Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Takk for opplysninger angående hjertet, har ikke sjekket rundt selv.. Tenkte at iom legen ikke visste hva det kunne være så kunne ikke jeg og finne ut av det. Men leger er jo litt overvurderte da...

Hormonene gjør jo at glatt muskulatur blir slappere slik at livmoren kan vokse lettere, og hjertet er jo også glatt muskulatur, så kan også ha noe med det å gjøre!!

Kjipt å dra på partyhelg rett før IKM ja Morelli, dilemma dilemma...

Men bra du kan kose deg uten alkohol og!!

Kjekt å høre fra Maja og! Hvor langt er du på vei nå??

Klar, du er vel ei uke før meg. Og dere andre blir nå tolv uker etter meg igjen, og morelli blir tretten.... hihi... Håper sånn at det skal klaffe for dere alle!!!!

Men men, vi får se! Kjede meg ihjel skal jeg ikke gjøre mere, formen og energien er på vei tilbake føler jeg. SÅ nå klarer jeg å gjøre litt småtterier! Godt å endelig være til nytte!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, relaksin du tenker på da? Hjertet er jo fellestrekk med både glatt og tverrstripet musklatur, så det er jo mulig det også.. :) Fint at du er i bedre form, Trulte. Så at du bjeffet litt til noen prøvere som diskutetrte "bli gravdi"-spørsmål på "1.tri". :) Er det veldig mange som gjør det eller?? :)

 

Nå skal jeg sta å ta blodprøve igjen. Progesteron denne gangen også, så håper den er kjempehøy nå da! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo stukket både her og der du elisabeth. Du får jo vertfall oppfølging da..

 

WEEEE! gleder meg til å teste nå jeg. 3-4 dager igjen?!!

 

Bra du er i bedre form trulte-

 

Er dere på andre forum også?

 

Jeg er på babyverden. Liker strukturen på forumet bedre. Men så har jeg jo funnet dere her inne så da blir det til at jeg må være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg er litt hormonell til tider. Og akkurat da låg det tre tråder øverst på 1. tri forum skrevet av og for prøvere... Og når to tre prøvere har skravletråd om hvor lenge det er å vente til IKM blei jeg litt frustrert...

Er jo ikke det vi som er gravide vil lese om... hehe...

Men jeg overreagerte nok litt ja... Trenger ikke å lese de trådene, det er sant, men samtidig tar disse trådene opp plassen til andre tråder som er relevante der....

Er mange som er innom og spørr om de kan være gravide, og det tåler jeg... selv om det er umulig for gravide å svare på det...

Men når de har skravletråder, haha, da eksploderte jeg den dagen... Tåler ikke like mye hver dag... hihi....

 

Formen er stigende ja, var innom jobb i dag og diskuterte med sjefen hvordan vi skal gjøre det om jeg komme tilbake neste uke, får gjøre som jeg vil mtp tilrettelegging! Så blir nok ikke falig å begynne på jobb.

Godt å vite at jeg har en sjef som er fortåelsesfull og som respekterer mine behov og krav!! :)

Også var det kjekt å se igjen alle jeg jobber med, så nå vet så og si alle på jobb at jeg er gravid!! Og alle synes det er sååå kjekt, haha,... Det er så rart dette!!! Å snakke om det likosm, til andre enn dere!!

Nei, nå må jeg prøve å få i meg noe mat igjen.... Går sakte men sikkert opp i vekt nå tror jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi som dere skriver!!! :) Ikke rart dere havner på lista over dem som skriver mest.....;)

 

Trulte: Så supert at du begynner å få formen tilbake!! :) Og at du gleder deg til å komme tilbake på jobb! Ingen ting er bedre enn sjefer som tar hensyn til sine ansatte... Når det gjelder det med hjertet så har jeg også slike urytmiske slag av og til. Akkurat som om det hopper over et slag og så tar to på neste...legen sa at det som regel ikke var noe å bekymre seg over siden jeg er så ung, men hvis det vedvarte over tid skulle jeg komme tilbake! Heldigvis er det mye skjeldnere nå:) Blir spennende å se om det kommer tilbake hvis jeg blir gravid...

 

Maya: Hyggelig at du titter innom oss:) Så spennende med 1.ul da! Hvorfor gruer du deg sånn? Det må jo være fantastisk å få se den lille "på ordentlig".... Håper det blir en positiv opplevelse for deg likevel! :)

 

Elisabeth: Jeg skriver en oppgave om hvordan en kan legge til rette for en spennende og aktiviserende naturfagsundervisning, og en om biologisk mangfold og verning av et område i nærheten av skola... Spennende nok, men når alt blir sånn stress og vi i tillegg har full undervisningsuke denne uka er det ikke så morsomt... Hvorfor blir du sykemeldt med en gang du blir gravid da?

 

Morelli: Et lite dilemma det der på fredag ja....jeg tror jeg ville holdt meg unna alkohol egentlig. I alle fall drukket minimalt...man vil angre senere hvis det skulle vise seg at du er gravid!

 

TauZa: Ja, det blir spennende med testing!!! Jeg gru-gleder meg egentlig litt.....skal levere eksamen på fredag, så hadde vært helt supert å våkne opp til en positiv test dagen etter! Da hadde gleden vært komplett:)

 

Ellers så er det ingen symptomer å spore her i gården....ikke ømme pupper en gang, og det har jeg jo alltid den siste uka før mensen kommer! Blir spennende å se på lørdag altså..... Tror sambo har pakket inn en graviditetstest i adventskalenderen min den 1.! Hihi....han er så søt, og i år har han laget en hel adventskalender til meg før han dro ut! Så jeg får en liten pakke hver dag fra lørdag! Fin oppmuntring når det er eksamenstid og han er på havet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg blitt ganske dårlig! Håper det er symptom da... Hatt hodepine noen dager også, så nå føler jeg meg uggen! Småkvalm og greier.. Så nå når jeg var på do merket jeg at jeg fikk den panikken for at mensen skulle ha kommet! He, he.. Lurer på å bare fortsette å tempe, vet i grunn ikke hva som er værst jeg nå.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

3 DAGER TIL TESTING

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

TauZa: Nå du blir gravid, skal du begynne å gå på BIM-treff på lyspunktet da?? :) Det hadde vært gøyt om vi gjorde det da! :)

 

Trulte: Ja, bare jag vekk de hersens prøverne!! :) Enig i at de ikke har noe der å gjøre da.. :) Dere må jo kunne diskutere deres tema i fred. Og, som du sier, så har jo ikke dere alle svar på det å bli gravid for om dere er blitt det!

 

Titter: Jeg blir sykemeldt fordi jeg jobber i ambulansen, og der er det mange tunge løft hver vakt. Det kunne vært en mulighet at jeg ikke var den som tok de aller tyngste løftene, men det ville blitt urettferdig for makkeren. Det er ikke rom for at jeg som kvinne skal ta de letteste løfta generelt, fordi det betyr at den jeg går sammen med må ta de tyngste hele tiden, og det blir så feil. Så er det jo det at en må være frisk og skjerpet når en er på jobb. Jeg ville f.eks. ikke gått på jobb med en mild hodepine, mens det har aldri streifet meg tidligere i andre jobber å være jobb pga av det da.

 

Morelli: Ja, du kommer bare en liten uke etter oss i hovedfeltet du! :) Blir spennede tider ja! :)

 

Nå skal jeg legge meg på sofaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da skjønner jeg godt at du blir sykemeldt med en gang du blir gravid! Bra det er slik tilrettelagt i alle fall:)

 

Jeg har også begynt å kjenne den panikken hver gang jeg går på do....og blir like lettet hver gang jeg ikke har begynt å blø! Begynte å tenke på det i dag, at forrige syklus kom mensen to dager før jeg forventet, så egentlig kan jeg jo forvente å få den fra torsdag....! Får se om jeg klarer å holde meg helt til lørdag med å teste da! Mulig jeg joiner dere på fredag altså....men tror jeg skal se det an i forhold til eksamensinnleveringa også! Jeg håper å bli ferdig slik at jeg kan levere på torsdag, og i så fall er jeg med på fredagstestinga. Hvis ikke blir det lørdag på meg:) Må gjøre det etter at eksamenen er ute av systemet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist hadde jeg 34 dagers syklus men gjennomsnittet har lagt på 30/31 så det er 31 jeg har renget ut i fra. (eller det vil si bv)

 

ja jeg kunne godt tenke meg å gå på treff på lyspunktet!

 

Og når jeg går hjemme skal jeg gå på mor-barn trening og baby- sang.

 

Dårlig at det ikke finnes opne barnehager her i ålesund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: Så søtt av samboeren din å lage den kalenderen da!! :) Det var jo kjempefint å gjøre! Du skulle jo nesten ventet til den 1. med å teste hvis det er det som er i gaven da! :) Hvordan går det nå når han har reist da?

 

TauZa: Hva er baby-sang?? Får håpe at vi får møtes på lypunktet da! :) Det hadde vært gøyt.. Når jeg går hjemme skal jeg begynne på baby-svømming! :)

 

Jeg blir bare værre og værre jeg, får håpe at dette ikke er symptomer, tror jeg kommer til å bli syk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også det var kjempekoselig at han laget den:) Han brukte liksom kjempemasse tid alene inne på soverommet og jeg fattet ikke hva han holdt på med før han kom ut med en rød snor med 24 klesklyper og 24 pakker på! Jeg har egentlig mest tro på at jeg kommer til å teste den 1. for jeg tror ikke jeg kommer til å bli ferdig med eksamensmappa før.....men spørs om jeg kommer til å klare å holde meg når dere skal teste!!

 

Det har gått fint hele dagen til tross for at han reiste i dag, men nå når det nærmer seg kvelden og jeg skal legge meg merkes det litt bedre... Det er da man føler seg litt ensom og dobbeltsenga er ekstra stor! Det har også vært så godt å ha han hjemme nå i eksamensperioden, for han er så flink å lage middag og vaske klær o.l. så jeg slipper å tenke på det! :) Nå ser jeg han ikke før jeg kommer hjem til foreldrene mine til jul! Eller....han er da innom her et par ganger før det, så jeg får sett han noen timer i alle fall:)

 

Jeg har også så lyst til å begynne på baby-svømming når jeg har fått en liten en....synes det ser så utolig morsomt ut! Og alle jeg har snakket med sier at barna deres elsker det...

 

Du må ikke bli syk nå Elisabeth!! Er det hodepine og kvalme eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi åi åi Elisabeth. Dette lover jo bra da!! Tenk om du er gravid a???!!!!!! Åh, det hadde vært så utrolig moro!!! Jeg tror det nå!!

 

Selv går go´følelsen min opp og ned om dagen. Håper å finne noen symptomer, men er jo så alt for tidlig. Forrige mnd hadde jeg jo ALLE symptomer man kan få, hehe;-)..og med sønnen hadde jeg vel egentlig ikke noen..som jeg kan huske..

 

8 dager til jeg skal teste. Leeeeeeenge!!!!!...men PRØVER å ikke tenke så mye på det..funker også egentlig:-)

Akkurat nå er jeg redd jeg ikke er gravid. I går var jeg helt sikker på at jeg var det. Slitsomt det der asså.

 

Titter: Typen din er jo bare såååååå søt da!! Syntes jeg hadde sett min gjort det samme. HA-HA!! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 99% sikker på at jeg ikke er gravid.. Jeg har så mye PMS som jeg ikke kan huske å hatt før.. Så det blir nok noen pper til her i gården.. Jeg har liksom litt tro på at de som er gravid "vet det innerst inne", og en slik følelse har jeg ikke i det hele tatt. :( Kjenner at jeg begynner å bli skikkelig dritt-lei.. Ser for meg at jeg får et sånt nick med 25pp bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter, sånn gjorde min også for to år siden, første advent vi bodde sammen! Vi skulle lage til hverandre i år, annenhver dag, men ser ut som det går i vasken... Flyttinga tar litt for mye tid, penger og energi...

Så selv om vi absolutt burde prioritert det, blir det nok ikke noe av...

Men neste år!! Da har jeg noen små å lage julekalender til og:)

Og du; fravær av ømme pupper før mens kan vel være et gaviditetstegn?

 

Elisabeth, du må ikke gi opp håper enda!! PMS er jo graviditetssymptomer! Jeg hadde veldig mensmurring rundt IKM, og jeg bruker aldri å ha det til vanlig... Så trenger ikke være TR som kommer!

Jeg tenker fortsatt positive tanker for deg:) Har du forresten fått svar på progresteronprøvene?

 

Tauza? Har du begynt testinga du da? Tenker det klør i fingrene dine vel? hihi, spennende!! Hadde vært gøyt om det klaffet for deg og Elisabeth samtidig! Kanskje dere hadde endt opp med å ligg på samme barselrom og? :)

 

Morelli, hovrdan går det på din kant da? Fått skrevet ut søknadene? Og sendt dem avgårde? Håper drømmejobben dukker opp for deg nå!

 

Jaja, her i Stavanger regner det ned... Grått og trist...Ser ikke akkurat ut som julen nærmer seg nei:( Håper jeg klarer å få opp julestemninga likevel, blir rart å være alene i adventstida... Liker advent godt jeg, spennende og god tid!! Bare man klarer å kjøpe inn alle pakkene i god tid da... Noe jeg ikke har begynt med en gang. haha....

Er dere godt i gang eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte; bra at du minnet meg på det da! Hadde glemt å ringe jeg, så nå rakk jeg det akkurat! :) Takk! :) Men det var desverre dårlige nyheter, den var på 20,4. Så det er så lavt at jeg skal ha utrolig flaks for at noe fester seg.

 

Jeg har kjøpt noen julegaver, men er langt fra ferdig! :) Jeg har fem fadderbarn også, så da må jeg finne noe spesielt, og det er så vanskelig! :) Spes hvis det blir litt sånn tidspress også! :) Jeg sier hver jul at "neste år skal jeg kjøpe gavene før desember", men det blir aldri slik! :) Siste eksamen er 11.des, så da tenker jeg at jeg får ta meg en skikkelig innsats på julegave-fronten! :)

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2 DAGER TIL TESTING

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få vel svare å vel. Jeg skal ikke på første ul, men ordinær ul den 12 glemte ett tatt gitt. Gruer meg litt pga att vi har mistet før å dette svangerskapet har ikke vært uten probølemer eller bekymringer det heller. Men var på oppfølgings ul i går å da så alt veldig fint ut å legen mente nå kunne jeg senke skuldrene mine så det var herlig å høre. Har lyst å vite kjønnet da, men tror veldig en gutt, sambo holder en knapp påjente men hvet han blir gla uansett.

 

Ellers lykke til dere som skal teste.

Gleder meg til sambo kommer hjem neste onsdag, skal være hjemme i jula å det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya: Høres jo bra ut at legen er positiv da:) Håper du kan senke skuldrene og glede deg over graviditeten og jula som nærmer seg!

 

Trulte: Ja, kanskje det!! Har hele tiden tatt det som et negativt tegn at jeg ikke har ømme pupper, men nå håper jeg det er et bra tegn:) Er vel kanskje ikke så rart at dere ikke har hatt tid og overskudd til å lage kalender.....jeg har bare laget 8 pakker til sambo fordi jeg har hatt det så travelt med eksamen, men han skal få resten nå på mandag når jeg skal ombord til han:) Skal ta meg fri i helga og gå litt på shopping! Jeg og sambo gjorde oss ferdige med alle felles julegaver før han dro ut, så nå har jeg nesten bare til mine venninner igjen...:) Har eksamen 20.desember, så kan ikke ta sikte på å gjøre alt etter det heller!

 

Elisabeth: Det kan jo være håp enda, for som Trulte sier kan pms også være graviditetstegn......men verdiene var jo veldig lave. Virkelig synd:( Men vent til fredag i alle fall med å miste håpet fullstendig!

 

Ellers var jeg sikker på at jeg kom til å få mensen da jeg sto opp i dag...hadde svake murringer i magen akkurat slik som jeg bruker å ha noen timer før jeg begynner å blø. Men så langt ingen mensen....! Får håpe den holder seg langt unna i 9 måneder til!!! Ellers går graviditetsfølelsene mine i berg- og-dal-bane....i det ene øyeblikket er jeg sikker på at jeg er gravid og i det neste venter jeg bare på mensen! Kjenner så godt hvor skuffet jeg kommer til å bli dersom den kommer....panikken melder seg nesten hver gang jeg går på do, og det er såvidt jeg tør å se om jeg har begynt å blø. Men håpet er så sterkt....!

 

Ellers sitter jeg på biblioteket enda å skriver på en oppgave....*sukk* Vel, er bare å gjøre en siste innsats en time til før jeg drar hjem til sofaen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: sånn er jeg også! Jeg vet jo at der er en sjans for at jeg kan være gravid, uanstt hva jeg føler eller hvilke symptom jeg får. Så det er jo bare å vente.. I morgen kjøper jeg test.. Håper ikke at mensen kommer da.. Er faktisk mer redd for hvor skuffet jeg blir om mensen kommer enn at jeg ikke er gravid. He, he.. :) Jeg kommer til å fortsette tempingen også, jeg trenger jo ikke å se hva tempen er tidlig på morgenen, jeg kan jo vente til senere på dagen... :) Herregud for noen humørsvingninger jeg har altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skal jeg slutte å være så negativ! (da blir vel morelli glad også?) Ha, ha!! :)

 

Det er jo tross alt tre stk som skal teste, så at en av oss tester pos er jo veldig sansynlig! :) Jeg blir glad på vegner av de som evt tester pos, så får de som evt ikke gjør det bare slå seg til ro med at det var ikke meningen nå? Og feste skikkelig i desember!!! :) Ikke sant?? He, he.. Men håper i hvert fall at det klaffer for deg, Titter, siden han blir ute så lenge nå, men skjer det ikke, så er det ikke noe å gjøre med det. Dere kan bli gravid sammen, så det vil skje en gang, selv om det blir mye venting. Har du forresten skjekket progesteronnivået ditt...? He, he.. Dere kan vel snart bare begynne å kalle meg progesteron-dama snart.. :) Føler at det er det eneste som står i hodet på meg! :)

 

Nå har guttene mine (samboeren og sønnen) pyntet juletre, og nå lager de pepperkakehus! :) Han laga middag i dag også, så jeg har fått gjort mye skolearbeid! :)

 

Ha en fin kveld, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei progesteron-dama!! ;)

Ja, sjansene må jo være gode for at noen av oss (helst alle) tester positivt! Jeg har ikke sjekket progesteronnivået mitt nei......skulle kanskje gjort det dersom det ikke er klaff nå! Er det blodprøve eller? Sikkert usannsynlig dumt spørsmål, men jeg har virkelig ikke peiling på akkurat det der.....

 

Ellers ville jeg bare fortelle at det stikker nederst i magen min akkurat nå! Og av og til helt ned mot underlivet....ikke sånn mensensmerteaktig, men mer stikking liksom...håper bare det er positivt!!

 

Ser ut som det blir testing på lørdag for min del....rekker nok ikke å levere eksamenen i morgen! Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet....litt vanskelig når det står på babyverdenen at en test kan være positiv fra i morgen.....*sukk*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? :) Spennede da! :) Håper, håper, håper det er noe på gang! :) Du får bare vente til lørdag du, det var jo det som var planen! :) Progesteron sjekkes ved blodprøve, ja. Det gjør alle slike hormon.

 

Sjekk da jenter, fant et gammelt innlegg på "slitere":

 

"Dere har sikkert hørt det før, men da jeg var hos min akupunktør i dag understreket hun hvor viktig det er å holde mage/hofte/rumpe-regionen varm når en prøver å bli gravid:-)

- Bruk gjerne en avklipt ull-longs under skjørt/bukse, selv om det ikke er vinter lenger.

- Drikk varme drikker (litt forsiktig med for mye kaffe). Da blir tykktarmen varm og den ligger lunt rundt livmora.

- Pakk deg inn i pledd - gjerne med ei varmefalske på magen/ryggen eller under føttene, når du slapper av i sofaen på kvelden."

 

Det der visste jeg faktisk ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, haha...den var ny:-)

Kjære kjære Elisabeth. Håper ikke du har missforstått meg et sted på veien? Skjønner deg godt jeg, at du får slike negative tanker innimellom. Selv tør jeg ikke tro jeg er gravid pga den enormt store skuffelsen. Og deg skjønner jeg veldig godt iom du er noen pp lenger enn meg også. Men en vakker dag Elisabeth, så sitter du der!!! ..og det er rett rundt hjørnet nå føler jeg!!

 

Titter: Du er gravid du tror jeg!!! Hva føler du selv, innerst inne? Ofte man tror, men ikke helt tør å innrømme det for seg selv pga skuffelsen. Binn der, dann dætt lissom! ;-) Men nå tror jeg virkelig asså!!! iiiiik!!

 

Flinke dere er med skole og alt. Selv sitter jeg nå med disse HÆRSENS søknadene. Går jo aldri i orden. Gidder ikke å ramse opp alt som er galt, men du Trulte skjønner hva jeg snakker om, haha..Gått litt mer i orden i dag da, så i morgen eller fredag er de nok på sin plass i forskjellige barnehager/skoler rundt omkring her:-)

 

Skal bli godt å komme seg ut i jobb igjen asså!!!

Samme tenker vel du trulte;-) Bra du er i bedre form igjen da. Om ikke lenge, er magen på full vei ut, og det er så hærlig å føle at magen vokser! Gled dere alle sammen. Det gjør jeg:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tror innerst inne.......tja......de siste dagene har jeg hatt en følelse av at jeg er gravid, men prøver samtidig å dytte den bort på grun av at skuffelsen vil bli så stor dersom tanta dukker opp! Huff, kjenner nå når jeg skrev at jeg tror jeg er gravid at det stakk litt i magen.....tenk hvis jeg ikke er det liksom! Det er det som er så skummelt..... Skulle ønske man ikke tenkte på det før man satt der en dag med positiv test! Da hadde man spart seg noen bekymringer og skuffelser! Men jeg håper og håper, og de siste dagene tror jeg kanskje litt også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten.....

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I morgen skjer det! Positiv testing for gressenkene!!!!!!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, nå fikk jeg skikkelig gåsehud her!!!

Ja i morgen skjer det dere..Positiv testing ja!!:-)

Henger en heeeeel uke etter jeg. Men nå har trua gått helt bort gitt. Nå tror jeg ikke at jeg er gravid lenger..sikkert fordi det ikke er noe symptomer, men måte på hvor fort man skal få dem å da!

Håper så veldig!!!

 

Elisabeth: Åssen går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...