Gå til innhold

Ville du syntes dette var greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har hele veien vært her for å svare HI og diskutere selve temaet.

Det er kun sidediskusjoner, personangrep, krangel og gnål, jeg ikke ønsker å svare på. 

Når det gjelder det siste du skriver, er jeg selvfølgelig helt enig, da det er dette jeg har sagt hele tiden.

(Akkurat derfor synes det er litt ironisk at du og flere andre ikke ser at deres «metode» overfor meg, er nøyaktig den samme som HI sin «metode» overfor kjæresten.

Hvis den andre ikke ønsker å lytte, så nytter det ikke å løpe etter.

Det blir kun oppfattet som forferdelig slitsom masing og gnål, ikke som noe hyggelig som gjør at man ønsker å komme den andre i møte.

Så...hva med å følge ditt eget råd? ;))

Anonymkode: 800cd...308

Mitt eget råd? Hvorfor skal jeg følge noe jeg ikke har behov for? Jeg er ikke sjalu, jeg har ikke problemer med å være med eller jobbe sammen med menn uten å legge noe seksuelt i det og jeg har ikke en mann som behandler meg dårlig. Så hvilket råd skal jeg følge? 

Det virker som du mister tråden litt her nå? 

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt eget råd? Hvorfor skal jeg følge noe jeg ikke har behov for? Jeg er ikke sjalu, jeg har ikke problemer med å være med eller jobbe sammen med menn uten å legge noe seksuelt i det og jeg har ikke en mann som behandler meg dårlig. Så hvilket råd skal jeg følge? 

Det virker som du mister tråden litt her nå? 

Anonymkode: da4b0...a69

«Man kan ikke forandre andre mennesker, man må enten forandre sin egen innstilling eller velge å gå. Man kan selvsagt diskutere og inngå kompromiss, men i det ligger det jo at begge parter må være innstilt på akkurat det.» skrev du.

Du kan ikke forandre andre mennesker -> du kan ikke forandre meg -> du må enten forandre egen innstilling eller velge å gå.

Men du gjør jo verken eller. 

Du henger etter meg som et jævla mareritt, enda jeg aldri har vist noen interesse av deg. 

Så det du forteller HI at hun bør gjøre, står sterkt i strid med det du gjør selv. 

Og vi vet alle hva man skal vurdere et menneske på; handling eller ord. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan forstå at han ikke føler for å dele noe mer om dette.

Og likevel, det er jo veldig lite smart av ham hvis han virkelig mener denne venninnen og turene med henne ikke er en trussel mot ditt og hans forhold.

Jeg har skrevet det tidligere i tråden, dette dreier seg egentlig ikke om denne sykkelturen eller denne venninnen, Hi. Det dreier seg om at dere ikke greier å kommunisere med hverandre, ta hensyn til hverandre, og at dere tydeligvis har veldig ulike forventninger til forholdet. Sykkelturen med venninnen din er bare et symptom til at dere nå sliter, ikke årsaken til det.

Hvis han nekter å snakke med deg vil jeg tro at han tror at det bare er sykkelturen som nå er "ditt" problem. Så jeg tror du må formidle tydeligere til ham at dette dreier seg om mye annet, at sykkelturen bare ble enda en dråpe. Men om han ikke vil kommunisere mer med deg om forholdet, da er jo forholdet i realiteten over.

Gi ham en dag til og forsøk så å snakke med ham igjen. Om forholdet, ikke sykkelturen spesielt.

(Og om det blir slutt mellom dere - vær forberedt på at han trolig på trass kommer til å fortsette å møte din venninne, bare for å gni det inn.)

 

Anonymkode: dd41f...dfb

Han mener alt er ferdig snakket. Jeg tok opp dette at vi har forskjellige syn på et forhold, men da fikk jeg bare til svar at vi har likt syn på mange andre ting. Så er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre videre rett og slett. Tok også opp at vi kommuniserer dårlig, men det syntes ikke han.  

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten du som er så forelska i meg, AB da4b0...a69, og som følger etter meg fra tråd til tråd? 

Må nok skuffe deg der, da jeg er opptatt, og ikke særlig interessert i å «ut og sykle» med andre heller. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men...hæ?!

Hvis det er dette hun ønsker så må hun jo si det med ord!

Jeg hadde aldri i verden gjettet meg til at det er noe sånt hun mener. 

Og dermed er det også sannsynlig at ikke han forstår det. 

Anonymkode: 800cd...308

Jeg tror også at han ikke forstår, og at HI ikke var tydelig. 

Jeg har vært slik som HI før, og trodd at jeg har kommunisert tydelig. Det er nok derfor jeg prøver å gjette hva hun egentlig er ute etter. 

Det at de kommuniserer så dårlig er nok bare en del av utfordringene i forholdet. 

Anonymkode: 3f74f...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng.

Dine innlegg minner om en situasjon jeg var i en gang, hvor det var en fyr som ville være «bare venn» med meg. 

Det var helt tydelig at dama hans skjønte hvor det bar, hun ringte mens han var sammen med meg, eller kom etter oss, eller ble med han. Selv forsto jeg det også nokså greit og ga tydelig beskjed om at han måtte være singel om han ville prøve seg på noe med meg. Men fyren selv, skjønte enten ikke hva som skjedde eller hvor tydelig det var for noen av oss andre. Han løy i telefonen for dama, samtidig som han sa til meg at han var ikke noen utro type. Det hele endte med at jeg brøyt kontakten, hadde null interesse av en sånn fyr.

Men jeg har mange ganger lurt på hvorfor denne dama fant seg i det, at hun ikke satte hardt mot hardt. Hun jaget han garantert mot meg når hun aldri satte sine egne grenser. 

Det var jo bare ren flaks i grunn, at det var meg denne mannen løp etter, for det finnes helt sikkert de damene som ikke ville ha brydd seg stort om dama hans.

Og han selv gjorde det i alle fall ikke!

Anonymkode: 800cd...308

Det du skriver her har ikke noe med det jeg har skrevet å gjøre.

Grunnen til at jeg skrev det at Hi ikke bør bli overrasket hvis han søker til hennes venninne hvis det blir slutt mellom Hi og han, det er fordi han virker å være så lite opptatt av His følelser at jeg kan tenke meg at han gjør det som en hevn mot henne.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, menn og kvinner kan absolutt være platoniske venner uten at det er noen som helst seksuell spenning mellom dem. Menn og kvinner kan til og med være kolleger uten at det går utover effektiviteten til noen av dem. Unntak finnes selvfølgelig, noe du selv har beskrevet. Men de fleste er faktisk i stand til å omgås personer av det annet kjønn og se på dem som individer og personer og ikke bare sexobjekt.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

«Man kan ikke forandre andre mennesker, man må enten forandre sin egen innstilling eller velge å gå. Man kan selvsagt diskutere og inngå kompromiss, men i det ligger det jo at begge parter må være innstilt på akkurat det.» skrev du.

Du kan ikke forandre andre mennesker -> du kan ikke forandre meg -> du må enten forandre egen innstilling eller velge å gå.

Men du gjør jo verken eller. 

Du henger etter meg som et jævla mareritt, enda jeg aldri har vist noen interesse av deg. 

Så det du forteller HI at hun bør gjøre, står sterkt i strid med det du gjør selv. 

Og vi vet alle hva man skal vurdere et menneske på; handling eller ord. 

Anonymkode: 800cd...308

Henger etter deg? Svarer du ikke på hvert eneste innlegg jeg siterer deg på? Du må ikke det, vet du, men du nyter å høre din egen stemme i så stor grad at du ikke klarer å la der være, til tross for gjentatte trusler/løfter om å forlate tråden. 

Mine råd er til hi, at du prøver å overta tråden får du ta på egen kappe. Dine innlegg overgår jo hi sine med god margin. 

 

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det foresten du som er så forelska i meg, AB da4b0...a69, og som følger etter meg fra tråd til tråd? 

Må nok skuffe deg der, da jeg er opptatt, og ikke særlig interessert i å «ut og sykle» med andre heller. 

Anonymkode: 800cd...308

Du må ha problemer så mye du søker å få oppmerksomhet rundt egen person i denne tråden.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det foresten du som er så forelska i meg, AB da4b0...a69, og som følger etter meg fra tråd til tråd? 

Må nok skuffe deg der, da jeg er opptatt, og ikke særlig interessert i å «ut og sykle» med andre heller. 

Anonymkode: 800cd...308

Forelsket? I en anonym på et Anonymforum? Som kverulerer og ikke klarer å styre sin egen deltagelse i denne tråden? Har du røyka sokkene dine?

Men jeg kan svare deg, jeg. Nei, jeg er ikke forelska i deg. 

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han mener alt er ferdig snakket. Jeg tok opp dette at vi har forskjellige syn på et forhold, men da fikk jeg bare til svar at vi har likt syn på mange andre ting. Så er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre videre rett og slett. Tok også opp at vi kommuniserer dårlig, men det syntes ikke han.  

Anonymkode: e3984...e3f

Men dere er jo to i dette forholdet. Hvis den ene av dere mener at dere har kommunikasjonsproblemer, da har dere det. Og han bekrefter det jo veldig når han avfeier deg med å konkludere med at siden han ikke synes dere har det, da har dere ikke det...

Det hjelper ikke om dere har likt syn på "mange andre ting", om dere ikke har likt syn på hvordan forholdet deres skal være.

Jeg får inntrykk av at du er vant med at han bare avfeier deg, så lenge han er fornøyd er han ikke like interessert i hvordan du har det?

Helt ærlig så tviler jeg på at dere vil greie å løse dette selv. Om du ønsker å fortsette forholdet så tror jeg dere trenger hjelp til å lære å kommunisere ordentlig med hverandre.

Ikke gå for lenge på akkord med egne følelser, det virker som om du kanskje har gjort det en stund allerede. Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her har ikke noe med det jeg har skrevet å gjøre.

Grunnen til at jeg skrev det at Hi ikke bør bli overrasket hvis han søker til hennes venninne hvis det blir slutt mellom Hi og han, det er fordi han virker å være så lite opptatt av His følelser at jeg kan tenke meg at han gjør det som en hevn mot henne.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, menn og kvinner kan absolutt være platoniske venner uten at det er noen som helst seksuell spenning mellom dem. Menn og kvinner kan til og med være kolleger uten at det går utover effektiviteten til noen av dem. Unntak finnes selvfølgelig, noe du selv har beskrevet. Men de fleste er faktisk i stand til å omgås personer av det annet kjønn og se på dem som individer og personer og ikke bare sexobjekt.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jo, du har gjentatte ganger skrevet om oppførsel som jager mannen inn i andre damers armer.

At du ikke liker at jeg assosierer dine innleggene med mitt liv er helt greit. Men jeg står likevel fritt til å assosiere de med det.

Det er tross alt ikke min, eller andres, feil, at du mener en ting, og likevel argumenterer for noe helt annet. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men dere er jo to i dette forholdet. Hvis den ene av dere mener at dere har kommunikasjonsproblemer, da har dere det. Og han bekrefter det jo veldig når han avfeier deg med å konkludere med at siden han ikke synes dere har det, da har dere ikke det...

Det hjelper ikke om dere har likt syn på "mange andre ting", om dere ikke har likt syn på hvordan forholdet deres skal være.

Jeg får inntrykk av at du er vant med at han bare avfeier deg, så lenge han er fornøyd er han ikke like interessert i hvordan du har det?

Helt ærlig så tviler jeg på at dere vil greie å løse dette selv. Om du ønsker å fortsette forholdet så tror jeg dere trenger hjelp til å lære å kommunisere ordentlig med hverandre.

Ikke gå for lenge på akkord med egne følelser, det virker som om du kanskje har gjort det en stund allerede. Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: dd41f...dfb

Takk for fine ord ❤️ Har sagt det til han flere ganger at det virker, som du sier at så lenge han har det greit så er det ikke så nøye hva jeg føler. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forelsket? I en anonym på et Anonymforum? Som kverulerer og ikke klarer å styre sin egen deltagelse i denne tråden? Har du røyka sokkene dine?

Men jeg kan svare deg, jeg. Nei, jeg er ikke forelska i deg. 

Anonymkode: da4b0...a69

Man skulle tro jeg hadde røyka sokkene mine som tror noe sånt ja 😂 innser det!

Men ja, det er en bruker som holder på sånn her inne. Litt søtt, litt irriterende.

Helt fint at du ikke er forelsket.

Antar uansett at rette vedkommende fikk beskjed - om det er deg eller ei. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du har gjentatte ganger skrevet om oppførsel som jager mannen inn i andre damers armer.

At du ikke liker at jeg assosierer dine innleggene med mitt liv er helt greit. Men jeg står likevel fritt til å assosiere de med det.

Det er tross alt ikke min, eller andres, feil, at du mener en ting, og likevel argumenterer for noe helt annet. 

Anonymkode: 800cd...308

Tror du må jobbe litt mer med leseforståelsen din.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for fine ord ❤️ Har sagt det til han flere ganger at det virker, som du sier at så lenge han har det greit så er det ikke så nøye hva jeg føler. 

Anonymkode: e3984...e3f

Du har sagt det til ham flere ganger, og likevel er det tydelig at han ikke tar det til seg, men fortsetter som før.

Vet du, det er mange problemer som kan løses i et forhold. Men skal man greie det da må man kommunisere godt. Det betyr å virkelig lytte til partneren, være oppmerksom, og forstå den andre. Dere har en grunnleggende mangel på tillit pga. ting som har skjedd lenge før denne sykkelturen, og dere har tydeligvis også lenge hatt problemer hvor du føler at du ikke blir sett i forholdet, og hvor han virker å ikke være særlig interessert i å gjøre endringer slik at du også skal ha det godt i forholdet.

Hva sier han når du sier at han gir inntrykk av at så lenge han har det greit er det ikke så nøye hva du føler?

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du må jobbe litt mer med leseforståelsen din.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jeg vet.

Du «tror» det, fordi du ikke liker å tenke på, at jeg leser argumentene dine tydeligere enn hva du selv gjør. 

Hva med om du heller enten;

- innser at du faktisk er enig med meg, eller

- klokelig lar være å skrive noe som røper at du er det?

Det er jo sikkert ikke bare meg som er observant her. Den anonyme beundreren jeg har, er nokså observant. 

Dette er uansett off topic, så jeg gidder ikke å skrive om det noe mer, men det var et par kjappe råd siden du tydeligvis plages. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet.

Du «tror» det, fordi du ikke liker å tenke på, at jeg leser argumentene dine tydeligere enn hva du selv gjør. 

Hva med om du heller enten;

- innser at du faktisk er enig med meg, eller

- klokelig lar være å skrive noe som røper at du er det?

Det er jo sikkert ikke bare meg som er observant her. Den anonyme beundreren jeg har, er nokså observant. 

Dette er uansett off topic, så jeg gidder ikke å skrive om det noe mer, men det var et par kjappe råd siden du tydeligvis plages. 

Anonymkode: 800cd...308

Som jeg skrev over her et sted, du har tydeligvis problemer med deg selv som hele tiden må trekke fokuset slik til deg selv. Ta tak i egne problemer og slutt å avspore tråden til HI.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror også at han ikke forstår, og at HI ikke var tydelig. 

Jeg har vært slik som HI før, og trodd at jeg har kommunisert tydelig. Det er nok derfor jeg prøver å gjette hva hun egentlig er ute etter. 

Det at de kommuniserer så dårlig er nok bare en del av utfordringene i forholdet. 

Anonymkode: 3f74f...016

Aha! 

Ja, da er du nok god som tolk i en slik situasjon! 

Men la oss anta at du har rett.

Ville det egentlig holdt om han sa «Jeg forstår at du er bekymret, du behøver ikke bekymre deg!» uansett hva som skjedde etterpå? 

For når to stykker kommuniserer godt, da skal det jo ofte ikke så mye til for å kommunisere verken redsel eller trygghet og omsorg.

Mens hvis man er grunnleggende utrygg, så ville jeg tror at en slik frase kunne gjøre vondt verre.

Jeg sier ikke nå at jeg tror du tolker feil.

Jeg sier at hvis det er dette HI tror hun behøver - altså at han skal berolige henne, men likevel kan gjøre som han vil - så tror jeg likevel ikke at hun ville følt seg tilfreds om hun fikk det.

Litt som de som ønsker at partneren sier «Jeg elsker deg!», men som, når partneren begynner å si dette, fordi han har lært det i parterapi, ikke føler seg helt tilfreds likevel. 

For det er jo ikke egentlig ordene som betyr så mye. Det er handlingene. 

Man klarer liksom aldri egentlig å snakke seg bort fra de.

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev over her et sted, du har tydeligvis problemer med deg selv som hele tiden må trekke fokuset slik til deg selv. Ta tak i egne problemer og slutt å avspore tråden til HI.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jeg tror faktisk det var jeg som skrev dette også. Bra vi er enig! :) 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk det var jeg som skrev dette også. Bra vi er enig! :) 

Anonymkode: 800cd...308

Ja, vi er enige i at du har problemer.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi er enige i at du har problemer.

Anonymkode: dd41f...dfb

👍🏻

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke. 

Du har ikke sett meg sammen med folk jeg er interessert i å overbevise, utover HI. 

Når det gjelder dere andre, så er det jo dere som løper etter meg, ikke omvendt ;) 

Anonymkode: 800cd...308

Øøøøøøh. Nei, vi løper ikke etter deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

(Og om det blir slutt mellom dere - vær forberedt på at han trolig på trass kommer til å fortsette å møte din venninne, bare for å gni det inn.)

 

Anonymkode: dd41f...dfb

Eller kanskje han kommer til å fortsette å møte henne fordi det bare var trening han ville drive med. Og det er det vel ingen grunn til å slutte med, enten man er i et forhold eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

👍🏻

Anonymkode: 800cd...308

Du har 68 (!!!) innlegg i tråden. 68! Ja, jeg har telt. Og så klarer du å snu det til at «vi» springer etter deg? Du har fullstendig tatt over hi sin tråd i fascinasjon og beundring for deg selv. Det er ikke normal oppførsel, du skjønner det?

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Pashla skrev:

Eller kanskje han kommer til å fortsette å møte henne fordi det bare var trening han ville drive med. Og det er det vel ingen grunn til å slutte med, enten man er i et forhold eller ikke?

Joda, normalt sett så ville jeg ikke vært uenig med deg i dette. Men her er det en mann som tidligere har gjort mye som har gjort at HI ikke har tillit til ham lenger, og nå nekter han konsekvent å kommunisere med henne om dette eller om forholdet. I mine øyne er det en mann som har så lite omtanke for His følelser at jeg skrev det jeg gjorde i parantes slik at HI kanskje blir mindre uforberdt hvis det skulle stemme - noe jeg selvfølgelig håper det ikke gjør.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...