Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Hmmm.......det blir vel egentlig litt tidlig for meg å teste den 30. Så jeg tror jeg venter til en 1.:) Men spørs om jeg klarer det når dere tester dagen før! Kommer sikkert til å svi av en jeg også....

 

Ellers har vi vært på Oppdal i dag å kjørt telemark!!! Utrolig morsomt! Nesten trist å tenke på at dersom jeg har en spire i magen var dette både første og siste gang denne sesongen.....:( Men jeg skal nok overleve det!! Litt rart, for i fjor snakket jeg og sambo så mye om prøving og graviditet mens vi tok heisen opp, for da var alt nytt og spennende og vi hadde akkurat begynt å prøve.... Nå var det litt anderledes, men praten kommer stadig over på det temaet likevel!

 

Nå blir det film, potetgull og dip! Kjenner at jeg har brukt muskler i beina i dag som ikke har vært brukt siden mars....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så på IKM listen vår at lykkeboden var blitt gravid! :) Det var jo kjekt! :)

 

I kveld har vi hatt besøk av en kompis til samboeren. De tok seg noen øl, og dro på byen. Jeg skal bare slappe av og se en film. Faktisk litt deilig å være alene hjemme også! :) I dag tror jeg at jeg kjente et symptom! :) Jeg ble helt låk i magen på en sånn rar måte, nesten som det var i livmoren liksom. Håper det var en festing som skjedde da! :)

 

Morelli: Høres nå ut som dere har hatt en fantastisk kveld da! :) Så romantisk! :) Jeg har også en god følelse denne gangen, fordi vi har hatt så godt timet sex.. :) Prøvde dere lenge de andre gangene du ble gravid da?

 

Titter: Hørtes deilig ut med en skitur ja! :) Kjekt at dere prater en del om temaet, det har blitt litt hyppigere hos oss også, etter en periode hvor samboeren var litt usikker, og ønsket ikke å prate så mye om det. :) Men nå virker han mer utålmodig enn meg! :) Regner seg frem til evt. terminer, og det er så kos.

 

Håper at vi alle får graviditet i julegave i år! :) Så får vi en liten en å kose oss med neste jul også! :) He, he.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har tro du også Elisabeth. Dette skal vi greie:-)

Nei, med sønnen min satt den på første forsøk og graviditeten i sommer satt på første...så håper det går relativt kjapp nå også. Vi er en god match, kjærsten og jeg;-P

 

Kvelden i går var noe spesiell. Var barnevakt for venninna mi. Sånne kvelder er kjiiiiiiipe!!! Hun var så drita som aldri før. (hun som fylte 30 den gangen..) Hun datt oppi noen tornebusker og jeg måtte plukke torner mellom lårene hennes, hehe...så jævlig smart ut!!! NOT!

Også klarte hun å kline med en eller annen fyr og da klikka jeg i vinkler!!!! Da er du drita asså!!! Hun sitter jo med 2 barn og sambo hjemme lissom.. Uff, hun har nok rimelig fyllenerver i dag ja..Glad det ikke var meg.

Så for min egen del, kan jeg vel ikke regne gårsdagen som så veldig suksessfull.

 

I dag er det bare sofa og godis veit jeg.

 

Trulte/klar: Formen i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff! Da vanker det nok noen fyllenerver der!!

 

Samboeren kom hjem ganske bedugget i natt, så han har ikke stått opp ennå. Han blir vel syk i dag, stakkar.. Men det var litt gøyt da, selv om han var full og pratet masse tull, så husket han å minne meg på å ha på progesta calr-kremen.. :) He, he.. Jeg mistenker at han er skikkelig klar for at det skal skje noe nå! -søtt! :)

 

I dag må jeg få gjort noe skolearbeid! Ikke lenge til eksamen nå. Og for et drittvær det er her! Blåser og hagler og er iskaldt! Fint leksevær! :)

 

Ha en fin søndag, godtfolk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å få gjort skolearbeid da Elisabeth! :) Jeg burde egentlig jeg også, men det er så lite fristende...har to oppgaver som skal leveres på fredag, og de teller 50% av den totale karakteren i faget! Men i dag skal vi ha venner på pinnekjøtt, så jeg skal heller styre litt på kjøkkenet! :) Men det høres bra ut at symptomjakten har begynt for flere....i dag var jeg litt uggen da jeg sto opp, har litt vondt i hodet og litt ubehag nederst i magen! Kan jo være tilfeldig, men håper det ikke er det! :)

 

Morelli: Det er bra du reagerer i alle fall når venninna di gjør slike ting....hun sitter sikkert med mange rare tanker og fyllenerver i dag! Glad det ikke er meg...

 

Virker lovende for oss alle ventende denne måneden i alle fall:) Vi hadde sex hver dag i en uke rundt el, så det skal ikke stå på innsatsen denne gang!! Håper på en god adventspakke den 1. desember jeg, for oss alle (også dem som tjuvstarter....)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag jenter!!!

Må bare fortelle om at i går hadde jeg en hel dag uten kvalme!!! Trodde jeg var over kvalmeperioden og sto opp med frisk mot og masse planer for ting som måtte gjøres... Og kom på do og måtte hilse på dodraugen og ofre dagens gule magesyre... ARG!!!!!

Så nå er jeg rimelig oppgitt og ganske nedtrykkt... Skal til legen i morgen da, så blir nok ei uke til med sykemelding før jeg kanskje får friskmelde meg 50%.....

Savner jobben min!!!!

Ah, måtte bare syte litt til dere jenter..... Godt å få det ut til noen....

 

Nå er dere mye nærmere IKM jenter!!! Bortsett fra Morelli da, du henger litt etter!

Så skal bli kjekt å høre hvordan symptomjakten går denne ppen!!

5 dager til du tester Elisabeth?

Og titter, du tester den 1. da er det seks dager igjen!!

TauZa, venter du også til den 1? Eller blir det å svi av noen tester før på deg også??

Åh, husker hvor vanskelig det var å la være... hehe, umulig heter det vel.... Men uansett så må dere ha lykke til!!

**************************babystøv til dere fra sofaen i Stavanger!!

Jeg gelder meg til vi flytter tråden vårres videre inn på 1. tri!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trulte: Kan du ikke be om en aktiv sykemelding da? Da går du på jobb når du vil da.. :) Takk for babystøvet! :) Ja, jeg kommer nok til å teste den 30.. Jeg har bestemt meg for å ikke tempe lenger enn 10 dpo denne gangen, for jeg syntes det er så kjipt å våkne tidlig om morgenen, så tempe, for å finne ut at mensen kommer den dagen. Jeg blir så dårlig humør av det.. Så skal se om jeg klarer å hold meg unna tempingen og heller teste. Jeg vet alt om temping, sekret, sykluser, hormoner osv, men har ikke peiling på noe som angår graviditet! :) Så jeg kommer til å få stort behov for å ha en gressenketråd på 1.tri om det skulle klaffe nå.. :) Hva mener de forresten når en sier at en er 7+2 og sånt..? Er det uker og dager eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så idiotisk at det brukes målinger fra både siste mens, og for befruktning.. Tenk på dem som har sinnsykt lange sykluser da? Hvis de f.eks. har EL på dag 30? Da blir jo det helt feil å regne ut fra siste mens.. En skulle holdt seg til fosterets alder, og ingen ting annet!

 

Det var skjennepreika fra meg i dag! :) He, he.. Ett nytt symptom; humørsvingninger!! He, he, he.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, søte dere er!! Ikke nok med sykluslengde, men dager mellom EL og IKM og. Jeg har jo 11 dager mellom, men 28 dagers syklus, så da blir vel noe feil da og, men men....

 

Spurte om å få aktiv sykemelding, men det fikk jeg ikke, kun de som skulle tilbake til jobb etter skade/operasjone osv kunne få det. Men tror de med bekkenløsning kan få det da...

Må jo skrives avtale med NAV, lege og arbeidsgiver for å lage aktiv sykemeldig.. Så da blir det vel lettere at jeg er fullt sykemeldt en uke ekstra.... Tåpelig at det skal være sånn!

Synes det at man er gravid i seg selv er grunn nok for å få aktiv sykemelding! Haha, hadde vel blitt missbrukt ja, men for meg hadde det vært topp! Da kunne jeg stukket inn å jobbet litt i går i allefall! :)

 

Ja, Elisabeth, sånn hadde jeg det da jeg ble gravid, kunne ALT nesten om det å bli graivd, men ingenting om det å være det!

