Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

tante grusom master of law skrev (3 minutter siden):

Jeg var ute og kjørte i Lommedalen her for leden, og fant en forvirret mann i grøfta. Han drev å sjonglerte med noen medaljonger, og sier han er sjaman. Jeg har oppbevart ham i garasjen siden, men lurer på om jeg kunne kjørt ham til dere i Langesund? Hvis dere passer på ham og mater ham, så tror jeg dere kan få en gratis hønerensing før jul. 

Hvis det er du som eier den garasjen hvis port nå er blokkert av et firma som har dumpet greiene sine, så tror jeg vi alle bare skal håpe på at greiene blir liggende og blokkere veeeeeeldig veeeldig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sug lut skrev (1 time siden):

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

 

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

 

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

 

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

 

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

 

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

 

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

 

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

 

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

 

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

 

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

 

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

 

Har jeg glemt noe?

 

Jeg kan påta meg dessert og bake spruter til alle sammen, ekte oppskrift etter mormor, men bør helst ikke googles. Kanskje vi kan kjøre dugnad på drikken? Det er jo så populært i disse tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (6 timer siden):

Hvis du greier å komme deg nedover hit først, så kan du få sitte på i liften min. Kan ikke love at det går kjapt, men vi rekker forhåpentlig frem til julaften. Du kjenner meg igjen på trusa.

Skifter kurs og tråkker i vei til jeg ser liften. Regner med at den er lett å få øye på med lys og en lilla gorilla i toppen. 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alva♂️♂️♂️♀️ skrev (21 minutter siden):

Jeg kan påta meg dessert og bake spruter til alle sammen, ekte oppskrift etter mormor, men bør helst ikke googles. Kanskje vi kan kjøre dugnad på drikken? Det er jo så populært i disse tider. 

Dugnad, Dugnad og Dugnad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (1 time siden):

Jeg kan spille trudelutter både i badstua, før, under og etter alle måltider, og når det ellers ikke måtte passe. Blir jeg eneste musiker, eller klarer du å rekruttere flere?

Jeg kan gjerne spille souzafon, men er aller best til å spille på folks samvittighet. 

Jeg kan spille på slurva, men i badstuen spiller jeg mest på slufsa. Det er ofte god akustikk i de små rommene, så vi trenger ikke være så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (2 timer siden):

Liste over ansvarsområder og gjøremål før og etter ankomst hotell. Vi trenger å tenke langsiktig som forberedelse til Langesundsjula, om vi da kommer dit, og vi trenger en fest som avrunding av den forutgående jakten på rosenkålsnabben til Jolenek for å forsikre oss om at han har det bra og hans kålfargete øyne ikke renner over av tårer over å ha fått noe illt på kukeluren. Vennligst meld dere frivillig der dere har talenter og visjoner. Dere kan også melde andre frivillige, i beste FAU-stil. Her hjelper det ikke å se ned.

 

Generell sikkerhet og kringvern mot duemenn og sebratruseinntrengere. Her trengs skarpsinn, kløkt og god planlegging.

 

Utrede alternativbrensel til traktor, Volvo Lastvagnar, champisbil og andre fremkomstmidler.

 

Utrede hundematsituasjonen til Østerdølens hundespann. Her står man fritt, men skattesnytende politikere og faktaresistente vaksineskeptikere bør vurderes.

 

Grunnlagsforskning på rosenkålkukelursyndrom. Årsaker, symptomer og behandling.

 

Utrede alternativ buffet for å dekke generelle kjøttspisere, fiskefolk, allergikere, tabufulle livssynskostvaner, innbilt syke, hvitvins-, knekkebrød- og suppedietter, veganere og vegetarianere og avogtilianere og søkende kjøleskapsskeptikere og raw food og steinalderspisere.

 

Tilberede nevnte buffet. Med eller uten ukeshandling og Doomsday Prepping.

 

Tradisjonsforankrete antrekksforslag for festmiddag. Sebra og ulvejakke er allerede nevnt, men bør vi ikke sikte mot litt stil og bling?

 

Borddekking. Temabasert? Klassisk? Nakensushi?

 

Juletre. Natur eller plast? Alt og mye eller behersket monokromt i pynteavdelingen? Spir eller stjerne eller alternative løsninger? Noen må ta ansvar for at vi har noe å gå rundt og synge.

