Herkules Skrevet 21. november 2006 #126 Skrevet 21. november 2006 Takk for i forigårs blir det nå molle Ja oskar ligger nå der å sloss med dyna han - noe han har begynt med i det siste
Petronella♡mor til to Skrevet 22. november 2006 #127 Skrevet 22. november 2006 God morgen damer! Ja i dag er det en GOD morgen. A sov helt til kl 7 (uten å våre våken) juhuuuu!! Så ville han i køya igjen etter å ha spist, men ikke for å sove hører jeg, bare slappe av. Begynner å bli utålmodig nå - får løpe opp. Måtte bare fortelle i min lykkerus, vi hør´s ))
BBMogbolla Skrevet 22. november 2006 #128 Skrevet 22. november 2006 God dag damer! Jeg prøver å oppdatere meg på alle og enhver her..men ikke så lett.. Jeg kjenner igjen endel av nickene fra BIM... uten at dere kanskej kjenner meg? Jeg har ialleflal en liten bolle som ble tatt med KS den 14.08.06- han lå på tvers og kunne slettes ikke komme ut av seg selv slik.. Han heter Armand og er verdens søteste bolle..(sikkert flere som synes det om sine her altså.. men i mine øyne.. ).. Han veide knappe 3280 ved fødsel og har nå.. dobla seg og litt til.. er knappe 3mnd.. veier en 7575.. så har fått en skikelig bolle!!! Vi har hatt kolikkmonsteret i hus de tre første månedene.. derav lite chatting!! Men nå er verden helt annerledes og han smiler!!!! Bortsett fra mye vanking på legevakta i helga..så er han en drøm ialelfall... okeu.. domt å skrive.. nå hyler han...mye bedre på faNGET TIL MOR oi.. ja, og angående navlen min molle.. den spratt ALDRI ut...... skuffende akk såå skuffende.. men jeg vokste liksom mest i bredden... sukk.. og nå over puppa... snakker om meieri .. vurderte en stund og levere melk... hoho.. Idag er bolla snørrete og jeg har vondt i halsen og må trekke visdomstann imorra-- auau,.. klarer ikke spise.. Alt bra me deg molle og deg herkules?
♥Tiny Skrevet 22. november 2006 Forfatter #129 Skrevet 22. november 2006 Jøss, har jo vært mer liv her på et døgn enn på ei hel uke jo Petronella: Grattis med nattesøvnen tilbake, det er sikkert godt å kunne sove på natta *misunnelig* Molle: Sist jeg sjekka dreit jeg ikke penger dessverre, men skulle gjerne ønske det Grunnen til at vi kanskje kan gå så høyt er at det er hybel der. Men sant det at ingen hus er verdt så forbanna mye! Barebarnemat: Hei og velkommen til oss og et bedre liv Ikke gøy med kolikkbarn *takkerogbukkerforatikkejeghaddedet* Jeg hadde forresten en smule noia for at navelen min også skulle poppe, men den gjorde aldri det God bedring forresten! Cat: hvorfor legge ut et hus for salg når man alikevel ikke kan bo der nesten da? Er ikke det litt juks? Finne noe annet nærmere dere Snuppa her har det for seg at å sove formiddagslur det er farlig det! Holdt på 1 1/2 time igår og nesten 2 timer idag med å få henne til sove etter å ha stått opp 7.. Ikke sovnet før 10/10.30.... Det er lenge å være våken synes jeg! Nå er det skjedd no' gæærnt med badet og nå! FAEN! Fliser som sprekker og fuger som sprekker... Det skal vel ikke være sånn? Lurer på om bygget forskyver seg jeg og ødelegger badet vårt... (de drenerte her for 2 måneder siden).. Nå har vi vært på babysvømming og NÅ sover hun og sover sikkert kjempelenge
Molait Skrevet 22. november 2006 #130 Skrevet 22. november 2006 Tds herk:) Dyne ligger og klar for avhenting;) Hva skjer hvor neste gang nå? Fint noen er i lykkerus. Her var natten et rent .... Har ingen tider å komme med. Våknet 2 og etter det tror jeg jeg lå med uppen ute resten av natten. Våknet i dag tidlig med begge puppa ute..hehe. Sult og rap og sutring. Tror gubben var oppe med ham en times tid og. Har ikke vært i form i dag. Sovet lite og lett grinete. Sover nå. Håpe det varer mer enn 30 min!! Meeen!! Han lo i dag!! Har gjort det før men ikke slik. Virkelig rullende gossin lang babylatter. Så kult! Man må jo bare le selv. Fikk filma da:) Han liker veldig godt at mor synger pittpottnøtt. En høydare. Synger og om llille Hoa da. Synes det bør gjøres. Han er jo tross alt lille Hottentott:) Men husker ikke hele sangen. Noen som har teksten på den? Kan jo søke litt på nett, men å gidde det da. BB (blir så mange bokstaver så går tilbake til bb) Så kjett med kolikkmonster da. Nå er de 3 magiske over så håper dagene blir lettere nå. Uff slikt er slitsomt altså. Var dere hos kiropraktor? Det vart vi. Hjalp en del. Harru fått deg bolle du a..hehe. En på hs på 3mnd. veide 8500!! Da snakker man bolle..hehe. Har lungebetennelse så alt er ikke helt på topp. Virker som det er noe hos de fleste nå. Et eller annet au eller syk.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. november 2006 #131 Skrevet 22. november 2006 Noen som vil være med i Team Cat og banke ut jentene i team aylar???? Med de blodsprengte betongpuppa jeg har i dag, så kan disse syltynnetynne sagflis jentene med ballonger i puppa bare gå hjem å legge seg!!! Gi meg et bilpanser a, så hadde jeg vært tidenes sexbombe med hooters som disse!!
♥Tiny Skrevet 22. november 2006 Forfatter #132 Skrevet 22. november 2006 Hehe.. Team Cat!!! lol!!!! Kan låne stsajonsvogna vår!!! hehe.. Jeg har ingen auer, bare trøtt... Ja, hva og hvor skal vi neste gang? satse på at flere møter opp da? Åpner døra du cat? Så har vi sånn sehvormangedeterplasstilpå40kvadrat-lek Je har plass ihvertfall
simbamamma Skrevet 22. november 2006 #133 Skrevet 22. november 2006 LH sov fem og en halv time i ett strekk i natt. DEILIG! På fredag skal han overnatte hos mormora si for første gang, mens mamma og pappa skal på konsert. Kjenner at jeg synes det er litt skummelt, men mormor er så forelsket i barnebarnet sitt, og har passet LH flere ganger allerede, så det er egentlig ingenting å være bekymret for. Det er liksom bare tanken på at lillegutten skal være borte fra mamma'n og pappa'n sin såå lenge, you see? Og det til og med mens vi gjør noe så egoistisk som å gå på konsert og sove mange timer sammenhengende! Ja, dere skjønner hva jeg mener... Men jeg kjenner at vi trenger det, og da er vi jo heldige som får muligheten. Betongpupper, ja. Der sa du det, Cat! Også så behagelig som det er...not! Apropos behagelig: Tenker det føles litt mindre skummelt å ha sex igjen for deg, du som slapp å presse ut 3-4 kg med unge for så å bli brodert etterpå, hehe. Ja, det er fordeler og ulemper med alt... Men det som er helt sikkert, uavhengig av alle andre ytre forhold, er at ungene setter i å skrike når det passer som dårligst... Middag nå!
Molait Skrevet 22. november 2006 #134 Skrevet 22. november 2006 brodert..haha! Stort sett slippi betong denne gangen. Bare om det går veldig lenge mellom. (noe det ikke ofte gjør her) Jammen bra vi har mobil simba:) For da kan a mor sjekke på LH så ofte hun vil. Og svanine!! Jeg ga deg mailen til herk. Ga den på msn. Og så logget du av senere uten at du hadde svart noe. Så da spurte jeg om du hadde fått den og du sa ja! (bare for at jeg skal ikke ha på meg det altså) Nå har vi spist pjuskefidding, men bacon og gulrot. Føler meg meget husmor..hehe. (ja og ikke noe posesaus assa!!)
