Gå til innhold

*Tråden nr 17* (www.traaden.piczo.com)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi kan komme på etterpå kakekalas på mandag jeg, må bare titte i kalenderen etterpå før jeg sier noe sikkert ;o)

Kan være mere tann, de spretter jo opp i hytt og gevær hos han. Eller som HS sa, dersom han er litt surklete kan han også bli litt sutrete fordi han blir fortere sliten :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vært surklete i et par uker, men ikke sutrete sånn som nå.

Men det stemmer det. Etter planen skal han jo få en ny tann i dag.

nr 1 kom 27.2

nr 2 kom 3.3 (4 dager etter)

nr 3 kom 8.3 (5 dager etter)

I dag er det jo 5 dager siden forrige kom så det er på tide med en ny;)

Hvis folk kommer til med på mandag så må dere hjelpe meg å finne ut av soveplasser og lekeplasser. Har bare 1 sprinkelseng, 1 dobbeltseng, 1 vogn og 1 vognbag.

Skrevet

jaaaa TRÅTA!! kommer på mandag! Kommer ingen andre kommer jeg lell. (tråta)

Jeg tar med vogn. Kan ta med to om noen busser eller toger. Har reiseseng jeg evt. kan slenge i bilden og. Skal nok få sovet:)

ama, supert å ta tog til mtg. (du som liker slikt..) Hu bor nærmere togstasjonen enn deg:)

Egentlig greit me treff hos deg mtg. Rett ved tog. Rett ved rema, rimi spar (kommer jo an på hvlken bleieavtale man har-haha) Kan man handle og "treffe" på samme runden:)

Ingen skjønner badedrakta... iaf ikke aldrende:P

gikk tur jeg. Så godt ute! Gikk innom en ny nabo for hu satt der emd en barnevogn. 10mnd. gamle Magnus. Han var stor. Var 9mnd du var på nå pt? Vel denne var 11,5 kg. på 9 mnd. han!! (og 82cm)Og er oppe i 86 på klær nå. Blir mye unger på feltet her. Ikke ei eneste jente da:)

Skrevet

Flott å vite at de hintene er vanskelige - da tror jeg jeg bruker de... ;P

Dagens DM DM DM - pc og unge i 100 i sofaen hører ikke sammen, plutselig - dunk... Hjertet mitt holdt på å briste, i det hylet kom... Men det gikk nok bra. Klaska bakhodet i teppet heldigvis og ikke rett i gulvet - ugg, måtte jo få en sånn DM greie med A jeg oxo...

Jepp, A er forresten 9 mnd (han har en kompis som var 10,6 et eller annet på 7 mnd kontrollen, ække liten han heller for å si det sånn) og A lå rett over gj.snittet på vekt/lengde sammen... De sprenger jo alle grafer de da. Tom O blir jo en pusling i forhold, 7 mnd og ikke rundet 10 kg... ;o))

Skrevet

Også gått tur! Også truffet nabo! Adrian sov hele tiden, og Edvin sov vel kanskje 30-40 min, og gråt litt etterpå. Edvin sover lenge inne, Adrian sover lenge ut. Herre gi meg styrke! Men men. Traff nabo som jeg skal trille sammen med på torsdag, hun har tre jenter og da føler jeg meg så liten og nett med bare tv-vogn.

Jeg vil også ha slike bilden. Er det fine bilden?

Og vet dere hva som skjedde akkurat nå? Adrian nappa ned grisen og ringer ned fra bondegymmen! Aldri gjort før :-D Gjorde det en gang til rett etterpå. Rusle inn på begavet?

Skrevet

hihi, ja ce demonterte nærmest den gym'n deres;) Og slutt å syt! Du skulle prøvd å ha bare 1 barn. DET er pes det!

Veldig fine bilden.

Har alle kommet opp med noen gode hint? Er litt kjipern at alle er med, for er jo her jeg spør om råd og tips til alt, men nå kan jeg ikke sankke med noen av dere!!

Esov 40 min nå i stad. 2,5 time før det. Er ikke helt noe system på den sovinga.

Skrevet

Flytter ikke Tiny den 15. a??? Eller husker jeg helt feil?? For i såfall er det bare 2 dager til.. :P

Og gleder meg til å høre hvordan det var for Molle å tusle i mtg :)) Hihihihi...

Gått tur i finværet vi også og drukket kaffe mokka! nam nam :D

Skal straks på middag til mamma, før vi drar videre på visning.

Skrevet

Er det noen som _ikke_ har gått tur i finværet i dag?

Lykke til på visning :-D

Har ikke funnet på noe hint jeg heller. Vel, nå kom jeg akkurat på noe lurt.... åååå.... I am so clever. So very very clever!

Skrevet

Vært flink å gå en liten tur i finværet!! Ble ikke så lang, men en liten runde og innom butikken på vei tilbake.. Deilig med vårvær altså!

Nå sitter mitt begavde barn å fikler på forsterkern/radioen og fant en nrk klasssisk.. hmmm.. Og fjernkontrolen blir visst våt den også..

Jepp, vi overtar nøkkelen på torsdag, så bare to dager igjen, men flytter ikke før neste helg tenker jeg.. Ja, om vi rekker å bli ferdig med å pusse opp først da..

(liten pause i skriving, vesla måtte bare gå en runde når hun fikk tak i hendene min)

Mandag skal vi nok klare å komme en tur til Fætsund ja, og kake skal vi nok klare å trøkke i oss ja :)

Moro med bading sammen med oss da pt!!!!!!! Da kan Tiril og Aleksander kose seg i vannet sammen! Er bare barn rundt deres alder der (Tiril er vel den yngste og eldste er 10-11 mnd)

Lykke til på visning Cat! Vet hva du går gjennom nå ja, er spennende og utrolig slitsomt også!

Får oppdatere oss om den "jævla nabon" da Molle. Godt å kunne klage litt her på dumme mennesker :)

Nå skal jeg lage litt middag snart tenker jeg.. Må tømme fryseren så da blir det mye karbondedeig middager fremover ja :) Taco idag.

Skrevet

Til og med jeg har gått tur!! Går jo an å komme seg fram med vogna nå, det er ei stund siden sist. LH har godkjent både tripp-trapp og lekegrind, så nå er det moro her.

Vi hadde seriøst mye kaker igjen fra navnefesten, men kunne jo ikke be dere på treff liksom. Endte med at vi ga bort det meste til svigers, faren til A nærmest inhalerer kaker, så tror ikke det var så mye som gikk til spille ;-)

LH er innstilt på 30-45 min. lurer på dagtid, gjerne bare to i løpet av dagen. Er omtrent umulig å få ham til å sove mer enn det, men han sover godt om natta, så jeg skal ikke klage.

Skrevet

Fint du kan komme Tiny:) tenkte jo først på tirsdag, men da kunne jo ikke du, så da prøver vi mandag, selv om jeg sikkert er dødsliten etter dåp. Jeg kan jo legge meg og sove litt mens dere spiser kakaer jeg:D

Vi har ikke gått tur i det fine været:( Hadde jo ikke vogn vi....

Men nå er det ikke noe brøytekant utenfor her lenger så da kan man trille vogner med sovende barn inn i hagen.

Vi skal visst på dåpssamtale klokka 17.00 i dag vi. Trodde det var i morgen, men ringte heldigvis og dobbeltsjekket. Håper V rekker å hente oss. Ble litt dårlig tid for han.

Her kommer listen over kaker det er mulighet for at dukker opp på etterpålag(ihvertfall de kakene som skal i dåpen så får vi se om det blir igjen noe av noen av dem):

-Marsipankake

-Oreo-iskake

-Sjokoladekake

-Firkløverkake

-Ostekake

Også skal vi ha boller og is:)

Gruer meg litt til dåp jeg... Blir litt skummelt at familiene våre skal møte hverandre for første gang. Håper de kommer godt over ens og at det ikke blir sånn pinlig stillhet...

