Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

He, he.. Bra fortalt, trulte.. :) Sikkert mange som fikk seg en kipp da de leste innlegget ditt.. :)

 

Nå er klokken over tolv, og det betyr at samboeren min kommer hjem i dag!! :)) Og tenpen er lav, og jeg på dag 14 i syklusen.. :) Dette lover bra! :) Har tatt dobbel pergo, så regner meg at EL kommer på ca dag 17, som er på fredag.. :)

 

Nå skal jeg til å legge meg, skal på skolen i morgen. Ha ei god natt, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh!! Spennende!!! Tar du ELtest og??

Sånn at vet helt sikkert liksom....?

Uff, det blir to lange uker da snart! Men godt at vi får litt spenning og en ny symptomjakt på tråden vår!!

Kos deg masse Elisabeth!!!

Min kommer om ni dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åiåiåi, må si tråden har tatt opp de siste dagene ja. Nå er vi i siget igjen:-)

 

Er så glad for deg nå Elisabeth!!! Nå krysser jeg fingre, ben og alt som kan krysses. Kan t.o.m sende deg MASSE babystøv nå:-D

******************************************************************************************************************************** ;o) Kos deg masse med kjærsten i dag!!

 

Ørneredet: Formen bedre???

 

I dag leverte jeg tassen i bhg litt før kl 9, også måtte jeg dra til et vennepar som hadde litt krise i dag. Så jeg passer den syke sønnen deres noen timer i dag. Ligger rett ut på sofaen der med pc´en på fanget. Gutten sover. Stakars liten. Feber å greier. Aldri moro når barn er syke:-(

 

Ellers føler jeg formen er bedre enn den har vært på en stund, så får håpe den fortsetter å bli bedre. Kaster ikke opp da, så er ikke sååååå dårlig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg også bestillt The Secred, så gleder meg bare til den kommer dumpende ned i postkassen om et par dager! :) Blir ikke mye pensum som blir lest den første tiden tenker jeg.....

 

Elisabeth: Jeg skal se på den linken, så kanskje jeg melder meg inn:) Når bare ryggen min ordner seg nå, så er jeg i full gang med trening! Høres jo veldig lovende ut dette da! Får håpe det klaffer for dere denne gangen:) Dere må i alle fall kose dere MASSE!!!!!

 

Ørneredet: Jeg skriver altså Trulte hver gang jeg skal skrive noe til deg, og å må jeg gå tilbake for å slette det...hehe, gammel vane (men jeg er ikke den eneste ser jeg)! Men ja, du fikk virkelig litt action!! Bra det ikke var noe galt i alle fall:) Jeg har selv vært inne til EKG i fjor høst, og det var virkelig slik som på tv...masse ledninger og greier!

 

Morelli: Bra formen er bedre:) Og veldig bra at du stiller opp når vennene dine trenger det! Skulle vært flere slike i verden som ikke tenker bare på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: Så bra at du har bestilt The SecreT! :) Den er så bra... :)) Du kan jo begynne å spise riktig, selv om du ikke får trent noe særlig? :)

 

Morelli: Takk for babystøvet! :) Nå skal tvillingene lages! :)

 

Trulte: Ja, kommer til å EL-teste også.. For nå har jeg to fridager, så skole på fredag, så helg igjen, så da kan det være litt vanskelig å tempe.. :)

 

Flyet til samboeren min er forsinket, men da rekker jeg å få ryddet litt i huset, så det passer bra! :) Så skal han få tomatsuppe a la Trulte når han kommer hjem.. :) Men de hadde ikke finhakkede tomater, så jeg kjøpte ferske.. Hvordan fungerer det da? Med den skrellingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget enkelt, og det kommer til å få deg til å føle deg som en sjefskokk!:)

Du koker bare opp en kjele med vann, også slipper du noen tomater oppi kokende vann. Da sprekker skallet etter noen få sekunder. Så tar du dem opp, og da er det bare å ta av skallet.

Skjær dem i grove biter også er de klare:)

 

Lykke til da! Håper den blir god og at Ernst lier den!

Om ikke får jeg vel skylda..... :(

 

Også er det helt ok at dere kaller meg Trulte... Synes det er koseligere enn Ørneredet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe :sikle: alt er frinstende for tia.

Håper du får det kos med mannen som kommer hjem i kveld, min kommer ikke før om 3 uker han.

Hvor lenge er deres samboer borte?

Kommet inn på facebook gruppa nå.

 

Ellers koser jeg meg med nette å drikker brus,sambo logger seg vel snart på så kan vi prate på msn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Titter:-)

 

Maya: Så koselig å ha deg på face da:-)

...ikke sååå aktive der akkurat, men er jo årleit å kunne se for seg hvordan vi ser ut:-)

Ikke værst. Nå er vi fem medlemmer der.

 

Mangler deg da Stjerneklar!!! ;-)

 

Nei jenter. Nå skal jeg se hjelpekorpset på tv2. Det kan bli artig tror jeg:-D

 

Ørneredet: I morgen skal jeg lage suppa di hvis jeg orker:-P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: Har de The Secret på biblioteket tro? Hvem er forfatteren?

Blir jo temmelig nysgjerrig på denne boka jeg også da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så godt at dere er ivrige! jeg har hatt så mye å gjøre i det siste at jeg har ikke klart å henge helt med her. Så utrolig hyggelig at Miss M er gravid!!! Det går nok for deg og snart Elisabeht!

 

Ørneredet. Som din mage popper min også utover og utover.. det kjipe er at jeg ikke har klær som er fine på! Har gått ned i vekt og var slank fra før så da er det enda kjipere at jeg føler meg som bolla pinnsvin nå! Har heller ikke penger til klær.. Men jeg får se hva jeg kan få kjøpt av kule klær på BILLIGE butikker. Kjipt å føle seg som en slask, da.

 

Vi skal på ul noen dager før deg, det blir spennende. Men vi skal ikke vite kjønn! Mest fordi det er så utrolig spennende! Lurer på hvem som er der inne! 17 uker nå og tror ikke jeg kjenner spark enda.. gjør du ørneredet? Men jeg gasses opp av luft og det er kjedelig. Hva kan jeg gjøre med det?

 

Nei nå ble det mye meg her. Håper dere andre har det bra. Hvor langt er du da morelli??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tegnene på bevegelse i magen kan faktisk kjennes ut som luftbobler. Dytt litt hardt på magen, så kan det hende du snart kjenner noe;-)...de sier du kan kjenne noe etter ca 4 mndr.

 

I dag er jeg 8+3 uker:-)

..og dette er meg:

 

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. november, 2007

Hjertet begynner å slå: 19. desember, 2007

Embryoet beveger seg: 12. januar, 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. januar, 2008

Alle indre organer er ferdig formet: 19. januar, 2008

Risikoen for spontanabort avtar: 2. februar, 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 9. februar, 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. februar, 2008

Fosteret svelger og tisser: 1. mars, 2008

Tid for ultralyd: 8. mars, 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. mars, 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. mars, 2008

Fosteret begynner å høre: 19. april, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. mai, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21. juni, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 28. juli, 2008

Antatt termindato: 18. august, 2008

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjenner ikke et eneste spark..... Men det kommer når det kommer!:)

I dag er det den store rydde dagen for min del her hjemme, noe jeg forøvrig har skulle hatt de tre siste dagene...

Men i dag rusker vinden i huset og regnet pøser ned...

Da er det faktisk litt kjekkere å rydde hjemme:)

Så nå skal jeg da prøve å få rydda hele stua og kjøkkenet.... Og for å si det mildt er det et stort mål mtp formen min... Men vi prøver:)

 

Elisabeth? Ble det søt musikk og stjerner i blikket i går kveld? Tenker mange positive tanker din vei nå:)

 

Titter, morro at du har bestillt boka, Morelli, kan god være at de har den på biblioteket!

Jeg har jo sett filmen, og skulle lese den i høst, hadde lånt den med ei venninde, men fikk aldri tid.. Så kanskje jeg skal stikke innom biblioteket jeg og... Litt refreshing skader jo ikke:)

 

Jaja, da skal jeg vaske og rydde!:) Vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Ja, det ble en del romanse i går! ;) Så nå har det vært soldater på overnatting. Han kom så sent hjem pga flyforsinkelser, men han kom seg i hvert fall hjem! :) Tomatauppen ble så som så.. :) Jeg syntes det ble for syrlig smak, noe tips dor å få den litt mindre sylig, og litt mer fyldig?

 

Takk for lykkeønskningene! :) Har skikkelig troa på denne gangen! :) Og om det mot all forventning ikke skulle gå, så rekker vi en pp til før han drar, og da trenger vi hvert fall ikke fler! :)

 

Lav temp og neg EL-test i dag også, så vi har i hvert fall rukket EL.

 

MEN: Har hørt at prøving og menn som går på antibiotika ikke passer så bra? Jeg mistenker at samboeren min har fått betennelse i kneet.. Han skal til legen på fredag... Vet dere noe om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det blir mindre syrlig om du kutter ut tomatpureen? Eller du kan prøve med en knivsodd sukker helt på slutten.

Syrlig er den fordi du bruker råvarer. Tomat er syrlig liksom. Så det at man er vant til toro sin suppe som er kunstig smakstilsatt gjør at man venner seg av den naturlige smaken av ting....

Aner ikke jeg, Creme fresh ville kanskje ha gjort smaken litt mildere?

Jeg lager også lagsagne fra bunnen av, da bruker jeg jo tomater i kjøttsausen, den blir litt syrligere den og...

 

Men betennelse i kneet og antibiotika hørtes rart ut? Er det pga et sår da eller?

Ville nå heller trodd at han fikk voltaren eller brexidol?

Uansett da, så tar det jo noen måneder å lage disse sædcellene, så da går det vel bra vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det.. :) Smaken var igrunn god den... :) Neste gang skal jeg kjøre tomatene i food-professoren i hvert fall.. :)

 

Jeg vet ikke hva det er, men han har ødem over hele patella, og er varm og litt rød. Tenkte du kanskje patellatendinitt du da eller? Men vil en få hevelse over hele patella da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kneanatomi er ikke min sterke side...

Så for å svare deg måtte jeg ha hentet den gule store klokeboka (anatomi).

Men jeg er jo bioingeniør og tenker bakterier for det meste, hehe...

I allefall i sammenheng med antibiotika...

 

Men om han har en bakteriell betennelse inni kneet? Uten noe sår som baketeriene kunne tatt veien inn, så må han jo evt muligens ha sepsis og da?

 

Kanksje muligens liksom, hehe... Send han til en lege du!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det jammen mye fremmedord på slutten.....hehe....falt litt ut der jeg, men henger meg på Trulte og sier send ham til en lege! :) Da kan han jo også spørre om antibiotika og prøving. Mener også å ha hørt noe om det, at det kan påvirke...

 

 

Trulte: Jeg tror du må legge ut den oppskrifta på tomatsuppe! Jeg elsker det, men sambo liker det ikke....så jeg må jo benytte sjansen mens han er ute denne gangen da! Og den hørtes god ut når man lager fra bunnen!

 

Elisabeth: Ja, jeg forsøker å spise riktig selv om jeg ikke trener, og nå over helga er jeg i gang med treningen også! :)

 

Ellers er det siste kveld med sambo....i morgen når jeg kommer hjem fra skolen er han reist:( Det er trist å komme til tom leilighet... Men jeg skal sammen med noen venninner på skøytetur til et vann oppi bymarka etter skolen, så det blir i alle fall koselig! Hjelper på humøret å være sammen med gode venner når man blir "forlatt". Vi skal ha med kakao og varme klær, så det blir nok morsomt! :) Har ikke gått på skøyter på 10 år....minst!! Skal skrive i morgen også, og håpe på å ikke måtte rapportere om brukne ben og sår rumpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke artig å dra hjem til tom leilighet nei, synes alltid det er så tomt dem første dagene. 3 uker til sambo kommer hjem her.

 

Ellers så skal jeg til veninna mi i kveld, lenge siden vi hadde veninnekveld sammen.

Har lyst på oppskrifta på tomatsuppa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå damer!

 

Vet ikke om jeg har sagt godt nyttår en gang.

 

Med meg står det bra til. Jeg er 10 uker i morgen og skal til første kontroll på mandag. Sambo kommer igjen på onsdag så dette blir en bra uke.

 

Noen med nyttårs forsetter? Jeg skal forsette året som det forige....

 

Jeg har jo nytt liv hver mandag og denne uken har jeg vert flink med godteriet. Sånn sett er det veldig greit å være gravid. Har ikke lyst på snop omtrent...

 

Håper det går bra med dere.. Ville bare innom å si hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var tomt å komme hjem......men jeg hadde det veldig morsomt da vi var å gikk på skøyter (det ble litt knall og fall, men ingen alvorlige skader)!! Så det hjalp i alle fall:) Men kjenner panikken kommer snikende av og til....hva hvis han får de samme følelsene nå som forrige gang han var ute? Hva hvis han plutselig ikke vil mer? Hva hvis, hva hvis.... Jeg tenker noen ganger for mye på det verste som kan skje istedenfor å fokusere på det positive! Håper det går bedre etter hvert i alle fall. De første dagene er verst....

 

Men nok om meg selv....Hyggelig å høre fra deg TauZa! Høres ut som du får en alle tiders uke i alle fall:) Spennende med første kontroll da! Hvordan er formen til vanlig da? Jeg har ingen spesielle nyttårsforsetter....men som vanlig skal jeg jo forsøke å spise sunnere og trene mer! Og så skal jeg jobbe mer med meg selv i forhold til sambo etter alt som skjedde i jula. Skal ikke ta alt for gitt lengre, og heller investere litt tid og energi i å få det skikkelig bra sammen med han:)

 

Og Trulte: Synes jeg så noe på msn din om at du kanskje kjente spark?? Kjent noe mer? Spennende tid du er inne i nå altså....

 

Vi skal prøve denne måneden også, men han er jo ute så det blir bare "tøm og røm" omtrent når el er. Heldigvis passer det slik at han er her to ganger med bare tre dagers mellomrom, og det er akkurat i den tiden jeg tror jeg har el! Så det er et lite håp denne måneden...... Lurer på å prøve el-tester for å finne ut nøyaktig når el er, for det har jo vært litt kluss siden jeg hadde sa.

 

Ha en fin kveld da jenter! Jeg skal titte litt i The Secred som dumpet ned i postkassa mi.....spennende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: Du får nok litt hjelp på den "hva hvis"-tenkingen din fra "The Secret" :) Har du begynt å lese? Kjekt at dere får til å prøve denne gangen da! :) Har du forresten vært hos legen, som du pratet om?

 

TauZa: Kjekt å høre fra deg! :)

 

Morelli: Ja, 18.08.08 er en fin termindato! :) Håper at du får på den datoen.. :)

 

Jeg har tenkt litt på det der med tomatsuppen.. Nesten litt skremmende at jeg foretrekker ferdigposer fremfor ferske råvarer, så det skal jeg endre på! Fra nå av blir det kun råvarer på meg! Så vi invisterte i en blender i dag! :) Skal lage smoothie nå.. :) Mmm.. :) Deilig å leve sunt! :)

 

Spennende med dere gravide som begynner å nærme dere UL-tid da.. :) Det må være kjekt! Tenk om det dukker opp tvillinger? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, nå hadde jeg skrevet masse, og poff så forsvant det!! Akk, da starter vi på nytt...

 

Titter, ikke godt når ekkle tanker sniker seg innpå. Spesiellt når man er alene om tankene, men jeg håper the secret får deg til å tenke positivt!

Også var det bra dere får prøvd denne ppen! :)

 

Elisabeth, så bra du skal prøve på råvarebasert mat, jeg er helt opphengt i mat for tida. Var oppe klokka hall tre i natt for å spise mat.. Så nå kommer vel kiloene tenker jeg. Si fra om du har noen gode middagsoppskrifter da! skal begynne å lage oppskriftskartotek jeg nå. Sånn at det blir enklere å finne middager fremover og enklere med innkjøp! Hvordan går det med tempingen og testingen forresten?

Du ligger vel med rompa på bute og beina høyt du nå, hihi.. Positive tanker sendes din vei!

 

Morelli, hvordan går det med magesmertene? Får du sove i natt tro? Tenker masse på deg! Håper det bare er luftsmerter! Så får du stikke å kjøpe litt svisker i morgen, hehe!:)

 

Maya, oppskrifta skal du få!

Tomatsuppe for to:

-kok opp en halv liter vann med en hønsbuljong (egen kasserolle)

-tre ss smør, en ss hvetemel og to hakkede sjarlottenløk og et fedd hvitløk freses i en kasserolle.

-tilsett så buljongvannet

-tilsett deretter 4 ss tomatpure, kan godt ta bare to, tror tomatpureen gjør suppa mere syrlig? kan det stemme?

-to bokser hermetiske tomater, eller bare vanlige tomater som du tar av skallet på og kutter opp.

-krydre med salt og pepper og gjerne persille eller nåkka anna

-tilsett makaroni om du vil ha det og suppa e ferdig når dem e ferdig..

(åj, ble pluttselig dialekt ser jeg, hehe, snakker med gubben på msn samtidig:))

For å få en litt mildere suppe kan du tilsette creme fresh eller rømme på slutten.

Og om du vil ha en mere matnyttig suppe kan alt fra egg til pølsebiter være godt i. Revet ost på toppen er også godt!

 

Og liker du ikke klumper, ha tomatene i blender først:) Det skulle i allefall Elisabeth gjøre neste gang!

 

Klar, magen bare vokser og vokser, og i dag trodde jeg jeg kjente noen der inne. To dunk etter frokost.. Men har ikke kjent noe siden.. så vet ikke helt jeg.. Skal på H&M i morgen tenkte jeg og se hva slags gravidklær de hadde der. Skal i bursdagsfest på lørdag og har vikelig ingenting å ha på meg.. Alle topper og gensere er for korte!!! Har jo lyst å se litt ok ut liksom....

 

Jaja, nå er natta kommet, på tide å legge seg! SKal prøve å få litt ut av dagen i morgen. Formen begynner virkelig å bli bedre! Ingen hodepine og ingen ubehageligheter. Måtte bare ta en 15 minutter lang høneblund, men det må jo være lov:)

 

Vi snakkes jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering:

Hadde vondt i magen i går. Snakket med legevakten, og de ba meg avse. Var ikke utholdelige smerter, men ikke langt unna. Så tenkte litt på foster utenfor livmor.. Blir så utrolig redd!!! Fikk da ikke sove så godt i natt. Har fortsatt litt svake smerter, men går mye bedre. Kommer i rykk og napp.

Og selvfølgelig våknet morgenfulen vår kl 6 i dag!!!! TRØTT!!! :-O

 

Trulte: Takk for at du er så søt:-)

Og det er fin mote om dagen, så ikke sikekrt du trenger å kjøpe så mye gravidtopper. Jeg hadde ingen jeg. Bare vanlige tunikaer o.l;-)

 

Koselig å høre fra deg TauZa.

 

Og Titter: Det kommer til å gå kjempebra med sambo. Viktig å snakke sammen hvis du fortsatt er engstelig. Ikke FOR mye syting kanskje, men regner med du skjønner hva jeg mener;-)

 

Elisabeth/Titter: Hvem er forfatteren til The Secret???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe elsker jeg også. Lager den med å putre hvitløk, ingefær og løk i ei teflon gryte, helle over 2 bokser flådde tomater samt masse ferske tomater jeg har flådd selv. Hiv oppi en terning buljong, spe med litt vann. Ta stavvisp og mos alt, putt oppi oregano og fersk basilikum, salt og pepper og sukker. sukker gjør den mindre syrlig! NAM. Nydelig med en rømmeklatt eller parmesan ost på toppen og med hvitløksbagetter!

 

Min mage kommer også, men ingen spark. Kjenner litt kynnere da.. er ikke det litt tidlig? Må også få meg gravide klær, men er tilbake i gamlebuksa for jeg følte mamma buksa så kjip,- har ikke så dyr og flott bukse som deg, ørneredet! Hehe.

 

Lykke til på kontroll Tauza og med dine svømmere, Elisabeht!

 

Morelli, det er ikke farlig med mye ubehag. Jeg tenkte også på graviditet utenfor livmora, det er mye å bekymre seg for. Mest sansynlig er alt helt normalt, men det er jo mye som skjer der inne. Er du veldig bekymra, ring legen. Det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tomatskrift oppskrift, har det jeg trenger så skal lage den i kveld. Går kansje ann å bruke litt crem fraische eller hvordan det staves om noen synesden blir litt syrlig.

Smothie er godt brukte det mye når jeg skulle ned i vekt istedenfor brus å godterier å sånt.

 

Håper magevondten går over morelli, har selv hatt litt sånn i førsten å noen ganger ennå. Ting strekker seg, man kan ha luftsmerter etc.

Håper alt går bra å att smertene forsvinner.

 

Koelig att du har kjent spark, når man først kjenner det å tar det ikke lang tid til man kjenner mase å ofte heller. Min er helt baluba om dagen, sparker å hikker etc men er 22 i morra da.

Vært på kontroll alt bra men gått opp 5 kilo på en mnd, apetitten er litt for bra. Men skal prøve å spise litt mere frukt og sunne ting, kan godt byttte ut noe av det jeg spiser med det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...