sambo har 22 dager på og 22 dager hjemme.....en helt grei turnus! Tidligere har han jobbet både 2-2 og 4-4, men det er den turnusen han har nå jeg liker best! Morelli: Hørtes ikke helt bra ut den episoden på apoteket.....men når du først skulle svime av en plass, så valgte du rette stedet i alle fall!! Folk har litt peiling der i alle fall... Sikkert lurt å nevne det for legen når du er der. Og det med gråting har jeg flere venninner som har vært gjennom i svangerskap! En av mine tøffeste venninner begynte å gråte bare hun så en kattunge på tv......litt komisk egentlig! Ellers var jeg på apoteket i dag å kjøpte el-tester, så nå skal el finnes!! Testa i dag, men den ble negativ, noe som er helt greit! Håper jeg får positiv test enten i morgen eller på lørdag, for sambo er her igjen på lørdags morgen.....har så lyst at det skal skje nå!! Vil bare ha en positiv graviditetstest snart..... Fikk pakke i posten med baby-cd og fødselsboka! Tydeligvis har de ikke fått med seg på babyverdenen at jeg hadde en sa selv om jeg gav beskjed om det:( Litt sårt å bli minnet på noe som kunne vært.... Men må bare prøve å dytte det bort og heller tenke framover! Så over til noe helt annet....jeg har helt glemt hvordan jeg endrer nicket mitt! Kan noen hjelpe? Telte over pp mine i dag, og jeg er visst inne i nr 13, ikke 12....har kommet ut av tellinga! Og så har jeg visst blitt ekspert på å skrive lange innlegg....ha tålmodighet med meg:)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #180 Skrevet 17. januar 2008 Morelli: Det hørtes ekkelt ut! Den babyen forsyner seg av alt mulig den! Moren min drev å svimte av når hun var gravid. Hun kjente at det kom, så måtte hun bare legge seg ned for ikke å falle. Og da ringte folk seff etter ambulanse, så hun ble skikkelig hormon-sint på dem som hadde ringt. Hvordan ligger det an med blodprosenten din da? Kan det ha noe å si? Jeg har fått meg ny blender!!! ) Hi, hi!! Med sånt filter så jeg kan presse jus! Så i dag ble det fersk appelsinjus! Mmmm!!! ) Og nå i kveld ble det en smoothie.. I helga skal jeg jobbe, det blir kjekt! Lenge siden jeg har jobbet nå. Så skal jeg også begynne å ta vakter i akutt-mottaket, så det skal bli kjekt også..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #181 Skrevet 18. januar 2008 Titter: Jeg liker dine lange innlegg jeg. Liker måten du stykker det opp på, og alle detaljer du får med deg. Når man spør om en ting er det jo fint å få svar, og du får med deg nesten alt. Det liker jeg:-) Gå inn på din side, også er det vel noe som heter noe sånt som brukerinfo..eller husker ikke jeg. Er den nest til høyre tror jeg, hehe.. 13pp´er ja, det er vel ingen ting:-) Alle gode ting er jo tross alt.. 14 :-) Elisabeth: Jeg har ikke målt noe blodprosent jeg. Er det vanlig prosedyre tro? Hmm..jaja..nå har jeg hvertfall byttet til en øege som er spesialist på graviditet. Håper ting blir bedre der. Trulte: Bare ligger under dyna dere nå vel, hehe...kos dere:-) maya: Kjedelig med skattetrekken da. Det samme gjorde de med meg i den nye bhg´en, selv om jeg hadde levert skattekort så trakk de 50%. kjedelige greier. I dag er hele familien hjemme, så vi skal ta med tassen på jungelby. Et stort lekeland som er i byen. kjempemoro for alle aldre:-) Formen er svimmel, men ellers grei:-p
