Gå til innhold

GRESSENKENE (ny)


Morelli *fødte 06.08.08*

Anbefalte innlegg

Takk jenter!! Jeg bør vel helst bare bite i grønne epler (det hjelper mot kvalmen) og ikke klage!

Men tro meg, jeg tar det med ro...

Sofen er drittlei av meg, haha...

Nå skal jeg kose meg med skal vi danse og finne frem sjokoladepudding med vaniljesaus!!

Det er helt forferdelig å komme hjem fra butikken, jeg kjøper alt og ingenting... Mye rart som kommer ut av posen gitt!:)

Så skal jeg begynne å tenke graviditetstanker til dere jenter!! Blir kjekt med felles testedag for elle tre!!

1. desember!! Ikke lenge til!! Bare 13 dager igjen jenter!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤&%¤###%¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Masse baby og litt kvalmestøv til dere jenter;)

Lyyykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TauZa: Nei, vi dro ikke på showet. Hadde jeg visst det litt før at det var skulle jeg kjøpt biletter da! :) De er jo konge de gutta der.. :)

 

Trulte: Takk for babystøv ja, sker det ikke noe denne gangen blir jeg rasgalen!!! Nå er jeg så lei av å vente, vente, vente... Det er i grunn det som er værst, jeg er jo så tålmodig også!

 

Så fikk jeg jaggu svar fra selveste Miss Misantrop her inne! :) Hun har fulgt med tråden vår, så skulle ønske at hun ga litt lyd fra seg! :) Hun er jo så fornuftig hun da.. :)

 

Nei, nå må jeg jobbe med en hygieneoppgave.. Huff.. Gleder meg til jeg blir ferdig på skolen!! :) Har mest lyst å kose med samboeren på sofaen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeelp!!! Jeg er så forbanna fyllesyk i dag!!! +o(

Kan jo bare takke meg selv som drikker så mye da. Var ikke i seng før kl 05:30 i morges!!!!! Men fy fader så moro det var!!! :-) Var singstar for fulle mugger, hehe..og da er jo jeg (jeg spiller revy på fritiden) på´n med en gang :-o...ingen bombe det.

 

I dag var vi i sving fra klokka 11:45..tror dere jeg er sliten eller???!!!

Møtte familien på en åpen bondegård, hvor tassen fikk ri på hest å greier, hehe..også dro vi ned til et friareale her i nærheten, nede ved vannet hvor vi tente bål og grilla pølser og spiste kake. Den pølsa falt ikke helt i smak fom min del. Kl 17 var vi hjemme og jeg måtte legge meg rett på sofaen. Skikkelig spyklar, er det enda. Helt jæ...! Så Trulte, jeg trekker tilbake det jeg sa om å være fyllesyk!!! :-S

 

blæææææ!!!

 

Kos dere med kjærstene deres i dag, for dere som kan. Min kommer hjem i morgen da..etter å ha hatt helgevakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Misantrop??? Er du her?? Må da gi lyd fra deg!! Har tenkt på deg mange ganger?? Lurer på hvordan det går med deg!!

 

Elllers har vi hatt litt besøk i dag, jeg har vært innom jobb og levert sykemeldinga, smaboen har bakt boller, og jeg har bare vært litt kvalm! Fantastisk dag!:)

Håper den blir så bra i morgen og, da skal jeg driste meg ned til byen og handle litt saker og tinger!!

Er så godt å være litt sosial igjen!!! Happy happy happy!!!

 

Sender dere jeg har mailadressen på en sånn link til buzzador!

Jeg er litt fan av å få ting og tang. Med dette får du forskjellige produkter i posten som man skal sjekke ut og "reklamere" for. Så må man skrive en rapport og så får man poeng. Og jo flere poeng, jo jevere ting får man i posten. Alt fra hustinger, sport, mat, mote osv osv...

 

Ellers får dere ha ei fin fin ny uke snart!!

