Gå til innhold

The Julekalender 2022


sug lut

Anbefalte innlegg

Og det skjedde i de dager da @NotNaomi hadde gått og gjemt seg at det utgikk et bud fra @oslofrk om at all verden skulle innskrives i julekalender. Og alle gikk for å vente på inspirasjon til å skrives inn, hver til sin lille hule, for å lade opp til den store torsdagslanseringa med brask og bram og grunnleggende kålglede, generelle ballespark og den kjente advokatmaten "kalenderhets". La oss alle be.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forumansvarlig vår. Du som er i Egmont. La ditt navn holdes hemmelig. La ditt rike komme. La din vilje skje på skravle som på Ris og ros. Gi oss i dag vårt daglige nek. Forlat oss vår synd som vi og forlater våre syndere. Led oss gjerne inn i fristelse, men frels oss fra det dumme. For nettet er ditt, og makten og æren i evighet. Admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i de dager ørnen stakk av med ronkehonkleet til duemannen og kompisen hans; mannen som kanskje, muligens hadde parkert bilen i feil garasje. De ble så opprørte at de måtte styrke seg på hyllebærsaft og arrangere brannøvelser i håp om å skremme ørnen til å slippe ronkehonkleet, helst rett ned i ronketeltet. 

Anonymkode: b8f1d...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Og det skjedde i de dager da @NotNaomi hadde gått og gjemt seg at det utgikk et bud fra @oslofrk om at all verden skulle innskrives i julekalender. Og alle gikk for å vente på inspirasjon til å skrives inn, hver til sin lille hule, for å lade opp til den store torsdagslanseringa med brask og bram og grunnleggende kålglede, generelle ballespark og den kjente advokatmaten "kalenderhets". La oss alle be.

Jeg tipper at @sug lut ikke fikk finansiering i budrunden og at hun dermed måtte finne seg i å sitte i skogen nok en jul. Denne gang hadde hun ikke engang inspirasjon til å gnikke steiner og hun var arg for at ingen ga henne fyrstikker julen 2021. Det ga henne ikke særlig inspirasjon, eller vilje til å kjøpe inn kål denne jula heller, bare for at andre skulle tro at hun hadde baller på nivå med en advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med skogen, men du vet det er something nasty in the woodshed? Det er meg. Samme skjul som englene daler ned i, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det var i de dager ørnen stakk av med ronkehonkleet til duemannen og kompisen hans; mannen som kanskje, muligens hadde parkert bilen i feil garasje. De ble så opprørte at de måtte styrke seg på hyllebærsaft og arrangere brannøvelser i håp om å skremme ørnen til å slippe ronkehonkleet, helst rett ned i ronketeltet. 

Anonymkode: b8f1d...837

Og Gud så på håndkledet og han så at det var godt. Så skilte han håndkledet fra juleforberedelsene, for det var laugardagen og det årlige badet sto for tur. Rett nok skulle de alle i samme stampen, men rent håndkle skulle de i alle fall få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (2 minutter siden):

Ikke noe galt med skogen, men du vet det er something nasty in the woodshed? Det er meg. Samme skjul som englene daler ned i, forøvrig.

Ikke noe galt med skogen, ei heller med piken med svovelstikkene, er bare så synd at du må oppleve dette jul etter jul. Håper at du får en mer spenstig nyttårsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (10 timer siden):

Forumansvarlig vår. Du som er i Egmont. La ditt navn holdes hemmelig. La ditt rike komme. La din vilje skje på skravle som på Ris og ros. Gi oss i dag vårt daglige nek. Forlat oss vår synd som vi og forlater våre syndere. Led oss gjerne inn i fristelse, men frels oss fra det dumme. For nettet er ditt, og makten og æren i evighet. Admin. 

Og der ble du liturgi-ansvarlig. 😂 Colour me impressed.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 time siden):

Og der ble du liturgi-ansvarlig. 😂 Colour me impressed.😂

Det er umiddelbart lagt inn på CV'n. #allemonnerdrar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (11 timer siden):

Alle hjerter gleder seg ❤️ 

Portvinslageret er ikke trygt lengre og jeg regner med at "Noen Andrè" f.eks @Superdolly har dieselaggregatet klart. 

Diesel er blitt altfor dyrt i år, så vi må finne alternativer. Kanskje @Østerdølenhar kjerre og hest? Hvis ikke hennes hester duger kan vi bruke @mamma til adhd gutt<3foran, hun har jo så sykt mye energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og duemannen drar krakken bortåt glaset og ser på nissedamene utenfor, mens han nikker med hodet i takt med julemusikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kira skrev (2 timer siden):

Diesel er blitt altfor dyrt i år, så vi må finne alternativer. Kanskje @Østerdølenhar kjerre og hest? Hvis ikke hennes hester duger kan vi bruke @mamma til adhd gutt<3foran, hun har jo så sykt mye energi.

Jeg stiller gjerne med sykkelvogna i år også.

Den står klar med blinkende joleljos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (54 minutter siden):

Jeg stiller gjerne med sykkelvogna i år også.

Den står klar med blinkende joleljos. 

Jeg stemmer for sykkelvogn! Nå som mange har el-sykkel kan man feste mange vogner til hver sykkel. Jeg har sykkel med kurv og kilometervis med joleljos og melder meg til tjeneste. Det blir litt knotete med både hatt og sykkelhjelm, men om jeg fester reinsdyrhornhårbøylen oppå hatten vil alle se meg og sykkelhjelm blir overflødig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller med traktor i år igjen. Drit i dieselprisene, vi fylte opp gårdstanken i sommer. Bare det ikke blir for kaldt, da vil dieselfilteret tettes, så går dette helt fint. Aggregat har vi ikke, men jeg høyner med en kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdolly skrev (6 minutter siden):

Jeg stiller med traktor i år igjen. Drit i dieselprisene, vi fylte opp gårdstanken i sommer. Bare det ikke blir for kaldt, da vil dieselfilteret tettes, så går dette helt fint. Aggregat har vi ikke, men jeg høyner med en kompressor.

Jeg kan bidra med en lift, dersom vi trenger å utføre arbeid i høyden, som for eksempel å henge opp julelys. Elektrisk lift, sågar, hvis diesel blir for dyrt for noen. 

Endret av LillaGorilla♥♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (1 minutt siden):

Jeg kan bidra med en lift, dersom vi trenger å utføre arbeid i høyden, som for eksempel å henge opp julelys. Elektrisk lift, sågar, hvis diesel blir for dyrt for noen. 

Kan vi leke med liften? Bare kjøre rundt og kikke på vinduer i annen etasje? Tenk for en julefryd å få oss aber plötzlich utenfor vinduet! Jeg har horelys i alle farger så liften kan dekoreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (50 minutter siden):

Kan vi leke med liften? Bare kjøre rundt og kikke på vinduer i annen etasje? Tenk for en julefryd å få oss aber plötzlich utenfor vinduet! Jeg har horelys i alle farger så liften kan dekoreres.

Ja, det er viktig med synlighet når man leker med lifter, så horelys (helst blinkende), funker fint. Og istedetfor sånn vanlig varsellyd kan den spille julesanger mens man kjører den. Mariah Carey høres jo godt på avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden):

Hvor skal Jolenek og familien feire jul i år, forresten?

Jeg inviterte dem, men de har rett og slett ignorert meg til nå. Det sliter jeg med å akseptere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Jeg inviterte dem, men de har rett og slett ignorert meg til nå. Det sliter jeg med å akseptere. 

Av alle fjåsete utspjåka nyord er altså gaslighting kåret til årets ord av Merriam-Webster. Jeg bare nevner det. "Behaviour that manipulates the mind" dekker vel det manglende svaret og kan jo tyde på at de bare later som de ikke kommer. Kanskje de er undercover i huset ditt allerede?

Gaslighting er forøvrig hjertelig adoptert av språklig uformuende her også. Det blir geit på dem i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (1 time siden):

Jeg inviterte dem, men de har rett og slett ignorert meg til nå. Det sliter jeg med å akseptere. 

Chateaubriand også? For en oppførsel! Jeg som hadde gledet meg til å se gleden i de kålfargede øynene til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira skrev (8 minutter siden):

Chateaubriand også? For en oppførsel! Jeg som hadde gledet meg til å se gleden i de kålfargede øynene til jul.

Begge to! Jeg limte faktisk til og med inn et regnbueflagg i invitasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...