♥Tiny Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 220 innlegg er mange nok, så lager en ny tråd jeg! Forslag til sted for Bimbor: Fridays (er både restaurant og bar der) Hva gjør dere andre ikveld da?
Petronella♡mor til to Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Har sett på Deal or no Deal jeg da, synes det er ganske artig. Lurer på hvor mye jeg hadde tort satse selv... Jr la seg 1915 og sovnet som en stein, mens storesøster gjør seg klar for kvelden nå. Snart står pottis, dip og kanskje en film for døren. Blir skikkelig slaraffen kveld i kveld - deilig )
♥Tiny Skrevet 12. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2006 Hmmm... Ikke alle som så at jeg hadde laget ny tråd nei.... Så får dytte denne til toppen da Gratulerer med dagen alle nybakte pappa'r!!! Håper dere får en fin dag og at dere får noe fint av barna Her blir det nok ikke så mye nå, for han sover etter nattevakt, men når han våkner blir det nok kaffe og presang på senga Også fikk jeg sneket inn en annonse i avisa!!! Hehe... Og de brukte bilde på forsiden! (Romerikes Blad) Nå skal jeg bake kake til min pappa og rydde litt her... Men først litt frokost og kanskje en kopp te! Kan godt komme en tur til deg vi svanine! Moro med fylla Herkules??? hehe...
Petronella♡mor til to Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Heia Tiny, jeg har funnet tråden din veit du )) Ja, gratulerer til alle pappaene der ute. Her i huset blir det ikke mye "feiring". Jeg har vært temmelig pjusk i helgen, så jeg har ikke orket ut og handle. Derimot blir det en tegning fra storesøster også skal vi ut og kjøpe en pakke marsipanpølser, det elsker han (jeg pleier å være ganske flink med sånne dager jeg altså, men ikke i dag:o() Han får frokost når vi står opp da... Fyllesyk i dag eller Herkules, hihi ))
Petronella♡mor til to Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Jeg får Romerikes Blad altså, så nå skal jeg løpe ut i posten og sjekke (må bare ta på noe annet enn morgenkåpe først, ser kanskje ikke så lurt ut å reke rundt på tunet sånn, hehe)))
_svana_ Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Takk for at dere minte meg på farsdagen. Har ikke kjøpt gave (slemme meg), men har tross alt skifta bleier og fått klær på guttene. Edvin har bæsja og gulpa på meg, lovely sunday morning ;-) Det har vært en skikkelig, skikkelig CRAPPY natt. Håper vi får snudd dette snart. Ble ikke natta før rundt 03 igjen, så var det mat 0345 og 0400 og 0530 og 0600 og 0915 og 1000. Tror vi er i normal rytme igjen nå. Skal nevne at de var "litt ute å kjøre" så det var mat også rundt 22 og 24. Enkeltamma for vi var en tur på besøk på kvelden. Så ja - jeg har hatt en pupp ute til enhver tid nå ganske lenge. LEI! Virker som de må ha mat "hele tida" (altså før og etter) når vi tar en tur ut, f.eks trilletur eller besøk. Noen andre som har det sånn? Men altså, ha en flott søndag alle sammen!!!
_svana_ Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Her er forrige tråd forresten: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6968916 Så har vi sysakene i orden liksom. Nå har jeg fått sovet en time og er i grunn ganske fornøyd. Har dobbeltammet og håper jeg har de i synk igjen. Fridays er sikkert bra til bimbord - Mmm.... Strawberry Dac... Mmm mat... sulten nå jeg!
_svana_ Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Hm. Får fortsette å skrive med meg selv da. Herk: Det var mye på kort tid! Hvordan klarer du det? Jeg har mye melk og det spruter (som tidligere nevnt) til alle kanter. Men jeg klarer ikke å pumpe ut så mye så kjapt... Kanskje øve meg litt...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Bruker du manuell eller elektrisk pumpe da, Herkules?? Jeg har prøvd å håndmelke, men det synes jeg bare ble klin!! Her er det aldri natta før mellom 2 og 3 om natta, men det gikk i hvertfall 3 timer mellom hver amming i natt da og klokken 9 sto far opp med Linea, slik at jeg kunne sove litt lenger og ha hele senga for meg selv ) Mr T fikk nytt ps2 spill til farsdagen og det falt veldig i smak!! Så han og lille-snupp sto opp tidlig og spilte og koste seg på sofaen )
_svana_ Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Ikke så mye aktivitet her nei... får ta ansvar å skravle litt til. Er vel tid for mat snart, så da blir det nok brått slutt. De har sovet veldig godt nå, et par timer tror jeg. Fikk lurt meg til en blund også Håndmelking er klin. Kjedelig er det også. Ikke at det er så innmari gøy å pumpe, men det er iaf bedre. Vet ikke helt om jeg har teken på pumpinga... egentlig. Har øvd meg litt i dag, tenkte at det skader jo ikke å bygge opp et lite lager. Så nå har jeg 170 ml i kjøleskapet, fordelt over to omganger. Orker ikke tømme meg helt heller, bare letter litt på trykket. Hvor mye skal man beregne til slike knøtt pr måltid da? 150 ml? Greit å vite hvor mye man omtrent trenger dersom jeg drar ut en tur. Tenker meg at spillet falt i smak hos T. Har vel hatt en fin dag, tenker jeg :-D Synes også at tre timer mellom ammingene er greit om natta, dersom de sovner etterpå. Men to timer mellom enkeltamming av to er ikke noe å trakte etter. Uff, nå så jeg reklame for Dokument2 på mandag - Abortklinikken. En mann som tilbyr abort i 8.mnd, ved å sette en giftsprøyte i hjertet på babyen. Begynner nesten å gråte her, siden mine små gull ble født da. At det går an!!!! Blir så sint!!! SINTSINTSINTSINT!!!! *ok,tørketåreroglagrer*
♥Tiny Skrevet 12. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2006 Her hadde det ikke skjedd mye idag Vi har vært hos mamma og pappa og spist niddag vi. Jeg gikk tilogmed ned til Lillestrøm! Tok faktisk bare 1 time fra meg og til dem!!! Mamma-middag var godt Tiril styra og ordna fryktelig ved bordet! Hun var våken og satt på fanget mitt, så hun tok jo tak i duken og skulle spise på den også satte hun "tenna" i tallerken... haha... Mosa litt potet til henne da og ga henne skjea... hehe....potet over hele seg! Så søt atte Også hadde jeg bakt kake til pappa'n min.. nam nam! Måtte innom svigers en tur også, si hei og spise enda mer kake! METT!!!!!!!!!!!!! Nå ligger snuppa å skravler med seg selv og skal sove.... Får se hvor lang tid det tar før hun sovner Den dokumentaren hørtes ikke noe morsom ut... Tenk å ta livet av så levedyktige barn...... Helt sykt!!!!!!!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Ja det abort-greiene er jo helt jævelig!!!!!! Skulle satt en dobbel dose med giftspøyte mellom øya på den satans mannen!!!!! Vet ikke helt hvor mye mm sånne små spiser til hvert måltid Svanine, men på mme-pakka står det i hvertfall at de skal ha mellom 80-150 ml til hvert måltid. Men mulig det er forskjell på mm og mme. Nå skriker lillemor litt her, så får gå å sjekke hva det er )
Petronella♡mor til to Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 I dag har jr feber, han er bare sååå varm ( Han har sovet stort sett hele dagen (mange korte dupper + en på to timer fra 17-19). Nå har han lagt seg for kvelden og fått en stikkpille, så vi får håpe det går bra. Ikke moro når de små blir syke... Bortsett fra det har vi besøkt mamma på sykehuset. Hun har måttet bytte hofte. Det gjorde hun på tirsdag og i morges klarte hun å ramle på den... Måtte på røntken for å se om den var brukket og var helt fortvilet (det er et ganske stort inngrep og hun hadde ikke lyst til å gå igjennom det igjen). Men alt var heldigvis bra, hun er bare temmelig forslått. Da var det veeeeldig godt å få besøk av barnebarna, det hjelper visst alltid på humøret ) Nå har vi spist vafler, er skikkelig mett *okkerogojermeg* - men det er jo veldig godt da. Jeg bruker elektrisk pumpe når jeg pumper. Håndmelke - no chance, det får jeg ikke til (da må de være kanon fulle) og vanlig manuell pumpe gjør jo så inmari vondt *auauau*. Missunner IKKE den ammingen din om dagen altså Svanine, guri jeg tror jeg hadde flippa - all mulig kredit til deg )) Den abort dokumentaren har jeg ikke sett reklame for. Tror ikke jeg orker å se på den på mandag - høres helt for jævelig ut - syke syke mann... Grrrr... Enig med Cat, skulle satt en sprøyte i´n selv!!
