Gå til innhold

Ville du syntes dette var greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 49 og ikke sjalu, så det argumentet duger ikke.

Anonymkode: 3f18d...1ca

Det var ikke et argument, det var en antagelse. Og jo, den viste seg å stemme. 

At kvinner ofte blir litt mer ydmyke med alderen, og innser at de ikke har partneren like trygt festet rundt halsen/armen/etc, som før, er normalen. Særlig gjelder det i de tilfellene hvor mannen får mye oppmerksomhet fra unge damer, mens dama mister det draget hun før tok som en selvfølge. Dermed er de ofte ikke like kjepphøye og synes det er stas å sende mannen på tur med andre damer. 

Det betyr ikke at dette gjelder for alle som er 40+

Men at du er 49 og ikke sjalu handler mest sannsynlig om at du enten er singel, ikke bryr deg så veldig hardt om mannen din, at mannen din ikke er blitt så mye mer ettertraktet eller at du fremdeles har draget (makten i forholdet).

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo en selvmotsigelse. Om du stolte på mannen din så hadde det uansett ikke vært noe problem om dama prøvde seg på ham... Dessuten, i dette tilfellet er det han - ikke hun - som inviterte til å møtes/sykles.

En annen ting - single kvinner er ikke nødvendigvis så desperat som mange kvinner i forhold frykter. Selv kunne jeg aldri ha lagt an på en mann som var i et forhold med en venninne (eller i et forhold). Har for mye respekt for forhold generelt og for de jeg bryr meg om spesielt. Og om det likevel skulle si pang med en som var i et forhold så har jeg selvrespekt til å ikke innlede noe, men heller si fra at hvis han mener alvor så rydder han først opp i eget liv - så får han heller komme og se om jeg er singel da. 

På den andre siden er jeg ganske lei, som singel, å bli sett på som en stadig trussel mot andres forhold når jeg aldri har gjort noe for å ødelegge noens forhold, ikke flørtet med opptatte menn. Og likevel har opplevd mange ganger å bli utestengt fra sosiale settinger fordi de gifte/samboende damene visstnok ser meg som en trussel.

Hi - du skriver at du føler du blir den furtne om du tar det opp. Men du er jo der allerede (altså, ikke furten, men du er redd for hva det ev. kan føre til), så du har egentlig ikke noe å tape på å ta det opp, bare alt å vinne. Snakk med mannen din og gjerne med venninnen din også. Jeg kan forstå at du ikke er komfortabel med dette, men stoler du på mannen og venninnen din så stol på magefølelsen din. En måte å bli oppfattet litt mer rund enn om du skulle "nekte" ham å dra på turer med denne venninnen, det er å si det som det er, at du ikke er komfortabel med dette, men at han kanskje heller kan hjelpe henne med å bli inkludert i den gruppen han sykler med. Da er det flere der, og ikke like store muligheter til noe annet. Ikke gå og gnag på dette alene, i hvert fall, for da kan det være du begynner å se "tegn" som ikke egentlig betyr noe som helst, og da kan du selv være den som ødelegger og ev. driver ham inn i armene på en annen dame.

Anonymkode: dd41f...dfb

Så jeg kan ikke ønske at mannen min ikke blir utsatt for ubehagelige opplevelser altså???????

Anonymkode: 3d527...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvor mye jeg stoler på min mann så vil jeg at han ikke at han har en kvinnelig treningspartner.

Nevnte denne situasjonen for min mann spm sitter i sofaen overfor meg, og han bare løftet lett oppgitt på øyenbrynene - dette ville han aldri tenkt var ok.

Man trenger ikke ha planer om utroskap for å synes det er smart å unngå situasjoner som kan misforstås. Single nyskilte damer må finne seg en annen å sykle med altså. 

Anonymkode: b03b7...eaa

Akkurat!

Det var en som nevnte at hun hadde lært sine holdninger om tillit, av foreldrene, som hadde vært sammen i 40 år+.

Hvor mange foreldre som holder sammen i 40 år+, opplever at den ene er ute og flyr med et nytt bekjentskap av motsatt kjønn, lurer jeg på. 

Det finnes selvfølgelig de som driver med cuckolding og den slags, men da er det avtalt spill, ikke den ene som trumfer gjennom noe. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg kan ikke ønske at mannen min ikke blir utsatt for ubehagelige opplevelser altså???????

Anonymkode: 3d527...ff8

Er det så forferdelig å bli lagt an på og måtte avvise noen?

Det trodde jeg de fleste hadde vennet seg til før de bikket 25.

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i tillegg snakke med venninnen din synes jeg. Kanskje kan hun da ha vett til å skygge banen og avlyse. 

Jeg ville gitt bang i at de blir sure. De er faktisk ikke tenåringer som kan gjøre som de vil uten å ta hensyn. 

Anonymkode: 2ca98...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er dessverre en egen rase. De faller lett for smisk, og kan fort være utro til tross for at han elsker kona og vil være hos henne. De liker å få oppmerksomhet og føle seg omsvermet. 