Litt kjekt og da! For da er det masse nytt som skjer! Og masse nytt å lese om!!

Nå kommer svigerfar snart! Skal være her til tirsdag, så da er det best å ta seg sammen og bare være kvalm på innsida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dum ordning det der! Håper du slipper kvalmen da, trulte.. :)

 

Jeg er så utålmodig jeg nå!! Jeg er jo generlt veldig utålmodig, så dette sliter på! :) Men har følt noen symptomer; økt appetitt, hodepine i tre dager og litt vondt i magen. Så håper det klaffer denne gangen, eller så tviler jeg sterkt på om vi kan få barn i det hele tatt.

 

Nå skal jeg liksom gjøre skolearbeid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke den eneste som er utålmodig Elisabeth......! Men jeg har eksamensinnspurt fram til fredag når to store oppgaver skal leveres, så det går på en måte å få tankene over på noe annet.

 

Vet ikke om det har sammenheng med at jeg har så mye å gjøre eller om det er helt tilfeldig, men denne pp har jeg ikke tenkt så mye på om jeg er gravid eller ikke som tidligere. Merkelig egentlig, for så lyst som jeg har til å være det denne måneden har jeg ikke hatt tidligere heller!! Dersom det ikke går nå blir det midten av februar før vi får prøvd igjen, og det er jo litt lenge...:( Likevel popper det opp i hodet på de merkeligste tidspunkter og jeg kjenner det langt nedi magen når jeg tenker på hva som skjer dersom det ikke har klaffet.....og så reiser sambo ut igjen i morgen, så det hjelper ikke akkurat på!

 

Men nå skal jeg også fordype meg litt i lekser, og heller tenke på at jeg er en dag nærmere et svar (forhåpentligvis positivt!)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir lenge, Titter.. Hvis jeg får mensen til normal tid nå, så får jeg IKM på julaften, og det blir jo ikke noe gøyt! Samboeren reiser da ut to dager før EL, så det blir liksom en liten sjans, men går det ikke nå, så ser jeg ikke for meg at det skal gå da heller liksom. Så blir det pergo i januar igjen, så bærer det mot IVF etter det. Ikke så oppløftende akkurat!

 

Jeg skulle jo også satt opptatt med skolearbeid, men det er så lett å klikke seg inn på nettet når jeg sitter på maskina.. :) Må skjerpe meg nå -så at jeg var på 15. plass med å svare på flest innlegg på hele BIM!! :)) Tenk om jeg var så flink å lese til eksamen??? ;)

 

Du får ha lykke til med oppgavene dine! :) Hva skriver du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! 15. plass. Bra jobba elisabeth! Hva snakker du om da?

 

 

Hvordan går d med symptomene dine? Jeg har ingen.

 

Titter/Elisabeth- jeg får heller ikke noen pp før over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Da er endelig nette her hjemme på plass.

Så lang tråden har blitt, skravler fælt. Ellers bra med dere, noe nytt den siste mnd?

Her venter jeg på sambo kommer hjem om en uke å skal være hjemme til over nyttår gleder oss. Skal på ordinær ul den 1 også, gruer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TauZa: Ja, jobber som bare det jeg! :) Jeg er faktisk ganske aktiv på "Beholde barnet?" og "Hvem er far?" Masse spennende situasjoner der, og jeg er jo veldig hissig i abortdebatten også.

 

Velkommen tilbake, Maya! :) Hva sjekkes på den første UL da? Det går ikke an å se kjønn da eller...? Skal du vite kjønn? Hvorfor gruer du deg?

 

Morelli: Ja, den artikkelen var ikke bra! Hvis jeg blir gravid kommer jeg til å tenke kun på meg og barnet. Men jeg blir jo sykemeldt med en gang uansett, men skal ikke stresse for mye med skolen heller. Viktig å ta vare på seg selv og kjenne sine begrensninger når en er gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg?? Haha... Sånn er det å være sykemeldt!!! Jeg er mest aktiv på gressenkene, og på 1. tri pluss skravle og terminklubben min....

Svarer på det jeg har litt peiling på, vet jo litt om blod å slik, og det spørr de masse om... Pluss at jeg alltid skriver opp linken til matportalen når gravide lurer på om de kan spise ditt og datt...

Er vel bare at jeg er her nesten hele tiden, og da blir det jo noen innlegg..

Men er ganske stolt over at jeg alltid skriver under med nicket mitt da, liker ikke anonyme folk... Har litt lyst å skrive litt på krangle og av og til, men har klart å holdt meg til nå,... Regner med man får litt uvenner da!

 

Ble sykemeldt en uke til i dag, krangla meg til en i stedet for to... så skal jeg til min nye lege når den går ut på første kontroll time. 3. desember. Gamlelegen min bestillte UL til meg i dag og... Så nå begynner det å gå opp for meg hva som skjer...

Ny veing i dag og, enda en kilo ned... men nå får jeg i meg mere og mere mat, så regner med kiloene "raser" på! haha, håper på det i allefall!! Hb verdien var i allefall kjempebra! 14,0... opp fra 12, noe fra sist. Kvalmen er betraktelig bedre, men like sløv og trøtt, hadde lavt blodtrykk, så det er vel grunn til svimmelhet. Også har jeg hatt litt sånn hjertebank, eller at hjertet har slått urytmisk når jeg har anstrengt meg... Det skulle jeg bare følge med på, og nevne for nye legen om det ikke gav seg... Litt ekkelt... Men men... håper det går over det og!! Aner ikke hvorfor, og det gjorde ikke legen heller.. Så vi får se! Vet du hva det kan skyldes Elisabeth? Lurer på om det kan være fordi jeg har fått i meg så lite næring, det sier i allefall min fornuft! :)

 

Jaja, det var masse om meg selv... Har ikke så mange å snakke med dette om... Og nå når svigerfar er på besøk, er det litt slitsomt å ta seg sammen hele tiden og... Men han drar i mårra! Så da kan jeg syte litt til gubben igjen! En ting er sikkert, jeg er skjeleglad for at sambo har vært hjemme disse ukene!!! Må nok gjøre litt stas på ham når jeg blir enda bedre!! Det fortjener han ja!:)

 

Han en fin natt jenter!! Gleder meg sånn til vi får starta med testinga!!

Nedtellingen fortsetter......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig med hjertebank når en var gravid jeg. Hmm? Hjerte må jo tilpasse seg til at det skal forsyne en liten en med blod i tilllegg til deg. Kan ikke dette altså men det var det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men lurer på om den eletriske aktiviteten i fosterhjertet kan ha innvirkning på signalene fra AV til sinus hos mor, men nå har jeg noe å tenkt på når jeg ligger å slapper av hos akupunktøren (nå skulle jeg til å skrive gynekologen!!!) He, he.. Jeg har i hvert fall hørt forklaringen en gang, må bare fiske det frem og spekulere litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?? Noen symptomer ute å går da jenter? Fy søren, ny periode med full spenning, og det mest morsomme er at vi henger sammen i omtrent samme syklus..Jeg henger bare én uke etter dere..ikke værst det da:-D Mooooooorroooo:-D

 

Selv kjenner jeg ikke noe, men prøver å ikke kjenne etter heller, for jeg vet innerst inne at det ikke er så veldig stor mulighet å kjenne noe når jeg hadde EL senest på lørdag, hihi..;-)

 

MEN, den fredagen jeg skal teste skal vi til Danmark. Partytur lissom!! Hva hvis jeg tester pos? Da må jeg bestille alkoholfritt i baren og spille skuespill hele helga...Tester jeg neg., kan det jo fortsatt være en mulighet at jeg er gravid da!!?? For det er jo forts tidlig..hva gjør jeg da a? Får vel belage meg på minimalt av alkohol den helga uansett...Heldigvis er jeg en sosial person som fint kan ha det moro, å "rocke flår´n", selv uten alkohol. Men mest morsom med da;-P

 

Sitter å skriver søknad for fulle livet her...FÅR IKKE SKREVET UT!!!! *arg* Så må til svigers nå å gjøre det der..

 

Ha en fin dag dere, og Trulte..ikke kjed deg ihjel da!! Hehe...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...