Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Da er klokken passer midnatt, og jeg lurer fælt på når jeg skal klare å komme meg i seng...

Klokka ble tre i går... Uff, dette er ikke bra... Sitter å gjesper nå, men vet sambo kommer til å ringe en gang før to... Så håper det blir snart!

Ikke at jeg kommer til å somle meg i seng av den grunn!

Jeg har ikke noe som helst godt av å være sykemeldt når det kommer til døgnrytme...

Jeg er ikke flink til å legge meg, og ikke flink til å stå opp...

Grøss og gru jeg lurer på hvordan det blir når nurket kommer til verden...

 

Maya!! Lenge siden vi har hørt fra deg, du må fortelle mer om hvordan det går!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du fikk snakket med sambo.

 

Jo her går det bra, skal på ordinær ultralyd på onsdag gleder oss veldig til det. Har så smått begynt å kjenne skikkelig liv ikke bare dem små boblene. Ellers er jeg sykmeldt å kommer til å være det resten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så kjipt! Hvorfor er du sykemeldt så lenge da?

Uff, nå måtte jeg hente tråden vårres på side to... Skjerpings skjerpings... Vi kan ikke bare dø ut vel....?

 

Nå er jeg på min tredje kvalmefrie dag!! Bank i bordet!

Men våkna selfølgelig med sår hals og tett i pappen... Så formen har av den grunn vært litt redusert i dag... Brekker meg mere og, pga at jeg er så tett... Men bank i bordet, kvalmen ser ut til å være borte!!!

Happy happy happy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, siden vår må ikke forsvinne her!!!

Bra du er bedre i kvalmen da Trulte. Jeg har vært tett "all over" men er bedre i dag. Deilig. Så annet enn trøtt og svimmel, så er jeg i toppform. I dag skal jeg handle de 2 siste julegavene, så er jeg ferdig:-)

 

GOOOOOOOOOOOOOOD JUUUUUUUUUUUUUUUUL!!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å tenke på julegaver enda.. Har rett og slett ikke orket juleshopping nå som formen er som den er. Men nå er den bedre, men jeg har uendelig mye å ta igjen.. Noen tips til hva man kjøper til foreldre?

 

Godt du har noen kvalmefrie dager, trulte. Det er så godt når det går dager mellom hver gang en er kvalm.

 

Tenk at du skal få et augustbarn, Morelli. Hva tenker du om å bli tobarnsmor? Tror du det blir stor forskjell fra en til to?

 

Jeg gleder meg til juni! Føler virkelig vi kan tørre å glede oss nå. Det er så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende Klar!! Laget kort i går, med ultralyd bilde til kommenede besteforeldre!! koselig!!! Sambo gleder seg sånn til å overrekke dem ved julemiddagen hjemme! Han snakker om at han burde kanskje ha filmet, sånn at han fikk foreviget ansiktsuttrykkene..

Jaja, pottetett i dag og... Da var det ingen endagsforkjølelse... Æsj:(

Får prøve å komme meg på apoteket tenker jeg, nesespray hadde vært tingen! FIkk ikke sove før nærmere fem i natt, måtte ta en paracet. Det hjalp heldigvis!

 

Rart dette, hadde jeg ikke vært gravid ville jeg ha tatt Rhinexin for tettheten, da hadde både nese og ører vært åpne nå, og nesepray for det akutte og en paracet da så hadde jeg nok slokna med en gang.. kanskje en dose cosylan og...

Har ikke tenkt over det jeg, jeg bruker jo sååå lite medikamenter... men nei, det gjør jeg faktisk ikke, ikke når jeg er syk i allefall...

Håper det ikke blir flere enn den ene forkjølelsen under graviditeten:)

 

God jul ja Morelli! Keg er ferdig med tre gaver jeg bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Maya:-)

 

Og klar: Jeg er "klar" (hehe) for rollen som 2barnsmor, men blir nok rimelig liv i stua her da ja. Gutten vår er så sinnsykt sjalu, haha..så det kan jo bli artig. men han er mye større gutt blitt innen august. Han fyller jo 3 år 22 aug, og jeg har termin 18...så det skal nok gå bra.

Da føder jeg vel ratt den 22 igjen da vel...:-/

Da vil jeg være 26 år og mor til 2. Det ække dårlig :-D

 

Ikke helt gått opp for meg enda gitt. Er driiiiiiiiiiit forskjøla jeg også. Begynner å bli bedre nå, men potte tett i alt som er (omtrent). Sønnen er syk også, så her er det ikke tid til å tenke så mye graviditet. Annet enn at jeg føler jeg skal svime av hver gang jeg reiser meg. Mulig lavt blodtrykk..men men...er vel en del av sjarmen, hehe...

 

Åssen går det med dere andre andre da?

 

Titter: Føler du på at det blir mye gravidsnakk?

Skjønner godt hvis du føler det. Føler litt på å skrive for mye om det her, siden det er på BliGravid. men vil jo ikke forlate deg!!!!

Og Elisabeth selvfølgelig!

 

Elisabeth: (skriv gjerne til meg på msn da. Eller har du meldt deg heeeeeeeeeeeeeelt ut fra alt som forbinner deg med bim?) Uff...

Den glade, pådriveren vår, "sjefen" for gressenkene. Det er jo deg! Savner deg!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå må vi skrive litt slik at vi ikke havner på side 2.......vi er da førstesidestoff!!! :)

 

Så bra at du ikke er kvalm mer da Trulte! Bank i bordet for at den ikke kommer tilbake da.....!!! Og god bedring med forkjølelsen:)

 

Morelli: Bra du ikke er kvalm enda da....får håpe den holder seg borte for din del da! Og så bra at du er feridg med julegavene da......jeg har bare noen få igjen, og det er bare slike kosegaver som jeg skal lage selv på kveldene! :) Og så har jeg sambo igjen, men hans må vente til etter jeg har fått lån/stipend.....er så blakk at jeg har robbet sparebøssa mi nå! Ellers må jeg innrømme at jeg savner noen å snakke bli-gravid-snakk med, men det er koselig å høre om magene deres også:) Nå etter at Elisabeth har forlatt oss er det jo bare meg som ikke er gravid:( Høres fantastisk ut å være 26 år og tobarnsmor....håper jeg kan ha ett barn før jeg blir 26 i alle fall.....da skal jeg være fornøyd! Har alltid sagt at jeg vil være ung mor, men går visst ikke slik! Får håpe det klaffer snart i alle fall:)

 

Maya: Kjedelig at du er sykemeldt da......hvor langt har du kommet nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at dere er litt mere aktive igjen! Nå har jeg sett Norge tape mot Frankrike her, og er sykt sår i halsen... Blæh!!

Kan godt snakke Bli-Gravid-snakk jeg :) Kan jo endel om det da... hehe... Men bestillte du time da Titter?? Du lovte jo at du skulle gjøre det!? Også Kan vel Elistabeth (?) stikke hodet innom og ramse opp alt du må sørge for at blir sjekket!!

Jeg savner deg Elisabeth!!! Kom tilbake..... Du reiser jo snart til syden og jo....

Akk akk.... Er i allefall Greys Anatomi i kveld da!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte: Fader, Norge tapte jo!!! Uflax!!! :-(

 

Titter: Dårlig råd sier du? kjenner til det, men er heldigvis bedre tider nå da. Stå på, penger er ingen lykke;-)

 

TauZa: Hvis du ser dette, så må jeg bare si at jeg gjør så godt jeg kan inne på BV. Men skjønner ikke en dritt. Innvikla greier.. Etter UENDELIG med timer, så får jeg litt mere grepet på det, men bildene mine er for store til å legges inn. Aner ikke hvordan jeg endrer det.

Å, blir så suuuur!!!!

 

 

Nei Elisabeth!!! Vi forstår du trenger pause, og respekterer det fult!

MEN, nå er det på tide at du hvertfall gir LITT lyd fra deg. Ble så bråstopp, og plutselig ble du borte.

Pliiiiiiiiiiiiis hvertfall gi et livstegn da!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

 

Ble jo helt rørt over det dere skrev, så jeg kan jo ikke bare fordufte! :) Men har bestemt meg for å bruke MYE mindre tid på nett, og da også her inne.

 

Morelli: Gratulerer igjen, og seff snakkes vi på MSN, jeg vil jo seff ha kontakt med dere uansett! :)

 

Titter: Bare kom med prøveresultatene dine, så skal jeg tokle dem. Har du vært hos legen foresten? Jeg var hos gyn i dag, og vi satt å småkranglet. Så spurte han "hva gjør du på?" Jeg svarte: "jeg er student". Så sa han: "Hva studerer du?" "Sykepleie" "Ja, var det jeg tenkte meg, du vet for mye!" He, he.. Men jeg vil jo vite mest mulig om min egen helsetilstand! Skulle bare mangle! Så det blir IVF på oss over sommeren! Men det er jo greit, for da har vi i hvert fall ei plan! :)

 

Eksamene gikk veldig bra, hadde siste i dag, og fikk i hvert fall skryt der, hva jeg får på humanbiologien, gjenstår å se! :) Blir veldig glad om jeg får D! Var vanskelig den..

 

Ha en strålende kveld, frøkner! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååå!!!!!!!!! Nå skrev jeg et langt innlegg (atsjohoo)... også ble det sletta... arg!!!

Skriver ett nytt om litt! Må lufte skallen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du jo Elisabeth!!! :) Hyggelig å høre fra deg igjen! Du er ikke den eneste som burde bruke mindre tid på nettet for å si det sånn....blir lett hekta! Merkelig ting å si av gynekologen....det er jo en naturlig ting at man vil finne ut mest mulig om egen helsetilstand!! Det er når jeg hører slikt jeg blir bekymret for om de egentlig gjør alt de kan alltid....man må vite hva man har krav på virker det som..... IVF - hva er det? Det var en ny forkortelse! Prøverør? Og tusen takk for at du vil se på resultatene mine når jeg en gang får testet meg....jeg kommer sikkert til å skrive til deg for å få lure spørsmål før jeg skal til legen også:) Som gynekologen sa, så vet du (for) mye.....!!

 

Jeg har dessverre ikke bestillt legetime enda.....plutselig ble alt så nært eksamen, jeg skal reise bort i helga og neste uke er det bare tre dager å gjøre det på, så jeg tror jeg venter til over jul. Kjenner bare at det fort kan bli for mye babytenking dersom jeg bestiller time nå.....og jeg blir sliten nok av eksamensstyret for tiden! Jeg er liksom inni den perioden i syklusen nå hvor jeg har kommet over skuffelsen over å få mensen IGJEN, men enda ikke begynt å tenke el, sex og symptomer...og da er det litt godt å ikke stresse på med legetime oppi alt! Dagene er fulle nok som de er! Man kan si at det er en dårlig unnskyldning, men jeg orker ikke nå..... Men dersom det ikke klaffer i jule-pp vår SKAL jeg bestille time i januar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ta det som det kommer, Titter.. :) Det eksamensstresset kan ta knekken på enhver psyke! :) IVF er prøverør, ja.. Skal på pergo noen mnd først, så blir det innsetting etter sommeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig fornuftig Titter!

Og angående å bruke for masse tid her inne, JA jeg og.. Men venter til sykemeldinga går ut før jeg gjør noe med det!

Og godt å ha deg innom Elisabeth! Og enda kjekkere å høre at du får IVF til høsten!! Hipp hipp hurra! Men det klaffer nok før det blir høst tror jeg!

IVF = In vitro fertilisering :) Jeg googla det! In vitro betyr jo "utenfor cellen" Det lærte i allefall jeg i Ålseund som student:)

Og In vivo i cellen...

Så da kan vi alle det og!

Nei, klokka masse. Jeg tror jeg finner senga jeg...

Kan i allefall late som...

Natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeei Elisabeth:-) Det var koselig å høre fra deg.

Og jeg kan vel si gratulerer!!!! Bra det er noe å se framover for dere nå, me som Trulte sier, så tror jeg også at det skjer noe før den tid. Nå man slapper av og ikke tenker så mye så.....PANG!!!!! :-)

Og gratulerer for vel overstått eksamen!! Jammen er du flink jente:-)

 

Atsjooo.....haha...sitter i hos meg også enda Trulte, haha!!!

Men fader heller, må vel bli bedre snart vel!!!

 

TilElisabeth; Trulte, Titter, klar, TauZa og Maya:

Dere er fantastiske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! --,-'--@

 

:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jenter :)

Tar og joiner dere her inne eg:) Kan vel kalle meg en gressenke med en mann som er borte 1mnd og hjemme 1mnd om gangen.. Han jobber nede i Sør-Korea, huff.. Langt vekke..:| Meen, i dag kommer han hjem:D

Er på flyplassen rundt kl.22 i kveld, og her hjemme et par timer etter det!! Skal bli så godt å se han!!

 

Litt om meg, oss:

 

Jente fra Vestlandet, er 86mod og dermed 21 år gammel :)

Studerer på høgskule, har et halvt år igjen, så er eg ferdig som førskulelærer.. Litt skummelt syns eg:)

 

Han er 22 år gammel, fra Vestlandet han også. Begynte i reisejobb i september, så denne turen han hadde nå var 2.turen. Aner ikke kor lenge han skal drive på å reise sånn..:|

Tidligere jobbet i Sandefjord og Aukra, da også reisejobb.

 

Me ble sammen mai 03, så i mai til neste år har vi 5-årsjubileum:)

Begynte prøvingen juni 06, sluttet på p-pillen et halvt år tidligere pga enighet om å begynne å prøve til sommeren:) Så nå har eg snart vært uten prevensjon i to år (jan 08 er det to år) uten any luck..

 

I sommer begynte eg med utredningen.. Noe som førte til at eg ble henvist til spesialist innen gynekologi. Der fikk eg beskjed om at eg hadde pco light, dette pga mine utstabile sykluser og sjelden/aldri EL. Å så hadde eg jo innvendig UL som viste folikkler som ikke voks som de skulle. I sommer leverte også min kjære inn spermprøve. Den fikk me beskjed om at var litt under det normale nå i november. Aner ikke hvorfor det tok et halvt år å få svar, men det gjorde det altså.

Å da eg var hos gyn.spes i november fikk eg utskrift på pergo.

 

Så nå i neste omgang når mensen kommer, da blir det pergo!!:D

Så nå håper eg på en pergo-spire i min mage:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sittet i sofaen i hele dag! :) He, he.. :) Deilig å slappe av! Gled deg til du er ferdig, Titter! :) Nå skal jeg lese litt i flyskrekk-boka mi, og spille litt bridge på nett! :)

 

Fant forresten ei gressenke til på "sliter" som også skal ta IVF etter hvert, så håper at hun slenger seg på tråden vår, slik at vi "ikke-gravide" får et sterkere team! He, he!! :)

 

Hvordan er formen da, Morelli? Frisk og rask? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, der var du ja! :))

 

Har du EL da, selv om folikklene ikke vokste som de skulle?

Håper at det blir pergo-spire ja! :)

 

Jeg og TauZa er også fra vestlandet da. Men sunnmøre, du er vel litt lenger sør? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt med ny gressenke!! Og ny "sliter" hehe...

Nå blir vi jo nesten en "gravid og sliter-tråd" jo!!

Håper Titter også får utredning og hjelp etter jul! Nå har vi to her til å bakke deg opp Titter, så det skal nok gå bra!

 

Jaja, jeg skal ta meg en dupp på sofaen nå... Ikke i form i dag, men har vært til elgen og fått piller, så da blir jeg vel frisk...

Håper det er bli-frisk-piller jeg har fått ;)

 

Igjen; jeg mente legen.....

 

Info om meg til jubii sånn at du vet litt:

Gravid 12+5 tror jeg.. klarer ikke helt å telle... Sambo jobber offshore, men er ikke lengre uten en to uker av gangen, max tre visst det må jobbes overtid. Er sykemeldt for tiden pga kvalmen, som forøvrig har gitt seg da... :)

Bor i Stavanger. Gressenkenes land sammen med Ålesund:) hihi

Jobber til vanlig, og har flytta inn i hus med peis og badekar!

Haha, masse teit info, men det var da noe som feberhodet mitt klarte å forfatte.... Er forresten IKKE feridg med julegavene, men det får vente litt itl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jubii!!! :-D

Såååå koselig med nye gressenker;-)

Husk at innlegget vårt ikke ,må havne på side 2, så her er det bare å være aktiv, haha:-)

 

Litt om meg:

25 år fra Tønsberg / Vestfold (nabo-by til Sandefjord)

Har berdens nyyydeigste gutt på 2 år (ja trulte, vet din blir søtere, slapp av! hihi..)

Han har bursdag 22 aug, og nå har jeg termin 18 aug, så det kan jo bli spennende. Krysser fingre hver dag for at dette skal gå bra. Hadde nemlig en SA i juli.

Fikk positiv test på fredag, så er bare 4 1/2 uke på vei.

Spiller Revy og synger på fritiden, og er ellers ei rimelig utadvent jente som snakker rett fra leveren;-P

Noe mer du lurer på, spør i vei! Hva som helst. Jeg svarer!!

 

Elisabeth: Jo takk, her er alt strålende. Litt trøtt bare. Og litt svimmel.

Men fra i morgen har jeg fått jobb i barnehage rett ved siden av her. Assistent/vikar i første omg. Håper på mer etterhvert.

Så da slipper jeg å gå hjemme lenger.

 

Jubii: Jeg har blitt permitert fra jobben, derfor er jeg på leting etter noe nytt nå. Tidligere Grafisk Design, nå ønsker jeg å jobbe i bhg:-)

 

Ha en strålende aften dere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jubii!!! Hyggelig med ny gressenke og en ny som ikke er gravid:) Ikke det at det er hyggelig å ikke være gravid, men godt med noen i samme situasjon! Velkommen skal du være:)

 

Litt om meg også da:

Jeg er den som her kalles for Titter og jeg er 24 år. Kommer egentlig fra Bodø, men bor for tiden i Trondheim og er student. Jeg sluttet på pillen i fjor ved nyttår, og vi har prøvd siden da... Jeg hadde positiv test i oktober, men mistet dessverre i uke 5. Etter det har jeg hatt litt tull med syklusene mine, men skal til lege etter jul for å begynne utredning. Jeg har et lite håp om at vi kanskje er så heldige å få laget en liten jule-spire i løpet av juleferien, men vi får nå se... Ellers jobber sambo på hurtigruta og trives med det! Tre uker borte og tre uker hjemme er grei turnus, så jeg trives egentlig ganske godt med det jeg osgå! Det var litt om meg...

 

Morelli: Så bra at du har fått deg jobb i barnehage da!! Det blir jo ofte mer når man begynner som vikar... Får håpe formen holder nå som du skal i ny jobb også!

 

Nå skal jeg skrive julebrev og så finne senga.....er så trøtt og sliten for tiden! Gleder meg til å komme litt bort i helga i alle fall:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive litt ommeg også da, siden dere andre gjorde det! :)

Jeg er 30 år, sykepleiestudent og ambulansesjåfør. Samboeren min har en sønn fra før, jeg har ingen barn. Han jobber i offshore, og er en mnd av og på. :)

 

Titter: Ja, tre uker høres bra ut! Jeg syntes at fire uker blir akkuratt litt for lenge! :)

 

I dag har jeg sittet apatisk i sofaen hele dagen! :) He, he.. Så laga jeg ei ny termin/IKM-liste.. Skriv dere på da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...