Titter Skrevet 18. januar 2008 #182 Skrevet 18. januar 2008 Elisabeth: Høres jo genialt ut med blender som du kan presse juice med da! Jeg har "manuell" juicepresse, men det tar jo tid og det eneste man kan presse er jo appelsin/sitron/lime...frukt med tykt skall på! Kan du lage juice av for eksempel eple, pære osv? Det må i så fall være konge:) Morelli: Så bra at du liker innleggene mine! Det er godt å høre:) Jeg skal forsøke å gå inn på profilen min å sjekke igjen. Var der i går og trodde jeg hadde trykket på alt, men det kan jeg jo ikke ha gjort.....! Trulteeeeee: Er dere så oppslukte i hverandre at du glemmer oss helt??? Hehe.....det er lov det;) Ellers har jeg tatt dagens el-test og den var negativ den også! Så da er det i alle fall bare å krysse fingrene for at det slår positivt ut i løpet av helga i alle fall! Skal jo til sambo å ha en ny "tøm og røm" i morgen tidlig;) Opp klokka sju på en lørdags morgen....jaja, det er verdt det! I dag har jeg vært så effektiv at jeg nesten er imponert av meg selv. Opp tidlig selv om jeg har hatt fri, vært på trening (en utrolig bra time som nok vil gi meg både stive bein og mage...) og hatt noen effektive timer på biblioteket! Så i kveld blir det kino med venner og en pose smågodt med god samvittighet:)
maya80 Skrevet 18. januar 2008 #183 Skrevet 18. januar 2008 Morelli: blodprosenten er den dem måler, har du fått stikk i fingeren? Blodprosenten bør være over 10,men da er den veldig lav å kan da allerede gi ubegageligheter. Etter jeg fødte min datter hadde jeg 9 gikk rundt å svimmla å holdt på å svime. Det beste er att den ligger på 11-12 da er den der den skal. Sjekk det å jernlageret, det kan også gi ubehagligheter som svimmelhet.
maya80 Skrevet 18. januar 2008 #184 Skrevet 18. januar 2008 Elisabet gratulerer med ny blender, er det lignenes den juice pressa på tv shop om du har sett den? du legger ihvertfall frukt å grønnsaker oppi å så kommer det ut juice. Hatt litt lyst på sånn se, men om dem har det på elkjøp å lignende kunne jeg gått å sett. Titter, håper du får positiv el test, den kan bli positiv bare på noen timer etter den har vært neg, lykke til. Å kos deg med mannen, hørtes deilig å kunne treffe han sånn uansett om det er for en tøm å røm.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #185 Skrevet 18. januar 2008 Hello giiiirl! Maya: Takk! Blenderen er steike bra den. Det er bare et sånt filter som en setter rundt bladene og opp til lokket, så legger en oppkuttet fuktkjøtt, eller det en vil, nedi filteret, så blir det most og presset ut. Men hvor har du fått de referansene på blodprosent? Lurer på om det kan variere fra plass til plass etter hvor en utfører testen.. For her er norm fra ca 11 - 16 (husker ikke helt eksakt). Jeg har 12, og det er jeg ikke fornøyd med. Jeg vil ligge i den øvre grensen. Så nå tar jeg en jerntablett daglig. Du tar vel jern, Morelli? Titter: Håper at du får pos EL-test snart da, de testene er noe herk! Tror jeg har fått pos EL-test en gang jeg.. Hvilke dag er du på nå da? Har nå gode sjanser for at det skal klaffe dere da.. Å stå opp tidlig på en lørdag er bare lekkert det, når det gjelder en tøm og røm! Morelli: Du kan bare be legen din om å få måle blodprosenten da, ikke sikkert at du trenger time til det en gang. Så kan du bare høre om han anbefaler deg å ta jern.. Trodde det var vanlig at gravide tok jern? Kjekt at du har byttet lege da! Håper at du blir fornøyd! Samboeren har laget pizza i dag.. Mmm.. Med masse jalapeno på! Det var jaggu godt!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #186 Skrevet 18. januar 2008 Leste litt på nettet nå, og gravide kan få 5-10% lavere blodprosent pga mer væske i kroppen..