Vi prekast!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare du som var fyllesyk på søndag morelli....jeg blir skjelden fyllesyk egentlig, men når jeg drikker rødvin er det gjort! Vi hadde en superkoselig ost og vinkveld her på lørdag, og jeg var egentlig ikke skikkelig full, men tømmermennene meldte likevel sin ankomst i går! Nå er alt så mye bedre og jeg husker bare det koselige:)

 

Og takk for babystøv Trulte! :) Trenger det mer enn noen gang, for dersom spiren ikke sitter nå blir det tidligst februar før vi kan prøve...:(

 

Buzzador ja...hmm! Skal se litt på det der...høres litt morsomt ut:) Ellers er det bra at du har hatt en fin dag i dag! Føler virkelig med deg med den kvalmen altså....krysser fingrene for at du får deg en bydag i morgen:)

 

Elisabeth: Det SKAL klaffe denne måneden....sånn er det bare:)

 

Og hvis du er her Miss Misantrop må du gi lyd fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner ikke dere som var fyllesjuk, nei! :) Det er så utrolig bortkasta også! Jeg får fyllenerver også da, og det eneste jeg klarer å gjøre er å spise pizza! :)

 

I dag spurte samboeren hvordan det gikk med babyen i magen! ;) Så har han regnet ut (igjen) når vi evt får.. :) (som forøvrig vil bli 08.08.08!) Det er så deilig at han er angasjert! :) Jeg fortalte han også når jeg hadde EL denne gangen, så da passet han på å fylle opp hver dag! ;) Hi, hi.. :)

 

Hva er buzzador da..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at samboeren din følger med Elisabeth:) Føles så godt å ha en som er like engasjert som en selv.... Sambo er også engasjert, men etter aborten har han trukket seg litt tilbake. Tror han er redd for å bli like skuffet som han ble da... Men han spør og regner han også, vi bare snakker ikke så mye om det som før! 08.08.08 er jo en genial termindato da!! Vår termin vil bli 10.08.08, på min bestemors bursdag, så det er litt morsomt:)

 

Tror Trulte har sendt e-post til alle oss med info om buzzador:) Det er en slags "varetester" slik jeg har forstått det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min fruktbare periode over for denne gangen. Jeg tror ikke det har klaffet denne gangen. Vet ikke helt hvofor jeg ikke tror det. (kanskje jeg prøver å lure meg til lave forventninger. Godt jeg har to som er på samme uke med IKM. Den ventetiden er veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg også på 3 dpo, så da er the deed done! :) Jeg føler heller ikke noe spes da, men en får bare vente.. I følge FF er mine sjaner "High" da! :) Vi hadde sex hver dag tre dager før el, og på el dagen.Må bare smøre seg med tålmodighet!

 

Jeg fikk vite i går at jeg skal ha eksamen den dagen samboeren reiser ut! :( Kjipe greier altså, glad det kun er bestått/ikke betått i hvert fall da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne (kollega) ringte meg i går. Hun hadde så ømme pupper og det boblet nederst i magen. Hmm...så jeg satte meg i bilen og kjørte til henne med en billigtest, right away!!! Anbefalte henne å vente til i morges..og gjett hva slags melding jeg våknet til!!!!!!!!!!!!!!!! Heeeeeelt utrolig!!!!! :-D

Ble så glad på hennes vegne!! Ikke heeelt planlagt fra dem sin side (jobber med kjærsten hennes også) men tror det alikevel er godt ønsket. ÅÅ!!!! Håper jeg kan holde følge. Er i "perioden" nå, så da blir det spennende å se hva vi bestemmer oss for. Mye fram og tilbake for tiden hva vi skal gjøre, men for meg er barn viktigere enn karriere, hehe...den kan komme siden;-)...så jeg er litt fit for fight igjen nå kjenner jeg:-D...håper sambo er det også..han er IKKE så engasjert. Han er jo så nervøs. Han tør nesten ikke få flere barn, fordi han er redd de/det skal bli sykt osv...men sånn kan man IKKE TENKE!!!!!!!!

 

Skal søke jobber i dag jeg. Uff, kjedelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min fruktbare periode er vel også over....i følge babyverdenen er det i dag 4 dager siden el, så det er bare å krysse fingrene og håpe på det beste! :) Siden jeg ikke er 100% sikker på når jeg har el, har vi hatt sex hver dag i en uke nå....det må da begynne å holde! Greit at el er rett etter kjæresten har kommet hjem da.....;) Jeg bruker også å heller tenke negativt for ikke å få opp forventningene, men denne gangen tror jeg liksom bare det vil klaffe....ikke helt bra, for da blir skuffelsen så stor dersom det ikke gjør det! Menmen, får bare krysse fingrene og håpe på det beste:)

 

Og Morelli: Bra du er fit for fight igjen!! Får håpe du får med deg kjæresten også.... Man kan jo ikke gå rundt hele livet å være redd for det som kanskjemuligenshvisomdersomatte skal skje! Jeg er "flink" å tenke bare på slike ting av og til også, men prøver å bare dytte det bort. Har litt vanskelig for å slippe folk helt inn på meg i frykt for at noe grusomt skal skje, men dersom man ikke gjør det får man jo heller ikke oppleve alt det positive det fører med seg.... Så jeg har blitt flinkere til det med årene, og har så langt bare positive opplevelser:) Lykke til med jobbsøking i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennene mine, Så gøy å lese tråden igjen og lese om hvordan dere har det! Lenge siden jeg har vært her, for jeg har vært så dårlig og ligget å sovet siden oktober føler jeg. Er endelig kvitt kvalmen, 10 uker. Håper den holder seg borte. Håper du også blir bedre snart, Trulte. Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg kom meg ikke til postkassa en gang.. Nå er min kjære hjemme igjen heldigvis.

 

Dumt at dere ikke har testet positivt enda, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Håper det klaffer for dere alle snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!!!!

Hatt en lenger samtale med kjærsten i dag.

Jeg fortalte om min nygravide venninne under middagsbordet.

Det ble stille en liten stund, også sa han (ordrett):

-Å!! Kjente jeg ble litt misunnelig nå. Hva mener du? Er du klar for en ny runde? Vi har jo ingen ting å tape da. Økonomisk vil vi klare oss bra uansett...når er eggløsningen da?

 

Tror dere jeg ble glad nå??!!! JAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det lønner seg å være kostbar, for jeg hadde nemig gitt inntrykk for at det kanskje var lurest å vente til jeg får ny, fast jobb eller evt skole...men skole bør ikke være noen hinder uansett. Så JA!!!!! Nå er vi i farta:-D

..da blir min termin 18 august....sønnen har bursdag 22 da men, hehe..

UFF!!! Håper jeg slipper kvalmen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morelli- så bra at dere er enige. Ikke noe å satse forholde på. Vet om par der barn nr to har vert en sak som har blitt presset fram og far har gått etter kort tid. Men nå høres det jo absolutt ut som han er klar som ett egg ;)

 

Stjerneklar- så gøy at du titter innom! når startet kvalmen din?! Bra du ble kvitt den så tidlig da.

 

Titter og elisabeth- kan vi starte nedtellingen til testing nå? 11 dager til testing!

 

Jeg hadde vondt i magen nå og da tenkte jeg jo mitt. Så kom jeg på at jeg var på trening i går og at jeg er støl i magen. haha.

 

En av de jeg samarbeider emst med på jobben betrodde meg at hun var kjemperedd for at jeg skal bli gravid. Hun er redd det skal gå ut over seg. At de ikke skal sette inn vikar og at det skal bli mer jobb på henne. Men det kan jeg ikke ta innover meg. Skjer det så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå hadde jeg akkurat skrevet et langt innlegg med svar til alle sammen, men så klarte jeg å slette det!!! Argh!

 

Men her kommer kortversjonen...

 

Nedtellinga starter og vi krysser alle fingre og tær:)

 

Kjempebra at det ordnet seg for deg Morelli, og koselig å høre lyd fra deg igjen min stjernevenn!

