♥Tiny Skrevet 18. november 2006 Forfatter #76 Skrevet 18. november 2006 Aller her er aktive skravlere etter at jeg har tatt natta ihvertfall! Godt at barna dine er friskere da Petronella Er ikke moro med syke barn... Du får snart sove på natta igjen vet du Migrene er ikke moro! Det er jeg glad jeg ikke har.. Hodepine er heller ikke moro... Får håpe den forsvinner fort, og at den ikke er tilstede i dåpen ihvertfall. Det er jo en dag man skal kose seg sammen med familie og barn! Takke kort til dåp??? *kremt* (må finne frem kjolen og ta bilder jeg også, for fant jo ingen av bare henne alene...) Inatt har jeg sovet godt!!! Tiril la seg 19.15. Opp 22.45 og prompe (!!) og sov til 3! Og Sov til 7!!! Deilig!!!! Nå ligger tuppa under babygymmen og ommøblerer den Den får skikkelig gjennomgå ja Om ikke lenge skal vi ut å gå en tur.. Får håpe det ikke regner noe idag!!! Forresten så har vi funnet et hus vi har lyst på!! Så nå skal i banken å snakke med de og på visning til uka Får håpe vi kan få den!!!! Men vi må vel kjempe med mange andre og da går den vel himmelhøyt over takst også... Og det kan ikke vi...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. november 2006 #77 Skrevet 18. november 2006 Hvor har dere funnet hus da, Tiny?? Har du en link så vi får se?? Lurer på å flytte til Vormsund vi da!!!!!!! Hehe.. skikkelig landet, men har sett et kjempefint hus til noe vi synes var en overkommelig pris også skal de jo bygges ny 4-feltsvei helt fra Kløfta og til Kongsvinger så da blir jo kjøreturen mye kortere. Her er det ikke natta før 4-5 om morran.. i hvertfall ikke de siste nettene. Men så sover hun til 1-2 da, så jeg får jo sove en del timer, men har måttet snu litt opp ned på døgnet. Vi legger oss rundt midnatt, men hun ligger bare våken i senga og søvner ikke selv om jeg ligger helt stille ved siden av henne. Hun gråter ikke eller noe, men er nok lyd i henne til at jeg ikke får sove og hvis smokken detter ut er det litt vræling til den er på plass igjen. Problemet er jo at den detter ut hvert 5-10 minutt så jeg får ikke gjordt så mye annet enn å dytte smokken i munnen hennes igjen. Må jo ha en rolig så far som skal på jobben får sove.
♥Tiny Skrevet 18. november 2006 Forfatter #78 Skrevet 18. november 2006 Vormsund? Er det hen da? *søkepågulesider* Har funnet et hus i Lillestrøm m/hybel, så da kan vi klare det.. Men det er jo ikke mulig å finne hus til en grei pris rundt her heller da... Vi driter ikke penger vi... Hurra for banken!! Har du link da? hihi.. moro å se etter hus da http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8816208&sid=1aSx-JInL806749&pos=9&tot=110 Du er nok nødt til å prøve å snu døgnet Cat.. Aner ikke hvordan, men om dere skal få sove når det er natta, må dere begynne nå!
_svana_ Skrevet 18. november 2006 #79 Skrevet 18. november 2006 Har besøk av mamma så det blir ikke bimming konstant på meg på en stund. Hun kom seint i går, og hun fikk virkelig velkomsthilsen fra gutta. De ville nemlig ikke ta natt før nærmere halv tre. Halv fem våkna Edvin og var mer eller mindre våken fram til åtte. Hærlig. Sleit nok med litt luft i magen stakkar. Ikke hyling, bare småsutring. Så har han riktignok sovet nesten hele dagen i dag da. Mamma synes nok det er stas, holder på de hele tida sånn at de får kos konstant. Koselig det. Har fått masse fine gaver til de!!! Masse masse fint. Mamma har sydd en stort og flott krabbeteppe og strikka flotte sett og kjøpt masse fint. :-D Og tenk; de fikk flotte kjøredresser fra jobben til H. Tenk at en arbeidsgiver kan være så snill! Lurer på når det blir natt. Adrian sov, men våkna. Edvin sutra, men er rolig nå. Begynner tidlig, så får vi se når de resignerer.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. november 2006 #80 Skrevet 18. november 2006 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8156911&sid=8aH814Pz9957267&pos=21&tot=23 Huset var kjempefint Tiny!! Tenk om dere kunne flyttet dit!! Vormsund er jo nesten Årnes da, så er egentlig litt for langt. Men vi får se. Synes nå det var veldig koselig der i hvertfall.
♥Tiny Skrevet 18. november 2006 Forfatter #81 Skrevet 18. november 2006 Så søtt hus Cat!!! Ikke værst pris heller!! Hva er det dere titter etter egentlig? Samme som oss kanskje? Størst mulig til mins mulig pris hehe...
♥Tiny Skrevet 19. november 2006 Forfatter #82 Skrevet 19. november 2006 Da er det "treff" hos Molle imorgen kl 12! Hvem kommer? Molle ville gjerne ha beskjed... Er trøtt jeg... Frøkna fant ut at å våkne hver time før tolv var grait.. Ikke noe problem å legge henne å få henne til å sove, men sov ikke lenge. Fikk heller ikke mat før 1.. Og 5 igjen. Ville opp 6.30, men da orket jeg ikke, så fikk henne til å sove 1 time til Sol og fint vær idag! Og masse lykke til med dåp hos både Molle og Herk!
Petronella♡mor til to Skrevet 19. november 2006 #83 Skrevet 19. november 2006 Vel, da er begge ungene mine i seng. Minsten ligger og ynker seg (hvilket han har begynt med etter at han var syk - han som alltid har vært så flink å legge... hmmm) Må inn der om natten også og det synes jeg er slitsomt. Merker at man ikke lenger har det samme adrenalinet og de hormonene man har når de er nyfødte. Da kan man liksom fly oppe hele natta nesten uten at man blir sliten over en ganske lang periode - nå er jeg nesten død etter en uke. Storesøster derimot er frisk som en fisk igjen, jippi for det. Hun ligger i senga si og leser bok. Hører at det staves for harde livet der oppe, 5,5 år stooor jente - blir nesten rørt av å høre på veit du ) Kjempe fine hus dere har sett på da Cat og Tiny. Kunne også tenke meg et koselig hus, men har forsøkt meg på å bo lenger nord (Grua) og det kledde meg ikke. Også har vi ikke råd til hus her i omegn, dessverre... Nåvel, vi trives jo veldig godt i området her vi bor da - men det er jo lov å drømme ) Har det gått smertefritt med dåp i dag da Herk og Molle?? Deilig med besøk av mamma da Svanine, det er jo sikkert god avlastning også. Jeg synes det er kjempe deilig når mamma´n min kommer på besøk ) Jeg og A kan kanskje komme til Molle i morgen, om dere vil *iiik-skummelt* Men da må jeg få vite hvor hun bor (kan jo sende adressen på msn [email protected], ikke så moro å legge den ut her...) Hadde jo vært hyggelig å møte dere og babyene , men litt skummelt også når en ikke kjenner noen *grueseglittisånnesituasjoner* Nei, nå får tuppa oppe sovne snart altså, så vi kan hive innpå litt restepottis fra i går og se en film. Vi spiser tross alt bare godteri på lørdager - tihi...
Herkules Skrevet 19. november 2006 #84 Skrevet 19. november 2006 Hei på dere Jeg har jo ikke hatt tid til å være her inne i det siste Dåp har vært et store her da Dåpen gikk veldig fint den Vi startet dagen med litt mat 7.15 så sovnet han så søtt igjen og jeg og:)Til slutt fikk jeg dratt meg ut av sengen og i dusj osv. Så måtte jio bare dagens hovedperson vekkes for stell. Han var ikke helt fornøyd med å bli dratt ut av sengen 9.20 og deretter putta i tuben he he så litt vanntro ut egentlig. Han ble litt grinete og måtte ha litt mat og drøyde og drøyde så 10 min før v skulle dra i kirken så satt jeg foprtsatt i joggebuksa! Oskar sovnet i gjen i bilen ! og det er snakk om en kjøretur på 3 min (30 sek kortere enn til føden) Vi var 6 dåpsbarn som skulle døpes etter alder og Oskar var barn 4. Gullegutten sov mens de første små ble døpt Så ble det vår tur; Oskar lå på tantes arm og mens presten pratet så lå han å gliste til meg, Når han ble holdt opp for menigheten så begynte hele menigheten¨å le !! Etter dåpen så lå han videre å sov og koste seg under resten av gudstjenesten. Vel hjemme så gikk resten av feiringen fint og vi hadde det så koselig atte, Oskar var til slutt så overtrøtt og jeg vet ikke mye om å roe overtrøtte babyer Nå er jeg jammen meg sliten Det ble langt ja Har svart Molle om i morgen, men hvordan er det med henne? er formen fin og orker besøk av så mange?
_svana_ Skrevet 20. november 2006 #85 Skrevet 20. november 2006 Edvin og Adrian har blitt forkjøla. Edvin har verdens styggeste hoste. Får så vondt av de. Ikke seks uker en gang... trodde morsmelka skulle gjøre de immun jeg. Men den tar visst ikke alt ser det ut som. Nå er jeg også forkjøla da, så det er ikke så rart... Men hvem har smittet meg mon tro? Vel overstått døping folkens! Og kos dere hos Molle i dag :-D Spis litt kake for meg også.
♥Tiny Skrevet 20. november 2006 Forfatter #86 Skrevet 20. november 2006 Molle er nok fortsatt småsyk (?) men tror hun er litt selskapsyk også? hihi... Det var greit med litt besøk for å bli kvitt litt kake ihvertfall Fysjameien så kjipt med forkjøla barn da svanine... Aner ikke hvem som har smitta hvem jeg, men er nå sikkert en blanding av dine og TG sine basselusker... (shaka sammen og spredd ut) Nå har vi klart å drøye stå-opp tiden til 8 her!!!! *stolt* Er så forbanna tidlig å dra seg opp halv 7 om morran (natta) Og natta går helt ok. Bare oppe 2 ganger for en liten nattmat Nå er det en liten lur mens mor gjør seg klar for tur til Molle Spise kake og kose oss skal vi!!!
Petronella♡mor til to Skrevet 20. november 2006 #87 Skrevet 20. november 2006 Mine netter er ikke bra lenger, blæh... Bare det er tenner som plager han sier nå jeg *håpehåpe* da går det sannsynligvis over av seg selv etter hvert. Det er skikkelig frustrerende å plutselig måtte opp flere ganger for natt igjen. Natten foreløp seg slik: I seng 1930 og sovner etter ca 15 min med hyl og skrik (dette er også nytt av uka - har aldri skreket ved leggetid tidligere). Våkner og gråter kl 23, inn med smukken - sovner igjen. 4 vekkes jeg av et hyl, denne gangen med smukken i munnen. Jeg nynner, stryker og klapper til alle kunstens regler, nytter ikke. Løfter han til slutt opp av sengen, han blir da rolig og sover videre etter å ha prompet litt. Prøver å legge han ned, hyler igjen. Til slutt må jeg bare gå ut av rommet, kan jo ikke stå der med han på armen resten av natten heller. Nåvel, etter x antall runder inn der for å roe han, sovner han omsider igjen etter ca 40 min. 0542, er det morran - skjønner´u eller. Han har jo bare MISSFORSTÅTT, det er IKKE morgen da, spesielt ikke etter å ha vært våken halve natta, grrr (føles som halve natta i alle fall). Prøver å få han til å sove igjen ved 7 tiden, HYL og skrik, må bare gi opp... Kl 8 er han segneferdig, må bare la han skrike litt - hjertet mitt gråter ( men han sovner omsider og sover i 30-40 min, våkner hylende og fortsatt trøtt, men skal på død og liv ikke sove mer. Nå sover han endelig igjen, håper han tar seg en god blund nå, så han får hvilt ut... Ungen har fått lakenskrekk... *snufs* for det har ikke moren... Det var dagens klageinnlegg og utblåsning, måtte bare - nå skal jeg være positiv resten av dagen altså )) Må jo vise meg fra min gode side i dag, jeg som skal hilse på for første gang )
Petronella♡mor til to Skrevet 20. november 2006 #88 Skrevet 20. november 2006 Huff asså, er ikke så morsk som det ser ut som på innlegget over, synes bare det er så utrolig trist og hjerteskjærende å høre på han gråte så masse på natten (( Men det gir seg nok snart *optimist* ))
simbamamma Skrevet 20. november 2006 #89 Skrevet 20. november 2006 LH er 2 måneder i dag, hvor i all verden har tida blitt av?!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. november 2006 #90 Skrevet 20. november 2006 Og Linea er 3 uker i dag )
simbamamma Skrevet 20. november 2006 #91 Skrevet 20. november 2006 Er tydelig at vi har litt andre ting å fylle dagene med nå enn da vi vraltet rundt med store mager gitt...! Cat: Hvordan er formen din etter ks? Lykke til med å snu døgnet forresten. Svanine: Hvordan går det med E og A? Er formen oppadgående, eller blir de verre? Molait må komme seg på nett igjen snart....!! Håper dere har det bra, jenter, og at dere koser dere selv om det er ganske slitsomt (for det er det!). Føler at jula kommer voldsomt fort og brått på i år...!