maya80 Skrevet 18. januar 2008 #187 Skrevet 18. januar 2008 Det med blodprosent fortalte lege og jordmor meg, er vist veldig vanlig å ligge rundt 12 har jeg hørt. Dem har jo gått litt i fra å anbefalle jerntabbletter ved lav blodprosent, man skal visst da få målt jernlagret i blodet. Var visst noe med att jernlagret kunne være bra likevel å det ikke var bra å ta jerntabbletter da. Jeg hvet jo ikke om det stemmer, men både jordmor å legen min nevnte det når jeg spurte om å ta jerntabbleter.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #188 Skrevet 18. januar 2008 Hmm..nei, jeg tar ikke jern. Ikke har jeg fått stikk i fingeren heller. Husker jeg fikk det ofte forrige sv.skap, men ikke noe sånt nå gitt. Skal til legen mand, tirsd og onsd, hehe...mand med sønnen, tirsd med meg og onsd hos han nye, he..mye lege til uka ja, så skal nok få sjekket opp litt da. Fint å ha dere som undersøker litt. Litt dårlig på sånt jeg :-/ Da skal jeg huske blodprosent og evt jernmangel.. Å, blender er jeg kjempe misunnelig på. Hatt lyst på sånn lenge! Men sambo mener det tar så unødvenig plass og kan brukes til så lite. Bedre å heller kjøpe food prosessor el no..men det er nå en smule dyrere da...funker vel kanskje greit med stavmikser? Blir bare litt mer tiltak da føler jeg. Hatt en fin dag med familien i dag. Nå ligger sambo og jeg på hver vår sofa. Lovely:-D For første gang på leeenge har jeg lyst på godis!!! Så skal endevende kjøkkenskapet til jeg finner noe;-)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #189 Skrevet 18. januar 2008 Ja, med blodprosent så forstås hemoglobin i blodet, altså den som var 12 hos meg. Selve jernprosenten (ferritin), der kan normen variere med analysemetoden. Hos meg var den 60, så det var bra, det er sånn ca midt i normen. Blodprosent og ferritin henger som oftes sammen, slik at det er sjeldent at en er lav i det ene og høy i det andre. Men det kan jo seff skje da.. Så det er viktig å ta begge deler. Maya: 12 på en gravid er bra det! Det beste er jo å spise sunt, da får en nok jern via kosten. Men det er nå viktig å følge med slikt også.. Når jeg blir gravid, så kommer jeg vel til å bli helt hysterisk når det gjelder blodprøver.. Jeg er det nå alle rede nå.. Sist jeg var hos legen så satt jeg å ramset opp alt jeg ville han skulle ta prøve av, og han bare flira og kryssa av.. ) Kjekt å ha en slik lege ass.. Østradiolen min var nå skyhøy! 1,3.. Så nå er det slutt på den pergoen.. Jeg har nå EL, jeg vil ikke medisinere meg unødvendig! Morelli: Ja, en foodprosessor gjør vel samme nytten..? Men kan den knuse is og sånt? Blir det sånn slush-lignende da..? Vi betalte 699,- for vår fancy, fantastiske blender.. Miss Misantrop: Er du innom her? Lurer på hvordan det går med deg, hadde vært fint å høre hvordan det stod til med deg! Du er ikke mye på MSN, nei! Når har du planer om å komme hjem? Ha en stålende kveld, fintfolk!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #190 Skrevet 20. januar 2008 Jøss, her er det stille om dagen. Hvertfall fra Trultes front!! Håper alt er bra med deg!!! Ellers var jeg ute i går. Hadde suprise for ei venninne som har bodd fem år i Ungarn og har nå endelig kommet hjem og ferdig utdannet dyrlege, så hun fortjente en liten overraskelse. Spiste tapas. Der var det bl.a spekemat og mykost, brie. Jeg spiste litt av den osten jeg. Håper ikke de er noe gravide bør holde seg unna? Greit å ikke spise det, men i går MÅTTE jeg;-) JAMMY!! Også fortalte jeg hemmeligheten til to av de nærmeste venninne mine. Det var en lettelse asså. Nå er det liksom ikke sååååå hemmelig lenger. Men jeg ba de vente et par uker før de opplyser alle og en hver om det. Hva er planen i dag da dere? I dag er det så fint vær, så vi skal hvertfall leke ute!! Formen er strålende:-) ENDELIG!!!!!
