Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Takk for det Titter;-)

Nå har du snakket med henne om hva du føler, og mere får du ikke gjort. Synd hvis hun skal være så sta og stolt at det går utover vennskapet deres. Men du får ikke gjort så mye mer med det nå tror jeg. Annet enn at dere får nok en samtale ansikt til ansikt.

Uff, håper det ordner seg da. Også har dere kjent hverandre sååå lenge. Da er det verdt å kjempe for. Men man kan heller ikke bare gi og gi hele tiden heller. Man må få noe tilbake også syntes jeg.

Igjen, håper det ordner seg for dere!

Også så spennende med test til fedag da!!! Lenge å vente nå tenker jeg. Du husker jo hvordan jeg var de to ukene jeg venta. Helt GAAAAL!!! Hehe...*********************************************************

 

Ellers sitter jeg i dag å synger på A part of your world, fra Walt Disneys Little Mermaid. Synger den hos sangpedagogen, og tenkte nå å lage en monolog og en sang med den melodien til revyen. Har premiere i April, så nå skrives det og øves det for fult. Skal dit i kveld. Gleder meg. Det er noe jeg virkelig bare elsker!!! Å synge er en frihet for meg. Merkelige greier egentlig, hehe...Deilig:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titter, enig med morelli nå har du sagt det du kunne på en pen måte, att hun ikke vill høre eller ta til etteretning er synd. Håper det ordner seg bare hun får fordøyd eller tenkt litt mere over det.

Lykke til med testing på fredag.

 

Her har dattera mi hatt omgangsyke i natt, men sluttet å kaste opp i løpet av nattan å ikke kommet noe mere etter det. Håper bare minsten ikke får noe nå.

I morra kommer sambo hjem, gleder meg så utrolig mye til å se han igjen. Skal dra inn på gardemoen å møte han, gjør det hver gang han kommer hjem da blit tradisjon. er så koselig å sitte å kline å holde rundt hverandre på flybussen jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh....nå reddet jeg akkurat tråden vår fra å havne på side 3!!! Den lå helt nederst....

 

Og i dag kom dessverre tanta:( Så nå skal jeg mote meg opp til å ta kontakt med legen og komme i gang med utredning....sukk, hadde håpet å slippe det! Men akkurat nå er det vel ingen annen utvei! Kjenner jeg er skuffet, men det er ikke så hardt som i begynnelsen...klarer mer å bare dytte det bort nå! Og så har jeg jo noe å se fram til siden sambo kommer hjem på fredag:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så trist da Titter:-(

Men du er tapper. Holder motet oppe og går videre.

Ja, kom deg til legen nå. Du får sikkert masse hjelp da.

Har sambo estet sine svømmere, eller kommer ikke det før litt uti utredninga?

 

Åssen er det med dere andre?

 

Trulte: Har du gitt oss opp helt eller? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får manne deg opp og gå til legen, Titter! :) Så blir dere henvist til gyn, og da får dere utdelt alt dere trenger mtp sædprøve og blodprøver, så tar dere det når det passer. :) Rekker dere å prøve denne ppen da?

 

Jeg har EL i disse tider, heldig vis er samboeren hjemme.. :) Så har jeg funnet livmortappen min, og dermed også funnet ut at vi aldri har brukt prevensjon! :) For vi har brukt pessar, og det har ikke sittet på livmortappen! :) Så da har vi "prøvd" seks mnd lenger enn vi vet om.. :) He, he.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi da, det er spesielt. hva hvis dere ikke hadde ønsket barn og fått den i feil? Hmm..og blitt gravid. Det er nok en "felle" flere kan gå i. For du setter den ikke i selv?

Eller pessar er ikke det samme som nuvaring? For den setter ma jo selv, men den kan man ikke sette feil.

Så spennende med EL nå da. Åssen er magefølelsen?

Og Du, hva sa samboeren din da han måtte teste seg? Har han fått gjort det enda?

Krysser fortsatt fingrene for dere.

******************************************************************************

og babystøv!!! :-)

 

Bra du holder humøret oppe også Elisabeth. Da kommer det nok til å gå lettere. Kommer snart skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kunne risikert å bli gravid før planlagt! :) Setter den inn selv ja, men det er nå vesentlig at en vet hvor livmorhalsen er da! :) Nuvaring har jeg ikke hørt om da.

 

Takk for babystøvet! :) Har troa på denne gangen, har hatt en del mageknip og vært svimmel i dag, det er litt over en uke til IKM da. :) Så håper at det er symptomer! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Beklager at jeg har vært fraværende...

Vært litt mye med både jobb og fritid nå i det siste. Er litt sliten, har mye vondt i hodet og har ikke overskudd til så masse...

Nå vil jeg ha tilbake formen min!!! Altså, jeg er av den grunn litt nedstemt og ville ikke plage dere med dette...

Skulle jo til legen i dag og klage min nød over dårlig form, lite energi og mye hodepine, men kom aldri så langt. Legen fant ikke hjertelyd og vi ble sendt rett på sykehuset for UL...

Det var litt ekkel situasjon... Rakk ikke gyn pol, så var oppe å snakka med gyn sengepost avdeling, var midt i vaktskifte, men de fikk tlfnr vårt, så gikk vi ned i resturanten og "koste" oss med en bedre middag...

Jeg mente jeg kjente bevegelse da vi satt der, men ble jo usikker på om det var noe annet jeg kjente...

Da vi endelig fikk komme inn til lege og UL fikk vi se et bankende hjerte og ei lita taus med sprellende ben, så det var ingen grunn til bekymring...

Egentlig følte jeg på meg at alt var ok, så det var nok verre for stakkar sambo som ikke helt visste hva han skulle tro. Han kjente jo henne sist i går kveld, men det mente han ikke trengte å bety noe i dag...

Uansett så var vi mange kilo lettere etter å ha sett henne!!

Har nå hatt en middagslur på et par timer på sofaen og ute lyner og tordner det som bare julig.. Hodet verker og i mårra skal jeg opp tili og på sykehuset for testing i forbindelse med det NTNU-prosjektet...

Om jeg kommer i gruppen for trening og skal begynne å trene 3 ganger i uken vet jeg ikke hva jeg gjør.... Skal presse meg til å være med i håp at det bedrer formen!! Nåde meg om jeg kapitulerer!!!

Har dere noen gode råd? Hodepinen er verst! Buhuuu:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud, så dramatisk da! Jeg kan tenke meg at samboeren din var nervøs, ja! Ble nervøs selv jeg! Måtte liksom lese på slutten av mld først, slik at jeg fikk vite hvordan det gikk. :) Veldig godt å høre at det gikk bra! :) Og håper at du føler deg bedre snart. Hadde ei venninne som mista sent, 4 mnd på vei. Men nå er hun heldig vis gravid igjen! :)

 

Drikker du mye vann da? Det er det eneste jeg kan tenke på som hjelper mot hodepine. Og frisk luft og kulde da. Så mener jeg at akupunktøren min sa at hun hadde gode erfaringer med å hjelpe med slike svangerskaps-plager. Kanskje du kan prøve det?

 

Titter: Hvordan går det med deg? Syntes det var så dumt at tanta kom nå, hadde håpet at det klaffet for dere nå! Får dere prøvd denne ppen?

 

Samboeren min reiser på tirsdag, og det er jeg ikke klar for i det hele tatt! Kjenner at jeg begynner å savne han før han drar, har en sånn nervøs følelse i kroppen liksom. Jeg fikk webcam med han i dag da! :) Så vi kan se hverandre og snakke sammen når han er ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREHUD!!!!!!!

Nå fikk jeg hjertet i halsen her Trulte. Jeg er så utrolig sensitiv om dagen, at nå sitter jeg her å gråter. Er det mulig!!! Alt er jo bra med dere:-) Heldigvis!!! Fikk et støkk der ja. Uff...godt det ikke var noe galt da. Hodepine/bihule er noe mange gravide kan bli plaget av. Du har virkelig vært uheldig må jeg si. Skikkelig "plaget". Men oppi alt er det jo værdt det.

Og du!!! Nå har vi kommet hverandre så nær føler jeg, at jeg syntes vi kan klage så mye vi orker til hverandre. gravid eller ei. Her inne er vi bare mennesker med behov for å snakke med andre. Så ikke tenk på at det plager oss. For det gjør det ikke. kanskje lett for meg å si som også er gravid, men jeg går ut i fra at de andre er enig.

Du hadd nok ikke godt av å jobbe du. Tror du bare trenger å slappe av.

 

Elisabeth: Sååå spennende da:-) Nå er det symptomjakt igjen. Endelig!! Er så moro. Hvertfall hvis man har en go´følelse selv. Å som jeg håper den skal sitte hos dere nå.

Hold oss oppdatert da!!! Viktig viktig!!!

 

Og titter: Vært hos legen eller? Spent på åssen det går med deg.

 

Endelig helg dere. Får hjelp av mor i helgen. Sambo vakter...som vanlig. Blææh. Men helg er bra:-)

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og Titter, nå må vel den tanta di dra på feire snart vel? Jaja, det er bare å brette opp armene og gå på med friskt mot.....

Også håper jeg du har bestillt deg time til legen nå så du kan få startet med utredningen! Så du får bare godta at vi maser på deg til det er gjort nå:)

 

Elisabeth; spennende med symptomjakt igjen!! Du får legge ut link til tempkurva di så jeg kan se hvordan det ser ut etterhvert:) Hvordan gik det med deg under flom-stormen da? Ble du våt på beina? Var noen utrolige bilder fra uværet i allefall!

Takk for sympati og, skal prøve å være flinkere med å drikke vann! Kan godt være at løsningen er så enkel! Når har vi fått kobla til kjøleskapet her og, så nå er det både isbiter og kaldt vann å få med en gang! Lettere å drikke da!

 

Morelli; Syk gutt igjen? Uff, du har fått gjennomgå du også dette svangerskapet. Ikke bare skal du tenke og ta vare på deg selv, men lillegutt og.... Imponerende!! Godt at mor kommer og hjelper til i helga da!

 

Ellers så var jeg på sykehuset for å ta undersøkelser i forbindelser med treingsstudiet til NTNU.. Glukosebelasting, så jeg måtte møte fastende klokka kvart over åtte i mårrest... Ikke mat ikke vann. Så skulle jeg dirkke det skvipet på fem minutt da... Blææææ, brekkte meg to ganger, ysj ysj..... så måtte jeg svare på en haug med spørsmål, og så tok hun ny prøve etter et par timer, kan ikke skryte på at formen var så veldig god da akkurat... Så var det ned til fysioterapauten da...

Og der fikk jeg vite at jeg havnet i kontrollgruppa, og ikke i gruppa som fikk trene tre ganger i uka:( Alt det ekle til ingen nytt... Nedttur ja...

Men hun babla i vei hvor viktig kontrollgruppa var, så jeg får bare være med:)

Hun tok div tester hun og, fire bekkenløsningstester, og jeg fikk utslag på den ene... Så da ser det ut til at det ligger en bekkenløsning og lurer før den blomstrer opp... Akk.... Når skal jeg få noe positivt??

 

Så i dag drog jeg på mamasita, der var det 50% på hele butikken, så da tok jeg meg råd til å kjøpe ei dungribukse og to babybodyer og ei badedrakt... Trøsteshopping til de grader, hehe...

Så nå skal jeg bite tenna sammen og få starte med noe trening... Må holde den bekkenløsninga på avstand!!

 

Og får jeg noe flere svangerskapsproblemer nå, så klikker jeg!!!

Har jo svangerskapskløe og, men bare enkelte kvelder, så har håp om at det ikke utvikler seg til noe alvorligt!!

Trenger at dere tenker mange postive tanker min vei nå!!

 

Jaja, nok et syteinnlegg fra meg... Jeg har det veldig bra ellers da!! :)

Sambo er enda hjemme og han er fantastisk! Og om ei uke kommer mamma på besøk! Jobben er også veldig forståelsesfulle, vi er tre gravide jenter nå, og venter på at fjerde skal bli gravid:) Hehe. pluss at det er en som skal bli pappa snart og, så det er faktisk veldig mye babyprat på jobb om dagen!!

 

Men nå er det helg! Håper dere også får ei fin helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper at du blir bedre snart, og at du ikke får mer nå. Det er vel snart den tiden hvor det er vanlig at plagene avtar?

 

Det "ekstremværet" var det nok mest media som merket her oppe.. :) Det er mye dårligere vær i dag enn da det skulle være så gale! :) Jeg merket ikke så mye til det været, for å si det sånn.. :) Det bare blåste ganske mye, men ikke værre enn ellers. :)

 

Den tempkurven min blir jeg ikke klok på i det hele tatt... Vet ikke om jeg har hatt EL denne gangen, eneste jeg kan skjønne er at det var på dag 12 da.

 

http://www.fertilityfriend.com/home/Elisabeth77

 

Nei, må fyke, jeg skal på klubb!! :)) Så tar jeg med noen spill og ei lita rødvin! :) Da blir det bra!

 

Ha en fin kveld, jenter! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer a? Vært en hel dag uten noen innlegg.Hmm...

 

 

Hadde du en finkveld på fredag Elisabeth?

 

I kveld har jeg vært på innflytningsfest hos et vennepar. Det var koselig. Tok kvelden da de fleste ble litt over normalt fulle, hehe...men er sosial jeg, så plages i gunn ikke. Bare fornuften som tok overhånd. Er jo en dag i morgen også.

Er så deilig at det ikke er hemmelig lenger. For i dag (lørd) er jeg nemlig på de magiske 12 ukene;-)

Våknet opp til morgen i dag med mld fra min kjære:

-Gratulerer med vel overståtte 12 uker. Stolt av deg.

Da ble jeg glad:-)

Og Trulte minnet meg på at jeg nå er over i 2 tri. Fantastisk asså:-)

 

Jeg trener jo et håndabll lag, og i morgen (sønd) er det kamp. Det kan jo bli artig. De taper så sinnsykt mye hver gang, haha...Så nå håper jeg at de har tatt til seg noe av det jeg har lært dem, så får vi se. Dette er et damelag fra 19-40 år, hehe...

Men moro da. klarte ikke dy meg på fredag. Da MÅTTE jeg bare bli med på treningskamp. Men svima jo nesten av etter 5 min, så satte meg fort ned igjen, hehe..Når man ikke har trent på en stund, er det vel ikke lurest å starte rett på en håndball kamp, hihi...

 

Maya: Er du her fortsatt? Eller er du bare hjemme å koser med kjærste og familie:-)

Håper dere er friske igjen.

 

Og titter: Alt bra?

Og klar med gull: Alt bra hos deg også?? Vært på UL?

 

Håper å høre en lyd fra dere snart;-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker morelli.

Synd tanta skulle dukke opp titter, håper den snart drar på ferie både for deg å elisabeth. Greit å få kommet seg til legen for utredning også.

 

Her kom sambo på tirsdag, så koselig å se han igjen. Var litt brisen kan man si men han var ikke den eneste av dem som kom som var det. I dag har han stakkars fått omgangsyke så nå ligger han oppe å endelig sover, håper han slipper mere oppkast etterpå.

I morra skal vi til første jordmortime, har gått til legen til nå men føler vel att det kun er rein sjekk ikke å kunne prate om ting etc så da drar jeg heller til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Først og fremst, gratulerer med 12 uker Morelli!! Tiden går jammen fort altså.....så nå er det bare å spre det glade budskap! :)

 

Må bare innom for å si at alt er bra med meg! Sambo kom jo hjem på fredag, og det har vært en innholdsrik helg med mye aktivitet, så har ikke hatt tid til å sitte foran pc'en! Tok oss en skikkelig fest på fredag, kun avslapping og litt trasking i byen på lørdag, og ski hele søndag:) Nå har jeg akkurat kommet hjem fra skolen og skal bare lage middag før vi skal i skibakken igjen! Må benytte sjansen mens vi har den:) Litt rart å tenke på, for i fjor på denne tiden trodde vi ikke at jeg skulle få stått på ski denne sesongen pga graviditet eller lite barn, men slik skulle det ikke bli....

 

Sambo var hos legen i dag og luftet dette med at vi hadde prøvd i over et år, og muligheten for å få sjekket ut litt. Eneste svar han fikk var at vi bare skulle prøve lengre siden vi var så unge, og at det tross alt var et bra tegn at vi hadde vært gravide. Bli så irritert!! Det er jo uten tvil en psykisk belastning å gå så lenge og ikke få det til....og så er det ikke forståelse å få en gang! Håper min lege kan ta det litt mer på alvor og at vi kan komme i gang med noe der.

 

Ellers så håper jeg alt står bra til med dere andre! Nå blir det ski:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

På tide med ny tråd snart?

 

Først og fremst; grattis med 12 uker morelli! Dette går jo fort? Er formen grei også?

 

Titter; jeg syns faktisk du er heldig som kan stå på ski! det er masse jeg ikke kan gjøre nå som jeg er gravid, og nå som vinteren har vært så fin også! Litt kjedelig, men det får jeg ta igjen senere. Jeg har fallgaranti når jeg er på ski, så jeg holder meg helt unna. Selv om jeg har veldig lyst. Utrolig irriterende respons fra legen. Mange leger gidder ikke bry seg om andre ting enn det man egentlig kommer til konsultasjon for, så egentlig burde dere bestille ny time med dette som tema. Evt. gå til en annen lege..

 

Ørneredet, kjedelig at du sliter med formen enna! Du drikker vel nok vann? det er det som hjelper for meg når jeg har hodepine, men jeg er ikke veldig plaget. Det kan også være du reagerer på mat? Sjokolade, ost og kaffe kan trigge migrene vet jeg. Huff. håper det gir seg snart!

 

Jeg har det fint fortiden. Jobber masse med studiene igjen. Sambo er på bøljan blå, så det er litt stusselig i heimen akkurat nå. Men babyen i magen sparker og koser seg, og det er superkoselig med slikt selskap! Jeg er nå 21 1/2 uke, og vi vet ikke kjønnet. Jeg er utrolig spent på hvem det er som ligger der inne!

 

Kan ikke dere tippe hvilket kjønn jeg får??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ny tråd når vi runder 300 innlegg, for mere enn det går ikke ann å skrive;-)

Jeg tipper gutt på deg og meg jeg stjerneklar;-)

Hva tipper du selv?

 

Og du da Titter. Så utrolig idiot av en lege!!! Ikke gi opp. Ung eller ei. Spiller ingen rolle. Stå på krava!!! Be han om hjelp en gang til, eller si dere bytter lege. Seriøst, sånt blir jeg forbanna av asså!!!

Heldig du er som kan stå så mye på ski. Her er det jo ikke snø å oppdrive. Har vært ute å aka med søøne 1 gang i år. Ikke hat mulighet til flere ganger. Da må vi i såfall kjøre mange timer, men har ikke noen hytte å dra til heller:-(

 

Maya: Åssen går det i heimen?Dere er syke på tur dere, stakars. Håper dere er bedre nå.

Men du som har flere barn. Har du noen tips å få i barna middag? Sønnen min er så utrolig bestemt på å ikke snake en gang. Vil bare ha pølser og makaroni. Not good!! Han elsker brød da. Akkurat som mora, hehe..

 

Elisabeth: Åssen går det om dagen? Tatt noen test? Tr kommet??? Er så spent jeg!!

 

Ørneredet: Håper du får kommet deg i trening snart da. Og at ryggen blir bedre. Godt du fikk redusert jobben litt. Tror nok du trengte det.

 

Ellers er formen bedre. Fortsatt dager som er verre enn andre, men mye bedre. Kan t.o.m trene litt. Det er deilig.

Ser fram til mars. Da blir det ul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Plukket denne opp på side tre..

 

Morsomt at du tipper gutt, Morelli. Jeg har både jente og guttefølelse, så jeg aner ikke! Blir spennende å se.

 

Kjeder meg hjemme uten sambo fortiden jeg. Men dere vet jo hva jeg snakker om.

 

Veldig bra formen din er mye bedre Morelli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg forhastet meg kanskje litt. Dagene er så opp og ned. I går var jeg helt elendig. I dag er jeg uggen, men det værste er at jeg er så innmari trøtt. hele tiden. Og da blir man litt gretten. Tar meg sammen veldig, men det er slitsomt også. Har bare lyst å skrike å kjefte på alle som sier noe dumt, hehe...Kan ikke skjønne det;-)

Men herregud, jeg er tross alt gravid. Ingen ting er jo bedre enn det, så det hjelper på humøret å minne meg på det (glemmer det faktisk innnimellom, fordi jeg ikke kjenner noe spark enda).

 

Er kjempefint vær i dag. Sol og nesten litt vår i lufta. Snødde slaps/slafs(?) og regna i går, så må bare nyte de fine dagene.

Så nå skal jeg bare tvinge meg selv ut å få gått en tur. Fått låne ei jente på 7 mndr, så da har jeg hvertfall selskap;-)

 

Hva skjer med dere andre a? Ikke gi oss opp helt her da:-(

.....eller blir det for mye graviditet for dere? Jeg respekterer det, og vil ikke snakke like mye om min "tilstand" hvis dere føler det ukomf.

 

Er så spent på deg jeg Elisabeth!! Åssen går det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

har et lite spørsmål! Har dere vært enige om å bli gravide med mannen deres, eller har dere måtte "overtale" litt? Vi har ikke helt bestemt oss for å prøve, men gud så det har begynt å krible i meg for å komme igang med prøving:) går for tiden på minipiller etter jeg sluttet med p-sprøyte, så det kommer vel til å ta litt tid før det skjer noe uansett vel..

Er litt vanskelig å gå hjemme og savne mannen mens han er vekk, hadde vært koselig med en liten å kose seg med:) hva tenker dere om det?

klem til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset var mannen klar lenge før meg Jonika, og det å tenke på å bli gravid uten at mannen din er klar synes jeg du skal la være å tenke på med en gang! Fordi jeg selv har opplevd å ikke være klar når den andre har vært det føler jeg jeg kan uttale meg om dette!

Det å sette et barn til verden er ikke et innfall, det er noe man må stå ved resten av livet! Man skal ikke "skaffe" seg en baby fordi man synes det er kjpt å være hjemme alene. Et barn må være ønsket av begge...

Hehe, ingen tvil om hva jeg mener.... Men prøv å snakk med han om det! Åpenhet er det beste!! Kanskje det at dere snakker om det vil gjøre mannen din mere klar og!

 

Stjerneklar; jeg tror du bærer på ei lita jente jeg! Og nå er det ikke lenge igjen!! Tiden går fort, vi er halveis nå.... Har du begynnt å forberede deg da? Jeg starte å se litt på barneromsinnredning i går.

Lurer på å pynte på ene veggen med noe slikt:

http://www.funtosee.com/product/asp/ProdID/1027/CtgID/1031/af/page.htm

 

Morelli; Supert at du er i bedre form!! Har du begynt å jobbe igjen og? UL i mars er ikke lenge til i allefall... Tipper du og får jente jeg:)

 

Elizabeth; Er du hjemme alene igjen? Litt greit å få tid til å studere og eller? Også håper jeg du får styr på syklusene dine og at du får pergoen ut av kroppen!:) Hvordan går det med slankingen forresten?

 

Titter: Har forholdet mellom deg og venninda ditt blitt bedre? Håper hun får tenkt seg litt om nå og at hun tar til fornuften. Ikke noe kjekt når så lange vennskap går dukken....

 

Maya;Har du fått hjem sambo nå? Og gikk det bra hos Jordmor? Vi skal tilbake i Mars på andre time.. Synes det var litt bortkasta nesten jeg... Sambo hadde mye ut av timen mente han, og det er jo bra. Men for min del følte jeg bare hun maste om svangeskapskurs... Tror ikke vi skal på det en gang...

 

Ellers så er det ikke så mye å skryte av her enda... 75% sykemeldt..

Kjenner at det er godt for meg å ha en fridag annenhver dag og så halv dag. For nå er alt et ork for meg. Både psykisk og fysisk...

Driver nå å bestiller stoff til å skal sy gardiner, mamma kommer i morgen og blir ei uke. Så har hun bursdag nå, og da skal hun få en time med SPA på hotellet her i byen:) Det fortjener hun vettu!

Håper dere har det bra jenter!! Vi snakkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørneredet:

Jeg tror du må ha misforstått meg. Mener ikke å "skaffe" meg barn fordi jeg kjeder meg eller noe, det et ønske jeg etterhvert har hatt noen år. Vi har ikke snakket om det på alvor enda, og derfor ikke bestemt noe. Han liker barn og har lyst på barn, men vi har ikke planlagt noe. Ville aldri aldri presse mannen min til å få barn om han ikke er klar! Spørsmålet gikk vel mest på det om parene herinne var enige om barn og så høre andre sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Hei, Jonika! :) Kjekt med nye folk her inne da! :) Du får ta deg en prat med mannen din, så dere finner ut av når dere skal begynne å prøve. Hvis han ikke vil sånn umiddelbart, så er det nå greit å bli enig om når dere skal begynne å prøve da. Min samboer var litt treg i starten, men nå er vi klar begge to da. Hvilke turnus går mannen din da?

 

Titter: Steik for en lege da! Tror du må bare manne deg opp å gå til din. Må være kjipt å vente så lenge, så finne ut at det kanskje bare er litt høye hormoner eller noe slikt som gjør at det ikke skjer noe.. Hvordan ligger du an i syklusen da? Dere får prøvd denne gangen da? :)

 

Klar: Tipper at du får gutt! :)

 

Morelli: Ja, tipper som Trulte at du får jente! :)

 

Ørneredet: Jeg spiser sunt og trener, så vekta går nok ned, har ikke veid meg på en liten måned nå.. :) Men føler at det går bra. Ja, skal bli godt å få den Pergoen ut av kroppen, siste gang jeg går på medisin jeg faktisk ikke trenger! Kjedlig at du er blitt sykelmedt igjen da.. Håper at du kommer deg i full jobb igjen snart. Du er den arbeidshesten du.. :)

 

Syklusen min har blitt ustabil igjen, så nå har jeg hatt en syklus på 21 dager, så en på 17 dager. Er nå på CD 5, men samboeren er på sjøen, så det blir ikke prøving denne gangen.

 

Ellers så har jeg fått ei låsning i ryggen, så jeg ligger rett ut. Må ligge eller stå, så i dag har jeg stått i fire timer på skolen! :) Da var det deilig å komme hjem og legge seg ned! :)

 

Jeg har tenkt å bestille meg en dvd med yoga/meditasjon.. :) Jeg har troa på slikt da.. Eller kanskje det går an å laste ned noe en plass? Noen som har peiling? :)

 

Ha en fin dag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har leita etter treningsfilm å laste ned... Men ikke funni noe enda! Tenkte på pilates jeg da, fikk anbefalt det for bekkenløsningen.

Meditasjon har jeg ikke troa på, hehe, alt for svevende for meg. Men skal si fra om jeg kommer over noe!

Da skal jeg stikke på jobb jeg... Litt sent ute, men gardindiskusjonen tok litt av her hjemme... hehe.

Man ønsker seg jo at mannen skal være med på slike ting og, og her i hus er han nesten alt for med.... Han har faktisk fått vilja si på gardiner i dag... Men er nå enig da tror jeg.. Blir spennende å se hvordan det blir til slutt!

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørneredet: Vi står faktisk på terskelen i å innrede og pusse opp barnerommet! Tusen takk for linken, syns det så kjempesøtt ut. Kanskje vi også gjør noe liknende! Gleder meg til å begynne!

Tiden går fort, ja. Gleder meg utrolig mye, men begynner å tenke litt på fødsel nå. Er ikke helt trygg på at min kjære takler fødselen så bra. Vi må nok forberede han godt, for det er viktig for meg at han kan gjøre meg trygg. Gruer meg litt for smertene, og for det å bli redd. Tror mange blir ganske redde.. Hva tenker du om det? - og dere andre? Heldigvis skal smertene vistnok bli glemt i det øyeblikket vår lille kommer på brystet.. Gleder meg veldig til det. Morsomt du tipper jente, har kanskje litt følelsen for det jeg og. Men kan like gjerne være gutt.

 

Har du bekkenløsning? Gi gjerne tips om gode treningsfilmer, gjerne yoga!

 

Morelli, du får bare smøre deg med tålmodighet. Du blir nok snart bedre! Dette er som du sier verdt litt ondter.

 

Elisabeth. Kjedelig med tullesyklus! Men jeg er imponert over at du lever sundt og trener. Godt du ikke har veid deg på en mnd. Vekt spiller ingen rolle, så lenge du lever sunt og trener så vil kroppen justere seg til din idealvekt etterhvert uansett. For mange tar det tid før noe skjer, så da er det lett å gi opp. Men ta en dag av gangen og lev sunt den dagen, så går det etterhvert av seg selv. De gangene jeg er "flink" er når jeg har lyst på godteri og sier til meg selv at i morra skal jeg kjøpe det. Da ender jeg opp med å ikke tilfredstille den spontane lysta, og hvis jeg gjør akkurat det samme dagen etter - så blir det ikke godteri på meg!

 

Deilig med fint og mildt vær idag, Morelli. Vi er jo begge Oslobuere, så det er deilig å slippe det fæle, gufne regnværet.

 

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...