Gå til innhold

Ville du syntes dette var greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Du er slitsom!

Anonymkode: da4b0...a69

Ja, visst er jeg det!

Da slipper jeg ende opp med døgenikter. 

Verre med damer som skal være så forståelsesfulle og snille og liberale, de tiltrekker seg jo all slags rask, både når det gjelder venner og partnere. 

Ikke gidd nå å være dørmatter, damer! 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, visst er jeg det!

Da slipper jeg ende opp med døgenikter. 

Verre med damer som skal være så forståelsesfulle og snille og liberale, de tiltrekker seg jo all slags rask, både når det gjelder venner og partnere. 

Ikke gidd nå å være dørmatter, damer! 

Anonymkode: 800cd...308

Man er ikke dørmatter selv om man ikke føler behov for å kontrollere mannen sin. 

En mann som ikke kan ha en kvinnelig treningspartner uten å rulle i lyngen med henne vil ikke jeg ha uansett, så frem til en slik aktivitet ev ble bevist hadde jeg ikke hatt noe problem med at de trente sammen. Skulle det vise seg at han ikke var tilliten verdig, da kunne vi snakket brudd  

Og jeg syns du skal være svært forsikt med å pushe fremmede til å bryte ut av forholdet basert på noen få opplysninger på et anonymforum. Du vil så gjerne fremstå som så selvstendig og kjekk, men oppfattes av meg som rigid og altfor selvbevisst. 

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er ikke dørmatter selv om man ikke føler behov for å kontrollere mannen sin. 

En mann som ikke kan ha en kvinnelig treningspartner uten å rulle i lyngen med henne vil ikke jeg ha uansett, så frem til en slik aktivitet ev ble bevist hadde jeg ikke hatt noe problem med at de trente sammen. Skulle det vise seg at han ikke var tilliten verdig, da kunne vi snakket brudd  

Og jeg syns du skal være svært forsikt med å pushe fremmede til å bryte ut av forholdet basert på noen få opplysninger på et anonymforum. Du vil så gjerne fremstå som så selvstendig og kjekk, men oppfattes av meg som rigid og altfor selvbevisst. 

Anonymkode: da4b0...a69

Det lever jeg fint med, du :) 

Klart man er dørmatte når man er mer opptatt av å ikke fremstå som sjalu og kontrollerende, enn av å være seg selv, og ha en partner som respekterer dette.

Det finnes menn som oppfører seg fint, helt av seg selv, så spar deg for kommentarer om at vi som har slike menn, er kontrollerende. Det behøver vi jo ikke å være.

Disse mennene hadde fedre (og mødre) som oppdro de, slik at vi slipper den prosessen. 

Kommer heretter kun til å svare HI.

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres jo ikke akkurat ut som en fyr som bryr seg om deg.

 

Du har en litt unnskyldende fremtoning, HI.

Du skrev et sted at du mente de burde forstå ting selv, et annet sted at du sa det var spesielt, og et sted at du ikke ville være en furten dame. Noe sånt, skrev du.

Selv går jeg rett i strupen på folk som ikke har tenkt å skikke seg og slenger de ut av livet mitt før de rekker å forklare seg.

Jeg har aldri blitt sett på som furten, snarere tvert i mot pleier menn å logre av den holdningen. 

Og det handler heller ikke om at jeg er så liberal. Menn som henger med venninner, er rett og slett uinteressant (synes ikke de er macho nok, det blir alltid drama a la det du beskriver her). 

Så det jeg prøver å si, er ikke bare at jeg synes du bør få han her ut av livet ditt. Jeg mener i tillegg du bør stole mer på seg selv og aldri være redd for å bli sett på som en bitch. 

De beste mennene liker damer som har krav. De liker å ha en standard å leve opp til. 

Anonymkode: 800cd...308

HI her! 
Jeg er veldig enig med deg og det som er, er at jeg var som deg før jeg traff denne mannen. Jeg traff han og falt veldig for han, og jeg merker jo selv at jeg har forandret meg underveis og det irriterer meg. Men, har nok vært/er redd for å miste han. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, visst er jeg det!

Da slipper jeg ende opp med døgenikter. 

Verre med damer som skal være så forståelsesfulle og snille og liberale, de tiltrekker seg jo all slags rask, både når det gjelder venner og partnere. 

Ikke gidd nå å være dørmatter, damer! 

Anonymkode: 800cd...308

Jeg er hun som har svart, at for meg er det en selvfølge at vi kan være med venner av motsatt kjønn. Men det er fordi jeg ønsker det selv. Jeg er så langt fra en dørmatte. Og jeg har kun vært sammen med flotte oppegående menn. Skulle de prøve å behandle meg dårlig, så går jeg. 

 

Anonymkode: 8adc8...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samboeren min driver med sykling og det gjør også en ny singel venninne av meg. 
siden hun har vært gjennom en skillsmisse nå (hun som valgte å gå) så har hun ikke trent så mye. Hun er med i en sykkelgruppe. 
Her om dagen var hun på besøk og samboeren min inviterte henne ned på sykkeltur, de to. Dette ville hun gjerne på tross av at hun sier hun har lagt det på is en liten stund. 
Jeg syntes ikke så mye om at de to skal på langtur alene med innlagt kaffe stopp, men virker som de syntes det er helt i orden. 
Fikk meg ikke til å si noe da de hadde det så greit der de avtalte dette. 
Hadde du syntes det var i orden? 

Anonymkode: e3984...e3f

Hadde ikke likt det, men hadde jo akseptert det. 

Anonymkode: 2585c...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her! 
Jeg er veldig enig med deg og det som er, er at jeg var som deg før jeg traff denne mannen. Jeg traff han og falt veldig for han, og jeg merker jo selv at jeg har forandret meg underveis og det irriterer meg. Men, har nok vært/er redd for å miste han. 

Anonymkode: e3984...e3f

Ja, det er aberet når man blir altfor forelsket, da gir man etter på ting for å unngå å miste noen, og samtidig blir man ofte litt irriterende ettergivende for den andre (tøffelhelt).

Jeg er veldig overbevist om at de sunneste og enkleste forholdene er de hvor maktbalansen er nokså lik. Som jeg har nevnt så kan denne endre seg i løpet av livet, så man kan ofte like godt forberede seg på det helt i starten. At den som har det enklest og har mest draget først, bør vite at sånn er det ikke nødvendigvis alltid, og dermed planlegge for hva som kan oppstå. Mennesker har ofte mer sympati og overbærenhet med noen som tok hensyn den gangen de ikke behøvde å vise hensyn. 

Men det gjør altså ikke den her typen din. Han utnytter bare at han har draget og at han har makten over deg. Du avviser menn, men han avviser ikke kvinner. Han tar ikke hensyn til deg. 

Det at du forandrer deg når du er sammen med han, er et rødt flagg.

Synes det er veldig fint - og et sunt tegn - at du har opplevd å ha det bedre før og at du ser tegnene selv. Da er det enklere å finne tilbake til et sunt forhold med en annen mann, tror jeg. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er aberet når man blir altfor forelsket, da gir man etter på ting for å unngå å miste noen, og samtidig blir man ofte litt irriterende ettergivende for den andre (tøffelhelt).

Jeg er veldig overbevist om at de sunneste og enkleste forholdene er de hvor maktbalansen er nokså lik. Som jeg har nevnt så kan denne endre seg i løpet av livet, så man kan ofte like godt forberede seg på det helt i starten. At den som har det enklest og har mest draget først, bør vite at sånn er det ikke nødvendigvis alltid, og dermed planlegge for hva som kan oppstå. Mennesker har ofte mer sympati og overbærenhet med noen som tok hensyn den gangen de ikke behøvde å vise hensyn. 

Men det gjør altså ikke den her typen din. Han utnytter bare at han har draget og at han har makten over deg. Du avviser menn, men han avviser ikke kvinner. Han tar ikke hensyn til deg. 

Det at du forandrer deg når du er sammen med han, er et rødt flagg.

Synes det er veldig fint - og et sunt tegn - at du har opplevd å ha det bedre før og at du ser tegnene selv. Da er det enklere å finne tilbake til et sunt forhold med en annen mann, tror jeg. 

Anonymkode: 800cd...308

Du sier mye riktig her! Vi har veldig forskjellig syn på forhold og respekt. Det jeg mener er helt naturlig at man ikke gjør i respekt for den andre og forholdet mener han er totalt naturlig å gjøre. Kan være fordi han vet jeg ikke ville gjort det uansett og som han vet at jeg slettet disse mennene på snap (før han sa noe) for at det ikke skulle bli ubehagelig for han. For meg er det naturlig å ta sånne hensyn, men det er det ikke for han. 

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hun som har svart, at for meg er det en selvfølge at vi kan være med venner av motsatt kjønn. Men det er fordi jeg ønsker det selv. Jeg er så langt fra en dørmatte. Og jeg har kun vært sammen med flotte oppegående menn. Skulle de prøve å behandle meg dårlig, så går jeg. 

 

Anonymkode: 8adc8...370

Ja, det tror du ja. Du ser ikke at det er kulturen din som har latt deg tror at dette ønsket du selv.

Hadde du bodd i en kultur hvor dette ikke var vanlig, så er jeg villig til å vedde på at det ikke var noe du brukte tid og krefter på å kjempe for heller. 

Men du må gjerne tro på at dette er noe du selv har funnet på, og at du har gode empiriske funn å støtte deg til når du skal argumentere for at parforhold blir bedre av at menn og kvinner er bare venner. 

De gjør ikke det.

Det er en merkbar sammenheng i kulturer mellom at menn og kvinner er bare venner, og at folk skiller seg. 

Så da må du velge da, om du vil ha menn som venner eller ha menn som kjæreste. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det lever jeg fint med, du :) 

Klart man er dørmatte når man er mer opptatt av å ikke fremstå som sjalu og kontrollerende, enn av å være seg selv, og ha en partner som respekterer dette.

Det finnes menn som oppfører seg fint, helt av seg selv, så spar deg for kommentarer om at vi som har slike menn, er kontrollerende. Det behøver vi jo ikke å være.

Disse mennene hadde fedre (og mødre) som oppdro de, slik at vi slipper den prosessen. 

Kommer heretter kun til å svare HI.

Anonymkode: 800cd...308

Klart det. Er mye enklere å kun forholde seg til de som er enig med deg, jeg ser den. 

Men særlig opplyst blir man ikke av det. 

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier mye riktig her! Vi har veldig forskjellig syn på forhold og respekt. Det jeg mener er helt naturlig at man ikke gjør i respekt for den andre og forholdet mener han er totalt naturlig å gjøre. Kan være fordi han vet jeg ikke ville gjort det uansett og som han vet at jeg slettet disse mennene på snap (før han sa noe) for at det ikke skulle bli ubehagelig for han. For meg er det naturlig å ta sånne hensyn, men det er det ikke for han. 

Anonymkode: e3984...e3f

Ja, som du ser over, er jeg også opptatt av kultur - i tillegg til dette med makt. 

Jeg mener at om man er veldig liberal så bør man finne andre som er veldig liberal, og er man ikke det, så må man finne noen som er mer konservativ. 

Likhet er viktig. Likhet når det kommer til verdier. Og likhet når det kommer til makt i forholdet. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror du ja. Du ser ikke at det er kulturen din som har latt deg tror at dette ønsket du selv.

Hadde du bodd i en kultur hvor dette ikke var vanlig, så er jeg villig til å vedde på at det ikke var noe du brukte tid og krefter på å kjempe for heller. 

Men du må gjerne tro på at dette er noe du selv har funnet på, og at du har gode empiriske funn å støtte deg til når du skal argumentere for at parforhold blir bedre av at menn og kvinner er bare venner. 

De gjør ikke det.

Det er en merkbar sammenheng i kulturer mellom at menn og kvinner er bare venner, og at folk skiller seg. 

Så da må du velge da, om du vil ha menn som venner eller ha menn som kjæreste. 