maya80 Skrevet 20. januar 2008 #191 Skrevet 20. januar 2008 Ja du er gla i å ta blodprøver ja, 12 er veldig bra blodprosent min ligger nå på 10. Rart dem ikke har tatt blodprosenten på deg morelli, det er jo en av dem tinga dem skal skrive inn på helsekortet for gravide på hver sjekk. Ellers har det vært full fart hele helgen her, i dag skal vi ha familiebursdag for min yngste sønn som var 2, den 4 januar. Tardet litt seiner i mnd pga att det er så nærme oppi nyttår å jul han har bursdag. Når sambo kommer hjem skal vi feire han å, skal jeg lage noe god mat til han og en kake som han selv får velge. Bursdags gave er en flaske vin, han er gla i vin å derfor blir han nok gla for den. Ellers er formen bra lille i magen har full fest hver dag hun.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 20. januar 2008 #192 Skrevet 20. januar 2008 God søndag morgen alle jentene mine!!! Livet er travelt her hos oss om dagen, har ikke hatt tid til så mye inernett "desverre"! Nå har vi akkurat fortært en god søndagsfrokost med egg og kakao og godt pålegg! Så nå ligger vi på sofaen med hver vår PC før søndagen starter ordentlig! Været ute er oppholds, så vi skal snart ut å gå en tur, så skal vi ut og farte og gjør litt ting og tang, før vi tar en god kosekveld hjemme med tomatsuppe og sofa og en god film! Det er godt å ikke være hjemme alene!
Titter Skrevet 20. januar 2008 #193 Skrevet 20. januar 2008 Høres ut som dere har hatt en fin helg jenter, og det er bra:) Jeg har hatt en veldig rolig helg, nesten for rolig til tider..... Når det plutselig går opp for meg at jeg ikke har snakket med et annet menneske på en døgn, har det vært litt for rolig!! Så i dag gikk jeg inn til byen for å være litt sosial med venninner:) Koselig! Ellers hadde jeg og sambo en "tøm og røm" i går, så da er månedens innsats over... IKM blir vel mellom 1. - 8. februar alt etter hvor lang syklusen bestemmer seg for å bli denne måneden! Er det noen flere her inne som er prøvere lengre? Eller er det bare meg og deg igjen Elisabeth? Du har jo akkurat fått mensen, så vi går visst ganske akkurat om hverandre......alltid spenning her inne da i alle fall:)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #194 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Ja, høres ut som dere har hatt en aktiv helg, jenter! Jeg har jobbet, kveldsvakt på lørdag og dagvakt i dag. Morelli: Skjønner at det er deilig å fortelle det til folk, ja! Jeg kommer ikke til å klare å holde meg så lenge når jeg blir gravid.. Titter: Ja, dere har nå fått vært med denne ppen da.. Fikk du pos EL-test? Jeg skal begynne å EL-teste på fredag, da er jeg på dag 10. I dag er jeg på dag 5, du da? Det er vel bare oss to igjen ja.. Håper at syklusen din ikke blir tullete da.. Min ble på 21 dager sist, så det var ikke mye å skryte av! Nei, nå skal jeg rydde litt, så blir det vel kos på sofa'n senere. Deilig å ha samboeren hjemme.. Ha rn fin kveld da!
maya80 Skrevet 21. januar 2008 #195 Skrevet 21. januar 2008 Gleder meg mer å mer å tenkte over att sambo snart kommer hjem. Har vært i byen med en veninne i dag, var veldig koselig. Har vært så heldig å få vondt der bak, sier seg selv hva det er typisk svangerskapsplage. Ellers blir det nok å prate med sambo på msn og se litt på tv i kveld.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #196 Skrevet 21. januar 2008 Høres bra ut dere:-) Og du da Titter, spennende periode for dere nå!! Her kommer babystøv******************************************************' I dag har jeg vært i STRÅLENDE form. Vært på farta hele dagen og kvelden. Vært hos sangpedagogen, og hun vil at jeg skal synge inn på plate..så det er jo moro. Da skal jeg synge...kremt...ikke få sjokk..... All by my self med Celine Dion!!! Shit!! Men hun tror visst at jeg kan klare den strålende til slutt...så vi får nok se, hehe...Skikkelig utfordring vaffal;-) Også har jeg vært med noen venninner å planlagt utdrikningslag for ei venninne. Det blir moro, bortsett fra at de ville sette dagen til den 16 aug...passet LITT vel dårlig for min del, hehe... OGSÅ har jeg vært hos legen IGJEN..og legen sa Hcg prøvene var KJEMPEBRA:-D ) Så nå slapper jeg mere av merker jeg, men håper fortsatt på ultralyd hos ny lege da. Nå kaller senga. Sønnen våkner kl 06.00 hver dag, puhh...det er IKKE kult:-O ..men men...sånn e det. Nattinatt jenter.
maya80 Skrevet 22. januar 2008 #197 Skrevet 22. januar 2008 Er det noen trøst så våken også min sønn rett over 6 morelli. Ennå værre er att han har hatt en lang periode med våkennetter sånn våkne å være våken i 1-3 timer. heldigvis ser det ut til å ha snudd igjen å han sover nå hele natta. Ellers har jeg sovet dårlig i natt sliter lit men hemoride, beklager detaljer. Ikke sånn veldig stor men nok til å plage meg. I kveld kommer svigers på besøk til meg blir koselig, ringte i stad. teller dager til sambo er hjemme igjen, han kommer tirsdag eller onsdag neste uke. Prøver å bestille time til 3d ul, vi har så lyst til å dra på det. Nå skal jeg snart gjøre litt sårt trengt husarbeid her hjemme.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #198 Skrevet 22. januar 2008 Slappe dager her igjen merker jeg. Går virkelig opp og ned her.. I dag har jeg kjøpt taits og en labg genser. Buksene er trange allerede, uff.. Men orker ikke de gravidklærna helt enda.. Også er det ultralyd på både trulte og meg i morgen. Gleder meg:-) Lykke til trultis:-) Kan vi ikke tippe skjønnet her a jenter? Jeg tipper....jente!! Eller nei...gutt...eller...hmm.....nei, jeg tror jente jeg nå..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #199 Skrevet 22. januar 2008 Slappe dager her igjen merker jeg. Går virkelig opp og ned her.. I dag har jeg kjøpt taits og en labg genser. Buksene er trange allerede, uff.. Men orker ikke de gravidklærna helt enda.. Også er det ultralyd på både trulte og meg i morgen. Gleder meg:-) Lykke til trultis:-) Kan vi ikke tippe skjønnet her a jenter? Jeg tipper....jente!! Eller nei...gutt...eller...hmm.....nei, jeg tror jente jeg nå..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 22. januar 2008 #200 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det er litt slapt... Merker jeg ikke har overskudd til så mye aktiv internettbruk etter jobb om dagen.... UL i morgen ja!!! Gleder meg som en unge på å få vite kjønn!!! Håper håper håper vi får vite det... Det er jo ikke sikkert.,... I forrigårs kjente sambo på magen da vi la oss, og han kjente to spark!! Kjente etter i går igjen, men da kjente han ingenting... Så han er litt stolt nå Var litt kjekt for han å kjenne noe:) Ellers lite nytt å melde, jobb tar all energien fra meg, så jeg bare sover eller ser apatisk på TVn når jeg er hjemme... hehe... Litt overdrevet da, men det er tungt om dagen! Elisabeth og Titter, hvor er vi i syklusen nå? Er det ikke en IKM snart? Titter? Fikk du ELtesta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå