Gå til innhold

GRESSENKENE god jul&godt nytt år!


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

de siste innleggene fra forrige tråd:

 

Takker og bukker dere. Dere er så søte:-D

 

Helt sprøtt hvordan ting forandrer seg inni hodet mitt. Hver morgen er jeg super sikker på at jeg ikke er gravid, og utover dagen kommer puppene tilbake, og da er jeg sikker. Nå er jeg skråsikker...så ikke lett å være meg nå, hehe...

 

Elisabeth: Kjedelig med syden da. Hva skjedde? men én uke er bedre enn ongen da;-)

Lurer på om jeg bare MÅ svi av en test i morgen jeg??? Har et par sånne billige, så kan jo bare bruke de.

Du skjønner det at jeg skal jo på partytur med Danskebåten fra fred-sønd. Og hvis jeg tester fred, får jeg ikke sagt svaret til sambo før vi er ombord. Blir litt feil da!??

Og skulle den være neg i morgen, jaja...da får jeg bare ta en til på fredag da. Åååå, si jeg burde ta den i morgen!!!!!!!!!!! Så usikker, og så redd. Nervøs nå asså. Puhh...svetter jeg.

 

Og dere, er svimmelhet et symptom?

Er nå altså:

Øm i puppa (kan være tr, men aldri vondt ellers)

Svimmel (lite mat?)

Øm i korsyggen/stiv i kroppen (kan jo være anspent)

Syntes urinen lukter mer enn vanlig (psykisk?)

Humørsving DeLux!!! (håper ikke jeg alltid er sånn)

Trøtt og frysen! (alltid trøtt og kald da, hehe..)

 

*hmfr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt veldig regelmessig mens.....nesten på timen! Forrige gang (første mens etter sa) kom den to dager før og varte kun 4 dager uten særlige smerter, noe som er rart da jeg bruker å blø i nesten en uke og ha ganske kraftige smerter de første dagene! Tenkte det bare var en ettervirkning av sa'en da. Nå er jeg på dag 32 i syklusen min (har normalt 28 dagers syklus). Gratis tester høres jo fantastisk ut!! Det får ikke vi på skolen....

 

Ellers høres du ganske stressa ut Morelli....hehe! ;) Du har IKM på fredag ja? Det er vel ikke noe galt i å fyre av en test i morgen, bare du husker på å ikke bli så skuffa dersom den skulle vise seg å være negativ.... Jeg tester nesten alltid dagen før ikm...utålmodig! Du får ha lykke til uansett hva du bestemmer deg for....:)

 

Stjernetitter, 11pp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka tre i dag ringte tlf, sambo drar offshore klokka nesten natt enda i morgen tidlig.... Så da vr det å kaste seg rundt, jeg ringte jordmorJanne klokka ti over tre, og klkooa kvart over fire kunne vi komme til time!

Tror du vi satt spente og venta, hehe, i allefall jeg...

Fikk jo ikke høre hjertet på mandag, så var litt bekymra for om hun klarte å finne noe inni der.

Men jaggu, verdens fineste nøst låg inni der! med henda over hodet...

Guuuuud for en følelse å se!

Også hoppa og spratt den opp og ned der inne.. Vi kunne også telle fem fingre...

Hun målte og mente jeg var 11+4 på vei... og sa at alt såg bra ut!

184 i puls, så hun trodde på jente...

Nå er jeg lykkelig nå!!!

Sorry for at jeg også er selvopptatt nå... Men kan desverre ikke noe for det.... Håper dere også får oppleve dette snart!!!

klare ikke slutte å smile..... Gjør ingenting å være kvalm nå!!

 

Trulte, m spire

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig Trulte!!!! Fikk nesten tårer i øynene her jeg sitter....:) Gleder meg så utrolig til første gang jeg skal på ultralyd å se på min egen baby....*sukk* Det må være fantastisk!! Og så bra at dere fikk en så positiv opplevelse etter den mindre hyggelige i helga! Nå kan dere slappe av og bare se fram til resten av graviditeten:) Kvalmen gir seg nok også snart skal du se!

 

Nå blir det natt for min del....opp 06.30 for å hilse på sambo! Det blir koselig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt utrolig Trulte!! Var et fint bilde jeg fikk se også;-) Kjempeklart og fint:-)

 

I går var jeg skråsikker på at jeg var gravid, i dag er det ikke sånn. (SJOKK) Har ikke ømme pupper på morgenen, bare på kvelden. Er nok derfor.

Men det som gjør meg usikker nå er at jeg har en sånn strøm gjennom låret, og det er et mensentegn hos meg, de gangene jeg har tegn. Er sjelden egetlig. Æsj..så turde ikke ta en test.

Men ombestemte meg da, hadde ingenting å tape. Så bare måtte svi av en test,klarte ikke vente, og den var selvfølgelig negativ. Så det var ingen god start på dagen gitt.

Men herregud, det er nå bare 2 pp, og tanta er her ikke enda, så får vel bare håpe og tro fram til det motsatte er bevist;-)

 

Ha en fin dag dere. Jeg skal på lunsjbesøk til ei venninne og lille Matilde på 3 mndr:-)...sånn er det å leve permisjonsdager, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer??? Jeg måtte hente tråden vår på side 2!!! Hvor er alle sammen?

 

Mensen glimrer fortsatt med sitt fravær her, så i overmorgen blir det ny test (tror jeg)! Har ingen tro for at den er positiv, men må jo sjekke.... Og på mandag blir det bestilt legetime dersom det ikke er endring i situasjonen....

 

Ellers har jeg hatt en forferdelig dag i dag....fikk parkeringsbot (og jeg mener fortsatt at jeg ikke var feilparkert, så jeg skal klage!), klarte nesten å bulke en annen bil (traff heldigvis skiltplata, så bulken kom der....FLAKS!), fant ut at jeg hadde bare 500kr på kontoen og stipend/lån kommer ikke før 15. des, mistet bussen da jeg skulle hjem fra biblioteket, og begynner å få eksamensnerver! Men humøret er merkelig nok fortsatt på topp!! Må ha noe med at jeg fikk truffet sambo i dag....DET var den gode delen av en heller dårlig dag! :)

 

Elisabeth: Er du fullstendig gravd ned i skolebøkene?

 

Morelli: Har du låst deg inne med en bunke graviditetstester?

 

TauZa: Er du borte bak all info om graviditet?

 

Trulte: Det er mulig å se opp fra ul-bildet selv om det er verdens nydeligste nurk som er på det.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he.. Ja, bra humør på deg, Titter! :) Jeg tror jaggu meg du er på tjokken jeg!! Tipper at du tester pos neste gang du tester! :)

Bare å klage på den bota, ja, mange som slipper å betale.. :)

 

Jeg skal ha eksamen i morgen, håper at jeg står! Men det er absolutt ikke sikkert!! Så nå skal jeg til å legge meg, skal opp kl 6 og gjøre meg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp klokka seks? Er du gal?!?? Uansett lykke lykke til!

Jeg bare driver å stresser fælt uten å få gjort s¨mye. Sambo reiste offshore i mårrest, og jeg prøver å få gjort ting som må gjøres, uten at jeg får det helt til... Men tanken er der i allefall.

Har hatt to dager med masse mere energi enn vanlig! Helt hærligt!!! Kanskje pga UL vi var på:) Den gav meg virkelig mye!!

Så nå har jeg endelig kommet meg i huset, og her skal jeg sove i natt.

Vi holdt på til fire i går natt pga at sambo måtte ordne ting jeg ikke får til før han drog. Så jeg legger meg nok ikke riktig enda.

Skal fyre opp i peisen nå, og prøve å kose meg her på nye stua mi, med ett eller annet fornuftig julegreier!!

Nå skal jeg begynne å kose meg! Jeg nekter å være übersyk nå lengre! Jeg skal jo lage julestemning her hjemme jo, og klare meg helt alene i to uker!!

Så nå er nøkkelen å tenke positivt!!!

 

Gleder meg til testingen!

Morelli?? Du tester i morgen? Har ikke dratt på tur enda vel?

Titter, jeg og tror du må være gravid... Men rart du ikke tester pos da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere søte jenter:-)

 

Titter: Det her er bare helt utrolig. Tenk om du er gravid? Åh, håper det!!!

Kan ikke annet enn å bare ønske deg lykke til! :-)

Når er kjærsten hjemme igjen nå da?

 

Elisabeth: I dag er dagen?? Regner med du står med glans og mere enn det!!! Når får du resultatet? LYKKE TIL!!!! :-)

Hvor er mannen din disse dager? Dro han i dag?

 

Trulte: Så bra du er positiv. Kommer ingen vei uten det!! Det er nøkkelen til et godt liv ;-)

Trist når sambo dro i dag? Skulle så gjerne kommet å hjulpet deg i huset, men er jo så langt til deg!! :-(...eller ikke såååååååååå langt da, hehe.

 

Ellers har jeg en bedre dag i dag. Fortsatt ømme pupper og litt uggen. Gårsdagen var ikke så ille den heller, for selv om testen var negativ, hadde jeg følelse av at jeg var gravid alikevel. Merkelig egentlig.

Og i dag måtte jeg jo svi av en test også, og der dukket det jaggu opp en svak-svak strek. Så det er fortsatt håp her nå ja:-) iiiiiiiiiiiiiiiiiik!!! :-D

...men skal nå til Danmark i dag da, og blir borte hele helga. Så hadde vært så deilig å fått et heeeelt klart svar i dag. Når den testen var så svak, blir det "gravid" helt sikkert da hvis jeg tar digitaltest i dag? Hehe...nå er jeg nysgjerrig her asså:-D

Me=happy:-D :-D :-D :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIG MORELLI!!! Svak strek er jo kjempebra!!!! Så utrolig gøy! Og velkommen i gravidklubben! Håper virkelig du slipper unna kvalmen og sykemeldinger slik som Trulte og meg. Det er virkelig slitsomt og pyton! Er endelig kommet såpass langt, 2. trimester, (kremt.) at jeg heldigvis begynner å tro på at jeg føler meg bedre.

 

Nå håper jeg veldig at du også tester positivt titter, og gjør du ikke det så må du holde på ditt nydelige, positive humør. Du er en blomst!

 

Håper det går bra på eksamen for deg Elisabeth. Det som er godt å ha det på en fredag er at det blir skikkelig helg etterpå. Men du har kanskje flere igjen før jul?

 

Trulte, så godt at du fikk se nurket. Var det ikke helt utrolig? Litt rart at jordmor turte "spå" kjønn, for det med pulsslag til baby og kjønn er kun noe som har betydning rett før fødsel, det kan være så store variasjoner så tidlig og pulsen vil roe seg utover i svangerskapet når bebisen blir større. Uansett er det veldig spennende. Vil dere vite kjønn?

 

TauZa, hvordan er formen din om dagen da? Er du oppi skyene, eller er det med en følelse av uvirkelighet du omgir deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuud nå skjelver jeg!!!

Det stod klart å tydlig GAVID i displayet.

Nå er jeg skjelven asså!!! Hvordan kan man bli så fort gravid? Hvordan kan man ha så flax, og hvordan kan man være så heldig? Hva har jeg gjort for å fortjene dette!!!?? iiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!

Helt utrolig!!! Åiåiåi, nå ble jeg glad:D

Får ikke skrevet her før til søndag, men god helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Morelli! Og kos deg masse på båten! Trenger ikke alkohol du nå vettu, kommer til å være i lykkerus hele helga! :)

Titter, håper du og får en avklaring snart!! Om ikke er det i allefall godt at du bestiller legetime på mandag!

Elisabeth sitter vel og finpusser på eksamensbesvarelsen tenker jeg! Det går nok bra!

Klar! Ja, det er kanskje ikke så sikkert dette med kjønn så tidlig, sambo har jo så lyst på gutt, sånn at han har noen å mekke bil sammen med... Men blir enklere med navn om det blir jente! For det har vi klart!!

 

Ellers så har jeg fått i meg et halvt eple til frokost i dag.. Ikke mye å skryte av... Har tent opp i peisen og, delig med peis!! Så når det er gang på den skal jeg stikke på julegavehandel... I dag SKAL jeg klare det!!!

 

Ha en fin fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MORELLI!!!! :) Så utrolig bra!!! Du må kose deg masse i helga, og leve i lykkerus!

 

Trulte: Så spennende at du har flyttet opp i huset da! Høres bra ut:) Når kommer samboeren hjem igjen da? Blir det felles jul?

 

Elisabeth: Det har gått noen tanker til deg om bra resultat, så jeg håper du er fornøyd selv også!! Blir visst bare deg og meg igjen her snart.....

 

Stjerneklar: Jeg prøver i alle fall å holde humøret oppe:) Og det er jo lettere når jeg har dere jenter her som forstår situasjonen vi alle står i...

 

Ellers venter jeg bare på mensen.....har ingen tro på at jeg er gravid, for jeg får jo aldri positiv test og er en uke over ikm i morgen. Skal teste en gang til i løpet av helga, men bestiller nok legetime enten den kommer eller ikke. Har litt lyst til å få tatt litt tester og kommet inn i "systemet"......har jo prøvd i et år snart!

 

Nå når mensen er så forsinket ser det i alle fall ut som om vi får en pp i desember også!! Så da slipper vi å vente helt til februar.... Hvis mensen for eksempel kommer i morgen, vil neste el (dersom den følger min vanlige syklus) være 22. desember, altså dagen etter at han kommer hjem! :)

 

I kveld blir det total avslapping for min del! Ha en fin helg da jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER, MORELLI!!!!! :)) Så heldig du er! :)) Det var kjekt å høre.

 

Ja, Titter, da er det bare vi igjen, ja! Så frustrerende det må være å hverken få pos test eller mensen da! Det jeg har lært nå er at det er uvissheten som sliter mest, ikke det å få tempfall eller mensen.

 

Jeg har mistet troen helt på at noen ting kommer til å skje her, så har bestemt meg for å ta en pause fra utredning, temping, testing, BMI og alt annet som angår prøvingen.

 

Håper at dere koser dere med de voksende magene, og du tester pos snart, titter! :)

 

Ha det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, ikke kjekt å lese at du har mista troa...

Men klarer likevel å forstå deg... Du har jo prøvd lenge, og funnet ut litt som ikke er optimalt, å da må det være vanskelig å holde motet oppe!

Men håper du ikke slutter med utredningen!! Plutselig en dag er troa og håpet tilbake, og da vil det ta enda lengre tid før du får gjort de nødvendige undersøkelsene...

Og da kanskje du vil angre på at du ikke bet tenna sammen og tok den runden!

En pause i prøvinga kan nok være både godt og sunt! Det er jo en god del stress med testing og temping og symptomer osv osv.. Og ventingen og spenningen og håpet og til slutt skuffelsen, gang på gang...

 

Ikke noe kjekt at du vil forlate oss heller, kommer til å savne deg veldig!!! Men forstår nå som snart alle er gravide... Skulle veldig gjerne hatt oss alle i den båten.... Men virkeligheten er da en gang ikke slik...

Uff, litt lei meg jeg nå nesten.... Du må ikke forlate oss helt!!?

Vi trenger deg.....

Lov meg at du sier fra om du sitkker hodet innom da!

Og lov meg at du ikke gir opp! Du skal oppleve å bli gravid du og!!

Og da håper jeg du kan dele gleden med oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo både gode å litt mindre gode nyheter..

 

Morelli! Gratuelerer kommer du på bv sin termin i august eller?

 

elisabeth. sender noen tanker til deg.

 

Jeg svever litt. Hadde en magisk dag på onsdag da jeg fant ut an en av mine bestevenniner har termin bare to dager før meg.!! Formen er skiftene. Har hatt noen netter der jeg har vert veldig uggen og har måtte stå opp. I natt sov jeg kjempegodt og slik jeg bestemt at det skal være resten av helga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, hva er det jeg hører?? Du kan ikke mene at du skal forlate oss? Hva i all verden skal jeg finne på her inne da, blant voksende mager og babyprat? (Det er veldig koselig å høre om det også da, dere gravide gressenker, det er bare godt å ha i alle fall en til som ikke er gravid...)! Jeg hadde en plan om at du skulle være min personlige guru nå som jeg skulle til legen og allting.....kjenner ingen som har sånn peiling som deg, og du deler det på en slik fin måte som hjelper andre også!

 

Jeg skjønner veldig godt at du er lei og mister motet. Det gjør jeg også oftere og oftere.....hver gang jeg ser en gravid mage eller en liten baby kjenner jeg et stikk i magen og at tristheten kommer. Men samtidig ønsker jeg det så sterkt selv at jeg nekter å gi opp før jeg også har det! I slike situasjoner får jeg ny giv og tiden kan ikke gå fort nok til sambo kommer hjem neste gang.... Jeg håper du ikke slutter med alt som har med prøving å gjøre. Som Trulte sier kan det komme en dag der du vil angre på det.....Jeg håper du ikke forlater oss fullstendig da. En dag vil du også sitte der med en positiv test i hånda og 9 spennende måneder foran deg, det er jeg sikker på!! Og vi trenger progresterondama vår her på tråden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gravide? Hadde dere rukket å fått mage når mannen kom igjen første gangen?

MIn kjære dro i går og kommer igjen ca 15 januar, da er jeg 10-11 uker på vei. Kanskje jeg har en liiiiiten kul da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, livmoren har ikke kommet over skambeinet en gang da...

Så om du da har mage er det nok bare luft... hehe... Og det kan du nok forvente å få litt av fremover :)

 

Nå skal jeg bade i det nye badekaret mitt for første gang:) Det skal bli godt!!

Morelli!?? Nå må du komme deg hjem!!

Titter! Har du våknet?

 

Uff, det er skremmende stille på tråden vår for tiden ja...

Hadde forresten en helt kvalme og brekkefri dag i går! Håper på en like bra dag i dag!!

 

Ha en fin 2. søndag i advent jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå er jeg tilbake fra danskebåten og de enormt fulle menneskene der...puhh...men jaggu holdt jeg koken. Har dansa og drukket alkoholfrie drinker til den store gullmedaljen:-) Moro!

 

Men gleden er ikke like stor for meg nå når det er noen triste sjeler her inne samtidig. Syntes det er FORFERDELIG trist med deg Elisabeth: Begynner å gråte jeg nå!!! :'(

Her sitter jeg å er gravid (nok en gang) og du ønsker så inderlig inderlig. Skulle gjort alt jeg kunne for å få deg med på 1 tri. Å!!!!!!!!!!!!!!! Verden er så urettferdig!!! Håper ikke du gir helt opp. Og jeg håper du fortsatt vil ha meg på msn-lista di?!

 

Titter: Åssen går det med deg? Fortsatt ingen tr på besøk? Merkelig greier det der...Men du kommer langt med det utrolig gode humøret du har. STÅ PÅ!!!!

 

Trulte: Savnet meg? Hehe...vi er jo så aktive på denne tråden vi vet du:-) Fritidsproblemer kalles det, haha!!! :-)

 

TauZa: Du må nok ha tolmodig når det gjelder mage. Mulig min kommer litt fortere denne gangen, siden jeg har født et barn før, men tror du bør vente på kulen til hvertfall til 4. måned, hehe...

Formen ellers bra da?

 

Klem til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morelli!! Godt å ha deg tilbake igjen! :) Ja, det har vært merkelig stille her inne de siste dagene.....det må vi rette opp på! Godt å høre at du hadde en fin tur i alle fall:) Jeg la deg forresten til på msn-lista mi i går, hvis du skulle lure på hvem det var:)

 

Ble så opptatt av at Elisabeth skal forlate oss i går at jeg helt glemte av å fortelle dere at mensen dukket opp i går morrest. Våknet med menssmerter, så det var ikke tvil.....akkurat en uke over ikm! Kjedelige greier, men jeg ble ikke så skuffet for jeg sluttet å håpe at jeg var gravid da jeg bare fikk negative tester i forrige uke. Det positive ved det er at vi rekker en pp i desember nå og slipper å vente helt til februar:) Dersom jeg følger normal syklus vil el være 22. des og jeg ser sambo igjen 21......så da har vi en mulighet! Og dersom den er senere er vi jo sammen helt til uti januar! Så vi får bare stå på og gå en aktiv jul i møte.....haha! I tillegg tenkte jeg å bruke el-tester slik at jeg vet når den faktisk er.....

 

Ha en fin søndagskveld jenter! Jeg skal drikke gløgg og spise pepperkaker med noen venninner:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!!! Kom tanta!! Kjedelig da, men jeg er imponert over hvordan du takler dette Titter!!! Ville på en måte ikke "ødelegge" det triste med Elisabeth ved å fortelle din egen "tragedie" hvis du skjønner.

Men bra du tar det pent. Igjen, imponerende!!

Har deg på MSN nå ja:-)

 

Elisabeth: HÅPER sterkt du hvertfall kan skrve et "siste" innlegg til oss. Vil jo høre fra deg bare én gang til før du tar pause.

Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!!! Kommer til å savne deg :'( Buhuuuu!!!!!!!!

 

TauZa: Jeg har skrevet et innlegg på terminklubben nå:-) Join meg der a;-)

 

Også Trulte-snupp da: ENDELIG blitt frisk. Kanskje aldri vært heeeelt frisk, men sånn nesten hvertfall, haha;-) (bra humor på gang her)

Deilig å endelig kunne joine deg. Eller endelig å endelig..er så uendelig takknemlig for at jeg blir så lett gravid. Verden er så urettferdig:-( Føler meg nesten litt dum..Men nå får vi bare glede oss sammen, ikke sant:-)

Merker ikke noe enda, men du ble sløv og kvalm i 5-6 uke? Å, håper jeg slipper!!! Nå er jeg så vidt trøtt. er jo trøtt, men ikke mer enn normalt tror jeg. Fryser en del da, hehe..(kanskje forrdi det er kaldt ute, hihi),

 

I dag snødde det her, men er fortsatt meldt varmegrader til uka, så kan vel se langt etter den snøen på en stund. Håper for barna sin del at den kommer før jul.

 

blablabla..jeg skravler i vei som vanlig, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Håper det går bra med alle, får ikke vært her hver dag desverre. Nå er jeg gla sambo har kommet hjem.

Ellers håper jeg det går bra med eksamens forbredelser, synd å høre du vill forlate os elisabeth håper du kommer innom engang i blant. Du har kunnskap om mye å alle liker deg her klemmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...