 

Gang rundt treet? Med- eller motsols?

 

Dessert og drikke? Hva ville være i vår ånd, og hvor mange prosent alkohol kan desserten inneholde?

 

Har jeg glemt noe?

 

Jeg sykla meg bort i mørket og er nå i skrivende stund i Sverige.

Så da fyller jeg sykkelvogna med hvitvin til hvitvinsdietten.

Kan også ta med no ribbe. Den er jo ille billig her hos søta bror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (24 minutter siden):

Jeg kan spille på slurva, men i badstuen spiller jeg mest på slufsa. Det er ofte god akustikk i de små rommene, så vi trenger ikke være så mange.

Lite rom i slufsa, altså? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (1 time siden):

Hvis det er du som eier den garasjen hvis port nå er blokkert av et firma som har dumpet greiene sine, så tror jeg vi alle bare skal håpe på at greiene blir liggende og blokkere veeeeeeldig veeeldig lenge. 

Det spørs om jeg klarer å holde ham fanget så lenge til. Det er en gal dame i tiara som løper rundt med bjeffende lokkerop her ute nå. Tror hun prøver å påkalle sjamanen, og jeg hører ham krafse på garasjeporten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante grusom master of law skrev (8 minutter siden):

Det spørs om jeg klarer å holde ham fanget så lenge til. Det er en gal dame i tiara som løper rundt med bjeffende lokkerop her ute nå. Tror hun prøver å påkalle sjamanen, og jeg hører ham krafse på garasjeporten. 

Kle deg ut som engel og befal henne å la det ligge. Hun hører på sånne.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante grusom master of law skrev (8 minutter siden):

Det spørs om jeg klarer å holde ham fanget så lenge til. Det er en gal dame i tiara som løper rundt med bjeffende lokkerop her ute nå. Tror hun prøver å påkalle sjamanen, og jeg hører ham krafse på garasjeporten. 

Se om du finner sjamannen sin medaljong. Den hjelper mot alt. Hvis ikke har jeg hørt rykter om at en mynt fra Kapteinen Sabeltann er like effektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (7 minutter siden):

Se om du finner sjamannen sin medaljong. Den hjelper mot alt. Hvis ikke har jeg hørt rykter om at en mynt fra Kapteinen Sabeltann er like effektiv. 

Jeg har flere sånne i en av ungenes skattekiste, slenger de med sånn i tilfelle. Om de ikke funker mot sjamanen kan de gis i gave til Frelserhen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (58 minutter siden):

Jeg kan spille på slurva, men i badstuen spiller jeg mest på slufsa. Det er ofte god akustikk i de små rommene, så vi trenger ikke være så mange.

Er din en sopran, alt eller bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (55 minutter siden):

Jeg sykla meg bort i mørket og er nå i skrivende stund i Sverige.

Så da fyller jeg sykkelvogna med hvitvin til hvitvinsdietten.

Kan også ta med no ribbe. Den er jo ille billig her hos søta bror. 

Pepsi Max, bacon og snus til folket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LillaGorilla♥♥ skrev (28 minutter siden):

Er din en sopran, alt eller bass?

Det er det samme for meg om dere stiller med bass- eller sopranslufser så lenge mine medmusikanter har instrumenter stemt i Bb for jeg orker bare ikke transponering altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner eg er seint ute til festen. Det som verre er, eg har ikkje verken sett eller hørt frå Jolenek sida desember i fjor. Ikkje Oddlaug heller. Og destilleriet gjekk i lufta. 

Takk og lov for portvin. Og bananer og kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktoren gikk tom for diesel og jeg aner ikke hvor jeg er, men jeg fant noen halvråtne gulrøtter i ei kasse så jeg driver og koker dem. Tenkte jeg skulle lage biodiesel, det går nok fint. Ser dere om en stund.

PS: Ligger Langesund ved havet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdolly skrev (6 minutter siden):

Traktoren gikk tom for diesel og jeg aner ikke hvor jeg er, men jeg fant noen halvråtne gulrøtter i ei kasse så jeg driver og koker dem. Tenkte jeg skulle lage biodiesel, det går nok fint. Ser dere om en stund.

PS: Ligger Langesund ved havet? 

Vil tru det. Var det ikkje eit strandhotell eller kva det no heitte?

Kan ikkje traktoren gå på knott? Eller kanskje frityrolje? Kva om vi bygger om til etanoldrift? I så fall kan ein jo kanskje bruke overskotet til noko.. eh.. fornuftig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdolly skrev (13 minutter siden):

Traktoren gikk tom for diesel og jeg aner ikke hvor jeg er, men jeg fant noen halvråtne gulrøtter i ei kasse så jeg driver og koker dem. Tenkte jeg skulle lage biodiesel, det går nok fint. Ser dere om en stund.

PS: Ligger Langesund ved havet? 

Kan du være i nærheten av Halden? De har reaktor, og kjernekraft kunne fått fart på Gråtass! Reaktortraktor! Hvis noen kommer forbi deg der i ødet og sier "beeeeeken" så vil jeg tro du er i rette atomtrakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (15 minutter siden):

Vil tru det. Var det ikkje eit strandhotell eller kva det no heitte?

Kan ikkje traktoren gå på knott? Eller kanskje frityrolje? Kva om vi bygger om til etanoldrift? I så fall kan ein jo kanskje bruke overskotet til noko.. eh.. fornuftig? 

Siden jeg åpenbart ikke eier skam så foreslår jeg at vi chartrer et fly . Kanskje vi kan begynne med pakketurer som inkluderer fly, mat og portvinssmaking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Siden jeg åpenbart ikke eier skam så foreslår jeg at vi chartrer et fly . Kanskje vi kan begynne med pakketurer som inkluderer fly, mat og portvinssmaking? 

Eg er med. Særlig sidan den som kom på ideen er ansvarleg for finansiering.

Men den maten? Korgfest kanskje? Eg tek med tjukklefser med smør og brunost. Og tørrvafler. Nokon som bakar bedre pepperkaker enn ein kan kjøpe frå Nyåkers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (40 minutter siden):

Eg kjenner eg er seint ute til festen. Det som verre er, eg har ikkje verken sett eller hørt frå Jolenek sida desember i fjor. Ikkje Oddlaug heller. Og destilleriet gjekk i lufta. 

Takk og lov for portvin. Og bananer og kaffi.

Du glemte fyrstekaken! Og kamferdropsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ansvarsvegring og pliktfølelse på en gang så jeg kjører velprøvd taktikk og melder meg kun frivillig til det som høres minst krevende ut, nemlig musikkgruppa. Har ikke instrument, men kan synge både i Bb og andre tonearter. Om jeg bare kommer fram. Det kan ikke være langt igjen nå, for jeg synes jeg ser mangefarga lysblink i det fjerne. Jeg er ikke helt sikker på om det er dere for jeg gikk på en liten smell for noen kilometer siden og traska inn i hagen til et ektepar på Heistad der det blinka så i blått at jeg var sikker på at jeg var framme. Heldigvis skjønte jeg at det ikke var hotell før snuten tok med seg meg også, men det ble en drøy time mellom en tuja og et bildekk jeg tror det har vært petunia i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (Akkurat nå):

Eg er med. Særlig sidan den som kom på ideen er ansvarleg for finansiering.

Men den maten? Korgfest kanskje? Eg tek med tjukklefser med smør og brunost. Og tørrvafler. Nokon som bakar bedre pepperkaker enn ein kan kjøpe frå Nyåkers?

Finansiering blir via dugnad. Hørt at kluter selger som hakka møkk foresten og det bør jo være et enormt klut-marked her inne? Og maten ; så lenge folk får nok promille så vil ingen tenke på maten. Grandis holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjelp av Nilsens kart til Langesund og kart over girkassen har vi både fått opp farten og funnet frem. Skikkelig kos liten plen ved inngangsdøra, der setter jeg opp lavvo og tenner bål. Ikke sikkert alle har råd til å ligge på hotell frem til jul, men jeg er det hjerterom, akevitt, likør og punch. Om dere leser i historikken til Løiten så står det at mye av det de laget var direkte vondt. Litt redd det kan ha vært noe av den årgangen på tankene. Jeg har så klart med både kubbelys, duftlys med neselukt og vaginalukt og glitter. Har noen fat? 

Og hvis banananonym kan melde seg i lavvoen så kan vi lage punch med banan. Vi tenger noe med litt mat i. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...