Det at han reagerer med å bli sur/sint, er et varselsignal. Jeg fikk vondt inni meg når jeg leste det. Dette lover ikke godt, og du bør følge med. Sykler du selv, sånn at du kan tilby å bli med? Eller kan du "tilfeldig" si til noen at de skal sykle da, og det ville være koselig om flere ble med. Noe må du gjøre.

Anonymkode: f59e0...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at han reagerer med å bli sur/sint, er et varselsignal. Jeg fikk vondt inni meg når jeg leste det.

Enig. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen?

Har dere felles barn?

Jeg ville ha revurdert forholdet til en mann som ikke viser hensyn. 

Anonymkode: 800cd...308

Ingen barn sammen, vært sammen litt over to år. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Anonymkode: 800cd...308

🚩🚩🚩

Anonymkode: 32891...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn er dessverre en egen rase. De faller lett for smisk, og kan fort være utro til tross for at han elsker kona og vil være hos henne. De liker å få oppmerksomhet og føle seg omsvermet. 

Det at han reagerer med å bli sur/sint, er et varselsignal. Jeg fikk vondt inni meg når jeg leste det. Dette lover ikke godt, og du bør følge med. Sykler du selv, sånn at du kan tilby å bli med? Eller kan du "tilfeldig" si til noen at de skal sykle da, og det ville være koselig om flere ble med. Noe må du gjøre.

Anonymkode: f59e0...505

Ja, han er veldig trent så vil nok like skryt fra henne om hvor god form han er. 
Jeg har vært inne på tanken om å begynne å sykle så vi kan gjøre det sammen. Men, kjenner jeg mister lysten nå....er bare lei meg for at han viser så lite forståelse for hva jeg føler 😔

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan i tillegg snakke med venninnen din synes jeg. Kanskje kan hun da ha vett til å skygge banen og avlyse. 

Jeg ville gitt bang i at de blir sure. De er faktisk ikke tenåringer som kan gjøre som de vil uten å ta hensyn. 

Anonymkode: 2ca98...e71

Hun kommer bare til å si at jeg må skjerpe meg og slutte å være barnslig. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok det opp med han og han ble skikkelig sur...så nå er det dårlig stemning og jeg føler meg som en idiot som sa noe. Han hviste null forståelse for at jeg ikke likte det. 

Anonymkode: e3984...e3f

Jeg kan forstå at han blir sur nå, etter at han allerede har laget en avtale, for det blir jo pinlig å avlyse den.

Og likevel - er dette måten dere kommuniserer på til vanlig? Hvordan er forholdet ellers? Snakker dere ellers godt sammen, har ellers respekt og omtanke for hverandre?

Du kan ev. også snakke med din venninne, si at du synes det er dumt at dette kanskje blir pinlig, men at du rett og slett ikke er komfortabel med at hun og han skal på tur. Hun er jo din venninne.

Men først og fremst er det du og mannen som må finne ut av dette.

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg kan ikke ønske at mannen min ikke blir utsatt for ubehagelige opplevelser altså???????

Anonymkode: 3d527...ff8

Tror du må lese litt bedre det jeg faktisk skrev.

Hvilke "ubehagelige opplevelser" blir mannen din utsatt for?

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke et argument, det var en antagelse. Og jo, den viste seg å stemme. 

At kvinner ofte blir litt mer ydmyke med alderen, og innser at de ikke har partneren like trygt festet rundt halsen/armen/etc, som før, er normalen. Særlig gjelder det i de tilfellene hvor mannen får mye oppmerksomhet fra unge damer, mens dama mister det draget hun før tok som en selvfølge. Dermed er de ofte ikke like kjepphøye og synes det er stas å sende mannen på tur med andre damer. 

Det betyr ikke at dette gjelder for alle som er 40+

Men at du er 49 og ikke sjalu handler mest sannsynlig om at du enten er singel, ikke bryr deg så veldig hardt om mannen din, at mannen din ikke er blitt så mye mer ettertraktet eller at du fremdeles har draget (makten i forholdet).

Anonymkode: 800cd...308

Eller... (og prøv å følg med nå) : Begge respekterer hverandre uavhengig av alder, er 100% dedikert til forholdet og oppriktig ikke har interesse av andre kjærlige relasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan forstå at han blir sur nå, etter at han allerede har laget en avtale, for det blir jo pinlig å avlyse den.

Og likevel - er dette måten dere kommuniserer på til vanlig? Hvordan er forholdet ellers? Snakker dere ellers godt sammen, har ellers respekt og omtanke for hverandre?

Du kan ev. også snakke med din venninne, si at du synes det er dumt at dette kanskje blir pinlig, men at du rett og slett ikke er komfortabel med at hun og han skal på tur. Hun er jo din venninne.

Men først og fremst er det du og mannen som må finne ut av dette.

Anonymkode: dd41f...dfb

Jg sa fra før de avtalte i dag, men han bare avtalte likevel og var skikkelig sur. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse med din mann jeg da. For meg er tillitt i forholdet veldig viktig. Men jeg mener at både jeg og min partner kan ha venner av motsatt kjønn, og finne på ting med de. Men ting må være åpent og ærlig. Jeg har en hobby som det er vel 90% menn som holder på med. Så jeg har jo da noen mannlige venner, som jeg tilbringer tid med, da vi holder på med denne hobbyen. Og det kan gjerne vare en hel dag. Men det har jo aldri vært noe mellom meg og disse mennene. Og jeg føler at en partner må da stole såpass på meg. Jeg kunne aldri vært utro. Så hadde jeg ikke fått lov, hadde jeg følt at han ikke stoler på meg, og for meg hadde det faktisk vært en deal breaker. Og jeg er i 40 årene.

Anonymkode: 8adc8...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo andre på hvordan du har sagt ifra til ham, da. 

1: Jeg stoler ikke på deg og lurer på hva dere kan komme til å finne på 

2: Jeg føler meg usikker

Nr 1 - da skjønner jeg at han er sur 

Nr 2 - han bør vise hensyn, vise at det er deg han vil ha (men kanskje ikke avlyse sykkelturen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jg sa fra før de avtalte i dag, men han bare avtalte likevel og var skikkelig sur. 

Anonymkode: e3984...e3f

Du svarte ikke på hvordan forholdet ellers er?

Anonymkode: dd41f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen barn sammen, vært sammen litt over to år. 

Anonymkode: e3984...e3f

Da hadde jeg ikke vært i tvil, jeg ville gått.

En ting om dere hadde vært sammen i tyve år, hadde tre barn, og han havnet i 40-årskrise (det er nokså vanlig) uten å forstå selv hvor tåpelig han er.

Men han her er kun respektløs overfor deg - og det etter bare to år!

Det lover dårlig, veldig dårlig. 

Det finnes så mange gode menn der ute, som du går glipp av sjansen til å møte, når du er sammen med han her. Hopp av toget du er på, og finn deg heller en av de! :) 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Har noen av dere barn fra før? Er forøvrig enig med deg i at dette ikke er greit!

Anonymkode: 12ae5...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Har noen av dere barn fra før? Er forøvrig enig med deg i at dette ikke er greit!

Anonymkode: 12ae5...a72

Vi er voksne og har barn fra før begge to. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du svarte ikke på hvordan forholdet ellers er?

Anonymkode: dd41f...dfb

Det er opp og ned, men han vet at jeg sliter med tillit til han iom at han ofte sier en ting og gjør det motsatte. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han inviterte henne ikke i all hemmelighet da. Du var tilstede da han spurte. Du vet hvor og når de skal sykle og likevel så stoler du ikke på han? Det kan være at du kanskje er litt klamp om foten hans, så han blir derfor irritert. Det er kjipt å ikke få tillit fra partneren sin.

Anonymkode: 98cca...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er opp og ned, men han vet at jeg sliter med tillit til han iom at han ofte sier en ting og gjør det motsatte. 

Anonymkode: e3984...e3f

Dette høres jo ikke akkurat ut som en fyr som bryr seg om deg.

 

Du har en litt unnskyldende fremtoning, HI.

Du skrev et sted at du mente de burde forstå ting selv, et annet sted at du sa det var spesielt, og et sted at du ikke ville være en furten dame. Noe sånt, skrev du.

Selv går jeg rett i strupen på folk som ikke har tenkt å skikke seg og slenger de ut av livet mitt før de rekker å forklare seg.

Jeg har aldri blitt sett på som furten, snarere tvert i mot pleier menn å logre av den holdningen. 

Og det handler heller ikke om at jeg er så liberal. Menn som henger med venninner, er rett og slett uinteressant (synes ikke de er macho nok, det blir alltid drama a la det du beskriver her). 

Så det jeg prøver å si, er ikke bare at jeg synes du bør få han her ut av livet ditt. Jeg mener i tillegg du bør stole mer på seg selv og aldri være redd for å bli sett på som en bitch. 

De beste mennene liker damer som har krav. De liker å ha en standard å leve opp til. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres jo ikke akkurat ut som en fyr som bryr seg om deg.

 

Du har en litt unnskyldende fremtoning, HI.

Du skrev et sted at du mente de burde forstå ting selv, et annet sted at du sa det var spesielt, og et sted at du ikke ville være en furten dame. Noe sånt, skrev du.

Selv går jeg rett i strupen på folk som ikke har tenkt å skikke seg og slenger de ut av livet mitt før de rekker å forklare seg.

Jeg har aldri blitt sett på som furten, snarere tvert i mot pleier menn å logre av den holdningen. 

Og det handler heller ikke om at jeg er så liberal. Menn som henger med venninner, er rett og slett uinteressant (synes ikke de er macho nok, det blir alltid drama a la det du beskriver her). 

Så det jeg prøver å si, er ikke bare at jeg synes du bør få han her ut av livet ditt. Jeg mener i tillegg du bør stole mer på seg selv og aldri være redd for å bli sett på som en bitch. 

De beste mennene liker damer som har krav. De liker å ha en standard å leve opp til. 

Anonymkode: 800cd...308

Jøss. Du er slitsom!

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...