♥Tiny Skrevet 23. november 2006 Forfatter #176 Skrevet 23. november 2006 Har ingen tips til bilder. Er faktisk ganske tomt inni hodet mitt for sånne ideer... Nå ligger snuppa å klager litt (kom litt seint i seng idag for hun sov så lenge på ettermiddagen), så hun sovner snart tenker jeg Grøt sklr ned på høykant om dagen Skal ha masse mer, så jeg må jo begrense henne!! Ikke lett det der.. Hun får ikke store porsjonen heller (kanksje en 6-7 skjeer tilsammen og ikke alt går ned i magen) Fått et lite matvrak jeg hihi.. Kanskje hun klarer å ta igjen disse store guttene?? haha! 4 uker gammel var Tiril 4405 gram. Når hadde du tenkt til å være i Ls da Molle? Skulle hatt en jakke til snuppa (fant ingen som jeg likte på strømmen, så må se i ls). Men får se om jeg drar imorgen eller ikke. T skal i banken kl 10, så må bli en stund etter det da ihvertfall... Skulle ha rydda litt her også jeg.. Orker ikke, gidder ikke, hakke lyst... Får rydde ut av oppvaskmaskina ihvertfall. Så har jeg gjort noe fornuftig ikveld. Kanskje jeg gjør noe mer mens jeg er igang! Hvem vil ha neste treff??? Eller hvor langt gidder folk å dra?
♥Tiny Skrevet 23. november 2006 Forfatter #177 Skrevet 23. november 2006 Tv-uka mi er ikke så komplisert den heller. Må ha med meg CSI hver tirsdag, ellers er ER en høydare! So you think you can dance ser jeg på innimellom.. Ingen såper på dagtid dessverre. FIxer ikke sånne jeg. Jo forresten, Strong medicin på morran/formiddagen.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. november 2006 #178 Skrevet 23. november 2006 Puh nattåpent!! Står respekt av å dra dit frivillig!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. november 2006 #179 Skrevet 23. november 2006 Dere som fødte på a-hus, fikk alle dere sånn fødselsrapport/partogram?? Jeg fikk nemlig ikke det jeg, og det vil jeg gjerne ha!!
♥Tiny Skrevet 23. november 2006 Forfatter #180 Skrevet 23. november 2006 Jepp, men måtte spørre om det faktisk. Kan ringe bort å spørre om du kan få det. Måtte betale 10 kr for det da For kopieringen! Dæven det er action på skravle nå! Noe med en falsk krybbedød og greier!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. november 2006 #181 Skrevet 23. november 2006 Ringer man barsel eller fødeavdelingen da??
♥Tiny Skrevet 23. november 2006 Forfatter #182 Skrevet 23. november 2006 Vet ikke, men det er kanskje best å ringe barsel? Prøv bare...
*1D* Skrevet 23. november 2006 #183 Skrevet 23. november 2006 Heisann sveisann. Her er det vist action om den picso greia ja................... Jeg er Høygravid............har vel kanskje nevnt dette tidligere, men ville bare si det sånn alikevel;) Er kjempesliten om dagene når jeg er hjemme fra jobb, kynnere og dritt. Men det er bare 5 dager igjen nå og da blir det friiiiiiii. Skulle svare Petra på noe.............................. Ja, hva var det da? Fødsel sikkert; Jeg håper den kommer av seg selv, hvis han ligger med hodet ned. Men vil helst at de hjelper han ut, hvis ikke........ Er skikkelig redd for dette med setefødsel! Har hoftefeil i familien osv.... Og dattera satt fast når hun kom med hodet først. Jeg vet ikke jeg, har bare skikkelig panikk for setefødsel. Men vi vet ikke om han ligger i sete enda da. Han har jo muligheter for å snu seg enda. Han er ihvertfall helt vill inni der! Kveldshandel har vi vårt på også.... var ikke senåpent, men vi handlet for helga i dag. så slipper vi å stresse i morra;) Ei venninne av dattera skal sove over i morra og på lørdag skal vi på julebord med ene jobbegjengen til mannen! Gleder meg litt faktisk;)
_svana_ Skrevet 23. november 2006 #184 Skrevet 23. november 2006 Har vel kanskje ikke gratulert deg som H-gravid, så grattis! Kanskje du bare skulle skifte navn til 1HD? :-) Og 5 dager går fort det. Jeg fikk sånn partogram jeg, to eks også av en eller annen grunn. Betale? Tydeligvis forskjellsbehandling der ja. Nei, folkens ... nok et bevis på at tvillingmødre prioriteres. En ting er sikkert - ingen kjøpesenter besøk med tvvogn før jul. Det er å be om bråk. Mamma har laga ei langpanne med sjokoladekake... lukter godt! Action? Så ikke så mye jeg. Om hva da? Er ikke på så mange andre steder enn tråden for tiden. Jeg og adrian drev og prata og han smilte masse og vi hadde det så koselig. Selvfølgelig måtte han ødelegge det hele. Verdens størte sprutgulp rett i ansiktet mitt. Inni munnen også. Og overkroppen. Snakk om sceneskifte...
Petronella♡mor til to Skrevet 23. november 2006 #185 Skrevet 23. november 2006 Vel, tilbake fra kveldsshopping - i live, men med et par kloremerker her og der )) Enkelte er jo helt gale... Også er det jo folk som har med ungene sine til langt utpå "natta" Aldri om jeg hadde dratt med meg A og C på kjøpesenter kl 21 om kvelden for at vi skulle shoppe - not!! Nåvel, fikk raska med meg et par julegaver til da. Julekort skal vi gjøre tradisjonelt i år. Begge ungene har fått nissedrakter. A har fått nissedress fra HM og C har fått nissekjole fra Ellos - de er jo bare sååå søte da. Til uka skal vi på Stovnersenteret og ta julebilder hos Preus, da får vi 15 kort for 249,- synes ikke det var så ille. Guuuuuud, puppa mine klør av dette soppe dritet altså - er´e mulig a. *utåkjøpestålbørste* Håper det blir bedre ganske snart, skal jo bare smøre dem i 4 uker da, jippi for det er jo ikke lenge... 1D - jeg lurte på om du hadde noe spes forhold til om du "ønsket" des eller jan barn ) Jummi, sjokoladekake høres digg ut!! Har heller ikke fått med meg action, ikke blitt mye annet enn tråden på meg de siste dagene heller... Nei, nå skal jeg køye utslitt av shopping - nattinatt!!
Molait Skrevet 23. november 2006 #186 Skrevet 23. november 2006 All respekt og det skal ikke gjentas! Men fikk unna noen billige julegaver. Og digg å komme seg ut litt tross alt. Sitti inne lenge nå. Spiste no wraps svigermor hadde hengt på døra (jobber i kantine, hender det detter inn noen rester) Den ene var det masse rå løk i noe jeg oppdaget for sent og klør snart av meg huden på fingra her:( Partogram skal de egentlig spørre om du vil ha under den jm-samtalen alle skal ha før de drar hjem. JEg fikk den før det. Koster 10 for kopieringa, men mindre du trøkker ut 2 stk. tydligvis. Ikke noe problem å få tak i det. Du kan ringe barsel, eller også snakke med jm på hs. Kan hende hun kan fikse det for deg. Hun kunne fikse det fra William om jeg ikke hadde funnet det. Fått med meg hovedtrekka, men trådene var sletta nå. (på skravle) Kvelden startet 22.30 her den da. Alt ble litt surr pga. sen handletur. Håperhåper vi kan få en rolig natt. Greit med mat hver 2-3 time om han sovner igjen. Ja grattis som hg 1D:) Hvordan går det med jentungen? Og kommer du i desember og? Vet ikke hvor og når LS i morgen, men blir ikke før 12 tror jeg. Men har da nett og mobil:) Snart natten for meg her nå kjenner jeg.
Herkules Skrevet 23. november 2006 #187 Skrevet 23. november 2006 Glemmer jo alltid aalt når det er så mange innlegg her Jeg har vært på barseltreff i dag, O. sovnet her ca 12 og jeg kledde ham og gikk på treff der sov han helt til jeg var hjemme igjen kl 16. Fra 16 til 2130 var han våken mer eller mindre og så sovnet han da allerede 2130 Akkurat kl 2350 så matte han ha litt pupp og så sovnet han straks igjen. Magisk det der med å sovne ved midnatt tydeligvis. Har ikke fått med meg noe om noenting på skravle, men er det det vi snakket om på treffet?
Petronella♡mor til to Skrevet 24. november 2006 #188 Skrevet 24. november 2006 Fyker rundt i huset og rydder til vaskedama kommer. Måtte bare innom her å si god morgen ) Så ikke deg i går jeg altså Molle... Nåvel, det var visst flere bekjente der samtidig med meg, men jeg så ingen av dem. Det var jo så mange der at du så bare masse hoder som fløt forbi. Sleit du med parkering når du kom oxo eller? A sov til 0730 i dag, nå sover han en dupp igjen. Når vaskedama kommer skal vi på sykebesøk til mamma, så slår vi av noen timer der. Ellers skal jeg på kino med noen nabojenter i dag. Fritt vilt står på programmet, noen som har sett den? Har hørt den er skikkelig skummel og jeg som er så mørkredd. Det er sånn skrekkblandet fryd å skulle se den - får gjøre et dypt innhogg i popcorna for å tenke på noe annet. Alt bra ellers eller?? ))
Molait Skrevet 24. november 2006 #189 Skrevet 24. november 2006 ehe..jeg hadde med barna på shopping. Men vi dro hjem halv ni da. Og skulle bare innom et par butikker. Parkering var et helvete men fikk faktisk en plass like ved inngangen til slutt. Ikke sett filmen. Det på skravle var ang ei som hadde lagt ut at de hadde mista jenta si i krybbedød. Men hun hadde stjålet bilder fra ei annas side og alt var bare kødd. Sykt! Skulle egentlig til LS i dag men får se hvordan det blir. Gubben skulle gjøre klar bil, men den står i garasjen med masse dekk forran og vet ikke m den starter (batteri) og basen er i den han kjører og vogna er oppe. (et helvete å få ned trappa) Fint jobba mannen min!! Han snakka om å komme hjem i lunhen 12.15 for å fikse, men herrregud, han satt jo bare å glodde på tv i hele går. Blir litt sent å dra borti 13 synes jeg. Må jo hjem før køen og er fredag så den starter tidligere i dag. Æsj, vet ikke jeg. Og skulle dit for å ordne gave til M. Ja for det frister såå nå! (sliter litt med ryggen så er prob. å fikse alt det selv) Men blir lang dag å bare sitte hjemme da...kan jo trille en tur, men kjedelig alene da. Hva gjør du i dag da Tiny? Natten var som vanlig. Fin frem til rundt 3 og så holdt vi på til 7. halvtime her en time der.
Molait Skrevet 24. november 2006 #190 Skrevet 24. november 2006 Ja og Edvard er 3 mnd. i dag:) (slutte å telle uker nå)
♥Tiny Skrevet 24. november 2006 Forfatter #191 Skrevet 24. november 2006 Grattis med 3 måneder Edvard! Tiden går jammen meg fort ja! Hva jeg skal? Hakke peiling jeg... Tiril sover og gidder ikke vekke henne for å gi henne mat, pakke henne inn og dra avgårde. Da blir hun grinetet tror jeg.. Hadde tenkt å kanskje komme meg ut på en gåtur, så kanskje gå en tur til ls hadde vært noe? Må se når hun våkner først. Tar faktisk ikke mer enn ca 1 time å gå ned til ls .) Natten her har vært ganske bra den Natta 20. mat 02.15 og 4.30. Morgen kl 7 (litt tidlig synes jeg da) Hadde ikke orka nattåpent med barnevogn så all respekt til de som gadd det! Grattis som høygravid 1D (visste det var noe jeg hadde glemt å kommentere) Kjekt med vaskehjelp da Petronella Det ønsker jeg meg også.. Mamma har en som tar 105 kr timen (er vel ikke så gæærnt det vel), men er vel litt mye luksus å ha vaskehjelp på mine 82 kvadrat? Får ta den luksusen når jeg komme i hus og jeg har bedre råd (millionær kanskje) Må vinne i lotto snart jeg altså..
_svana_ Skrevet 24. november 2006 #192 Skrevet 24. november 2006 Gratulerer med 3-månedern Edvard!!! *klappeoghopperundtiring* Jeg er blitt en tv-slave. Ser på tv hele tida, for om jeg begynner med noe fornuftig så blir jeg bare avbrutt av en gutt eller to. Nevnte jeg det at det der med et barn er a walk in the park? Nuvel, har besøk av mamma nå så nyter hvert sekund med hjelp. Man blir støl i ryggen av å sove med et barn oppå seg. Ingen som kommenterte gulping i ansikt? Tror sannelig jeg må lage meg min egen blogg for å få oppmerksomhet asså... hehe. Kos deg hjemme i dag Moll, trenger ikke finne på noe hele tiden.
Petronella♡mor til to Skrevet 24. november 2006 #193 Skrevet 24. november 2006 Grattis med 3 mnd ) Thih, tenkte nesten det... (at du hadde med barna ut i fra innlegget ditt) og tenkte auda - tråkka i salaten )) Neida, det var ikke ment sånn, hehe. Men det var utrolig mange trøtte slitne og ekstremt bråkete unger på senteret fortsatt når vi dro 2230... Og det må jo være utrolig frustrerende og slitsomt både for de og foreldrene... )
Molait Skrevet 24. november 2006 #194 Skrevet 24. november 2006 Vil ha mat bare av og til på natten jeg og. Begynt å slite med rap/promp på natten. Er bare en fase og gikk over til i natt. (hmm) Ja gjort klart jeg nå da. Så får han fjompen bare ta av lunchen sin. Kunne fint ha gjort det i går så synes ikke synd på ham. Ja i dag og for begynte ikke før 10.00!! Greit å få seg en tur ut i løpet av dagen. Vil og ha vaskehjelp!!
Molait Skrevet 24. november 2006 #195 Skrevet 24. november 2006 Men jeg kommenterte jo på msn svana:)) Men ja æsj og fy og tenk å ødelegge en slik fin stund!! Må ikke gjøre noe hver dag nei. Har ikke gjort noe på mange dager. Hadde besøk på mandag men dett var dett. Og var jo hjemme da. Og dagen til M nærmer seg og nå er han borte hele dagen så passer så greit. Fikk fiksa med bil da. Jeg tok Forden, så kan han pese med Mazdan selv tenk!! Vil slippe å kanskje bli stående i LS med hylende baby og vogn og startkabler og finne snille mannen som hjelper meg. Salaten ja..men jeg dro jo så vi var hjemme til leggetid da. Ja ikke på yngste men han har ikke oppfattet ordet rutine enda:) Eldstemann nærmer seg jo 9 år. Men er enig med du. Er bare mas for unga å bli dratt ut så sent med så mye folk og styr. Greit i syden, der har vi med barn til sent men blir anderledes. Da har de gjerne en siesta og ikke skole dagen etter og alt er i feriemodus. Des. er det mer sosialt akseptert å ha med unga til langt på natt. Husker William sov i et putetrekk i en tralle mens vi spiste ute..hehe. (var 3 år) Kosa seg masse han og det gjorde vi og. Da drar jegg snrt men for en gang skyld sover jo gutten lenge. Er det ikke typisk a?! Vil liksom ikke vekke ham heller. Får bare sitte i litt kø etterpå da. Ta med smokk og div:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. november 2006 #196 Skrevet 24. november 2006 Er vel de som drar med små barn TIL senteret når klokken er ni på kvelden og blir der til stengetid etter midnatt jeg tror Petra mente. Og er vel mest våre nye landsmenn som gjør det da. Når jeg jobbet på Triaden og det var svartåpent trillet de rundt med handlevogner fra coop obs som det lå en 2-3 småunger oppi og sov eller skreik rett før midnatt.. Stakkars sier jeg bare!! Er forsåvidt greit nok med en bitteliten baby, de sover jo bare i vogna si de da og har kanskje ikke noe særlig rutine enda, synes faktisk det er verre med unga på 1-2 år og oppover jeg da som kanskje har litt rutine. Men uansett så blir det litt feil for meg å drasse med unga på sånt. Dra de rundt på et senter i timesvis midt på natta!! I går var det kvelden her klokka 22. Også pupp ca hver 2-3 time (stort sett hver 2.) frem til klokken halv tolv i formiddag. Da våknet vi begge to og var uthvilt, blide og fornøyde ) Gid hun sov sånn hver natt!! ) Hmmm... noen som vil finne opp oppvask som har bein å gå på?????
Petronella♡mor til to Skrevet 24. november 2006 #197 Skrevet 24. november 2006 Takk Cat, det var egentlig det jeg mente, hehe. Men jeg "kjenner" jo ikke alle på tråden, så jeg torte ikke si det så rett ut som deg, kunne jo være at jeg VIRKELIG tråkket i salaten ) Mao, trenger du så absolutt ikke "føle deg truffet" Molle. Vi hadde også begge ungene oppe til sen kveld i syden, og jeg har sef også hatt med C ut etter leggetid innimellom - men som sagt, det var ikke helt det jeg siktet til ))))) Så deilig at snuppa la seg i menneskelig tid i går da. Det jeg tror jeg ville gjort er å ha et tidspunkt på kvelden når jeg vet hun stort sett tar seg en dupp og gjøre det til "legge seg for kvelden". Hvor jeg stelte og ga mat for så å legge henne i senga når hun tok en ny dupp (er vel kanskje ikke våken så mange timene av gangen enda?). Etter det ville jeg kun tatt opp og gitt mat evt skiftet bleie om det trengs, helst ikke gått ut av rommet. Så når hun våknet på morgenen for ny matrunde, ville jeg tatt henne opp, kledd på og stelt henne for dagen. Kan jo være at dere allerede gjør det, men hvis ikke kan det jo være verdt et forsøk for å snu rutinene (det har fungert fint på begge våre) ) Oppvask som har ben å gå på, det hadde vært noe det. Har søkt litt på nettet, men pr dd ikke funnet noe. Hadde blitt steinrik om man kunne ordnet og laget patent på servise ol som var selvrensende )) *settesegnedogbrainstorme* eller )
Petronella♡mor til to Skrevet 24. november 2006 #198 Skrevet 24. november 2006 Haha, glemte å kommentere svartåpent (LOL)...
Molait Skrevet 24. november 2006 #199 Skrevet 24. november 2006 Svartåpent ja..hehe det hadde jeg helt glemt at vi pleide å kalle det:) Altså jeg er ikke støtt og skjønte helt fint hva du mente assa PT. Bare preika jeg da. Og cat er ikke den som legger fingerne imellom nei. Ikke jeg heller egentlig, men da bruker jeg anonym knapp (yeah right for den husker man å trykke på!!) Bare for å si noe om hvor dårlig mor jeg er (iht dib) så får mitt barn godteri utenom lørdag. Han legger seg etter leggetid. Han får se filmer langt over hans aldersgrense. Jeg koker ikke en smokk som har falt på gulvet. Jeg gir mme så jeg kan gå på fylla. Snakker ikke 1-2 glass vin, men fylla. (og en haug annet) woho de gale har det godt:) Her ble det feil i dag. Hadde masse vondt og har hyla i en time. Siste luren ble derfor påbegynt 18.30. Det er egentlig litt sent. Men samma, han tar natten når han selv føler for det uansett. Fint dere fikk en slik god natt (og langt på dagen spør du meg!) cat. også skulle jeg si deg noe annet men det glemte jeg i det jeg skulle skrive det. baskat altså. *vilselineasnart* Jeg glemte å kjøpe bleier:( Men fikk fiksa gaver da:) 1 baby er ikke en "gå i parken" selv om 2 nok er mer slitsomt. Bare sånn for å ha sagt det:) Forresten PT så kommer vi til deg til uka. (ingen på tråden som er rett frem eller snakker fra levra nei..hehe)
Petronella♡mor til to Skrevet 24. november 2006 #200 Skrevet 24. november 2006 Jaja, jommen godt vi fikk oppklart dette... hehe ) Når du sier det er jeg (shit) også et ganske så dårlig mor. Når det gjelder godteri og sengetid har vi samme problem som dere. Hun ser alt for mye på tv /film, spiller alt for mye dataspill. Koker heller ikke smokk som faller på gulvet, hender faktisk jeg tar den i munnen selv for å ta vekk smuss - uææææu, uhyggienisk... For ikke snakke om mme, vi ryker støtt og stadig på en flaske der også... Også hender det jeg har lyst på alenetid, uten ungene og da tar jeg det... Huff nei, burde kanskje ikke hatt lov til å ha barn... ( Det kan godt være treff hos meg til uka, no prob det asså )) Rett fra levra er bra det!! Nei, må løpe opp og fikse litt på fasaden (kanskje legge litt sparkel). Skal tross alt ut og møte folk, får prøve noe annet enn campinghår og grilldress *interessant* ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå