Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat. Jeg har lenge gått å gruet meg til at jeg skal rydde i skapet, for det er en sykt stor jobb. Og jeg har dessuten tenkt at de der kjolene og tunikaene fra Desigual bør doneres til Fretex.... og sikkert en haug av tunikaer av andre merker og utslitte tights bør kastes... 

og jeg har hettekjole med hjerte på, men ikke i velour dog. Den er i college-stoff. 
 

og jeg har artige, svenske tresko i artige farger med blomster eller sløyfer på. 😝 så ja... jeg er skikkelig kjerring. På grensen til «gøy-på-håret»-stil. 😩 dere vet; sånne «stilige» damer i 50/60-åra med før nevnte klær og en artig, kort sveis i to farger. Skikkelig «gøy og ungdommelig på håret». 😝🙈🙈

Og nå har dere altså bekreftet alle mine tanker om dette i stort monn  

fan... 😆😆

Endret av Soon to be mum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Soon to be mum skrev:

Akkurat. Jeg har lenge gått å gruet meg til at jeg skal rydde i skapet, for det er en sykt stor jobb. Og jeg har dessuten tenkt at de der kjolene og tunikaene fra Desigual bør doneres til Fretex.... og sikkert en haug av tunikaer av andre merker og utslitte tights bør kastes... 

og jeg har hettekjole med hjerte på, men ikke i velour dog. Den er i college-stoff. 
 

og jeg har artige, svenske tresko i artige farger med blomster eller sløyfer på. 😝 så ja... jeg er skikkelig kjerring. På grensen til «gøy-på-håret»-stil. 😩 dere vet; sånne «stilige» damer i 50/60-åra med før nevnte klær og en artig, kort sveis i to farger. Skikkelig «gøy og ungdommelig på håret». 😝🙈🙈

Og nå har dere altså bekreftet alle mine tanker om dette i stort monn  

fan... 😆😆

Jeg ryddet i mannens skap og der fant jeg noe så jævlig som ei jakke fra dressmann som heter biljakke... Helt jævlig stoff og jeg har takk og lov aldri sett han i den. Jeg klippet den opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg ryddet i mannens skap og der fant jeg noe så jævlig som ei jakke fra dressmann som heter biljakke... Helt jævlig stoff og jeg har takk og lov aldri sett han i den. Jeg klippet den opp

Må være en gjenlevning fra den tiden man brukte røykejakker. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Soon to be mum skrev:

Må være en gjenlevning fra den tiden man brukte røykejakker. 😆

Denne her er visst lagt for at den aldri blir krøllete... Det finnes også en variant som kalles bilbukse.... Grøsser av tanken. Snakk om polyesterbunad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt plagg er kjerring egentlig.

 Det er mer inntrykket klærne gjør når de er på som avgjør.
 

Jeg har en litt lubben venninne. Ikke diger. Hun hater kroppen sin og bruker kjedelige (her tenker jeg at kanskje kjerring er en passende beskrivelse) kjoler for å skjule den. Type litt for store i marineblå med blomster.
 

Ellers synes jeg at kjoler som stopper midt på leggen er litt rart på, med mindre man har syltynne bein og HØYE sko. Da kan det gå. 


Jeg må bare si jeg liker mennesker som bruker det de er komfortabel i og trives med. Om det er tunika med tights eller bukser med bling. Viktigste er personen inni klærne. Min venninne er langt i fra kjerring selv om klesvalget er noe min gamle bestemor kunne brukt. 
 

Til slutt så vil jeg bare synse at tråder som dette er skjult mobbing. Sikkert mange her som blir lei seg av kommentarene. 
 

Er 44 år og sverger til Dr Martens og jeans (har faktisk noen med hull også😂)

Anonymkode: 95870...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Kom på det! Alt fra sparkjøp 

Feil! Forrige gang jeg var i Norge, forvillet jeg meg inn på Sparkjøp OG kjøpte en t-skjorte. Den har jeg til og med fått MANGE kommentarer på - fra ikke-kjerringer. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringer er definitivt «gøy på håret», ja, gjerne kort og mørkt underst og litt lengre, lyst over. Ofte en kort og en lang øredobb. Toppen er i strechy materiale med blomsterprint, og capribuksene har sånn greit strikk med stramming under kneet. Skoene er gjerne litt «gøye» de også, og har bling. Det har vesken også, og den er fra GranCa, men den er LIKE fin fortsatt, og trenger ikke byttes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

For meg er det i klasse med "slacks" og "jumper".

Eller pullover som mormor sa. Og pjekkert. 

Anonymkode: 95870...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe spesielt plagg er kjerring egentlig.

 Det er mer inntrykket klærne gjør når de er på som avgjør.
 

Jeg har en litt lubben venninne. Ikke diger. Hun hater kroppen sin og bruker kjedelige (her tenker jeg at kanskje kjerring er en passende beskrivelse) kjoler for å skjule den. Type litt for store i marineblå med blomster.
 

Ellers synes jeg at kjoler som stopper midt på leggen er litt rart på, med mindre man har syltynne bein og HØYE sko. Da kan det gå. 


Jeg må bare si jeg liker mennesker som bruker det de er komfortabel i og trives med. Om det er tunika med tights eller bukser med bling. Viktigste er personen inni klærne. Min venninne er langt i fra kjerring selv om klesvalget er noe min gamle bestemor kunne brukt. 
 

Til slutt så vil jeg bare synse at tråder som dette er skjult mobbing. Sikkert mange her som blir lei seg av kommentarene. 
 

Er 44 år og sverger til Dr Martens og jeans (har faktisk noen med hull også😂)

Anonymkode: 95870...329

Såpass som denne tråden bør vi tåle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, beef sister skrev:

Feil! Forrige gang jeg var i Norge, forvillet jeg meg inn på Sparkjøp OG kjøpte en t-skjorte. Den har jeg til og med fått MANGE kommentarer på - fra ikke-kjerringer. 😜

Hahahaha jeg tror det nesten ikke før jeg ser det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis capri-turbukser er kjerring, hva går dere i da, altså dere som ikke er kjerringer? For jeg møtte på ei ungfole i skogen forrige uke, og der hang begge rompeballene utenfor shortsen, så kort var den. Da velger jeg heller, som den kjerringa jeg er, å ta på meg capribuksa mi med stolthet. 

Anonymkode: 43086...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis capri-turbukser er kjerring, hva går dere i da, altså dere som ikke er kjerringer? For jeg møtte på ei ungfole i skogen forrige uke, og der hang begge rompeballene utenfor shortsen, så kort var den. Da velger jeg heller, som den kjerringa jeg er, å ta på meg capribuksa mi med stolthet. 

Anonymkode: 43086...6c5

https://www.toppatterns.no/products/symoenster-vogue-patterns-9008-shorts-dame omtrent sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis capri-turbukser er kjerring, hva går dere i da, altså dere som ikke er kjerringer? For jeg møtte på ei ungfole i skogen forrige uke, og der hang begge rompeballene utenfor shortsen, så kort var den. Da velger jeg heller, som den kjerringa jeg er, å ta på meg capribuksa mi med stolthet. 

Anonymkode: 43086...6c5

For meg er det en distinkt forskjell på turklær på tur og turklær til hverdags. Det første er selvsagt helt ok, selv om jeg personlig hadde brukt lårkort (ikke rumpekort!) turshorts i stedet piratvarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Hahahaha jeg tror det nesten ikke før jeg ser det

Nekter å godta at den er kjerring i hvert fall! Måtte gå gjennom flere tusen bilder på telefonen, og ta screenshot av en film, bare for å komme med bevis. Sparkjøp-designerkuppet endte opp som arvegods, plagget kler bedre modellen som bærer den her enn det gjorde meg, men det var IKKE fordi det var kjerring. 😝 Ja, og så kalles det kanskje ikke en t-skjorte, når jeg tenker meg om. 🤪

20200902_.jpg.a73325a75e1fee9f872c790ed5bd3c2f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, beef sister skrev:

Nekter å godta at den er kjerring i hvert fall! Måtte gå gjennom flere tusen bilder på telefonen, og ta screenshot av en film, bare for å komme med bevis. Sparkjøp-designerkuppet endte opp som arvegods, plagget kler bedre modellen som bærer den her enn det gjorde meg, men det var IKKE fordi det var kjerring. 😝 Ja, og så kalles det kanskje ikke en t-skjorte, når jeg tenker meg om. 🤪

20200902_.jpg.a73325a75e1fee9f872c790ed5bd3c2f.jpg

Sorry Ass! Den er kjerring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Såpass som denne tråden bør vi tåle 

Ja, såpass bør vi tåle. Føler meg truffet på flere punkt her jeg altså. Piratbukser b.la.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, beef sister skrev:

Feil! Forrige gang jeg var i Norge, forvillet jeg meg inn på Sparkjøp OG kjøpte en t-skjorte. Den har jeg til og med fått MANGE kommentarer på - fra ikke-kjerringer. 😜

Jeg er helt enig. Jeg kjøper ull/silke undertøy og ull/silke sokker på spar kjøp. De er så fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, beef sister skrev:

Nekter å godta at den er kjerring i hvert fall! Måtte gå gjennom flere tusen bilder på telefonen, og ta screenshot av en film, bare for å komme med bevis. Sparkjøp-designerkuppet endte opp som arvegods, plagget kler bedre modellen som bærer den her enn det gjorde meg, men det var IKKE fordi det var kjerring. 😝 Ja, og så kalles det kanskje ikke en t-skjorte, når jeg tenker meg om. 🤪

20200902_.jpg.a73325a75e1fee9f872c790ed5bd3c2f.jpg

Den var skikkelig fin!

Helsing eigar av capribukse. Har faktisk fleire i bruk når eg no forstår at knebukser også er definert som capri. Eg trudde det var midt på leggen som var kjerringlengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prekæs skrev:

Ja, såpass bør vi tåle. Føler meg truffet på flere punkt her jeg altså. Piratbukser b.la.  :D

Heldigvis eier jeg hverken piratbukser eller tresko men har mine motesvinn på skogen jeg og😄

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg kommer ganske greit fra denne tråden. 

Jeg eier ingenting med bling, dyreprint eller ulv. Jeg har ikke tynn dunjakke (men skjønner ikke at det er kjerring, annenhver ungdom går jo i slike, dog ikke i så veldig gøye farger).

Men jeg har capribukser, fordi kroppen min ikke kler shorts, tunika og Birkenstock. 

Kjerring for meg er terylenbukser og blomstrete bluser, gjerne med litt bling. 

Endret av *Miss Marple*
Hadde hengt meg opp i klesplagg med ‘ulv’
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså, jeg ser dritfresh ut, men lurer på hva som er galt med tynn dunjakke?? Det er jo så digg og fint🙄

Jeg har forøvrig aldri sett en ulvejakke, eller hørt om martna. Er det et tegn på at jeg holder meg skammelig ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kom på nå hvor jeg har sett sånne! De selger dem på sånne boder ved grensen. Svinesund feks. Samme steder hvor de selger annet ræl ala tank tops for mannfolk med amerikanske flagg og camo mønster. Siden de er i handel så blir de vel kjøpt skulle man tro. Type norske rednecks kanskje? 

Haha. Det slo meg at bodshopping på Svinesund er kjerring. Noen finner du der, oss andre finner du på capribukseshopping på Spar kjøp. Der fikk du den, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...