Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Lysfatet! Du glemte lysfatet! Det må vi ha!

Anonymkode: b3781...126

Kan du ta ansvar for lysfatet? @MammantilNurket bistår sikkert gjerne ved behov, hennes er legendariske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (3 timer siden):

Ved hjelp av Nilsens kart til Langesund og kart over girkassen har vi både fått opp farten og funnet frem. Skikkelig kos liten plen ved inngangsdøra, der setter jeg opp lavvo og tenner bål. Ikke sikkert alle har råd til å ligge på hotell frem til jul, men jeg er det hjerterom, akevitt, likør og punch. Om dere leser i historikken til Løiten så står det at mye av det de laget var direkte vondt. Litt redd det kan ha vært noe av den årgangen på tankene. Jeg har så klart med både kubbelys, duftlys med neselukt og vaginalukt og glitter. Har noen fat? 

Og hvis banananonym kan melde seg i lavvoen så kan vi lage punch med banan. Vi tenger noe med litt mat i. 

Jeg står utenfor lavvoen og fløyter forsiktig i nøttefløyta mi for å varsle min ankomst. Har med bananer i lange baner pluss lysfat. 

Anonymkode: b3781...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (4 timer siden):

Ved hjelp av Nilsens kart til Langesund og kart over girkassen har vi både fått opp farten og funnet frem. Skikkelig kos liten plen ved inngangsdøra, der setter jeg opp lavvo og tenner bål. Ikke sikkert alle har råd til å ligge på hotell frem til jul, men jeg er det hjerterom, akevitt, likør og punch. Om dere leser i historikken til Løiten så står det at mye av det de laget var direkte vondt. Litt redd det kan ha vært noe av den årgangen på tankene. Jeg har så klart med både kubbelys, duftlys med neselukt og vaginalukt og glitter. Har noen fat? 

Og hvis banananonym kan melde seg i lavvoen så kan vi lage punch med banan. Vi tenger noe med litt mat i. 

Jeg kom over et stort parti blinkende blå julelys og en oppblåsbar nisse som sier «ho ho ho» på en slibrig måte , det må kunne komme til nytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en eventyrlig fredag. 

Etter å ha syklet både oppover, nedover, fram og tilbake så ga jeg opp. 

Mista helt kontrollen.

Tenkte jeg fikk prøve og haike. Det tok sin tid før jeg fikk napp selvom jeg både dansa til maccarena med blinkende joleljos og spilte blokkfløyte. 

Endelig stoppa det en enkel lastebil, flaks, for da var det plass til både sykkel og vogn.

Kommer ut en kar som sier et eller annet uforståelig, han høres polsk ut, og løfter begge deler opp på lasteplanet og jeg slenger meg inn i bilen.

Følger ikke så nøye med siden jeg har åpnet ene tre'liter'n med vin. 

Vi kjører en god stund før jeg plutselig ser et nydelig innramma bilde på dashbordet.

OG HOLD DERE FAST.

DET ER BILDE AV JOLENEK OG CB. 

Jeg peker på bildet og spør på engelsk om hvem dette er (later som jeg ikke vet det).

Men får bare masse uforståelig til svar. Han skjønner ikke engelsk og jeg skjønner ikke polsk.

Jeg prøver meg fram å sier Jolenek mens jeg peker på bildet. Da bråstopper han bilen går ut, lemper av sykkelen og vogna og drar meg ut også. 

Jeg prøver.

Where is Jolenek?

Where is Jolenek?

Men han bare kjører avgårde. Fly forbanna.

Så nå tar jeg kvelden i Halden. Har sjekka inn på hotell der. 

Er helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jooooooda skrev (21 timer siden):

Sivilisasjon er oppskrytt! Hvor tror du det  er lettest å gjemme et ukjent antall vulgære forumdamer ikledd sebratruser og julelys, en lift, en trailer som, hvis alt går etter planen, gradvis fylles av alkohol, et ukjent antall sykler, med og uten strøm og tøttehjul, 500 oppekliter og 500 nedekluter, Jolenek og CB, en traktor med sauehenger, Rudolf og sleden, 80 liter hyllebærsaft, vertshuset "på hue og ræva, bilen jeg ikke finner, og alt det andre jeg ikke husker? Jeg tror det er lettere  å gjemme det utenfor sivilisasjonen enn midt i byen! Og før eller siden får vi nok gjort så mye ugang at vi blir nødt til å gjemme oss...

Høres ut som om sivilisasjonen passer meg best. Utfra dialogen på dette forumet, så orker jeg ikke å treffe på mennesker som lager og drikker hjemmebrent og som driver og renner rundt på "tøttehjul". Har hørt om støttehjul, men de finnes vel helst i byer? Samtidig, er jeg ganske komfortabel med å finne bilen min: Jeg husker hvor jeg er og jeg trenger ikke å gjemme meg.

Men det er fint å vite at vi har hytte i skauen, dersom det skulle være behov for å gjemme oss, men hittil har det kun vært pleasure, ingen dagligdags greie. 

Fortsatt lurer jeg på hvorfor min selvoppnevnte tittel som "hakkespetten fra helvete" hele tiden blir slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (15 minutter siden):

Fortsatt lurer jeg på hvorfor min selvoppnevnte tittel som "hakkespetten fra helvete" hele tiden blir slettet. 

Julemagi 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (13 minutter siden):

Julemagi 😍

Julemagi ja! Det er jo sjarmerende - bortsett fra når alt kopieres inn på et annet forum - og vi sitter og ler og tenker at luke nummer 22 blir ekstra spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (1 time siden):

Dette ble en eventyrlig fredag. 

Etter å ha syklet både oppover, nedover, fram og tilbake så ga jeg opp. 

Mista helt kontrollen.

Tenkte jeg fikk prøve og haike. Det tok sin tid før jeg fikk napp selvom jeg både dansa til maccarena med blinkende joleljos og spilte blokkfløyte. 

Endelig stoppa det en enkel lastebil, flaks, for da var det plass til både sykkel og vogn.

Kommer ut en kar som sier et eller annet uforståelig, han høres polsk ut, og løfter begge deler opp på lasteplanet og jeg slenger meg inn i bilen.

Følger ikke så nøye med siden jeg har åpnet ene tre'liter'n med vin. 

Vi kjører en god stund før jeg plutselig ser et nydelig innramma bilde på dashbordet.

OG HOLD DERE FAST.

DET ER BILDE AV JOLENEK OG CB. 

Jeg peker på bildet og spør på engelsk om hvem dette er (later som jeg ikke vet det).

Men får bare masse uforståelig til svar. Han skjønner ikke engelsk og jeg skjønner ikke polsk.

Jeg prøver meg fram å sier Jolenek mens jeg peker på bildet. Da bråstopper han bilen går ut, lemper av sykkelen og vogna og drar meg ut også. 

Jeg prøver.

Where is Jolenek?

Where is Jolenek?

Men han bare kjører avgårde. Fly forbanna.

Så nå tar jeg kvelden i Halden. Har sjekka inn på hotell der. 

Er helt utslitt.

Bra jobbet 👍🏻 Har du vurdert å reise ned igjen til Strømstad for å ta båten over til Sandefjord? Hvis du skal sykle fra Halden og hit er jeg redd julematen har gått ut på dato før du er fremme 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter timer på sykkelsetet (og sår der man helst aldri skal være sår) og en ørliten navigasjonsendring tror jeg at jeg skimter lys i det fjerne. Kan det være…. ja, jeg tror det kan være! @LillaGorilla♥♥here I come🥳håper du har varm gløgg med piff, for det er ikke direkte varmt på sykkelen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (34 minutter siden):

Bra jobbet 👍🏻 Har du vurdert å reise ned igjen til Strømstad for å ta båten over til Sandefjord? Hvis du skal sykle fra Halden og hit er jeg redd julematen har gått ut på dato før du er fremme 🙈

Pokker å, det tenkte jeg ikke på. 

Setter kursen mot Strømstad rett etter hotellfrokosten imorgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (40 minutter siden):

Etter timer på sykkelsetet (og sår der man helst aldri skal være sår) og en ørliten navigasjonsendring tror jeg at jeg skimter lys i det fjerne. Kan det være…. ja, jeg tror det kan være! @LillaGorilla♥♥here I come🥳håper du har varm gløgg med piff, for det er ikke direkte varmt på sykkelen her. 

Slik er det å bo utenfor allfarvei - men det er jo billigere - så prisen man betaler for å bo utenfor allfarvei er et glissent sykkelsete - med de følgene det får. Varm gløgg med piff(i) (vet ikke om dere vet hva det er), eller søker du varm gløgg med hjemmebrent?

Dit ingen skulle tru at nokon kunne bu - der bor du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer er best skrev (4 timer siden):

Dette ble en eventyrlig fredag. 

Etter å ha syklet både oppover, nedover, fram og tilbake så ga jeg opp. 

Mista helt kontrollen.

Tenkte jeg fikk prøve og haike. Det tok sin tid før jeg fikk napp selvom jeg både dansa til maccarena med blinkende joleljos og spilte blokkfløyte. 

Endelig stoppa det en enkel lastebil, flaks, for da var det plass til både sykkel og vogn.

Kommer ut en kar som sier et eller annet uforståelig, han høres polsk ut, og løfter begge deler opp på lasteplanet og jeg slenger meg inn i bilen.

Følger ikke så nøye med siden jeg har åpnet ene tre'liter'n med vin. 

Vi kjører en god stund før jeg plutselig ser et nydelig innramma bilde på dashbordet.

OG HOLD DERE FAST.

DET ER BILDE AV JOLENEK OG CB. 

Jeg peker på bildet og spør på engelsk om hvem dette er (later som jeg ikke vet det).

Men får bare masse uforståelig til svar. Han skjønner ikke engelsk og jeg skjønner ikke polsk.

Jeg prøver meg fram å sier Jolenek mens jeg peker på bildet. Da bråstopper han bilen går ut, lemper av sykkelen og vogna og drar meg ut også. 

Jeg prøver.

Where is Jolenek?

Where is Jolenek?

Men han bare kjører avgårde. Fly forbanna.

Så nå tar jeg kvelden i Halden. Har sjekka inn på hotell der. 

Er helt utslitt.

Dette forklarer jo hvorfor Jolenek sender dickpic til meg; det er slutt mellom turtelduene 😳 

Det må gå ordentlig dårlig med Jolenek når han velger seg meg som mottaker av herligheten, men han han er nok desperat. Bør vi ringe etter redningshelikopter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden):

Jeg kom over et stort parti blinkende blå julelys og en oppblåsbar nisse som sier «ho ho ho» på en slibrig måte , det må kunne komme til nytte? 

Ah, horenissen! Han rømte for noen år siden. Godt å høre at han lever. Blås ham opp og bruk ham som airbag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (14 timer siden):

Nå synes jeg det er provoserende at det er noen som ikke blir berørt av det som skjer. 

 

Og at det er over tre uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg står utenfor lavvoen og fløyter forsiktig i nøttefløyta mi for å varsle min ankomst. Har med bananer i lange baner pluss lysfat. 

Anonymkode: b3781...126

I hodet mitt ser og høres du ut som en snill, pedagogisk og langhåret barnetvtante fra 1976. "Sjå her,  me har laga ei nøttefløyte! No skal me blåsa forsikkkkkktig inn i ho! " 😂😂Det medfører selvsagt at du også er i svarthvitt. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (8 timer siden):

Dette forklarer jo hvorfor Jolenek sender dickpic til meg; det er slutt mellom turtelduene 😳 

Det må gå ordentlig dårlig med Jolenek når han velger seg meg som mottaker av herligheten, men han han er nok desperat. Bør vi ringe etter redningshelikopter? 

Uff, hva kan ha skjedd? De var jo så lykkelige de to. Men, de dickpicene, han kan ikke ha blanda ditt nummer med Lommelegen? Det rosenkålkukeluresyndromet høres jo ut som noe man burde søke medisinsk assistanse for. Tenk om det er derfor CB har reist fra han. Rosenkålkukkeluresyndrom = 0 sex. Vi må finne han og vi må finne en kur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Uff, hva kan ha skjedd? De var jo så lykkelige de to. Men, de dickpicene, han kan ikke ha blanda ditt nummer med Lommelegen? Det rosenkålkukeluresyndromet høres jo ut som noe man burde søke medisinsk assistanse for. Tenk om det er derfor CB har reist fra han. Rosenkålkukkeluresyndrom = 0 sex. Vi må finne han og vi må finne en kur. 

Jeg tror du er inne på noe! Det er lett å se feil når øynene er kjempehovne og tårene bare fosser. CB tror sikkert han har hatt seg med andre - ikke rart han ble frustrert da han fikk spørsmål om det da Sommer er best begynte å spørre ham i lastebilen. Bruddet er nok ganske ferskt.

Mulig vi finner Jolenek ved å gå etter lukta. Ubehandlet blir det en veldig sterk lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (2 timer siden):

I hodet mitt ser og høres du ut som en snill, pedagogisk og langhåret barnetvtante fra 1976. "Sjå her,  me har laga ei nøttefløyte! No skal me blåsa forsikkkkkktig inn i ho! " 😂😂Det medfører selvsagt at du også er i svarthvitt. 

Du vet du ikke kan si barnetvtante??

Det heter Oppbyggendefjernsynforbarnmediapersonmedsuperavansertpedagogiskutdannelselærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (12 minutter siden):

Du vet du ikke kan si barnetvtante??

Det heter Oppbyggendefjernsynforbarnmediapersonmedsuperavansertpedagogiskutdannelselærer.

Er det egentlig greit å si ...forbarn...? Det er jo personer som ikke er barn som også liker de programmene. Bare nevner det, liksom, her jeg sitter på hotellrommet på Langesund bad og binger Blåfjell. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (33 minutter siden):

Er det egentlig greit å si ...forbarn...? Det er jo personer som ikke er barn som også liker de programmene. Bare nevner det, liksom, her jeg sitter på hotellrommet på Langesund bad og binger Blåfjell. 

Så du har kommet frem? Jeg kjørte meg bort i Sinsenkrysset fordi akkurat da jeg skulle kjørt rett frem så kom repetisjon nummer 1.000 på Radetzkyhelvetet jeg hører på døgnet rundt, og da tok jeg litt for raskt til høyre og havnet i Gjøvik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (2 timer siden):

Så du har kommet frem? Jeg kjørte meg bort i Sinsenkrysset fordi akkurat da jeg skulle kjørt rett frem så kom repetisjon nummer 1.000 på Radetzkyhelvetet jeg hører på døgnet rundt, og da tok jeg litt for raskt til høyre og havnet i Gjøvik. 

Da har du to valg: isbryter og Skibladner, eller hive deg rundt og se om det finnes et helikopter å chartre. @mamma til adhd gutt<3 har godkjent lufttransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. desember 

Et sted i nærheten av Arendal titter to kålfargede øyne og en rosenkål frem. Horelyset blinker ikke lenger på E18, og bjellene virker lenger unna enn i går. Er det trygt for han å komme ut nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Da har du to valg: isbryter og Skibladner, eller hive deg rundt og se om det finnes et helikopter å chartre. @mamma til adhd gutt<3 har godkjent lufttransport.

Godkjent med forbehold i utstrakt dugnadsarbeid. Ingen har meldt seg enda… utrolig her på DIB at ingen skulle ha behov for kluter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...