Gå til innhold

Hva mener du er kjerringstil når det gjelder klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner ikke hva som er kjærringstil. Det er sikkert fordi jeg er over 50. Sansynligheten er nok stor for at skapet mitt innehomder en stor andel kjærringklær. Det lever jeg godt med.

Anonymkode: 9936d...dec

Kjerring. Ikke kjærring. 

Anonymkode: 303df...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjerring. Ikke kjærring. 

Anonymkode: 303df...1f8

En liten mix. Jeg er både kjerring og kjærng 😊

Anonymkode: 9936d...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit tråd. Å shame folk som går med capribukser.. 🙄 Overfører dere slike holdninger til barna deres også? 

Anonymkode: 04961...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer i topp med blonder/glitter/print, i tights med blonder eller med capribukser og har hvit veske i kunstskinn gjerne med bling på, da går kjerringalarmen litt må jeg innrømme.

Og det plager meg litt for da møter jeg meg selv i døra. Jeg later som om jeg ikke er dømmende frem til jeg oppdager at noen står i bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Teit tråd. Å shame folk som går med capribukser.. 🙄 Overfører dere slike holdninger til barna deres også? 

Anonymkode: 04961...0a2

Ja. Dessuten lærer jeg dem at voksne folk som bruker uttrykket «å shame» er litt enkle i toppen.

Anonymkode: 0af89...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, amandine skrev:

Når du kommer i topp med blonder/glitter/print, i tights med blonder eller med capribukser og har hvit veske i kunstskinn gjerne med bling på, da går kjerringalarmen litt må jeg innrømme.

Og det plager meg litt for da møter jeg meg selv i døra. Jeg later som om jeg ikke er dømmende frem til jeg oppdager at noen står i bås.

Og der leste jeg visst ikke siste setning og trodde du mente at du møtte deg selv i døra da du beskrev din egen stil😄. Gud bedre!! Litt tidlig for meg nå og har ikke inntatt dagens første kaffe enda😊😊😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange klesplagg jeg ikke hadde hørt om engang. Så jeg omgås tydeligvis ikke så mange kjerringer. Men har et par dongeribukser som er korte (rett under kneet) så kanskje jeg ikke ser kjerringene fordi jeg er en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Og der leste jeg visst ikke siste setning og trodde du mente at du møtte deg selv i døra da du beskrev din egen stil😄. Gud bedre!! Litt tidlig for meg nå og har ikke inntatt dagens første kaffe enda😊😊😊

 

 

Takk for den, liksom 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Her var det mange klesplagg jeg ikke hadde hørt om engang. Så jeg omgås tydeligvis ikke så mange kjerringer. Men har et par dongeribukser som er korte (rett under kneet) så kanskje jeg ikke ser kjerringene fordi jeg er en selv?

Eg syns det er litt godt å vere kjerring (er tydelegvis det etter å ha lese denne tråden) virkar iallefall slitsomt å unngå alt som kan få deg til å virke kjerringaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må forklare søringene hva martna er. 

Anonymkode: f806f...02d

Vi har hørt om det altså 😉

Jeg syns bukser med press eller sånn søm langsgående der pressen er er utrolig kjerring. Aller verst om fargen er grufull beige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Takk for den, liksom 😄 

Haha!! Sitter i kaffen nå så jeg er i ferd med å våkne nå. Tullet inn i en gigantisk ulvejakke i fleece. Neida. Joda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Syngensang skrev:

Eg syns det er litt godt å vere kjerring (er tydelegvis det etter å ha lese denne tråden) virkar iallefall slitsomt å unngå alt som kan få deg til å virke kjerringaktig!

Men de ulvejakkene har jeg ikke engang sett! Er jeg for sjelden på martna? Bør skjerpe meg og dra dit for å kjøpe elgspekepølser litt oftere?

Og capribukser med blonder eller plysj-kjoler med hette: dette har jeg aldri sett noe menneske bruke. Hvor møter dere disse folka? 
 

Tights har jeg, da. Og tunika også. Men jeg trodde bare de var umoderne, ikke «kjerring». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Men de ulvejakkene har jeg ikke engang sett! Er jeg for sjelden på martna? Bør skjerpe meg og dra dit for å kjøpe elgspekepølser litt oftere?

Og capribukser med blonder eller plysj-kjoler med hette: dette har jeg aldri sett noe menneske bruke. Hvor møter dere disse folka? 
 

Tights har jeg, da. Og tunika også. Men jeg trodde bare de var umoderne, ikke «kjerring». 

Jeg har tynn dunjakke. Jeg liker den til og med ganske godt. Så jeg er ikke helt fri for kjerring-fakter, jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pashla skrev:

Men de ulvejakkene har jeg ikke engang sett! Er jeg for sjelden på martna? Bør skjerpe meg og dra dit for å kjøpe elgspekepølser litt oftere?

Og capribukser med blonder eller plysj-kjoler med hette: dette har jeg aldri sett noe menneske bruke. Hvor møter dere disse folka? 
 

Tights har jeg, da. Og tunika også. Men jeg trodde bare de var umoderne, ikke «kjerring». 

Jeg aner heller ikke hva ulvejakke er. Har noen et bilde?

Anonymkode: 58542...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En liten mix. Jeg er både kjerring og kjærng 😊

Anonymkode: 9936d...dec

Mulig, jeg legger meg ikke borti hva du er. Jeg hjelper deg bare med å unngå en av de teiteste skrivefeilene i det norske språket.

Anonymkode: 303df...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte umiddelbart på slike halvlange foldeskjørt med blondebluser og fotformsko, men tights og tunika er også en kjent kjerringstil - særlig for de i slutten av 40 og 50 årene.  GRØSS....

Og de ulvejakkene🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ulvejakkene, er det virkelig noen som bruker dem..?  Jeg kan aldri huske å ha sett slike? Kun ironisk på nettet 

Anonymkode: ace7f...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ser mange skriver capribukse/knebukse, hva er det med capri som gjør de til kjerring? Kremt, kanskje jeg må rydde litt i skapet mitt haha, men har ikke ulvejakke i det minste 😁

Hi

Anonymkode: e4a3e...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det heter martna på Østlandet også

Anonymkode: 88ca3...b1b

Eh.. nei

Anonymkode: 70c6d...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...