Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å gå opp en bleiestørresle om natta :)

Hvilken størrelse har de nå forresten? Har masse bleier i midi (?) som du kan få av meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken har slått meg. Bruker Newborn vi da, Mini heter vel neste (3-6 kg). Har et par prøver liggende, kan jo teste det i natt.

(og som du sikkert vet, så tar vi i mot alt vi kan få av stæsj som andre ikke trenger :-D)

Skrevet

Heisann sveisann.

Da er jeg endelig nydusja;)

Har gjort lekser med dattera nå også skal vi på butikken å handle melk til grøten i dag. (Jeg liker ikke grøt egentlig, men dattera er enda i dårlig form og jeg måtte si nei til at hun dro ut med ei venninne på skøyter i dag, og da er det greit å trøste litt med å ha favorittmiddagen hennes...)

Flere av dere som har problemer med msn???? Jeg får ikke opp noen av kontaktene mine............. så er lite action på den fronten i dag, med mindre jeg blir skrevet til;)

Skrevet

Min msn er helt fin. Det er sikkert bare satt opp sånn trønder-block.

(ha ha ho ho)

Skrevet

Selvfølgelig er det mini... hehe.. midi er vel det vi bruker nå det :) Men kan huske på å ta med neste gang jeg ser deg vet du!

Grøt er ikke godt altså... Blir skikkelig kvalm etter å ha spist det jeg. Er bare julegrøt som går ned (med mandel vel og merke)..

Lurer på om Tiril har tenkt å våkne snart jeg, så jeg kan dra å handle også.. Nå har hun jo sovet 2 1/2 time alt... jaja.. Får vel bare vente vel.. Gidder ikke å vekke henne heller..

Vogna rister litt nå, så kanskje hun våkner nå??

Noen som har snakket noe mer med Molle? Prøvde å sende en mdl til henne, men ikke fått svar enda... Kanksje opptatt med dåpsgreier og familie?

Og 1D: det stod noe om det msn greiene på vg-nett igår.. De hadde et eller annet trøbbel..

Skrevet

Sms`et med molle forrige dagen..........

Lungebetennelse og gørr som jeg forstod......................Fått sterkere medisiner da, så håper hun er bedre nå!

Jeg liker pinnen best når vi spiser grøt altså:)

Skal sette med ned litt igjen nå, vært helt ned på butikken.

Skrevet

Æsj, da - lungebetennelse og greier... Synes de må gjennom litt _vel_ mye der borte i Fetsund. Kan ikke alle bare holde seg friske og spreke?

Adrian er blitt en liten munk. Han har mista nesten alt håret mitt på hodet... hehe. Også liker han å røske tak i håret og smykket mitt. Blitt stor gutt...

Edvin har fått en del hår han da.

Synes grøt er greit om man spiser det sjeldent.

Skrevet

Da har jeg sms'et med Molle :) Fortsatt ikke helt iform og har lungebetennelse, men ingen feber.. Typisk at det skulle komme akkurat nå...

Sa at vi skulle invitere oss på etterpålag og det var ikke noe problem! Hadde plass til alle med utstyr! Mandag el tirsdag det koman på når besøket dro... Hvem er med?

Har fått handlet da, men bildene hadde ikke kommet enda...

Skrevet

Grøt er godt!!

Tulla sovnet rundt kl 24 i natt. Fikk pupp klokka tre og halv fem. Ren bleie og pupp klokka halv sju. Pupp klokken ti også måtte jeg faktisk vekke henne kvart over tolv. Det kaller jeg en god natts søvn det :)) Men er vel kanskje for mye å håpe på at det blir sånn hver natt fremover..

Tenker vi på dag eller ettermiddag/kvelds besøk hos Molle til uka da??

Skrevet

Blir vel dag tror jeg... Er ihvertfall best for meg :)

Sikkert kl 12 eller rundt der!

Skrevet

Hei dere!

Nå må jeg si jeg er litt sliten altså... Har ikke blitt mye søvn her i gården de siste nettene. A har magevondt og er våken flere ganger på natten og C har jo da fortsatt vannkopper (men hun har tydeligvis fått en mild utgave, så vi skal ikke klage)...

Når det gjelder A er vi liksom gått tre måneder tilbake i tid. Han har jo ikke vært våken på natten siden 9 uker og gråter jo egentlig aldri. Nå hyler han nesten 24 timer i døgnet og har gjort de de siste to dagene... I dag måtte sambo tom være hjemme fra jobb, for jeg var dødssliten og hadde ikke overskudd til å ta meg av disse to alene (C er jo ikke syk og MASER big time - hele dagen). Var hos lege i dag med A, men han kunne ikke finne noe annet enn hva vi hadde konkludert med, magevondt. Så vi må bare ri over stormen - ååååååååååååååååå...

Lungebetennelse høres ikke godt ut, også midt oppe i dåp og greier da. Skikkelig dårlig timing - GOD BEDRING!

Etterpå lag hørtes digg ut, alltid godt med litt gode kaker og sånn :o) Kanskje jeg skal kaste meg med - hehe, ingen av dere vet jo hvem jeg er og plutselig står det ei fremmed utenfor døren som vil ha kake, med en unge på armen - hihi artig syn :o))

Nei, får vel trøkke nedpå litt oreo cockie for å trøstespise litt i all denna elendigheta - trøstespiser litt for Molle oxo jeg, i samme slengen :o)

Skrevet

Hmmm, kremt - ri av stormen heter det vel :o))

Skrevet

Gjør sikkert ingenting om du har lyst til å bli med Petronella (men skal snakke med Molle først jeg :). Jo flere jo bedre?)

Stakkars A og C. Må de bli bedre fort, så mamma kan sove igjen!

Mekker litt på hjemmesiden min (eller Tiril sin da) og ser på Heia Tufte.

Skrevet

Hvis noen skulle hatt interesse av å titte på hjemmesiden er adressen http://home.no/tineelu

Husk å skrive i gjesteboka da :) Nå funker den nemlig!!!

Skrevet

Trøsteklem til molle!

Her har vi én dag av hvert, lakenskrekken på dagtid henger fortsatt litt i, men er blitt litt bedre synes jeg. Er litt auau i magen innimellom da, og det er ikke moro. Nettene går bedre og bedre, heldigvis.

LH er åtte uker nå, og det er så morsomt å se hvordan han utvikler seg dag for dag. Babygym ser ut til å kunne bli en suksess forresten.

Tida går fort!

I morgen skal vi i begravelse :-(

Mamma kommer for å passe LH, det trives de så godt med begge to, så er ingen fare for meg å dra bort da, selv om det føles litt rart.

Har lyst på sjokolade...!!!

Klem til alle!

Skrevet

ja ja jeg forbereder dåp jeg da. tror jeg er i rute nå

inatt så måtte Oskar ha påfyll kl 4.30 det er jo lenge siden sist , men så la an seg tidlig også da

stakkars molle med lungebetennelse, og petronella med sine syke små.

JEg har også lyst å møte resten av gjengen snart, har jo vært snakk om det lenge nå at jeg kunne tatt meg en tur til deres side av byen.

Skulle det passe seg så blir jeg gjerne med til Molle, men det må jo hun bestemme.

Vi har skiftet på oskar om jeg har følt at det har trengtes om natten

Før så ammet jeg jo flere ganger på natten og skiftet 1 g. Nå skifter jeg ikke før morgnen og da er det noen ganger blitt litt fuktig i gjennom.

Han har aldri bæsjet seg ut.

Ville gått opp en størrelse i bleier jeg om de blir våte igjennom.

Noen som ahr veid noen i det siste eller?

Skrevet

God morgen!!!

Natten her har gått bra den :) Men jeg har sovet så dårlig, så da er vi jo like langt: jeg er trøtt!!! Orket ikke stå opp kl 7, så jeg bare la henne igjen med håp om at hun sovna... Og hun sov til 9.20!!!! herlig!!!! Var forresten bare oppe 1 gang før 7)

Vi var å veide på tirsdag: 6280 gram og 63,5 cm (har jeg glemt å legge det inn?)

Skal høre med Molle om vi kan skvise inn Herkules og Petronella jeg :) Er jo gøy å se dere andre også, og Molle har jo plass... Skal som sagt få beskjed om hvilken dag som passer, så da jeg kan jeg jo spørre! Om hun ikke klarer å komme seg på nett snart da?

Fasinerende å se den babygymmen få gjennomgå om dagen! Den blir sparket rundt og tygd masse på :)

Og nå har vi lært å lage sånn "bil-lyd", så om hun sikla mye før, så spytter hun mye nå..... Herlig unge :) hehe...

Dusj og frokost nå...

Skrevet

Prøvde liksom å være streng i natt da. Måtte gi opp. Blr jo helt tynnslitt av slikt.

Ble ikke "natta" hos oss før 23-24. Edvin sprutbrakk seg og jeg fikk akkurat løfta han opp før vi måtte skifte på hele senga. Lettere å vaske golvet. Nye klær, nytt forsøk. Alle er lys våkne. Så jeg begynner smokkeputting. Holder på med det lenge. Lenge. Så får jeg Adrian til å sove nærmere halv to. Da våkner Edvin og er SULTEN. Ikke lenge etterpå våkner A og er like SULTEN. Så er det ny runde med byss og smokkeputting. Edvin sovner etterhvert. Adrian vil IKKE sove i den gode og varme senga si (hjalp ikke med varmeflaske nei). Så da klokka er 03 gir jeg opp. Tar han opp i senga vår (med egen dyne) og han slokner momentant. For en fyr. Så det der gidder jeg ikke. Prinsipper får være prinsipper enn så lenge, hovedpri er å få nok søvn.

Nå ligger de og kaver litt på leketeppe. Har vært lys våkne en stund nå, sett på uro hele tiden mens jeg dusja og lagde mat, nå er det litt nakketrening. Begynner å bli nok nå, for jeg hører lett irritert sutring.. hehe.

De får kave til jeg er ferdig.

Brukte en større bleie på Adrian i natt og det fungerte kjempefint. Tung og tett :-D

Litt teit at jeg ikke tenkte på det selv med en gang, men vi har skifta så mange bæsjebleier på natta at jeg ikke tenkte over at man ikke trengte det... hehe. Sånn er det når man er mamma for første gang. Edvin er litt mindre så han klarer seg med liten bleie. Men klart - de er jo over 5 uker og kan jo ikke bruke "newborn" for ever!

Sukk... de blir store de guttene mine... nærmer seg fire kg og greier.

Høres ut som du har hatt det litt stritt Petronella, så jeg fortsetter med godbedringsogoppmuntringsklemmer.

Mamma kommer i kveld, så da blir det litt avlastning og kos :-D

Tror ikke vi kommer til Molle forresten, selv om hun faktisk har plass til oss... Men vi får se. Kanskje likevel :-)

Nei, nå har jeg to slitne barn på teppe *springeogsnu*

Skrevet

Sliten svanine- skjønner jo det fa

Er faktisk det selv men det er okke Oskars skyld Våknet med migrene og har trosset den og vasket og handlet

Nå skal vi på middag til svigers og oldemoren gfra tr.heim skal hilse på Hun gleder seg så

Vofsen gulpa utover gangen - litt lei gulp he he

Skrevet

Fikk melding fra Molait i dag som var sendt i går (hvorfor det forresten???!)

Skulle hilse så mye fra den hostende. Hun vil at vi skal tippe på Edvards 3 måneders vekt (eller 11,5-ukervekt for å være presis).

Er jo veldig dårlig på tipping jeg da. Må tenke meg litt om først.