Hvor lenge pleier sånne ting å vare? Skal man kaste ut folk når man er lei? Hva skal skje liksom? Bare spise og skravle? Huff det er mye å tenke på. Kjøpte lys, servietter og lagde bordkort i går.

Hva bør jeg tenke på da? Kom med råd dere erfarene døpere!!!!

Skrevet

Ehe - hallo o mtg... Her sier jeg, Molle og Tiny at vi nok skal kunne komme også presterer du å si (jeg siterer): "Fint du kan komme Tiny" jeg gjentar hallo o - vi to andre da?? ;P

Nå fikk jeg ikke lyst på kake - neida... Kommer på mandag helt sikkert nå asså... Selv om vi skal i bursdag på ettermiddagen, men kan jo rett og slett ikke bli for mye kake heller ;o))

Hva hadde dere andre av kaker til dåpen a? Nå ble jeg nysgjerrig (også er jeg litt sulten, hehe)

Til A hadde vi:

Marsipankake

Success terte

Sjokoladekake

Verdens beste

Kransekake

Å gud, ble ikke mindre sulten nå... ;D

Skrevet

Vi hadde:

Marsipankake

Kransekake

Verdens beste

Boller

Gul kake (nøttebunn m/gul krem på)

Skrevet

Fint at du kan komme Petro:) Fint at du kan komme Molait:)

Altså, grunnen til at jeg sa det spesielt til Tiny var jo fordi jeg sa etter badinga at jeg tenkte tirsdag, men da kunne ikke hun, så det var fint at hun kunne på mandag!

Jeg vil også vite hva for kaker alle hadde.

Hva "gjorde" dere i dåpen da? Og hvor mange gjester hadde dere?

Skrevet

kommer på babysv. jeg også i morgen kl 11.00.

Kommer også og spiser kaker på mandag for tog er tøft:)

Vi har ikke døpt vesla og heller ikke hatt navnefest-så der kan jeg ikke komme med noe fornuftig:)

Skrevet

Hihi, bare bølla asså mtg - no hard feelings ;D

Kult at du er med oxo da ama. Forsåvidt kult at du ikke har hatt dåp el navnefest (enda eller skal dere ikke kanskje?) for da kan vi komme på etterpålag til deg når du skal ha det, hihi ;D

Skrevet

Vi var 30 (23 voksne og 7 unger). Gjorde ikke noe spes, skravla - spiste mat - tok bilder - spiste kaker - det var stort sett det...

Skrevet

Mat:

Koldtbord og karamellpudding

Kaker:

Marsipankake

Sjokoladekake

Verdens beste

Kringle

Kransekake

Ellers var det egentlig bare skravling, åpning av gaver og bildeposering. Og det vanlige med LH, selvfølgelig. Han var forøvrig solstråle og megasjarmtroll hele dagen! Det gjorde dagen mye lettere for oss alle tre, en blir som regel stressa nok av slike sammenkomster, så er godt å slippe noe ekstra "styr". Vi var 24 personer, inkl. LH. Det er litt for mange til at jeg føler meg helt på høyden, og er vanskelig å få pratet med alle, synes jeg, spesielt de man ikke kjenner så godt. Selskapet varte i seks timer, tida gikk kjempefort.

Skjønner godt at du er spent MTG. Men prøv å slapp av, så unngår du i hvert fall å overføre stress til G. Her er det i hvert fall sånn at LH lett oppfatter stress og misnøye fra meg, og da er det ikke lett for en liten gutt å være sjarmtroll. Hvis ungen er utilpass, blir mor enda mer stresset, og så blir det en vond sirkel. Klønete forklart, men håper du skjønner.

Når det gjelder bordplassering, så pass på at du mikser utadvente og litt mer sjenerte personer, så ikke de sjenerte sitter sammen som en taus gjeng. Blir lettere for dem hvis de utadvente kan dra dem litt med liksom.

Skal dere ha sanger og slikt? Vi hadde ingen sanger, men A ønsket velkommen til bords og LHs oldefar holdt "takk for maten" - tale.

Lykke til!

Skrevet

Kaker vi hadde:

-marsipankake (sånn diger 40-biters med bilde)

-sjokoaldekake

-kransekake

-vannbakkels

-ostekake

-daimkake

-sara bernard kake

+ masse konfekt og sjokolade

Skrevet

Vi tenkte opprinnelig å ha navnefest-men fikk jo ikke rota oss til å melde oss på- og neste navnefest som arr. er ikke før i oktober/november. Men vi skal feire 1 årsdagen hennes med brask og bram-så det blir nok ikke noe etterpålag før i september;) men vesla har fått lignede dåpsgaver hun og da- armbånd,servise,penger på konto og slike ting:)

Skrevet

Kaker vi hadde da... *tenke* Ja, du smakte jo på noen av de da mtg.

Marsipankake, ostekake, gulrotkake og en annen kake som jeg ikke husker hva het, men det var vel mandelbunn? God var den i alle fall. Til middag var det oksestek og karamellpudding (kjempegod!) til dessert. Hele dagen var egentlig ganske hektisk og det var ikke lett å få de små til å sove. A satt f.eks i bilstol og sov helt utmatta på rom med vindu opent. Turte ikke å flytte på han da han endelig sovna i bilen. Men kunne jo hende at jeg kunne gjort det, for kusinen hans på 3 år hadde vært inne på rommet og henta en lekekasse, dratt den fram og over dørstokken med så mye lyd som bare en treåring kan lage, og han sov like søtt, hehe.

Men det var da en liten digresjon. Dåpen var en fin dag, vi var vel 22 stk med små og store. Ble litt stress, og fikk ikke helt prata med alle og sånn. Men alt gikk veldig fint. Lykke til!

Det har vært en fin dag i dag synes jeg. Til tross for utgangspunktet (elendig natt osv). De er så blide disse guttene :-D Håper på bedre natt nå. Krype til korset å fylle han med flaske dersom man våkner hver time i natt igjen. Klarer jo ikke å bli mett på halvtom pupp selvfølgelig.

Ellers så går grøtinga bra her. A har virkelig fått teken på det. Han kaster hodet bakover og gaper som en fugleunge. Han som ellers alltid har hendene i munnen skjønner at de er i veien når han skal spise. Også tar han smekken og tørker seg rundt munnen for hver skei. Hihi.

E har ikke helt den samme gode teknikken, kommer litt mer ut av munnen hans, men han smatter fornøyd. Grøt smaker ekstra godt med en hand i munnen, mener E. Og babybjørnlekene blir ekstra fine med klissete maisgrøt på.

A blir så sint når det er tomt. Prøver å gå sakte fram, men det virker ikke som de får noe magetrøbbel. Hvor lang tid brukte dere på å nå full posjon? Simba, du er vel omtrent på samme sted i løypa som oss (jada, vi har tjuvstarta) - hvordan går det?

I morra er det Hs-dag. Har alle tippa nå eller? Synes dere tar litt lite i på lengda, men kanskje dere har rett? Hvor mye vokser man på to måneder da?

Skrevet

som det har tatt av her da.

Mente bare at Tiny sa 4 dager i går shø!

Man skal tydligvis ikke slippe unna med en eneste skrivefeil. Bortsett fra det så er Mtg utrolig koselig å tusle i.

Hvordan gikk visninga cat??

"I am so clever. So very very clever!" hahaha got no words;)

Jasså, så Tiril er av den klassiske typen? Passer seg for et begavet barn.

Pusse opp på 2-3 dager? Ja det må jeg si...

Driter i om mtg synes det er hyggelig jeg kommer eller ei, bare jeg får kake!!

Skulle fått kommet oss på samme kurs hele trådgjengen enkli:) (E sover alltid så det ikke passer kl 11 da) Etter endt perm kanskje? Om noen skal fortsette da? For da kan man jo ikke på dagtid lenger.

Nabo er enda litt usikkert, men strømmen er betalt av pappan hans i dag vaffal:)

Jasså? skal vi bort på mye karbondedeig middager fremover sier du? ;)

Kunne inv. oss for synsskyld da Simba!! Og hvem vet, brått hadde noen av oss tatt turen og:) Skal til Hedmarken i Påsken jeg. Men ikke helt opp til Hamar da, til Flisa.

"inhalerer kaker"-haha!

Batre sov du mtg..hehe..du har jo for vane å gjøre det når jeg kommer til deg lell så;) Rakk dere såpssamtalen da?

Ikke noe å grue seg til. Eller jo. Men helt utrolig at familiene deres ikke har møttes før da!! Iaf etter at Gabi ble født. Spennende..hehe. Bare slapp av og kos deg. La mødre og svigermødre stresse rundt og len deg tilbake:) Bordplassering? Nei bør vel sette folk slik at de kan bli litt kjent, men kanskje være litt forsiktig og? Så ikke galetanta kommer siden av skrøplibestemora og sånn:) Varer som regel til 19-22 en gang. Folk er jo der med barn og de skal i seng. Og begynner jo tidlig. 20-21 er vel en fin tid å avslutte på:) Ikke jag hjem! Få V til å hinte..hihi Hva skal skje? Man eter og prater, så eter man mer og prater og så eter man litt til. Pakke opp gaver. Ta bilder!! Tiden går fort.

Vi var 20 til middag og 35 til kaffen. (tror jeg det var) En del unger. Ikke sikker på hvilken alder de ikke er unger mer, men si en 10-12 (iaf på slutten)

Middag: oksestek (droppa dessert for var jo så mye kaker og rakk jo ikke annet enn å eta)

Kaker: stor marsipankake, bløtkake, success terte, kransekake, skryller (kromkaker), kniplinger, nøttesjokkiskake, verdens beste, ostekake også et par til. Husker ikke, må se på bilde. Sykt mange kaker vaffal! (mor er fra Skjåk-say no more) Rakk til 4 etterpålag. Kasta siste rest for litt siden.

Nå fikk jeg ikke lyst på kake - neida... Kommer på mandag helt sikkert nå asså... Selv om vi skal i bursdag på ettermiddagen, men kan jo rett og slett ikke bli for mye kake heller ;o))

Synes dere kan ta en egen navnefest jeg. Trenger da ikke noe annet enn hjemmefest vel? Drøy 1 mnd. Så kommer vi på etterpålag:)

svanine: Ta av leka da vel. Det gjør jeg om jeg mater i bb. Slippe gris og blir mer konsentrert da. Flinke dem har blitt da:) Vanlig tror jeg er å være oppe i full porsjon etter 1 uke. (ca) (eller 2 mnd som hos meg..haha) Tar lengden etterpå. Ikke glemt det, bare styra med alt annet i dag.

Jeg drikker øl:D

Trøsteklemmemassepå1Dsomersykogsøkertrøst*

Skrevet

Angrer på at jeg dro frem detta med å fortelle om kaker - guuuuri som jeg har blitt fysen av å lese. Dette har resultert i at jeg har høvla innpå en konfekt eske (og jeg er egentlig ikke spesielt glad i konfekt en gang)...

Synes jeg ser et kjent avsnitt i innlegget ditt Molle - hihi, skjønner vi er enige i den saken!! ;D

Til høsten kan vi ta samme kurs vætt, for da må sannsynligvis alle ta på ettermiddagen ja. Da får vi samkjøre :o))

Nei, ska´n ta en titt i skapet og se om det er noe´n har oversett a tro...

Skrevet

Når er det folk skal begynne å jobbe igjen da, av de som skal tilbake på jobb??

Skrevet

Jeg skal jobbe 30 april - 2 juni (ugg, det er snart det ;P) Da skal G ha pappaperm. Etter det skal jeg ha permisjon igjen til 1 sept hvor jeg begynner å jobbe fullt... Akkurat nå gruer jeg meg til det, men når tiden er det (i alle fall om jeg har fått bhg. plass) føles det vel kanskje riktig igjen... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...