Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

Jaggu godt sjåføren min har flust med champis - jeg ler så jeg griner her i baksetet!

Seljordsorm og blinkene hårbøyler - kan vi ikke ta et ørlite julebord på veien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lov til å være med som en anonym undercover? Jeg har kamuflert meg i sametruse og gjemt meg i runketeltet inntil videre. Har pakket med nødbag med kaffe og bananer, så jeg klarer meg noen dager. 

Anonymkode: b3781...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det lov til å være med som en anonym undercover? Jeg har kamuflert meg i sametruse og gjemt meg i runketeltet inntil videre. Har pakket med nødbag med kaffe og bananer, så jeg klarer meg noen dager. 

Anonymkode: b3781...126

Bare å komme. Vi tar alt fra fostervann til varme lik, så lenge du ikke står på lista til  Anticimex. Kanskje du kan lage bananlikør når Doppler kommer med spritbilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ekspatt, kunne'ru spelt en trudelutt i badstua om vi kommer fram til det lovede spa? Jeg ruger på en stemningsfull ode som trenger instrumentering. Munnharpe, alpehorn eller souzafon, det er opp til deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (20 minutter siden):

Seljordsormen MÅ jo være navnet på snabben til alle menn fra Seljord.

Som sagt, han hilser - hubbahubba…

Tenker jeg slår leir for natten. Langesund får bli i morgen, men da skal det bobles i badstu’.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Selv med el-sykkel, reinsdyrhornhårbøyle med bjelle og blinkende lys begynner jeg å miste motet. Er det ingen andre som tar E134 vestfra?

Skal forresten hilse fra Seljordsormen, min eneste venn i natten. 

Da er vi to. Tror jeg tok meg vann over hodet selv med 10 gir.

Skal ringe med sykkelbjella hele veien. Rop ut hvis du hører meg så byr jeg på slåpelikør.

Har litt ribbe å by på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (37 minutter siden):

@Ekspatt, kunne'ru spelt en trudelutt i badstua om vi kommer fram til det lovede spa? Jeg ruger på en stemningsfull ode som trenger instrumentering. Munnharpe, alpehorn eller souzafon, det er opp til deg.

 

 

Jeg har med blokkfløyta jeg fikk på barneskolen.

Fikk M i blokkfløyte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Jeg tror du bor i et område uten gatelys! Har du vurdert å flytte til sivilisasjonen?

Sivilisasjon er oppskrytt! Hvor tror du det  er lettest å gjemme et ukjent antall vulgære forumdamer ikledd sebratruser og julelys, en lift, en trailer som, hvis alt går etter planen, gradvis fylles av alkohol, et ukjent antall sykler, med og uten strøm og tøttehjul, 500 oppekliter og 500 nedekluter, Jolenek og CB, en traktor med sauehenger, Rudolf og sleden, 80 liter hyllebærsaft, vertshuset "på hue og ræva, bilen jeg ikke finner, og alt det andre jeg ikke husker? Jeg tror det er lettere  å gjemme det utenfor sivilisasjonen enn midt i byen! Og før eller siden får vi nok gjort så mye ugang at vi blir nødt til å gjemme oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (5 timer siden):

Bare å komme. Vi tar alt fra fostervann til varme lik, så lenge du ikke står på lista til  Anticimex. Kanskje du kan lage bananlikør når Doppler kommer med spritbilen?

Bananlikør skal bli! Noen av bananene fra tidligere nødbager begynner å bli såpass overmodne at de er kandidater for bananvin, så her skal det bli god stemning. Mens jeg har ventet i runketeltet har jeg brukt tiden til å file på julenøttene jeg tok med meg, slik at disse fungerer som fløyter som vi kan kommunisere med. Håper bare ingen har nøtteallergi?

Anonymkode: b3781...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (8 timer siden):

Selv med el-sykkel, reinsdyrhornhårbøyle med bjelle og blinkende lys begynner jeg å miste motet. Er det ingen andre som tar E134 vestfra?

Skal forresten hilse fra Seljordsormen, min eneste venn i natten. 

Hvis du greier å komme deg nedover hit først, så kan du få sitte på i liften min. Kan ikke love at det går kjapt, men vi rekker forhåpentlig frem til julaften. Du kjenner meg igjen på trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er det lov til å være med som en anonym undercover? Jeg har kamuflert meg i sametruse og gjemt meg i runketeltet inntil videre. Har pakket med nødbag med kaffe og bananer, så jeg klarer meg noen dager. 

Anonymkode: b3781...126

Er du vaksinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (På 30.11.2022 den 10.37):

Jeg har et par bikkjer jeg kan spenne for,hester har jeg bare på brødskiva....😉

Har du lagt merke til det skyggeaktige som lusker rundt i utkanten av synsfeltet til enhver tid? Det er kommet meg for øre at det er ikke grå stær, det er rabidradikale veganere som er ute etter hestespiseren! Trenger du beskyttelse og støtte finnes det kanskje noen andre innlandsdibbere med flere bikkjer som også kan hjelpe til med å få julefart på sleden? Husk pose. Biokjemisk bikkjemøkk går på tanken til multifuel-Volvoen til @Lektor Doppler med tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 desember

Folk i by og land titter forundret ut av vinduet. Hva er dette glorete lyset og hvorfor dufter det portvin og bananlikør ute? Bjellene ringer i det fjerne, og det har vært mye rare kjøretøy ute på veiene i det ganske land.

Hvor er disse vesnene på vei? Det mumles om Jolenek, Langesund, portvin og sebratruse. Er det julemagi som skapes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (54 minutter siden):

2 desember

Folk i by og land titter forundret ut av vinduet. Hva er dette glorete lyset og hvorfor dufter det portvin og bananlikør ute? Bjellene ringer i det fjerne, og det har vært mye rare kjøretøy ute på veiene i det ganske land.

Hvor er disse vesnene på vei? Det mumles om Jolenek, Langesund, portvin og sebratruse. Er det julemagi som skapes?

De x-antall gærne men ikke nødvendigvis så veldig vise dibbere på vei til Herberget på Langesund hotell, for å ønske den nye frelseren velkommen til jorden. Som gaver bringer de blant annet banan- og slåpelikør, portvin og duftlys av hyllebær. For å finne veien ser de etter de mest glorete horelysene de kan se, de viser veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (4 minutter siden):

De x-antall gærne men ikke nødvendigvis så veldig vise dibbere på vei til Herberget på Langesund hotell, for å ønske den nye frelseren velkommen til jorden. Som gaver bringer de blant annet banan- og slåpelikør, portvin og duftlys av hyllebær. For å finne veien ser de etter de mest glorete horelysene de kan se, de viser veien.

-Hjælper ikke med duftlys når ALT LUKTER NESE, jamrer en stakkars anonym, men se, henne er vederfaret en stor glede, inn i venstre nesebor smyger en umiskjennelig lukt av....kål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 minutt siden):

-Hjælper ikke med duftlys når ALT LUKTER NESE, jamrer en stakkars anonym, men se, henne er vederfaret en stor glede, inn i venstre nesebor smyger en umiskjennelig lukt av....kål?

Kål? Da tipper jeg dere kjører gjennom Lier nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (39 minutter siden):

De x-antall gærne men ikke nødvendigvis så veldig vise dibbere på vei til Herberget på Langesund hotell, for å ønske den nye frelseren velkommen til jorden. Som gaver bringer de blant annet banan- og slåpelikør, portvin og duftlys av hyllebær. For å finne veien ser de etter de mest glorete horelysene de kan se, de viser veien.

Beklager, skulle være frelserhen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (3 timer siden):

Er du vaksinert?

Det er et tegn på hvilken tid vi lever i at det er et hysterisk morsomt spørsmål i all sin relevanse 😂 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

Har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

 

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

 

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

 

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

 

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

 

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

 

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

 

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

 

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

 

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

 

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

 

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

 

Har jeg glemt noe?

 

Lysfatet! Du glemte lysfatet! Det må vi ha!

Anonymkode: b3781...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

 

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

 

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

 

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

 

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

 

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

 

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

 

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

 

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

 

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

 

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

 

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

 

Har jeg glemt noe?

 

Husket staken? Stake må vi ha🕯️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (13 timer siden):

@Ekspatt, kunne'ru spelt en trudelutt i badstua om vi kommer fram til det lovede spa? Jeg ruger på en stemningsfull ode som trenger instrumentering. Munnharpe, alpehorn eller souzafon, det er opp til deg.

 

 

Jeg kan spille trudelutter både i badstua, før, under og etter alle måltider, og når det ellers ikke måtte passe. Blir jeg eneste musiker, eller klarer du å rekruttere flere?

Jeg kan gjerne spille souzafon, men er aller best til å spille på folks samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

 

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

 

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

 

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

 

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

 

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

 

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

 

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

 

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

 

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

 

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

 

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

 

Har jeg glemt noe?

 

Du glemte at vi må avklare hvilken rad biofars nye flamme skal sitte på under juleavslutningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og kjørte i Lommedalen her for leden, og fant en forvirret mann i grøfta. Han drev å sjonglerte med noen medaljonger, og sier han er sjaman. Jeg har oppbevart ham i garasjen siden, men lurer på om jeg kunne kjørt ham til dere i Langesund? Hvis dere passer på ham og mater ham, så tror jeg dere kan få en gratis hønerensing før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...