BBMogbolla Skrevet 22. november 2006 #135 Skrevet 22. november 2006 Betongpupper.. ja.. min mann sa at hu dama med de største puppene i verden.. huske rikke navnet.. kunne bare gå å legge seg den dagen på sykehuset jeg fikk melk.. Jeg har nemlig store fra før.. men fyttihelvette!!! for noen digre pupper jeg hadde da.. Jeg angrer så sårt på at jeg ikke tok bilde av herlighetene ..(for å vise frem til barnebarna.)NOT! hoho. vel, nå er de litt mere normal size.. men desverre er den ene veldig mye større enn den andre.. skrekk og gru.. noen liker nemlig høyrepuppen best.. Forresten, er det bare meg som har en liten bolle som nesten snakker ustanselig? Også om natta? Jada.. idag våkna vi av at han lå og sang.. herlighet.. for en musikalsk liten pjokk?? ::!!! I skrivende stund ligger han å prater og prøver å gjøre seg forstått i lekegrinda.. han snakker til flodehesten som henger opp ned rett over hodet hans..?? Og en ting må innrømmes.. hvorfor jeg ikke har vært noe særlig på chattern her på dib.. jeg vanker litt på andre forum, pluss at her må jeg logge meg inn for hver gang, Mens de andre logges jeg automatisk på.. Snakker om å være lat??? Har alle bebiser fødtr sånn omtrent på samme tid her på denne tråden? Svanine har tvillinger som jeg skjønner?? Det må jo være fantastisk og slitsomt på en og samme tid? idag har jeg vært på barselsvisitt.. for 3dje gang.. ehhe.. hos min søster med en bebi på 6dager.. han er stor og liten på en gang.. var 5kg ved fødsel.. og 57cm lang.. Nei, nå må vel mannen komme hjem så det blir middag snart. Jeg skal forresten trekke visdomstann imorra.. buhuu!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. november 2006 #136 Skrevet 22. november 2006 Hehe.. mannen din mente nok hun Lulu Ferrari eller noe i den duren )
Molait Skrevet 22. november 2006 #137 Skrevet 22. november 2006 uffoghuff, lykke til i morgen!! Her prates det en del, men om natten skrikes, spises og soves det. Hender han har startet dagen kl 5, men da prater han på stua med sin far..hehe. Prater ganske mye med pippen over hodet hans på babygym'n. Ja og har mange kommentarer til tv'n. Ellers prater han mye om noen prater med ham. Glad han ikke har lange debatter om natten. Tiril kom 15 juli, Oskar eh..var det 4 august? eller 2?, Edvard kom 24 (på termin og den dagen Oskar og egentlig skulle kommet), Edvin og Adrian kom 11/10 (eh..ja?) og skulle kommet 10/11? Linea ble plukket ut 30/10. Lars Håvard husker jeg ikke, men han kom i september, eller? Petronella sin kom i Juni. Herregud dette ble mye tall for meg. Herk, du får komme å redde meg..hehe. Jeg hadde da full oversikt en gang, men nå har det blitt rot i hodet. 1D sin blir fortsatt ruget. Er en del forskjell på dem ja, men om et år så merkes lite til det:) Nevøen min var 5600 og 57 ved fødsel. Bare å pakke bort alt i 50 og 56 da..hehe.
Molait Skrevet 22. november 2006 #139 Skrevet 22. november 2006 Mente det var ca. mnd. etter meg ja:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. november 2006 #140 Skrevet 22. november 2006 Da var julekortene bestilt!! Gleder meg til å få de i posten om 3-4 dager. Nå har snuppa akkurat fått masse mat, så nå skal jeg bort på skedsmo senteret og handle litt julegaver mens far er barnevakt. Er jo bare 2 minutter med bil, så han får heller ringe om det skulle skjære seg, men regner med at det går helt fint. Hun spiser ikke så ofte lenger og dessuten tror jeg hun sovner snart, så da blir det ro i heimen ) Ikke det at hun skriker da, for hun er jo så snill!!
Molait Skrevet 22. november 2006 #141 Skrevet 22. november 2006 Ja og skulle a skrike så er det ikke så mye mer du får gjort enn far. Om hun er mett. Og skulle hun finne ut at hun er mer sulten så kan han jo bare gi flaske. Kos deg med bare deg selv cat:) Må få handla noe gaver selv snart. Kanskje jeg skulle sette igjen mann og barn hos T og ta med meg deg en tur:) Må bare få peng først. Kommer barnetrygda fortsatt 30, eller kommer den før?? Ikke fått for E enda, så får sep, okt, nov for ham og nov for will. Kjekt nå før jul:D 1D hva skal du kjøpe til dattera i år? Og hva skal dere andre kjøpe til nurka? Skal dere kjøpe noe?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. november 2006 #142 Skrevet 22. november 2006 Når får jeg barnetrygd da?? Jeg får vel ikke for oktober måned jeg?? Er det ikke måneden etter man får for?? Hehe.. bare å sette igjen hos T vettu, han skifter alt av bleier og er ram med flaska ) (på flaska også for den saks skyld ) Jepp, da drar jeg ut og har litt me-time jeg )
BBMogbolla Skrevet 22. november 2006 #143 Skrevet 22. november 2006 Hmm.. jeg skal kjøpe eller VI skal kjøpe katvig strikkedrakt til bolla her i huset.. men han vokser jo ut av alt han har fortere enn jeg klarer å skrelle en appelsin.. så det er ikke så lett å vite størrelse ialvallefal..'Han knela klokka halv sju idag han.. noen ganger svimer han nesten av altsåå.. er så trøtt.. Han sover i vippestolen sin.. søte lille bolla mi.. Heldig jeg.. Jeg har ikke fått begynt med julegaver ennå.. og dessuten har jeg ingen penger for jeg har tulla med lånekasa og ennå ikke fått penger!! Sukk.. rotehue.. Men jeg tror faktisk jeg skal fikse julekort av bollla og bilder til julepresanger til besteforeldre imorra. koster ikke noe å sende inn bildene seru...
♥Tiny Skrevet 22. november 2006 Forfatter #144 Skrevet 22. november 2006 Da tok min snuppe natta også Vi (som bbm poengterte) har bestilt lue med navn og hals (på monogramservice.no) Hun får sikkert en STOR HAUG med pakker, så får heller kjøpe noe hun trenger etter jul... hmmm *tenke*.. Jeg mener jeg fikk bt i august, men det kan ha vært september og for den saks skyld... Jeg husker ikke sånne ting jeg lenger... *gullfiskminne* Og bt kommer 30 denne måneden også, men kommer de 15 eller 30 neste måned? vet permpeng kommer 15. des. Har begynt såvidt med julegaver jeg Har kjøpt sånne støpesett med bilderammer til besteforelde, og er godt igang med gave til T! Noen som har begynt å tenke på bilsete nr2? Noen gode forslag? Har sett litt på Besafe izi combi (?), men har ikke helt bestemt meg enda..
BBMogbolla Skrevet 22. november 2006 #145 Skrevet 22. november 2006 Deilig med tidling leggings.. men på den annen side.. så blir det destod tidligere opp i morra.. hmfp.. Bilsetenr to ja.. når må man bytte?? Nyfødtdelen passer jo snart ikke lenger.. Men ok å bruke da.. ifht til hodestøtte..!!! Går det på vekt/alder eller lengde?
♥Tiny Skrevet 22. november 2006 Forfatter #146 Skrevet 22. november 2006 Graco setet vi har går på kg. Opp til 13 kg tror jeg det var. har enda ikke tatt ut den polstringen i setet, men nå må vi snart heve beltet opp et hakk... Vet alt om tidlige morgener :/ Men mor er streng og vil IKKE opp før tidligst 7...
_svana_ Skrevet 22. november 2006 #147 Skrevet 22. november 2006 Uff. Klarer seriøst ikke å henge med dere for tida. Skulle tro dere hadde bare en baby asså. Tror de er litt bedre i dag, har iaf. vært mer våkne. Natta har vært ok også, selv om de har "liggealeneskrekk". Jaja, vi får ta det etterhvert. Har begynt å pakke bort litt 50-klær. Edvin brukte den kortarma bodyen i går som han fikk fra familien T. Passet så fint så. Synes det er litt vemodig at de blir så store... men fint også da. Neste uke er det seksukerskontroll, men de er 7 uker da. Tipper de er rundt 4 kg da(!), Skjønner at folk vil ha større plass å bo. Lo veldig av den mandelapumpa. Har sånn avent manuell, har funnet ut at den er grei nok. Har jeg skrevet at det er så mye rapestyr her i gården? Vel, det er ikke nok å få ut én rap, det kan gjerne være fem stk før det blir ro. Når det er mat hver tredje og de ikke faller til ro før etter to timer så blir det ikke så mye pause. Men jeg skulle jo ikke kommentere nettene fant jeg ut. Godt med mammahjelp uansett. Fatter ikke at jeg plutselig skulle begynne å blø så mye! Er jo seks uker nå jo! Har vært nesten ingenting i tre uker, også plutselig syndeflod? Måtte ta meg et par paracet i sta *syneslittsyndpåmegselv* Satser på at det er siste rest. Sex er vel ikke akkurat det jeg tenker først på, men det blir sikkert fint å ha det igjen... selv om jeg ikke er så ivrig som Cat. Vel... annet er vel ikke å vente fra den kanten :-P Klem til 1D med bekkenvondt! Snart ferdig vettu snuppa. Moll: Har ikke buseslurper (lol), men de er nok over det verste nå. De var aldri snørrete, bare busete. Takk for opplysningen om at jeg ikke bimmet lengre. Gammel vane osv. Mange tenker dåpskort, vi tenker takkekort. Har jo fått så mange gaver. Tenker på å lage noe fint på pcen... får se. Min navle poppet aldri, men det har sannelig Adrian sin gjort. Ser skikkelig teit ut. Har vel pressa for mye gutten. Skikkelig surklenavel. Var ikke sånn for noen uker siden. Nå skal H på innebandy. Han får sannelig stikke ut mye han... (neida, er ikke bitter). Mamma maser på at vi må stikke ut å spise eller noe mens hun er her. Får prøve med flaske, så får vi se. Synes det er litt rart jeg. Men har sikkert godt av det - jeg altså. Noen tips for hva man skal gjøre med barn som har "sovealeneskrekk"? Fikk jeg med meg alt, neppe? Hvordan gikk det med alenetida Cat? Bilseter vet jeg ikke så mye om, men vet at det er lurt å sjekke lengde, ikke bare vekt. Gutten til venninna mi var ikke tung "nok" til å bytte, men satt mye bedre i nytt sete. Fikk bedre oversikt også, blir jo nysgjerrige etterhvert disse.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. november 2006 #148 Skrevet 22. november 2006 Alene tid var deilig, selv om det bare var halvannen time. Fikk unna 3 juleaver til og med, og kom på et par ting jeg skal kjøpe til noen andre. Ikke verst sier jeg!! Det vanskligste er jo å komme på hva man skal kjøpe, ikke selve shoppingen. Sex ja.. ble ikke helt som forventet i går. Trodde ikke det skulle være noe stress når man hadde tatt ks jeg, men det gjorde jo seriøst dritvondt!!! Og jeg har jo hatt meg omtrent frem til jeg fødte, så skjønner ikke at det skulle være så forbanna ubehagelig!! Hmfff.... Men fikk da fullført på andre måter )) Og blir vel ikke så lenge til vi prøver igjen kjenner jeg meg selv rett!! ( hihi.. har da allerede kost oss flere ganger vi da, men var liksom i går vi skulle ta'n helt ut) Og ja.. Svanine!! Kom dere ut på middag og kos dere masse!!! Min navle poppet heller aldri og ikke fikk jeg et eneste strekkmerke!!
Petronella♡mor til to Skrevet 22. november 2006 #149 Skrevet 22. november 2006 God kveld damer!! Da er begge mine i seng også. For oppdateringensskyld er Aleksander født 9 juni ) Får vi halv skatt på "lønn" fra trygdekontoret nå i nov?? Mener å huske at jeg fikk barnetrygden i august, for juli og august (tror ikke jeg fikk for juni). Jeg har begynt med litt julegaver... (selv om jeg er ræva på dåpskort, burde kanskje prioritert det - ehe...) Har bla 12 unger i alderen 0-13 år som jeg skal handle til (merk. ikke alle er mine egne) )), så det er greit å ta det litt ettersom det dukker opp ting. Bla. et par hestegale jenter som får hestesengetøy, to prinsessegale jenter som får prinsessesengetøy - praktiske kjøp da jeg har kommet over det på tilbud. Ellers har det bla blitt byggesett, klær, biler, bøker, spill mm. Vi kommer ikke til å kjøpe noe særlig til A i år. Han får en sånn litt stor bamse som "sier og synger" forskjellig når man trykker den på magen, hendene, føttene ol. Den synes jeg er så søt. Også blir det en liten ting fra storesøster. Til C blir det noe hun ønsker seg, men vet ikke helt hva enda. Har kjøpt et par bøker og en prinsesse DVD foreløpig. Vet at begge ungene får masse gaver, så vi begrenser oss litt der. Får så mye av oss resten av året... Besteforeldrene får sånn bildekalender fra Allfoto - de liker jeg kjempegodt. Har kjøpt det et par ganger tidligere også, det er en slager. Jeg og ei venninne var på Rudo her om dagen for å kikke på barneseter. Synes liksom A begynner å vokse ut av dette "nyfødt" setet sitt. Sitter jo snart med bena langt oppover stolryggen. Iflg han i butikken burde vi ikke bytte ut dette setet før barnet var ca 9-10 kg (1 år) sa han. Syntes det var litt lenge til jeg da, C fikk nytt sete da hun var 6 måneder husker jeg... Blir kanskje et Play sete eller noe (pappaen til sambo har sånne på jobben, såvi får det "billig"). Skal prøve det på Torshov før vi kjøper, så vi er sikker på at A sitter bra i det. Min navel poppet forresten heller ikke... A skravler også som en foss. Våknet her en natt for et par uker siden ved 3 tiden av at han hadde det kaffeslaberaset en halvtimes tid før han sovnet igjen - tihi ordentlig festlig å høre på, det gikk virkelig høyt for seg. Noe interessant på tv i dag a??
Molait Skrevet 22. november 2006 #150 Skrevet 22. november 2006 Da er det natten her og. Var det egentlig kl 20, men var visst masse sulten, og så vondter. Tips til sovealeneskrekk: La dem sove sammen med deg:) Ellers har man jo de klassiske mors trøye i senga, lage "rede" blabla. Er kanskje værre for dine for de er jo vant til å ha noen inntil seg hele tiden. Buseslurper er greit å ha i hus, for skulle de bli skikkelig snørrete så sliter de med å spise. Kjekt å puste mens man spiser:) Sete skal gå på kg, ikke alder eller lengde. Dette fordi ved sammenstøt så er det kg som avgjør om hvor trykket kommer eller noe sånt. Viktig! Men klart om ungen er så lang at den henger utenfor setet er det vel en ide å prøve et annet merke:) Vårt holder lenge enda, så har ikke tenkt på det. Hehe, ja er ikke bare selve utpressinga da serru. Masse hormonellt som spiller inn. Mange sliter med å bli våte og noen sliter med lysten, og er man riktig heldig sliter man med begge deler. Er noe med eh..husker ikke helt jeg, men ks har ikke så mye å si. Eneste er at man ikke er for "stram" grunnet brodering, eller man har sår dersom man ikke venter en stund. På tv er det Liverpool-psv. Får ikke bt den mnd barnet er født, men fra mnd. etter. Noen ganger tar det litt tid og derfor kan man som meg få flere mnd. utbetalt samtidig. Før ble bt alltid utbetalt rundt 30. Søss sa noe om at det er nye regler og at den nå kommer rundt 20. Hakke sett noe penger enda jeg vaffal. Og skal uansett få for et barn da. Navlen min poppet! Tidlig. På slutten var den så megapoppa at den begynte å dra med seg magehuden rundt navlen. Helt sykt! Magen ser ut som et kart over Finland. (De 1000 sjøers land) Jaja det er barna mine som har tegnet på meg og satt sine spor blædajædda. Laser-here I come!! Men ikke riktig enda:) Det må jeg si...Petronella skravler like langt som meg hun;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå