Superdolly Skrevet 17. april 2020 #176 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f Problemet her er ikke sykkelturen. Problemet er hvordan han behandler deg i forholdet. Han er en drittsekk mot deg, og sykkelturen var bare toppen av isfjellet.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #177 Skrevet 17. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så bra! Da mangler vi bare de siste to elementene; At de dro på turer alene sammen, før de rakk å bli ordentlig kjent. Anonymkode: 800cd...308 Du er søren ikke god i hodet! Anonymkode: da4b0...a69
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #178 Skrevet 17. april 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han oppfører seg jo nærmest ondskapsfullt. Han der hadde jeg vært ferdig med. En ting er sykkelturen, men slik han behandler deg nå er bare helt utrolig respektløst. Drittsekk. Anonymkode: e0f18...d9f Ja, det er ikke greit. Sa jeg følte meg som en idiot som hadde sagt noe, men det responderte han ikke på i det hele tatt. Han er så kald. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #179 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f Dette her går bare en vei. Tenk deg selv, HI, om du hadde en kjæreste som - i stedet for å være tydelig om at noe ikke var greit - gikk rundt deg og var sur og bitter og gjorde seg ynkelig i håp om at du skulle endre deg. Altså, jeg er helt enig med deg i at dette er feil av han. Samtidig har jeg flere ganger i tråden måttet forklare hva jeg mener om sjalu damer. De som fremdeles lurer på dette, får skjerpe ørene nå. Jeg synes ikke du oppfører deg noe bedre. Jeg hadde blitt rasende om noen hadde ynket seg mot meg på dette viset. Jeg blir sadistisk av det, rett og slett. Enten får folk være fornøyd med meg, eller så får de holde seg unna. Det er en ting med unger som sutrer. De vet ikke bedre. Men når det gjelder voksne som sutrer, så har man ikke lengre noen grunn. Det er som en evig støvsuger. Som en kjøkkenmaskin man ikke kan slå av. Som røykvarsleren til Phoebe i Friends, for de av dere som har sett den. Man blir gal av det. Jeg hadde kastet deg ut for å unngå å klikke totalt. Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #180 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f Det skjønner jeg godt. Jeg ville heller ikke pratet med deg, annet enn for å servere deg separasjon, og jeg hadde seriøst vurdert om du var skikket til å oppdra våre barn også, med sånne forstokka holdninger til kjønn og seksualitet. Anonymkode: fa290...855
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #181 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oppdatering: De var på sykkeltur og han kom hjem og sa det hadde vært en kjempefin tur og ikke ett ord mer. Mot meg er han fortsatt sur. Prøvde å ta opp med han om vi kunne snakke om dette, men ble møtt med en isfront. Forklarte at jeg er usikker i forholdet vårt. Han sa da bare at han ikke vet hva han skal gjøre. Så var det slutt på samtalen. Anonymkode: e3984...e3f Jeg svarte tidligere at det hadde vært helt greit for meg med den sykkelturen, men dette her hadde IKKE vært greit. Man skal kunne snakke om ting man synes er problematisk, selv om den andre ikke er enig. Hadde mannen hatt problemer med at jeg dro på sykkeltur med en kompis av ham, så hadde jeg latt være. Og omvendt. Ingen av oss har problemer med akkurat dette, men vi har andre ting, hver våre ting, som den andre ikke nødvendigvis er enig i eller forstår. Men vi snakker sammen og tar hensyn, uten å bli sure. Det går begge veier. Anonymkode: e5da5...4c8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #182 Skrevet 17. april 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner jeg godt. Jeg ville heller ikke pratet med deg, annet enn for å servere deg separasjon, og jeg hadde seriøst vurdert om du var skikket til å oppdra våre barn også, med sånne forstokka holdninger til kjønn og seksualitet. Anonymkode: fa290...855 Hvor dum er du egentlig?? Anonymkode: 3b04b...f9b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #183 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte tidligere at det hadde vært helt greit for meg med den sykkelturen, men dette her hadde IKKE vært greit. Man skal kunne snakke om ting man synes er problematisk, selv om den andre ikke er enig. Hadde mannen hatt problemer med at jeg dro på sykkeltur med en kompis av ham, så hadde jeg latt være. Og omvendt. Ingen av oss har problemer med akkurat dette, men vi har andre ting, hver våre ting, som den andre ikke nødvendigvis er enig i eller forstår. Men vi snakker sammen og tar hensyn, uten å bli sure. Det går begge veier. Anonymkode: e5da5...4c8 Er jo det jeg også ønsker, at vi tar hensyn. Har nevnt det tidligere at i utgangspunktet hadde ikke jeg planlagt noe alene med mannes kompis. Men, hadde jeg gjort det, så hadde jeg glatt droppet det om mannen ikke likte det. Enig i at det må gå begge veier. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #184 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner jeg godt. Jeg ville heller ikke pratet med deg, annet enn for å servere deg separasjon, og jeg hadde seriøst vurdert om du var skikket til å oppdra våre barn også, med sånne forstokka holdninger til kjønn og seksualitet. Anonymkode: fa290...855 Godt ikke du er mannen min da 😉 Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #185 Skrevet 17. april 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jo det jeg også ønsker, at vi tar hensyn. Har nevnt det tidligere at i utgangspunktet hadde ikke jeg planlagt noe alene med mannes kompis. Men, hadde jeg gjort det, så hadde jeg glatt droppet det om mannen ikke likte det. Enig i at det må gå begge veier. Anonymkode: e3984...e3f Jeg tror alle er enig i at ting må gå begge veier. Men når det nå beviselig ikke gjør det, hva da? Er det da riktig å bruke psykisk terror som middel for å få den andre over på sitt lag? Vi ser jo hvordan dette blir brukt flittig i tråden. Det er ingenting behagelig over det. Det er ingenting oppmuntrende over det. Det er ingenting ved det som gjør at man tenker; Ahh, nå fikk jeg plutselig lyst til å mene det samme som deg! I stedet får man bare mer og mer lyst til å flykte. Hvis man ønsker et annet utfall så må man stoppe opp og tenke. Finne ut hva som skal til for å overbevise mennesker. Selv har jeg kun ett mål jeg navigerer ut fra i slike situasjoner, og det er å UNNGÅ å være nedrig, UNNGÅ å presse, UNNGÅ å bli sånn som enkelte mennesker jeg selv synes er ubehagelige. Det spiller liksom ingen rolle hva folk mener om en sak, det som spiller noen rolle er at de lar andre mene hva de vil, uansett hva det er. Hvis man bare først lar de få lov til det, så er det helt utrolig hvor stor sannsynlighet det er for at de blir enig, etterhvert. (Det er i alle fall min erfaring, og jeg vil tro at andre har eksempler på det samme.) Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #186 Skrevet 17. april 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror alle er enig i at ting må gå begge veier. Men når det nå beviselig ikke gjør det, hva da? Er det da riktig å bruke psykisk terror som middel for å få den andre over på sitt lag? Vi ser jo hvordan dette blir brukt flittig i tråden. Det er ingenting behagelig over det. Det er ingenting oppmuntrende over det. Det er ingenting ved det som gjør at man tenker; Ahh, nå fikk jeg plutselig lyst til å mene det samme som deg! I stedet får man bare mer og mer lyst til å flykte. Hvis man ønsker et annet utfall så må man stoppe opp og tenke. Finne ut hva som skal til for å overbevise mennesker. Selv har jeg kun ett mål jeg navigerer ut fra i slike situasjoner, og det er å UNNGÅ å være nedrig, UNNGÅ å presse, UNNGÅ å bli sånn som enkelte mennesker jeg selv synes er ubehagelige. Det spiller liksom ingen rolle hva folk mener om en sak, det som spiller noen rolle er at de lar andre mene hva de vil, uansett hva det er. Hvis man bare først lar de få lov til det, så er det helt utrolig hvor stor sannsynlighet det er for at de blir enig, etterhvert. (Det er i alle fall min erfaring, og jeg vil tro at andre har eksempler på det samme.) Anonymkode: 800cd...308 Å trekke seg ut av tråden - det var bare løse løfter, altså? Man kan ikke forandre andre mennesker, man må enten forandre sin egen innstilling eller velge å gå. Man kan selvsagt diskutere og inngå kompromiss, men i det ligger det jo at begge parter må være innstilt på akkurat det. Anonymkode: da4b0...a69
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #187 Skrevet 17. april 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å trekke seg ut av tråden - det var bare løse løfter, altså? Man kan ikke forandre andre mennesker, man må enten forandre sin egen innstilling eller velge å gå. Man kan selvsagt diskutere og inngå kompromiss, men i det ligger det jo at begge parter må være innstilt på akkurat det. Anonymkode: da4b0...a69 Nei, jeg har hele veien vært her for å svare HI og diskutere selve temaet. Det er kun sidediskusjoner, personangrep, krangel og gnål, jeg ikke ønsker å svare på. Når det gjelder det siste du skriver, er jeg selvfølgelig helt enig, da det er dette jeg har sagt hele tiden. (Akkurat derfor synes det er litt ironisk at du og flere andre ikke ser at deres «metode» overfor meg, er nøyaktig den samme som HI sin «metode» overfor kjæresten. Hvis den andre ikke ønsker å lytte, så nytter det ikke å løpe etter. Det blir kun oppfattet som forferdelig slitsom masing og gnål, ikke som noe hyggelig som gjør at man ønsker å komme den andre i møte. Så...hva med å følge ditt eget råd? ) Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #188 Skrevet 17. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er jo det jeg også ønsker, at vi tar hensyn. Har nevnt det tidligere at i utgangspunktet hadde ikke jeg planlagt noe alene med mannes kompis. Men, hadde jeg gjort det, så hadde jeg glatt droppet det om mannen ikke likte det. Enig i at det må gå begge veier. Anonymkode: e3984...e3f Men det går jo ikke begge veier, du vil at han skal gjøre som du vil Anonymkode: 43f9f...f35
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #189 Skrevet 17. april 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det går jo ikke begge veier, du vil at han skal gjøre som du vil Anonymkode: 43f9f...f35 Såvidt jeg forstår HI, vil hun ikke at han skal gjøre som hun vil. Hun ønsker at han skal vise forståelse for at hun synes dette er vanskelig, og trygge henne på at det ikke er noen grunn til å være bekymret. Jeg tipper det hadde vært mye lettere for HI at han dro på den sykkelturen om han bare hadde sagt "jeg hører at du synes dette er vanskelig, men du har ingenting å bekymre deg for" istedenfor å bli sur når hun sier hva hun tenker. Det høres ikke ut som om kommunikasjonen er på topp i dette forholdet. Dette er nok ikke den eneste utfordringen her. Anonymkode: 3f74f...016
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #190 Skrevet 17. april 2020 Her er mannen din bokstavelig talt ute og sykler HI. Merkelig å invitere DIN venninne med på sykkeltur. Han kjenner henne jo knapt sier du...Vet du om de skal sykle sammen igjen? Du får være litt på vakt og se om han begynner å ringe henne og snappe osv.. Anonymkode: 12ae5...a72
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #191 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er mannen din bokstavelig talt ute og sykler HI. I grunn merkelig at den kom så sent! Nå forstår vi altså hvor det begrepet kom fra! Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #192 Skrevet 17. april 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Såvidt jeg forstår HI, vil hun ikke at han skal gjøre som hun vil. Hun ønsker at han skal vise forståelse for at hun synes dette er vanskelig, og trygge henne på at det ikke er noen grunn til å være bekymret. Jeg tipper det hadde vært mye lettere for HI at han dro på den sykkelturen om han bare hadde sagt "jeg hører at du synes dette er vanskelig, men du har ingenting å bekymre deg for" istedenfor å bli sur når hun sier hva hun tenker. Det høres ikke ut som om kommunikasjonen er på topp i dette forholdet. Dette er nok ikke den eneste utfordringen her. Anonymkode: 3f74f...016 Men...hæ?! Hvis det er dette hun ønsker så må hun jo si det med ord! Jeg hadde aldri i verden gjettet meg til at det er noe sånt hun mener. Og dermed er det også sannsynlig at ikke han forstår det. Anonymkode: 800cd...308
Gjest Skrevet 17. april 2020 #193 Skrevet 17. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det spiller liksom ingen rolle hva folk mener om en sak, det som spiller noen rolle er at de lar andre mene hva de vil, uansett hva det er. Hvis man bare først lar de få lov til det, så er det helt utrolig hvor stor sannsynlighet det er for at de blir enig, etterhvert. (Det er i alle fall min erfaring, og jeg vil tro at andre har eksempler på det samme.) Anonymkode: 800cd...308 Hvis dette er den taktikken du jobber etter, så tror jeg det gjenstår en del øving 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #194 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det går jo ikke begge veier, du vil at han skal gjøre som du vil Anonymkode: 43f9f...f35 Nei, det stemmer ikke! Jeg sa aldri at han ikke skulle gjøre det. Jeg sa at jeg ikke likte det og at det er spesielt. Men, han ble sur og valgte å gjøre det likevel. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #195 Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det stemmer ikke! Jeg sa aldri at han ikke skulle gjøre det. Jeg sa at jeg ikke likte det og at det er spesielt. Men, han ble sur og valgte å gjøre det likevel. Anonymkode: e3984...e3f Du sier jo at du ønsker at han hadde gjort som du vil Anonymkode: 43f9f...f35
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #196 Skrevet 17. april 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er mannen din bokstavelig talt ute og sykler HI. Merkelig å invitere DIN venninne med på sykkeltur. Han kjenner henne jo knapt sier du...Vet du om de skal sykle sammen igjen? Du får være litt på vakt og se om han begynner å ringe henne og snappe osv.. Anonymkode: 12ae5...a72 Vet ikke om de skal ut igjen. Han delte ingenting om når de skulle gå, hvor lenge han ble borte eller hva som skjer videre. Jeg vil ikke mase, så hvis han vil dele den infoen så får han velge selv om han vil det. Anonymkode: e3984...e3f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #197 Skrevet 17. april 2020 29 minutter siden, Pashla skrev: Hvis dette er den taktikken du jobber etter, så tror jeg det gjenstår en del øving 😂😂😂 Det stemmer ikke. Du har ikke sett meg sammen med folk jeg er interessert i å overbevise, utover HI. Når det gjelder dere andre, så er det jo dere som løper etter meg, ikke omvendt Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #198 Skrevet 17. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det gjelder dere andre, så er det jo dere som løper etter meg, ikke omvendt Dessuten ser jeg jo at «enkelte» har blitt enig med meg etterhvert. Fint det Anonymkode: 800cd...308
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #199 Skrevet 17. april 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke om de skal ut igjen. Han delte ingenting om når de skulle gå, hvor lenge han ble borte eller hva som skjer videre. Jeg vil ikke mase, så hvis han vil dele den infoen så får han velge selv om han vil det. Anonymkode: e3984...e3f Jeg kan forstå at han ikke føler for å dele noe mer om dette. Og likevel, det er jo veldig lite smart av ham hvis han virkelig mener denne venninnen og turene med henne ikke er en trussel mot ditt og hans forhold. Jeg har skrevet det tidligere i tråden, dette dreier seg egentlig ikke om denne sykkelturen eller denne venninnen, Hi. Det dreier seg om at dere ikke greier å kommunisere med hverandre, ta hensyn til hverandre, og at dere tydeligvis har veldig ulike forventninger til forholdet. Sykkelturen med venninnen din er bare et symptom til at dere nå sliter, ikke årsaken til det. Hvis han nekter å snakke med deg vil jeg tro at han tror at det bare er sykkelturen som nå er "ditt" problem. Så jeg tror du må formidle tydeligere til ham at dette dreier seg om mye annet, at sykkelturen bare ble enda en dråpe. Men om han ikke vil kommunisere mer med deg om forholdet, da er jo forholdet i realiteten over. Gi ham en dag til og forsøk så å snakke med ham igjen. Om forholdet, ikke sykkelturen spesielt. (Og om det blir slutt mellom dere - vær forberedt på at han trolig på trass kommer til å fortsette å møte din venninne, bare for å gni det inn.) Anonymkode: dd41f...dfb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #200 Skrevet 17. april 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sykkelturen med venninnen din er bare et symptom til at dere nå sliter, ikke årsaken til det. Godt poeng. Dine innlegg minner om en situasjon jeg var i en gang, hvor det var en fyr som ville være «bare venn» med meg. Det var helt tydelig at dama hans skjønte hvor det bar, hun ringte mens han var sammen med meg, eller kom etter oss, eller ble med han. Selv forsto jeg det også nokså greit og ga tydelig beskjed om at han måtte være singel om han ville prøve seg på noe med meg. Men fyren selv, skjønte enten ikke hva som skjedde eller hvor tydelig det var for noen av oss andre. Han løy i telefonen for dama, samtidig som han sa til meg at han var ikke noen utro type. Det hele endte med at jeg brøyt kontakten, hadde null interesse av en sånn fyr. Men jeg har mange ganger lurt på hvorfor denne dama fant seg i det, at hun ikke satte hardt mot hardt. Hun jaget han garantert mot meg når hun aldri satte sine egne grenser. Det var jo bare ren flaks i grunn, at det var meg denne mannen løp etter, for det finnes helt sikkert de damene som ikke ville ha brydd seg stort om dama hans. Og han selv gjorde det i alle fall ikke! Anonymkode: 800cd...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå