Gå til innhold

*Tråden nr 17* (www.traaden.piczo.com)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som tar tak i knær her, bare tær. Er ikke så kjappe disse ungene mine, har vel noe med denne siste måneden å gjøre sikkert. Fortsatt regner jeg det som uhell om de skulle til å velte over. Så gratulerer med begavet Cat.

Er enig i det du skriver om nett og bilder Ama. Har også bildegalleri med passord sånn at venner og familie kan titte. Legger heller ikke ut nakenbilder. Sjuke folk er det overalt.

Mine barn er heller ikke shoppingvennlige. Skulle bare slenge litt med leppa Ama, hehe. Tenkte oss ut i morra for det er meldt så bra vær. På tide å bytte pose kanskje? Begynner vel å bli varmt nedi dunposen etterhvert.

Men tar gjerne i mot besøk altså, det gjelder dere alle om dere skulle ha ærender i storbyen :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, mente omvendt. Ingen som tar tak i tær her, bare knær.

Murf.

Mente ikke å skryte på oss noe.

Skrevet

hehe

E tok da tak i dem da han var en 3-4 mnd. Men sluttet raskt. Ble for slitsomt med de bilringene han hadde rundt magen. Den virkelige tåfasinasjonen kom først da han var 5,5 mnd. Da begynte han for alvor å sutte og pelle og pirke seg mellom tærne. Så søtt å se på at;) Dynpt konsentrert mens han fjerner en tålo.

svanine, gutta våre er ikke av de kjappeste (ikke store-a heller) men som jeg sa til ama, min kan iaf såt å tisse etterhvert!! Så tenk på det, der "slår vi" dem;) Men virker som jentene generelt er litt raksere. Om vi ser på alle gutta og alle jentene her.

Skrevet

Blir jo dritredd av å se på Criminal Minds, jo....!

Har ikke vært noen stor interesse for tær her foreløpig, men det kommer vel.

Skrevet

Takk for bading i dag, og takk til Tiny-pappan. Han var snill og tok bilder også. De ble ganske så fine:)

Gabriel var vel nesten 4 mnd då han begynte å ta i tærne sine.

Han har skifta mellom å være bøttetrøtt og grinete og å være blid som ei sol med latterkrampe i dag. Sov vel tre kvarter tilsammen hele dagen før han tok natta i bilen hjem fra mamma og stefar klokka 9. Da hadde han vært oppe i 14 timer minus tre kvarter!!!

Da sendes egg sånn ca. 22 da?

Jeg liker:

Sjokolade!!!

Risbrød.

Troika.

Smash.

Stratos.

Melkesjokolade.

Hobby.

Fruktnøtt.

Krokodiller.

Peace-merker/kumlokk(sånne smågodt-greier).

Salt lakrit uten salt utenpå.

Vingummi(ikke sånn myk sånn som de bringebærene og sånn i smågodtet og ikke bassets, men for eksempel sånne kirsebær som henger to og to sammen).

Sure føtter.

Salte føtter.

Sånn oransj, sulinderformet papp-greie med bruspulver som det stikker en lakrisstang opp av(finnes nesten ikke lenger).

Seigmenn.

Gomp.

Stupedama.

Milky way.

Mars.

Japp.

Heksehyl.

Skumsopper.

Sånne gule i smågodtet som ser ut som små bananer og smaker søtt(litt harde utenpå og myke inni).

Kina(og sånn som likner).

Marsipan med sjokolade på.

Kommer nok på mer etter hvert..

Jeg liker ikke:

Bassets.

Bridgeblanding.

Hmmmmm... Kommer nok på noe mer her også, men liker ganske mye da.

Så over til tipping:

E: 7120, 62,5

A: 6790, 61

Store A: 9700, 72,5

Moll: Si ifra når jeg skal legge ut babe-bilder da!

Skrevet

LOL lurer på hva det egentlig er å såt å tisse jeg :P

Har endelig fått oppdatert med ukens bilde også nå da.. går ikke fort med meg her nei..

Skrevet

Har også oppdatert traaden med ukens bilde :o)

Også sett Criminal Minds - sykt at unger faktisk kan bli så syke i hodet... En ting er voksne, men unger... (og ja, det er tv men kan faktisk skje i virkligheten også...)

Utrolig kipt med så fæl natt da Molle *kjefterpåMinneihodetmitt*

Samme med svana - men godt at du har en unge som sovner da i alle fall...