*1D* Skrevet 20. november 2006 #92 Skrevet 20. november 2006 Hei jenter! Jeg har hatt en rolig helg jeg altså, passa gutten til søstera på lørdag. Det var koselig! Men guuuuuuuuuu jeg var sliten etterpå! Jeg kommer ikke til å gå gravid med en på under året altså! Var på UL på onsdag jeg da, der fikk jeg beskjed om at lillingen ligger med ropa nedi bekkenet. Jeg var på legesjekk i dag og legen mente vi kunne bestille time på sykehuset så vi finne ut om han har tenkt å komme ut den veien eller om vi skal hente han ut litt før.... Jeg må innrømme at jeg har holdt sør-trøndelagsmeieriene i drift de siste ukene............... Her går det i lettmelk og mandariner og en og annen sjokolade. I dag var ille på slutten... jeg fikk noen vonde kynnere på vei hjem, så jeg måtte ringe mannen min for at han skulle hente meg i byen. Jeg har ikke hatt så vonde kynnere før, og må innrømme at jeg har tatt det veldig rolig i kveld. Jeg har (som et par andre jenter her inne før meg) ikke veldig lyst til at babyen kommer så veldig mye før tiden. Håper dere hadde et fint etterselskap hos Molle;) Jeg er litt sånn sliten jeg kjenner jeg....mulig jeg snakker med legen om dette med å være hjemme litt mer fremover...... Var der i dag, men da var jeg så innstilt på det få frem at vi er 4 generasjoner med hofteplager i familien.................................(noe jeg har glemt tidligere...) og spesielt nå når han er i seteleie. *godbedringklemtilallesomharettellerannetsomtrengertrøst* Jeg husker ikke i farten hvem og hva;) OI..langt dette;)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. november 2006 #93 Skrevet 20. november 2006 Når i desember var det du hadde termin igjen 1D?? Ikke lenge igjen for deg heller nå da ) Er det snakk om ks hvis han skal hentes ut litt før eller?? Siden han lå med rompa ned. Mmmm mandariner ja.. Har hørt noe om at man ikke skulle spise så mye mandariner/klementiner når man ammer fordi baby kunne få vondt i magen. Håper ikke dette stemmer, for er jo ikke jul uten de runde orange ) Simbamamma: Joda formen er bra etter ks den. Tok ikke mange dagene før man var nesten som før. Det som kunne være litt vanskelig er når man skal reise seg opp og ned også å snu seg i senga. Tok et par uker før man kunne snu seg i senga uten å kjenne noe. Men har bare positive erfaringer med ks og hvis jeg må ta det igjen en gang så er det helt greit. Og ja.. er helt enig i at jula kom veeeeeldig fort i år!! Er liksom under 2 uker til 1. desember og jeg har ikke begynt å tenke på julegaver engang og det har jeg vanligvis ferdig i oktober!
*1D* Skrevet 20. november 2006 #94 Skrevet 20. november 2006 Det er ks de tenker på i tilfellet ja, men jeg vet ikke om det blir aktuelt enda da. Jeg er litt sånn lett av ventende på dette med ks egentlig, men har veldig lite lyst til å føde en baby i seteleie. Mest pga dattera`s fødsel, så det er mulig en samtale med de på sykehuset retter opp inntrykket mitt der i gården da;) Dattera brukte litt lang tid på den siste biten av fødselen (den der hun skulle UT...), riene ble dårligere og hjertelyden svakere og litt sånt. Jeg vet ikke når jeg får time da, tror det blir først om 1-2 uker og da er det jo mulig han ikke ligger den veien lenger heller (kryssefingrene) og da er problemet ute av verden:) Jeg MÅ spise mandariner jeg altså, og ha melk hver dag! Jeg er også ganske glad i sjokolade... jeg har jo slutta å spise alt annet av det jeg likte å spise før jeg ble gravid og det var vel noe som var ganske greit hvis man tar helsemessige hennsyn;) Så jeg må si meg ganske fornøyd med at vekta jeg gikk ned ikke har kommet på igjen da;) Har fortsatt igjen 5 kilo til start vekta her i gården.... Jeg bruker forresten ca 30 min på hvert innlegg her i kveld, siden jeg ser på akutten samtidig som jeg prøver å huske hva jeg egentlig skulle svare, men rekker det ikke i pausene og da er det borte til neste pause..........
Petronella♡mor til to Skrevet 21. november 2006 #95 Skrevet 21. november 2006 God morgen jenter! Ja, må vel nesten kunne kalle det en god morgen i dag selv om den hadde en tidlig start 0615... A sov stort sett hele natten, kun avbrutt av to ganger hvor vi puttet inn smukken (22 og 0445), det var skikkelig deilig. Om noen dager nå så er vi kanskje på rett kjør igjen ) I dag står HS for tur. Skal ha vaksine, auau - det var ingen høydare sist, han var bare sååå ulykkelig, at jeg gleder meg ikke akkurat. Men det skal bli spennende å se vekt og lengde nå da. 1D - når har du termin a? (hadde forresten selv KS grunnet seteleie) Molle, Tiny og Herkules takk for i går og at jeg fikk være med. Det var kjempekoselig å få noen ansikter bak nickene og inmari gode kaker )
♥Tiny Skrevet 21. november 2006 Forfatter #96 Skrevet 21. november 2006 God formiddag! Litt tidlig morgen her idag også Eller var vel mest tidlig for meg tenker jeg... hehe.. Var opp 7.15. Greit å stå opp så tidlig når jeg vet jeg kan legge med en time igjen, men idag skulle hun f*** meg ikke sove heller da... Brukte 1 1/2 time på å få henne til å sovne!!! SLITEN!!!! Fikk sove 1 time før svigerfar kom og hentet noe søppel som skal kjøres bort, men jeg er fortsatt trøtt!!! Lurer på om jeg skal stikke på senteret alene etterpå jeg.. Shoppe litt julegaver og ha litt alenetid.... Neste vaksine her er 19 des på lillesnupp.. Kan ikke si jeg gleder meg til den jeg heller. Hun ble så utrolig sutrete og hadde dårlig mat lyst etter sprøytene. Da var tilogmed flaske i vippestolen bedre enn pupp! Takk for koselig treff igår jenter! Gjør det gjerne igjen Og nam nam kaker!!!
*1D* Skrevet 21. november 2006 #97 Skrevet 21. november 2006 Petra: Dette møter meg når jeg logger inn på dib;) I dag er det tirsdag 21. november. Du går nå i 35. svangerskapsuke og har 42 dager (6 uker) til termin tirsdag 2. januar 2007. 2 dager igjen til jeg er HØYGRAVID............. Hjelp;) Er hjemme igjen i dag.......dattera har 39 i feber igjen i dag og jeg har ikke fler til å passe henne.......... Jeg blir litt sliten av dette. Spesielt siden hun virker i fin form nå når vi er hjemme, og jeg ikke vet om jeg skal "tvinge" henne til å gå på skolen. Jeg har snakket med læreren hennes og henne selv om hvordan hun har det på skolen og alle sier at alt er bare flott. Og da er det lite jeg kan gjøre, selv om jeg lurer på om det er noe der som gjør at hun er "syk"...??? Noen tanker fra dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå