Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Herregud!! Jeg sov i hele går jeg!! Var så uggen. Sov litt fra og til fra kl 20 og sto ikke opp i dag før kl 8. Helt utrolig!!! Og enda er jeg trøtt, haha!! (symptom??) ;-)

 

Nå skal jeg og lillegutt ut i det kjempeflotte høstværet og trille tur. Skal møte mamma som skal hjelpe meg her hjemme i dag siden sambo er på camp ute i skogen..hehe..det er hans største lidenskap det skjønner dere..å bare sove ute, tenne bål osv..Hadde det vært sommer og varmt, hadde jeg nok blitt med..men nå?? Brrr...jeg er alt for frysepinne til den slags;)

 

Titter: Tvi tvi for deg!!! Håper den sitter nå!!!

Klar: Åssen tok de nyheten?

TauZa: Skjønner deg godt ang andres meninger osv...men selv hadde jeg bare oversett det. Jeg hadde tenkt på hva som er fint for meg og sambo og INGEN andre. Skulle noen bry seg, hadde de fått høre det!!!!!! ;) Hadde nok fått en utfordring på svigermor tror jeg, hehe..

Elisabeth: Lykke til!!!

Trultemor: Hvordan er formen i dag da?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Håper dere har en fin helg alle sammen og slapper godt av uansett hva dere holder på med:)

 

Jeg har begynt å spotte litt brunt i dag...bare noen dråper, men det var jo slik det begynte forrige gang! Er jo fortsatt tre dager til IKM, men har hatt litt ustabil syklus den siste tiden. Så da er vel tanta i anmarsj...har litt vondt i magen også, så i løpet av morgendagen er sikkert mensen her:( Jaja, men jeg hadde ikke trodd at det skulle klaffe denne gangen, bare håpet! Får heldigvis en hel pp neste måned! Ha en fin kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet er ikke ute før mensen er der!! Så jeg håper litt til jeg:)

i dag var jeg på apoteket og kjøpte sånn akkupunkturarmbånd mot kvalmen!! Og det funker!! Jeg lager meg mat nå fordi jeg er sulten, var ikke kvalm på over seks timer...

Men dumme meg måtte jo teste om det var tilfeldig, så jeg tok av armbåndet, hehe, og etter en halvtime var jeg driiitkvalm... Så nå er de på igjen, håper kvalmen forsvinner like fort som sist!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at mensen er på vei da, Titter.. Selv om det ikke var så mye håp for at det klaffet denne gangen.. Vi får IKM ca samtidig vi da! Jeg skal ha mensen i morgen, eller overmorgen! Håper den ikke kommer sent, for da rekker vi ikke to pper denne gangen!

 

I dag skal jeg ut med hun som er sammen med broren min, så da blir det vel masse prøve-prat! :)

 

Gor helg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi ønsker nå vårt tredjebarn og vi begynner denne mnd. Har vært uten ppille siden juli. Jeg har EL til mandag/tirsdag og er utrolig spent - håper selvfølgelig at det ikke skal ta mange mnd. før det skjer noe. HELST NÅ:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da kom mensen i dag da....blødde litt friskt i går kveld, men nå har det begynt for fullt:( Hadde ikke trodd det klaffet denne måneden, men håpet var der og det er uansett kjipt.....begynner å bli lettere fortvilet nå! Har jo prøvd siden mars og vil bare så gjerne......deppesøndag for min del da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

g@ia: Velkommen hit da. Er du også gressenke? Mye alene? Da har vi noe felles:-) Så dere planlegger nr 3? Blir spennende da:-) Hvor i landet bor du da?

 

Titter: Uff, stakars deg!! Men ikke depp sånn da!! Det skal gå bra til slutt. Som jeg skrev sist, så kan du faktisk bli gravid. Ikke alle som er like heldige. Prøv å tenke sånn, ikke lett, det vet jeg, men prøv! Tolmodighet kan være greit, for en vakker dag sitter den. Og du er forts ung, så du har fortsatt god tid:-) I promise!!!

 

Ellers sitter jeg her forran pc´en med kaffe ånde og håret til alle kanter. Pysjen er fortsatt på og jeg er DØDS-trøtt!!!!! MÅ være et symptom!! PLIIIS si det er et symptom a dere!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Titter, alltid kjedelig når mensen kommer! Kan skjønne at du er ekstra utålmodig nå etter SA og greier.. Men som du sier, så får dere en skikkelig prøveperiode nå når han kommer hjem! Men skjønner godt at det er nedtur å få mensen altså..

 

Jeg er så fyllesjuk i dag at det er helt sinnsykt! Blir nok sofaen på meg i hele dag! Håper dette blir siste gangen jeg drikker på over mange mnd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ikke være fyllesyk kjenner jeg;-)

..var det noe artig som skjedde i går da Elisabeth???;-)

Tørr ikke tuche en dråpe jeg nå, før testen er tatt.

 

Men er det noen her som ser på Robinson?? Fy F!!! han Peter er jo helt sjuk i hue!!! Blir redd av å bare se på han!!!

CRAZY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Ja, jeg vet jeg må prøve å tenke positivt, men det er litt vanskelig de første dagene etter at tanta har meldt sin lite ønskede ankomst.... Men det blir virkelig spennende å se om dere har fått klaff på første forsøk! Når var det du skulle teste egentlig?

 

Elisabeth: Nå får vi følge hverandre i neste pp og håpe vi også kan følge hverandre over i 1. tri:) Fyllesyk ja.....kan ikke huske sist jeg drakk alkohol faktisk! Men nå til helgen skal jeg til Bergen for å møte gamle venner, så da skal jeg ta meg en fest med god samvittighet:)

 

Gleder meg virkelig til å få sambo hjem nå, mer enn noen gang! Det har vært en lang og rar periode han har vært borte, mye følelser en ikke får snakket om annet enn over telefon, og det blir ikke det samme som når man kan se på hverandre, trøste og holde rundt... Men nå er det en uke igjen, så får jeg ha han hjemme litt over to uker:) For å se det positive i at tr kom, så er det at syklusen min i alle fall er tilbake sånn noenlunde normalt etter sa! Og da får vi en ordentlig pp nå i slutten av måneden:) Da SKAL det klaffe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann!

 

Hva skjer her :)

 

Jeg er snart 27 og har 3 barn på 7,5 år, 4,5 år og 19 mnd...Min mann jobber på supplybåt, så jeg er mye alene :(:(:(

 

Jeg var gravid med nr 4, men mistet forrige helg i uke 10 :(:(:(:(

 

Mine planer idag er å rydde og vaske litt.... om jeg klarer å rive meg laus fra pc'en............

 

 

Min mann kommer heldigvis på fri imorgen, skal til Flesland og hente han

i 2 tiden....... jeg og de to minste og svigerfar....

 

 

ååååååååååååååå som jeg gleder meg til imorgen :):):):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TMB27, og velkommen skal du være!

Her skjer ikke annet at vi er en gjeng med "gressenker" som deler frustrasjoner, spennig og glede med hverandre over det å prøve på å bli gravid, være gravid og ikke minst, være hjemme alene når våres kjære må ut og bort og jobbe!

Så du er kommet til rette plass!

 

Jeg er forøvrig gravid i 7+0 nå, og i dag spydde jeg for første gang, blæh... Trodde jeg skulle bli bedre jeg nå:(

Drar med fly hjem til familien og min kjære i dag, og kommer ikke tilbake før 12 november... Usikker på om jeg kommer innom dere, men... Skal godt gjøres om jeg klarer å holde meg unna da :)

Så når jeg kommer itlbake froventer jeg at vi har fått noen flere gravide?

Jeg heier på dere som venter!!!

Og lykke til med prøvinga til dere som skal inn i den perioden!!

 

Vi snakkes jenter!! Ikke glem meg mens jeg er borte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morelli: Ja, det er så deilig å ikke være fyllesjuk! :) Jeg drikker heller ikke mellom mens og EL, jeg vil rett og slett ikke ta sjansen på å skade et evt barn, når ekspertene sier at de ikke vet hvor mye som skal til for å få skade. Så viktig er det ikke å få drikke to glass vin for meg! Da er det bedre å kjøre på etter mensen, eller i perioder uten prøving! :)

 

Robinson ser jeg ikke på, kun top model, og det er i kveld!! :) Men jeg skal jobbe sent, så mamma skal ta det opp til meg! :)

 

Titter: Jeg syntes du er flink som klarer å komme deg såpass som du har etter alt som er skjedd! Nå får vi følge hverandre, ja! :) Jeg har fruktbar periode den 11-17. Så neste syklus får jeg IKM på lillejulaften!! Det var slemt av syklusen min! Men håper jeg ikke trenger en PP til! :)

 

Hei og velkommen, BTM! :) Kjekt med flere gressenker. Det er vel bare å henge seg på tråden her. :) Vi er ganske aktiv, som du ser! :) Vi har også en gruppe på facebook som er hemmelig, bare å snde ei PM til en av oss, så får du info, hvis du vil bli med der også. Vi har også en egen IKM /terminliste for gressenkene.

Hvilke turnus har mannen din da? Min har 4-4 uker..

Så trist at du mistet da! :( Håper at det klaffer for dere så snart som mulig igjen!

 

Vi skal ikke glemme deg, Trulte! :) Du får ha en riktig god tur! :) Og kose deg med magen og kvalmen! ;P Hva menes forresten med 7+0 når en er på vei da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Først må jeg si velkommen til TBM27:) Trist å høre at du har mistet....hadde selv en sa for nøyaktig 4 uker siden i dag:( Var ikke så langt på vei som deg da (bare 5 uker), men det var ingen god opplevelse likevel. Så bra at du får han hjem i morgen da:) Det er så koselig når de kommer hjem! Min skulle egentlig kommet i dag, men så skal han på et kurs i Tromsø til torsdag, og da reiser jeg bort for helga....kunne ikke passet dårligere! Men det blir VELDIG godt å komme hjem på søndag da:)

 

Trulte: Høres ikke bra ut med den kvalmen din.....får håpe det blir bedre etter hvert! :) Vet de hjemme at du er gravid? Og hvis ikke, har dere tenkt å fortelle det nå? Kan jo bli vanskelig å holde på den hemmeligheten hvis du er så kvalm.... Du må kose deg masse uansett, og vi glemmer deg nok ikke så raskt nei:)

 

Elisabeth: Tenk for en julegave da! Men håper det klaffer i denne perioden for oss begge jeg:) Jeg vet faktisk ikke helt hva FF er forno' engang jeg....er det sånn skjema over temping og greier? Bli litt stresset av tempigen jeg....

 

Nå blir det middag, avslapping og rydding før jeg skal ha noen venninner på besøk for å se berlinerpoplene og 71 grader nord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk følt meg litt gravid..ikke veldig, men litt. Tror fortsatt det bare er innbildning, men man kan jo alltids håpe;-)

Har bestemt meg for å teste 2 dager etter Ikm. Så søndag (farsdag) er dagen det skjer for meg!!! Gleder meg til å få det overstått og gruer meg hvis den er negativ!! :-(

 

Velkommen hit TBM27 ..og takk for sist, hehe...

...du er godt i gang med barn du skjønner jeg:-) Håper dere får den fjerde snart også da. Selv har jeg en sønn på 2 år. Artig alder:-)

Åssen var det å få din kjære hjem da?

 

Elisabeth: Jeg heller vet ikke hva FF er for noe, *fnis*, men jeg er jo så aktiv her på Bim, så kan vel alltids slenge meg på der også..;)

Og ikke minst kan du teste lille julaften sa du? Hva med å vente til 24, også pakke den inn som en morgengave til din kjære;-) Åh, tenk han hadde blitt glad da a!!! Denne gangen SKAL den sitte!!!!!

 

Titter: Det blir nok bra å få sin kjære hjem nå. Vært en tøff tid for dere begge nå. Unner deg det!!!

 

Trulte: Vi savner deg allerede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF er et slags program som en kan legge inn tempmålinger og symptom og slikt. Men det beste med FF er at det stemmer ganske bra med når en har EL og IKM, slik at en kan se fremover i kalenderen liksom. Så bruker den tidligere sykluser for å forutsi hvordan det blir da. Må ikke nødt å tempe når en bruker det da, men er en fordel. Så får en en "hjemmeside" hvor andre kan gå inn å se på syklusene dine, det er det som blir skrevet på de FF-listene.

http://www.fertilityfriend.com er adressen da.

 

Morelli: Jeg blir alene denne jula, samboeren er på sjør, og moren min i USA, så jeg skal tilby meg å jobbe i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo etter en tøff mnd skal deg bl godt å få han hjem...

 

Utfra han så kan jeg se langt etter nr 4....... :(:(:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjipt da Elisabeth:-( Sambo var også borte den jula jeg var 6 uker på vei..men det var da bedre enn at han skulle være borte når nurket hadde kommet.

Men det er derfor det blir positiv test på neste test!! Så du kan gå å være happy heeeele jula!! :-)

...eller så får du komme hit til oss!! ;-)

 

TBM: Har han ombestemt seg? Å nei, det er jo det kjipeste da. Hvertfall hvis man virkelig ønsker det selv. Ingen sjangs for at han ombestemmer seg? Har dere alle barna sammen også eller?

Min kjære ombestemte seg en gang, men kom fort tilbake og det var jeg glad for. Men skulle jeg ikke være gravid nå, er jeg faktisk redd han plutselig skal ombestemme seg igjen. Håper ikke det da.

Hvordan turnus har samboeren/mannen din da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, TBM! :) Så fin familie! :) Så heldig du er som har tre barn alle rede! :) Jeg ønsker meg mange barn, men må først og fremst får til å få ett! :) Håper mannen din kommer på bedre tanker snart! :)

 

Jeg har sovet så dårlig i natt, kom meg ikke på praksis, så jeg blir hjemme å jobber med anatomi og fysiologi i stedet. Snart eksamen også og greier! :)

 

Har dere som er gravid blitt testet for toxoplasmose? Jeg er negativ da, ringte å fikk prøvesvar i dag. Fin progestronnivå på 21 på dag 23, Hepatitt B, C negativ og Rubella positiv. Så hvis jeg blir gravid blir jeg nok hysterisk for katter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at han skal være borte i jula da Elisabeth.....sambo har vært borte ei jul, og det er ikke noe morro! Denne jula kommer han heldigvis hjem, og jeg gleder meg til å ha ferie sammen med han:) Det er det kjipe med å være student i eksamensperioden når sambo er hjemme; man har jo aldri tid til han uansett!! Og så får du ha lykke til med eksamensforberedelser.....jeg sliter sånn med motivasjonen min at jeg vet ikke hvordan dette skal gå! :(

 

TBM27: Skjønner godt at det skal bli bra å få han hjem nå....må være forferdelig å oppleve en sa alene! Sambo var hjemme den dagen jeg begynte å blø, men reiste ut dagen etter....så jeg vet at det der ikke er bare enkelt! Hvorfor har han ombestemt med tanke på flere barn?

 

Ellers så må jeg bare si TUSEN TAKK til dere alle for alle gode ord, kryssede fingre og tær, positive tanker og gode svar den siste måneden (og siden jeg kom inn hit)! Tror ikke jeg har sagt takk til dere alle på en ordentlig måte, men det har i alle fall hjulpet meg gjennom noen tøffe uker, og jeg setter virkelig pris på denne tråden vår og dere!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, lengesiden jeg har satt nesa innforbi denne tråden. Prøver å holde meg litt i bakgrunnen for å ikke bekymre meg. Jeg har som deg Trulte blitt godt kjent med kvalmen som gjør meg helt utslått! Men skjønt at mye hvile er bra, så jeg forsøker å ta livet med knusende ro så det ikke skal bli for ille. Mulig jeg også går til anskaffelse av det armbåndet!

 

Familien tok nyheten med stor glede! Det var gøy. Veldig godt å faktisk ha sagt det, det er faktisk litt skummelt å skulle si det også! Hehe.

 

Morelli, det virker virkelig som om du er gravid. Trøtt og kvalm er jo stjerneklare (hihi) symptomer! Så spennende. Bra du klarer å holde deg litt med å teste, det er dumt å teste for tidlig og kan fort bli mange bortkastede penger.

 

Stjernevenn, ja vi er heldige som har hverandre. Veldig trist at du mistet, det er urettferdig at noen skal oppleve det. Det går bedre neste gang, vet du.

 

TBM27, velkommen til deg også! Jeg må nesten presentere meg. Min kjære er ute altfor ofte og altfor lenge, ikke særlig system på reisingen hans desverre. Nå er vi gravide for første gang, 8 uker. Veldig koselig. Har vært med på denne tråden siden mai tror jeg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli: Jeg sliter også med det å få gjort noe! Jeg setter meg ned, men jeg klarer ikke å holde konsentrasjonen oppe lenge av gangen.. :/ Kjedlige greier! Håper jeg blir gravid på neste PP, så blir det en ting mindre å bekymre seg for i hver fall! Og så blir det mye bedre i julen, som du sier, da kan jeg gå rundt å være glad fordi jeg er gravid, og da blir det ikke så tungt å være alene.

 

Håper at dere gravide får bukt med den kvalmen deres! Har dere vurdert akupunktur..? Det skal visst hjelpe, har jeg hørt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...