Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #151 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Pashla skrev: Du vet ikke hvem jeg vokste opp med... Nettopp. Derfor må jeg sette min lit til at du er sannferdig og i stand til å fortelle rett ut. Hvis du ikke er det, så er det jo strengt tatt bare deg det smeller tilbake på, for du vet jo innerst inne om jeg har rett eller ikke. Jeg gidder ikke å hale ordene ut av munnen på deg eller tegne de strekene som du legger opp til. Du har enten vokst opp med det scenarioet jeg etterlyste, eller du har ikke det. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #152 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Pashla skrev: Bare hvis man KUN tenker med forplantningsorganene. Dét er et valg. Jeg vet. Og jeg har tatt det valget. Et opplyst og bevisst valg. Anonymkode: 800cd...308
Gjest Skrevet 16. april 2020 #153 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Og jeg har tatt det valget. Et opplyst og bevisst valg. Anonymkode: 800cd...308 Mange foretrekker å tenke med hodet, det er nemlig hodet som mottar opplysninger og har bevissthet.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #154 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Og jeg har tatt det valget. Et opplyst og bevisst valg. Anonymkode: 800cd...308 Og jeg har tatt det motsatte valget. Et opplyst og bevisst valg. Anonymkode: 35105...77d
Gjest Skrevet 16. april 2020 #155 Skrevet 16. april 2020 (endret) 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Derfor må jeg sette min lit til at du er sannferdig og i stand til å fortelle rett ut. Hvis du ikke er det, så er det jo strengt tatt bare deg det smeller tilbake på, for du vet jo innerst inne om jeg har rett eller ikke. Jeg gidder ikke å hale ordene ut av munnen på deg eller tegne de strekene som du legger opp til. Du har enten vokst opp med det scenarioet jeg etterlyste, eller du har ikke det. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 800cd...308 Ja, jeg vet hva jeg snakker om siden jeg så det på nært hold. Men du står jo også fast på at arbeidsplassen blir bedre når den er kjønnssegregert, selv om alle arbeidslivsforskere forteller at det er motsatt: både miljøet og resultatene tjener på at arbeidsstokken er kjønnsblandet. Men det ser ikke ut til at du vil ta til deg informasjon, så det spiller jo liten rolle om jeg kommer med anekdotiske "bevis" eller andre bevis. Du tror bare på dine minner fra subkulturen i en eller annen sekt. Dersom kjønnsdelte samfunn er et mål, så er det bare å ta inspirasjon fra en del land i verden der kjønnssegregeringen er lovfestet - sett på deg burkhaen, eller hva det nå er som hjelper. Endret 16. april 2020 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #156 Skrevet 16. april 2020 39 minutter siden, Pashla skrev: "Kvinnefella" er IKKE å la mannen omgås andre, kvinnefella er å betale løpende utgifter mens mannen betjener lån. Ja, det var ment som et bilde. Løpende utgifter finnes både når det gjelder materielle og emosjonelle verdier. Det samme gjelder for vern av verdiene. Antar at de som ønsker det, fint kan forstå det bildet der. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #157 Skrevet 16. april 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke et argument, det var en antagelse. Og jo, den viste seg å stemme. At kvinner ofte blir litt mer ydmyke med alderen, og innser at de ikke har partneren like trygt festet rundt halsen/armen/etc, som før, er normalen. Særlig gjelder det i de tilfellene hvor mannen får mye oppmerksomhet fra unge damer, mens dama mister det draget hun før tok som en selvfølge. Dermed er de ofte ikke like kjepphøye og synes det er stas å sende mannen på tur med andre damer. Det betyr ikke at dette gjelder for alle som er 40+ Men at du er 49 og ikke sjalu handler mest sannsynlig om at du enten er singel, ikke bryr deg så veldig hardt om mannen din, at mannen din ikke er blitt så mye mer ettertraktet eller at du fremdeles har draget (makten i forholdet). Anonymkode: 800cd...308 Fire antagelser som alle er feil. Du lever i et sykt, sykt forhold, hvis du aldri har opplevd tillit. I vårt tilfelle betyr manglende sjalusi at vi elsker hverandre og stoler på hverandre. Anonymkode: 3f18d...1ca
Gjest Skrevet 16. april 2020 #158 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det var ment som et bilde. Løpende utgifter finnes både når det gjelder materielle og emosjonelle verdier. Det samme gjelder for vern av verdiene. Antar at de som ønsker det, fint kan forstå det bildet der. Anonymkode: 800cd...308 Syns ikke det å tillate noen å sykle et par timer i uka er emosjonelt arbeid. Å nekte noen å sykle derimot, det er emosjonell vold.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #159 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Pashla skrev: Men du står jo også fast på at arbeidsplassen blir bedre når den er kjønnssegregert, selv om alle arbeidslivsforskere forteller at det er motsatt: både miljøet og resultatene tjener på at arbeidsstokken er kjønnsblandet. Nei, jeg har hevdet at JEG er mer effektiv. At mannfolkene nyter godt av at kvinner er der for å gjøre alle slags tjenester og å fungere som visuelt stimuli for å motivere mennene, gjør at slike ting går opp i opp, og kanskje tilmed enda mer enn det. Kvinner lar seg utnytte, overalt. Menn tjener på dette, overalt. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #160 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Pashla skrev: Syns ikke det å tillate noen å sykle et par timer i uka er emosjonelt arbeid. Å nekte noen å sykle derimot, det er emosjonell vold. Enig i den, det er derfor jeg mener hun bør gjøre det slutt. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #161 Skrevet 16. april 2020 6 minutter siden, Pashla skrev: Ja, jeg vet hva jeg snakker om siden jeg så det på nært hold. Korrekt. Og siden du er så tilbakeholden med opplysninger, antar jeg det skyldes at du innser at jeg har rett. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #162 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, Pashla skrev: Men det ser ikke ut til at du vil ta til deg informasjon, så det spiller jo liten rolle om jeg kommer med anekdotiske "bevis" eller andre bevis. Det var en hendig unnskyldning! Jeg har som nevnt ingenting å tjene på å mistro den informasjonen. Jeg forholder meg til realitetene, og det er kun derfor jeg ikke har tatt til meg informasjon til nå; fordi de ikke handler om realiteter, de handler om ideologi og religiøs overbevisning. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #163 Skrevet 16. april 2020 17 minutter siden, Pashla skrev: Mange foretrekker å tenke med hodet, det er nemlig hodet som mottar opplysninger og har bevissthet. Og mange foretrekker å sikte lavt når de sparker, det er nemlig fordi de ikke når høyere opp Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #164 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, Pashla skrev: Syns ikke det å tillate noen å sykle et par timer i uka er emosjonelt arbeid. Å nekte noen å sykle derimot, det er emosjonell vold. Hi her! Jeg nekter ingen og han skal på tur i dag, selv om jeg har sagt jeg ikke liker det. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #165 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og mange foretrekker å sikte lavt når de sparker, det er nemlig fordi de ikke når høyere opp Anonymkode: 800cd...308 Du vet ikke helt hva det å trekke seg ut av en diskusjon innebærer? Det er vanskelig for deg å ikke få siste ordet? Anonymkode: da4b0...a69
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #166 Skrevet 16. april 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan ikke både se på menn som sexobjekt (ektefelle) og som ikke et sexobjekt (venn, kollega). Man må velge. Anonymkode: 800cd...308 Du må ha det slitsomt! Den eneste jeg ønsker å ha sex med er minn mann. Andre menn ser jeg på som individuelle personer som settes i kategorien bekjent, venn eller kollega, eller rett og slett bare uinteressante for meg. Man kan alltids kikke på noen som er ekstra pene eller ekstra sympatiske og for seg selv anerkjenne at man setter pris på vedkommende. Det er fullt mulig uten å anse vedkommende som et sexobjekt. Jeg synes du har et forferdelig trist syn på menn og et trist menneskesyn. At du ikke greier å konsentrere deg og gjøre jobben din like bra om du jobber med menn, det er jo ikke menns skyld, det er ene og alene din skyld! Hi - har svart det tidligere i tråden. Problemet i forholdet har ikke noe med denne sykkelturen eller din venninne å gjøre. Du og mannen har ikke tillit til hverandre. Den aktuelle problemstillingen med sykkelturen er ikke problemet, det er bare et symptom på de problemene dere har. Enten må dere endre forholdet og mannen må innse at han ødelegger tilliten i forholdet med stadige løgner, eller så har dere egentlig ikke så mye å bygge videre på. Når du nå har fortalt at dere har hatt oppe tillitsproblemer tidligere i diskusjoner, da er det nesten så jeg mistenker at mannen kanskje gjør det han nå gjør for å fremprovosere noe hos deg, kanskje et brudd? Så kan han skylde på at du var "sykelig sjalu", og ta null ansvar for at det var han som ikke greide å være ærlig og omtenksom nok i forholdet. Men uansett, sykkelturen er ikke problemet her. Slik du har svart i tråden i dag, HI, så er jeg ikke så sikker på om denne turen ville vært et stort problem for deg hvis tilliten mellom deg og han hadde vært der i utgangspunktet. Det er den ikke, og da blir dette et symptom på det som er langt større problemer i forholdet deres. Anonymkode: dd41f...dfb
*Miss Marple* Skrevet 16. april 2020 #167 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her! Jeg nekter ingen og han skal på tur i dag, selv om jeg har sagt jeg ikke liker det. Anonymkode: e3984...e3f Men, HI, hva om du snur litt på det. Hva om kjæresten din har problemer med at du drar på venninneturer, shopping eller på pub. Han er redd for hva som skal skje, du kan treffe noen du faller for og være utro. Han sier til deg at han ikke liker det og helst vil at du ikke skal være på noen slike steder uten han. Hadde det vært greit? Eller bikker det mot usunn sjalusi?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #168 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her! Jeg nekter ingen og han skal på tur i dag, selv om jeg har sagt jeg ikke liker det. Anonymkode: e3984...e3f Dette bestemmer du helt selv. Jeg håper likevel du vil ta frem denne tråden og lese den fra tid til annen. Oppdater oss gjerne om hvordan det går. Lykke til, HI! 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet ikke helt hva det å trekke seg ut av en diskusjon innebærer? Det er vanskelig for deg å ikke få siste ordet? Anonymkode: da4b0...a69 Hahaha! Her har jeg ventet lenge og vel på at det skal komme noe som står i stil til virkeligheten, og der kom det - endelig! «Ja, å tenke det, ønske det, ville det med...!» Vi får se da, om jeg klarer det nå! Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #169 Skrevet 16. april 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg har hevdet at JEG er mer effektiv. At mannfolkene nyter godt av at kvinner er der for å gjøre alle slags tjenester og å fungere som visuelt stimuli for å motivere mennene, gjør at slike ting går opp i opp, og kanskje tilmed enda mer enn det. Kvinner lar seg utnytte, overalt. Menn tjener på dette, overalt. Anonymkode: 800cd...308 Er det virkelig så fjernt for deg å se for deg en likestilt arbeidsplass? Jeg utfører jobben min, med både menn og kvinner rundt meg. Jeg er ikke der som en dukke for å tilfredsstille menns visuelle behov. At du faktisk snakker så vulgært om kvinners plassering på arbeidsmarkedet sier jo endel om deg. Du er rett og slett et svakt menneske. Anonymkode: 2215d...184
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #170 Skrevet 16. april 2020 22 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Men, HI, hva om du snur litt på det. Hva om kjæresten din har problemer med at du drar på venninneturer, shopping eller på pub. Han er redd for hva som skal skje, du kan treffe noen du faller for og være utro. Han sier til deg at han ikke liker det og helst vil at du ikke skal være på noen slike steder uten han. Hadde det vært greit? Eller bikker det mot usunn sjalusi? Det er helt andre ting, men om han hadde reagert på at jeg skulle på tur alene med en kompis av han som jeg hadde truffet noen ganger, så hadde jeg klart droppet det. I utgangspunktet hadde jeg aldri planlagt en tur alene med hans kompis. Han har vært på tre rurer med kompiser som jeg ikke har vært med på og det er ikke noe problem. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #171 Skrevet 17. april 2020 Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #172 Skrevet 17. april 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Den finnes i Norge. Er bare snakk om ulike holdninger dette her, og de er ulike fra sted til sted. De som er vokst opp med foreldre som har holdt sammen i 40 år+, i et lykkelig forhold, og hvor det var vanlig at den ene forelderen dro ut på tur alene med nye bekjentskaper av motsatt kjønn, må mer enn gjerne fortelle om dette. Inntil det skjer, så avviser jeg det som ideologisk vås. Anonymkode: 800cd...308 Mine foreldre har holdt sammen i førtifem år og jeg vil betegne dem som både harmoniske og lykkelige. Min far har en fast kvinnelig venn (iiiik) han jobber sammen med på et større prosjekt i historielaget som innebærer en del tid og turer. Min mor drar på treningstur med en kollega hver tirsdag. Jeg har aldri sett på dette som uvanlig, de er trygge mennesker og vet hva de vil. Anonymkode: fa290...855
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #173 Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mine foreldre har holdt sammen i førtifem år og jeg vil betegne dem som både harmoniske og lykkelige. Min far har en fast kvinnelig venn (iiiik) han jobber sammen med på et større prosjekt i historielaget som innebærer en del tid og turer. Min mor drar på treningstur med en kollega hver tirsdag. Jeg har aldri sett på dette som uvanlig, de er trygge mennesker og vet hva de vil. Anonymkode: fa290...855 Og altså, min mors kollega er mann. Iiiiik igjen. Gift han også. Min fars venninne er singel. Og har vært det lenge. Det truer ikke noen. Anonymkode: fa290...855
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #174 Skrevet 17. april 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f Han oppfører seg jo nærmest ondskapsfullt. Han der hadde jeg vært ferdig med. En ting er sykkelturen, men slik han behandler deg nå er bare helt utrolig respektløst. Drittsekk. Anonymkode: e0f18...d9f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #175 Skrevet 17. april 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre har holdt sammen i førtifem år og jeg vil betegne dem som både harmoniske og lykkelige. Min far har en fast kvinnelig venn (iiiik) han jobber sammen med på et større prosjekt i historielaget som innebærer en del tid og turer. Min mor drar på treningstur med en kollega hver tirsdag. Jeg har aldri sett på dette som uvanlig, de er trygge mennesker og vet hva de vil. Anonymkode: fa290...855 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og altså, min mors kollega er mann. Iiiiik igjen. Gift han også. Min fars venninne er singel. Og har vært det lenge. Det truer ikke noen. Anonymkode: fa290...855 Så bra! Da mangler vi bare de siste to elementene; At de dro på turer alene sammen, før de rakk å bli ordentlig kjent. Anonymkode: 800cd...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå