simbamamma Skrevet 21. november 2006 #101 Skrevet 21. november 2006 Må jo være en grunn til at hun har feber, 1D? Men at det ikke er moro, skjønner jeg godt. Molle: Long time, no see!
Molait Skrevet 21. november 2006 #102 Skrevet 21. november 2006 djiiizz! Når skal man fålest seg opp her da tro. Og Tiny, hva med å legge link til tråd 1 nr du starter tråd 2?? Men jeg kan lete og lete og lete jeg. Går bra det! Har ikke fått lest stort her. Derfor lite kommentarer. Selv er jeg fortsatt syk. Ikke feber lenger, men virkellig sjaber. Og har hosta i stykker noe i ryggen:( Føler meg ferdig med sykdom og drit nå. Har 1,5 dag igjen på kuren, så får vi se. HAT! Edvard var 6470gram og 60cm. Han har hatt økedøgn nå tror jeg. Spiste borti hver time i går og annenhver i natt. Merka i dag at volumet har økt. Spreng etter bare et par timer jo. Ellers vil jeg tajje for besøk i går. Koselig:) Nå var jeg ikke helt den vanlig sprudlene meg, men hadde masse kake så da skulle det vel være greit. Lurer på å printe ut og lese tråd litt nå og da under amming...
Molait Skrevet 21. november 2006 #103 Skrevet 21. november 2006 Iiiik!!! Du er jo rent skummel Petronella!! Tippe så helt riktig på grammet da. Tiny..altså jenta di er egentlig en slamk variant, man blir bare litt lurt av sossisen under haka;) Herk??!! 7000?!, ikke alle som har fløte i puppa slik som deg..hehe. Tippet du noen gang noe svanine? Petronella, glemte at jeg ikke hadde møtt deg før jeg. Så skummelt var det liksom..hehe. Har blitt så mange treff og møte med nye mennesker det siste året at jeg glemmer helt å bli smånervøs. (Holdt på å pisse på meg da jeg skulle møte Tiny. For ikke å snakke om cat, da dro jeg nesten hjem igjen. Enda godt jeg var full) Hyggelig å treffe deg og å se deg igjen og Herk. Lese mer senere, bare skummet nå. Må jo fortelle om dåp også. Legge ut noen bilder senere. Sulten!!
Petronella♡mor til to Skrevet 21. november 2006 #104 Skrevet 21. november 2006 Hei igjen! Da har vi vært på HS. A var i dag 7635g og 66cm. Bare opp 135g på 3 uker, var jo virkelig ikke mye spør du meg men helsesøster mente at sånn var det innimellom, også hadde han jo ikke spist siden 0615 da vi veide 1030. Han lå fint til rett over gj.snittet så da mente hun at vi ikke trengte stresse grøt på enda en måned gr. at han fikk så vondt i magen når vi prøvde siste. Men vi får nå se da, kan nok hende vi prøver igjen før det er gått en mnd. Også har den første tannen tittet frem da (om man kan kalle det en tann), den er mindre enn spissen på en knappenål ) men skarp om du presser fingeren i mot. Juhu - sin første tann *notereiboka*! Vælkømmin tilbake på nett da Molle!! Forresten om du ser på innlegget mitt litt lenger opp Molle ser du at jeg tippet (helt ut av det blå) 6470g på E, hehe *løpeåleverelottokupong*
Petronella♡mor til to Skrevet 21. november 2006 #105 Skrevet 21. november 2006 Vi la visst inn innleggene våre ganske likt Molle - ser jo nå at du har sett tippekunnskapene mine ))
_svana_ Skrevet 21. november 2006 #106 Skrevet 21. november 2006 Hei på dere. Velkommen tilbake Moll, pjuh, endelig er ting tilbake til det normale. Sitter og skriver med to slappinger på fanget. De sover og sover og sover og er veldig slappe. Driver og forsiktig fisker ut buser. Håper de blir bedre snart. Nettene orker jeg ikke nevne, bra at mamma er og hjelper sier jeg i allfall. Stellene går nesten i ett, for de har så mye rap og tull som skaper kluss. Det holder ikke bare å få ut én rap eller to, og da tar ting tid når de spiser hver tredje time. Flott at dere hadde et hyggelig treff. Vi får ta det igjen når gutta er friske og jeg er blitt komf med å ta de med alene på tur. Tippet vel bare noe på 6, ang. vekt altså. Så teknisk sett hadde jeg rett jeg også ;-) Greit å ha noen til å lage mat for seg altså! Mamma har tatt med saks så da får jeg fakset av de slitte tuppene også (hun var frisør en gang i tida). H skal visst drikke øl etter jobb i dag. Han får nyte fritida mens han kan. Trodde jeg var ferdig med denne renselsen (herregud for et teit ord), men det var jeg visst ikke gitt. Håper det er siste rest, gutta er seks uker i morra. De har vokst ut av noen av klærne i 50 forresten. Et par pysjer og bodyer er blitt for korte, men det meste passer fortsatt og noe er enda stort. Gleder meg litt til de hopper til 56 for det er gøy med litt nye klær. Bare tull at de små ikke sliter ut klær i 50, en myte som er motbevist her i huset. Leste et sted Cat at det var lurt å legge barnet 15 min tidligere hver kveld, men det er nå umulig å (synes jeg) å ha så mange rutiner når de enda er så små. Her er det natt mellom ni og tre, som regel mellom tolv og to. I går kasta jeg den bleiebøttedelen i søpla. H fikk fiska den opp igjen. Hvorfor kan den ikke bare sitte fast??? Er glad vi har sånn bøtte forresten.
*1D* Skrevet 21. november 2006 #107 Skrevet 21. november 2006 Simba: det er en grunn til at hun har feber ja, hun har et virus i kroppen. Mne vi har ikke fått svar på hvilket......... prøvene er ventet i morra eller torsdag. Hun har hatt kyssesyka for 2 år siden og jeg hadde assosiasjoer til det i starten, men hun er ikke like dårlig hele tiden og for det meste så virker hun helt grei lissom (men ikke sitt vante jeg). Og andre ser ikke det som jeg ser, og da blir jeg usikker på om jeg er hysterisk bare.......... *blåserpåvondtetiryggentilMolle* Håper du er bedre snart nå ja! Linken til tråd 1 her inne: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6968916 Mener forøvrig at Tiny har lagt den inn her før jeg altså, men gidder ikke sjekke;) Har gjort husarbeide i dag, til og med vært i kjelleren for første gang på snart 2 uker. Brettet klær i nesten en halv time (kombinasjon av mye klær og sein jobbing). Og nå er jeg helt utslitt igjen....... Hehe, skal ikke være enkelt på slutten merker jeg.
simbamamma Skrevet 21. november 2006 #108 Skrevet 21. november 2006 LH kommer til å sprenge vekta på HS på 3 mnd.- kontrollen.... Uoffisiell veiing med pappa på vanlig personvekt, viser ca. 6 kg i en alder av 2 mnd. Hjelp! Stabiliserer seg vel etter hvert, og han ser ikke direkte tjukk ut nå heller, men det høres så fælt ut liksom. Uææææ! (Rakk å skrive skikkelig mye, ja...)
Molait Skrevet 21. november 2006 #109 Skrevet 21. november 2006 ikke ille det da simba. E er jo ca. 6,5 og han var ikke 3 mnd. da han ble veid. Ikke var han den største der heller. Tror LH er ganske så normal jeg:) Takker for alle blibraklemmer. Nå lurer jeg på å dra ned på Spar og handle brød og melk. Ikke at jeg orker, men mulig det er godt å komme seg en liten tur ut av huset i løpet av dagen. Kjipe greier det med D 1D. Man kjenner sine barn best selv, så stol på deg selv du!
♥Tiny Skrevet 21. november 2006 Forfatter #110 Skrevet 21. november 2006 Jøss, det har jo endelig vært litt liv her jo !!!!! hehe... Vælkømmin back Molle!!! Det var f'''n meg på tide assa.. Har savna deg masse! Også må du snart bli helt bra igjen da! Økedøgn er forresten dritt.. Gjør jo ingenting annet enn å amme, amme, amme og skifte bleie og amme igjen.. Og au i puppen etterpå ja. fysj a'meien Handle har jeg gjort idag også. Kjøleskapet og brødskuffen trengte et lite påfyll. Var liksom litt stusselige med mat der.. Har ommøbler på rommet til Tiril, men jeg blir IKKE fornøyd altså.. Grrrrrr... Vil ikke ha alle de tingene/møblene der inne, men har jo ingen andre steder å sette de heller (kjøpe hus!!!!) Vil ha større plass jeg... Skulle sikkert svare på masse mer, men husker jo ikke alt som var skrevet engang *gullfiskhukommelse/ammetåke* Jo, Tusen takk for namme kaker Molle!
♥Tiny Skrevet 21. november 2006 Forfatter #111 Skrevet 21. november 2006 Forresten så har svanine lagt med linken på et innlegg (nr3 eller noe), så det er med en link til forrige ja! klementiner mmmmm....
Molait Skrevet 21. november 2006 #112 Skrevet 21. november 2006 Ja så det. Men først etter at jeg hadde lett frem den førrige..hehe. Klementin selv nå Mulig det er natten her!! Han sovnet badet og mett kl 20.00. Spørs det om det er natten eller bare en kveldsdupp nå da. Har enda ikke klart å lese meg igjennom hele tråden. CAT: Vet hvordan og er virkelig au. En natt måtte jeg til slutt lirke ut puppen og gi av den andre som var relativt utsugd! Beste som funker her er å bruke brystskjold (avent sine er fine) ca. et døgn. Og gi alltid den bra puppen først, for da er hun ikke så sulten og suger så hardt på au-puppen. Smør også med puppekrem. De skjella hjalp ikke meg noe. Dersom selve puppen verker, så masser mens det renner, enten når hun spiser eller evt. i dusjen (synes jeg er lettest) Pass på å tømme så mye som mulig. Ang. pumping. Pumper lite selv. Blir til at han får mme dersom jeg ikke skulle være der. Nå er skjelden puppen langt unna ham i mange timer:) Har Avent sin el. Den har og den spaken så man kan bruke den som manuel. Synes faktisk det går raskere og greiere uten strøm jeg. Eller kanskje ikke, men mindre styr. Synes iaf ikke det gjør noe mer eller mindre vondt å bruke det ene eller det andre. Hadde den Mandela (tror jeg det var) til William og den var fra helvete!! Men de er jo litt modernisert nå tenker jeg:) Ja i løpet av den halvtimen! jeg har brukt på å skrive her har poden våknet 3 ganger. sikkert noe magevondt men kommer ikke noe rap da. Håpe han er ferdig nå.
Molait Skrevet 21. november 2006 #113 Skrevet 21. november 2006 hahaha..jo han Mandela har gjort mye fint her i verden men trooor ikke han har kommet med noen brystpumpe;)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. november 2006 #114 Skrevet 21. november 2006 Svanine: Ja er ikke så lett med disse natterutinene assa!! Forrige natta sovnet hun halv ett og jeg var såååå fornøyd. Men i natt var klokken nesten fire, og jeg var ikke såååå fornøyd da nei.. Men til gjengjeld sov hun over 3 timer mellom hver gang hun skulle ha pupp + at når klokken var kvart over ett på på dagen mått jeg gå inn å vekke henne, for da skulle vi møte mamma på senteret klokken 2. Så hun sover lenge, bare at det er hele formiddagen i stedet. Men hun er jo bare 3 uker da, så synes liksom ikke jeg kan banke inn rutiner heller, så vi får bare ta tiden til hjelp, blir sikkert bedre etterhvert. Den j***** renselsen er jeg dritt lei også!! Kommer nesten ingen ting, men akkurat nok til at jeg må gå med truseinnlegg eller en mini-tampong. Men jeg vil bli ferdig så jeg kan p***!!!! Hihi... så i dag var jeg på apoteket og kjøpte kondomer, så får vi se da om det blir litt action i kveld Og welcome back, Mol )
*1D* Skrevet 21. november 2006 #115 Skrevet 21. november 2006 Jeg er lei smerter i bekkenet jeg.....og det å være kåt uten å bli blaut og få så vondt i bekkenet at man må slutte å ha sex når man endelig har blitt blaut......(sorry...litt mye info, men er så j''vlig lei)!!!!!!!!!!! Dattera sov 2 netter før hun var 10 mnd hun.......resten av tia gikk det i 2 til 3 t mellom hver gang hun var våken... og hun hadde 2 måltid hvereneste natt til 10 mnd. Da hadde vi fått nok og flyttet henne på eget rom og sluttet med mat samme natt. Den natta var hun våken 1 gang (la henne 8, var inne kl 1, sto opp kl 8) og da fikk hun vann. Hun fikk også 2 tenner den natta...... og etter det sov hun minst 8 timer sammenhengende, men oftest 11-12 timer.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. november 2006 #116 Skrevet 21. november 2006 LOL ja du kan få sagt det 1D )) Nå lo jeg godt!!!
Molait Skrevet 21. november 2006 #117 Skrevet 21. november 2006 haha men huff da. Ja sex er ikke bare bare:) Blir det noe action i kveld da cat? Skal vi se her... (har lest alt) Dåpstakkekort: Tydligvis ingen som klarte fristen nei!! Men atte Petra...passer den dåpskjolen nå da??? Og må dere få ut fingern jenter. Snart ferdig med takkekort alt vi:P Var mer obs på det denne gangen for med Will så fant vi heller ingen med bare ham på. Kjolen passer ikke nå lenger så lite å få gjort noe med. Den passet ikke da vi fikk hjem bildene heller. Var pølseskinn da han ble døpt. (tiden før digitalkamera) Vormsund???? As if! 3mill??? Driter penger dere eller?? går sikkert for 3,5. Men koselig hus da:) (men absolut ikke verdt 3 mill! Synes få hus i grunn er det) 1D: Jeg anbefaler Avent sin pumpe. Kjøper du elektrisk har du mulighet for både med og uten strøm, men koster mer da. Holder sikkert med vanlig. Vanskelig å fake feber. Hun plages vel med noe. Husk at barn gjerne kan være i fin form med feber. Værre med oss voksne:) (skulle si noe merr, men klarer ikke tyde notatene mine) Ri over stormen..haha Svanine: På Fru Lyng hadde de fine madrasser til lekegrind. Dyre men... Jeg ville og brukt kantbeskytter. Må ikke men jeg skal ha det:) Du trenger nødvendigvis ikke rundt hele, og skulle det bli noen cm. uten er vel ikke det noen krise? Og kan da tulle et teppe der. Har du buseslurper? Haha, nå kan du ikke bare le av H ang. kasting av bleiebøttedeler lenger. Hehe måtte glise litt av ham da jeg stelte der. Så bøtta var tømt og H løp til for at jeg ikke måtte kaste bleia oppi. Er da ikke helt dum heller!! Jeg knøyt jo en knute på påsan først da:) La nå gutten få sove i senga! E hadde og en slik periode. Våknet hele tiden, men sov som en sten i senga vår. Søvn til mor og far er viktigere enn prinsipper synes jeg. Og er da ikke værre enn å avvenne senere. Var ikke problem her. (han sover fortsatt i senga om morgnen da, men det er grunnet lat og trøtt mor..hehe) aaahhhh...nå er det sort hull. Kommentere mer om det dukker opp mer. Grattis med 3 uker og 2 mnd:) Fortelle om dåpen vår senere. Tar jo døtte meg tid å få oppdatert seg her!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. november 2006 #118 Skrevet 21. november 2006 Molle: Bare slapp av, blir ikke noe hus på vormsund. Når vi se litt bedre etter på takstpapirene så viser deg seg at huset skal rives for å bygge gangvei en gang mellom 2005 og 2017... Ble ikke så aktuelt da nei... Buseslurper????? regner med at det er en sånn buseplukker man kjøper på apoteket, men buseslurper?? For et ekkelt ord!!
*1D* Skrevet 21. november 2006 #119 Skrevet 21. november 2006 Det tar tid å lese seg frempå etter et så lang fravær vet du. Vi har jo ikke noe liv vi heller, er vel derfor vi henger her hele tia og skriver om alt fra stormer til snørrslurpere;) Og jeg håper petra tåler grisepratet mitt;) De andre er vandt med meg, så de gidder jeg ikke unnskylde til dere andre;) Jeg har lyst på sex jeg da...... og sånn som det ser ut nå så blir det vel sånn ca 1-2 år til neste gang... (jeg overdriver ikke her altså..... okei, kanskje litt da) Skal legge mannen min jeg nå. Natta;)
Petronella♡mor til to Skrevet 21. november 2006 #120 Skrevet 21. november 2006 Ojsann, det var jommen ikke tull det du sa i går Molle - om at du skulle holde tråden oppe på side 1. Har jo ikke vært så mye liv på denne tråden siden Ålesund brant, som de timene etter at du kom tilbake )) Jeg bruker elektrisk Medela (ikke Mandela *flirer*) og er veldig fornøyd med den. Bruker den ikke super masse, men en gang eller to i uka blir det nok. Brukte den daglig i flere mnd med nr 1 (samlet opp et giga lager i frysen), var så prippen den gangen skulle ikke bruke mme - er ikke helt der denne gangen. Vedr. dåpskort, så sa jeg akkurat til sambo at vi MÅ ta tak i det en ettermiddag, nå har det "snart" gått pinlig lang tid. Setter ny frist til mandag da... Da skal de kortene være bestilt i alle fall... Når var fristen for julekortene forresten?? Sendes vel på nyåret de ) Nei, får vel krype i køya. Har hverken renselse eller bekkenløsning for tiden - hvilken unnskyldning skal jeg bruke da a (for å snike meg unna)... )) *tenkesåhjernenverker* Håper det blir en rolig natt. Etter at A i går gjorde all klaginga mi her den siste tiden til skamme, ved å oppføre seg som et prakteksemplar av en 5 måneders baby, har han fulgt opp dette i dag *jubler*. Håper bare det overføres til natta også *krysserfingrene*. Gotta go - Nattinatt!!
Petronella♡mor til to Skrevet 21. november 2006 #121 Skrevet 21. november 2006 Hihi, jeg er ikke så veldig hårsår - så det går nok bra. Hilsen ei som kan både drekka, pule, spy og slåss... (eller jeg slåss forresten ikke så masse da...) hehe )
Molait Skrevet 21. november 2006 #122 Skrevet 21. november 2006 Alt gutten trengte var en tur til Fetsund:) Alle lagt seg nå da el?? Tiny sover vel for lenge siden (kanskje oppe å mater nå), cat driver å har seg (håper jeg for hennes del..hehe), 1D _prøver_ å få seg (krysser fingre for deg), Petra går inn for søvn tror jeg (prøvd "har så vondt i hodet i kveld kjære"? hihi), svanine ammerskifterammerrapertørkergulpammer, herk??? Deg hadde jeg glemt! Sitter å ammer du eller? Oskar tatt tidlig kveld i dag og? Hvor er Amalie henne a?? Jo og svanine...hallo!! Ja kjekt å gå opp bleiestr. etterhvert. Iaf når de begynner å tisse seg ut mye. djjiizzes. (hihi) Edvard tok kvelden da:)) Våknet hvert 5 min fra 20 til 20.30 med smokkinndytting og sov så til litt over 23. Mat og sovnet igjen:) Derfor har jeg fått en del tid til å dibbe. (svanine, du er ikke på bim og bimmer ikke lenger. dib nå) Gubben har vært ute og barn sover. Uten nett i rundt 2 uker. Halloooooo, klart tråden da er oppe..hehe. Til Mandag skal vi sende ut dåpskort alle sammen. Julekorta sender vi senest 15/12. Så da vet dere det:) Joooooooooooo, HALLA BBMMELMIM!! Men er vel mer utenfor magen nå. Stikk innom tråden igjen kjære du. Koselig å høre fra deg igjen. Hvordan er navlen din nå da? (haha) Dersom ingen er her så køyer jeg vel selv og.
Molait Skrevet 21. november 2006 #123 Skrevet 21. november 2006 Når ungen er skikkelig snørrete kommer det jo slik slurpelyd når man slipper vakumet da! Derav buseslurper:) Har vært sagt i familien min i ihf 16 år, så tenker ikke over det engang. Tror faktisk jeg sa det på apoteket og. "hvor har dere buseslurpere?"
Herkules Skrevet 21. november 2006 #124 Skrevet 21. november 2006 Min lille venn sover ikke nei.La ham kl 1930 Optimist? ja tja altså han sov sånn 30 min av gangen flere ganger i kveld. Sovnet så fint her i isted men så våknet han av et hylskrik kan ikke vært noe annet enn en vond drøm. Han skriker aldri sånn når han er våken. Cat; det er ikke så greit med rutiner når de er så små, vi hadde også forskøvet døgn i starten.gradvis har det normalisert seg til ca midnatt HS sa noe som jeg vurderer å prøve om jeg skal ha ham tidligere i seng. Start dagen gradvis litt før dvs at i steden for å begynne med tidligere kveld så få barnet opp litt tidligere om morningen, Veldig fristende når man har lagt seg sent! snakker man litt før går det jo bedre.
Molait Skrevet 21. november 2006 #125 Skrevet 21. november 2006 Tok en oppdatering før jeg skulle legge meg og jammen var det ikke liv i flere her i natten:) Men begynner å bli sent så får vel ta kvelden. Håpe Oskar finner ut at han vil ta kvelden snart og da:) Natta jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå