Gå til innhold

*******Tråden 32******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøken klar og venter på far! Har på pysj og pusset tenner, så jeg burde egentlig bare legge henne selv, men det er så pes at jeg orker liksom ikke.

Må forresten fortelle om min nydelige nevø på 10 år. Han har en hjerneskade så han har mange rare svar på spørsmål som av og til blir ustyrtelig morsomme. Broder'n spurte han hva de skulle kjøpe til tante og onkel (altså oss) til jul. Hans svar var at tante skulle få en sykkel og onkel en... høne!!! Gleder meg til å åpne pakker, jeg nå!! ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere som har tatt den fæle skrikekuren på småttisene- blir de verre å legge? Har jo vært heilt topp å legge før-men no hyler ho som besatt der inne. Har gjort i 20 min....jaujau. Det går vel over...

Skrevet

jaja.... men det er _den_ pilla jeg ikke har tatt, da....

Ama, kan jo hende det er et en gangs tilfelle, den skrikinga. At det er noe tenner eller no. Her er det eneste som funker nazi rutiner, men når det er sykdom eller lignende som kommer i veien blir alt bare tull. Så nå er vi på naziregimet igjen. I kveld er jeg så sliten at mann legger og det kan være nok til at alt går i vasken. Vi tar da en sånn semi skrikings. Lar henne skrike litt (men hun klager mer enn hun skriker da) før vi går inn, gir vann eller smokk og går ut igjen.

Skrevet

Har sovna no. tok ikke så lang tid-45 min. Funker ikke å gi vann eller noen ting-bare vræl-kun avbrutt med pu!pu! (som betyr pupp ja). Gikk inn ca hvert 5-10 min og la henne ned. Da gråten hørtes sliten ut og med litt pause inni mellom gikk jeg inn la henne ned og brøyde over med dyne og da tok ho flaska og da sovna ho. Måtte stryke litt over håret da. Var det samme som i natt-same presedure.. Men-no har jeg begynt og kan ikke avslutte. Mi tar ikke smokk da-har aldri gjort.

Vi har fått tv signal igjen:) Det forsvant i går rundt 12 og kom tilbake i dag rundt 18, men de advarte med at signalene kan komme og gå i kveld-håper ikke det forsvinner midt i greys!!

Og MTG: bli ferdig med TR da- min er jo heilt fordufta!

Lucia feiring i åpen bhg i morgen-må finne noe hvitt å ha på vesla-har lite med hvitt gitt- hvem har mye hvite klær til ungen sin da?

Skrevet

Hehehehehe sessa, spørs vel om jeg ikke hadde merket forskjell ganske fort ja!! Se for deg at jeg legger meg og "lilleL" på gulvet for å se på dvd så mor kan sove også ender jeg med en unge som står og hopper på meg og er helt bulldozer!! Hadde fått sjokk jeg da!! Nei, så sånn på sikt så er jeg egentlig litt happy for at jeg har en spade:)) Men er ulemper med det også da, for hun er superskeptisk til andre mennesker og så redd mannfolk at hun nesten driter bleia full bare de ser på henne!! (men var visstnok sånn som liten jeg også -så det går nok over til de motsatte etterhvert ja;))

Men spaden stikker meg i øyet da, bare spør Mol!! Ikke har hun satt seg opp flere ganger heller. Holdt visst med den ene gangen!! I morgen er det fysio igjen, er et par uker siden sist vi var der. Blir spennende å høre om hun synes det har vært noen merkbar fremgang. Hun kryper jo som en helt nå da. Ligger på magen og åler seg fremover i rakettfart!! Blitt en racer (om man kan bruke det ordet på den ungen) på kryping den siste uken!!

Skrevet

Jeg har en hvit genser jeg. Med hvite broderier og perleknapper:)) En prinsesse verdig :)) Også har jeg masse hvite strømpebukser da. Hadde en hvit bukse med noen små blomster på også, men den er for liten nå. Har også mange hvite bodyer og en hvit jakke. Da kommer jeg ikke på noe mer jeg :))

Skrevet

Jo, også har jeg en hvit vest/genser uten armer som hun bruker ganske mye fatisk. Men min har ikke lært seg å grise så fælt enda, men det kommer nok ;-))

Skrevet

har en hvit genser som bestemor har kjøpt og ei hvit strømpebukse. hmm-får se om jeg finner ett skjørt så er det vel hvitt nok. Du skal se at L snart suser av gode. Når lysten til å bevege seg er kommet så kommer resten superfort.

her er en link forresten-heilt uten sammenheng-men de så morsomme ut-ikke det at vi trenger det-men kanskje noen av dere andre som ikke har huset fullt av leker?

http://www.kinderbike.no/

Skrevet

*rekkerhåndaiværet*, men egentlig bare juks altså.. Sovet godt i natt men er i skikkelig shitty form.. SNørr og hoste og tett i trynet er ikke moro. Sov drittdårlig forrige natt (min egen feil) og altfor få timer. Det sitter enda i kroppen.

Tiril sov til 8.30 idag :) dvs hun måtte vekkes da for storeT skulle absolutt kjøre meg på jobb idag for han ville jo ha bilen. Han og Tiril skulle være hjemme og kose seg. Snille barnet mitt som funker!

Det er et lite helvete på jobb om dagen også... Masse sykdom, folk som plutselig ikke kommer på jobb og vikarer som også er syke. Det resulterte i at vi kun var 5 på jobb idag på begge småbarnsavdelingene (23 barn). Og det syyyykt lite.... Fikk hjelp av en til, men det er fortsatt lite.. Jeg er sliten jeg nå...

Romjula: Jeg jobber tors og fre, men skal sette opp vaktene imorgen, så da vet jeg når jeg jobber (bare 5 timer og det er jeg som setter opp vaktene:) hihi) Men jeg kan sikkert være med på noe de dagene jeg.

Jeg har også kjøpestrømpe og synes den er fin :) Må finne den snart så jeg kan snike den opp hos mamma. (for det er jo der nissen fyller strømpa mi) Lurer på om jeg skal stikke innom Kid å se om jeg kan finne en fancy strømpe til mini også.

På lørdag skal jeg på juelbord :) Vorse her og på Arena etterpå. Lurer på hva jeg skal ha på meg jeg... Har lyst til å kjøpe meg en kjole... Noen sminke tips ama?

Hva skjer med baking da jenter? Ama har jo lovet oss å bruke kjøkkenet hennes også hører jeg rykter om at hun ikke er hjemme denne uka og neste uke drar hun til Ålesund... Jeg vil jo bake pepperkaker jeg....

Nå er jeg snart ferdig med julegaven til svigers :) Molle så albumet istad, og skal legge ut bilder av det når jeg er helt ferdig. Ikke helt fornøyd egentlig for kunne vært mer pønt på, men orker ikke dra å kjøpe masse nå.. Kanskje lage et album til også...Vi får se..

Nå skal jeg ha meg en kakkao (hørtes innmari godt ut) og kanskje ha meg etterpå :)

Å, nesten helt glemt å svare på det med stillinger jeg. Ms, skje, ri og sjøstjerne (som sessa så fint kalte det) er klare favoritter. Vovven er grei i dusjen men ikke i seng.

Ikke gjort så mye sært, men har ledd mange ganger når vi har hatt litt moro-sex ja :)

Skrevet

lørdagskvelden-da kan jeg bake.

Sminketips? Spørs hvilken farge kjole det og tilbehør. Tenk fargekart og komplimenter farger:

rød: grønn

blå: orange

gul: lilla

Har du f.eks rød kjole-så er det knall med noe grønt i makeupén eller i tilbehøret; som f.eks veske,sko,øredubber. Husk tallet 3 hvis du er usikker. La en farge gå igjen 3 ganger i antrekk/makeup-men ikke alle-kun en- (blir som den røde tråden;)) Du som er rødhåra hadde passa perfekt i ett grønt antrekk;) eller med grønt i:) Dypblå hadde også vært fint. HVis du finner løsvipper som selges oppdelt så kjøp det:) Eller kjøp heile og del de i 3. Lipgloss med farge og en anelse glitter:)

Skrevet

Gull og grønt er pent på deg som er rødhåret, Tiny. Skal du bruke rødt må du ha rødt med gult i (varm rød) og ikke rødt med blått (kald rød) for du er varm. Tipper du er en vår :)) Jeg er sommer og kald og må ha rødt med blått.

Skrevet

Nå er jeg skikkelig aktiv på tråden gitt! Kvalm og litt uggen for spiste to pølser, en megasvær kartong med popkorn + snop og brus. Var det meg du fikk uggen kinofølelse av moll? Hvorfor?

Edvin hadde visst spydd i barnehagen. Men siden han er alle barnehageansattes drøm kom det bare på bordet og på smekken sånn at han slapp å skifte. En annen gutt der spydde også. Men de har vært i fin form i ettermiddag sier H. I morra er det uansett streik på formiddagen.

Adrian tørr ikke bæsje i barnehagen tror jeg. For lite privatliv?

På lørdag er det julebord! Det ryktes at jeg blir alene i huset på søndag og kan sove så lenge jeg vil! Kanskje greit at ingen maser på pupp kl 07 søndags morgen :)

Irriterende at når barna først sover lenge om morgenen så må jeg vekke de rundt 08.

Skrevet

Har blir man borte et par timer på senter....

Skulle bare oppdatere og lese det kanskje stakkarslig innlegget som hadde kommet, men nei da. Nåe Moll ikke er her da tar det av. Skjedd litt for ofte til å være tilfeldig synes jeg. hmm?

Kose meg med innlegg i morgen formiddag jeg:) åååå i morgen MÅ jeg få satt igang med JV.

Ama, får man klippekort hos dere?

Skrevet

Bytta nick jeg da! ;))

Var hos legen i går og fikk så vidt høre et lite hjerte som slo. Er ca 10 uker på vei, tror jeg. (Hvis noen vet når jeg hadde mensen sist (slutten av september en gang), så blir jeg glad)

Stikker en tur på julegaveshopping, jeg, før kvalmen tar meg. Er en grunn til at jeg har klaga over at jeg er sliten i det siste... ;)

Skrevet

GRATULERER!

Håper du får et fint svangerskap :-)

Klem fra

Skrevet

Så KK det var her nå. Med farger og fjaserier:) Kle på deg en kjole, klask maling i ansiktet og kos deg. Tar ikke lange stunden før alle er så fulle at de driter i hvordan andre eller en selv ser ut:D Nei da men fine råd og tips her.

3 farger som går igjen 3 ganger kan bli artig det da Ama;)

Tiny:

Kaker av typen pepper kan vi ta hos meg. Vil ha en runde cookies og da. Kanskje litt mindre denne gangen? Må få pynta pk-hus og det er greiest å gjøre hjemme. Og da passer det jo å ta pepperkaker samtidig.Kanskje i morgen? Mulig jeg blir hjemme med E. Se an form i dag. Når slutter du?

Ellers må vi jo få til noen flere slag....

Albumet blirt kjempefint! Synes ikke det skal være så mye pynt jeg. Detter av og blir klumpete og tar bort noe fokus fra bildet. Blir bra tror jeg:)

Alvorlig å det tok av med kakkao da:)

Ama:

Til at jenta di aldri har tatt smokk har du jaggu hatt mange smokker! Tr? Fortsatt ikke gravid? Kinderbikelink-Takk! Noe slikt jeg tenkte da:D Bør ha litt gulvplass til sånne da, men det har jeg jo.

Cat:

Når kommeinnom deg? Når er du klar for meg? ;) Linea vet hvor øyet er! Hun kan derimot ikke peke _på_ øyet, men hun er veldig flink til å peke _i_ øyet! hehe. Hva gjør du egentlig hos fysio a? Hva gjør de med lillesessa vår?

svanine:

Har da aldri skrevet uggen? Og tenkte det etterpå..hehe..at du er jo fra mest nord, men du bor syd for meg nå:) Sånn trådmessig er du ikke fra nord, men bymusa. I mine øyne iaf:)

Sessa:

Stod med lue i hånda serru. Og lurte på hvilken str. du hadde tatt. MtG kom inn å se "nisselue jo. Julestrømpe jo" Hvorpå jeg da svarte ja gjett hvem jeg ringer;) Måtte jo bare da! hoho. Fikk sms av deg, men glemte jo bare helt å svare da! Og var ikke hjemme for sms-samtale.

LUCIA:

Altså...man pleier ta på dem pappas gamle skjorte og kynte glitterremse (sånn på juletre) rundt livet, og hvit strøpmebukse under:) Enkelt og billig og greit. Alle barna hatt i alle år i alle barnehagene W har gått i el jeg har jobbet i. Ellers tar man et hvit putetrekk og klipper hull til hode og armer og har hvit body under e.l.

Såp et sted de solgte sånne luciakjoler til de små. Kid? Jysk? hmm. kosta vel rundt 79,- el no.

Skrevet

OJOJOJ GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Første trådgjestebabyn!!!!!!!!!!! Også ei lita jente til da, så søtt:)))))))))

(har spådd alle og bare bomma på 1d, traff til og med på alt på svanine..hihi)

næmmen nææææææææææææ

KLEMMEMASSEPÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

ah..du visste det da jeg ringte og meldte i går du. Og da du skrev i går. Også holde på hemligheten?? Du er god ass!!!

;)

Skrevet

www.zarahsgaver.com eller www.vbaby.no

Til jente da. 100,-

Skrevet

Nille har visst til 59.-

Da har man litt å velge i til i morgen:)

Håper ikke gutten er syk i morgen:( Vil jo ha med L-tog.

Skrevet

Sånn ellers hater E fortsatt pusterøret og er syk i dag og. våknet 5:30 og ville ikke sove mer, over i vår seng og sovnet i midten. Sov der til nesten 8. Sovnet igjen 9:30...

Fikk ikke med meg at han våknet engang jeg. La merke til det kl 7:30 da jeg dulta borti han i vår seng:)

Skrevet

Oj! Grattis sessa! Så kult da!

Jeg har hjemmekontor, leverte gutta i barnehagen for litt siden. Vi tok rolig morra og Adrian sov til kvart på ni, Edvin til kvart over åtte. Deeeeilig. Men nå er streik ferdig og jeg skal jobbe litt.

Adrian får ikke til å bærse i barnehagen? For opptatt? For lite privatliv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...