Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Å nei Titter, jeg var så sikker på at du skulle få pos test i dag.... jaja... TR har jo ikke dukka opp, så vi kan vel håpe litt til!!

 

Elisabeth, ja, når jeg er i uke fem/seks begynner det å slå. Og da er vel forsteret tre uker ca. men iom at det ligge under skambenet er det ikke så lett å finne. Men man kan finne det da... Bare at lgen er skeptiske til å lete, da det vil bekymre ekstra om de ikke finner det!

 

Nå skal vi på vafler og kaffe til en kompis! Snakkes jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen har ennå ikke dukket opp her i gården....merkelige greier!! Har liksom litt vondt i magen hver kveld, så regner med at den skal komme i løpet av natta, men nei! Ellers har jeg ingen symptomer verken på det ene eller det andre......

 

Det er jo et par tråder her inne på bli gravid om folk som har gått snart en måned over ikm og har verken positiv test eller fått mensen, og jeg kjenner at jeg blir litt stresset av det! Vil ikke at det samme skal skje meg, for da tror jeg at jeg blir gal! Hvor lenge skal man vente før man tar kontakt med lege for å sjekke hva som er i veien? Det er i alle fall frustrerende å gå slik og ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: I dag da?? Nå er du jo over IKM også.. Har du testet i dag? Frustrerende da, å ikke få mensen, og ikke får pos test!

 

Jeg har fått skikkelig eksamensnerver, på fredag er første! Uff.. Gruer meg! Men det er jo snart over også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Titter? Blendahvitt i dag og? Er så spent!! Og om det blir enda flere dager å vente så blir det nesten litt nervepirrende for oss andre også!!

 

Akk, da har jeg vært på 1 svangerskapskontroll og hilst på den nye legen min...

Kjapp time mot hva jeg forventet.... Men koselig lege, hehe, han hadde diger mage da, på grensa til smellfeit.... Men men, har sa i allefall at jeg hadde ingenting på jobb å gjøre og sykemeldte meg to uker til...

Så da er det bare å stålsette seg på enda flere dager med kvalme..

han sa at jeg måtte regne med å være slik til uke 16, så jeg ikke skulle bli skuffet... Også spurte jeg om vi ikke kunne lete etter hjertelyd, og det kunne han.. Men han fant bare lyden til hjertet mitt... :(

Var jo forberedt på det da, man skal jo ikke forvente å høre så tidlig... Når man er tynn så ligger nok fosteret enda lengre bak og godt gjemt.. Så får håpe jeg får høre det om 14 dager, da fikk jeg ny legetime eller at vi stikker på UL før den tid!!! Ble nok litt skuffet, men best å ikke tenkte negatvie tanker nå!!!

 

Eksamensnerever er bra det Elisabeth!! Det gjør at man skjerper seg enda mere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo som du sa selv, trulte, at det var ikke så lurt å lete etter lyd for da kan en bli bekymret hvis en ikke fant den. Som du også sier, så er det ikke lett å finne den, så det var jo i grunn som forventet. Du får sikkert høre den om 14 dager, da er nok fosteret vokst nok. :)

 

Jeg har så mye å tenke på jeg nå, at jeg kjenner at jeg er superstresset! Vi skal jo liksom feire jul også, jeg må kjøpe gave til samboeren min, og aner ikke hva jeg skal kjøpe til han!? Kanskje ei skjorte, det ønsker han seg da.. Noen tips..? Hva skal dere kjøpe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er sikkelig på sparebluss for tiden.. Så det blir billige gaver i år...

Har et gavekort på rett over tusenlappen på en sportsbutikk, så skal få tak i en cammelback til Sambo til jul, men det vet han da... Så får finne på noe lite annet og... Vet ikke hva det blir.. Men om vi får noen UL bilder, skal jeg lage skrytealbum til han!:) Lite intrs for andre, men jeg synes det er kjekt i allefall, også er det sikkert kjekt for han når han er offshore og!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en god ide.. :) Han vil nok sette pris på bildene, ja! :)Jeg pleier alltid å sende med sambo brev og godteri når han drar ut. :) Jeg gjemmer det i kofferten hans, slik at han får seg en overraskelse. :) Det blir nok billige julegaver her i gården også, det blir nok det så lenge jeg går på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Kan bare si med en gang at jeg ikke klarer å tenke på (nesten) noe annet enn testen jeg skal ta til fredag.

Dagene går så utrolig opp og ned.

Noen dager ømme pupper, andre dager humørsvingninger..Og det er dager uten noen ting. Tror jeg blir gal snart!!!

 

Forrige pp fikk jeg en del kviser, noe jeg ALDRI pleier å få, derfor hadde jeg LITT tro på at det kunne være et symptom (hehe..) men det var visst bare menskviser gitt...Og nå har de jammen poppet ut igjen. Er det mulig!!! Jeg som aldri har hatt en kvise før!! ;-) Håper ikke mensen kommer!!! Nervøs jeg:-/

 

Elisabeth: Så du har eksamen på fredag ja..det kommer til å gå kjempebra!! Hjelper med nerver. Sånn er det for meg når jeg skal på scenen. Er jeg ikke nervøs, så kan jeg surre mere også. Blir alltid bra når jeg er nervøs:-) Tvi tvi.

 

Titter: Skjønner meg ikke på det som skjer med deg om dagen jeg. Merkelig!!! Blir spennende å se hvis du ikke får Tr i løpet av de neste dagene da.

 

Trulte: Kastet noe mere opp? Håper du fikk sove litt i stad:-) Stakars lille..lucky basterd!!!!hehe...

 

(skriver alltid så mye jeg! Klarer ikke å ikke gjøre det..hmm...sorry!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager over IKM, ingen mensen og ingen positiv test....det er dagens rapport herifra! Var på apoteket å kjøpte cb-tester i dag (ikke digitale, men...), for jeg stoler mer på dem enn de jeg har nå. Et merke jeg aldri har hørt om, så i morgen tester jeg med cb.

 

Morelli: Skjønner godt at du er spent ja! :) Blir spennende på fredag! Håper den er positiv da.... Jeg svinger alltid sånn i symptomene den siste uka før ikm, men denne gangen var jeg så rolig....merkelig!

 

Trulte: Synd dere ikke fikk høre hjertelyden da, men alt er nok i orden likevel:) Dere må bare smøre dere med tålmodighet i to uker til!

 

Elisabeth: Det går nok greit med eksamenen skal du se:) Jeg har ikke eksamen før 20. desember nå faktisk, men til gjengjeld er den fryktelig stor og omfattende....tror jeg trenger den tiden jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er testene det er noe feil med, og ikke syklusen din :)?

Håper enda jeg i allefall!

Å, ikveld har jeg vært i god form i forhold til i dagtidlig, så har vært på vennindebesøk!

Utrolig hvor stor pris man setter på slike ting nå når en ikke vet når neste gang man får vært sosial er....

Så håper jeg er bedre i morgen!

Skal på juletorg på lørdag, men da må formen være myyye bedre.. For det er en stor time tog hver vei, og noen time på juletorg... Tviler på jeg får det med meg... Men kan jo leve i håpet!!!

 

Hehe, rart hvordan sånne små smple ting nå betyr så masse....

Godt å få tilbake små deler av livet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det negativ test i dag med cb....så da tror jeg ikke det er testene det er noe i veien med (jeg hadde også et håp om det!). Og jeg er tre dager over IKM.......*sukk*

 

Høres utrolig koselig ut med juletorg Trulte! :) Får håpe formen strekker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Titter. Så utrolig kjedelig!!!

Merkelig greier..hmm...

Men, jeg holder håpet oppe for deg jeg:-)...ingen mens= fortsatt håp:-)

Åssen går det med skolearbeid oppi det hele? Skjønner hvis du er litt ukonsentrert. Men går nok så bra så:-)

 

TauZa: Åssen er det med deg da? Klart å holde det hemmelig? ;-)

 

I dag, eller lettere sagt, akkurat nå, kjenner jeg ikke til noen symptomer. Går fortsatt opp og ned. men har et snev av tro her nå asså. Som Trulte sier: Bare tro i vei, man blir like skuffa uansett om den skulle bli negativ. Og det er jo sant. Siden jeg håper sånn, så tror jeg litt også. Men som sagt, går så opp og ned.

Siden jeg er en ensom ulv om testing denne pp´en, så velger jeg å ha nedtelling for meg selv, hehe...

 

*****************************

3 dager igjen til testing!!..jippi!!!

*****************************

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk ikke lest hele rekka like grundig for jeg ble etterhvert mer og mer provosert. Det gjelder Trulte. For en dårlig oppførsel på legevakta! Du SKULLE blitt videresendt til UL umiddelbart! De kan ikke sende deg avgårde uten noe svar, og bare være bekymra! Nei nå ble jeg sinna. Ang legen din som lyttet etter fosterlyd, så er det helt riktig at det er veldig vanskelig når man gjør det utenpå magen så tidlig. Det er mange som blir bekymra for at de ikke får hørt det, men det har du ingen grunn til å være. Jeg var på legevakta selv engang, og fikk ul med engang. Veldig beroliggende å se hjertet slå. Forsterets hjerte slår i uke 5.

 

Har også hatt skikkelig vonde luftsmerter, men heldigvis langt fra livmorområdet så jeg har ikke blitt bekymra. Det viktigste er at du ikke har blødd. Tror alt kommer til å gå bra med deg, og håper virkelig ikke du sliter med kvalme til uke 16. Jeg tror jeg er bedre. 12 uker nå.

