Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bit tennene sammen Cat!!

Pass på å få tømt puppen på den ene eller andre måten, det er viktig for å forhindre brystbetennelse.

Dersom det virker som om det er treg utdrivning, kan du få nesespray for dette (på resept).

Har hatt inmari vondt selv også i begynnelsen, men jeg er nesten 100% sikker på at det går over, bare pass på at det ikke blir betennelse *trøsteklemmer*!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puppen er helt myk og fin, så tror ikke det er tette melkeganger heller..

Håper det går seg til snart, for dette var vondt!!

Skrevet

Ja jeg har ikke tid til å være her nesten.

Koselig at du stakk innom tråden barebarnemat.

-oskar gulpet sånn i stad i liggende stilling det sprutet opp og landet i munnen og nesen hans og han syns det var så forferdelig, gråt så fælt og var helt utrøstelig,

Cat det kan være tette ganger eller noe sånn, det føltes i allefall sånn for meg. Jeg la varme kluter på og sørget generelt for å holde puppene varme,

sender trøsteklemmer til de som trenger det

Skrevet

Får vel se å dytte denne litt oppover jeg da :o)

Her har storesøster her fått vannkopper. Det har vært 3 eller 4 runder med vannkopper i bhg siden hun begynte (alle hennes venninner har hatt det), men hun er ikke blitt smittet så jeg trodde nesten hun hadde hatt det, men så mildt at vi ikke hadde vært klar over det. Akk nei, dette er det ikke til å ta feil av (mange røde prikker og et par "vannblemmer")... Også er hun så tapper da, der hun prøver så godt hun kan å ikke klø på de (har i alle fall ikke feber). Skal kjøpe hvitvask på apoteket etterpå også har jeg lovet en liten sykegave, så håper jeg bare hun ikke blir så hardt angrepet.

Blir spennende å se om A oxo får det nå da. Hadde forsåvidt vært greit, for det skal jo visstnok være mildere jo yngre de er. Det er bare så vondt å se på :o((

Alt bra med dere andre eller??

Skrevet

Har egentlig mye å skrive, men får ta litt i gangen da.

Vi fikk brev om barnetrygd og navnevalg i forrige uke. Det sto at barnetrygden ikke kom før i desember, og at de måtte ha skriftlig melding om kontonummer.

I går hadde jeg navnedag. Gratulerer til meg.

Høres veldig vondt ut med sånn puppeau! Du får bare prøve å gjøre som Petronella foreslo, viktig å få ut melka. Ellers så kan du jo ringe ammehjelpen, kan hende de kan hjelpe. Ble litt redd for at jeg begynte å få betennelse en kveld i forrige uke. Nevnte det vel på tråden også. Fikk frostanfall, puppen var øm og varm og formen ble elendig. Ammet ekstra mye med den puppen, melka ut det som var og masserte mye. I løpet av neste dag var jeg så og si bra igjen. Skumle greier! Kan fort være BH'en som har klemt melkegangene eller at de ikke har greid å suge ut all melka skikkelig. Holder en knapp på det siste, egentlig.

Håper du blir bra fort! Høres veldig vondt og kjipt ut :-(

Vannkopper er vel den eneste barnesykdommen jeg har hatt, utrolig lett å bli smittet. Kanskje greit at minsten får det nå, men det er jo ekstra vondt for mor når bebisen er dårlig. God bedring til Petrohjemmet uansett!

Fikk melding fra Molait i går. Hun håpet å være på nett i går kveld, men det ser ikke slik ut. Feber i går natt, men var feberfri på dagen da jeg meldte med henne. Edvard fikk vaskine på hs i går også.

I går var vi på vår første utflukt!!!

Litt av et vær vi valgte, men vi kom oss ut og alt gikk flott. Dere lurer kanskje på hva målet med turen var, og det var Brynsenteret. Fikk bytta en del klær på HM, og kjøpt noen bodyer i 56 - så nå kan de bare bli større! De er 5 uker nå og 50 sitter bra på. Må fortsatt ha sokker på noen av sparkebuksene for å "feste" di, men oppbretting av bodyer er en saga blott.

Men saken var da; at de sov stortsett hele tida, bare litt småputting av smokk som skulle til. Kom oss hjem og da våkna de. Perfekt!

Har lyst på lekegrind jeg.

Skrevet

så mange syke her da,

Håper ikke vankoppene blir så ille for hverken stor eller liten om han skulle f å det

Molle du får nå se å bli bedre nå

Brystbetennelse er fryktelig vondt så ungå det da!!

Jeg startet med øm kul i puppen og feber men ikke vondt og så ble det ømme vondere og vondere og så økte feberen til over 40.

Ikke noe å trakte etter

Grattis med utflukt svanine har vært på besøk hos to med lekegrind i det siste og set så jo praktisk ut da!

I dag kommer Presten for å snakke om dåpen så jeg får sørge for at det iikke ser helt bomba ut her

Har jeg sagt at jeg har vært å besøkt noen nusselige ferske kattunger? så søte små... Mamman var gæærn da og ble rasende på Oskar stakarn fordi han skrek etter mat

Skjønner ikke hvor dagen blir av jeg?

Skrevet

Litt av tanken med lekegrind så tidlig er at de kan sove der på dagen? Noen tips om hvordan vi kan gjøre det? Må vel ha madrass da, og kantbeskytter iaf.

Noen tips?

Skrevet

Idag har vi vært på 4 måneders gruppe på helsestasjonen.. Snakket litt om løst og fast med helsesøster og hverandre. Er godt å ha noen å utveksle erfaringer med!

Nå er snuppa 6280 gram og 63,5 cm lang!! Stor jente blitt :)

Har ingen tips ang lekegrind,men tror det kanskje følger med noe madrass liknende når man kjøper de? Og det er lurt med kantbeskytter ja (Har de billig på hansen&dysvik ihvertfall.)

Er jo bare som en stor seng da på en måte!

Har sendt gubben på sats, og nå skal jeg legge sammen litt klær og snart lage noe middag!

Skrevet

Stor og flott jente ja! :-D

Jeg har en litt sint Edvin hengende på skuldra.

Får man tak i kantbeskytter nok til 1x1 meter da? Madrass i metervare finnes, også på H&D ryktes det. Får forske litt på dette.

Grinda på babyshop selges uten noe greier på bunnen i det hele tatt. Det er litt dårlig.

Skrevet

Petrohjemmet.. hehe..

Vannkopper er ikke noe morsomt nei. Er en av de rare som faktisk har hatt vannkopper 2 ganger som liten jeg, så jeg burde i hvertfall være imun!!

Tør nesten ikke skrive det her i frykt for å bli verre igjen, men puppene (særlig den fryktelige auau-puppen) er mye bedre i dag. Satt lenge i glovarm dusj i går og håndmelket og masserte det jeg kunne!! Litt synd å se all den mm renne ned i sluket, men puppene ble mye bedre!!! Har avlastet en del med mme også, så bortsett fra på morgen i dag, så har jeg bare ammet og det har gått greit. Nå er det bare brystvortene som er sånn "vanlig" såre og det kan jeg leve med!!

Jeg har også være på første ut-på-tur alene i dag. Gikk bort på skedsmo senteret (ca 20-25 min hver vei). Drakk kaffe med mamma, så gikk jeg via skedsmotun og besøkte bestemor og så gikk vi hjem igjen. Og det helt alene!!

Har nå bare en jeg da, men er liksom litt skummelt alikevel. Man tenker jo hva om hun hylskriker etter ny bleie eller pupp eller noe når vi er midt i mellom hjemme og senter.

Men gikk selvfølgelig helt strålende. Fikk jo ren bleie og pupp før vi gikk fra begge stedende så skulle jo bare mangle at ikke alt gikk bra :))

Skrevet

Du må nok ha 2 kantbeskyttere svanine. Og madrasser har de i metervare (skjæres etter mål) på noen H&D og på skumplastsenteret (?) i Oslo. Ikke værst pris der heller...

Grattis med turer ut til både Cat og svanine! Er det ikke deilig å komme seg ut litt? Det synes jeg ihvertfall. Og det går jo som regel alltid bra! De klarer jo å vente litt om man ikke kan amme eller skifte bleie der man er...

Så bra at det er mye bedre idag Cat! Det er nok en begynnelse på tette melkeganger (som går over i BB). Det er nok lurt å tømme puppene godt i noen dager og amme MASSE... Og smøre litt, så blir det så bra atte :)

Er nettet til Molle syk enda? Kanskje hun har smitta nettet med det hun har fått?

Idag har snuppa fått både flaske og grøt! Må nesten øve litt mer på det med flaske hvis mor skal på J&H med Molle og Cat (?) snart... hehe.. Flaska gitt greit den, men bruker laaaang tid :) Skal sutte og smatte og suge litt på den og ikke minst bite masse... Fikk nå i seg 140 ca etterhvert da.. hehe...

Også ble det noen skjeer med grøt til kvelds.. nam nam!!! Smatter og koser seg masse da ja.. Og griser!!!! hehe... Grøt over hele seg!!!!

Sovna nå kl 19 og håper hun sover leeeeeeenge inatt og aller helst helt til imorgen når det er stå opp tid (er lov å være optimist vel??)

Skrevet

Men to kantbeskyttere blir vel fort vekk ikke nok, det blir vel 360 cm og da mangler 40 cm. Finnes det beskyttere spesielt for grinder mon tro?

Flott at du er bedre Cat!

Synes jeg ser for meg T der hun smatter og griser meg grøten. Blir morsomt når disse to begynner med mat.

Hotel Cæsar er skikkelig flaut akkurat nå. Storm driver og raner... sukk. Måtte han bli utskrevet av serien og sendt bak lås og slå.

I morra er det første dag uten H hjemme. Grøss og gru. Er ganske spent... og litt engstelig. Skal på trilletur med ei trillingmamma i borettslaget også, blir sikkert kos.

Skrevet

Godt å se at det er aktivitet her inne da, selv om jeg har vært litt stille:)

Jeg bombarderer bare folk med mailer jeg for tiden, hehe........ Har rydda i mailen min skjønner dere. Måtte sende dem som jeg syns var morsomme så jeg kunne slette unna litt.

Jeg har sett 30 sekunder med Cæsar i år og det var DESSVERRE 30 sekunder i dag.................og vet derfor hva du snakker om Svana..... Hva i all verden var dèt for noe? Jeg tror manusforfatterene har møtt veggen...... Ikke at jeg syns det er et veldig godt program fra før av da;) Ikke noe jeg ser frivillig på egentlig....

Jeg har lite å si om puppegreier jeg da...........husker ikke noe annet enn en øm pupp på sykehuset som ble pumpet elektrisk også litt etterpå var den bedre;) Og jeg hadde værdens værste håndpumpe, så den kommer jeg ikke til å kjøpe denne gangen (tror kanskje ikke den finnes lenger heller for den del...) Har ikke kjøpt pumpe denne gangen, aaaaaner ikke hvilken det skulle bli lissom?? Noen tips, har glemt hvilke dere har sagt dere har.

Har vært til legen med L i dag, blodprosent og crp var fin. Så da er det bare å vente på svarene på de andre prøvene (ikke helt sikker på hva de sjekker nå jeg, men det skulle vist være det meste)

Også har jeg sovet og følt meg elendig egentlig................. Kroppen henger ikke med lenger og det er litt iirriterende. Også er det endel som skjer på familiefronten (ikke her hjemme) som sliter litt. Ikke noe å snakke om her, men det er tungt i dag:(

Håper du er tilbake snart Molle! Du er SAVNET!

Håper alle har en flott kveld! Tror jeg skal fråtse i noe godt å spise og bare se Greys anatomy jeg. Gjøre minst mulig på lengst mulig tid!!!

Skrevet

Svanine: jeg vet at de på Princess har kantbeskytter som er 360cm lang, så evt kan du jo kjøpe to sånne, da må det jo bli langt nok! ;O) tror den kostet ehm..299?

men: kantbeskytter i lekegrind? fordi de er så små da? vi hadde lekegrind da vi var små, men ingen kantbeskytter der.

drar dere på veiing på hs hver uke?? her er det ihvertfall åpen veiing en gang i uken, men når vi var der forrige uke så alle som satt der så sure ut, at jeg ble helt redd..;S ingen som sa et ord og alle bare så på hverandre. strange.....

Skrevet

Vel, da er kveldens tv-titting unnagjort (So you think you can dance og Greys Anatomi) og sengen kaller...

Mistenker at dette kan bli en noe lang natt. C med vannkopper ligger og gråter sine modigste tårer fordi det klør så fælt. Hun har vært bare så flink hele dagen, men nå skjønner vi at hun faktisk bare er 5... Huff, har bare så vondt av henne, men vi har smurt henne med hvitvask og da er det vel egentlig ikke så mye mer vi kan gjøre for å lindre kløen?? Evt en kald dusj, men kløen er jo tilbake med en gang man er tørr allikevel... Noen tips?

Svanine, vi har lekegrind men ingen kant på den. Plata er derimot beinhard, så jeg har lagt et krabbeteppe oppå for å gjøre den litt mykere. Det hender A tipper rundt når han ligger på magen, da kan han komme litt borti kanten, men det gjør ikke vondt og er ikke farlig.

Eller kan jeg tenke meg det er deilig for dere (Cat og Svanine) å få tatt en tur ut. Frisk luft kurerer mye "slitenhet"...

Jeg gikk tur 1,5 time i går og det var IKKE behagelig, trodde ikke jeg skulle komme meg hjem igjen i snøværet. Resten av kvelden var jeg helt gåen og bare sååå støl. Ikke helt trent med vogn i masse bløt nysnø :o)

Grøt ja, prøver med A også (har drøyd´n litt i og med at han sleit med magen i begynnelsen). Han "hyler" når det ikke går fort nok og "hyler" når han er mett - jommen ikke greit å forstå seg på han... Men han som Tiril har grøt over det hele altet når vi er ferdige :o)

Da får jeg komme meg opp i 2 etg, hører sambo inne hos C. Prøver å trøste og smøre, er vel best mamma trår til selv om jeg ikke kan gjøre så mye... Dette blir en laaaang natt...

Skrevet

petronella og tiny hvor tidlig beg dere med grøt og hvorfor? Jeg tenker meg de er søte med grøt over hele seg:)

Presten har vært her det er samme prest som viet oss. Han sa at han spør om vi ønsker han døpt blbla og så skal det svares JA'

Mannen min prøvde å være morsom da og spurte da om man kunne velge mellom ja og nei(tenkte på bryllup liksom)

Presten ble veldig rar i ansiktet- tok ikke spøken og jeg ble litt flau men ,mannen min fikk nå rodd inn situasjonen

Jeg skulle bare legge fra meg Oskar i vuggen for å gjøre meg klar tl å legge ham, så sovnet han der nede. Jeg bar ham opp nå som jeg skulle legge meg, Han voknet så jeg har skiftet bleie og nå ligger han å skravler med seg selv. Håper han sovner nå :)

Jeg så at de jeg kjenner hadde kantbeskytter men ikke rundt hele. De har hatt madrass også eller lag på lag med tepper.

så lengede bare ligger kan du jo rulle noen tepper og legge rundt kanten.

Hun ene jeg kjenner er 11 mdr og de har også kantbeskytter fordi jenta slenger seg hit og dit

Skrevet

Vi har ikke begynt begynt med grøt fast. Bare prøver oss litt frem. Han var plaget med luft når han var "liten" (frem til ca 10 uker) så jeg har vært litt måteholden på å gi han diverse så lenge han virker fornøyd.

Men vi har forsøkt litt nå de siste to ukene (altså fra han var ca 4 mnd og 3 uker), mest fordi han er litt urolig på ettermiddagene. Tenkte kanskje han var mer sulten, men det kan sef også bare være at han er trøtt og sliten eller at tenner er på vei. Er jommen ikke helt greit å vite :o)

Skrevet

Tenk idag er min lille tuppe 4 måneder!!!!!!!!!!! Herregud som tiden bare flyr avgårde da....

Ja, også har vi ikke hatt en fin natt om noen (ikke) lurte på det... Hun har begynt å våkne kl 22.30 ca og er skikkelig trøtt... Vil ikke gi henne mat da for det er jo "bare" 4 timer siden hun tanket opp MYE... Vi holdt på lenge før jeg bare måtte gi henne mat, for hun ga seg jo ikke.. Hun sovnet, men våknet jo etter bare 2-3 minutter. Når hun endelig fikk mat (24) sovnet hun og sov til 4 og til 6. Ville opp 6, men det var ikke jeg klar for nei.. Ny bleie og litt mat etterhvert og sovna... Våknet igjen 8.15 (tror hun våknet av noe bråk ute)..

Jaja.. Nå sover hun igjen da... Og jeg er trøøøøøtt......

Herkules: Vi har prøvd ut grøt fordi hun har vært et skikkelig troll på natta i noen uker... Hadde 3 uker der vi hadde mellom 1 og 3 timer mellom måltidene.. Tenkte først at det var økedøgn, men etter 2 uker var jeg sikker på at det ikke var det... I samråd med helsesøster begynte jeg å gi henne litt grøt (smake) på formiddagen og etter noen dager ga jeg på kvelden (i håp om en lengre soveøkt), men det hjalp ikke synes jeg og da sluttet vi... Dette er nå 2 uker siden. De siste dagen har hun blitt mer og mer interessert i alt som vi spiser (er ofte våken når vi spiser middag og sitter sammen med oss). Nå er hun jo 4 måneder og vi synes det er greit å begynne igjen, så igår kveld (ga henne på kvelden da vi allerede vet at hun ikke reagerer på det) ga vi henne grøt som kveldsmat mellom 2 puppemåltider.

Idag er det babysvømming :)

Skrevet

Gratulerer med 4 månedersdagen da Tiril!! (hun har bursdag på samme dag som mamma hun da, 15 juli) :o)

Natten min har heller ikke vært så bra...

Ble sittende å pleie C som har vannkopper fra 23 til 0040, da la jeg meg. Så våknet A med et skrik kl 02, fikk ikke roet han, måtte frem med puppen Var vel i seng igjen ca 0230. Kl 03 våket C igjen, ny runde med hvitvask og trøsting, i seng ca 0330. 05 våknet A på ny med hysterisk skriking ikke mulig å roe - frem med pupp igjen. La han tilbake ca 0530. 0720 var det på´n igjen med A og C sto opp 0830...

Føles som om jeg var oppe mesteparten av natta. Heldigvis skal sambo bare jobbe halv dag i dag. Også har jeg fått en resept på noe medisin til C som skal virke mot kløen, så da blir forhåpentligvis denne natten bedre. Når det gjelder A håper jeg det bare var forbigående...

Nå skal vi bake boller og rundstykker for å få tiden til å gå litt. A har sovet en time nå så han våkner vel igjen snart.

Gotta go - ble litt mye klokkeslett og surrete skriving, men så er jeg litt surrete i hue i dag oxo da :o))

Skrevet

I natt var babyen min et lite troll også!! Vi gikk og la oss klokken 24 og da sovnet hun faktisk med en gang (bruker ikke sover for 2-3 om natta) og jeg tenkte YES, nå er vi inne i riktig bane her!! Sov helt til halv fire og ville da ha pupp. Jeg ammet og var storfornøyd med tiden hun sovnet og at hun hadde sovet såpass lenge for hun ville ha pupp.

Men - så våknet hun halv fem og ville ha pupp igjen. Greit nok, men etter dette sovnet hun aldri ordenlig. Hun ble bare liggende i sånn halvveis søvn. Og etterhvert ble hun jo så trøtt da siden hun ikke fikk sove ordentlig og da ble det litt sutring som holdt meg våken. Så klokken ble 10 på formiddagen før jeg etter mange timers stryking, amming, sussing og kosing endelig fikk tulla til å sove dypt og ordentlig.

Og sovnet jo selvfølgelig jeg også da, og da sov vi begge sammen under dyna til klokken ett!!

Så gikk vi en tur og igjen sliter hun med å sovne ordentlig. Ser hun er trøtt i øya sine og hun gjesper som bare det, men faller liksom ikke i dyp søvn. Og jeg får jo så vondt av henne der hun ligger i vogna. Men hun er jo så flink da og gråter ikke selv om hun nok var sliten.

Skrevet

skulle bare si hei jeg

O. sovnet tidlig i går dvs ca 22 jeg hadde han i stuen og måtte bære ham opp når jeg la meg ca 23 han våknet men ble bare liggende å prate. han sov så sammenhengende til kl 8.30 i dag.

vi sto opp og han fikk mat og kos og så sovnet han i gjen og sov til ca 14 spiste og sov litt til

Jeg ahr jo fått gjort masse her i dag da kl 16 gikk vi tur og hjemme kl 18 etter det var han bare rolig mens vi spiste. Litt oppmerksomhet må han jo få

Skrevet

God morgen alle tråd-damer!

Lite aktivitet her om dagen... Hvor er "allesammen" da?

Natten gikk unna den gitt :) La seg 19 og var oppe en gang 22 pga litt promp :) hehe... Sovna ganske rask og sov til 2! opp igjen 4 og sov til 7.30! SÅ godt å få sove litt mer ja!!!!

Idag skal jeg hente bilder på Elkjøp og planlegge litt julegaver. Har et par ideer på hva jeg kan kjøpe :)

Julevasken orker jeg ikke tenke på engang.. Uff.... Er så kjipt å vaske..

Var på treff med flere julimamma'r igår :) Så koselig atte! Var en der som hadde vært på treff med Herk og Molle i sommer! Skulle hilse fra henne og fortelle at noen i den gjengen som var med, treffes en gang i uka (?).

Skrevet

Stille her i ja....

Jeg har ligget lenge i dag, siden jeg var oppe HVER time i hele natt. Synes faktisk det er ganske slitsomt jeg altså. Får så vondt i bekkenet at jeg våkner og da må jeg opp å gå en tur, men det er skikkelig vondt å stå opp! Så går jeg en runde da, viktig med toalettbesøk samtidig;) Men det er jo vondt å komme seg ned i senga også.... Jaja, det blir bedre i morra, har jeg bestemt!

Har blitt skikkelig forkjøla også da, snørr og gørr alle veier føler jeg. Skal fyre opp i peisen før jeg hopper i dusjen, så det er godt å varmt når jeg kommer ut;) Og da tror jeg at det blir en kopp te og litt musikk mens jeg rydder litt i noen papirer. Kasta/brente sikkert 5 kilo med gammelt *oppsop* i går. Fant også ut at jeg har ALLE skatteoppgjørene mine siden jeg begynte å betale skatt...... (samler? jeg? nei?)

Begynner å få litt panikk siden denne ungen kan komme ut om 3 uker............... Er vel normalt med alt mellom 3 uker før og 2 uker etter termin???

-7 dager til Høygravid!

-3 uker til permisjon.

25 dager til Fødeklar.

Ha en strålende dag alle sammen!

Skrevet

Vil bare si at jeg er i livet!

Men jeg er alene med mine små nå, og det merkes!

Dere - å bare ha en baby må være som ferie å regne!

Nedtelling og dogåing en gang i timen høres veldig kjent ut 1D.

Er også blitt forkjøla.

Prøvde å lage avtrykk av handa til Edvin (maling), men det ble ikke totalt vellykka. Ville bare knyte sammen handa. Prøve igjen når H er hjemme eller mens E sover... Ser ut som han har fått tyfus for fikk ikke vaska bort alt.

Takk for lekegrindtips! Vi skal kjøpe :-)

Sorry for at jeg ikke har kommentert så mye, men dere er ikke glemt.

Skrevet

Forresten; hvordan gjør/gjorde dere det med bleieskift om natta? Fram til har mine små bæsjet til hvert eneste stell, og vi har skifta bleier hver gang. Det sies jo at man ikke skal trenge å skifte tissebleier om natta, men de gangene jeg ikke har gjort det ender det ofte opp med pysjskift i stedet neste gang fordi de er våte oppetter ryggen.

What say you?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...