Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går ikke mye av av det som er kjerringklær innenfor konseptet "praktisk/komfortabelt fremfor estetisk"? En tankegang vi kan kjenne igjen fra mødre og bestemødre ❤️

Uformelige, fotvennlige sko, uansett merke og modell, er omtrent den første assosiasjonen jeg får av "kjerring".  Synes også mange av de sekkete, formløse overdelene i motebildet fort kan gi et satt inntrykk.

Anonymkode: 72d33...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, sug lut skrev:

:D

Altså la meg se - hva jeg har: tunikaer, tightser, tightser med blondekant, lange strikkegenserkjoler (erre gærent det åsså nå da???!), velurkjoler, velurkjoler med hette. Og det står jeg for! :D 

Hva har du?

Og ja!! Undertøy... Sånne digre mamelukker. Unnskyldning : blir jævlig kald på vinteren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bekjenner skamlaust at eg har i alle fall fire allversjakker, to vanlege og to litt lengre som ikkje er parkas, trur faktisk dei kan kallast allverskåpe. Alle er i hyppig bruk. Har vel ei turbukse i caprilengde liggande også, det er kun nokre uheldige koronakilo som held den innestengt i skapet. Og tynn dunjakke. Skulle til å seie at den alldeles ikkje er kjerring, men så kom eg på at min nabo Oddlaug har nøyaktig lik. Til og med samme farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Dessuten lærer jeg dem at voksne folk som bruker uttrykket «å shame» er litt enkle i toppen.

Anonymkode: 0af89...48c

🙄 Det er fordi du begynner å bli gammel, tenker jeg. 

Anonymkode: 04961...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Her var det mange klesplagg jeg ikke hadde hørt om engang. Så jeg omgås tydeligvis ikke så mange kjerringer. Men har et par dongeribukser som er korte (rett under kneet) så kanskje jeg ikke ser kjerringene fordi jeg er en selv?

Å si "dongeribukse" er vel passe kjerring.

Anonymkode: 04961...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å si "dongeribukse" er vel passe kjerring.

Anonymkode: 04961...0a2

Det er vel mer etter hvor man bor, her sier folk dongeribukse, unge som gamle. Hører aldri noen si jeans eller andre ting.

Hi

Anonymkode: e4a3e...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å si "dongeribukse" er vel passe kjerring.

Anonymkode: 04961...0a2

For meg er det i klasse med "slacks" og "jumper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sug lut skrev:

For meg er det i klasse med "slacks" og "jumper".

Jeg har både dongeri, slacks og cigarette bukser... Oh my.. dette går ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

:D

Altså la meg se - hva jeg har: tunikaer, tightser, tightser med blondekant, lange strikkegenserkjoler (erre gærent det åsså nå da???!), velurkjoler, velurkjoler med hette. Og det står jeg for! :D 

Hva har du?

Men er det brodert et litt skeivt hjerte på velourkjolen? I kontrastfarge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amandine skrev:

Jeg har både dongeri, slacks og cigarette bukser... Oh my.. dette går ikke bra.

Når alt kommer til alt så viser det seg at vi i bunn og grunn er kjerringer hele gjengen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ostepop123 skrev:

Men er det brodert et litt skeivt hjerte på velourkjolen? I kontrastfarge? 

Selvsagt. Hva tar du meg for, man er da gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjerringspørsmål: Hva går dere med som ikke går med capri om sommeren? Shorts? Jeg kan forøvrig bekjenne at jeg har flere capribukser, tunikaer, strikkekjoler og mye av det er fra Gudrun Sjöden, men jeg har ikke knytebluse, og det veier opp for alt det andre, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Skikkelig kjerringspørsmål: Hva går dere med som ikke går med capri om sommeren? Shorts? Jeg kan forøvrig bekjenne at jeg har flere capribukser, tunikaer, strikkekjoler og mye av det er fra Gudrun Sjöden, men jeg har ikke knytebluse, og det veier opp for alt det andre, tenker jeg. 

Jeg bruker mye shorts. Type marine dress shorts med hvit t skjorte eller bluser til. Det går også endel kjoler og har noen maxikjoler jeg elsker. Stilen er i grunn så enkel som mulig uten dill dall. Kjoler liker jeg med farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Skikkelig kjerringspørsmål: Hva går dere med som ikke går med capri om sommeren? Shorts? Jeg kan forøvrig bekjenne at jeg har flere capribukser, tunikaer, strikkekjoler og mye av det er fra Gudrun Sjöden, men jeg har ikke knytebluse, og det veier opp for alt det andre, tenker jeg. 

Ikke capri, om du tenker sånn litt under kneet, alltid shorts. Men klart, knytebluse har jeg. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, KellyTaylor skrev:

Tenkte umiddelbart på slike halvlange foldeskjørt med blondebluser og fotformsko, men tights og tunika er også en kjent kjerringstil - særlig for de i slutten av 40 og 50 årene.  GRØSS....

Og de ulvejakkene🤪

Blondebluser er super in, bare så det er sagt! 

Anonymkode: cf902...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Screenshot_20200902-184640_Chrome.thumb.jpg.33eaf41391022f373442ec5c5e15540b.jpg

Har funnet den perfekte julegave til dere alle sammen! 😘

Anonymkode: 45412...f2f

Å herregud! Er ikke disse for barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Å herregud! Er ikke disse for barn? 

Det var det jeg og tenkte, bildet kunne ha vært tatt på gjerdet ved Frognerborgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Skikkelig kjerringspørsmål: Hva går dere med som ikke går med capri om sommeren? Shorts? Jeg kan forøvrig bekjenne at jeg har flere capribukser, tunikaer, strikkekjoler og mye av det er fra Gudrun Sjöden, men jeg har ikke knytebluse, og det veier opp for alt det andre, tenker jeg. 

Jeg med min rimelig androgyne stil ser noenlunde slik ut, kanskje med shortsen brettet litt mer opp.
241299B3-AF51-44D9-B0C6-EF1D4D26A24A.thumb.jpeg.ec8461191a08f201cadf82bfc36885f7.jpeg

Men selvfølgelig med denne tskjorta!

6B8FFBF3-B5E8-404D-B932-0B3EC94C8BBD.thumb.jpeg.05ea12e5da194e8063493666378a6385.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Å herregud! Er ikke disse for barn? 

Akkurat disse er, men tenkte jeg kunne sy noen pene varianter med hjerter, blonder, fuskepels, print og trykk i one size voksenstørrelse. 

Anonymkode: 45412...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Himmel og hav said:

Skikkelig kjerringspørsmål: Hva går dere med som ikke går med capri om sommeren? Shorts? Jeg kan forøvrig bekjenne at jeg har flere capribukser, tunikaer, strikkekjoler og mye av det er fra Gudrun Sjöden, men jeg har ikke knytebluse, og det veier opp for alt det andre, tenker jeg. 

I prioritert rekkefølge:

1) bikini 

2) kjole 

3) skjørt 

4) shorts. 

Har ennå til gode å savne capribuksen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, uhhuhher skrev:

Jeg med min rimelig androgyne stil ser noenlunde slik ut, kanskje med shortsen brettet litt mer opp.
241299B3-AF51-44D9-B0C6-EF1D4D26A24A.thumb.jpeg.ec8461191a08f201cadf82bfc36885f7.jpeg

Men selvfølgelig med denne tskjorta!

6B8FFBF3-B5E8-404D-B932-0B3EC94C8BBD.thumb.jpeg.05ea12e5da194e8063493666378a6385.jpeg

Ulv kommer visst i mange former ser jeg🐺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må forklare søringene hva martna er. 

Anonymkode: f806f...02d

Finnes masse martna i sør, så det trengs ikke

Anonymkode: 6b118...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat disse er, men tenkte jeg kunne sy noen pene varianter med hjerter, blonder, fuskepels, print og trykk i one size voksenstørrelse. 

Anonymkode: 45412...f2f

Ok! Fritt for leopard print og gjerne en løsning med blinkende stjerner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...