Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Titter: Herregud.. tre mnd er jo sinnsykt lenge da.. :( Misunner deg virkelig ikke det!! Du får nå tid til å tatt blodprøver da, og sjekket progestronen din. Ta vare på deg selv da! :) Som Trulte sier, så vil det klaffe en gang! Kanskje du skal vurdere pergo også? Bare for å få større sjans når mannen din kommer hjem? Blir han lenge hjemme neste gang?

 

Trulte: Takk for det! :) Vi får det nok til en gang! Før eller siden!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titter og Elisabeth.. Jeg føler virkelig med dere. Det var jo nettopp fordi jeg var redd at det skulle skje med meg at vi ikke fikk prøve på mange mnd fordi jeg er gressenke. Ingen av dere har fått mensen enda?

 

Det har vert kjempegodt å ha dere her inne og jeg kommer nok innom både titt og ofte. For å være litt realistisk så vet en nå ikke om jeg kommer tilbake her heller.

 

Men akkurat nå har jeg bare lyst å rope til alle jeg kjenner. JEG ER GRAVID. Hvordan skal jeg klare å holde kjeften min til jul!?

 

Klar, trute: noen gode tips? Vi har vert inne på tanken om stiftemaskin. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud, det må være så vanskelig å holde stilt om det!!! :) Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart det jeg! :) He, he... :) Bra at du kommer innom her da, selv om du går over på et annet forum. Husk vår avtale på lyspunktet nå da! :) Klar i januar jeg! :) Jeg har ikke fått mensen, men tempfall, så da er den like rundt hjørnet, kommer sikkert i natt. Håper i hvert fall det, så vi rekker å nesten få med neste pp da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tazu. Sambo her i huset mente jeg måtte klare å holde munn til jul, å han sprakk før meg hehe.

 

Ellers håper jeg dere andre snart følger etter, heier på side linja her.

 

Sitter å hører på julesanger å gleder meg til sambo kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Ja, tre måneder er veldig lenge.....altfor lenge, så jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Men kanskje jeg skal prøve å ta meg en tur til legen før jul da.....må mote meg opp til det, for jeg har litt legeskrekk og skulle sånn sett gjerne hatt sambo med. Han kommer da ikke hjem før jeg reiser nordover på juleferie, så det blir litt vanskelig...

 

Han er borte og hjemme i tre uker av gangen, det bare passer så utrolig dårlig med min el de neste gangene! Han kommer hjem fire dager etter el i desember, og reiser to dager før i januar......max uflaks!!! Siste kan jo med usannsynlig flaks kanskje gå, men regner det ikke som ordentlig pp.

 

Trulte: Mensen har enda ikke vist sin ankomst, men jeg har heller ikke IKM før i morgen (lørdag), så regner med den kommer da. Jeg hadde sånn troa på at det gikk denne måneden, men der tok jeg altså grundig feil...

 

Morelli: Ja, det er jo i teorien et mikroskopisk håp siden mensen ikke har kommet enda, men.....

 

Ellers så skal jeg å hjelpe min gravide venninne å flytte i morgen og jeg gruer meg. Hun er ca 28 uker på vei og det eneste hun gjør er å syte og klage til meg over hvor ille hun har det! Det er ikke det at hun ikke skal få si noe om det, men når 80% av den tida vi har sammen går med til det blir jeg frustrert. Tror ikke hun skjønner hvor gjerne jeg ville vært i hennes situasjon (hun er klar over hvor lenge vi har prøvd), svangerskapsplager til tross. Det er greit det er tungt og sikkert også smertefullt til tider, men det virker jo nesten som om hun ikke gleder seg eller er glad for at hun er gravid.... I tillegg har jeg og sambo prøvd lengre enn hun og kjæresten har vært sammen, så det er ekstra sårt. Ikke misforstå meg fullstendig da, jeg er veldig glad på hennes vegne, men det er vanskelig. Kveldens siste tanker.....god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter: Du må huske at legene er der for deg, og skal hjelpe deg på best mulig måte. Hvis du ikke er helt fornøyd med legen din, så er det fort gjort å bytte på nettet. Hvorfor har du legeskrekk da? :) Noe spes som har hendt? Ja, skjønner det der med venninna di.. Jeg skulle gjæren vært syk og sengeliggende hele svangerskapet om jeg bare ble gravid! Hva med bare å endre tema hver gang hun begynner da..? Så kanskje hun tar hintet etter hvert..? Eller bare si "jeg syntes bare du er heldig som er gravid" når hun begynner? :) Min gravide venninne, som klarte det på første pp seff(!), er veldig hensynsfull ovenfor meg da.. :) Men hun er så snill og empatisk til vanlig også da.

 

Jeg fikk mensen i dag, så da blir det ikke mye håp på neste pp, samboeren drar på sjøen på min syklusdag 11. Så da blir det solvipect frem til EL denne gangen i håp om å holde svømmerne i live noen dager! :) He, he.. :) Kan jo kanskje prøve det også, Titter..? :)

I går fikk vi ny sofa!!! :) Den er så stor og god å ligge i, vi kosa oss skikkelig i den.. :)

 

Nei, nå kaller skolearbeidet! Skal ha første eksamen, i humanbiologi, på fredag!!! :(( Så jeg har slitt meg gjennom boka, men nå er jeg kommet til "forplantingen og seksualfysologien" -lett som en lek!! ;))

 

Ha en fin dag, girls! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff for en natt... Nå kommer litt egosentrisk lesning fra meg....

Var jo på julebord i går, og da jeg kjører hjem i tolvtida får jeg vondt i mage.. Klarer ikke stå ordentlig oppreist når jeg går opp til leiligheten..

Så vondt og gir seg ikke, så etter 20 minutter ringer jeg kegevakta, de ber meg komme om smertene ikke er borte etter en time...

En time går, og sambo kommer hjem fra julebordet og vi stikker til legevakta...

klokka 01:07 skriver vi oss inn, for liggepå et obsrom så jeg slipper de sure benkene i venterommet. Smertene var akkurat sånn som da cysta sprakk tidligere i år. Så jeg vet liksom ikke helt hva det kan være...

Godt åpå en måte, fordi det er en "kjent" smerte. Men veldig vondt da jeg vet det er i underlivsregionen, og jeg er jo gravid....

Blir liggende på dette rommet og vente alt for lenge, smertene gav seg i tretida. Sambo var så trøtt at vi måtte dele sengen inne på obsrommet, så han sovna seff... hehe!

Vi fikk komme inn til lege klokka hall fire (!!) Legen ble nesten forskrekka over hvor lenge vi hadde venta...

Men smertene var jo borte, og han kunne bare ta litt på magen og lytte litt og si at alt såg ok ut...

Men jeg ville jo vite hva det kunne være... Også pratet han litt om SA og sa det var bare kroppens måte å fikse ting på selv, men at jeg mest sannsynlig hadde blødd da, og det hadde jeg jo ikke gjort...

Så da går vi derfra litt usikkre på hva som hadde skjedd og hva som skulle skje... Og da vi kom hjem hadde vi mista husnøkkel, så back again på legevakta og der låg nøkkel på obsrommet.. Heldigvis!!

Så sånn var dagen i går...

veldig spent på om det skulle være noe blod da jeg gikk på do i mårest, men heldigvis ikke!!

Så jeg håper det blir med denne opplevelsen, og at ting ordner sesg nå.. Skal jo til den nye fastlegen min på mandag, så håper han kan berolige litt!

 

Prøver nå å la være å tenke for masse på det! Det SKAL gå bra!!

Nå er det forkost for vår del! SÅ skal vi ut og finne sofabord!! :)

Vi og fikk sofa i går Elisabeth :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud for en behandling! Hvis det skjer igjen, så ring 113, og ikke til legevakta! Men godt at det ikke kom blod da (selv om du kunne hatt indre blødninger). Uhørt å ligge så lenge å vente. Håper det går bra, og det gjør det sikkert siden du er i form i dag! :) Du ble vel skikkelig redd du da, kan jeg tenke meg? Ble redd når jeg leste innlegget ditt jeg. Trodde du skulle skrive at du hadde mistet! :) Men var godt at det ikke var det da.. :)

 

Deilig med ny sofa, ja!! :) He, he.. :) Vi skal også ha nytt sofabord da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars trulte! Dette hørtes ille ut.

 

Men ett spm. Er det ikke vanlig med knivstikk smerter i livmor når den strekker seg? Kan det ikke bare være det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørtm andre som har vært borti det før trulte. Alt viste seg å være i skjønneste orden. Om det var en sa hadde du blødd å ganske kraftig også. Jeg tror det kan være en kombinasjon av luftsmerte og ligament smerter dette kan være veldig vondt. Ring rett til vakthavende gyn på sykehuset neste gang, det har jeg gjort å fikk komme inn å tatt ultralyd. Eller be legen om henvisning til ul på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud Trulte, ikke noe hyggelig innlegg du hadde der!!! Bra det gikk bra. Jeg har ikke opplevd det før, så aner ikke hva som er normalt og ikke..Men jaggu godt du har det bra nå da. Hold deg i ro, hvertfall så lenge du er sykemeldt..Ville sykemeldt meg bitte litt lenger jeg, siden dere har så mye å tenke på med huset osv..kan kanskje bli litt mye til tider, for et lite hormontroll som deg;-P

 

I kveld er det pinnekjøtt hos et vennepar. Vi er 4 vennepar som har fått en tradisjon å spise pinnekjøtt den første helga i desember. koselig. Har kjøpt en flaske vin, men tror ikke jeg tørr å drikke den. Ingen vits i å ta noen sjangser..men problemet er hva jeg skal si til de andre. Jeg er ikke kjent for å være festbrems, for å si det sånn, hehe...

 

Fått godfølelsen LITT tilbake.

I dag har jeg hatt en øm følelse nederst i magen..kan det være symptom tro? Hmm...sikkert psykisk igjen, hehe...Kjennes faktisk som puppene er bittelitt mer ømme enn vanlig også...begynner jeg å bli sprø??? :-/

 

For ikke å snakke om støl!!! Aldri vært så støl i hele mitt liv. Trente håndball i går. Kjempemoro å være i gang igjen..men usikker på om det er lurt å plutselig begynne å trene igjen HVIS jeg skulle være gravid? Hva mener dere? (setter pris på noen tilbakemld ang det)

 

Elisabeth: Du kjenner jo kroppen din bedre enn noen andre. Jaggu kom mensen..jeg hadde liksom litt følelse på deg jeg..trist for dere:-(

Og deg også Titter:-(...mensen kommet?????? (hadde god følelse på deg også jeg!!!!)

 

Ha en fin helg da dere, spesielt deg TauZa:-) :-) :-)

Klem fra meg:-D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for omtanke jenter! Kjekkt å få! Kan godt ha vært noe så uskyldig som luft, men det var syykt vondt.. Og man blir jo selvfølgelig bekymra ja.... Ringe 113 var kanskje litt dramatisk da, men kunne kanskje har ringt rett til gyn.... Synes bare det blir litt feil.. .Som å snike i køa på en måte... Men skal jo til lege på mandag, så får ta det opp med han og høre hva han sier... Leger har det jo med å bagatellisere ting, og jeg er ikke så flink til å overdrive, så det meste som feiler meg er ikke farlig.... Eller at det har ingen betydning og vil gå over... Får prøve å overdrive smertene litt neste gang!

 

Nå skal jeg kjøre sambo på fest, til et vennepar, også skal jeg hjem og prøve å få lagd noen julegaver.... Henger krfatig etter skjemaet... Men får liksom ikke til å skru opp tempoet for tiden heller...

 

Elisabeth, husker ikke dette med hCG, men ta det opp på msn neste gang du er på, så kan jeg se om jeg husker noe... Det var ikke det gule legemeet jeg snakka om da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft smerter i svangerskapet er sykt vondt, jeg har hatt det nå litt i det siste å det er krampelignende tak. Trodde første gang nå mister jeg, men fant ut etterhvert att det var luft, man skulle tro man kjente att det var luft smerter men. Er så jeg ikke kan stå skikkelig oppreist. Sånn kan det være om man får ligamentsmerter, er det når livmorbånda strekker seg, som oftes er det værts for førstegangs eller om det er lenge siden man fødte sist. Dette sa jeg i sta kan være den sammenhengen du hadde i natt.

Det er ikke å snike i køen om man ringer vakthavende gyn, dem er der om sånne ting oppstår som du hadde. Jeg har snakket med vakthavende selv om sånne tilfeller, å da har jeg fått kommet inn. Er jo legen som avgjør om dem mener du bør få en sjekk. Legevakta gjør stort sett lite eller ingen ting er min erfaring. Når jeg ringte inn når eg hadde kraftig blødning i uke 9 på natt att jeg hadde en sa, det uten å vite det engang. Fikk kommet inn på gyn på sykehuset dagen etter å alt var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, da ringer jeg vakthavende neste gang...

Kan godt være ligamentene.. Var bare at smerten var så lik da cysta sprakk i mai at jeg trodde det var noe som sprakk nå og... jaja, jeg fikk i allefall noen timer uten kvalmen i natt da.. for smerten gjorde at kvalmen forsvant! Synd den ikke forsvant for godt :(

For i dag har jeg gått og brekkt meg hele dagen,, ikke kjekt når man er ute og shopper sofabord og andre småting.. På matbutikken måtte jeg bare gå ut og sette meg i bilen, da trodde jeg jeg skulle spy.. haha... ser helt sikkert helt loko ut...

Gled deg Tauza!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skremte du meg skikkelig Trulte!!! Jeg trodde du skulle skrive at du hadde mistet.......puh!! Håper legen har noe fornuftig å si på mandag da slik at dere slipper å tenke på det:)

 

Elisabeth: Det er egentlig ikke noen spesiell grunn til at jeg ikke liker leger.....har bare høy terskel for å ta kontakt for å si det sånn. Har blitt litt bedre etter at jeg fikk astma, for da må jeg innom med jevne mellomrom (noe positivt kom det ut av det i alle fall...)! Merket da jeg hadde aborten at det gikk bedre enn på lenge, så jeg kommer meg! :) Kjedelig at du fikk mensen da....nesten skremmende hvor godt du kjenner din egen kropp!

 

Morelli: Pinnekjøtt hørtes utrolig koselig ut:) Vi har også et vennepar vi har den tradisjonen med, men i år blir det bare meg og dem....sambo er jo ute til helt oppunder jul! Bra du har fått go' følelsen tilbake da:) Hadde vært fint med en til gravid!

 

Ellers gikk det mye bedre med meg og venninna mi i dag enn på lenge! Det var rett og slett koselig, og jeg har vært sammen med henne hele dagen:) Deilig at det ordner seg innimellom! Fikk også sagt til henne på en ordentlig måte at det virkelig er litt sårt for meg at de fikk klaff på første forsøk mens vi fortsatt strever.... Fikk kjenne masse på magen og babyen sparket som bare det:)

 

Når det gjelder mensen har jeg ikke sett noe til den enda.....var sikker på at den skulle komme i natt, for jeg hadde vondt i magen i går kveld. Jeg bruker jo å være presis, eller tidligere slik som de siste gangene, så det er litt merkelig! Jeg brenner nok av en ny test i morgen tidlig, men tør ikke håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj!?? Kanskje EL har vært litt senere enn antatt? Og at IKM også blir litt forskøvet?

Kanskje kanskje?? Åh, spennende med test i morgen da i allefall!!

 

Ikke meningen å skremme! Beklager! Men jeg ble litt skremt selv... Og jeg vet jo enda ikke noe om hva som skjer inni meg, har jo verken hørt eller sett noe... Spurte legvaktslegen om han kunne bare sjekke hjertelyden.. Men da bare lo han og sa det var alt for tidlig... Rart hvor stor forskjell det er på leger! Men men... Spent på ny lege på mandag... Ikke bare bare å velge ny lege uten å ha peiling... Så håper det klaffer bra... Om ikke er det vel bare å bytte igjen.. Men er så pes nå når jeg er gravid og må gå ofte til elgen....

Haha, mente legen... :)

Nei, nå skal jeg prøve å legge meg tidlig... Har snudd døgnet nå, og det er helt pyton... Ikke bra!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flere ranglerer ja?? :) Jeg og sambo lå å skulle se en film, men den var så nifs at jeg måtte heller sette meg her å skrive noe ufornuftig! :)

 

Ja, Trulte, du roper vel på elgen du! ;) Jeg syntes ikke det er dramatisk å ringe 113 når en får akutte smerter i magen når en er gravid. Det kan være veldig alvorlig det. Men pass i hvert fall på å ringe 113 hvis du blir sløv, blei, klam eller kald i tillegg da! Det er veldig mange som ringer legevakten som virkelig burde ringt 113.

 

Titter: Hmmm... Kanskje det er noe på gang da..? Blir jaggu spennende å se resultatet i morgen tidlig! Når er IKM...? Fint at du fikk pratet med hun venninnen din da! :)

 

Vet dere hva da?? Jeg pratet med mamma, hun skal ikke til USA like vel i jula, så nå hun og jeg bestemt oss for å dra til GRAND CANARIA den 15!! :)) Så nå blir det to uker med sol, sommer og dykking! :) Lesing på stranden og bleikfeit i bikini!! Ingen temping, sekretsjekking og ventin på samboer i tom leilighet! :) Jeg gleder meg sååå mye! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ! Elisabeth! Det har du virkelig fortjent! Så koselig!

 

Trulte- jeg håper på gutt i magen da blir man vist ikke så dårlig i min familie. Jeg har det veldig bra nå. Tåler dårlig å gå lenge uten mat til vanlig også så bare passer på å få spist med gjevne mellomrom. Jeg har vert forkjølt en uke ig da liker jeg ikke å drikke kaffi så å slutte med kaffi blir ikke vanskelig. Kommer nok til å ta en kopp i ny og ne men ikke hver dag og ikke fem om dagen som jeg drev med en kort periode.

 

Prøver å sette meg inn i hva jeg kan spise og ikke. Skjønner ikke dette med pålegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja, jeg gleder meg så mye nå altså!! Stresse heeelt ned! Men jeg har ett problem da; flyskrekk!! :) Kommer du på facebook, TauZa?

 

Titter: Har du testet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet igjen, med samme resultat som forrige gang....blendahvitt! :( Skjønner ingen ting jeg! Hadde IKM i går, og bruker aldri å gå over tiden, og forrige måned kom mensen to dager før IKM.... Merkelige greier! Det eneste positive med at jeg nå må vente litt på mensen er at da rekker vi kanskje en liten pp i desember! Jeg har nemlig planer om å bli med sambo på hurtigruta en tur til Bergen, og det kan klaffe dersom mensen kommer i dag eller i morgen.... Hvis ikke må den vente en uke slik at vi rekker å prøve når vi begge har kommet hjem til jul!!

 

Det høres helt fantastisk ut med den sydenturen din Elisabeth!!!! Vel fortjent, og du skal se det ordner seg med flyturen også! Jeg er IKKE glad i å fly jeg heller (tar for eksempel tog i 10 timer hjem til jul istedenfor 1 time med fly.....), men det jeg har funnet ut er at det hjelper å holde fokus på grunnen til at man flyr! Spesielt dersom det er noe du gleder deg til slik som nå....tenk på hvor bra dere skal ha det der nede, hva dere skal gjøre, hvor mye god mat du skal spise og hvor misunnelig alle kommer til å være når du kommer hjem med den brunfargen!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at mensen er på vei da? Det er jo mange som ikke tester positivt før en del dager over IKM.. Skal jaggu meg se at det er noe på gang, men nå skal jeg ikke mate på håpet, slik at du blir ekstra skuffet om tanta kommer.. Du skulle ha tempet.. Eller var det du som syntes det var stress..?

 

Ja, jeg må bare ta meg sammen når det gjelder den flygingen! Sist jeg flydde måtte jeg dopes ned!! :) He, he.. Ble helt galen da vi tok av. Men litt moro må en jo ha!! :) Lurer på å få meg et par sobril med legen jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-)

Aktiv kveld i går ser jeg :-)

Titter: Deg er jeg spent på nå!!! Har tanta kommet enda?? Åh, kanskje kanskje..krysser fingrene her for deg!

 

Elisabeth: Det hørtes utrolig digg ut!!!!!!!!! Nå ble jeg dritmisunnelig her!!!!

 

TauZa: Ja, kom på Facebook da:-D

 

Trulte: Så rart at legen sa det var for tidlig..hmm...trodde det slo nå jeg? Prøvde å finne noe om det på Babyverden, men fant ikke i farta. Der skal det jo stå hva som skjer hele veien:-)

 

Ellers har følelsen dabbet ned i dag...ikke noe ømme bryster i dag gitt..hehe..herregud, det skjer hvis det skjer. Skal ikke tenke så mye på det de neste dagene..(håper jeg klarer det da).

 

I dag er det juleverksted i barnehagen til sønnen. ulegrøt og greier. Kan bli festlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte: ang i går: Hjertet begynner å slå når fosteret er ca 3 uker gammelt, har kommet til fosterutvikling nå! :) Men når det er hørbart er vel en annen sak?

 

Jeg skal til syden! :)) Dram med parasoll på stranden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...