 

Titter, Huff. jeg forstår veldig godt at du er lei deg. 3 mnd er veldig lenge å vente. Uansett ville jeg ikke mistet helt motet var jeg deg. Min kjære var borte hele den fruktbare tiden min og jammen ble jeg gravid for det. Tror vi hadde sex 5-6 dager før EL. Så det er mulig. Uten å skru forhåpningene altfor mye opp, skal du også høre på Elisabeht. Nå har du god tid til å få sjekket opp om alt er ok. Det er ikke skummelt, det er bare å ta en telefon, bestille time. Bare gjør det, ikke vent. Er sikker på at det vil føles bedre etterhvert, det er alltid værst når mensen akkurat har kommet.

 

Fy søren så digg med solferie Elisabeht, åhhh.. det har jeg også lyst på. Har ikke solt meg på mange år tror jeg!

 

Morelli, jeg krysser enda fingrene for deg.

Og for at du får et flott og problemfritt svangerskap TauZa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint innlegg Stjerneklar:-) Mange kloke ord der.

Jaggu har tiden gått fort. 12 uker allerede!!!! Når ca har du termin da?

Denne gangen MÅ jeg være gravid!!! Puppene er følsome (innimellom hvertfall) og nå er jeg litt øm i korsryggen også. Det var jeg i sommer også, før SA´en.

Men herregud, plutselig er jeg sikker på at jeg er gravid og andre ganger tenker jeg bare at det kan være psykisk. Mye mulig..så blir bare å vente å se..

Åh....tiden går så alt for sakte nå!!

 

Stjerneklar, er du klar for Facebookgruppa nå eller? Hadde jo vært hyggelig å sett deg :-)

De som er der nå er Trulte, Elisabeth, Titter og meg:-) (send en PM til en av oss med navnet ditt, for gruppa er jo hemmlig)

VELKOMMEN!!! :-)

 

Trulte: Hvor mange uker er du nå egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å sier hei jeg!

 

Eksamensforberedelser så det holder! Så jeg rekker ikke skrive mye da.

Håper at du tester pos snart, Titter!!

Så må den som starter ny tråd huske å skrive GRESSENKENE med store bokstaver! Hvis ikke blir mamma sint! :)

 

Ha er fortreffelig kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker og 2 dager på vei!:) Tror jeg da.... Har jo ikke fått bekreftet det av noen lege...

Akk, i dag har vært den lengste og kjedeligste dagen i nyere historie...

Ligger langt forbi deg Elisabeth i antall innlegg, og har også blitt kalt ei Megge i en tråd, haha....

Så i morgen tror jeg jeg skal ha meg en pause her inne, blir nok i overkant engasjert i enkelte saker.... Frustrert av å sitte hjemme alene nesten hele dagen og...

Om en liten uke nå så flytter jeg til huset, da blir det ny sofa i det minste! Johooo!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen dere gressenker!

 

JEg har klart å holde kjeften min men en venninne vet d. Jeg hadde nemlig lånt pcen hennes og gått inn på bv. Så da når hun gikk inn på siden ble hun logget på som meg. Hun synest det var ekkelt. Jeg synes det er bare gøy.

 

Jeg sliter litt med nattessøvnen. Er uggen om natta. Og kjempe øm i puppenen hele tiden!! Men ellers er det supert.

 

Var på helse stasjonen å hentet svangerskapsboka i går. Skal ikke på kontoll før i midten av januar.

 

Morelli. 2 dager igjen?

 

Elisabeth: Så koselig at du gjemmer ting i kofferten hans. Min får adventskalender. Det får holde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

************************

2 dager igjen!!!!!!!:-D

************************

 

Nå vurderer jeg å teste i morgen tidlig, men er nok ikke lurt. Uff...

akkurat nå føler jeg mensen er på vei, men fortsatt ømme pupper (ikke mye), så trua er her jo litt. Gruer meg så innmari. Kjenner jeg er skikkelig nervøs. Føler meg litt deppa pga det.

Huff...2 dager er lenge når men tenker på det heeeeeele tiden!!!! Og når man tenker mye på graviditet, er det ofte det ikke er så lett å få det til, sier dem.. Men fader heller da. Er man klar for å prøve å få barn, er det jo greit å planlegge litt da. Ikke lett å ikke tenke på det da. Kan ikke konrollere det jeg.

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åi, sorry!! Er så utrolig selvopptatt om dagen *rødme*

Håper jo selvfølgelig dere alle har det bra!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli- jeg skjønner det veldig godt jeg. Så lett å bli hektet på sin egen situasjon. Jeg trodde her om dagen at en hintet om at hun var gravid men hun sa egentlig bare at hun ikke skulle spise lutefisk. Jeg trodde hun sa hun ikke kunne spise lutefisk. HAHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter! Nå er det 5 innlegg igjen før vi MÅ starte ny tråd igjen.....skal si vi er aktive!!

 

Ellers har jeg ikke testet i dag.......som student har jeg ikke råd til å teste hver dag! Så neste gang blir til helgen tenkte jeg, så lenge mensen ikke kommer før den tid. Begynner å bli frustrerende det her, men merkelig nok tenker jeg ikke så mye på det som en skulle tro...går selvfølgelig med noen timer pr dag, men klarer faktisk å konsentrere meg om skolearbeid.

 

Morelli: Blir spennende når du skal teste gitt......!! Er lov å være litt selvopptatt av og til da:) Tror jeg også har vært ganske ensspora i det siste.....!

 

Da får dere ha en fortreffelig kveld jenter! Jeg skal pakke flere adventskalenderpakker som sambo skal få i morgen når jeg besøker han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner det godt, Titter! De testene er dyre!

Pleier du å ha regelmessig mens til vanlig og sånt da? Hvilke dag i syklusen er du på nå? Får dere ikke gratis tester på skolen..? Det gjør vi da.. :)

 

Her gikk sydenturen til helvete, og jeg ble ganske pissed i noen dager, men nå har det ordnet seg, men det blir en uke i stedet for to. Men det får bare gå! :) Skal bli godt å få sol på kroppen og leke seg i badeland! :)

 

Morelli: håper testen blir pos da! :)

 

Nå er det eksamensforberedelser igjen... HATER eksamen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker dere. Dere er så søte:-D

 

Helt sprøtt hvordan ting forandrer seg inni hodet mitt. Hver morgen er jeg super sikker på at jeg ikke er gravid, og utover dagen kommer puppene tilbake, og da er jeg sikker. Nå er jeg skråsikker...så ikke lett å være meg nå, hehe...

 

Elisabeth: Kjedelig med syden da. Hva skjedde? men én uke er bedre enn ongen da;-)

Lurer på om jeg bare MÅ svi av en test i morgen jeg??? Har et par sånne billige, så kan jo bare bruke de.

Du skjønner det at jeg skal jo på partytur med Danskebåten fra fred-sønd. Og hvis jeg tester fred, får jeg ikke sagt svaret til sambo før vi er ombord. Blir litt feil da!??

Og skulle den være neg i morgen, jaja...da får jeg bare ta en til på fredag da. Åååå, si jeg burde ta den i morgen!!!!!!!!!!! Så usikker, og så redd. Nervøs nå asså. Puhh...svetter jeg.

 

Og dere, er svimmelhet et symptom?

Er nå altså:

Øm i puppa (kan være tr, men aldri vondt ellers)

Svimmel (lite mat?)

Øm i korsyggen/stiv i kroppen (kan jo være anspent)

Syntes urinen lukter mer enn vanlig (psykisk?)

Humørsving DeLux!!! (håper ikke jeg alltid er sånn)

Trøtt og frysen! (alltid trøtt og kald da, hehe..)

 

*hmfr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt veldig regelmessig mens.....nesten på timen! Forrige gang (første mens etter sa) kom den to dager før og varte kun 4 dager uten særlige smerter, noe som er rart da jeg bruker å blø i nesten en uke og ha ganske kraftige smerter de første dagene! Tenkte det bare var en ettervirkning av sa'en da. Nå er jeg på dag 32 i syklusen min (har normalt 28 dagers syklus). Gratis tester høres jo fantastisk ut!! Det får ikke vi på skolen....

 

Ellers høres du ganske stressa ut Morelli....hehe! ;) Du har IKM på fredag ja? Det er vel ikke noe galt i å fyre av en test i morgen, bare du husker på å ikke bli så skuffa dersom den skulle vise seg å være negativ.... Jeg tester nesten alltid dagen før ikm...utålmodig! Du får ha lykke til uansett hva du bestemmer deg for....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka tre i dag ringte tlf, sambo drar offshore klokka nesten natt enda i morgen tidlig.... Så da vr det å kaste seg rundt, jeg ringte jordmorJanne klokka ti over tre, og klkooa kvart over fire kunne vi komme til time!

Tror du vi satt spente og venta, hehe, i allefall jeg...

Fikk jo ikke høre hjertet på mandag, så var litt bekymra for om hun klarte å finne noe inni der.

Men jaggu, verdens fineste nøst låg inni der! med henda over hodet...

Guuuuud for en følelse å se!

Også hoppa og spratt den opp og ned der inne.. Vi kunne også telle fem fingre...

Hun målte og mente jeg var 11+4 på vei... og sa at alt såg bra ut!

184 i puls, så hun trodde på jente...

Nå er jeg lykkelig nå!!!

Sorry for at jeg også er selvopptatt nå... Men kan desverre ikke noe for det.... Håper dere også får oppleve dette snart!!!

klare ikke slutte å smile..... Gjør ingenting å være kvalm nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...