Så flott lilleL er så begavet da... Ikke at vi hadde ventet noe annet. Ordentlig god og flink tulle ;D

Husker ikke mer, så nå kryper jeg i køya...

Eller jo vedr bildene på nettet. Har også tenkt på dette med bildene, men tror ikke det er så veldig stor sjanse for at de blir missbrukt. Men det er jo greit å ta litt forhåndsregler med å legge inn en liten kopi sperre i alle fall, sånn at vi *ikkeITnerder* føler oss litt tryggere i alle fall. Samtidig sier jeg som ama, vær heller litt forsiktige med å gi utlevere personlig informasjon (vær selektiv) og "nakenbilder" menes da hvor bla kjønnsorganer (tiss og rumpe, hvor grotesk det enn høres ut) vises... Man tenker kanskje ikke så mye over det i og med at det er barna våre og det er det naturligste i verden. Men det er ikke sånn for alle dessverre...

Men nå, kryper jeg i køya - nattinatt!!

Skrevet

såt å tisse, nei klart du ikke vet hva det er. Det er jo det som gjør gutta våre så spesielle! (eh..je)

Litt av ei liste mtg..hehe. Hva er sånn sYlinderforma for noe a? Kanke huske jeg har sett sånn før. Ble litt nysgjerrig nå. Kanskje det må tilføres må min liker eller ikke liker liste:)

Jeg har forresten funnet det perfekte hint. Det kjipe er at jeg vet ikke med disse hinta. Jeg synes de blir såå lette, men er de det tro? Så kul greie. Alle kan nå se på hverandre og luuure er du vennen min tro? Bør jeg være ekstra koselig mot deg i et par uker fremover? hihi

Skrevet

Jeg husker ikke hva det godteriet heter, men jeg spiste det alltid når jeg var liten. Sylinderformet ornsj papp-boks med bruspulver i og en lakrisstang som sto opp på midten som man brukte til å dyppe i bruspulveret:)

Skrevet

nææ, kobler ikke. Tenker du på sånn som ser ut som en lukket paraply liksom? Hmm, nei kan ikke si jeg er sikker på den der ass. Om du får sånn av vennen din så vis meg den da:)

Hat altså. Den ene pc er full den andre pc funker ikke skjerm. Så driver å bytter frem og tilbake her. Min pc er syk. skal brenne ut en del jeg skal ha og tømme hele driten. Men neida, brenneprogrammet vil jo ikke funke. Såklart! Skal kjøpe hardisk til bilder og stæsj bare M skal på den jobben igjen. For et styr!

Meget mye har kommet frem i nabosaken. skal være noe møte i morgen. Med foreldre og greier. Tror vi snakker salg her.

E våknet 23, men sovnet med smokkdytt og sovet siden:) Håpe resten av natten blir lik. 1 mat kl 1 og så sove til 8! Jadda!!:D

Bøfn alle sammen.

Skrevet

"Hadde ikke flytta inn der om jeg så hadde lånt kroppen til naboen!!"

Lo så jeg grein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer ikke til å slå følg inn på begavede barn enda, sidne legen klarte si at lillingen er "sein" hele 5 ganger når vi var på 3 mnd kontroll...

Må si meg enig i linseelefant:) Er jo halvebildet jo...litt som meg det:)

Jeg skal vise han Mr.M hva han kan gjøre emd de delene sine jeg!!!!!!!! Jeg hadde blitt så sinna at jeg hadde marsjert ut i garasjen med ungen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godteriet du tenker på mtg heter Sherbet, og var min favoritt i lange stunder:) Finnes enda det, kino kioskene er jo så frempå med sånn "gammelt" godteri:)

Sykesyke mennesker finnes over alt, dessverre! Er greit at man er litt forsiktig da:)

Jeg også er så usikker på det der med hint........ trodde jeg hadde et godt et,men det var ikke det. Var bare enkelt...... også kom jeg på noe annet, og det har jeg glemt......skriver jeg ikke ned med engang så er det glemt!

Har bare blitt 15 innlegg etter at jeg starta på dette innlegget da......

Skrevet

God morgen :)

Her var det morgen kl 7 og når jeg kom inn på rommet hennes var hun halvveis stående i senga... På knærne med armene ganske høyt oppe i sprinklenen :) hehe

Nå ligger hun på gulvet og titter/slikker på et speil og prøver å krabbe. Hun har skjønt det at man må opp på alle 4, men det å flytte armer og bein samtidig er ikke inne enda...

Bare å komme inn på begavede barn sammen med meg og ama Cat :) hehe...

Hurra for fint vær idag!!!!! Må gå en tur da...

Må tenke på hint jeg... Og se om jeg finner lista til min hemmelig venn (liker/liker ikke lista) og tenke ut en liten ting!

Skrevet

God mårn jenter! Flott vær i dag, og hyggelig lesing til frokosten.

Morgen kl 7 her og, og nok en bedriten natt. A MÅTTE spise hver time fra midnatt (hver tredje før midnatt), og E ble vekt av A og MÅTTE spise nesten like ofte. Hvem i h****** klarer å fylle opp puppene til et noget akseptabelt nivå når de tappes hver time?? Hvem i h****** klarer å få en følelse av en god natt søvn når man må amme hver time??

Skal starte foreningen "Nei til økenetter". Heldigvis sovna de igjen sånn nesten med en gang hver gang.

Får vel kanskje skryte litt også, for nå har E lekt på magen i nesten en time, og det ser ikke ut som at han er sliten.

Også måtte jeg kjøre oppvaskmaskina på nytt. Prøvde sånn altietttablett fra sun som man ikke skulle trenge å fjerne plastikken på. Særlig at det funka. Liten forsteina tablett med plastikk på lå i maskina. Argh.

Skrevet

Forresten 1D, han legen din, har han hørt om korrigert alder? Dustelege.

Skrevet

Mååårning:)

Natten var i grunn fin. Sov lenger enn noen gang første økta. Sovnet 8. våken 23-smokk- og sov videre til 2!!! Våken igjen 4 og fikk litt pupp. Jeg var flink og la over i kurven igjen, men han våknet til. Turte ikke la ham pludre litt slik jeg gjorde i går (2 timer våken) så opp i seng-inn med pupp-sov. Morgen kl 7. Opp med far 7.30 og mor sov en halvtime til:)

Været er jo bare supert da! Stod opp til strålende solskinn kl 8!! Våren kommer:D Og enda bedre etter den kommer sommern:D Og enda bedre med våren kommer 1D :D

Får vel nesten gå tur i deg mtg. M mener jeg bruker 10 min til Kringen. Han er jo bare helt på trynet da. Har ikke tenkt å løpe heller! Lagt Edvard nå. Han sover i 1,5-2 timer tenker jeg. Grøt etter det og så kan vi pakke oss ut. Når kl er det oppe der igjen? Vil gå utfra at vi da kan være der 11.30-12.

ja dette med hint...huff. Føler alt jeg tenker på blir for lett liksom, men det er kanskje fordi jeg vet hvem jeg er? hehe

Ikke hørt om sånn godt jeg. Skriver det opp på min vetikke-liste:)

Skrevet

ja dustelege! Fikk beskjed om at min var..rolig..hehe hmm.

Er litt forvirrende å drive å bytte skjerm på maskinene. Bytter jo da tastatur og mus også. Alt står på samme pult og klarer alltid å velge feil:)

Legger ut det meste jeg har av bilder og de jeg sletter lar jeg ligge i søpla litt. Så kan dere som vil ha noen av dem gå dit å lagre. Masse fine unger på fine bilder men kan bare ikke ha shnørråførti bilder pr treff.

La E og jaggu sovna han ikke av seg selv på 2 min. Ikke inn en eneste gang. Hvorfor skal leggingene være så forskjellige?!

Skrevet

"Sola skinner-og jeg er så glad, det er fordi jeg skal treffe deg i dag"

Ikke no danseband musikk på repeat i hue mitt i dag, hjernen min har servert Jokke og valentinerne til meg. Den sangen er jo finfin siden solen faktisk skinner:)

Leo hadde bestemt at morgenen startet kl 06.00 i dag,men sambo stod opp og jeg sov til 08.30. Leo tok en powernap fra 08.30 til 09.00:)

Dustelegen til 1 D da! T er en filosof, en tenker,han har ikke tid til å finne ut kjedelige motoriske ting-de kommer når de kommer- men han kommer til å utrette store ting en dag:)

Og E-han må være rolig- han skal tross alt gifte seg med Leo-og da må han være en rolig kar;)

Oslo i dag-shoppe litt-ikke det atdet er lenge siden jeghar shoppa.....

Skrevet

Også jeg som trodde du kom for å treffe meg:(

Bør helst være litt rolig kanskje..en liten motvekt? Om hun blir som sin mor mener jeg;)

Sååå søtt da! Gikk inn for å brette over E. Funnet smokken og puttet den inn selv for så å sovne. (er stort det her) Begynte faktisk å skjønne smokken i går. Plukke opp og putte rett i munn riktig vei. Ikke plukke på bare for å leke med men målrettet finne den for å putte i munn:) I går var og den store hobbyn å kaste ting ut av grinda...vi går en fin tid i møte..sukk. bøynedplukkoppbøynedplukkopp.

Ha fin shoppingtur!

Nå er det bare 3 dager Tiny!!

Skrevet

MTG!!! VÅKNE!!! (makan til syvsovere dere ass)

Skrevet

Da har jeg lagt ut alle bildene mine. Kaos på siden nå. Ligger stort sett sortert pr. barn. Dere får titte å begynne å lagre om dere vil. Må iaf slette en del av aleksander. Ble noen bilder av ham..hehe. Og ikke alle som er like bra, men orka ikke se på det nå. Alle er iaf ute! Blir ferdug en eller annen gang!

Drøy badebildene mtg. Greit å jobbe med et treff av gangen.

Skrevet

Da har jeg fått no sminke på meg,vognposen er flyttet over til trilla,leo sover på rommet sitt-alt er klappert og klart:) Men finner ikke solbrillene jeg kjøpte til Leo-har lagt dem en veldig lur plass:) Men har funnet mine egne.

Jeg tror jeg veit hvilke hint jeg skal legge i egget-det er kanskje litt lett. Men ikke så lett som hvis jeg hadde lagt oppi ei saks eller no:D

Det ER så deilig med våååååååår!

Skrevet

haha tenkte på det i det du sa det. Jeg har heller ikke tenkt å legge oppi en muffin. Skjønt det hadde vært en ide.

Mtg!!! blæ!!! Ville jo gå tur!!!

E sover enda. 2,40 nå!

Skrevet

Jeg aner ikke hva for slags hint jeg skal legge oppi! Har jo liksom ikke noe sånn som er spesielt for meg tror jeg?

Her har natten vært strålende!!! Sovnet klokka 21.00. Våknet 07.00:) La han over i min seng og ga han pupp. Så voknet vi visst igjen kvart på 11:D Tror han har sovet også. Har ikke merka noe til han ihvertfall.

Jeg har ikke tatt ut vogna av bilen. Og bilen er med V på jobb. Hrmf...

Jeg vil jo gå tur og gå i åpen barnehage!

Kan G være trøtt nå igjen?? Kan da ikke tro det, men han virker litt sånn...

Skrevet

Tro om min hemmelige venn skjønner hintet mitt om jeg skriver at jeg er ei aldrende blondine, med stor redsel for å bli tatt bilde av i badedrakt... Hihi ;P

Tiny, vi fikk klarsignal på svømminga. Så da kommer vi i morgen kl 11. Har du sjekket om det er i morgen kl 11 du skal eller ama??

Alt vel på HS. Han var seff sååå flink til både det ene og det andre. as always på HS - tro om det kvalifiserer for begavede barn?!?!?

Hun ville jeg skulle gå til legen å sjekke lungene til A. Gjorde det - han hadde litt piping og surkling, men ikke mer enn at legen trodde han ville bli bra igjen av seg selv. Bortkastet tid synes nå jeg da, for det kunne jeg gjettet selv... Men men, greit å få det bekreftet for han "piper og surkler" ganske ille til tider.

Skal titte litt på vekta etterpå - men han er ikke over 10 kg da kan du si (dog nærmere 10 enn 9)... ;D

A har forresten fått tann nr 2 nå :o)

Delete bilder av A - skjønner jeg ikke at du har hjerte til...

Synes treff er utrolig artig jeg (og med alle disse begavede barna utvikler de seg jo i huj og hast, så det må vi jo få med oss) - når og hvor skal vi neste gang a??

Deilig vær - og nå blir det bare bedre og bedre fremover, jippppiiii ;D

Skrevet

Noen som vil komme hit på mandag eller? Er sannsynligvis noe kaker igjen etter dåpen:D

Fint at surklinga ikke var farlig da. Var han forkjølet først? G var forkjølet og surkler fortsatt.

Gratulerer med tann2:)

tror ingen skjønner det om du nevner badedrakta...

G er sutrete i dag. Hva kan det være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...