Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

 

Jepp har alle barna sammen :)

 

Har holdt sammen i snart 11 år og gift i snart 5 år :)

Mannen min er på supllybåt og jobber 1 mnd av og 1 mnd på.... :(

 

Var så fornøyd når han jobbet på fergen her og kunne stikke hjemom i frivaktene og jobbet da 14 dager på og 14 av....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vært mye aktivitet (i alle fall fra Elisabeth og Morelli...hehe:)!! Jeg er tilbake etter en helt fantastisk helg med gamle venner og mimring! Og jammen ble det ikke en fest på fredag også!! Den beste helga jeg har hatt på leeeeeeeenge!!!!!!!!!!!! Og så var jo sambo hjemme når jeg kom i dag, så det var jo bare et pluss:)

 

Morelli: Synd at du fikk mensen da:( Bedre lykke neste pp.....! :)

 

Jeg må nesten ta kvelden nå, for jeg skal på skolen klokka åtte i morgen tidlig.....zzzzz!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Morelli og jeg har holdt koken vi! :)

Jeg fikk tlf fra sambo i dag, han blir en dag forsinket, så han kommer ikke hjem i morgen, men onsdag... En dag er lenge når en går å teller timer! :)

 

Så gøyt dere har hatt det da! :)

 

TauZa: min kommer på osdag og jeg forventer EL på søndag! :) Det passer så steike bra! :) Og med min korte syklus rekker vi to pper denne gangen! Blir spennede i uke 48, ja! :) Du får kose deg i Trondheim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite rim fra meg:

 

Hei og hopp, jeg har hatt et lite bim stopp.

Da tanta kom, ble det flom. Jeg ble frustrert og lei, for at det ikke denne gangen ble meg.

Men nå er jeg tilbake og fit for fight, nå er det ikke tida for å bli tait.

Jeg skal bli stor og rund rundt...låret(?),og det får dere jammen tåle.

For neste måned er jeg i målet!!!!!!

 

HAHA!! Snakk om fritidsproblemer da!!

Neida, her går det så bra så. Klar for masse party framover jeg. Har vurdert å drøye neste pp til etter jul, men får se. SKULLE det klaffe neste måned, kan jeg risikere å få to barn på samme dato!!! Hehe...det hadde gjort seg;-)

 

Utrolig spennende periode i vente for dere andre nå. Gleder meg til litt action igjen:-)

 

Og Trulte: Er du borte for alltid eller???? ;-) Håper den enorme kvalmen har gitt seg. Stakars da:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Endelig tilbake!!

Måtte skrape bilen for is, og nå sitter jeg nesten og hakker tenner forran pcen, det tok jo eeeevigheter å lese gjennom alt Morelli, Elisabeth og litt dere andre har skarvlet om mens jeg har vært borte, haha!!

 

Synd med TR, Morelli, men den sitter neste gang skal du se!

Og så kjekt at dere er flere med ca samme IKM. Da blir det berg og dalbane her inne noen dager om litt tenker jeg:) Spennende!!!

 

Har vært hjemme en uke, og rukket over så og si alle i familien min og min kjæres familie!

Bodde hos svigers, så mulig de har mistanke om graviditet, også klarer ikke min kjære lyve, så noen venner av oss har avslørt oss.

Ikke enkelt har det vært nei, jeg har vært veldig dålig, spydd også... blæh!! Så i morgen må jeg en tur til legen, kommer til å sykemelde meg... Har ikke sjans å gjøre noe særlig fysisk, da må jeg springe på do.. :(

Heldigvis er de forstålesesfulle på jobben! Godt at man jobber med slike som har vært gjennom dette før, så jeg får masse empati og forståelse!!

Håper bare legen er enig.. Får ikke i meg mat før utpå dagen, frokost de siste dagene har vært ett halvt knekkebrød og et glass melk, det blir man ikke feit av for å si d sånn...

Ah, nå ble det masse syting fra meg ja, ikke meningen!!!

 

Det er jo fantastisk å være gravid og! Sambo har vært veldig god mot meg denne uka! Og har lest i bøkene jeg fikk av legen hver kveld, så nå vet han nesten mer enn meg om hva jeg gjennomgår:)

Godt å ha noen som bryr seg masse nå om dagen, og derfor er det godt å være tilbake til dere jenter!

 

Jeg føyer meg på rekken lengre oppe som høytidelig takket for støtte!

For det må jeg og gjøre;

Tusen takk jenter!! Dere er utrolig gode til å lytte! Og dere bryr dere på ekte! Og alle unner hverandre alt godt, og det er godt å vite! Vi har faktisk blitt en utrolig fin gjeng synes jeg!!!

Og jeg håper enda flere får kul på magen etterhvert! Det unner jeg dere!!

Jeg deler gledelig litt av kvalmen med dere;)

Natti natt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trulte! :) Kjekt å høre fra deg! :) Men synd at du er kvalm da... Har du vurdert akupunktur da? Jeg har sånn troa på det! :)

 

I dag fikk jeg resultatene fra blodprøvene som jeg tok på syklusdag 23. Og de var helt fine! :)) Så det var jo veldig bra! :) Hvis jeg ikke blir gravid på første pp nå, må nok samboeren teste svømmerne sine! Men avventer med det litt.. :) Jeg skal prate med han når han kommer hjem, slik at han er advrat på forhånd. :)

 

I dag fikk jeg også EL-slim! :) Det er første gang siden den pergo-kuren. Jeg ble jo helt tørr og fikk sopp etter den, men det er uvisst om det var pergoen som gjorde det da..

 

1. desember skal jeg teste, dagen etter IKM, og den skal være positiv! :)) Dere andre da?

 

I morgen kommer samboeren til broren min på besøk! Hun skal få et termometer med meg, så skal jeg lære henne om fertilityfriend. De har praktisert "bare å ta ut spiralen og se hvordan det går", men nå er de fullstendig utålmodig! :) Så nå blir det temping og følge med på syklusen for henne også! :)

 

Ja, takk for støtten og oppmuntringen, jenter! :) Fint å ha noen som forstår og støtter en i en slik situasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du teste 1 desember Elisabeth?? Ahaa...he, jeg hadde fått for meg at det var den 23 jeg, hehe...men det blir kanskje EVT pp deretter det da.

Uansett så sitter spira nå!!! I know it!!!!

Var det i dag kjærsten kom hjem? Sååååå koselig da!!! :-)

 

Åssen gikk det hos Lege da Trulte?

Og formen din stjerneklar?

Titter? Fått hjem kjærsten nå ja:-) Tenker jeg du koser deg jeg:-)

TauZa: Nåt er din IKM da?

 

Ha en fin dag dere!!!

Jeg og tassen skal på turning vi:-) MORO!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fått hjem sambo nå, og det er delilig! Det eneste som er dumt er at jeg er inne i eksamensperioden nå...så da har jeg mye å gjøre og er ganske stressa! Og samtidig vil jeg jo gjerne gjøre mest mulig sammen med han! Da er det ikke lett å ha selvdisiplin nok til å sitte på biblioteket å lese når jeg kunne vært hjemme sammen med han... Men jeg går vel inn i min fruktbare periode i morgen (i følge babyverden), så nå er det prøving for fullt! Spira SKAL sitte denne måneden!!!!

 

Elisabeth, du må også kose deg masse med kjæresten din nå slik at vi kan slå følge inn på 1.tri! :) Vi skal jo klare det denne perioden begge to vettu!

 

Så kjedelig at du er så dårlig da Trulte:( Ikke bare enkelt å være gravid nei....men får håpe det gir seg etter hvert:) Fikk du fikset med sykemelding i dag? Det er så bra med kjærester som følger med og engasjert i graviditeten! Sambo spurte senest i går om når jeg hadde el, så han følger litt med han også... Og jeg tror at når vi en gang klarer å bli gravid (les: denne pp), så tror jeg han kommer til å følge tett opp! I løpet av den lille uka vi var gravid, dro han ut første dagen å kjøpte en svær bok om svangerskapet som han satte seg ned å leste i....han er nå søt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) Nå om dagen hadde jeg ikke overlevd uten min kjære!

Sykemeldt i to uker:( Hadde gått ned en kilo og... Ikke bra...

Så nå er jeg hjemme og tar det helt med ro, mens sambo og en liten gjeng med venner driver å flytter inn i nye huset.... Litt kjipt å ikke få delta på det, men jeg får jo ikke lov å løfte noe eller gjøre noe tungt av min kjære!! jeg tror det er beskyttelses innstinktet som har blitt aktivert jeg!! Må passe på å nyte det mens jeg kan!

 

Er det nesten alle som går inn i frruktbar periode nå?!! Lykke til venner!!!

Pute under rompa etterpå er mitt tips!!

Jeg hadde soldatene på overnatting også jeg da!!

 

Ok, må springe... Dodraugen kaller... Maten skal opp!! Puh...

Gled dere!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kommer i dag! :) Han skal lande på Vigra kl 20!! :) Så nå er jeg i skikkelig vente-modus, skal snart sta å ha meg en lang dusj, og stæsje meg opp! :)

 

Morelli: Ja, det blir neste gang jeg får IKM på lillejulaften, så da skal jeg teste hvis jeg ikke har fått mensen på julaften. :) Jeg tester ikke før etter IKM.

 

Titter: Jeg er også i eksamenseriode! Kjedlige greier det! Han reiser ut igjen den uka jeg er ferdig med siste eksamen.. Men til neste år blir det motsatt! :) Så da skal vi ha oss ei kjempefin jul med babyen! ;P He, he.. :)

 

Trulte: Litt stygt å si det, men det er jo fint å være frisk og rask om dagene! Så selv om du er så sinnsykt heldig at du er gravid, så er det jo en liten trøst til oss slitere! :) Men håper at du føler deg bedre snart! Ikke bra at du har gått ned i vekt heller, nei..

 

Jeg har tenkt litt jeg.. Jeg har jo satt meg inn i alt dette prøver-greierne. Alt, både temping, testing, sekret, hormoner osv, osv.. Så tenk om jeg blir gravid da! Må begynne å sette seg inn i alt det som angår det å være gravid! :) Sikkert kjempemye en trenger å vite da også.. Hva har dere som er/har vært gravid gjort da? Kjøpt bøker eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for den Elisabeth, trøsten er jo at grunnen til at jeg er dårlig er så god at det hjelper meg masse!!!!

 

Jeg ble litt "paff" da jeg ble gravid... Visste så og si alt om syklus, ELslim, det gule legemeet osv...

Så da jeg pluttselig var gravid, hva skulle jeg gjøre da liksom??

Det er litt rart faktisk!! Men jeg vas hos legen i femte uke, og bad om info, så da fikk jeg svangerskapsbøkene man får ved første kontroll. Der er det god informasjon, og pålitelige kilder!

Og selv om man etterhvert lærer og erfarer hvordan være gravid, er det jo en anne ting som også bør fokuseres på; OPPDRAGELSE!!!

Grøss og gru.... Det er da jeg lurer på hva er det jeg har begitt meg ut på!??!! Takler jeg dette? Man vil jo at alt skal bli perfekt.....

Blir litt ydmyk og redd i grunnen... Så jeg må innrømme at det første sjokket ikke har gitt seg enda... Jeg må nok på Ultralyd først for å innse hva dette dreier seg om...

Nå er det jo bare å overleve og forebygge kvalmen som tar all energi...

Jeg er liksom kvalm, ikke gravid... hihi...

Sitter og koser meg med is nå, det hjelper masse!!!

Kos dere i kveld/natt/morgen tidlig da fruktbare jenter;) Lykk til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mannen hjem i dag så her har vi kost oss;) jeg har IKM 1. desember.

 

Har en helg me to julebord før dette. ÆÆÆ. synes d er vanskelig. Nesten

sånn jeg tenker det hadde vert greit å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her TauZa. Jeg har masse moro framover. Men på en annen side er det bedre å være gravid enn å gå på fylla, hehe...;)

Skal ta noen glass nå til lørdag, og fred og lørdag deretter er det moroheter. OG 1 desember...! Så skal jeg da bli gravid etter den tid, har jeg hvertfall fått plenty med party i forkant;-)

 

Elisabeth og Trulte: Det med oppdragelse kan jeg garantere ikke er lett, hehe...det mange ikke forstår er at hvert barn er forskjellig.

Før jeg ble gravid visste jeg hvordan jeg skulle gjøre ditt og datt, og jeg skulle aldri gjøre sånn og sånn...også ender det absolutt ikke som planlagt. For hver unge har hvert sitt behov.

Så for min sønn passer sånn best, men for din kanskje sånn..ikke sant? Så slike ting ville jeg bare tatt når den tid kommer.

Jeg fokuserte mest på graviditeten slik den var. Når det nærmet seg termin (jeg fødte på termin) skulle jeg jo ha alt klart her hjemme til nurket kom, for ikke å snakke om den populære baggen som skulle pakkes til sykehusoppholdet. Jeg endte jo opp med en trillekoffert, haha!!! Noe jeg forøvrig ikke angret på, da jeg hadde behov for å sette meg på den på vei opp til avd. ;-) (hvert 10. sekund!!)

Fikk ikke brukt halvparten av det som stod på "pakkelista" da.

Det viktigste for meg var kamera!!! Vi filmet jo en god del av fødselen også. Angrer ikke!!! Er jo så mye man glemmer underveis når det står på som værst. Da er det fint å ha en film:-)

Og HVIS det ender med keisersnitt, kan du se tiden med far og sønn (så sant noen/han husker å filme da) som du ikke vil få med deg siden du må ligge til opservasjon.

 

Dere har en spennende periode i livet nå jenter:-) Håper vi alle kan slå følge med trulte snart!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gutten min hjemme, og det er sånn koooos! :) Skal se på film nå.. :)

 

Ja, det med oppdragelse blir nok en utfordring! Jeg har mine planer, så da gjelder det å se om det funker! :) Jeg har i hvert fall tenkt å være veldig rolig rundt barnet, jeg blir provosert på foreldre som roper og skriker til barna (og hverandre!). Jeg liker ikke krangling for å si det sånn! :) Så er det dette med å prøve å få barnet til å utvikle en god selvtillit og godt selvbilde. Det tror jeg blir vanskelig da! Får kjøpe boka til Dr. Phil! ;)

 

I dag kjøpte jeg meg progesta care krem!

http://www.khonsu.no/ProgestaCare.asp

Jeg har jo den lave progestronen! Min var på 21, så hun på sykehuset synes ikke det var alarmerende, men så sjekket jeg normen, og den er på 25-100!! Og progestron er jo det som skal styrke og bevare en graviditet! Så jeg begynner på den i morgen! :) Alle kan bruke den, den har ingen bivirkninger. Den kostet 454,- kr.

 

Nå skal jeg slnge meg på sofaen med min kjære! :)

 

Ha en fin kveld jenter! Snart helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen dårlig utganspungt da Elisabeth. Har akkurat samme tanker selv. Selvtillit er viktig!!

 

Hatt en litt merkelig dag i dag. Lurer på om jeg må utsette graviditeten litt jeg??

Fikk beskjed av sjefen at jeg er permitert f.o.m I MORGEN!!!! Tror dere jeg fikk sjokk eller??! Skal ikke jobbe i morgen og kanskje ikke i lang tid framover..SÅ da er det bare å søke nye jobber right away!!! Men hvordan går det med en evt graviditet? Hmm...kjedelige greier..MEN trengte ett dytt i baken for å søke jobb. Ville ikke bli der uansett. Ville være trygg så jeg kunne få lønn under permisjonen bare;-)

 

Meg & kjærsten = 6 år i dag!!! :-D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Så bra at du koser deg med kjæresten:) Vi skal ha vår første ordentlige kosekveld i dag etter at han kom hjem... Har vært folk innom oss hver dag siden jeg kom hjem på søndag! Det er veldig koselig, for jeg er fryktelig sosial og selskapssyk, men akkurat nå trenger vi litt kvalitetstid:)

 

Morelli: Så kjipt med jobben! Hørtes ikke helt bra ut... Er det ingen utsikter for at du kan komme tilbake? Eller du vil kanskje ikke det....? Når det gjelder det med utsetting av graviditet har jeg ingen klare svar. Jeg tror at dersom en vil det nok, så går alt, men skjønner jo at det kan være vanskelig å få ny jobb dersom en møter opp på intervju med stor mage... Håper i alle fall at det ordner seg:) Og gratulerer med 6-årsdag!! Jeg og sambo hadde 8.årsdag den 28. oktober:)

 

Ellers så er jeg inne i min fruktbare periode, så nå er det sengekos og soldater på overnatting hver kveld:) Tidligere har vi praktisert annenhverdag-metoden, men det har jo ikke akkurat ført fram, så nå prøver vi hver dag! Da jeg ble gravid for to pp siden, hadde vi sex så godt som hver dag, så håper det er mer effektivt... Kan jeg spørre om hvordan dere gjør det?

 

Nå skal jeg forsøke å skrive litt mer på oppgaven min, og ønsker med det samme alle dere trivelige jenter en fin og avslappende helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TauZa og Titter: Blir dere med å tester 1. desember da?? :)

 

Morelli: Ja, kjipt det meg jobben da! Du må nesten bare finne ut av det med den økonomiske situasjonen da.. Hva med å ringe på trygdekontoret å spørre? Håper at du slipper å vente med prøvingen da.. Det er jo lett å si like etter mensen, men når den fruktbare perioden kommer blir det værre! :) Håper i hvert fall at ting ordner seg slik du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fisker du Morelli!! Jeg krysser fingrene for at drømmestudiet eller drømmejobben kommer rekende på ei fjøl!! Deet fortjener du!!

 

Så spennende om dere tre alle skal tester 1. desember!!!

Tenk om det klaffer for alle tre da!!? Ååå, så kjekt det hadde vært!!

 

NÅ trenger jeg dere jenter!

Har liggi på sofaen i ei HEL uke, kvalm og slapp.. Får ikke i meg mat, mister vekt og mister snart motivasjoenen... Jeg MÅ komme meg ut snart... Men det lengste jeg klarer er å gå på butikken to minutt unna, og da er det så vidt jeg kommer meg hel hjem i gjen.... Jeg blir snart gal, eller jeg har blitt gal....

Skulle ha gjort så masse og vært så mange plasser... Holder jo på å flytte, og jeg har ikke fått vært i huset mere enn EN gang :(

Åååååh.... Jeg er så lei meg!!! Sambo er på kamp nå, og han driver på med flyttingen ganske masse, så er han her litt hos meg da, og skal trrøste og være til hjelp, men da er jeg så deppa at alt går utover han stakkar.... Uff og uff..... Er sykemeldt enda ei uke... Og det er vel ikke akkurat så sikkert det går over da.... Hvordan takler folk dette????

Det lurer jeg på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si, for jeg har aldri følt det der på kroppen. Men det er jo fordi du er gravid at du har det sånn.. Jeg har litt troa på at hvis en er sløv og kvalm og ikke klarer så mye, så er en det fordi kroppen trenger hvile, og ikke skal være i aktivitet. Hva med å holde sengen å behandle symptom, som å drikke vann med sitron og andre tips mot kvalmen. Så bare innstille seg på at det må bli slik ei stund fremover? Kanskje du får lest noen bøker eller gjort noe "fornuftig" i senga, og må bare la flyttingen komme i andre rekke?

 

God bedring i hvert fall! Husk at det er fordi du er gravid at dette skjer, og at det vil gå over! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trulte: jeg har hørt at eplejus blanda med farris skal være bra!?

 

Elisabeth: JA jeg er med å tester 1. desember.

 

Jeg har prøvd meg på en EL test i dag tidlig. den var negativ. Jeg aner jo ikke helt syklusen min siden den var 34 sist mnd. om syklusen min var 31 så skulle det vert i dag. menmen får teste igjen i morgen å se om det er da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere:-)

Var på Nav i går. De skal selvfølgelig hjelpe meg. Men de er ikke akkurat bygd for fart heller, så jeg leter etter ny jobb right away!!

 

Ellers er det PARTY PARTY i kveld:-D

Denne helga har sambo vakt, så han er long gone fram til mandag. Så mamma er her å skal passe tassen. JIPPIIIII!!!!!! Såååå klar for en fest igjen. Kjøpt nye klær, klipt og farget håret og skikkelig klar for å ta helt av, hehe...;-)

Tønsberg er den BESTE partybyen på sommeren syntes jeg...synd det ikke er sommer nå da :-P

 

Jaja Trulte. Sånn er det når du er gravid, hehe..skulle GJERNE tatt over. Lover deg!!! Det er så verdt det!! ..men sender deg sympatiske tanker..

 

Ha en strålende kveld dere!!!! SMASK!!! -'-,-@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

 

Jeg er også med på å teste 1.desember, så da har vi en trippel teste-date!!! Så spennende:)

 

Morelli: Bra du klarer å se framover litt også! Kos deg masse i kveld! Vi skal ha ost og vin med gode venner, så jeg skal også ta litt av siden det forhåpentligvis er siste gang på en stund....

 

Trulte: Føler virkelig med deg på den altså...må være så kjipt å være konstant dårlig! Men jeg holder litt med Elisabeth. Ta det med ro og tenk på at kroppen har behov for hvile, så kanskje det blir bedre etter hvert:)

 

Ellers er jeg og sambo på swingkurs i helga, og det er så morsomt!! Har danset litt før jeg, men nå får også sambo innføring, og han storkoser seg! Så i kveld må vi ut en plass det går an å danse.....:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir med trippel-teste-date da!! ;))

 

Blir en rolig kveld på oss.. :) Har spist lasagne, så nå er samboeren sta å leier film! :)

 

Dere får ha en god lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...