 

Jeg tenker også at det med hun på jobben din TauZa er ikke noe du er ansvarlig for og kan ta hensyn til i en slik situasjon. Man må ta det som det kommer, og hun kommer nok til å takle det helt fint når du blir gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, Titter, det der har jeg også gjort!! Å, det er så kjedlig! Spes hvis en virkelig skriver av seg følelser, og det blir et godt innlegg! Så låser hele maskinen seg!

 

TauZa: Drit i jobben! Familie er det viktigste uansett! De klarte seg fint før du kom, og jeg tror virkelig at de vil klare seg bra om du blir borte også! Tøvete sagt av hun kollegaen din det der!

 

Morelli: Så søtt at mannen din er klar da! :) Det er så deilig følelse.. :) Har dere lagt merke til hvor mye likt som skjer med oss, liksom? Eller er det bare meg?? :)

 

Nedtelling ja! I følge ff har jeg IKM 29. november, men jeg syntes det var litt tidlig, så jeg sier heller den 30. Så testing den 1. passer veldig bra, hvis ikke mensen har kommet da. Jeg har ingen magefølelse om hvordan det vil gå denne gangen, men har summert de positive tegna:

1. Akupunktøren sa at en kunne vente resultat av akupunkturen 4-5 sykluser frem i tid. Det er nå min 4. syklus med aku.

2. Vi har fått hatt sex i hele den betydlige fasen.

3. Jeg bruker progesta care-krem, og det skal bevare en evt graviditet (men den virker ikke nødvendig vis på første syklus heller).

4. Jeg trener

5. Det er faen danse meg på tide!!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

Jeg er ny her på "gressenkene" =)

 

er på dag 18/ blir nå 19 da, i syklusen, og har kjempekjempekjempe EL-smerter. Begynte med wild yam kapsler for rett rundt en uke siden, og lurer på om el kan vøre så kraftig nå pga dem? kjøpte også noen dårlige ånde-tabletter som inneholder mye sink, og tenker om dem kan ha noe innspill også...har også vært paranoid og tenkt at det kan vøre noe galt med eggene mine..siden jeg har så vondt... skal til legen på fredag uAnsett og få sjekket det.

 

Er ganske irritert da, siden sambo er borte nå...nå når jeg VIRKELIG kjenner så godt at jeg har EL. er nesten sikker på jeg hadde blitt gravid med en gang jeg nå:P hehe

 

sambo er på ishavet, på selfangst..stakkars seler sier nå jeg! men, sambo syns det er utrolig spennende opplevelse å hoppe fra isflak til isflak og fange sel han...jeg er bare dritredd!! tenk om d kommer en hvalross eller en isbjørn? eller enn om sambo havner i havet, og to isflak flyter mot hverandre med han i midten? og han knuses?

mannfolk!

gleder meg til han kommer hjem da!! da får han ikke dra ut mer!§

Blir enten til nyttår, eller i januar/februar...

 

i morgen skal jeg til kirurgen og finne størrelse på brystproteser...gleder meg til det egentlig=)

Nå har vi prøvd så lenge på å lage barn, at jeg syns ikke jeg skal sette alt på vent lenger enn jeg har gjort. Ingen som vet om vi må vente 1 år eller 5 til! og man kan jo fint amme med silikon...

 

 

ellers var tråden ganske lang, så jeg har ikke lest gjennom dere alle, men dere virker kjempehyggelige =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du joinet oss da! :) Alltid flott med flere folk.. :) Vi har forøvrig en egen IKM / terminliste (siden noen av gressenkene har blitt gravid), så du kan nå skrive deg på der også, når det en gang skulle bli IKM på deg... :)

 

Det med selfisket hørtes skummelt ut, ja! Glad for at min er på supply når jeg leser slik. Men det er nå en gang slik at det å bekymre seg har ingen betydning. Skjer det noe med han, så betyr de ingen ting at du har bekymret deg for det eller ikke! :) Så er det vel ikke med livet til låns de driver selfangst? De har nok sine sikkerhetsrutiner de også. :)

 

Hva tenker du ang størrelse da? Jeg la inn silikon i 2000, men jeg tok rett og slett for lite! Det er ikke mye forskjell før og etter, så er den ene blitt hard. I tillegg gjorde jeg det dumme valget å gå inn rundt brystvortene, så har litt nedsatt følelse der. Jeg skulle i grunn vært for uten de protesene jeg da! Men skal jeg gi deg et råd, så er det å guffe på på størrelsen når du først skal gjøre det! :) Hvilke klinikk skal du gjøre det på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sikkerhetsrutiner har de jo, de er festet til en sikkerhetsline i fra båten, men det hjelper lite mellom to isflak...da blir du kappet i to uansett om du har en line..men han tar jo forhåndsregler og er forsiktig. han har jo en her hjemme som venter på han=)

Jeg skjønner han godt at han syns d er spennendes da:) d fins jo ikke mange av de selfiskerne heller:)

 

angående størrelse tenker jeg så stort som jeg kan få egentligt...jeg var inne til konsultasjon for et par uker siden, og da ville jeg ha 400, men da kirurgen målte brystene mine, så sa han at d hadde jeg ikke plass til(!!)

jeg tror 320 var d meste jeg kunne få til... så nå skal jeg inn og måle en gang til, og vi skal finne ut av hvordan vi skal ta operasjonen. ( inn brystvorten, armhuler. osv.)

Har jo egentlig bare hatt betenkningstid nå, men har bestemt meg for at nå SKAL jeg=)

 

skal opereres på colosseumklnk.

 

Jeg er redd for at brystene skal bli misformet da, og at d skal oppstå "dobbelpupp", så jeg vil operere minst mulig risiko til at d skal skje..

 

brystene mine er ca 200 fra før da, så de blir jo mer enn dobbel så store, men blir ikke lene alexandra heller da=)

Jeg er sikker på at d blir kjempefint. Og syns at når man tar silikon så er d jo nok veldig kjekt å se forandringen, og kanskje også at andre legger merke til at man har litt pupper=) man betaler jo trossalt ganske mye penger også...

 

hvordan er den ene blitt hard? tok du mye?og hvordan gikk d i sammenheng med jobb? tok du ut ferieuker, eller ble du sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og velkommen bebygullz!:)

Jeg er en av de gravide her inne, så jeg har rimelig fersk erfaring på at puppestørrelsen øker:) Er nå 9+2 og har snart ikke en enste BH som passer lengre, må nok kjøpe meg et par nye snart:)

Kjekk bieffekt oppi all denne kvalmen!:)

 

TauZa: jobben er ikke viktig i så måte at du skal leve for å jobbe, det er motsatt.. Jeg er jo arbeidsnarkoman, og sliter litt med å være hjemme nå.. Men ingen må gi deg dårlig samvittighet for å bli gravid! Så ikke bry deg!!! Det er folka på jobb flinke med å minne meg på heldigvis:)

 

Morelli, You go girl!! Aner meg hva du gjør akkurat nå, hihi :)

Ønsker deg lykke til!!!

 

Elisabeth, håper akkupunkturen og alt det andre gjør seg gjeldende nå!! Det fortjener du virkelig nå!! Jeg og blir nok litt lei meg om det ikke klaffer denne gangen! Leste en tråd på bli gravid om en krem brukt for sår i spiserøret eller noe, har du sjekket ut det?

 

Titter, håper så in derlig det klaffer for deg og denne gangen!!! Virkelig!!!

 

Klar, så godt å høre at kvalmen din er over!! Gleder meg til min og forsvinner! Jeg har vært mere opplagt de to siste dagene, men rett etter frokost, og på kvelden er kvalmen forsatt helt pyton... Så håper jeg og er bra til uke ti kommer!!:)

 

Jaja, da er enda et eple fortært, så da prøver jeg senga!!

Natta jenter!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...