Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Kos deg på tur elisabeth.

Å ørneredet hørtes ikke mye godt ut, god bedring.

Har vært på ordinær ul, gikk så fint att fikk ny termin den 19 mai trodde jeg havnet på den 26 i følge tidligere uler. Begynner så smått å kjenne skikkelig spark fra den lille. Så ut som det bodde en jente i magen her.

 

Ellers da feridg til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Da var jeg hjemme igjen etter en kjempeflott tur på hurtigruta! :) Har virkelig fått slappet av, og nesten ikke lest......hærlig!! Men nå er det tilbake til hverdagen med 10 timer på biblioteket hver dag og eksamen på torsdag! Heldigvis bare et par dager igjen. Det har jo skjedd så mye her mens jeg har vært borte, men tror jeg må lese meg opp i morgen.....nå er jeg for trett og sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med avsapping og ferie på Titter og Elisabeht! Jeg gleder meg til juleferie, selv om ting har gått trægt her de siste måndedene. Skal bli så godt å være masse med familie, og slappe av med god samvittighet!

 

Forferdelig at du må ha slike smerter Ørneredet! Endelig kvitt kvalmen, så kommer en heidundrendes bihulebetenelse!! Du har sikkert hørt det før, men hold nesa åpen. Skyll mye med nesehorn med saltvannsløsning. Håper virkelig det gir seg nå. Er spent på om du har fått mage??

 

Jeg har fått mage! Den buler skikkelig ut under navlen! Vet ikke om det er normalt så tidlig, men det er ingen tvil. Trekker jeg inn magen rikker ikke kula seg, bare det over navlen trekkes inn. Det er veldig underlig. Rart å gå med de samme klærene! Må nok ha nye bukser snart, jeg har bare pinntrange bukser, og nå kjenner jeg det er litt ubehagelig i livet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra jenter!??

Smertene er så små nå at jeg kjenner dem nesten ikke. Nesehorn med skylling av bihulene er tingen!:)

Er jo fortsatt syk, men slipper de smertene, så jeg er storfonøyd!:)

Nå er det to dager til sambo kommer hjem og, så alt er så mye bedre her!:)

Det nærmer seg jul med stormskritt og fortsatt er mye ugjort! Så det blir travelt på min kjære når han kommer hjem stakkar... :)

Men noe rart skjer med disse gutta som skal bli pappa. Ingenting er et problem og de skal fiske alt! Så godt er det i allefall!:)

Du må ha lykke til på eksamen på torsdag Titter, og kos deg med lesinga! Du klarer fysikken og:)

Så bra flyskrekken er borte Elisabeth!! Jeg leste Endelig ikke røyker av han samme, og den psykologien han bruker er genial!

Det er lite aktivitet om dagen, alle er vel opptatt med jula og allt stresset det medfører!

Jaja, nå er det snart Greys! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG på nett igjen!!!

I 2 dager har nettverket vært nede her, men nå er det oppe å går igjen:-)

 

Så moro at kulen har dukket opp stjerneklar. Hvis du bøyer deg bakover med ryggen og lar magen bli "stram" (hvis du skjønner) så ser du etterhvert at magen blir spiss:-) Det er moro, hihi...;-)

 

Ørnemor: Såååå bra at alt er bedre med deg!!! At du ikke tenkte på det nesehornet før:-( Men bra det er bedre. Det unner jeg deg VIRKELIG!!!

Jammen er det ikke lenge til ALLE vet om graviditeten din heller. Tenker jeg det er en kommende mormor som blir fornøyd ;-)

 

Tauza: Jeg gav opp bv jeg :-(

 

Titter: Nå tenker jeg det skal bli godt å få skole ut av verden og bare slappe av i jula. Det som er skummelt med jula er at da blir ofte folk syke, for etter en hektisk hverdag kan det bli en overgang til det rolige.

Satser jo på at du ikke blir syk da. Heller gravid:-D :-D

 

Elisabeth: Lucky basterd!!!

 

Oppdatering om meg selv: Inget nytt. Blir bare trøttere og trøttere, ellers i strålende form:-)

MASSE jobbing på meg denna uka, så skal bli godt å få noen rolige dager med familien.

Jobber nå et par dager på "gamlejobben". Der er det en god del tunge løft. Men kan ikke si noe til dem heller. Så det er et dilemma ja. Liker ikke, men MÅ :-(

Matlysten er så som så, men ikke noe uggen. Ikke like søtsugen som tidligere, og det er jo kjempebra.

Går forts i koffeinfri kaffe;-)

 

Forresten: Jubii (var det du het?): Har du meldt deg ut allerede eller?

Maya? Var det du som spurte hvem ørneredet var? Eller var det Tauza? Det er hvertfall Trulte:-)

 

Ha en fin kveld jenter!

klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som spurte om ørneredet ja.

 

Morelli- Akkurat nå holder jeg på å bli tullete av bv. Mange tulne damer med mye hormoner for å si det sånn.

 

Off. jeg har fått omgangsyken. Tror jeg da. Litt usikker på hva en skal tolke som graviditet og hva en skal tolke som Sykdom. Men en ting er sikkert. Jeg har vondt i magen!

 

Titter: så gøy med mage! hvor langt er du komt nå? gleder meg til min viser!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...ja det kan jeg tenke meg. Begynner å bli rimelig hormonell selv faktisk, hihi...stakars sambo;-)

neida, jeg klarer faktisk å ta meg sammen. Enn så lenge..hmm...Værst med sambo egentlig. Syntes han er rimelig hormonell om dagen jeg, haha!! Irriterer seg lett og henger seg opp i småting. Men jeg er en tolmodig sjel, så sånt gidder jeg ikke å bruke energi på å bry meg om;-)

 

MEN HVA SKJER A????

Ikke noe liv her jo. Alle tatt juleferie eller?

Skjønner dere godt jeg. Kanskje jeg skal gjøre det samme?

...eller jeg kan jo føre samtaler med meg selv her inne jeg ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt juleferie, men håper jeg kan ta det i morgen. Min kjære kommer hjem til frokosttid i mårra, og jeg er i betrakeltig bedre form...

Så skal juletre og julepynt handles inn:) Det skal bli kos!

Så skal vi vel pynte juletreeet i morgen eller i overimorgen.. Sambo reiser igjen på lillejulaften, så han ville veldig gjerne være med å pynte første treet i eget hjem:)

Så da blir det gløgg og julekos, pynting og vasking...

Jaja, skal finne senga nå snart! Være opplagt og like frisk i morgen tidlig!

 

Håper dere andre har det bra!!

Elisabeth? Er du på vei hjem nå snart eller?? Håper du har fått koblet av og kost deg masse!

Titter! Lykke til på eksamen i mårra! Og god tur oppover til fammen!:)

Morelli! Godt at vi ikke snakkes så masse på msn, hehe, det betyr at både du og jeg (i allefall du) har fått et liv utenom!!!

Jubii?? Hvor blir du av??

Lykketrollet? hehe, LilleLykkeliten? Det var vel riktig tror jeg!

Også Tauza, kjekt at du har fortalt nyheten, gleder meg til jeg og kan snakke med min familie om det!

Også Klar og Maya! Håper vi slipper noe kvalme midt i jula nå! All julemat skal smake som det bruker å smake!! Basta!

Også.... hvem flere er vi nå da? Hvem glemmer jeg? Vi begynner å bli noen nå faktisk... Uff, mulig jeg glemmer noen, men det er ikke vondt ment!!

 

Snakkes!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har herved stukket hull på min lille eksamensboble og fått et liv utenor kjemi, fysikk, biologi og geologi igjen! Eksamen gikk veldig bra på alt annet enn fysikken.......men det var den jeg hadde lest minst på, så det var som forventet! Jeg er 100% sikker på at jeg ikke stryker i alle fall:)

 

Akkurat nå har jeg det egentlig litt travelt, for jeg må pakke og rydde før jeg skal reise hjem i kveld! Håper dere alle har det bra, så snakkes vi en annen dag:) Kos dere i førjulstida!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg og god jul! Formen er stigende, så håper det blir en bra jul!

Mamma skulle jo komme med fly i dag tidlig, men sitternå på bussen.. Er vel framme her i natt en gang.. Stakkars mamma!

Men da blir det koselig frokost i morgen tidlig, med avsølring av den store nyheten:)

Det skal bli godt, enedlig få det ut!! Har vært litt vanskelig å ikke kunne snakke med mamma om dette! Men nå skal hun få høre ja:)

Elisabeth? Havnet du i flykaoset du og eller?

 

Jaja, Titter, du kom deg vel i allefall hjem?

 

Men uansett!! God Jul alle!!

Håper det blir ei kvalmefri og fruktbar jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

 

Har hatt pause jeg visst.. Omgangssyken! Så har ligget rett ut i mange dager nå, feber, spy og forkjølelse.. Så får håpe d gir seg nå dagene før jul.

 

Ja, jeg tror jo at jeg er kommet for å bli, men jeg har ikke mulighet til å være innpå her hele tiden, men får ta d etterhvert :) Imorgen drar jeg hjem til mamma og de resterende familiemedlemmene som er hjemme for jula. Så selv om pinnekjøtt og godis ikke frister så alt for mye enda, så håper jeg at jula blir fin :) For dere også! Kvalmefri, smertefri og fruktbar for de som ikke er komt dit enda :)

 

Vi får snakkes etter all feiring er overstått for min del! :)

 

Ønsker dere alle en god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom julestemninga. ENDELIG!!!

Pyntet tre i går og tok resten av rengjøringa i dag. Lillegutt elsker julemusikk å skal danse til den hele tiden, så her har det vært masse jul i dag:-)

I går var det værre. Stakars lillegutt kastet opp over hele middagsbordet. Det var ikke like koselig.

På kvelden dro jeg på julebord med venninnene. Da jeg kom hjem satt han på fanget til pappa´n og sa: MAMMA!!!! æsj æsj senga!

Hmm...da var det fult i senga også gitt.

Da er det ikke like sjarmerende å ha barn gitt. Men mamma ordnet opp vettu;-)

I dag er han frisk som en fisk, og det er vi andre også.

LITT sliten merker jeg. Er enn sånn ekkel uggen følelse som stadig dukker opp. Håper det holder seg til uggenhet og ikke kvalme.

Har grei matlyst, men spiser lite i grunn. Orker ikke å lage noe. Null energi (sambo jobber fram til julaften formiddag). Men ellers i form da:-)

 

Ørneredet: Åssen tok mor nyheten da???????? Nysgjerrig jeg!!!

 

Elisabeth: Kom du deg vel hjem igjen? Du likner en polkagris leste jeg på msn, hehe;-)

 

Lykkeliten: God bedring!!!:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Ja, nå er jeg hjemme. Så ut som en polkagris da jeg tok av meg bikinien ja! :) He, he.. :) I dag blir det å reise rundt å levere julegaver. Jeg er fremdeles dårlig og svimmel etter den overdosen, men jeg testet heldig vis negativ i dag, så da slipper jeg å bekymre meg der!

 

Hvor skal dere være i jula da? Jeg skal være hos broren min, så regner jeg med at det blir jobbing i romjula.

 

God jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul jenter! Hold ut, det blir sanrt pakker:)

Nå skal jeg sette meg godt til rette og se 3 nøtter til Askepott!!

Så skal vi i kirka klokka to, og da starter vi på pinnekjøtt middagen!!

Deilig at dagen endelig er her!

 

Kos dere jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nam, pinnekjøtt hørtes digg ut!!!

Skal til svigers å spise ribbe vi. Blææækk!!!!

Uggen så det holder i dag, men holder ut!! Skal kose meg med gutten i dag. Han gleder seg til pakker:-)

 

GOD JUL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: Ja, deilig å være ferdig med eksamen! :) Ble jo den frihetsfølelsen! :) I dag er det akkuratt 2 uker til samboeren min kommer hjem! :) Når kommer din? Når blir din neste IKM da? Hadde vel en lang syklus sist du?

 

Hvordan gikk feiringen i går da? Jeg kjenner at det ble noen cognacer for mye på meg da! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det ordentlig moro å feire jul. Gullet likte nissen og elsket alle pakkene. Mest av alt et keyboard han fikk på stativ. Med microfon å greier. Moro:-)

Ikke like kult å ligge hjemme med omgangsyken i dag. ÆSJ:-(

Jeg måtte bli hjemme i dag jeg. De andre er på mat hos mamma. Snufs...

Vel, litt syteinnlegg fra meg på slutten her, men men...håper jeg er bra i morgen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere nyter julen i ro og fred skjønner jeg;-)

Jeg er på farten selv i dag. Fortsatt graviduggen om jeg kan kalle det det, men ellers i fin form. Sambo som ligger rett ut i dag da:-(

Så i går var han og pjokken hos mamma og i dag var pjokken og jeg hos hans foreldre. hehe...sånn må det bare bli. Flaks vi ikke ble syke på samme dag da!

 

Ellers gleder jeg meg til å høre hvordan dere har hatt det. Og du Trulte får Vegard hjem i dag. Håper han slipperå dra ut på noen dager da:-)

Og nyt den lille kulen du har fått;-)

 

Og alle dere andre!! Håper dere koser dere:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin jul, det har min ihvertfall vært.

God bedring til familien morelli.

Nå er det snart nyttår for døra, skal feire hos svigers, så drar sambo på onsdag :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille skjønner jeg......har tenkt mye på dere selv om jeg ikke har vært her inne! Spesielt på hvordan familien din tok den store nyheten Trulte??? Håper alle i familien din har blitt friske nå Morelli:)

 

Ellers så har det vært en surrealistisk jul for min del.......har hatt det fint med familien, men sambo slapp en bombe da han kom hjem Han var usikker på sine følelser for meg,.,,det var helt forferdelig! Det kom så totalt uventet for vi hadde det så supert den siste perioden han var hjemme, men det var visst mens han var ombord at disse tankene hadde kommet. Det har vært masse tårer og mye prating, og nå går det heldigvis bedre. Forferdelig tungt, og det kommer nok til å ta en stund før jeg klarer å tro på at han mener alvor med oss igjen, men nå er det et nytt år, så jeg håper vi også kan få en ny start.

 

Som dere sikkert skjønner ut fra dette har det heller ikke vært noe prøving denne jula.......virkelig synd, for jeg hadde troa på at det kunne klaffe nå når vi skulle slappe av og bare kose oss sammen! Men skjønner at han i alle fall vil ha ro rundt det når han er usikker! Håper han kommer på bedre tanker igjen snart.......!

 

Jeg kommer sterkere tilbake her når jeg kommer hjem til Trondheim neste helg, så fram til da må dere bare ha en super nyttårsaften og jeg håper det nyr året bringer mye bra for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud, Titter!!! :( Det var forferdelig å lese!! Fikk helt frysningen på ryggen jeg! Syntes skikkelig synd i deg, og håper at ting ordner seg til det beste for deg. Dette er en frykt jeg også har følt, at hva skaljeg gjøre om jeg plutselig blir alene. Når en har prøvd så lenge som det vi har, er det ikke bare forholdet som blir et tema, men hvem skal en fortsette å prøve med? Det høres sikkert rart ut, men det er slik jeg føler det i hvert fall.

 

Håper virkelig at ting ordner seg for deg, kanskje dere får et sterkere forhold også? Håper at dere er flink til å prate sammen (vi kunne vært mye flinkere, fordi jeg er ei pyse!) Men har lest noen bøker i det siste som jeg kan anbefale, hvis du har interesse av det da? "Menn er fra Mars, kvinner fra Venus." Det er bra og morsom lesing som en kjenner seg igjen i. Så "førstehjelp for parforholdet" av Phillip McGraw. Den er litt tyngre, en slags arbeidsbok, kan du si.

 

Sa han noe om hvorfor disse følelsene kom? Har dere vært sammen lenge?

 

Håper uansett at dere får ei fin nyttårs-feiring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært en enkel jul for oss nei......men jeg ble på en måte nyforelsket og tok ikke alt så for gitt som jeg kanskje har gjort tidligere! Prøvde å være blid og glad og snakke masse med han slik at han skulle se hva han går glipp av hvis han forlater meg! Så på den ene siden har vi hatt en fin jul og kost oss masse, men det har liksom gått fra en sånn skikkelig gledefølelse til å være bare trist når jeg tenkte på at det kanskje ikke kom til å være sånn videre! Jeg har faktisk tenkt på å lese den "Menn er fra Mars, kvinner fra Venus" og nå skal jeg jammen gjøre det:)

 

Vi har vært sammen i over 8 år, altså siden vi var 16 begge to, så jeg ser virkelig ikke for meg et liv uten han.....men nå ser det ut som det ordner seg!! :) Vi har snakket mye om det (heldigvis!) og de siste dagene har han spurt litt om syklusen min og når vi evt kunne ha mulighet til å prøve igjen:) Han er så forferdelig babysyk egentlig, men tror prøvinga har slitt veldig på oss begge. Men nå ser det ut som vi er tilbake igjen, for i går ved midnatt hvisket han i øret mitt at han elsket meg fortsatt og håpet det nye året ville bringe oss mye godt SAMMEN!!! Det er en skikkelig klisjè, men akkurat nå var det akkurat det jeg trengte:) Kjenner at det kommer til å ta en liten stund til før jeg kan slappe av i forhold til alt dette, men det er kanskje litt greit også, for da strekker vi oss kanskje litt lengre for å få ting til å fungre!

 

Så 2008 burde bli et bra år i alle fall!!!!! :) Kjenner at jeg fortsatt er litt inni min egen lille boble her, klarer ikke helt å våkne opp.....men jeg får ta tiden til hjelp og fordøye alle inntrykk og følelser!

 

Vil i alle fall ønske dere alle et strålende nytt år, og håpe vi alle får oppfylt våre ønsker og drømmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...