Anonymkode: 800cd...308

Så man kan ikke ha både og? Fordi det har du fasiten på? Skremmende at hi lar seg påvirke av folk som deg!

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klart det. Er mye enklere å kun forholde seg til de som er enig med deg, jeg ser den. 

Men særlig opplyst blir man ikke av det. 

Anonymkode: da4b0...a69

Nei, men jeg har en tendens til å «pådra meg» kranglefanter uten særlig mye interessant tankegods. Har du noe interessant å komme med, så klarer du sikkert å vekke min nysgjerrighet også. Men altså ikke ved å bare sutre og krangle. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg har en tendens til å «pådra meg» kranglefanter uten særlig mye interessant tankegods. Har du noe interessant å komme med, så klarer du sikkert å vekke min nysgjerrighet også. Men altså ikke ved å bare sutre og krangle. 

Anonymkode: 800cd...308

Du ikke svare meg, vet du. Kranglefant uten interessant tankegods som jeg visstnok er😂

Øve litt på hersketeknikken, kanskje?

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så man kan ikke ha både og? Fordi det har du fasiten på? Skremmende at hi lar seg påvirke av folk som deg!

Anonymkode: da4b0...a69

Ja, jeg har i grunn det. Kommer fra en kultur hvor det ikke er vanlig at menn og kvinner er venner, bor i en kultur hvor det er vanlig. Kommer fra en kultur hvor mennesker lever godt sammen, bor i en kultur hvor man ikke evner å leve sammen.

Det er jo også bare å se i denne tråden, det er et bevis i seg selv; De aller mest krenkbare, selvhøytidelige, de som krangler mest, som ikke tar en spøk, som er sure, kverulerende, osv, er de samme som mener det er greit at menn og kvinner er venner. 

Det er faktisk helt utrolig hvor synlig dette er! 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikkje vore greit for meg. Eg er ikkje en sjalu person, men det er gjerne fordi mannen aldri gir meg grunn til å være sjalu. Hadde stusset veldig over dette, og det hadde gitt meg en dårlig følelse. Er ikkje snakk om å stole på mannen men om å ikkje være naiv. Utroskap er veldig vanlig. Ikkje vits i å legge opp til situasjoner unødvendig der følelser eller lyst kan få utvikle seg. 

Anonymkode: 17248...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det så forferdelig å bli lagt an på og måtte avvise noen?

Det trodde jeg de fleste hadde vennet seg til før de bikket 25.

Anonymkode: 800cd...308

Det kommer helt an på måten det blir gjort på. 

At du mangler fantasi får være din last, stakkars.

Anonymkode: eafa7...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg ikke vært i tvil, jeg ville gått.

En ting om dere hadde vært sammen i tyve år, hadde tre barn, og han havnet i 40-årskrise (det er nokså vanlig) uten å forstå selv hvor tåpelig han er.

Men han her er kun respektløs overfor deg - og det etter bare to år!

Det lover dårlig, veldig dårlig. 

Det finnes så mange gode menn der ute, som du går glipp av sjansen til å møte, når du er sammen med han her. Hopp av toget du er på, og finn deg heller en av de! :) 

Anonymkode: 800cd...308

Du ville gått fordi kjæresten din sykler med en annen kvinne mot din vilje? Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så man kan ikke ha både og? Fordi det har du fasiten på? Skremmende at hi lar seg påvirke av folk som deg!

Anonymkode: da4b0...a69

Lar meg ikke påvirke, men sier det er mye sant i det som skrives. Jeg tar ingen valg i livet basert på svar her inne, men det er mange her og interessant og se hva andre mener.  
HI

Anonymkode: e3984...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror du ja. Du ser ikke at det er kulturen din som har latt deg tror at dette ønsket du selv.

Hadde du bodd i en kultur hvor dette ikke var vanlig, så er jeg villig til å vedde på at det ikke var noe du brukte tid og krefter på å kjempe for heller. 

Men du må gjerne tro på at dette er noe du selv har funnet på, og at du har gode empiriske funn å støtte deg til når du skal argumentere for at parforhold blir bedre av at menn og kvinner er bare venner. 

De gjør ikke det.

Det er en merkbar sammenheng i kulturer mellom at menn og kvinner er bare venner, og at folk skiller seg. 

Så da må du velge da, om du vil ha menn som venner eller ha menn som kjæreste. 

Anonymkode: 800cd...308

Hehe, tydelig at du selv tror at du er meget klok og vis. Men fremstår mer pinlig.

Anonymkode: 2215d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har i grunn det. Kommer fra en kultur hvor det ikke er vanlig at menn og kvinner er venner, bor i en kultur hvor det er vanlig. Kommer fra en kultur hvor mennesker lever godt sammen, bor i en kultur hvor man ikke evner å leve sammen.

Det er jo også bare å se i denne tråden, det er et bevis i seg selv; De aller mest krenkbare, selvhøytidelige, de som krangler mest, som ikke tar en spøk, som er sure, kverulerende, osv, er de samme som mener det er greit at menn og kvinner er venner. 

Det er faktisk helt utrolig hvor synlig dette er! 

Anonymkode: 800cd...308

Så vi som ikke er enige er sure, kverulerende og tar ikke en spøk? Og du ser det ikke?

Anonymkode: da4b0...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres jo ikke akkurat ut som en fyr som bryr seg om deg.

 

Du har en litt unnskyldende fremtoning, HI.

Du skrev et sted at du mente de burde forstå ting selv, et annet sted at du sa det var spesielt, og et sted at du ikke ville være en furten dame. Noe sånt, skrev du.

Selv går jeg rett i strupen på folk som ikke har tenkt å skikke seg og slenger de ut av livet mitt før de rekker å forklare seg.

Jeg har aldri blitt sett på som furten, snarere tvert i mot pleier menn å logre av den holdningen. 

Og det handler heller ikke om at jeg er så liberal. Menn som henger med venninner, er rett og slett uinteressant (synes ikke de er macho nok, det blir alltid drama a la det du beskriver her). 

Så det jeg prøver å si, er ikke bare at jeg synes du bør få han her ut av livet ditt. Jeg mener i tillegg du bør stole mer på seg selv og aldri være redd for å bli sett på som en bitch. 

De beste mennene liker damer som har krav. De liker å ha en standard å leve opp til. 

Anonymkode: 800cd...308

Milde måne! Det er det rareste jeg har lest på lenge. Menn med venninner er ikke macho. Og slenger folk ut av livet ditt uten forklaring - du høres ustabil ut. 

Til HIs spørsmål - jeg hadde ikke hatt problemer med det. Jeg har kompiser og min mann har venninner. Uten at det er et problem for noen av oss. 

Anonymkode: 35105...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, HeiteH skrev:

Du ville gått fordi kjæresten din sykler med en annen kvinne mot din vilje? Jøss.

Egentlig ikke.

Holder meg unna menn som henger med «venninner», helt fra start. 

 

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lar meg ikke påvirke, men sier det er mye sant i det som skrives. Jeg tar ingen valg i livet basert på svar her inne, men det er mange her og interessant og se hva andre mener.  
HI

Anonymkode: e3984...e3f

Jeg legger nok litt ekstra på, men det virker som du evner å se kjernen i det jeg mener. 

Synes det er interessant hvordan mange reagerer når du ikke vil gjøre som DE mener er best 😂 Ikke kontrollerende, liksom.

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi den er litt vanskelig HI. Jeg ville nok egentlig ikke synes det var så merkelig om de tok noen sykkelturer innimellom. Siden de har felles interesser. Det er vel din manns måte å støtte opp på. 

Nå kjenner jo du både din mann og din venninne best. Det er jo egentlig mennesketypen det kommer an på. Kanskje det er der du blir itvil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn med venninner er ikke macho.

Nå var det da strengt tatt HI som kom med eksempel på dette da, ikke jeg.

Eller synes du det er macho å suge til seg det man kan av kvinnelig oppmerksomhet, være hensynsløs og overkjøre dama si?

Jeg synes ikke det.

Ekte mannfolk behandler damene sine fint. Bare guttevalper holder på sånn som kjæresten til HI. 

Anonymkode: 800cd...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...