Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Ps. Må bare komme med en innrømmelse. I går klarte jeg rett og slett ikke holde meg. Jeg var inne på 3.tri og der var det en tråd om hva barnet skulle hete. Jeg klarte ikke dy meg og la først et anonymt innlegg om at min gutt skulle hete Kurt- Ronny, eller Gerd- Gudrun. Fikk et sjokkert innlegg tilbake og måtte bare gjenta morsomheten med å si at mi jente skulle hete Ana- Lise (Anal..) evt. hvis gutt, Rolff- Volff! Haha. Jeg syns det var ganske morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Det har vært mye som har skjedd her hjemme den siste tiden, med besøk av venninne i noen dager og i kveld kommer broren min....det er koselig, men blir ikke mye tid til å sitte på nett!!

 

Jeg må virkelig manne meg opp til å gå til legen min nå snart ja....de var jo veldig forståelsesfull da jeg var der da jeg hadde spontanabort, så jeg håper. Men må innrømme at etter den beskjeden sambo fikk er jeg litt reddere enn jeg var, for jeg er redd for å få samme svaret. Da tror jeg at jeg går i grininga.... Men jeg tror jeg skal lage meg en liste med spørsmål og "krav" som jeg kan ta med, for det er vanskelig å komme på alt når man sitter i den situasjonen! Så hvis noen av dere som er mer bevandret i lege-verdenen enn meg har noen tips, så mottas de med takk....:)

 

Og så nærmer det seg vel el her i gården... Syklusen har vært på alt fra 24-36 dager siden før jul, så vet ikke helt. I det siste har de lagt på 24-28 dager, så hvis jeg tar utgangspunkt i det, vil el være mellom i dag og tirsdag. Det eneste som er dumt er at sambo har sagt ja til å jobbe ekstra bare tre dager, og det er selvfølgelig fra søndags morgen til tirsdags kveld:( Men vi får bare hoppe i høyet søndag før han drar og tirsdag med en gang han kommer hjem.....eller håpe på en litt lang syklus denne måneden slik at el kanskje kommer etter at han har kommet hjem!

 

Huff, føler meg litt egoistisk her når jeg ikke tar meg tid til å kommentere og svare på deres spøsmål, men jeg får prøve å ta det igjen en annen gang! Godt å høre at det står bra til med dere gravide jenter og at motet er oppe hos deg Elisabeth:)

 

Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en veldig god ide det med listen, Titter.. :) Jeg gjør det selv jeg.. :) Hadde den lang lista sist.. He, he.. Men du kunne fortalt legen din hvilke svar samboeren din fikk, og at dere syntes det var ubehagelig. Gjør ikke noe om du begynner å grine da. :) Håper at dere rekker EL! Skal krysse fingrene for deg.. :)

 

Svigerinna mi som også prøver å bli gravid fikk mensen i går, så det betyr at neste syklus får vi IKM samtidig.. He, he.. Skal bli spennede! :)

 

Nå skal jeg spille bridge! :) Ha en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beklager att jeg ikke har vært innom her på en stund. Masse sykdom i heimen først omgangsyke på sambo å min sønn så nå har alle hatt det. Å etterpå har det vært feber å div.

Nå er sambo hos broren sin å spiller wii og pilser, så i natt er jeg helt alene. Koser meg med data å is.

Ellers har jeg vært hos jordmor å alt sto fint til, veldig fornøyd med ny jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla på dere.

Godt å høre det er liv i dere. Var temmelig dødt her en stund.

Selv om jeg ikke er like kvalm lenger, så er det småplager hele tiden. Muligens det er en begynnelse på bekkenløsning her, men håper ikke. Skal ringe legen på mand. og jordmor. Glemmer å ringe henne hele tiden jeg, hehe...

 

I dag våknet jeg opp til frokost (egg og bacon) og pakka på senga. Det var koselig. Fikk kake med lys på og en hjertekjærlighet også:-)

Ble skikkelig tatt på senga der, hehe...Elsker overraskelser da;-)

 

I dag skal jeg bake kake, i 1 års bursdag og kake hos svigers etterpå, så kommer til å gå i ett. Ville bare stikke innom for å se åssen det går med dere.

 

Ha en fin dag jenter!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere overlevd helga da jenter?

På fredag kom mamman min:) Så nå får jeg god hjelp til masse her i huset! Og det er godt! I morgen eller tirsdag kommer stoffet til gardinene, så da blir det sying og greier. Utrolig deilig at ting begynner å ta form her i huset, og at det blir mere og mere et hjem! Ikke mye igjen nå før stua er tipp topp...

Og da kan jeg begynne å virkelig tenke på barnerommet!! :) Har allerede sett oss ut kommode vi må få kjøpt til tulla.. Har jo allerede fått så mye klær og håndduker og div.. Kjekt ja, og kjekt at familien bryr seg og også synes dette er kjekt! Blir første jenta i generasjonen på min sin side, så det synes jo mine tanter er ekstra stas ja!!

Også har jeg kjøpt Valentinespressang til samboen, og er veldig fornøyd med den.

Vi kjøpte jo gave til gutten til et vennpar av oss nå nettopp. En grønn kjeledress som var utrolig tøff. Og sambo ville gjerne at den også skulle finnes til jenter. Sjekka opp dette i går, men den var kun for gutt... Kjøpte den likevel jeg, grønn går jo til nøds på jenter og! Så skal jeg sy med brodertråd bakpå ryggen:

"Jeg og pappa skal mekke S2 sammen når jeg blir større "

På dialekt da selvfølgelig:) S2 er sambos strore stolthet, bilen hans..

Han drømmer allerede om jenta som skal vite hva en coil er før hun vet hva ei barbidukke er, så tror det blir midt i blinken...

 

Titter: Mandag i morgen, regner med du ringer å bestiller time til lege da!? Dette er i allefall mitt spark fra meg til deg:)

 

Morelli: Lite jeg hører fra deg om dagen, bra vi begge er for opptatte til å sitte på nett hele tiden.. Men vi snakkes vel i borbifarten vel:)Kos med så fin morsdag da!! Jeg bakte opp-ned-kake til mamman min i dag jeg. Også kalt verdens beste og kvæfjordkake... Fornøyd med meg selv da ja! hehe

 

Maya: Kjipt med så masse sykdom, du får prøve å tenke på at dere blir mere og mere motstandsdyktige:) Viktig å være syk for å bygge opp et godt immunforsvar!

 

Klar: Hvordan har du det med kynnere? Jeg har hatt fælt med kynnere i dag, har vært litt for aktiv, ligget på alle fire med støvsuging og gått tur osv.... Er jo ikke farlig, men ikke noe kjekt heller....

 

Elizabeth: Natteravnen:) Og bridgemaster! Still going strong? Bare lurer, går du til akupunktur og slikt enda? Jeg sliter jo litt med kroppen for tiden, og vurderer homeopat... Men det er jo så dyrt, 1200 for første time med ei jeg har fått anbefalt her... Men de kan jo finne ut utrolig mye.. Har du vurdert å gå til en slik eller?

 

Oh, nå er tråden lang gitt.. Litt innsats noen dager til nå, så kanskje vi kan begynne på ny?

Fåreslår vi har en ny tråd hver måned jeg, sånn at de ikke blir så fryktelig lange... Masse info vi holder oppe til skue for alle og...

 

Jaja, senga neste for meg nå! Ha en fin fin uke alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørneredet; Så hyggelig at familien din gleder seg med dere! Og at du er igang med shopping til den lille jenta deres! Hadde jeg bare vist hvilket kjønn jeg bærer..

Ommøblerte stua alene i går kveld, og da fikk jeg en natt med masse kynnere. Kroppen sier i fra når det blir for mye tydligvis. Ellers er det vel bare noe vi må leve med. Dumt du sliter litt med bekken, jeg har heldigvis ingenting av slikt. Føler meg i fin form, og magen er virkelig kommet! Min kjære syns nok den har blitt stor når han kommer hjem etter 2 uker borte!

 

Titter; ja, ta den telefonen til legen du. Bare gjør det, ikke vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha mor på besøk da Trulte. Kan ikke se for meg at jeg hadde klart å bo så langt fra mamma, hehe...Skikkelig mamma og pappa dalt jeg;-)

Så moro at de gleder seg på deres vegne. Her er det litt sånn:

-jaja...ingen overaskelse at dere skal ha en til.. hvis du skjønner. De er jo glad på mine vegne, men viser lite interesse egentlig.

På fred fikk jeg min aller første gravidpakke. Av ei venninne som jeg egentlig nylig har fått bedre kontakt med. Det var skikkelig hyggelig :o)

Tror det blir den siste også, hehe...Men jeg er nemlig av den sorten at jeg ELSKER å kjøpe pakker når det er noe spesielt i vente som f.eks fødsel/graviditet, bursdag, jul o.l,, lage suprise osv.. så da er det ekstra hyggelig å få noe tilbake også:-)

 

Men dere, jeg trenger et jordmor-tips jeg.

Har jo mulighet til å gå til jordmor på helsestasjonen, men hun er ny. Hun jeg hadde sist har startet for seg selv. privat. Det vil si at hver time vil koste penger. Ca 200 for 30 min og 400 kr for 1 time.

Syntes dere det er unødvendig å betale for jordmor når jeg kan få det gratis på helsestasjonen? Syntes hun her er så hyggelig, men blir jo en del penger etterhvert...siden jeg i tillegg betaler 300 kr gangen for sangpedagog. Hmm...dilemma det her syntes jeg. Trenger bare noen synspungter.

 

Ellers går det sååå mye bedre. Ikke kvalm på morgenen lenger. Bare litt trøtt og litt antydning til bekkenløsning, men klager ikke.

Så nå skal jeg bake kake hadde jeg tenkt. Arrangerer et førstehjelpskurs på barn i kveld i barnehagen, og da skal det serveres kake:-) MIN deilige sjokoladekake:-P

 

Ps: JEG ELSKER HUBBA BUBBA!!!!! JAMMY!!!!! ;-) hihi..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gressenkejenter:)

 

Ja, den telefonen til legen har jeg tatt i dag, to ganger faktisk *klapp på skulderen til meg selv*. Satt der med hjertebank og var ganske nervøs da det begynte å ringe i andre enden, bare for å ende opp med en telefonsvarer som sa at de hadde lunsj... Og så ringte jeg tilbake da jeg var ferdig på forelesning, og da hadde de stengt for 12 min siden!! Søren! Så da må jeg ringe litt tidligere i morgen! Men det er bra dere maser litt :)

 

Maya: Kjedelig med mye sykdom i familien...her har vi heldigvis holdt oss friske hele høsten/vinteren (bank i bordet!!). Håper det går bedre med dere alle sammen nå, og så bra at alt sto bra til da du var hos jordmoren!

 

Morelli: Så koselig morsdag du hadde da:) Jeg håper å kunne feire morsdag neste år i alle fall....Det er en fin tradisjon! Og virkelig hyggelig med gravid-pakke også:) Ble litt inspirert av det, så jeg tror jammen jeg skal lage en å sende til en venninne hjemme som er gravid! Det at formen din er bedre er jo også helt supert! Lykke til med førstehjelpskurset i kveld da.....fikk lyst på sjokoladekake jeg!

 

Ørneredet: Så hyggelig med moren din på besøk! Jeg har faktisk møtt hele familien den siste uka, selv om det er bare broren min som har vært på besøk! Mamma satt på flyplassen å ventet i 3 timer på onsdag så da stakk jeg ut dit å tok en kaffe sammen med henne, og pappa var innom her på søndag, også han på reise. Det er koselig å se dem igjen, og jeg må innrømme at jeg savner dem ganske mye til tider....spesielt når sambo er ute! Den kjeledressen du fiksa til samboeren er jo helt fantastisk! Han kommer nok til å bli kjempeglad for den:) Du er jammen kreativ!

 

Stjerneklar: Kjedelig at du har så mye kynnere, men så morsomt at magen popper ut:) Samboeren din kommer helt sikkert til å se stor forskjell når han kommer hjem!

 

Ellers reiste sambo ut en tur i går, men han kommer hjem igjen i morgen, så det er ingen lang tur heldigvis! Det eneste som er dumt er at jeg har el i disse dager, men vet ikke helt når....har testet siden fredag uten positivt resultat. Så håper den drøyer et par dager til slik at han rekker å komme hjem å "prestere"....! Det MÅ klaffe snart nå...kan ikke skjønne annet!

 

 

Jeg stemmer også for ny tråd hver måned, så kanskje vi bare skal begynne på en ny nå med en gang? Så blir den for februar liksom....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...