Har vært på trilletur i dag. Var på butikken, masse folk, trangt, idioter som ikke overholder minstebredden sånn at jeg må flytte på bruskasser og eggekartonger. Murr murr. Og dustedame som brøyter seg foran meg når jeg skal ut døra og ikke gidder holde døra for oss en gang. Murr. Men fin temperatur ute da, og de små sov så søtt atte :-)

Skrevet

E kan vel ikke være mye mindre enn min tuppe? tja... tipper 6250 gram jeg :)

Har hatt besøk av mamma og pappa idag vi :) Spist middag sammen (taco) og Tiril spiste grøt med mormor sin.. hehe... Grøten kunne jo ikke kommet fortere inn i munnen! Også har jeg kjøpt tutekopp (sånn magic cup fra avent som ikke søler) og idag har hun fått vann. Er så godt atte.. *suttebitesmatte*

Har hentet masse bilder idag også, men tror du de kom i den størrelsen jeg ville ha? nei! Så tilbake for å kjefte, men de sa bare at det ikke går an å få bildene i den formaten.. Da må man redigere hvert eneste bilde selv... grrr... Masse fine bilder da! Mamma tok forresten med seg en hel del for å vise frem i syklubb ikveld :)

Butikker med liten plass er skikkelig grrrr... Prøv lindex på senteret på barneavdelingen der.... Umulig å komme mellom hyllene, så vogna må settes igjen i midtgangen... Når jeg tenker over det er det dårlig plass mellom hyllene på nesten alle klesbutikker (med barneklær vel og merke).

Alene hjemme ikveld/natt jeg... T skal på nattevakt... Dere gjør da?

Skrevet

God kveld damer!!

Sitter her i sengen, mens vi ser på Senkveld og leser litt på tråden.

C er bra fra vannkoppene, fikk det veldig mildt - heldigvis!! Tror hun hadde maks 50 prikker og bare kanskje 5 av de ble sånne "blemmer"... Hun klødde fælt første natta og litt andre, siden har det vært helt ok.

A er også litt bedre (har hatt både vondt i magen og ørevondt), men gråter fortsatt mer enn normalt og har fått litt lakenskrekk (dessverre, han som ALLTID har vært såååå flink), men jeg håper det går seg til ganske snart, bare han blir helt bra igjen.

Ikke nok med det, men han har fått trøske, så nå må vi behandles for det begge to - jippi, noe skal det tydeligvis være...

Kjenner til dette med trange "veier" inne i butikkene altså, spesielt klesbutikker - blir helt sprø og jeg har ikke tvillingvogn en gang. Grrr... Var innom Europris på strømmen for å kjøpe tenn briketter og holdt på å tuppe noen esker "veggimellom", brukte jo 10 min ekstra der inne bare for å komme meg til kassa, blæh. Og ja Tiny, enig i at Lindex på Storsenteret også er hel, håpløs...

Glad jeg er ferdig med dåp altså. Men har fortsatt disse dåpskortene (takkekortene) på samvittigheten, skulle i følge Molle hatt disse ferdig på mandag, men det ehe klarte jeg ikke. Derimot er dåpskjolen tilbake fra renseriet da, så bare A blir sitt gamle jeg igjen og ikke gråter hele tiden skal vi ta noen nye bilder og lage takkekort.

Har forresten vært innom hjemmesiden din Tiny - lagt igjen hilsen i gjesteboka også *flinkjentejeg* Den var kjempefin og Tiril er jo bare skjønn :o))

Morsomt å se bildene fra (tråd barna oxo)

Nå vet jo ikke jeg så mye om Molle sin lille pode da, men kaster meg inn i tippeleken og gjetter at han veier ca 6470g :o)

Kunne jo vært hyggelig å være med på etterpålag hos Molle, men jeg kan ikke love noe da altså - kjenner jo ingen av dere og er litt sånn begynner blyg. Alle vet jo hvor pinlig det er å treffe folk, når alle kjenner alle og du kjenner ingen, hihi. Men om det passer for henne, skal jeg prøve å ta mot til meg *rødmer* :o)

Vel, dette får nesten bli for denne gang, må prøve å få litt søvn. Håper A sover hele natten i natt.

Skulle du ha lest igjennom alt her er du vel helt sår i øynene nå - hehe...

(orker ikke lese igjennom alt selv engang, så om det er en skriveleif i ny og ne får det bare briste og bære)

Nattinatt flickor!!

Skrevet

da er poden introdusert for siste Oldemor - hennes første oldebarn (hun fikk 2 med 18 dagers mellomrom og en gutt og en jente) og den første hun har møtt.

Stor stas og oldemor var så fornøyd over at Oskar hele tiden smilte til henne.

tanta hans dukket også opp og hilste på i 5 min,

Jeg er litt lei henne for tiden hun er liksom så opptatt av O. men har aldri tid til å i hilse, nå har vi dratt dit 3 ganger på kort tid og hun tar seg ikke fri fra studiene for å se, bare klage på at hun aldri ser ham og at han vokser i fra hmmm Ja ja jegfår vel være overbærende.

trangt? ett sted det er trangt er på HM på barneavdelingen her HELT håpløst.

Så flott at alle syke er på bedringens vei men fortsatt god bedring.

Jeg tipper 7010 på E jeg da he he''

Migrene migrene æsj gå din vei!!

Det ser ut som vi er i en god stim når det gjelder kveldene her også Oskar er kjempe trøtt og legger seg tidligere enn tidligere og sover gjennom natten

Stakaren ble jo holdt våken av besteforeldrene i dag for at tanta skulle få møte ham. Greit for meg men da får de holde ham om han gråter også.

Han ssovnet på armen min og fikk ligge der til vi skulle hjem bar ham ut av bilen og opp i sengen nå og der ligger han og sover søtt

Skrevet

Oj - jeg tror jeg har fått de til å sove! Kryss i taket og bank i bordet.

Men egentlig lurer jeg på hvorfor jeg gadd, for mamma kommer hvert øyeblikk og vil selvfølgelig hilse på barnabarna sine.

Tulla de inn i dyna og holdt de (ja, en og en da) på stua til de roet seg. Dempa belysning og bim på meg.

Lurer på hva jeg skal tippe... må tenke litt til. Noe på seks tror jeg da.

Stakkars Herk med migreneau. Bra det går bedre med dine Petr. Nei, kan ikke skrive Petr, det blir litt som Pjotr. Hehe, jaja.

Har ryggvondt om kveldene jeg. Tror det er fordi jeg sitter så rett i ryggen når jeg dobbeltammer. Må jo det da, for at alle skal få plass. Slitsomt.

Hm. Høres ut som at Adrian ikke sov hundre prosent. Jaja, pytt sann. Blir nok ikke tidligkveld uansett.

Skrevet

Ble ikke så tidlig køya på meg allikevel gitt...

A våknet 2330 og hylte, aaargh... Gikk inn og løftet han opp, dette resulterte i at han la hodet godt til rette på skulderen min, tullet fingrene inn i håret mitt og sov videre - jada, hva er det egentlig han innbilder seg, at jeg er en sånn stående seng - ehe not...

Vel, da han ned igjen til ville protester - ble sef da litt bekymret for at han hadde vondt i ørene eller noe og løftet han opp igjen. Denne gangen la jeg han vannrett (som i sengen) i armene mine. Han løftet hånden opp på brystet mitt og sov så søtt videre. Du skjønner da at du bare blir brukt som koseklut *sukk*. Ned i senga igjen, hyl og skrik (med den rustne/utslitte stemmen han har om dagen). Måtte bare gå ut av rommet hans, mens hjertet mitt holdt på å briste men hva kan man gjøre - kan jo ikke stå der inne hele natten heller. Etter noen minutter ble det stille.

Krøp i køya igjen, men var da lys våken og sto opp i stedet for å ligge der å vri meg. Nå har jeg vel svart på ca 20 innlegg på juniklubben, for å fordrive tiden også skriver jeg jo litt her da. Får vel snart prøve meg på køya igjen. "Deilig" at storesøster har tatt en hyttetur i helgen (litt prikkete, men dog frisk), med to kusiner, en onkel og bestemor så kan vi sove litt på dagen i morgen om behovet skulle være til stede, samt at hun får svidd av litt krutt etter 3,5 dag hjemme fra bhg.

Petr, Pjotr, Pompel, Pilt - er´e så nøye a... hehe :o))

God bedring med migrene Herk - høres ikke spesielt deilig ut :o((

Jaja, ble langt igjen detta her - skjønner at jeg er skravlesjuk i kveld veit du... :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...