_svana_ Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 Nå sitter vi og prøver å late som at vi har tatt kvelden tilbake.. hihi. Stikker inn og dytter smukk i Adrian hele tida. Edvin sover. Har bada og fylt de opp, så får vi se. Har et gyldent håp at om de surver nå, så surver de ikke like mye rundt 24-03. Får se på det da... Har tvillingammet siden rundt 12-13 og de har vært rolige og fine *klappe* Syke barn er ikke noe særlig, har ikke opplevd det enda jeg, men kan tenke meg hvordan det er. Bra at det går bra med mamman din Petronella. Vafler er godt! Drukket litt kaffe og spist daimsjokkis jeg :-D Synes også manuell pumpe gjør litt vondt, får liksom ikke helt utnytta den fullt ut... som nevnt tidligere. Men jeg skal øve litt til. Må vel nesten påpeke at det er forskjell på "i åttende mnd" og "8 måneder". Mine ble vel født i niende måned... antar jeg. I dokumentarer er det et sunt og friskt barn på 31 uker og tre dager, som ikke ville hatt noen problemer med å overleve som blir tatt livet av. Skrekkelig skrekkelig skrekkelig. Tenke på noe annet nå.
Herkules Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Jeg bruker manuell pumpe og jeg "sliter" litt i starten syns ikke det gjør vondt, og hvorfor det går så fort vet jeg ikke, men det er nå sånn at gullet mitt har lagt på seg i rekordfart så der er vel en sammenheng kanskje. Svanine Oskar var jo ikke stort eldre enn dine - skjønner godt hva du mener Desuten sitter nå en klassekammerat av meg nå på sykehuset og ser på sine tvilling jenter født i 27. uke. Vi har ryddet og kastet et lass. Så har vi vært på middag hos svigers og vist frem O til hans trøndergrandtante, som selvfølgelig syns han var helt bedårende. Jeg har spist daimis- siden flere rapporterte om godsakene dere hadde spist i dag så måtte jeg også! Ikke godt md syke barn håper det går raskt over nå. Dobbeltamming er fasinerende og imponerende
Petronella♡mor til to Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 Jummy, daimis er bare sååå godt!!! )
Petronella♡mor til to Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 God morgen jenter, hatt en bra natt? A sovnet vel ca 20 i går (etter å ha sovet fra 17-19), han fikk en stikkpille for feberen og sovnet med en gang. Våknet av han kl 03, da hadde han "kaffeslabras" tror jeg, for maken til skravling og hvining - så utrolig blid. Jeg lå bare i senga og flirte mens jeg hørte på han til han sovnet igjen etter en halv times tid. Han våknet kl. 0730, da var det mattid. Har ligget i senga og sett på God Morgen Norge til nå og nå vil han ha en dupp igjen. Feberen er borte og min lille solstråle er tilbake *bankibordet* - bare sååå deilig ) Håper dere alle får en fin dag!! Molle er formen din blitt bedre eller?? Krysser fingrene for det ))
*1D* Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Heisann jenter;) Da er jeg hjemme igjen..... Ser noen har vært litt mer aktive enn andre her i helga;) Godt du holder tråden oppe Svana;) Jeg har ikke vært til stor hjelp i helga..... Hadde forresten et veldig trivelig møte med herkules og tiny på lørdag. Var koselig å se babyer og mammaer i levende livet da:) Tiden gikk fort altså! Også ble jeg veldig mett på pizza (som var frokosten min...) Jeg er ikke kjappest i verden, så det hadde jeg ikke rukket før møte... Var et par som var savne på møtet da;) Men skjønner at det ikke er like enkelt å komme når man nesten ikke har sovet eller er syk da:) Hadde det fint i tigerstaden, men er sliten jeg av togturen opp og ned...Tar på med baby, mage og sitte lenge osv... Må vel innrøme at det ble endel snop i går altså...togturer frister til mye spising.... Lakrisbåter, smash, cola, brødskiver, pepperkaker, melk, mandariner, saft, enda fler brødskiver................. Dette kun på toget seff, spiste j kjøttsuppe før og pepperkaker og melk etter turen;) Hjemme fra jobb igjen i dag pga dattera (L for de som ikkev et det), hun er fortsatt ikke blitt bedre. Så jeg ringte legen for å høre hva jeg skal gjøre, så vi skal dit kl 1 i dag da. Aldri gøy med syke barne, uansett hva som feiler dem eller hvor gamle de er:( Så jeg går glipp av behandlinga til osteopaten i dag da... litt kjedelig siden jeg tror je hadde hatt godt av den i dag.... han har ikke tid før på fredag, så er spent på hvordan denne uka blir (både med meg og dattera...) Klem så lenge;)
♥Tiny Skrevet 13. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 13. november 2006 God morgen.. Eller har vel blitt formiddag nå vel? Natten har vært helt ok! Sovna 19, mat 23, 03.30 og stå opp 6.30. Har allerede sovet 3 timer snart og ligger og våkner i vogna ser jeg... Fikk sovet 1 time ekstra jeg også! Deilig!!! Kl 12 skal vi ut å gå med barselgruppa. Det er godt noen drar meg ut så jeg ikke blir sittende på ræva hele dagen hehe... Savner Molle jeg....*skyndtedegåkommepånettigjen* Skulle vi komme en tur til deg denne uka Cat? Eller skal vi alle møtes hos en av oss andre (med mere plass??) Pumping går helt ok, men er en stund siden nå pga all nattammingen.. Har manuellpumpe fra Avent og synes den er helt grei. Får pumpet mellom 100-200 ml når jeg ikke har ammet på en stund og pumper mest på morgenen for å lette trykket litt..
♥Tiny Skrevet 13. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 13. november 2006 Mindre aktivitet på tråden om dagen....Den ramlet jo på side 2 nå... Har akkurat gått en lang tur med barselgruppa (en amputert gruppe vel og merke.. bare 3 som møtte opp) i snøværet... Deilig å komme seg ut litt selvom været ikke er all verdens...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. november 2006 #21 Skrevet 13. november 2006 Vet ikke helt hvordan det blir denne uka Tiny. Må se litt an da vi ikke helt har noen rutine her enda. Også har vel Molle dåp til helgen og mye å gjøre + at hun er syk. Sånne papirer på navn og sånn som man skal sende inn på baby slik at de får personnummer og sånt... Kommer det automatisk i posten eller er det noe man må ringe etter??? Barnetrygd da?? Må man "ordne" dette selv, eller står det plutselig bare på kontoen???
♥Tiny Skrevet 13. november 2006 Forfatter #22 Skrevet 13. november 2006 Du får sånn navnemldingsblankett i posten.. Ihvertfall fikk jeg det og når den er sendt inn, så tar det noen uker før det kommer tilbake en fødselsattest med personnummer. Barnetrygden får du ikke før måneden etter du fødte. dvs at du skal ha den nå i november (den kommer vel ca 30), og da får du for 2 måneder. Du skal også få melding om vedtak av barnetrygd+permisjon fra tk.. Men det tar sin tid noen ganger (tror det tok 1 eller 2 måneder før jeg fikk de..) Stakar Molle som er syk enda *mangetrøsteklemmer* Kanksje vi skulle bedt oss selv på etterpålag hos Molle? Sånn for å hjelpe henne å bli kvitt kaker og sånn hehe...
BBMogbolla Skrevet 13. november 2006 #23 Skrevet 13. november 2006 TJohoi! Her er jeg.. Dere henger her inne ja.. Lenge siden jeg har gitt livstegn fra meg.. Men, jeg fant dere tilslutt Molait og Herkules! Jeg har hatt en liten bestemt mann som har hatt kolikk i tre måneder så chatting og internett har vært en saga blott... Og alt sosialt liv for den saks skyld.. akk o vee!! Men nå er han tre måneder i morra.og jeg ser stooore fremskritt.. Jeg har også lyst til å møte dere å vise frem gullungen... han er iallefall selvfølgelig aldeles nydelig!!!! hihih... Stor da.. var liten da han ble født.. 3200.. men troru ikke han snart veier 8kg..a?? Jeg har fløte i puppen!! Barnedåp? Nei det har vi utsatt til januar.. gjør det enkelt for oss selv.. deilig agitt.. Kan vi ha gamle julekaker som dessert.. neida Men her er ialelfall jeg.. nå er jeg i live igjen...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. november 2006 #24 Skrevet 13. november 2006 Etterpålag høres bra ut ) Sliter så fælt med vonde pupper jeg nå at lille-snupp har fått mme i hele ettermiddag og kveld, stakar.. Hun er jo så glad i puppen.. Men satt på do og gråt mine modige tårer i sta etter at jeg hadde prøvd å amme henne litt tidligere i dag. Fikk sånn supersvie i den ene puppen og det gjorde sååååååååå innmari vondt!!! Så nå har jeg sitti i dusjen og prøvd å håndmelke begge puppene for melk, smurt på morsmelk, går med sånne skjell og håper på bedre tider. Men den puppen som er virkelig vond er ikke hard eller rød eller noe. Så har ikke noe spreng eller noe sånt, bare svir så inn i granskauen!!! Men er litt bedre igjen nå da, men har liten lyst til å prøve å amme med den puppen med det første!!! Så tulla får en runde til med mme før vi legger oss, så skal jeg amme med den andre puppen i natt. Gjør litt vondt den også, men ikke verre enn at jeg tror jeg overlever.
♥Tiny Skrevet 13. november 2006 Forfatter #25 Skrevet 13. november 2006 Det der hørtes ikke bra ut Cat... Håper det går over snart og ikke blir brystbetennelse da *blåsepå* Du har ikke bare tette melkeganger da? kjennes ut som klumper på en måte... Har *bankibordet* enda ikke hatt mer enn såre brystvorter!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå